Ile kabli miałeś w Delco? Jak go wzbudzasz na stole?
Przecież stare ople tak miały zrobione ogrzewanie tylnej szyby, przekaźnik wpięty cewką pomiędzy D+ alternatora i masę przez wyłącznik, jak alternator nie zaczął ładować, to ogrzewanie się nie właczyło
Daj plusa po stacyjce ale przez żarówkę 5W. Jeżeli to zadziała to problem w liczniku. Każdy rezystor ma jakąś tam oporność Tam jest tylko jedne rezystor od tego i ma mieć on odpowiednią oporność a nie jakąś tam. Przerwa w obwodzie to też jakaś tam oporność.
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Witam, czy napięcie wzbudzenia(volty) ma bardzo ważny wpływ na napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana ? np. alternator jako prądnica obcowzbudna, jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V i natężeniem max 2A, przez co na uzwojeniu stojana przy 1500 obr/min indukuje się napięcie może do 30V AC( bez regulatora ). Nie znalazłem konkretnej informacji/...
Przy niskich obrotach i dużym obciążeniu prądowym prąd wzbudzenia przekracza dopuszczalny/bezpieczny dla wirnika lub napięcie podawane przez regulator jest już pełnym napięciem wyjścia i regulator nie ma możliwości go podbić ponad to co jest już w instalacji . W nowych regulatorach PWM = 100%. W regulatorach zaszyte jest też zabezpieczenie iż w wypadku...
Witam. Mam problem z ładowaniem w sprężarce spalinowej, alternator nie ładuje, przewód prądowy B+ jest podłączony prawidłowo. przewód sterujący regulatora D+ nie miał zasilania po włączeniu zapłonu ani po uruchomieniu silnika. Alternator jest na 24v i powinien według tabliczki podawać 28v. Przeglądajac układ sterowania znalazłem rezystor 100 ohm zastępujący...
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
Witam czy alternator trzeba wzbudzić , a jak tak to jak to zrobić???dzięki
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Alternator po remoncie (wymiana regulatora ze szczotkami, pierścień, łożyska) na maszynie pokazywał 14,5V. Po zamontowaniu w samochodzie miernik pokazuje zaraz po uruchomieniu 14V, po włączeniu świateł napięcie spada do 13,7V, dalej naciskam stop, włączam przeciwmgielne i nawiew to napięcie spada do 12V. Jaka może być przyczyna? Czy jak dam dodatkowy...
Gdy napięcie spadnie poniżej określonego poziomu ustalonego przez rezystory i diodę zenera tranzystory zaczynają przewodzić i dostarczają prądu do uzwojenia wzbudzenia co z kolei zwiększa napięcie dostarczane przez stojan - itd. To typowy regulator napięcia alternatora. Google -> 39,000 odpowiedzi dla zapytania Regulator napięcia alternatora schemat...
Witam. Posiadam alternator, taki jak na zdjęciu poniżej. nie jest on doczepiony do ciągnika. Podczepiłem go do wiertarki i rozpędziłem go, po czym zmierzyłem napięcie. Na mierniku wyszło mi niecały 1V napięcia, podczepiłem także żarówkę i także nie zaświeciła. Podczepiłem + do grubszej wystającej śruby, - do obudowy. Czy coś źle zrobiłem? Wynik powinien...
Witam! Mam pewną obawę do rozwikłania. Mam taki alternator najprawdopodniej Marelli 63377002 912874 Z tyłu ma dwa wyjścia zapewne są to D+ i B+ Otóż mam takie pytanie do bardziej doświadczonych osób, czy podpinając do niego bezpośrednio jakiś odbiornik prądu po rozpędzeniu tego alternatora popłynie prąd na odbiorniku? Wiem, że pomiędzy D+ a B+ daje...
Przy okazji, jak powinien wyglądać wykres ładowania w samochodzie? nie spodziewam się oczywiście idealnie sztywnej prostej kreski ale jakie tętnienie napięcia jest w miarę w normie? Wykres ładowania pomijając napięcie tak wygląda. W starszych alternatorach przy zwykłym sterowaniu regulator działa zero jedynkowo czyli podbija napięcie, rozłącza obwód...
Witam. Poszukuję schematu sterownika silnika BLDC, którym w moim przypadku jest alternator samochodowy. Alternator posiada 3 wyprowadzenia po 4 przewody. Po rozrysowaniu wychodzi że jest połączony w trójkąt mimo,że większość alternatorów ma połączenie w gwiazdę jeżeli ma uzwojenie na wirniku. Ten alternator ma właśnie uzwojenie na wirniku,a google twierdzi,...
Witam Owszem aby lampka zgasła musi być odpowiednie napięcie ale ta lampka jest też od wzbudzenia alternatora i jak ona świeci to alternator nie ładuje (dlatego tak jest z tymi światłami) i to wcale nie jest normalne to jest uszkodzony alternator w sumie narazie można tak jeździć ale kiedyś... POZDRAWIAM
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Witam! To mój pierwszy raz:D ; proszę o wyrozumiałość. CC 899 z 93 roku z alternatorem. Nie ładuje akumulatora i jednocześnie podczas rozruchu nie świeci kontrolka ładowania akumulatora.Zaznaczam, że usterka narastała (chyba) jak były mrozy więc nie od razu zauważyłem. Czy jest możliwe, że przepalona żarówka może spowodować taki efekt? Ze schematu wynika...
Witam. Kupiłem agregat prądotwórczy PAD-20-3/400/R z wojska, jednak agregat nie posiada żadnego pulpitu sterowniczego ponieważ pracował w komplecie z innymi. Agregat zasilany jest silnikiem spalinowym. Silnikowi zrobiłem remont i pracuje bez zarzutu. Posiada alternator i rozrusznik elektryczny na 24V. Problem pojawia się przy prądnicy. Prądnica posiada...
problem polega na tym alternator marka nie znam napięcie mierzone miernikiem na akumulatorze na pracującym silniku14 v i jest wszystko okej gdy włączę światła mijania napięcie spada do 13 v długie 12,5 v jak dmuchawę to 12 v w czym tkwi problem
Jak wytłumaczyć zwiększony prąd obciążenia tuż po wzbudzeniu alternatora przy niskich obrotach? Dlaczego tak sie dzieje ? zamieszczam wykres gdzie dokladnie to widac https://obrazki.elektroda.pl/9115038000_...
Witam! Chciałbym zrobić proste urządzenie służące do testowania reg. napięcia do alternatorów samochodowych po wyciągnięciu na zewnątrz. Mam pewne rozwiązania ale może któryś z kolegów zetknął się z czymś takim lub wie jak wykonać coś takiego w sposób prosty a zarazem pewny i skuteczny. Pozdrawiam...
witam. nie wiem czy w dobrym dziale umieszczam posta, nie moglem jednoznacznie okreslic a rzecz dotyczy samochodu- alternatora. chodzi mi o najprostszy uklad (nie znam sie na elektronice, chyba ze zlece wykonanie zakladowi rtv) jaki moge wpiac w przewod wzbudzenia alternatora, zeby za kazdym razem po podaniu napiecia wzbudzal go z 10 sekundowa zwloka...
Witam. Mam taki problem....przy wymianie alternatora mechanik jak dokręcał przewód do zacisku ukł. wzbudzania to go przekręcił tak że kręci się cała śruba.....Postanowiłem to jakoś poprawić i udało się to wmiarę dociągnąć, ale mam pytanie..... W jaki sposób ta śruba jest połaczona z resztą układu?? na "ścisk?? tzn ścieżka jest pod łbem śruby i jak się...
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
Witam. Używając w codziennej pracy spadku napięć jako jednej z podstawowych metod diagnostyki . Kolega zadał mi pytanie : Spadek napiecia(napiecie mierzone) między biegunem ujemnym akumulatora a obudowa alrernatora wynosi 11.5 V . Jak wyjaśnić te napiecie ( czy jest ono w ogóle możliwe) bedac pewnym w 100 % że masa między akumulatorem a blokiem silnika...
Na próbę odłącz regulator a podaj napięcie wzbudzenia za pomocą zwykłej żarówki roflektorowej i będziesz obserwował czy napięcie rośnie równo czy skokami. Będziesz wie3dział czy wina jest alternatora czy regulatora- pozdrawiam
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
W serwisie powiedziano, że to napięcie nie odbiega od normy bo może dochodzić nawet do 16V. Czy mam się czym martwić i co robić? Też nie wiem, czy się martwić. Może to jest ustawione tak celowo, żeby szybko akumulator naładować, ale czy jest to takie zdrowe dla akumulatora, to nie jestem do tego taki pewien, a to z tego między innymi powodu. Kiedyś...
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? ? regulator napięcia nie daje napięcia na szczotkach, tylko tak reguluje prądem...
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Oj to chyba rejon permanentnych uszkodzeń alternatora. Zatem sprawdź jak wygląda optycznie i elektrycznie stojan i obudowa. Chociaż rozumiem , ze przy wymianie należało to zrobić. Stojany lubiły rdzewieć i uszkadzać resztę. Trzeba raczej założyć tradycyjne rozwiązanie, czyli występowanie diod wzbudzenia (takie małe). Jednak dalej coś mi nie pasuje w...
A jak sprawdzić regulator? Podać napięcie na wejście i sprawdzać wyjście? Można jak najbardziej. Od strony zasilania regulatora wpinamy zasilacz regulowany o zakresie ok. 15-20 woltów, na wyjściu (na szczotki) wpinamy np. niewielką żaróweczkę. Teraz zwiększamy napięcie na zasilaczu i obserwujemy żaróweczkę. W momencie gdy żaróweczka zgaśnie odczytujemy...
Sterownika nie potrzebuję bo z każdej mojej prądnicy trójfazowej mogę zasilać wszystkie silniki indukcyjne. Zasilić może się da każdy silnik indukcyjny trójfazową prądnicą, tyle że silniki indukcyjne mają różne charakterystyki i na rózne nominalne obroty są projektowane, więc żeby na wyjściu była sensowna moc z takiego silnika w szerszym zakresie prędkości...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
W dynamie jest duża przekładnia, w tym tkwi problem. W dynamie przekładnia? Pierwsze słyszę :) Chyba nigdy w życiu dynama rowerowego nie rozbierałeś. 1) nie chcę doprowadzać dodatkowych kabli wzbudzenia i/lub sterowania do oddalonego wiatraka W dzisiejszych czasach do wzbudzenia byle jakiego alternatora(samochodowego) wystarczy jedynie napięcie +12...
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych elementów pakiet blach z uzwojeniami włożony...
Na styku 86 w takim razie panuje napięcie tożsame z wzbudzeniem wirnika alternatora? Czyli stałe napięcie równe jak z akumulatora? Jeśli tak to ten przekaźnik w zasadzie informuje tylko o obecności wzbudzenia alternatora podczas pracy silnika, na postoju prąd ten jest zbyt niski aby otworzyć obwód pomiędzy kontrolką a przekaźnikiem
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
Po kabelku dotarlem do modułu bcu kabel niebieski 5075 AB. Tak w ogóle to jest wersja premium zapomniałem dodać :) Kable ok. Moduł BCU kabel 5075 AB pin 1e oraz 5075 Ac pin 1k środkowa wtyczka. Kable po drodze łączą się i lecą do alternatora BCU AL180192 Czy przypadkiem nie będzie tak, że po odpaleniu ciągnika moduł bcu dostaje sygnał wejściowy i podaje,...
Witam. Mam problem z VW Up 1.0. Mianowicie jakiś czas temu auto nagle straciło prąd. Po przekręceniu kluczyka czarno. No to nowy akumulator i ok, odpaliło, ale na następny dzień przycinały się wycieraczki i ogólnie troszkę elektryka głupiała. VCDS pokazał błąd P0536 napięcie systemu zawyżone. Ładowanie na wolnych 14,9 V, skacze na 15 V, nie gazowałem...
http://obrazki.elektroda.net/35_12899479... Witam!! Chciałem się pochwalić, że udało mi się zaradzić problemom ze stabilnością napięcia w tanim dwusuwowym agregacie chińskiej produkcji takim jak ten. Jest ich pełno na allegro, łączy je niska cena i strasznie niestabilne napięcie. Udało się to dzięki pomocy Fiata 126p :-) Otóż w prądnicy agregatów...
Witam, mam problem ze wzbudzeniem alternatora w Ursusie C 330. Podaję napięcie z akumulatora na żarówkę od kontroli ładowania pod jeden styk, a drugi pod styk wzbudzenia w alternatorze, ale żarówka nie świeci i alternator nie wzbudza się. Co może być przyczyną tego problemu? AI: Czy alternator był ostatnio wymieniany lub naprawiany? Jeśli tak, to jakie...
Witam Szanownych Państwa, Traktor T-25A Władymirec, rok prod. 1982. Alternator 9-diodowy typu I36.3701 z wbudowanym regulatorem typu Ja112B. Znikło ładowanie. Kontrolka ładowania w momencie włączania masy mignie na chwilę i nie świeci. Słychać przy tym pracę przekaźnika RB-1. Na zacisku +B alternatora woltomierz pokazuje napięcie akumulatorów ok. 12.3V...
Jaki to alternator jak połączony jaka lampka ładowania? Zmierzyłeś napięcie wzbudzenia na alternatorze?
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
- czy po mostkach +- będą przechodzić przez kolejny mostek żeby sumować napięcie czy źle kombinuję ? Nie, nie da się tak zsumować napięć. Może napisz co dokładnie chcesz osiągnąć, bo alternator by dawał napięcie przecież też trzeba napędzić i podać wzbudzenie. Dobrze byłoby ten prąd wzbudzenia też regulować, ale jak chcesz uzyskać 60VAC to tak wygląda,...
Nie odpowiem konkretnie na te pytania, bo alternator miałem rozebrany tylko jeden od poldka w którym padła jedna z diod od wzbudzenia i tam regulator napięcia nie był zintegrowany z alternatorem. Tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem w kilku samochodach (do których miałem dostęp) napięcie ładowania na zimnym i gorącym alternatorze ze zintegrowanym regulatorem...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
Podłączyłem 3 żarówki 55w pod fazy alternatora i jedną 21w pod df zasilaną z aku.Wszystkie żarówki świecą a intensywność trzech zależy od obrotów,czyli alternator jest ok.Cały problem jest z zasilaniem wzbudzenia.Zauważyłem,że jak podłącze wszystkie przewody do alternatora którego mam wyjętego to pojawia się napięcie wzbudzenia na df regulatora a w...
Alternator jest częścią niezależna. Tzn. jego pracą steruje tylko regulator napięcia w nim zamontowany. Spada napięcie w instalacji to regulator podnosi prąd wzbudzenia alternatora i napięcie rośnie do wartości ustalonej fabrycznie. Jak napięcie rośnie to ten prąd powinien malec i napięcie maleje. Ważna rzecz. Nie mylić prądu wzbudzenia z prądem jaki...
jakaś magia się tutaj stworzyła Raczej z magią w starym passacie nie mamy do czynienia ;) A napięcie wzbudzenia sprawdzone? Jeśli odłaczysz wzbudzenie od alternatora i po przekręceniu stacyjki na ON na tym kabelku jest taka sama wartość jak na akumulatorze to raczej niezwykły przypadek że oba alternatory tak samo uszkodzone a nie żadna magia.
Meteo33, wiesz może jakie napięcie jest na D+ (biało niebieski) na tym alternatorze przy uruchomionym silniku? Bo u mnie tylko 12,5V, ale ładuje dobrze 14,2V Może ktoś wie czy tam dodatkowo są jakieś diody wzbudzenia czy to już w regulatorze są.
Witam znowu. Dzisiaj uruchomiłem alternator. Ładowanie 28V, przy jeździe kosiarki napięcie spada na 21-23V. Po silniku spalinowym nie widać obciążenia. Po 25min koło pasowe alternatora miało 70 stopni, alternator 53 stopnie. Silniki napędowe elektryczne zimniejsze niż wcześniej (stabilniejsze napięcie?). Bezpieczniki za alternatorem i pomiędzy akumulatorami...
Witam W Audi A6 C5 1.8T 2000r po uruchomieniu silnika świeci się kontrolka ładowania. Alternator był sprawdzony na stole probierczym oraz był wzbudzany na samochodzie poprzez żarówkę 5W. Napięcie wzbudzenia jest niskie i wynosi 1.5V. Na chwilę obecną udało mi się sprawdzić ciągłość przewodu między czarną wtyczką 8 pinową znajdującą się w podszybiu za...
Prozę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Mam problem z ładowaniem polegający na tym, że czasami po odpaleniu samochód ładuje, a po kilku minutach przestaje ładować. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym rozruchu znowu ładuje, żeby za moment znowu przestać ładować. Innym razem zimny w ogóle nie ładuje, a po kilku minutach wyłączam zapłon, odpalam ponownie i...
Skoro nawiniesz 36 zwojów zamiast 9 otrzymasz 4-krotnie wyższe napięcie, a że zmieniasz połączenie z trójkąta w gwiazdę, to wartość napięcia mnożysz przez √3, zatem finalnie uzyskasz 6,9-krotnie wyższe napięcie przemienne niż miał oryginał (międzyfazowe, czyli to podasz na 6 diodowy mostek prostowniczy). Skoro alternator miał w nominale 100 A (dla mocy...
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
Przeanalizowałem schemat i zasadę działania regulatora Я112Б w alternatorach z wbudowanym regulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2246501100_... Skomplikowali sobie układ robiąc pomiar napięcia na zacisku B+ alternatora, podczas gdy układ Boscha robi pomiar na diodach wzbudzenia (zacisk D+ napięcie zbliżone do napięcia akumulatora)....
napięcie wzbudzenia alternatora peugeot jakie napięcie wzbudzenia alternatora wzbudzenia alternatora
testy akumulatorów miernik pomiar dioda niklowo cynkowe
pompa głębinowa kondensator kocioł dworek
Maszynka do tatuażu na początek: rotacyjna czy pen? Adaptacja APS w Scania 2020: Skrzynia biegów, zawieszenie i inne systemy