Do 3.0 nie mam schematu, ale w wersji 2.2 alternatorem steruje ECU. Nie możesz sprawdzić, czy dochodzi napięcie wzbudzenia na alternator?
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
Czy to znaczy że moduł daje wzbudzenie na alternator, a to mrugające napięcie w kablu dochodzącym do DF to prąd wzbudzenia?
Ktoś coś? Może dysponuje ktoś schematem? Mój plan to zrobić nowe zasilanie pod radio. Nowe wzbudzenie alternatora na przycisk. Tylko nasuwa się kilka pytań. Mianowicie czy alternator jest wzbudzany impulsem czy napięcie na tym przewodzie jest stale. Jak zrobić kontrolkę ładowania ( do alternatora idzie tylko 2 przewody główny na akumulator i ten cienki...
Kontrolka zapali się dopiero jak BSI wykryje spadek napięcia, nie ma wiele wspólnego z alternatorem.
ECO Mode można czasowo wyłączyć PP200/DiagBox ale to nie przywróci iskry. W starszych modelach można było oszukać BSI i wyłączyć ECO Mode przez odłączenie wtyczki wzbudzenia z alternatora. Który rok tego auta? W BSI spadek napięcia kasował pamięć konfiguracji ale w wersji przed liftem.
Cześć, raczej nie powinno tak być, po to jest regulator napięcia w alternatorze by utrzymać napięcie na stałym poziomie (w różnych modelach jest to od 13,5 do 14,5V). Akumulator jest tylko akumulatorem i niczemu nie może zapobiec, ma porostu pracować w określonych warunkach napięcia. Zmień elektryka samochodowego. PS. przyczyn może być kilka: uszkodzony...
Tak są dwa rodzaje regulatorów napięcia. 2.2 HDi?
georgesgr , mam 207 z silnikeim EP3 czy wiesz w jakim zakresie może się zmieniać napięcie ładowania? Jak dotąd zauważyłem zmiany od 12,96 do 13,8V w zależności od stanu naładowania akumulatora. Napięcie stabilne nie zależne od obrotów. Minimalne ok. 0,1V spadki przy włączeniu świateł, radia, dmuchawy itp.
Alternator jest sterowany siecią LIN. To co mierzysz na wtyczce sterowania alternatora to cyfrowy sygnał, możesz sprawdzić oscyloskopem. Alternator sterowany w trybie awaryjnym jest w stanie wzbudzenia i generuje napięcie ładowania. Jeśli błąd U1F1B się nie kasuje lub powraca po skasowaniu to proponuję szukać zwarcia w obwodzie LIN właśnie. Ta sama...
Poprawiłem temat. Wiem że jak podam napięcie na wzbudzenie to działa bo to sprawdziłem. Pytanie dlaczego bsi tego nie robi?
Witam, być może lekko zbiję kolegów z tropu bo nie wiem co już robiłeś. Amperomierz jak to wyskalowany czyli wychyłowy? Zmierzyłbym prąd i napięcie ładowania bo kiedyś pamiętam kolega miał podobny przypadek skorodowała niepozorna dioda od wzbudzenia alternatora (coś w rodzaju tzw. fusible link). Nie pamiętam szczegółów, ale na pewno był to Peugeot 205...
Panowie dziękuje za pomoc. Powierzyłem jeszcze trochę, na przewodzie od wzbudzenia pojawia się po przekręceniu stacyjki napięcie zbliżone do napięcia akumulatora. Alternator zaczyna ładować napięciem 14,5v po przygazowanu. Dodatkowo muszę się uporać ze spoczynkowym poborem prądu 0,4A. Czy coś w kontekście sytuacji z ładowaniem jesteście jeszcze w stanie...
Sporo też alternatorów nie trzeba wzbudzać, mogą nawet mieć "0"rpm. Tu gra rolę regulator napięcia, wiem że renault/ czy peugeot kiedyś tak miało, a wejścia były określane jako "15"i"L" i to te podłączenie plus po zapłonie mieszał źe regulator miał pełny prąd i podał go na wynik mimo że stoi to magnetyzm na wirniku był spory i o tym pewnie (at)roznicowka...
Auto sprawdza sobie napięcie w instalacji. Ten przewód nic nie wnosi do wentylatorów itd. Co do ładowania, sprawdź działanie alternatora i instalacji kontrolki. Może kupiłeś alternator po regeneracji. Na zamiennikach, zamienników ;) Stąd problem. Albo sam przewód idący do alternatora. Też często ulega uszkodzeniu. Możesz podłączyć zewnętrzną kontrolkę...
Po to żeby zobaczyć co idzie po kablu wysterowania.Proszę się dowiedzieć czegoś o metodach diagnostycznych, a potem uczestniczyć udzielając podpowiedzi. Skoro autor nie potrafi doprecyzować z jakim autem mamy do czynienia żeby ustalić z jak sterowany jest alternator, a warsztaty zrobiły to co zrobiły. Jak zamierzasz sprawdzić w czym problem? Podpowiesz?...
Dzień dobry! Podałeś napięcie jakie jest w instalacji przu działajacym silniku (alternator i regulator napięcia właczone). Czy mógbys zmierzyc jednak prąd ładowania !!!! Łatwiej wtedy będzie wykluczyc uszkodzenie mostka prostowniczego alternatora jak tez układu prostującego w wzbudzeniu. Pozdrawiam i życzę miłego tygodnia.
Kontrolką ładowania W KAŻDYM SAMOCHODZIE steruje regulator napięcia zamontowany najczęściej bezpośrednio na alternatorze. Zgaśnięcie owej kontrolki W KAŻDYM SAMOCHODZIE oznacza prawidłowe napięcie alternatora, a tym samym zasilanie odbiorników w samochodzie no i oczywiście ładowanie akumulatora. Prosty wniosek: Skoro kontrola nie gaśnie - nie ma ładowania....
Podaj napięcie na ten pin szeregowo przez żarówkę 5W i sprawdź czy się wzbudzi. W 307 na tym pinie BSI co pewien czas podaje krótki impuls wzbudzający na wypadek gdyby magnetyzm szczątkowy się rozmagnesował.
Po odpaleniu mam komunikat "Brak ładowania" + kontrolka ładowania. Sprawdziłem miernikiem napięcie na akumulatorze, które nie zmienia się podczas pracy silnika. Sprawdziłem na złączu alternatora: na przewodzie do akumulatora jest napięcie 12V, a na przewodzie wzbudzenia jest 0V. Po uruchomieniu silnika podałem napięcie na złącze wzbudzenia, wówczas...
Czy winny może być sterownik ECU który wysterowuje alternator linią COM? Może. Trzeba wszystko poskładać na ze sprawnym alternatorem i akumulatorem. Jeździć z rejestratorem i może coś się wyjaśni. Ja osobiście bym założył rejestrator napięcia w instalacji, napięcia wzbudzenia i prądu alternatora. Ale to jakimś kombinowanym sprzętem. Warsztaty specjalizujące...
dzisiaj sprawdziłem alternatory z jakiegoś reno maja protokół BSS jednak i tak się sam nie wzbudzi sprawdziłem inne na lin i lin1 tez sie nie wzbudza mam jeszcze z reno alter. valeo nie wiem z jakiego auta ale pisze na obudowie przy pinie wtyczki regulatora com. jednak nic mi nie wykrywa zwykły sygnał + czyli L ale wysterowałem go przez PWM zmieniałem...
Dzięki za zainteresowanie. Rozumiem, że skoro L trzeba podłączyć to to wejście nie odpowiada tylko za świecenie kontrolki ale też przez kontrolkę umożliwia zasilenie i wzbudzenie? Zgadzało by się, bo na pinie nr 1 wtyczki (na kablu) nie ma żadnego napięcia, ani przed ani po przekręceniu kluczyka. Może dlatego nie działa. Chciałbym podpiąć na próbę....
witam aby świeciła się żarówka musi być minus na diodach wzbudzenia jeśli pojawia się plus /powyżej wartości akumulatora ,żarówka gaśnie. to że masz ładowanie 14 V nie znaczy że jest dobre,jeśli są uszkodzone diody będziesz miał ładowanie prądem zmiennym. ja stawiam na uszkodzone diody ,aby je sprawdzić dokładnie musisz wylutować uzwojenie stojana/...
Dzisiaj pomierzyłem 120A z A4 B5 1,9 tdi 120A co dziwne przy 6V napięcia jałowego miał już 87A prąd zwarcia a przy 12V jałowego 97A. CO dziwne zwarcie jednej fazy też daje taki sam prąd co zwarcie całego alternatora. CO ciekawsze regulując napięcie wzbudzenia w granicach 10V -35V prąd zwarcia prawie się nie zmienia? Jest wciąż taki prawie sam. Napięcie...
Prawdopodobnie mamy do czynienia ze zwykłym alternatorem bez regulatora wewnętrznego. Skoro jest regulator na wzbudzeniu to nie może mieć magnesów trwałych. Do tego zacisk SZ. Na schemacie regulator nie jest przyłączony do masy więc zupełnie nie wie jakie jest napięcie na instalacji. Co do cen to zależy na jakim rynku poruszasz się. Jeśli chcesz wiedzieć...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Problem jest nawet ciekawy - zaczęło sie od smażenia altka po uruchomieniu rechotka 807 05' 2.0hdi 110 ,szczęsliwie po wyjechaniu z garazu poczułem swąd nowego połrocznego paska i zgasiłem auto .Altek miał ze 150 stopni -na uzwojeniach slina sie smazyła .Garaz mam bez kanału a rąk jak szympans nie mam wiec zaszła potrzeba dojechania na kanał do kolegi...
Auto zgasło na postoju. Nie można było przekręcić rozrusznikiem (przygasały kontrolki). Okazało się że akumulator jest rozładowany bo skończyły się szczotki w alternatorze i był brak ładowania. Dziwne jest ze nie zapaliła się kontrolka ładowania na desce. Być może nie tylko szczotki były uszkodzone. Sprawdziłbym, czy prawidłowo działa wzbudzenie. Kontrolka...
emperatura oleju -39 stopni, i mimo, że bryka stoi na placu to wskazanie "pojazd jest w ruchu" jest na tak. Jeżeli diagnozujesz to czymkolwiek innym niż tester serwisowy, nie wierz parametrom. Miałem kilka z uszkodzonym BSI (nie napisałeś rocznika, ale w peugeocie to właśnie on odpowiadał za wzbudzenie) na ładowanie, działo się to po tym, jak ugotował...
czy zalożony jest dobry? Chodzi o sterowanie regulatora napięcia, pewnie się nie wzbudza.
Cewka się nie spali!!!! Nie ważne czy jest na 6, 12 czy ileś tam woltów. Ile razy można powtarzać że to napięcie jest nieistotne??? Z reszta jak się ma spalić jak dostaje króciutkie (ok ms) impulsy rzędu 100-300V. Poczytaj.... Tak o ten schemat mi chodzi. Ciebie interesuje tylko cewka zapłonu i cewka zapłonowa (taka subtelna różnica), czyli butelkowa,...
Przejrzyj jeszcze wcześniej bezpieczniki . Przewód, jak piszesz ,,od masy ,, nie powinien iskrzyć po dotknięciu do bloku silnika . Był to jakiś przewód pod napięciem.
Temat jak widzę jest stary, ale może kiedyś ktoś się tego doszuka ??? Opowiem jak było u Mnie: Mam partnera 2.0 HDI i pewnego dnia zaświeciła się kontrolka ładowania, przy czym zapalała się zawsze jakieś 2 minutki po odpaleniu silnika. Postanowiłem zmierzyć najprostszym sposobem czy jest ładowanie (woltomierz na klemy akumulatora przy wyłączonym silniku...
Pobór prądu w spoczynku wynosi 0,02A , więc chyba jest dopuszczalny z tego co wyczytałem w internecie. To chyba przyczyną najprawdopodobniej będzie alternator, sprawdzę jeszcze jutro to co mówi (at)kowaltom99 , czyli napięcie ładowania bezpośrednio na wyjściu alternatora. EDIT: Do alternatora dochodzą 2 przewody (gruby i cienki) na grubym jest 12,15V...
jakie napięcie wzbudzenia alternatora wzbudzenia alternatora napiecie wzbudzenia alternatora
końcówka 6230i dławik filtrujący rezystancja ogniwa 18650
krups napełnianie krups napełnianie
Podłączenie telefonu do Pioneer VSX-407: Jak to zrobić? Ciśnienie za pompą myjącą w zmywarce: normy i diagnostyka