Teraz daję cały schemat. Diody powinny byc na prąd taki, jakim chcemy ładowac akumulator, jeżeli 10A - to diody 10 amperowe, na niskie napięcie, np. 50 - 100V Tyrystor na prąd nieco większy, niż prąd ładowania akumulatora, napiecie tez niskie, 50 - 100V. Zarówno diody, jak i tyrystor należy zamocować na radiatorze. Pamiętaj o izolacji tyrystora!
Ładowania brak. Coś uszkodzone. Aku zachowuje sie normalnie.
Nie mam tych czesci - jestem przed zakupem. Wydaje mi sie ze 12V to napiecie ładowania akumulatorów dlatego chcialbym je polaczyc rownolegle, a 1000W to moc jaka przetwornica wypusci w sinusie (?) Nie majac wiedzy, szukam info czy mozna to tak polaczyc jak przedstawilem wyzej i czy bedzie to mialo sens i spelnialo zadanie.
wez pod uwage, ze napiecie znamionowe pojedynczego ogniwa to ok. 1,2V
Akumulatorki mają inne napiecie niż baterie. Podałeś napiecie akumulatorka bez obciążenia po ładowaniu. Zmierz w układzie i porównaj z bateriami. Dlatego część urządzeń na akumulatorkach nie działa, lub wykazuje ich znaczne rozładowanie. Zależy od urządzenia.
Masz 3 grube kable dochodzące do silnika ?, jeśli tak, to jest to silnik trójfazowy, a we wspomaganiu jest sterujący nim falownik, także pomiary napiecia miernikiem na jego wyjściu niewiele dadzą. Jedyne co możesz w warunkach amatorskich sprawdzić to napiecie ładowania akumulatora
Cześć, wydaje mi się że konieczne będzie zastosowanie regulatora ładowania. Ma przygotowane wyjście napięcia do akumulatora, i można dowolnie regulować napiecie ładowania akumulatora. Tylko poszukaj z napięciem wyjściowym około 16v. Pozdrawiam.
Napisz czym ładujesz ten akumulator. Czym mierzysz napięcie na akumulatorze i prąd ładowania. Może ten prostownik jest uszkodzony lub przyrząd pomiarowy.
Witam. 48, to Ampery, nie Volty.Takim pradem możesz obciążyć akumulator w przypadku np. elektrycznego rozrusznika. Czas i prąd ładowania akumulatora wynika z jego piojemnosci. ogólnie jest przyjąte,że akumulatory ołowiowe ładujemy pradem dziesięciogodzinnym , co w przypadku akumulatora 6- cio voltowego o poj. 10 Ah równe jest ładowaniu akumulatora prądem...
Popatrz tu: http://www.elfa.se/pl/fakta.pdf i poczytaj, co tu pisze o ładowaniu akumulatorów. Gdybyś nie miał czasu, to Ci podpowiem: ładowanie buforowe powinno być prądem 0,05C, czyli dla 7Ah to jest 350mA, lub mniejszym, napiecie koncowe ładowania ma być 2,4V na ogniwo, czyli 14,4V dla akumulatora kwasowego 12-voltowego.
Prostowniki automatyczne dobierają parametry i czas ładowania. Po naładowaniu po prostu sie wyłaczaja i przechodzą w tryb konserwacji. Aha i w poście #23 masz na widoku uszkodzony alternator lub instalację, za małe napiecie ładowania akumulatora przez alternator..
Zacznijmy od tego, że godzina to bardzo mało, by niedokładny wskaźnik pokazał zmianę. Bateria ma 6Ah, ladowarka 1A, z prostego wyliczenia wynika że ładowanie trwa 6 godzin, a w praktyce do ośmiu. Zasadą ładowania akumulatorów Li-Ion jest STAŁA MOC ładowania, czyli im wyzsze napiecie, tym mniejszy prad ładowania, słowem: "ostatnia kreseczka ładuje się...
Jaki jest prad na najmniejszym zakresie ? Standardowo 16,5V idzie podczas gazowania - wiecej za duzy prad.
Ja bym sciągnął pasek i poruszał wszyskimi kółkami czy któreś łozysko nie chodzi zbyt ciężko. Druga sprawa to trzebaby sprawdzic napiecie ładowania. Akumulator tez moze byc winny.
ma ktos cos takiego zrobione do samochodu? chodzi aby na nim był zegar, temperatura wew-lub zew. napiecie ładowania akumulatora. wyswietlanie sekwencyjne lub za pomocą swicza danej informacji! czekam na odpowiedz z góry dzieki
JA proponuje kupić na alliexpres programowalny ledbar wskaźnik napięcia i zaprogramować na nim skalę 12-14,4V od razu będzie wiadomo jak się ma napiecie ładowania jak i samego akumulatora. To propozycja dla tych których jednym z głównych problemów życia jest akumulator samochodowy.
Czy jest sposób aby zabezpieczyć wyjście prostownika przed odwrotnym podłączeniem/zwarciem ? Prostownik sterowany cyfrowo czyli najlepszą opcją byłyby jak najmniejsze oddziaływanie na napiecie/prąd ładowania.
No to masz jasność: zasilanie jest 3,3V, pobór ~30mA. Chcesz dodać akumulator? Jeśli ograniczysz napiecie jego ładowania do 4,2V (ale takiego napiecia nie masz do dyspozycji), to można by użyć akumulatora litowego, który w tym układzie bedzie jednak stale niedoładowany, lub 3xAA NiMH - też będą niedoładowane. Gdyby do dyspozycji był ładunek 1000mAh,...
A moze zwykla dioda ktora by sie zapalala gdy aku by osiagnal odpoiednie napiecie ?
Napiecie to nie wszystko. Zmierz prąd amperomierzem kleszczowym lub klasycznym.
A wiec tak, napiecie z zasilacza to 12.07V i idzie bezposrednio na dysk. rozwiazanie z tymi diodami jest ciekawe no ale nie widzi mi sie poniewaz napiecie 13.8 bedzie na akumlatorze przez jakis czas po zdjeciu sieci wiec pojdzie i na dysk. Zastanawiam sie nad takim czyms http://www.sklep.e-system.com.pl/go/_inf... http://www.galco.com/techdoc/mw/ad-55a_c...
napiecie spada
(at)lesiu34e Przecież taka przetwornicę można kupić za kilkanaście złotych i ustawić jej wyjście na napiecie 15,5 V włączajac w szereg z ładowanym akumulatorem 10 amperową diode. https://abc-rc.pl/przetwornica-dc-dc-150...
witam no właśnie. napiecie które po naładowaniu akumulatora jest bezpeczne dla niego to okolo 90-92V. ładowane aku może dostać wieksze napiecie ładowania, ale jeżeli jest już naładowane powinno nastąpić jego odłączenie od prostownika- do czego zmierzam w swoich postach. akumulator pozostawiony bez kontroli ładowania ulega niszczeniu. widze że autor...
Możesz z powodzeniem użyć tej baterii do ładowania akumulatora ponieważ max. napięcie 17,4V jest wystarczajace do ładowania. Zastosuj na wyjsciu z baterii diodę schottkiego aby akumulator nie zasilał baterii w odwrotnym kierunku w czasie nocy. Dobierz też opornik aby ograniczyć max. prąd ładowania. Najlepiej byłoby wykonać regulator elektroniczny ograniczający...
Powiedzcie mi on ma napiecie niższe czy bedzie ładował akumulator 12V poprzez regulator 30A 25Ah normalnie?? Będzie ładował wszystko będzie ok.
Witam.Ładowanie to jest dobre.Zwiekszając napiecie ładowania należy się liczyć skróceniem żywotności akumulatora. W tym przypadkunaley sprawdzić akumulator,zaciski naaku,przewody.Jakie jest napiecie wyjściowe na alterntorze.
Sprawdź jakie masz napiecie ładowania na akumulatorze podczas pracy silnika na biegu jałowym oraz czy ładowanie jest w momencie dodawania gazu bo Twoje objawy wyglądają jak by podczas przyspieszania spadało napięcie w układzie.
czy możesz zmierzyć jaki prąd płynie podczas ładowania akumulatora? Jeżeli napiecie podczas ładowania spada do 23,1 V to znaczy ze akumulator jest ładowany ale jeżeli nie wzrasta w trakcie ładowania to wskazuje na uszkodzenie akumulatora.
Z tych twoich zdjec niestety nic nie widac, wez to poloz na biurku, nie na podlodze, j. Jestes w stanie podlaczyc baterie do plytki czy nie? Jesli nie to patrz moj poprzedni post - zasilacz. Jesli tak to czy napiecie spada w momencie proby wlaczenia?
Witam, Mam agregat prądotwórczy kraftele 6500 3 fazowy z rozrusznikiem. Problem w tym że nie laduje akumulatora. Odpalam agregat z linki i na przewodzie + akumulatora mam 7v gdzie akumulator 12v. Nie mogę zlokalizować elementu odpowiedzialenego za to napiecie. A moze 14v pojawi sie jak podlacze akumulator ?? Choc wątpię :) 3fazy dzialaja elegancko....
To nie jest poprawne, TP4056 ma szeregowy tranzystor regulacyjny który reguluje prąd/napiecie na akumulatorze podczas ładowania, jeśli zasilimy kilka takich układów szeregowo to mogą one "próbować" pobierać różny prąd z powodu różnic w stanie naładowania akumulatorów, oczywiście w połączeniu szeregowym nie jest to możliwe, więc będą się zmieniały napięcia,...
Napiecie ładowania wynosi 1,8V powyzej napięcia spoczynkowego akumulatora , 1% to 18mV.
napiecie nie ale prad ladowania to 1,35A wiec roznica jest... Dodano po 1 no i nie moge sprawdzic nic miernikiem wiec skad bede wiedzial jakie bedzie napiecie? :|
napiecie rowniez jest odpowiednie na wyjsciu cetrali Sprawdzałeś napięcie i prąd ładowania?
a co sie dzieje jak odłozysz sluchawkę poza bazą i naciśniesz PAGE??? zmierz też jakie napiecie jest w obecnej chwili na akumulatorze!! czy jak odłozysz słuchawke na baze dioda CHARGE na bazie zamiga szybko i potem sie świeci????? sprawdz czy jest napiecie ładowania na bazie oraz sprawdz napiecie na akumulatorze czy wzrasta jesli jest na ładowaniu
Dawno temu zmierzyłem natężenie prądu przepływającego do i z akumulatora w samochodzie: https://youtu.be/_FZ9deEzdvk https://youtu.be/AyBDRbhC4Ns Czyli jak wziąłem np z akumulatora 5Ah i odpale auto to po jakim czasie te 5Ah sie uzupelni? Akumulator 5 Ah nie jest przystopowany do ładowania prądem o tak dużym natężeniu, jakie może podać alternator. Ulegnie...
Jeżeli natężenie bedzie wieksze od 1A to zmniejsz napiecie ładowania do np.13,6V, nateżenie powinno spadac z czasem. Po dwóch, trzech godzinach spróbuj zwiększyc napiecie do 14,4 V (nie przekraczaj tej wartości). Jezeli prąd ładowania spadnie poniżej 0,6 A możesz uznac akumulator za naładowany
Sprawdz czy ta dioda jest dobra , moze zrobiło sie jakieś zwarcie na cewce przy magnecie i zwiera do masy i dlatego nie ładuje , sprawdz napiecie na aku przy zapalonym silniku i po przygazowaniu i podaj je tutaj.
Nietypowe napiecie 14,4V wskazuje na to że to silnik przystosowany do zasilania z akumulatora "12V" akumulator podczas ładowania ma czternaście wolt "z kawałkiem", tak jest w samochodzie.
Uszkodzona ładowarka-zasilacz, albo kupileś co ,,cudo" z przeleżałym akumulatorem. Zmierzyć napiecie na akumulatorze podczas ładowania - bedzie wiadomo, co się stało.
Cześć Akumulator jest kwasowy, na napiecie 12V o pojemnności 55Ah
Witam Zmontuj sobie nawet takie najprostsze na MOSFET źródełko prądowe- schematy znajdziesz na elektrodzie. Podłącz je do swej ładowarki a wyjscie do akumulatorka. Ustaw potencjometrem prad na wyjściu żródełka na wartość 1,2 A( w szereg z źródełkiem włącz amperomierz) i wsjo.Na akumulatorku odłoży sie pożądane napięcie pod wpływem przepływu pradu ładujacego....
Witam w silniku brak ładowania po zapaleniu napiecie na akumulatorze nie wzrasta. Z cewki w silniku wychodza dwa kable na jednym mam napiecie 7,1 v a na drugim 7,8v czy takie napiecie ma tam byc? Pozdrawiam
Tam jest chyba zwykła dioda i kondensator. Ale miernik i tak mierzy głównie napiecie akumulatora. Do podładowywania akumulatora 12V z dynama w piaście wystarczy zwykły mostek. Kiedyś wykonałem pomiary prądu ładowania akumulatora 11,4V z takiego dynama z mostkiem: [syntax=text] Prędkość Prąd ładowania [km/h] [mA] 8 40 11 80 16 180 20 270 24 330 28 380...
Czy akumulator był czymkolwiek obciążony w czasie ładowania? Napiecie 14,7V nie moglo spowodować takich efektów, 15,8V w funkcji Recond już tak. Funkcja ta włącza sie wtedy, gdy po zakończeniu ładowania w ciągu kilku min napiecie akumulatora spadnie do 12,8V
po około 12h ładowania po przeczytaniu sporej części internetu akumulator jest do wymiany? oberwania cela i tyle. 12 godzin katowania na prostowniku dobiło pewnie gada. Kup nowy i sprawdz tylko napiecie podczas pracy silnika z obciązeniem i bez.
Jeśli akumulator ma napiecie 12V to do ładowania jest konieczne wyzsze napiecie. Akumulator zelowy znamionowo ma 12V ale w pelni naladowany ma ponad 13 V. Wiec z 12v do 13 go sie nie nałąduje. Wedlug mnie najlepszym zasilaczem był by jakis o napieciuokolo 16-18V i 0,6-1A. Tylko pamietaj ze akumulatory ładuje sie prądem... "a nie napięciem" Pozdrawiam...
Jak to nie sprzedają jak sprzedają. to podaj mi prostownik w którym sam mohe ustawic prad i napiecie i czas ładowania
Witam , chciałbym ładować akumulator samochodowy panelem słonecznym ,ale panel na woltomierzu pokazuje dużo wieksze napiecie niż to , jakim powinno ładować się akumulatory , jak zmniejszyć napiecie do odpowiedniego , aby prawidłowo ładować akumulator. Czy regulator zniży i zapewni odpowiednie napiecie ,O jakich parametrach powinien być regulator ? Dodam...
jakie napiecie jest na wyjsciu z transfotmatora
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy jest mozliwość aby akumulator spalił prostownik? Ładowałem akumulator 12V 71Ah i ładował prawidłowo, kilka dni później podłaczyłem do ładowania kompletnie rozładowany akumulator motocyklowy 12V 7Ah (miał 3-4V) gdy zmierzyłem miernikiem napiecie ładowania pokazało maksymalnie 8,5V, wiec postanowiłem odłaczyc akumulator...
Drodzy panowie mam pytanie?. Mam w trakcie budowy pradnice z silnika 36 złobkowego i to wyjdzie jedno fazowa i na wirniku ma 12 magnesów to czy z tego układu uzyskam napiecie do ładowania akumulatora. Drut uzyty do nawiniecie cewek to 1,2mm ilosc zwoi na cewke to 25 i w jeden złobek usiłuje wsypac 50 zwoi. Prosze o Pomoc. Z góry dziekuje .
koledzy mam pytanie odnosnie tego prostownika tzn. poskladalem to w jedna calosc i po podpieciu akumulatora caly czas piszczy mi buzzer uklad pokazuje napiecie aku (bo wczesniej oczywiscie wykalibrowalem) ale nie startuje co moze byc tego przyczyna?
Prawidłowe napiecie powodujace ładowanie akumulatora , a mierzone na zaciskach akumulatora przy właczonych swiatłach mijania i obrotach lekko podwyzszonych ( do około 2000 obr/ min) powinno zawierac sie w przedziale 13,8V do 14,4V. Nizsze napiecie ładowania spowoduje przez ciagle i systematycznie niedoładowanie akumulatora tzw. zasiarczenie . Sugeruje...
Czyli teraz po prostowniku trzeba zainstalować układ, który bedzie pilnował ustalonej i nastawialnej wartości pradu ładowania akumulatora. Powinien to być układ zasilany w szereg z akumulatorem .Wtedy -przy ładowaniu akumulatora -pradem dla niego nominalnym -do momentu naladowania bedzie na nim stałe napiecie .Przy dochodzeniu do stanu naładowania -napiecie...
Dzisiaj siłą rzeczy częściej spoglądałem na napięcie i widzę, że przeważnie to 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach No cóż wygląda na to, ze tak ma być... https://www.youtube.com/watch?v=BHGrNHS8... https://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic... https://club.autodoc.pl/forum/topic/napi...
Z drugiej strony niepotrzebnie tracisz energię, nie da się tej Toyoty podłączyć do PV bezpośrednio? Raczej nie. Napiecie baterii HV w tym samochodzie, to ok. 300 VDC. Tu pasował by regulator solarny i małe akumulatory np. 50Ah, oraz przetwornica na 220VAC do ładowarki garażowej. Tak skonfigurowac panele i akumulatory, by pracowało to na np. typowym...
Wiem że ta dioda zastępuje regulator. Czyli podłączyć akumulator i sprawdzić na aku. jakie jest napiecie, nic się nie stanie jeśli jest 30v? Dodano po 1 30V mam na przewodach do podłączenia akumulatora. Jak podłączysz akumulator, to raczej 30 V tam być nie może. Bo jaką wydajność musiałby mieć ta prądnica aby wytworzyć 30 V na zaciskach akumulatora?....
14 voltów jest do przyjęcia. Mozliwe ,że wymienisz i tez bedzie 14 więc szkoda kasy. Maxymalne napiecie to 14,4 V!! 14,7 to juz przeładowanie !!
Tak naprawde, możesz podpiąć akumulatory równolegle do radia razem z zasilaczem i nie musisz robić nic więcej. W systemach, gdzie akumulatory ładowane są buforowo, podtrzymuje sie na nich napiecie wlasnie 13.8V czyli dokladnie takie jak u ciebie. Jak wlaczysz je równolegle, to gdy bedzie zasilanie sieciowe akumulatory beda sie ładować, a radio działać...
Sciagnij sobie plik stad: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Na rysunku jest pokazany schemat - co prawda nie konkretnie tego modelu ale powinno byc cos podobnie. Trzeba sprawdzic napiecie na styku oznaczonym 87/7 przekaznika J7. Kabel ten (6mm2, czerwony) idzie wprost z glownego akumulatora.
Na początek sprawdz stan akumulatora i napiecie ładowania.
mysle ze powinienes zmierzyc napiecie.Moze nie laduje pelnych 14,4V tylko mniej i nie doladowywuje Ci akumulatora.Laduje tylko niepelnym napieciem a kontrolka moze takie cos pokazac - sprawdz napiecie na alterantorze i na akumulatorze (klemach).
Witam -dziekuje.:D W końcu (na prośbe) trafiła do mnie kasa o nazwie "GROSIK" z takim akumulatorem. Zasilacz do niej jast 12V 300 mA . Podczas ładowania napiecie na zaciskach akumulatora jest równe 7,2V. po odłączeniu akumulatora, na zaciskach ładowarki pozostaje 7,2V. Akumulator podczas ładowania jest -ciepły- stopni?. Wiec jakies wnioski bedą.
a jakie musze miec napiecie wyjsciowe aku do ladowania 12v??
Można, zasilacza impulsowy z kondensatorem na wyjściu daje praktycznie prąd stały. Tylko prąd ładowania nie może być wiekszy niż zalecany przez producenta. W tym wypadku najcześciej 0,4A przez 14 godz. lub 0,8A przez 8godz. jeżeli akumulator jest całkowicie rozładowany. Jeżeli zasilacz nie ma możliwości ustawienia ograniczenia prądowego, daj na wyjściu...
Z reguły świeżo kupiony akumulator trzeba traktować tak, jakby byl rozładowany, czyli najpierw podłączyć do ładowania. końcowe napiecie ładowania akumulatora żelowego jest 14,4V. Nie należy przekraczać prądu ładowania C/10, czyli dla Ciebie to jest 0,5A. Jeżeli nie masz ogranicznika napięcia, to czesto sprawdzaj napięcie woltomierzem - najlepiej cyfrowym....
Po zgaszeniu odpala bez problemu. Dodano po 1 Gdzie najlepiej zmierzyc napiecie ładowania?
napiecie z prostownika przy naładowanym na maxa akumulatorze powinno byc ok 14,4V a przy ładowaniu liczy sie prad ładowania wraz ze stopniem naładowania akumulatora napiecie na jego zaciskach rosnie.
Jesli masz ładować akumulator ołowiowy 12V z innego akumulatora 12V całkowicie naładowanego to i tak musisz zrobić przetwornicę podwyższającą napiecie powyżej 14.2V bo do takiego napiecia ładuje się akumulatory ołowiowe, a w pełni naładowany akumulator ołowiowy po odłączeniu ładowania szybko powraca na napiecie w granicach 12.5-13.5V Tak że nie rozumiem...
Możesz mieć spalony bezpiecznik który zasila kontrolkę ładowania.Po uruchomieniu silnika alternator daje napiecie na kontrolke a ta swieci.Jeśli chodzi o słabe ładowanie to zapewne kiepski stan połączeń alternator -akumulator i masy,szczególnie tej na pasie przednim koło akumulatora.
Tak zrobiłem najpierw podłączyłem akumulatory do regulatora a na samym końcu panel ale tez nie ładowało odrazu akumulatory były nowe wiec myślałem ze nie trzeba a z panela wychodzi napiecie w zależności od pogody ale wacha się między 18v a 21v
Akumulator żelowy jest akumulatorem ołowiowym wiec jego ładowanie moze być przeprowadzane w kazdej chwili. Nie posiada efektu pamieciowego jak akumulatorki z telefonów komórkowych więc ładuj bez obaw. Pamietaj , że aby ładowanie przebiegało w miare sprawnie napiecie ładowania powinno byc dla aku 12 woltowego 14,4V . Prąd ładowania 1/10 pojemności. Czyli...
Napiecie, do którego ładuje się akumulator to 14,4V. Tego napiecia nie mozna przekraczać, bo powyżej zaczyna sie gazowanie, co jest szkodliwe dla trwałości akumulatorów bezobsługowych. Po wyłaczeniu silnika nie ma ładowania i napiecie na akumulatorze siada, zarówno na skutek tzw. depolaryzacji, jak i rozładowania - w końcu jest parę urzadzeń podpietych...
witam, popierwsze nie prad tylko napiecie, a powinno byc 13,8-14,2V, mozliwe że któraś z diód wzbudzenie uszkodzona, są inne objawy np. iskrzenie na klemach przy podłączaniu aku? lub podświecanie kontrolki ładowania ?, powodzenia
Czyli jeśli latem mam 13.4-13.8 zamiast 14.5 to jest całkowicie normalne. A już paru mechaników mówiło że alternator jest do roboty i na necie to samo czytałem że musi być 14-14.5 i tyle jest ale zima a w upały jest mniej 13.4-13.8 wychodzi ze są błędy i niektórzy fachowcy by tylko wszystko robili... A jaka jest pewność gdy jest napiecie np powyżej...
12,8 to napiecie akumulatora tam mozna napisac brak ładowania, wina raczej alternatora
1. Prąd ładowania "bezpieczny" to 1/10 pojemności. Szybkie ładowarki ładują większymi prądami, nawet "jednogodzinnymi", ale wtedy trzeba również kontrolowac temperaturę, co w warunkach domowych jest skomplikowane. 2. Końcowe napięcie ładowania jest 4,2V na ogniwo i nie należy tego napięcia przekraczać pod groźbą eksplozji akumulatora. Dobrze jest zrobić...
nie było reakcji po podłaczeniu na krotko z pominieciem regulatora...nic nie skoczyło napiecie...wiec alternator do wymiany?
Dobre akumulatory te Topla. Spokojnie go naładuj potem sprawdz napiecie ładowania w aucie i pobór spoczynkowy prądu.
Witam Proszę nie piszcie idiotyzmów. Napiecie końcowe ładowania dla akumulatorów ołowiowych otwartych (nie żelowychi hermetycznych) to 2,7 V dla pojedyńczego ogniwa co daje 6*2,7V = 16,2V. Autor postu nic nie pisze jaki to jest akumulator oraz jaka ma pojemność. 1A dla kumulatora 60 Ah to jest "mały pikuś" a dla akumulatora 7,2Ah może być zabójcze....
Czy dac wieksze nateżenie? Wystarczy. Kontroluj napięcie w czasie ładowania.
Zaloz regulator 28.8V (tyle powinno byc dla aku 24V), tylko musisz wiedziec ze aby alternator uzyskal takie napiecie musi miec duzo wieksze obroty niz dla 14.4V. A jesli nie ma obawy o nadmierny prad ladowania to moze sie obejsc i bez regulatora.
kontakt jest to 100% NiCd chyba jednak musi poleżeć i poładować się jeszcze 1 pytanie jakie jest napiecie ładowania i jaka pojemnosc akumulatorów???moze zbyt duza jak fabryka przewiduje-niedoładownanie
Ja mam 15-letnie auto z dolnego segmentu i taka regulacja jest. Nie wierzysz? Zapraszam na pomiary Ale nie w granicach jakich podajesz jest takie coś jak set point regulatora i sa one różne zazwyczaj kupuje F00m 14,7V od iveca i one najlepiej się sprawują. Jak znajdę chwilę podgrzeje regulator palnikiem i zobaczymy czy napiecie ładowania spadnie.
Wartości pomierzone, ale w którą stronę ten prąd płynie. Osiem amperów ładowania = akumulator śmietnik. Myślę że nadal nie masz ładowania a mierzysz prąd rozładowania. Włącz światła, zmierz napiecie, zapal moto zmierz napiecie. Wszystko widać jak na dłoni czy regulator i ładowanie działa czy nie. Jestem prawie pewnien że uszkodzony jest regulator.
Podłącz na dłużej i kontroluj temperaturę. Pełne ładowanie to ok 6h. Wtedy zmierz napięcie. Zobaczymy czy się zwiększy napiecie. Będzie pewność czy układ ładowania działa.
Ja w swoich wozach ładuję 10 razy w roku Czyli prawie raz w miesiącu. Jeżeli instalacja w samochodzie jest sprawna to nie ma takiej potrzeby, chyba że warunki eksploatacji są bardzo specyficzne. Ładuje się tak długo aż się naładuje. Jak to sprawdzasz w bezobsługowych? Po intensywności gazowania? Wlasnie tak jest napiecie juz ma ale prąd dalej płynie...
......Moje pytanie brzmi, czy moge połączyc takie 2 obwody rownolegle ze soba 2 * 2 aku szeregowo - zyskujac na pojemnosci do 14Ah zachowujac napiecie 24V.... Nic nie stoi na przeszkodzie. ......Czy podlaczenie tego typu nie bedzie mialo wplywu na negatywne dzialanie ukladu ladowania?.... Układ ładowania musi jedynie "widzieć" 24 Volty. A czy będzie...
Odłącz aku ,odłącz sieć 230V i po ponownym włączeniu sieci(230V) -po minucie ,dwóch zobacz czy system dalej "wisi" jeśli nie to posprawdzaj wszystko ,przeskanuj od nowa moduły (ich adresy0 itd.Jeśli nie działa nic zrestartuj z kołków i zapisz "od nowa" ustawienia.Sprawdź na nowym aku jak radził kolega powyzej prad ładowania i napiecie na zaciskach naładowanego...
Tak samo podejzewam, że napiecie na trafie jest za wysokie.
Akumulatorek zmieniłem na NiMH i tak jak kolega proponował zmieniłem troszkę napiecie ładowania - teraz to jakieś 4V a było 4,5V, więc teraz jest o wiele bezpieczniej, zobaczymy ile to wytrzyma. Dziękuję za pomoc.
Końcowe napięcie ładowania ogniwa to 1,45V przy prądzie C0,1 więc nie da się naładować z zasilacza 4V , bo 3 szeregowo połączone akumulatory dadzą 4,35. a nie jest tak ze sie one sumuja ? zaznaczam ze one maja napiecie 1,2V a nie 1,5V, przy maksymalnym naladowaniu przy sprawdzeniu juz po polaczeniu otrzymuje 3,634V btw akumulatorki to 1,2V Ni-MH, 2500mAh...
Czy ktos sprawdzal (lub wie) jakie jest prawidlowe napiecie ladowania aku. 9V NI_CD.
temat rozwiazany samochod sam reguluje napiecie ładowania w zależności od stopnia naładowania akumulatora oraz zawsze zwieksza ładowanie do max przy hamowaniu silnikiem tzw odzyskiwanie energii
Jak to ogarnołes mam ten sam problem.. Ciągle ogarniam, ale powyższe podpowiedzi trochę pomogły.... najbardziej reaguje na zmniejszanie napięcia w programie 21 tylko że wg instrukcji jest to napiecie końca ładowania akumulatorów i nie chciałbym żeby przestawał ładować akumulatory gdy mam ustawione np 25,2V ale znowu tylko wtedy jakoś to przełącza na...
sprawc czy po podlaczeniu ladowarki na stykach akumulatora jest napiecie
Miąłem Focusa z 2003r. - miał oryginalnie akumulator z elektrodami o zwiększonej zawartości wapnia - takie akumulatory mają o około 0,8V większe końcowe napiecie ładowania i zapewne twój regulator jest do współpracy z takim akumulatorem.
niech akumulator postoi z 5 godzin z odłączonymi klemami, wtedy powinno być w granicach 12.5 - 12.8 jeśli akumulator sprawny. Ładowanie masz lichutkie.
napiecie akumulator akumulator napiecie napiecie ładowania ogniwa
połączenie szeregowy grzałka obciążenie procesor laptop honda civic termostat
schemat elektryki skutera schemat elektryki skutera
Modyfikacja zwrotnicy w kolumnie JBL JRX 100 Regulacja jasności podświetlenia zegarów Iveco Daily - metody i problemy