Sprawdz napiecie ładowania, możliwe że przeładowuje alternator i elektronika ''siada''.
Dodam ze w alternatorach z LIN a taki tam może siedzi napiecie dochodzi czasem do 15V.
Wymień przekaźniki,20zł typowa usterka . u samej góry skrzynki góry po prawej dwa, fabrycznie żółte. Nic innego tam nie pada. Chyba że masz za wysokie napiecie ładowania alternatora to będą znikać kierunkowskazy. Podczas pracy silnika oczywiście.
Znaczenie ma napiecie.
Cze! przewody "+" o których pisali moi poprzednicy to jedno sprawdz przewody "-" masa dolaczona do silnika lub skrzyni biegów i masa podłączenia akumulatora do komory silnika. sprawdz i poryszaj za klemy i kable w nie wkrecone-zadnych luzow napiecie ma dyc jak podali poprzednicy z max róznicą 0,1V miedzy zaciskiem B+ wyjscie ładowania z alternatora...
A bezpośrednio na alternatorze jak wyglada napiecie?
Plus akumulatora pod srube M6 i do szczotki, minus do obudowy. I ma dzialac. Wtedy na plastikowym terminalu pojawi sie napiecie
nie to nie wina alternatora napiecie ładowania może wynosić do 14,4V ale sprawdz sobie przy innym pojeżdzie na pewno będzie mniej albo spróbuj z innym regulatorem
Braku zasilania w czym ? Na elektryce się nie znam po prostu potrzebuje porady gdzie szukać, a co do kolegi z golfa to ani tu ani tu jak odlacze i włożę kostkę w prawych drzwiach to działa przez chwilę potem to samo Jak na elektryce się nie znasz to podjedź do elektryka samochodowego i zapytaj. Nie chcę straszyć ale tutaj może być tysiąc różnych możliwości...
dotknij czerwonym kabelkiem miernika srubki przy alternatorze (od tego grubego kabla) a czarnym do masy najlepiej jak nie będzie ładowania tak sie mierzy napiecie na alternatorze a najlepiej odkrec ten gruby przewód i wyczyść końcówke papierem scirnym zeby było przejscie + klemy tak jak pisze toudi6666. jak to nie pomoze i nie bedzie napiecia to niestety...
Prostowniki automatyczne dobierają parametry i czas ładowania. Po naładowaniu po prostu sie wyłaczaja i przechodzą w tryb konserwacji. Aha i w poście #23 masz na widoku uszkodzony alternator lub instalację, za małe napiecie ładowania akumulatora przez alternator..
Na s masz mieć napięcie sprawdzane ŻARÓWKĄ . Ten styk "zbija" napiecie.
To moze tak zadam pytanie: Czy uszkodzenie jednej z diod na mostku prostowniczym, może spowodować mniejsze napiecie wychodzące z alternatora?
To moze być szczelony akumulator. Np zwarta jedna cela. Alternator normalnie ładuje, a napięcie nie wzrośnie. Jeśli nie ma zwartej celi, alternator ładuje ( napiecie jednak 13,5V ), nawale jednak regulator napięcia, czyli właściwie wzbudzania. Pozdro.
Możesz mieć spalony bezpiecznik który zasila kontrolkę ładowania.Po uruchomieniu silnika alternator daje napiecie na kontrolke a ta swieci.Jeśli chodzi o słabe ładowanie to zapewne kiepski stan połączeń alternator -akumulator i masy,szczególnie tej na pasie przednim koło akumulatora.
Sprawdziłeś napiecie, auto odpala nolmalnie? Musiałbyś zmierzyć prąd ładowania przy wyłączonych możliwie wszystkich odbiornikach.
jaka moze być przyczyna ze kontrolka od ladowania mi nie swieci,i nie ma ładowania.diody są dobre ,zarówka dobra z przewodem(swieci sie kontrolka ładowania po zlączeniu przewodu do masy od niej) napiecie do alternatora dochodzi?
Czy chodzi o przewód miedzy kontrolka a alternatorem na którym pojawia sie napiecie jak alternator zaczyna ładować czy zasilanie tej kontrolki po zapłonie
Napiecie ładowania wynosi 1,8V powyzej napięcia spoczynkowego akumulatora , 1% to 18mV.
Czy tam siedzi ten ruski alternator czy magneton z mostkiem bosch? Odpal powłanczaj odbiorniki i zmierz napiecie na wyjściu alternatora.
Wiem wiem dzieki... narazie odłączyłęm to żeby mi nie ładował.... ide zdejme ten trzymacz... mam nadziej że pójdzie bez zdejmowania alternatora...
Jutro to sprawdze i zobacze jakie napiecie jest w kontrolce
przekaźnik od lampki i ładowania jest pod prawym panelem przy nogach pasazera (listwa na progu) niestety to częsta usterka - najpierw spala się przekaźnik, później alternator. A jakie jest napiecie ładowania - powinno być od 13,5 do 15V
Witam, mam problem z alternatorem w samochodzie Nissan Patrol GR, posiadam oryginalny alternator mitshubishi w wbudowanym regulatorem. Objawy są takie: nie swieci kontrolka ładowania (przed i po zapłonie) oraz alternator cały czas pobiera prąd około 2,3A (przez noc rozładowało mi aku). Przy zapalonym samochodzie napiecie na zaciskach alternatora około...
Tak, czy inaczej, sprawa jes wzglednie prosta. Przy wylaczonym zaplonie i odpietym przewodzie wzbudzenia, jesli na przewodzie jest napiecie i alternator nie bierze pradu, to problem jest w BSI, jesli nie ma napiecia i jest pobor pradu, to uszkodzony jest alternator. Pozdrawiam, Georges
witam spróbuj kolego sprawdzić napiecie ładowania przecież w oplach lubią sie psuć alternatory napiecie ok 14.4V nie ponad 15 ani nie mniej jak 13.8
nie było reakcji po podłaczeniu na krotko z pominieciem regulatora...nic nie skoczyło napiecie...wiec alternator do wymiany?
Witam. Mam problem z ładowaniem akumulatora przez alternator-wiem że napiecie ładowania powinno wynosić około 14V. W moim przypadku raz jest 12,5 V, raz 13,5V a czasami prawidłowo 14,1V. Jakiś czas temu ( 3-4 miesiące temu) pojechałem do elektryka--stwierdził że były zatarte łożyska alternatora,wymienił rzekomo na nowe i skasował 360 zł. Niestety po...
Zadne cany ,liny w tym aucie nie mają nic do ładowania,jeden przewod to jest wzbudzenie z bordnetza a drugi to dfm -sygnał obciązenia alternatora,idzie do ECU a ten wie kiedy podniesc obroty. Czesto w tych autach uszkadzaja sie przewody na wtyczce przy skrzyni biegow-ale nawet wtedy nie dzieją sie takie rzeczy jak tu opisano-poprostu nie ma wzbudzenia...
Po pierwsze czy gruby przewód z alternatora masz wpięty do + akumulatora? Po drugie jakie napiecie masz na jednym i drugim pinie kontrolki ładowania przy zapalonym silniku?
Jezli z tego trafora (+ prostownik) chcesz ładowac akumulatory, to posyłam Ci schemacik takiej ładowarki z tyrystorem, jako elementem wykonawczym dla regulacji ładowania tak, zeby ładowac bezpiecznie. Oczywiście, możesz zmodyfikowac układ, wyrzucic zarówkę, itp. Napięcie ładowania jest określone przez napięcie bramki tyrystora pomniejszone o 0,6V. Jezeli...
Spróbuj pojeździć z voltomierzem takim np. w zapalniczkę. Kiedy spada to napiecie i czy nie skacze. Jak odpalisz po tych 300km np. z kabli to jest to ładowanie czy nie? Jest wtedy kontrolka na zapłonie czy nie? Alternator z klasycznym kołem czy dołożone sprzęgło?
Witam. Panowie merc jak w temacie 1.7cdi. Przyprowadzony bez alternatora i klimy obciete kable(ukradli u niemca). Załozyłem drugi alt. ma dwa wyprowadzenia L i DF.L to lampka a DF podłaczone do sterownika klimy i ogrzewania (wg. schematu) Po uruchomieniu lampka ładowania nie gasnie i nie ładuje. Mam pytanie czy powinno byc jakies napiecie na tym przewodzie...
Kolego nikusert - część wiadomości już masz - patrz post nr 3. Wartość napięcia regulatora może być pomocna ( czyli to co wychodzi na przewód żółty ) Tak się zastanawiam czy ten alternator nie ma "miękkiej charakterystyki " i być może w tym zastosowaniu się nie sprawdzi. Kolego autorze - jak jest podłączona kontrolka ładowania - bo to też może wpływać...
Witam, prosze osoby znające się na akumulatorach o opinie... Akumulator jest raczej sprawny, roczny, Yuasa typ 027, 60Ah. Postanowiłem go doładować, bo teraz bardzo rzadko jeżdzę autem, a jak już to krótkie odcinki. Niestety nie mogę zmierzyć gestości elektrolitu areometrem, jednak do doładowania skłoniła mnie za niska wg mnie wartość napięcia na aku...
Kolego podaj numer alternatora żeby wiadomo było jaki tam jest. Może głupie sprawdzałeś na innym mierniku może miernik szwankuje. I jak dobrze pamietam były tam alternatory które musiały mieć we wtyczce napiecie z akumulatora taki pomiar i szlo to przez bezpiecznik kiedy bezpiecznik był spalony lub kabel nie łączył wtedy alternator nie widział jakie...
co to tak wlasciwie jest to napiecie na B+ ?? Napięcie na wyjściu alternatora ( zacisk, do którego przyłączony jest przewód idący do akumulatora). Jeżeli jest wtyczka to te grube kable.
Zmierz napiecie na tym cienkim kablu jakie jest przy zapłonie
Jest to napiecie zbadane po 14h od ladowania w temp 0 C do -5 C Ja go ładuje z alternatora napiecie 13.9-14V Zastanawiam się jak to możliwe że po 6-7 godzinnym pracy webasto wystarczy podłączyć pod alternator na 30min aby rano było ww. napiecie Nie obowiązuje zasada czas pracy webasto = czas jazdy? Czy to tylko do mokrego obowiązuje?
Dobra piszecie koledze wymienić albo co może być uszkodzone. A gdzie konkretne pomiary ? Czyli napiecie ładowania na klemach napięcie ładowania na samym alternatorze. Wydajność alternatora w A bez obciążenia i z obciążeniem. I czy mi sie wydaje czy kolego powiedział napiecie spoczynkowe 11.8 nie za mało czy samochód na tym akumulatorze odpala ? czy...
Kolego podczas pracy jak masz to 13.45 sprawdzałeś spadki oraz jakie napiecie daje alternator czasami po nagrzaniu połączenia tracą swoje właściwości i mamy spadki napiec można by tez zmierzyć wydajność alternatora w Amperach.
12,8 to napiecie akumulatora tam mozna napisac brak ładowania, wina raczej alternatora
Poszukuję schematu, rysunku poglądowego podłączenia regulatora napięcia wraz z ogranicznikiem prądu do alternatora np. autosan. (Ogranicznik napięcia OE-31/24V PR110 AUTOSAN OE-31) Potrzebuję ograniczyć napiecie ładowania w zaadoptowanym polskim alternatorze do spycharki. Prawie każdy zstosowany regulator prowadzi do przeładowywania akumulatorów. Napięcia...
Napiecie bezpośrednio na alternatorze?
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
Dzięki kolego jak będe u taty to zobacze jeszcze czy da się zmienić to koło pasowe i jeszcze raz zmierzę napięcię ładowania . Alternator był ciut mniejszy od orginalnego ale łapy pasowały bez problemu .
Ok. Dzięki, a mam pytanie, gdy przewód od wzbudzania alternatora (czyli ten od kontrolki) jest przerwany to czy alternator wytwarza jakiekolwiek napięcie, w moim przypadku napiecie jest takie samo jak na akumulatorze (czyli pochodzi pewnie z niego a alternator nic nie wytwarza)
A mam takie pytanie: Czy brak odpowiedniego połączenia akumulatora z masą w ten właśnie sposób może się obiawiać? Mam pewne podejrzenia do tej masy. Nikt tam nigdy nie zagladał. Napiecie ładowania mierzyłem między śrubą B+ a obudową alternatora. Jednak jak nie ma zamkniętego obwodu, to nic nie da się zrobić. Nawe Salomon nie naleje.
Czy wiekszy prad wzbudzenia daje wyzsze napiecie ladowania? Tak.
Coś tu trochę nie tak. Fakt, że zanim nie sprawdziłem linka, miałem Kolege, hmm...za fantastę. Dawno nie interesowałem się superkondensatorami oraz ich dostępnością. Ale wracając do meritum, czegoś nie rozumiem. Zakladając, ze zostanie dokonany rozruch silnika z tej baterii, w pelni naladowanej, to napiecie na niej nie spadnie do zera, czyli czyli ESR...
Napiecie może dochodzic do 14,9V , niektóre auta tak mają. Generalnie powino być powyżej 14. Ew spadki to przewody , masa silnika , zakucie klemy (opel, bmw).
Miga, ale alternator ładuje napiecie na akumulatorze to 14,2V na wolnych obrotach
panowie u mnie w jeepie 4x4 jest drugi akumulator do wyciagarki niemcy wymyslili takia kostke ktora wpinasz miedzy akku a alternator i gdy napiecie spada ponizej 12 v zapina alternator do ładowania gdy naładuje odpina go spadek nap jest regulowany od9 v do 13.5 potencjometrem dziala to jak cholera i nie obciaza caly czas alternatora
Bo to sa dwa rózne miejsca. Wsuwka to katody diod mostka pomocniczego, śruba to katody diod prostownika głównego. Jeżeli na wsuwce masz oczekiwane napiecie, to znaczy, że stojan "wyrabia" (mówiąc prostym językiem), zaś anomalia jest po stronie prostownika głównego.
dzieki wam wszystkim . z braku odpowiedniego zakresu amperomierza jaki posiadam zmerzylem tylko napiecie na aku = 14.5 V jest OK. tylko cały czas interesóje mnie takie cos , gdy włacze wszystkie odbiorniki w aucie to wtedy chciałbym wiedziec czy alternator daje sobie rade i gdy w tym momencie podłaczyl bym woltomierza do aku powinien byc duzy spadek...
Możliwe że to wina regulatora napięcia. A czy przypadkiem nie jest tak że po odpaleniu samochodu przez te 45 sekund grzeją jeszcze świece żarowe (zgaśnięcie kontrolki nie oznacza że przestają grzać) i powstaje tak duży spadek napięcia że wygląda to jak brak ładowania. W który miejscu instalacji mierzy kolega napiecie ?
wszystkie lamki się rozjaśniają i szybciej chodzi wentylator. Teraz na wolnych obrotach jest ok. Dopiero na wyższych ładowanie wzrasta. Jak jest ok 16-17v to zapala sie kontrolka od poduszek. Jak napiecie ładowania spada do 14,6 to kontrolka gaśnie. ALternator mitsubishi. Nr z naklejki a5ta1091.
Usterka jest w regulatorze napięcia alternatora. alternator daje zbyt wysokie napięcie ładowania(max 15V). Sprawdź napiecie ładowania.
ladowanie to nie pomiar napiecia lecz pradu ladowania regulator jest po to aby napiecie ladowania nie przekroczyło 14.4V bez regulatora alternator ładował by na maxa!
sprawdzić czy na tej wyczce co dochodzi do alternatora jest napiecie na kablu co dochodzi do styku S alternatora,jak i czy jest napiecie na głównym kablu prądowym. Sprawdzić bezpieczniki zabezpieczenia pionowego-będzie tam jeden o oznaczeniu BAT lub ALT.
To skad napiecie 13v na alternatorze???? Przeczytaj dokladnie, bo sie osmieszasz. Akumulator rozruchu i komfortu, sa ładowane równocześnie, z tym że komfortu bezpośrednio z alternatora (jednego, jedynego !), a rozruchowy poprzez przekaźniki, i tak być musi. Jest na nim napięcie prawidłowe. Skoro mierzył pewnie na biegunach akumulatora, a nie względem...
po paru dniach nie odpalał ... ale teraz niby wymieniłem również na uzywany od diesla(70) i napięcie ma na aku 11,9 i to samo na altku .bez rozruchu na aku miałem 13,4 . ten cienki kabelek do kontrolki bez podłączenia do aku ma 9,6 bodajże ,po podłączeniu do altka świeci mi kontrolka . zdjołem alternator i leciutko sie żarzy .co ciekawe gdy odpaliłem...
Autorze teraz odpowiedz sobie na proste pytanie,Czy warto było słuchać tych porad typu a to wszystko ok. Bo to tak musi być. Ja w 15 stym poście już napisałem że trzeba sprawdzić ładowane na akumulatorze Pomyśl autorze ile byś był stratny gdybyś posłuchał tych rad że to wszytko ok jest, bo to świece żarowe tyle prądu ciągną że aż się akumulator nagrzewa....
12V to nominalne napiecie. tak jak 24V NP. Regulowane jest powyżej 14
Jeśli mierzyłeś bezpośrednio na przewodach przed mostkiem to tam jest napiecie zmienne.
Witam serdecznie. To znowu ja z kolejnym problemem dotyczącym tego poczciwego starego lecz chodzącego clio. Mianowicie problem dotyczy zbyd duzego spadku napiecia na przewodzie prądowym idącym od alternatora do amumulatora. Ale od poczatku... Walczę z piszczacym paskiem osprzetu i dzis majsterkujac troszke postanowilem pomierzyc napiecia ładowania alternatora...
(at)gorki73 Sprawdzę tak jutro obciążę go maksymalnie ale i tak wydaje mi sie ze napiecie powinno być własnie maxymalnie na poziomie 14,4V i to własnie na nie obciązonym
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Wczoraj podmieniłem alternator. Jest ładowanie. Delikatnie nacisne pedał gazu i kontrolka gasnie, Napiecie ładowania jest tekie samo 13,8 - 14,00V, ale gdy włacze światła drogowe i dmuchawę na max to napiecie spada do 13,66V na wolnych obrotach i nic nie spada:)) teraz jeszcze poprawie połączenia alternator-akumulator..
Napiecie ładowania zawiera się w granicach 13.8V do 14.5V
Witam. wiemy ze zakłócenia pochodza z alternatora. Kolego spróbuj jednej rzeczy - ja walczyłem u siebie ponad 6 tygodni zanim dowiedziałem się co jest grane (żadne filtry nie pomagały). Odpal samochód, weź najprostszy multimetr i sprawdż na klemach akumulatora jakie napiecie dochodzi do akumulatora od alternatora podczas ładowania, następnie sprawdź...
Sprawdz stan skrzynki bezpiecznikowej na akumulatorze i zmierz napiecie bezposrednio na oczku alternatora
Tam nie ma klasycznego połaczenia alt-licznik , wsadz voltomierz w gniazdo zapalniczki. Będziesz widział napiecie. Te alternatory ładuja bez podłaczenia cieńkiego przewodu. Wystarczy tylko plus z akumulatora.
Zalezy od alternatora,jesli ma duza moc i pracuje z akum. o malej pojemnosci to napiecie bedzie wyzsze nawet do 40V o ile reszta instalacji/odbiornikow wytrzyma.
Już przemyslałem sprawę. Z przodu przed samymi żarówkami wepnę przekażniki do świateł mijania i drogowych. Impuls na żarówkę będzie sterował przekażnikiem. W sumie cztery przekaźniki. W ten sposób chcę odciążyć styki pod kierownicą. Muszę się jeszcze zastanowić skąd "zasilić" te przekaźniki. I jeszcze jedna sprawa - sterowanie automatem św. dziennych....
Wszystko w porządku bo te alternatory tak mają. Możesz jeszcze sprawdzić pod obciążeniem włączjąc kilka odbiorników napięcie nie powinno się więcej obniżyć niż do 13.9V.P W drugiej Felicii na biegu jalowym napiecie jest wyzsze. Podmienilem alternatory (w miejsce tego ktory daje prawidlowe napiecie wpialem ten ktory jest tematem watku) i napiecie tez...
Witam Alternator jest razem ze stabilizatorem napieciai jak pamietam miał on na wyjsciu około 14V ale w ten wekend sie upewnie, ale moze być tez uszkodzony i na wiekszych obrotach mi go przeładowuje - sprawdze to. Czyli prądu nie ograniczać tylko napiecie sprawdzić?
Malowany Dodano po 1 Szczotki wymienilem na nowe i tak. Teraz jak wlozyc wirnik w nie? Jakis pomysl? Dodano po 1 Zlozone. I tak. Napiecie na aku mam 14.4 14.5 a z alternatora 14.6 do 14.7 a blad ladowania dalej sie zapala
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
Zaloz regulator 28.8V (tyle powinno byc dla aku 24V), tylko musisz wiedziec ze aby alternator uzyskal takie napiecie musi miec duzo wieksze obroty niz dla 14.4V. A jesli nie ma obawy o nadmierny prad ladowania to moze sie obejsc i bez regulatora.
W maluch sa żarówki nie diody które można sprawdzic lub wymienic po wyjeciu licznika z obudowy. Zarówka jest włączona w obwód ładowania i swieci gdy napiecie na alternatorze lub prądnicy jest nizsze od akumulatora a gasnie gdy jest równe lub wyzsze. Zacznij od zarówki bo wspomniana awaria mogła spowodować jej przepalenie Pozdrawiam
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
nie ładuje bo lampka świeci czy mierzysz napiecie ładowania.Rozumiem że alternator masz używany inie wiadomo czy sprawny.
Jak to możliwe jak dobre 5 godzin ciąglem wcześniej piecyk a potem lądowałem podczas jazdy rowna godzinę Jeżeli nie masz ograniczenia prądu ładowania (bezpiecznik go nie ogranicza tylko przepala się gdy prąd jest zbyt duży i przerywa ładowanie) to naładowanie akumulatora przez godzinę jazdy jest możliwe. Napiecie wzrasta w ciągu 20-30 sekund Czy to...
Astra nie ma zadnego bezpiecznika. Jesli pasek jest ok sprawdz napiecie bezposrednio na alternatorze. Jak jest to samo wyjmij alternator i sprawdz go na stole czy laduje.
Witam, mam problema świeci mi się lampka ładowania akumulatora na alternatorze jest napiecie około 15 V i podobne jest na akumulatorze (niskie obroty) przy obciązeniu światłami i zwiększeniu obrotów napięcie na akumulatorze wzrasta do ok 16,5 V. Co to może być ? Regulator napiecia zmieniłem i objawy są takie same wiec włozyłem stary (mniej wydam) diody...
dwa przewody wzbudzenie i cos jeszcze nie mam pojecia do czego ale na obu napiecie jest 12.4 +/- a ktory bedzie od kontrolki?
Nie wymień lub ew. jeszcze sprawdź napiecie podczas pracy bezpośrednio szpikulcami przez otwory w obudowie bezpośrednio na płycie czasem "gubi" prąd na śrubie wyjściowej M8 lub masę . Jak jest to samo tam pozostaje płytka.
Witam . Mam w tym motocyklu problem z tym że topi się kostka od żarówki H4 oraz żarówka się przepala po paru tygodniach działania,inne żarówki też czesto się przepalają. Sprawdziłem instalacje regulator ,alternator cewkę i napiecie ładowania i wszystko wg serwisówki jest dobrze ale na żarówke idzie 14 V. Macie jakiś pomysł jak temu zaradzić z tego co...
Za duży spadek napięcia na masie z silnika do karoserii. Wstawiałem grubszy kabel i napiecie się dźwigało do 13,6V przy takim obciążeniu.
PS Nie wiem czy prawidłowo umieściłem post tu, teraz dopiero czytam ankiete i dochodzę do wniosku iż to chyba nie ten dział, wiec chyba pozostaje mi prosic moderatora o przeniesienie w odpowiednie miejsce. Dodano po 2 Skoro pali się kontrolka akumulatora to masz alternator uszkodzony więc nic nie wymyślisz. Jeżeli czułeś zapach spalenizny więc pewnie...
Witam.Sprawdż przewód(gruby)idący od alternatora do akumulatora.Zmierz napiecie bezpośrednio na grubym wyjściowym przewodzie alternatora po włączeniu świateł.Jest takie same jak na aku?śprwdz masy,masę silnika,napręzenie paska(napreżacz jak występuje).I czy bez świateł napiecie jest około 14 na akumulatorze?Ładowanie musi być:) Pozdrawiam i życze powodzenia.
sprawdz kabel do wzbudzenia przy alternatorze a takze napiecie na wyjsciu alteratora
po włączeniu świateł mijania i dlugich napiecie ładowania spada i jest na poziomie ok 13.2 V
No jest coś takiego jak korekta temperaturowa napięcia ładowania , mówiąc w skrócie im zimniej tym wyższe napięcie . CA/CA tyle zniesie , PB/CA pewnie też ale są też akumulatory klasy grat PB/PB i one tego nie przetrwają . W samochodzie jest też niższe napiecie bo w sytuacji mocno rozładownego akumulatora jak alternator dostarczyłby te swoje 16V to...
Nie alternatora nie rozbierał bo pomierzył napiecie i sstwierdził że jest wszystko ok
Kontrolka po zwarciu do masy dziala przawidlowo, napiecie wzbudzania dochodzi od alternatora,B+ rowniez wzorowo polaczony z akumulatorem, przebieg alternatora to w 100% 180 tys km, bo jestem jedynym wlascicielem samochodu od nowosci.
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Witam. Po wymianie alternatora (regenerowany) (stary brak ładowania) pokazuje zbyt wysokie napiecie: w spoczynku 13V, po odpaleniu powyżej 15V wariuje w przedziale 14.5-15.5V, do tego wyświetlacz podświetla się i gaśnie co chwilę (przebieg, kontrolka paliwa, predkosciomierz przywiesza się), światła przygaszaja pulsacyjnie, generalnie dyskoteka. Nawet...
Sprawdz miernikiem napiecie przy alternatorze a potem przy akumulatorze i tak bedziez wiedzial gdzie sa spadki napiecia.
regulowane napiecie alternatora napiecie wzbudzenia alternatora prawidlowe napiecie alternatora
wspomaga pompa skoda grubo drutu nawojowego obudowa zatrzaski
mastech ms6818 hydrostatyczna skrzynia
Zwarcie w ładowarce skutera elektrycznego - co sprawdzić? Audi Chorus - konieczność wpisywania kodu po wyłączeniu zapłonu