Witam za pomoca tych pr-kow reguluje sie napiecie po ktorym prostownik sie wlacza i podtrzymuje napiecie na aku . Mialem zrobiony ten prostownik i poprostu ta regulacja nie dzialala ladowal na maksa druga sprawa rezystor R1 bardzo mocno sie grzeje . Trzecia sprawa to taka ze jak bedziesz mial rozladowane aku ponizej 10 V nie naladujesz go bo tyrysor...
RAczej nie.Prostownik daje zazwyczaj wyzsze napiecie, poza tym radio moze brzeczec, buczec-chodzi o stabilizacje napiecia....powinno byc zasilane napieciem stabilizowanym, a niektore prostowniki nie maja nawet kondensatoriow wygladzajacych napiecie....nie polecam.
Możesz podłączyć do prostownika napięcie bezpośrednio ze źródła lub usunąć go i podłączyć bezpośrednio do układu z pomineciem prostownika. Jak podłączysz do prostownika napiecie bedzie obniżone o 0.7V i bedą pracowały 2 diody. ps nie zapomnij o właściewj polaryzacji jeśli usuniesz prostownik. jeśli zdecydujesz że zostanie nie ma znaczenia gdzie + i...
Chociaż te pierwsze obliczenia były dobre? Widziałem tylko pomiary napięć. Na marginesie: na K/g3 jest 7,8 V DC nie AC. Stąd możesz obliczyć prąd katody Ik = Uk/Rk = 7,8 V/180 omów = 43 mA. Szacuję, że napiecie z prostownika to ok. 300 V. Spadek napięcia na R9 - 15 V, Prąd g2 ok. 5 mA. To Ia = ok. 38 mA.
Witam Chce zbudowac prostą ladowarke do akumulatora 12V samochodowego, bez regulacji pradu ladowania, tzn. akumulator sam bedzie zmniejszal prad poboru w miare naladowania Posiadam trafo 2x14V lub 1x28V, o niskiej mocy 40VA. Podpinajac 14v do mostka na wyjsciu mam 12,8V i max prad ok. 3,5A ale wtedy spada napiecie do 9V wiec wcale nie nadaje sie do...
Multimetr wskazuje napiecie prostownika. Amperomierz sprawny, sprawdzalem amperomierzem w multimetrze i tez 0. Na różnych akumulatorach więc to nie akumulator. Ewidentnie prostownik. Bezpieczniki sprawdzone. Nawet jak zwieram na sekunde zaciski prostownika to czasem zaiskrzy ale bardzo bardzo słabo.
nie rozumiem jednej rzeczy - nie powinno przekaraczac 14,4V na klemach akumulatora po naladowaniu , czy 14,4V napiecie prostownika podczas ladowania akumulatora ?
Witaj ! Z kazdego zasilacza da rade zrobic "prostownik do ladowania akumulatorow" Zmierz jakie napiecie daje trafo to ci powiem co robic...
Czy jest sposób aby zabezpieczyć wyjście prostownika przed odwrotnym podłączeniem/zwarciem ? Prostownik sterowany cyfrowo czyli najlepszą opcją byłyby jak najmniejsze oddziaływanie na napiecie/prąd ładowania.
Witam. Sprawdz napiecie zasilacza regulatora.Jest tam prostownik jednopołówkowy (dioda + rezystor). W niktórych wykonaniach jest po dwa rezystory mocy i jeden z nich uszkadzony.Jak sie zachowuje na wirowaniu?
Witam. 48, to Ampery, nie Volty.Takim pradem możesz obciążyć akumulator w przypadku np. elektrycznego rozrusznika. Czas i prąd ładowania akumulatora wynika z jego piojemnosci. ogólnie jest przyjąte,że akumulatory ołowiowe ładujemy pradem dziesięciogodzinnym , co w przypadku akumulatora 6- cio voltowego o poj. 10 Ah równe jest ładowaniu akumulatora prądem...
Chcialem zmniejszyc napiecie prostownika. Odwinallem 14 zwojow wtornego (10%), z okraglego rdzenia. Napiecie spadlo na wtornym z 35V do 31,5. Jednak na koncowkach prostownika napiecie zamiast spadnac , wzroslo do 18,2V Dodano po 2 Wzroslo z 16,2V do 18,2V.
Jakie powinno byc napiecie na akumulatorze po 5 godzinach odładowania prostownikiem
prostownik powinien mieć większe napiecie, około 14,4V aby naładował akumulator a więc mógłbyś osiągnąć całe 6A, peltier jak mu nie odbierzesz ciepła też nie weźmie całych 10A
Zeby naładowac aku napiecie prostownika musi byc wyższe od napiecia akumulatora. Prąd ładowania podwyższa sie lub obniża własnie regulując napiecie wyjściowe prostownika ( najczęsciej po stronie pierwotnej transformatora prostownika). Jesli nie chcemy regulowac po upływie kilkudziesieciu minut lub kilku godzin prąd ładowania aku spada ( akumulator nabiera...
witam mam takie trafo toroidalne i mam pytanie czy zrobi z tego prostownik do akumolatora 45AH oczywiscie po wyprostowaniu pradu mostkiem . co trzeba jeszce zrobic??? aha czy to nie za malae napiecie???
Zmierz napiecie na wyjsciu prostownika i jak napiecie bedzie ok to wlacz szeregowo amperomierz z prostownikiem do akumulatora zobacz co sie dzieje.
u mnie jest 12,81V to i tak za wysokie w moim przypadku dałem za wysokie napiecie z prostownika ,według mnie to popsuty akumulator,ciężko zbić takie napiecie czy wogóle jest to możliwe.
Generalna zasada jest taka, żeby napiecie prostownika było ciut wyższe niż akumulatora - czyli np 13 V, a prąd ładowania był na poziomie 1/10 pojemności, czyli w tym wypadku jak jest 7A/h to trzebaby ładować np 10 godzin pradem 0,7 A (czyli 700 mA). Tak mu sie nic stać nie powinno. Od dawna wiadomo, ze akumulatory nie bardzo lubia "szybkie" ładowania...
Jednak niby jest wszystko ok.....a do kitu :| mostek prostowniczy jest OK ale prostownik juz niema tej "pary" co kiedys, czy transformator od takiego odpalania rozrusznika mogl zostac uszkodzony i dawac mniejsze napiecie ???
Bo to sa dwa rózne miejsca. Wsuwka to katody diod mostka pomocniczego, śruba to katody diod prostownika głównego. Jeżeli na wsuwce masz oczekiwane napiecie, to znaczy, że stojan "wyrabia" (mówiąc prostym językiem), zaś anomalia jest po stronie prostownika głównego.
Dostałem w pracy właściwie za darmo 9 letnią baterie trakcyjną od wózka widłowego 2x40V 240Ah. W niej były uszkodzone 3 ogniwa, Te trzy ogniwa zastąp zworami i masz baterię 74V. Obniż napiecie prostownika by nie przeładowywać pozostałych ogniw, wózek jeszcze trochę pojeździ.
witam. To zaduze napiecie na spawarce mozna zmniejszyc poprzez zastosowanie diod.
Nie mozesz zastosowac prostownika trojfazowego, bo napiecie pojawi sie za duze na elektrolitach. Przy zasilaniu 230V pojawia sie okolo 310V napiecia stalego, a przy zasilaniu miedzyfazowym pojawi sie napiecie okolo 560V napiecia stalego. Wszystko zalezy na jakie napiecie dopuszczony jest falownik. W kazdym falowniku trojfazowym wystepuje szesc diod...
- To pomoże czy nie? :) Czy 100uf/400V zapewni wypełnienie luki w postaci 1/2 sinusa? Nie znamy charakterystyki prądowo-napięciowej "żarówki" a ta będzie decydowała o tym jak bardzo będzie migać i jaką będzie miała moc przy 325V. Na oko mozna określić prąd średni na 17mA co da tętnienia 3,5Vpp wiec niewiele w stosunku do 325V na kondensatorze. PS....
ok a czy te napiecie z prostownika powinno oscylowac ok. 14V?
damkar Jestem wlasnie na tym etapie, bo na plytce ktora kiedys wytrawilem nie mialem tego przycisku. Teraz skladam sobie elementy na plytce stykowej i przejde wtedy procedure kalibracji. MICHAŁ6201 Na wejscie regulatora wchodzi napiecie za prostownikiem czyli okolo 34V. Ale jest to dobra sugestia ze tutaj to moze byc problemem.
Wg mnie to regulacja pradu nie jest potrzebna w zwyklych domowych prostownikach (sluzy co najwyzej ochronie prostownika przed przeciazeniem)-wazne aby napiecie nie przekroczylo dozwolonej wartosci (troche ponad 14V) a to mozna zalatwic prostym stabilizatorem rownoleglym - i tak bedzie przy dobrze dobranym trafo bedzie on dzialal tylko pod koniec ladowania
no to od transformatora jest taka kostka przykrecone sa do niej 4 kable na kazdym jest 12v do bezpiecznika i z bezpiecznika 12v na jednej klamrze(plus) 12v co do drugiej pokazuje sie piorunik czyli mini napiecie... do amperomierza z jednej str wchodzi 12v z drugiej mini napiecie....
napiecie z prostownika przy naładowanym na maxa akumulatorze powinno byc ok 14,4V a przy ładowaniu liczy sie prad ładowania wraz ze stopniem naładowania akumulatora napiecie na jego zaciskach rosnie.
Mam pytanie teraz odnosnie zasilania anod lamp koncowych z pierwszego kondensatora, zaraz za prostownikiem. Jak to najprosciej zrobic?(oprocz odwiniecia zwojow) jezli napiecie zaraz za prostownikiem mam 300V? A jednak chce zeby lampa pracowała przy tych warunkach 250 V i Ra=5kOhmów. IMHO 300V będzie równie dobre jak 250V, pod warunkiem dobrania odpowiedniego...
No nie wiem, prąd znamionowy 12V/29A to nie za mało?. Nie prościej zrobić to ze starej spawarki jednofazowej ze zworą magnetyczną do ograniczania prądu? Czy napiecie musi być 12V? Czy może być 24V?
Oba sa niekompletne bo to same końcówki mocy reneralnie i jedna i druga z kazdym preampem powinny dziąłać. Preamp już masz, jak go wbudujesz do tego co masz teraz bedziesz mial interesujący wzmacniacz - hybrydowy. Wszystko jest: dwa trafa:, napięcie biasu - ujemne, napięcie rzarzenia, napiecie główne 450V prostownik Graetza na diodach krzemowych. preamp...
ni i tak . te skrajne podlaczasz do odpowiednych nuzek prostownika , a te 2 srodkowe do masy co powinno ci dac napiecie symetryczne za prostownikiem
Nie widze tego ukladu pdf. Tajemnica meh. Ale to do ladowania Ni-Cd. Tam sie liczy prad. Stara szkola to dioda zenera (wtedy masz stale napiecie). Poszukaj schematu prostownika tyrystorowego to bedziesz wiedzial co zrobic. Ale chyba niepotrzebnie sie naprodukowalem. :>
KIA7805 brak 5 volt na wejściu i na wyjściu jakieś 1,2 volta z groszami Na wejściu powinno być ok. 12 V a na wyjściu 5 V. Sprawdź po kolei - napięcie AC z transformatorka, napiecie za prostownikiem Graetz'a. Jak nie ma tych 12 V to szukaj gdzie się gubi. Wiele tego nie ma-:)
Skoro jest napisane ze ma 24V to pewnie ma ale przy podlaczeniu obciazenia wystarczy podlaczyc jakas zarowke na 24V (samochod ciezarowy itp.) i powinno tam tyle byc prawdopodobnie ladowanie jest przez jakis uklad stabilizacji pradu. Zmierzylem kiedys napiecie ladowarki od komorki bateria miala 2,4V a z zasilacza bez obciazenia wychodzilo prawie 15V...
witam w pracy mamy taki prostownik firmy midtronic i w kuncowej fazie szybkiego ladowania napiecie siega 16v prostownik z pelna automatyka specjalny do akumulatorow ford
Kurcze nie mam akumulatorka takiego:( Ten akumulator co jest w UPS pokazuje napiecie 0,6V Może go podładować prostownikiem od akumulatora samochodowego?
1000 A - to około 12 kW. To bardzo dużo, prawdopodobnie tak z dwa razy więcej niż będziesz potrzebować. To jest urządzenie rozruchowe, czy coś przerabianego np.: ze spawarki - ponieważ mam wątpliwości czy napiecie "ze spawarki" nie będzie zbyt wysokie.
Na akumulatorze Dodano po 5 No właśnie przez ten mróz w nocy nie zapalił odpaliłem na kable i jest dobrze chciałem podpiąć na noc do ładowania sprawdziłem napiecie i właśnie mnie to zaczęło zastanawiać
To,ze iskrzyly klemy,to normalne.Po odwrotnym podlaczeniu zaciskow aku do prostownika(wylaczonego)pusciles napiecie przez diody mostka w kierunku przewodzenia i zamknales obwod.Stad te iskry
Wlasnie tym prostownikiem nie przeladujesz akumulatora bo napiecie nigdy nie przekroczy 14.4 V, i ten posiada prawie wszystkie zabezpieczenia wiec polecam go. Zwyklym diodowym to laduja studenci po humanie ! :) Jak cos to priv.
Kupilem mocniejszy prostownik. I jeszcze raz laduje aku. Napiecie powoli wzroslo (przy podlaczeniu do prostownika) do 15,2V. Ale dalej widac ta czerwona kropke oznaczjaca nienaladowanie akumulatora. Gdy odepne prostownik to napiecie szybko spada do okolo 12,6V. Prad ladowania wynosi okolo 250-300 mA (wedlug wskaznika na prostowniku). Slychac babelki...
witam kupilem od kolegi kondensator - 1F IMPULSE PCA-1000 ( z elektronika - nie ma zlacza remote ) dzis go sprawdzalem na prostowniku samochodowym - wlaczam - zaswieca sie zaroweczka , ktora zaczyna przygasac , po chwili wlacza sie dioda i wyswietlacz napiecia ( zaczyna brac napiecie z prostownika ) , laduje sie do max napiecie ( dla mojego prostownika...
Prostownik jest jednopołówkowy więc napiecie znacznie zależy od C11. No i oczywiście prostownika Gl4. Sprawdź je.
Hmmm.. rroche namaciles ale w kazdym bdz razie 1.aby osiagnac takie napiecie swoj prostownik musisz zasilic 7,5V zmiennego. 2.dla tej diody maksymalny prad poplynie 1A, wsteczny poprostu popatrz w notke katalogowa.
Trafo sterujące w tym modelu ma napiecie ok. 32V/ właściwie 2x32V gdy prostownik sterujący jest w układzie przeciwsobnym- 2 diody/. Jeśli podłączysz trafo sterujące na 230V nic się oczywiście nie stanie, pod warunkiem że wtórne będzie nawinięte na 32V i będzie mostek gretza. Jeśli u ciebie wychodziły 2 przewody z trafa- pewnie miałeś właśnie mostek,...
a styk tranzystorów z radiatorem ? (rezystancja cieplna) uzyłes pasty termoprzewodzącej ? jakie masz napiecie na prostowniku przy podanych parametrach ? innymi słowy policz moc traconą na tranzystorach
Napisz czym ładujesz ten akumulator. Czym mierzysz napięcie na akumulatorze i prąd ładowania. Może ten prostownik jest uszkodzony lub przyrząd pomiarowy.
Akurat tego nie bedzie bo nie przewidziana jest taka kombinacja . Dodano po 3 Mysle ze taka instrukcja byla zalaczona do zakupu? Zalacz zdjecia z opisem widocznym zlacz 15 +7 +16 wg instr V6000 str.11 Ale podejrzewam ze tutaj bedzie wymagana obecnosc fachowca z multimetrem by oddnalesc stale napiecie zasilania 12/24v dc do zasilania tego modulu radiowego...
Jak to do ładowania uzywa sie tylko prostownika. W alternatorze regulator reguluje prad podawany na uzwojenie wirnika , w prądnicach zazwyczaj w moto japonskich jest 3 fazowa, i regulator jest zrobiony na 3 tyrystorach, Ja mam Kawasaki i mam pradnice 3 fazową Panowie przecież do ładowania aku, nie wystarczy tylko prostownik bo napiecie na mojej prądnicy...
poniewaz kondensator w obwodzie pradu AC wprowadza przesuniecie fazy napecia w stosunku do fazy pradu. I z tego wlasnie powodu na kontensatorach nie odklada sie ta moc czynna z ktora masz problem w przypadku. Ale kondziolek o wartosci 2,2 - 2,6uF/240V bedzie znacznych rozmiarow. A moze by tak wywalic zarowke 24V zamienic na 230V, i jescze pare innych...
Albo złe napiecie podstawiamy. Tylko nie wiem jakie podłozyc :/ Bo to chyba tez bedzie spadek wywołany przez podłączone urządzenie a nie napiecie na zaciskach prostownika :/
Daj prostownik jednopolowkowy, jeden na napiecie dodatnie a drugi na ujemne i po sprawie. Schamat zamiescilem tylko zamiast stabilizatora na zenerkach zwykle7815,7915 i wiecej dozuc pojemnosci filtrujacej Mozesz zrobic jak kolega narysowal tylko tak jak pisalem zaklucenia. Pozatym te BUZ10 to przesadza bo potrzeba Ci tylko 10mA wiec bez tych tranzystorow....
Piszecie o prostownikach uniwersalnych z wbudowaną funkcja podtrzymania takie coś będzie nieco skomplikowane w budowie i drogie w zakupie, ale jest inne wyjście. Zbudować zasilacz słuzący tylko do podtrzymania, będzie to względnie prosty zasilacz stabilizowany, nie będzie to sprzęt którym mozna naładować rozładowany akumulator, ale będzie miał niewielką...
Wystarczy policzyć: I=P/U, gdzie: P - moc transformatora, U - napiecie uzwojenia wtórnego. Np. 3,1kW/12V=258,333...A, czyli diody co najmniej 300A.
witam kupilem od kolegi kondensator - 1F IMPULSE PCA-1000 ( z elektronika - nie ma zlacza remote ) dzis go sprawdzalem na prostowniku samochodowym - wlaczam - zaswieca sie zaroweczka ( czyli miekki start) , ktora zaczyna przygasac , po chwili wlacza sie dioda i wyswietlacz napiecia ( zaczyna brac napiecie z prostownika ) , laduje sie do max napiecie...
No i zrobila sie "doktorska" dyskusja. Przypadek chce, ze wlasnie skonczylem ladowanie watpliwego akumulatora 50Ah. Po 5 godzinach od odlaczenia prostownika, napiecie na zaciskach jest 13.11V. kaliber540, Jesli mierzysz napiecie (14.5V) bezposrednio na zaciskach akumulatora, to prad ladowania powinien byc znacznie wiekszy. Aku jest wiec na nieco chory......
Przy polaczeniu rownoleglym prad sie sumuje ... wiec jesli 30mA to masz oszczedne diody . Ale to nie moj problem ;-) . Raczej transoptorki i jako klucze tranzystory i juz po operacji - pacjent zyje i nawet powinien mrugac :-) . Pozdrawiam . P.S. 1 dla autora tematu - Nie mow nikomu , ze jestem drogi ;-) bo strace klijentow :-) . P.S. 2 dla kolegi PGP...
Nie, klemy sa w porzadku. Napiecie podawane przez prostownik jest bezposrednio na klemy, wiec napiecie w srodku auta powinno byc wysze, tym bardziej, ze na postoju prad pobierany jest dosc niski
Prostownik to bardzo zly pomysl zrodlo znieksztalcen,a napiecie na akumlatorze najwyzrazniej przysiada,zmierz napiecie 12v poczas grania i sprawdz do ilu spada ci na zrodle,uzyj kabli lepszych i daj jakies kondensatory z 10miliF w zasilanku.
Moim problemem sa diody z w/w prostownika jest to BZA 24/25 ale jest to wersja tylko z amperomierzem. Spaliła się jedna z diod oznaczenia sie na niej całkowicie strarły. Te diody które sa na schemacie nie bardzo potrafie rozszyfrowac. Czy wszystkie sa takie same czy kazda odpowiada za inne napiecie 6/12/18/24 ??
oraz odpowiedni transformator-napiecie wyjsciowe
Witam. Jak masz miernik sprawdz czy jest napiecie anodowe z prostownika a masz schemat? Pozde
Spróbuj naładować prostownikiem,sprawdz napiecie po naładowaniu.
Sprawdz napiecie DC na CP19. Od tego się zaczyna. (zielone kropki) Zielone kropki, Kolego, to zasilanie prostownika prądem zmiennym. Masz wyraźnie nadrukowane. Na początku do sprawdzenia rezystor 47Ω i termistor w żółtej obudowie.
A jakie parametry wyjsciowe ma ten prostownik który posiadasz? Konkretnie-napiecie wyjściowe w stanie bez obciązenia . I max prąd obciazenia -dla 12.6V.
Witam Kolegów Mam pewien problem dotyczący używania elektrowni prądowej.Mianowicie w zeszłym roku uruchomiłem elektrownię wiatrową zbudowaną na bazie przeróbki silnika 3,5kW.Wszystko dobrze chodziło do momentu przyjścia pierwszych większych mrozów i braku wiatru ,który zatrzymał prądnicę.Po przyjściu kolejnych wiatrów wiatrak niestety nie ruszył.W tedy...
Jak ktos chce to moge wrzucic opis prostownika (tekst, schemat, pcb). Ma funkcje doladowywania jak spadnie napiecie ;)
Prostownik do ladowania akumulatorow to dopiero glupota! Wiekszosc nie ma filtracji zasilania tylko wyprostowany tetniacy prad. Czesc jest sterowana tyrystorowo. Pozatym napiecie takiego prostownika jest duzo wieksze od 15V co grozi uszkodzeniem wzmacniacza. Zdecydowanie lepszy jest zasilacz ATX. Trzeba go tylko wlaczyc i czesto obciazyc 5V zeby 12V...
zamotałem sie co własciwie chcesz zrobic prostownik przetwarza napiecie z sieci i ładuje np. akumulator a alternator to jest połaczenie pradnicy z prostownikiem i niema zadnych diod wzbudzenia tylko jest pradnica trojfazowa i połmostki diodowe na faze a napiecie wzbudzenia poprzez regulator i szczotki idzie na wirnik .
"Rozruch" w warunkach kiepskiego (lub o "zanikającej" pojemności) akumulatora, może bardzo szybko uszkodzić elektronikę w Twoim samochodzie! Bezpieczny jest tylko taki prostownik, który zapewni napiecie na instalacji samochodowej NIE WIĘKSZE, niż 14,5V - również w warunkach, gdy żaden odbiornik prądu nie jest włączony (w tym również autoalarm i immobilizer),...
tak duze napiecie bylo poniewaz prostownik stał na metalowym stole😀. Jak podlożyłem karton to napięcie spadło do ok 14,4V. Jakiej pojemności zastosować kondensator i na jakie napięcie, czy nie dawać wogóle?
Jeżeli napiecie za prostownikiem jest znacznie większe od napięcia przebicia, i moc nie ma na czym się wydzielić to zenerka musi odejść do krainy krzemowej szczęśliwości. Zenerka to nie żarówka. To mała delikatna istotka. Uroczy moderator tego działu z włąściwą sobie kurtuazją chętnie wytłumaczy Ci zawiłości problemu.
Wymieniłem te diody i nadal nic. Gdzie dalej szukać tej usterki? 1. Sprawdzić czy wlutowane nowe kondensatory mają dobra polaryzację. 2. Pomierzyc napiecie za prostownikiem 3. Sprawdzić cznie grzeje się zanadto układ scalony stopnia mocy (na radiatorze).
E)Napięcie wyjściowe będzie napięciem na kondensatorze filtru pomniejszonym o stałą wartość spadku napięcia na stabilizatorze, będzie to napięcie niestabilizowane więc z tętnieniami i zmniejszające sie pod obciążeniem. Rozwiązanie - jeśli nie potrzebujesz dużej wydajności prądowej wymień dwie diody mostka na kondensatory, tak aby powstał podwajacz,...
Starczy przekrój rdzenia do okreslenia mocy i mniej wiecej zakres pracy elektrolitów. Pewnie dla ~100W ; 230V/2×20V przy 4Ohm lub 2x30V dla 8Ohm z mocą odpowiadającą przekrojowi rdzenia (ktoś mi dokladnie tu podawał kiedyś).(Spadek na prostowniku, zmniejszenie napiecia przy obciążeniu, więc trzeba dać jakies 2x22, 2x33V dla 4 i 8 Ohm, przy wiekszej...
mając taki prostownik musisz mieć i zwykly prostownik mowa tu o aku kwasowym nie żelowym!!! podbij mu napiecie ładuj go odpowiednim wysokim prądem powinien miec wieksza sprawnosc prądową moze go podreperujesz.
jesli webasto robi test i rusza na minute i wylacza sie to jest zamale napiecie zasilania , podlacz prostownik
A jaka powinien miec pojemność ?? bo w schemacie jest ceramiczny 100n. jeff__ pozdro Dodano po 1 Aha a napiecie z prostownika wynisi ok 12,8 V, wiec chyba ok prawda ?
Normalnie. Silnik nagrzany ponad 80st,napiecie aku ponad 13,5V,jak mniej podłączyć prostownik Slowo adresowe 01 nastepnie 02 (Q) ----------05 (Q) ----------04 (Q) i wybrać kanał 098,patrzeć na ostatnie okienko co pokazuje (powinno adpt OK) Ale to taki system że nastawy przeważnie niewchodzą Czasami się udaje 10->00 po zapytaniu czy wymazać powtwierdzić...
tak uzyskasz napiecie 18V!!!!. a mostek mozesz uzyc dowolny byle wytrzymał wiecej niz 5A bo ten wzmacniacz co robisz to ma chyba 2X22W.
Przy wiekszych obciążeniach napiecie bardziej "siada", podwajacz napięcia jest bardziej "miękki", niż normalny prostownik. Zachecam do zmontowania i osobistego pomierzenia własności. Pomiędzy transformator a kondensator łączący zasilanie do 2 diod daj bezpiecznik na prąd 3 razy wiekszy niz ten, który chcesz odbierać.
Witam. Mam uszkodzony microkontroler w prostowniku Kulon 720 PIC18F26K40, prawdopodobnie podalem za wysokie napiecie zasilajace przy czytaniu. Ma ktoś moze wsad do tego prostownika lub mógłby go sczytac? Z gory dziekuje
Baterii sie nie ładuje. Jakie akumulatorki masz dokładnie na mysli? Rodzaj napiecie, pojemnosc?
A jakie napiecie masz po prostowniku? Czy tranzystory sterujące masz na wyższe napięcie , bo to one mogą być przyczyną uszkadzania tranzystora wykonawczego. Przydał by się kawałek schematu.
Dawno temu zmierzyłem natężenie prądu przepływającego do i z akumulatora w samochodzie: https://youtu.be/_FZ9deEzdvk https://youtu.be/AyBDRbhC4Ns Czyli jak wziąłem np z akumulatora 5Ah i odpale auto to po jakim czasie te 5Ah sie uzupelni? Akumulator 5 Ah nie jest przystopowany do ładowania prądem o tak dużym natężeniu, jakie może podać alternator. Ulegnie...
bez obciazenia bedziesz mial 17V na kondensatorach a moze nawet wiecej. Pod obciazeniem na pewno ono spadnie a ile to juz zalezy od mocy transformatora. Aby stabilizator prawidlowo wystabilizowal 12V potrzebuje na wejsciu min 14-15V. Mysle ze pod obciazeniem napiecie na prostowniku moze spasc ponizej tej wartosci. Napiecie na wyjsciu wtedy nieco spadnie...
Tylko, że napięcie wyprostowane bez obciążenia wynosiło ok 350V Pod obciazeniem "siądzie" a jak będzie za duże to dobierzesz odpowiedni rezystor w filtrze. Pomierzone 350V weź pod uwage przy zakupie elektrolitów. napięcie żarzenia wzrosło do 8,6 - też bez obciążenia, Masz tam prostownik z filtrem? Jeśli tak to napiecie trzeba będzie zbić rezystorem...
nie . u mnie po osiagnieciu 14,42 V gasnie i przerywa ladowanie . ponowne wlaczenie nastepuje jak na zaciskach aku napiecie spadnie do 12, 83V .
To ja zrobiłem inaczej:-)Wylutowałem EPCOSA T-209 (degauss) zostawiłem wylutowanego HOTA od HV i IRF-a od przetwornicyi niskich napiec i TV przestał wywalac bezpiecznik głowny pojawiło sie też napiecie za prostownikiem:-) takze już jest dobrze. Teraz pytanie czy na chwile mozna właczyc odbiornik bez tego termistorka od degaussa?czy to się może zle skonczyc?
Tu nie ma błędu W zmontowanej przeż Ciebie pierwszej wersji żle były podłączone przewody do mostka Jedna z diód mostka została przez to spalona Świadczy o tym zbyt niskie napięcie na jego wyjściu Nie wiem czy potrafisz pomierzyć mostek ,jeśłi tak zrób to Nowy kosztuje parę zł . Szukaj takiego na prąd min35A ,napięciowo wszystkie będą pasowały Możesz...
Ok, zerknę na tą sekcje filtrów i prostownika. Dzięki!
Witam.Jesli rozstaw wyprowadzen bedzie podobny to bedzie pasowal.Za prostownikiem napiecie ma byc 8,9V.Taki podobny transformator o podobnym napieciu i mocy za prostownikiem na wyjsciu 9V uzwojenie pierwotne ma okolo 160 Ohm.Cena akceptowalna w stosunku do nowego.Tylko po zalozeniu wstaw poprawny bezpiecznik jak na schemacie 1,6A. Wazne dla amplitunera.
drobnostka wystarczy prostownik na napiecie kilkudziesieciu tys volt na szybkich diodach :)
jakie napiecie jest na wyjsciu z transfotmatora
Witam. Posiadam prostownik firmy ABSAAR 10 amp. Prostownik daje niskie napięcie 11,7 V. Po sprawdzeniu napięcia na uzwojeniu wtórnym transformatora jest 11,7. W czym tkwi problem? Zepsuty transformator? Jeśli to prostownik do ładowania akumulatorów nie posiadajacy kondensatorów filtrujących to napiecie jest prawidłowe...
wielki "szal" gain clone polega na aplikacji ze sprzezeniem stalonapieciowym co pewnie wplywa lepiej na dzwiek. Niestety podnosi znaczaco napiecie stale na wyjsciu. A glowny sekret to specjalne szybkie diody prostownika zasilacza i specjalne kondensatory zasilacza. Bez tego to juz nie gain clone. Wg mnie bzdury i tyle..
albo podlacz go pod prostownik samochodowy. skonczy sie to rychla smiercia tego wzmacniacza jak go podepniesz pod prostownik nie stosujac zadnego stabilizatora ..napiecie z prostownika to wiecej niz 12 wolt i to jest jeszcze wartosc srednia napiecia po dolaczeniu tego wzm on ma w srodku kondensatory na zasilaniu spowoduje to podniesienia napiecia razy...
napiecie ladowania prostownika wysokie napiecie prostownika napiecie mostkiem prostownika
pierścienie objawy sygnal citroen discman wyłącza
kodowanie kluczyka vagiem sklepik elektroda gadżety
Braun Satin Hair 1 – rozkręcanie suszarki, śruby Torx, demontaż krok po kroku HP DeskJet 930C – reset do ustawień fabrycznych, reinstalacja sterownika, twardy reset