Czytałem gdzieś kiedyś, ale nie potrafię podać źródła, że pasek po rozgrzaniu jest bardziej napięty niż zimny. Wydaje się to przeczyć zdrowemu rozsądkowi, ale podobnie działają napinacze w benzynowych 2 litrowcach ABT/ABK ze starych Audi B4, gdzie pasek jest luzowany w miarę wzrostu temperatury napinacza.. Tak czy inaczej, nikt za bardzo w to nie wnika....
Tu zobacz jak jest zbudowany ten napinacz: https://obrazki.elektroda.pl/5329209200_... https://obrazki.elektroda.pl/4125866800_... https://obrazki.elektroda.pl/4729584700_...
Zakładasz klucz bodajże 15 i w lewą stronę odciągasz napinacz i zakładasz pasek.
możesz to rozebrac nic się nie stanie,ale to nic nie da ,bo naciągu paska się nie reguluje,reguluje to ten napinacz oznaczony u ciebie numerem 2,jeśli naprawdę jest to kłopotliwe to tylko jego wymiana,a koszt ok.200zł.Można spróbowac załozyc nowy pasek o innej długości,czasami pomaga.
musisz zdjac pasek odkrecic rolke i napinacz ktory jest po drugiej stronie preta ktory trzyma rolke (2 sruby imbus 5 mm) i musisz odkrecic jeszcze napinacz od tego preta
wystarczy napiąć kluczem
Oczywiście że bez żadnego luzu. Chcesz żeby kolejna pękła?
Napinacz do wymiany, oprócz oleju tam jest jeszcze gaz pod ciśnieniem. Śruby głowicy mają taki element sprężysty, że tak to nazwę Uszczelka głowicy w silniku benzynowym nie ma stopniowanej grubości
Spuszczenie silnika to jakieś 2,5 h plus drugie tyle na montaż jeśli posiadasz podnośnik.Jeśli go nie masz radzę się pogimnastykować- jest to do zrobienia
Tak, ta "czarna puszka" ma zejść z dźwigni/osi napinacza. Tam na środku puszki jest jeszcze jedna śruba, bodajże torx E20
Ogólnie paski Gates'a są uznane na rynku. Nie są za drogie ale za to należą do wypróbowanych produktów. Co do napinacza to nie powiem niestety też nic ciekawego. Ja tydzień temu dałem wymienić te elementy. Pasek Gates, napinacz Oryginal. Wszystko działa jak należy na razie. Pozdrawiam P.S. Może znajdziesz komplety naprawcze. Kiedys nabyłem do swojego...
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora zablokowane. Jak masz wersję ze sztywnym kołem załóż taką wolnobieżkę i będzie po problemie.
Jednak uszkodzony napinacz krzywo napinający pasek generuje siłę boczną. . To najczęstsza przyczyna. Ukośnie idący napinacz lub jakaś rolka powoduje spychanie paska, a idzie to łatwo, bo pasek jest niejako "podwijany" z jednej strony.
Sprawdź koło wolnobieżne alternatora
Uszkodzony czop przedni wału korbowego
Sprawdź napinacz paska i sam pasek. Voltomierz w rękę i sprawdzić ładowanie na wolnych obrotach.
Kup pompe pasek napinacz i będzie ok
Zerknij czy masz odpowiednią długość paska lub jeżeli jest to napinacz szwankuje Pasek o przekroju trapezu masz ? https://obrazki.elektroda.pl/2484271500_...
Doszedł bo tam urwał się rozrząd, pompa stała. Połamało koniki, zawory itp. remont wyszedł wtedy kilka tys zl.
Obecnie założone jest zwykłe koło i od kilku dni działa. Poczekaj a rozpadnie się napinacz i pasek.
Wytłumaczenie moim zdaniem jest takie, że w sprężarce stacjonarnej masz tylko silnik i sprężarkę, i raz naprężony pasek pracuje długi czas bez potrzeby ciągłego pilnowania. Natomiast w samochodzie jest najczęściej kilka urządzeń napędzanych tym paskiem i nikt nie zagląda tam co kilka dni, czy naprężenie paska jest prawidłowe. Najczęściej o pasku dowiadujemy...
Telepie napinaczem?
Rozrząd komplet czyli paski, rolki, napinacz i pompa wody.
Wkręcasz w imadło i bardzo powoli wciskasz.Z wyczuciem.
Pajero 3.2DI-D silnik, pompa wtryskowa zexel, układ rozrządu, napinacz paska klimatyzacji robiący za wspornik sprężarki klimatyzacji, no i pompa hamulcowa :D
Może być dużo przyczyn i nikt tego nie napisze bez dodatkowych informacji. - łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku...
Po prawej stronie jest mała blaszka o odpowiednich profilach która pracuje jednocześnie jako napinacz paska. jeżeli wypadła z mocowania to należy jej szukać w obudowie po prawej stronie.
Musisz zdjąć nóż i plastikową obudowę zaraz nad nożem (od spodu kosiarki) pod tą obudową powinien znajdować się pasek. Wymiana jest prosta należy tylko przytrzymać napinacz i założyć nowy pasek.
Napinacz paska (na rysunkach z linka oznaczony "TENS") ma kwadratowy otwór - wkładasz tam przedłużkę nasadki i obracasz w lewo (odwrotnie do wskazówek zegara) - w ten sposób luzujesz pasek. Nowy zakładasz wg rysunku na wszystkie koła (łącznie z napinaczem) posuwając się od dołu, a kończąc na kole prowadzącym na górze. Teraz znowu zwalniasz napinacz...
Możesz napinacz przerobić i dopasujesz każdy pasek.
8mm przerwa ma być. Pomiędzy napinaczem a blachą z rolki napinającej. Regulujesz napinaczem. Zakładasz pasek, napinasz tak żeby wyjąć blokadę z napinacza bez użycia siły. Popuszczasz napinacz, aż będzie przerwa 8mm.
Kia Sportage II V6 4WD, nieszczelność uszczelki pompy wody, czyli rozrząd do odnowienia. Przy okazji będzie odnowiony pasek wieloklinowy i pytanie dotyczy właśnie niego. Czy przy każdej wymianie tego paska trzeba wymienić napinacz? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego! "uszczelka pompy wody ' CZYLI ' Rozrząd"??? Przy okazji będzie odnowiony pasek wieloklinowy...
Jak problem? Przecież wałek rozrządu ma wcięcie i zakładasz w jeden sposób koło wałka rozrządu. Później blokady, napinacz paska na 4 mm i wszystko powinno być dobrze.
90 tyś km to granica wytrzymałości pasków należy też wymienić rolki i napinacz
Napinacz paska napędowego w porządku? Jeżeli zgubiła się sprężyna to nie przesadź z nową. Pasek powinien być naciągnięty tylko tyle żeby traktrorek jechał, nadmierne naciągnięcie zniszczy ułożyskowanie wału w misce olejowej, a to już kosztowna naprawa.
Witam szanownych forumowiczów. Żeby trochę nakreślić sprawę: jakiś czas temu w silniku ładowarki przegubowej zerwał się pasek rozrządu. Jako, że silnik był już mocno wyeksploatowany- padła decyzja o wykonaniu kapitalki: szlif cylindrów na nadwymiar, regeneracja pompek i wtrysków, itp. itd. Po remoncie silnik miał tendencję do przydymiania na czarno...
Dzięki, szukam poparcia w tej kwestii bo faktycznie innej możliwości nie widzę, kupiłem napinacz pasek rolkę i dokupię koło, pozdrawiam.
Pasek, napinacz, pompę - komplet, i masz spokojną głowę na następne 90 tysięcy.
Najprościej i najbezpieczniej (dla osprzętu silnika) to pociągnąć ręką za pasek i napinacz zabezpieczyć pinem w otwór. Tylko że trzeba trochę siły mieć do tego. Kręcąc za śrubę koła pasowego Łatwo ją urwać.
W tych Oplach częstą usterką jest niepewne połączenie kabla "plusa" z mocowaniem klemy. Ale tak jak koledzy - obstawiam alternator. Sam wymieniałem niedawno u siebie w 1.2... Dostęp łatwy i przy okazji wymienilem napinacz i pasek bo i tak trzeba go ściągnąć.
Witam, Za pomocą pasków jest często załączane przeniesienie napędu. Ściskając uchwyt napinacz naciąga pasek i maszyna rusza :) Dodano po 8 W załączeniu Instrukcja do tego modelu (133232-0064-01) w języku polskim. Powodzenia. :idea: Pozdrawiam. :D
Można jakoś sprawdzić alternator bez jego wybebeszania? Póki co sprawdziłem napięcie ładowania, jest takie jakie było rok temu czy dwa lata temu. Kontrolka się nie świeci ani nie żarzy. Czy może to być również to koło pasowe z tłumikiem drgań? Mam wrażenie że trochę chodzi na boki. Choć jak zdjąłem pasek to żadnych luzów nie stwierdziłem.
Siema Kumpel ! Słuchaj miałem jechać na podniśnik więc uciołem pasek żeby nie walił ten napinacz i szkody nie narobił większej(miał 50 tysia) ale mówie po co,zablokowałem alternator ,pod auto i rolka w jedną stała bo śrubokręt w alternatorze.a w drugą pięknie pod leciutkim oporem palcami kręce,a rolka napinacza lata jak wariatka,więc już go nie napinałem...
Napinacz paska wielorowkowego - właściwie to śruba rolki - Skoda Fabia 1.2 - czyli pochodne też z tymi silnikami - Audi A2/VW Polo itp.
Witam. mam problem z napięciem paska klinowego Nie mam takiego smochodu.Nie wiem z jakiego powodu odkręciłeś napinacz.Wydaje mi się,że do zdjęcia paska trzeba odchylić rolkę napinającą a nie odkręcać napinacz.Po założeniu paska należy odchylić rolkę włożyć pasek puścic rolkę,która naciągnie pasek.Tak robię u siebie w HYNDAIU. Zdejm pasek przykręć napinacz...
Wymiana rozrządu w tym silniku jest co 90tys. km. Żadnych kółek na wale się nie wymienia,tylko pasek,pompę wody, rolki i napinacz,dobrze też jest wymienić pasek wielorowkowy.
Witaj! Sprawdź olej miarka, zobacz co jest pod korkiem.Jak olej będzie dobry to sprawdź osprzęt. Alternator,napinacz paska. Pozdrawiam Miro.Nasz
Kolego rozrząd wymieniałam u siebie w punciaku kosztował mnie 35zł (pasek-napinacz) zaznacz jak masz teraz ustawiony(ba na znakach silnika czy paska nie idzie się połapać) i załóż tak samo nowy pasek i nie będziesz się bał że coś....
Pasek sprawdzony, przy zakładaniu alternatora. Napinacz paska też ok
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Napinacz paska - o ile jest dostęp do paska - można sprawdzić naciskając pasek palcem w połowie drogi od altka do innych rolek, powinien się ugiąć ok 1cm zanim złamiesz palec :)) Jeśli więcej to trzeba podciągnąć. Druga kwestia taka czy pasek dobrze się zazębił w kołach, czy gdzieś się nie ślizga, ale tego nie sprawdzimy ręcznie... I tak stawiam na...
Minimum 14V. Sprawdź pasek klinowy, lub wielorowkowy, napinacz.
Przecież to koła zmiennych faz rozrządu one mają luz dopiero ciśnienie oleju je stabilizuje . Dajesz blokadę na wałki rozrządu (liniał od tyłu głowicy) zakładasz na wałki koła zmiennych faz i przykręcasz palcami śruby tych kół . Zakładasz blokady na koła , zakładasz pasek rozrządu , zwalniasz napinacz paska i dokręcasz koła odpowiednim momentem (oczywiście...
No jakie te jaja kolego ?
Stawiam na pasek pk,napinacz który jest już słaby albo sprzęgło alternatora stoi jeśli posiada
Wiecie moze czy na czas kiedy uszkodzony jest silownik napinacza mozna jezdzic bez niego? Czy cos sie stanie?
W zamienniku jest tylko rolka + napinacz + pasek + śruba wału korbowego. Wspomnianej szpilki nie ma. :)
Mistrzostwem inżynierii jest ten napinacz paska zębatego. Reszty bzdur nie skomentuję.
A dajcie chłopakowi pogrzebać,zdejmij głowice zobacz co ucierpiało,powymieniaj i będzie dobrze. Uszczelka wiadomo nowa,pasek i napinacz też. Kolejność i momenty dokręcenia głowicy znajdziesz w google.Działaj...
Tak. Macie racje, lancuch ponoc sporo wyciagniety wiec beda wymieniac. Przy okazji jeszcze podkladki pod wtryski, pasek i napinacz paska bo szrot. Mam nadzieje ze po wymianie wtryski nie beda tak metalicznie halasowac.
Po złożeniu na blokady na początku też będzie stukać. Z nagrzaniem chodzi bardziej o napełnienie szklanek. Napinacz paska głównego tak pracuje, na zimnym silniku strzałka jest pomiędzy wycięciami w gmp ( na znakach), w innym położeniu nie musi być w środku.
Należy zdemontować mechanizm napinacza który przykręcony jest do wspornika trzema śrubami M8
Witam, to koło napinacza nie powinno być przechylone. Te napinacze "lubią" się krzywić więc raczej czeka Cię jego wymiana. A świszczenie może być powodowane przez zużyte łożysko w napinaczu lub po prostu przez wentylator napędzany tym paskiem, wszystko zależy od tego jaki to rodzaj świszczenia. Jedno jest pewne, napinacz do wymiany. Pozdrawiam
Czy ktoś z was zmieniał napinacz paska wieloklinowego bez demontażu chłodnicy. Między chłodnicą a napinaczem jest mało miejsca, Proszę o podpowiedź jakigo klucza użyć do odkręcenia napinacza.
Może staruszek z 1993 roku nie daje się nabrać na napinacz paska ? ;) Albo ma problem z czujnikami bo to 3 x capstan motor albo może gdzieś jest zakurzony czujnik dowijania np. na fotokomórce. Ale przy luźnym pasku to żadne filce na sprzęgle mu pewnie nie pomagają.
Skoro przy wsparciu z plaka ma trudności z paleniem to masz problem z rozrządem lub/i już głowicą. Odkręć "parcianą" osłonę rozrządu i skontroluj pasek, napinacz. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Demontaz byl latwy, odkrecilem napinacz, pasek sie poluzowal na tyle , ze dal sie zdjac bez noza. Zamontowalem go w koncu po odciagnieciu kolka napinacza do gory. Dosyc prymitywnie ale skutecznie. Samochod odpalil bez problemu, chodzi jak zegarek, pzejechalem juz 100 km po zmianie paska, powinno byc wszystko dobrze, dzieki wszystkim za pomoc
Wprowadziłem mod. Napinacz paska. Pasek stopniowo się rozciąga i u mnie był juz luźny a nie mam jeszcze kasy. Zrobiłem napinacz z rolki od chińczyka, sprężyny, kawałka blachy, takiej profilowanej od tapczanu i zamocowalem to do osi którą wczesniej miałem pod kolo pośrednie. http://obrazki.elektroda.pl/5744344900_1...
Dzieki. Za to co po pierwsze. Lecz to drugie to niema nic wspólnego z paskiem rozrzadu mi chodzi o inny pasek i napinacz.Proponuje uwazniej czytac. Zadałem to pytanie po uprzednim czytaniu postów lecz nie wszystkie posty sa zwiazane z tz. elektryką.Myśle ze i nie tylko mi to sie przyda,a jesli Modelator Forum stwierdzi że coś nie tak to poprostu usunie...
Prawdopodobnie źle założyłeś pasek lub ten założony jest za krótki. Za włączenie kosy odpowiada napinacz paska uruchamiany tą wajchą.
a czy luz osiowy na pompie wspomagania rzedu 1,5-2 mm moze byc tego przyczyną? Witam Nie, taki luz nie ma raczej wpływu, to normalne w tych pompach. Szczególnie trzeba zwrócić uwagę na napinacz paska. Pozdrawiam
Zluzować i zablokować napinacz, zdjąć stary pasek, założyć nowy, napiąć napinacz i gotowe
Ciekawy projekt- zdaj później relację z działania.
rolka miala 80 tys wszystko bylo wymienione klima alternator napinacz pasek
Hej Wkutek awarii i konieczności szybkiej naprawy po zerwaniu paska alternatora mechanicy odkręcili mi napinacz i pasek od klimy, było to w styczniu. Chciałem go dziś przekręcić, ale nie ma tam jak włożyć ręki ani klucza... Napinacz włożyłem na miejsce, ale co dalej ? Jak tam dojść ? Demontaż pompy wspomagania i od góry ? Jakimś sposobem od dołu ? Pomocy...
Witam prawdopodobnie jest uszkodzony napinacz .Pasek musi być po założeniu na środku rolek.
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
Brak liniowości prowadzenia paska, powstają naprężenia i pasek zrywa. Napinacz, rolki, koła.
Jak nie możesz znaleźć informacji to z rozrządem lepiej nie zaczynaj bo koszt naprawy będzie duży. Nawet jak znajdziesz info to nie znaczy że zrobisz dobrze bo np. autodata i vivid zalecają dokręcić napinacz paska w VW 1,9 tdi 45Nm a tam jest szpilka M8 i zrywasz gwint w głowicy. Pzdr.
Napinacz pasek oraz rolki prowadzace wymienione. Jak narazie spokój. Zobaczymy jak długo.
No ale na alternatorze mam zwykłe koło i było ok do momentu rozsypana się starego koła pasowego, po wymianie dzieją się takie cuda. Dodano po 2 Dziwne piski jakby pasek ślizgał z przerwami napinacz podskakuje pasek skacze jakby luźny byl.
Problem rozwiązany Pompa zmieniona pasek ustawiony na początku zegara i auto smiga.
Bo jak się kręci kołem maszyny do tyłu - Bóg wie po co, to pasek będzie spadać. Zamykam temat maszyna działa pasek jest napięty szczególnie gdy Bóg wie po co szyje "do tyłu" wykorzystując Bóg wie po co umieszczony na maszynie przycisk . Pozdrawiam,
noże odłączane są poprzez napinacz. pasek zużywa się średnio co 20 godzin koszenia. koszt wymiany 10zł już za ten wzmacniany.
A czy można jeździć z takim klekotaniem? Co ewentualnie grozi zostawiając to na późniejszy termin wymiany? Ja mam cos podobnego z tym że wydaje sie to jakby to były jakieś łożyska. Pompa ich nie ma więc może to napinacz paska. Jakby mógłby mi ktoś doradzić to nagrałem swój dźwięk silnika. PS. Bez znaczenia czy ciepły czy zimny, tak samo. http://w804.wrzuta.pl/audio/7ZGA6lwRPoJ/...
Zobacz na początek na napinacz paska osprzętu czy nie telepie.Choć takie osłuchiwanie przez głośniki to nic nie da.
To raczej nie ma nic wspólnego z zawieszeniem. Prędzej napinacz paska , nie zwlekaj z naprawą bo jak zerwie to będą koszty.
Witam, sprawdzałeś może, czy po wymianie napinacza na nowy, pasek oraz cały układ pracuje równo, bez drgań na boki? Czy same rolki prowadzące nie hałasują, lub nie zużywają się zbyt szybko? Problemem może być krzywe koło pasowe, które "bije" i wprowadza drgania w układzie paska, co prowadzi do szybkiego zużycia jego elementów.
nie jestem pewien,ale może tam jest napinacz mimośrodowy.
Moje pytanie brzmi czy wymienic ten napinacz czy po prostu tak jezdzic? Rozumiem iż wymieniłeś sam pasek bez napinacza?.
zamiast dociskać pasek, to go odciąga do góry. Mam racje? Przerób ten "napinacz" tak, aby rolka dociskała pasek na dół (musisz zmienić również rolkę na "gładką" np. zrobioną z łożyska). Przy takim "docisku" równocześnie zwiększy się opasanie kół pasowych paskiem przez co również zwiększy się jego siła "uciągu" tej przekładni i być może nie będzie się...
Popytaj użytkowników tego forum: https://pilarz.org/index.php https://pilarz.org/viewforum.php?f=32
zgięty napinacz!zje pasek po paru kilometrach.
Czy naprawdę warto oszczędzać na wymianie podstawowych części w samochodzie??? Jeśli już myślisz o wymianie to dla własnego spokoju wymieniłbym ten pasek wraz z napinaczem. Lepiej wydać troszkę więcej pieniędzy teraz niż później płakać!!!
(at)janosiksik Pompa nowa (313011313042 MAGNETI MARELLI) założona 29.kwietnia razem z nowymi świecami i przewodami, na staraj to się zaczęło i wleciała profilaktyka z powodu przebiegu #3, autko posiadam od lutego, od razu po zakupie (20.lutego) wykonany serwis olej, filtry, płyny (hamulcowy + chłodniczy), komplet rozrządu+pompa i napinacz+pasek osprzętu...
Rozrząd przestawia się na zębach taki urok tego silnika i nie oni pierwsi mieli z tym problem. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napinacz paska rozrządu jak silnik pracuje. Jeżeli wariuje to długo nie pojeździsz. Nowy pasek trzeba założyć na duże koło rozrządu i sprawdzić czy zęby pokrywają się z dobrze z kołem na całym obwodzie. Są paski, których...
Proszę sam sobie sprawdz
Witam. Niedawno pękł mi pasek klinowy w moim autku. Po usunięciu starego paska okazało się ,że koło napinacza ma luz.Chciałem je odkręcić jednak koło nie schodzi. Śruba i koło są luźne ,a koło dalej zostaje na swoim miejscu. Możecie mi Koledzy powiedzieć jak zdemontować owe koło bądź cały napinacz. Posiadam Leona 1.6 16v BCB. 2002 rok. Takie silniki...
Przepraszam, chodzi o 15000 do 20000 km. Po wymianie napinacz pracuje cicho i równo, po ok 10000 km coraz głośniej i coraz większe są drgania, aż nie wytrzymuje sprężyna wewnątrz.
A co Ci szkodzi ustawić ten znak? Dobrze kombinujesz, ale jest więc niech sobie będzie. Co do napinacza, tak cały czas napina tą rolkę, i tam nic się dokręca, rolka jest na "ramieniu". Po napięciu nie ruszysz jej rękoma bo z jednej strony napina pasek z drugiej napinacz.
pasek napinacz peugeot napinacz pasek napinacz pasek toyota
medion internetowy telefon grzeje ładowania panasonic radio reset
tłumienie krytyczne zmiana hasła
Peugeot Partner 1.6 HDi – napięcie na wtyczce elektrozaworu turbiny, sygnał PWM, diagnostyka Schemat ideowy spawarki Tecno MIG 205 – dokumentacja, zamienniki, diagnostyka