Doszedł bo tam urwał się rozrząd, pompa stała. Połamało koniki, zawory itp. remont wyszedł wtedy kilka tys zl.
Kup pompe pasek napinacz i będzie ok
Ogólnie paski Gates'a są uznane na rynku. Nie są za drogie ale za to należą do wypróbowanych produktów. Co do napinacza to nie powiem niestety też nic ciekawego. Ja tydzień temu dałem wymienić te elementy. Pasek Gates, napinacz Oryginal. Wszystko działa jak należy na razie. Pozdrawiam P.S. Może znajdziesz komplety naprawcze. Kiedys nabyłem do swojego...
Pasek, napinacz, pompę - komplet, i masz spokojną głowę na następne 90 tysięcy.
Telepie napinaczem?
Zakładasz klucz bodajże 15 i w lewą stronę odciągasz napinacz i zakładasz pasek.
Kolego rozrząd wymieniałam u siebie w punciaku kosztował mnie 35zł (pasek-napinacz) zaznacz jak masz teraz ustawiony(ba na znakach silnika czy paska nie idzie się połapać) i załóż tak samo nowy pasek i nie będziesz się bał że coś....
Skoro przy wsparciu z plaka ma trudności z paleniem to masz problem z rozrządem lub/i już głowicą. Odkręć "parcianą" osłonę rozrządu i skontroluj pasek, napinacz. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Kia Sportage II V6 4WD, nieszczelność uszczelki pompy wody, czyli rozrząd do odnowienia. Przy okazji będzie odnowiony pasek wieloklinowy i pytanie dotyczy właśnie niego. Czy przy każdej wymianie tego paska trzeba wymienić napinacz? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego! "uszczelka pompy wody ' CZYLI ' Rozrząd"??? Przy okazji będzie odnowiony pasek wieloklinowy...
Rozrząd komplet czyli paski, rolki, napinacz i pompa wody.
Stawiam na pasek pk,napinacz który jest już słaby albo sprzęgło alternatora stoi jeśli posiada
Czytałem gdzieś kiedyś, ale nie potrafię podać źródła, że pasek po rozgrzaniu jest bardziej napięty niż zimny. Wydaje się to przeczyć zdrowemu rozsądkowi, ale podobnie działają napinacze w benzynowych 2 litrowcach ABT/ABK ze starych Audi B4, gdzie pasek jest luzowany w miarę wzrostu temperatury napinacza.. Tak czy inaczej, nikt za bardzo w to nie wnika....
Witam. mam problem z napięciem paska klinowego Nie mam takiego smochodu.Nie wiem z jakiego powodu odkręciłeś napinacz.Wydaje mi się,że do zdjęcia paska trzeba odchylić rolkę napinającą a nie odkręcać napinacz.Po założeniu paska należy odchylić rolkę włożyć pasek puścic rolkę,która naciągnie pasek.Tak robię u siebie w HYNDAIU. Zdejm pasek przykręć napinacz...
A dajcie chłopakowi pogrzebać,zdejmij głowice zobacz co ucierpiało,powymieniaj i będzie dobrze. Uszczelka wiadomo nowa,pasek i napinacz też. Kolejność i momenty dokręcenia głowicy znajdziesz w google.Działaj...
możesz to rozebrac nic się nie stanie,ale to nic nie da ,bo naciągu paska się nie reguluje,reguluje to ten napinacz oznaczony u ciebie numerem 2,jeśli naprawdę jest to kłopotliwe to tylko jego wymiana,a koszt ok.200zł.Można spróbowac załozyc nowy pasek o innej długości,czasami pomaga.
Jednak uszkodzony napinacz krzywo napinający pasek generuje siłę boczną. . To najczęstsza przyczyna. Ukośnie idący napinacz lub jakaś rolka powoduje spychanie paska, a idzie to łatwo, bo pasek jest niejako "podwijany" z jednej strony.
musisz zdjac pasek odkrecic rolke i napinacz ktory jest po drugiej stronie preta ktory trzyma rolke (2 sruby imbus 5 mm) i musisz odkrecic jeszcze napinacz od tego preta
Minimum 14V. Sprawdź pasek klinowy, lub wielorowkowy, napinacz.
Tu zobacz jak jest zbudowany ten napinacz: https://obrazki.elektroda.pl/5329209200_... https://obrazki.elektroda.pl/4125866800_... https://obrazki.elektroda.pl/4729584700_...
Pierwsze co, to trzeba sprawdzić opór na bębnie. Pasek, napinacz, rolki pod bębnem itd. Najlepiej odkręcić prawy bok i zerknąć co tam się dzieje jak przestaje kręcić.
Rozrząd (pasek,napinacz,pompa) wymieniany był w sierpniu , silnik jest kolizyjny więc po przeskoczeniu usłyszał bym stukanie zaworów o tłoki , ale nic takiego nie było słychac , w piątek wieczorem przyjechałem normalnie bez żadnych problemów, rano w sobote nie odpalił Nic byś nie usłyszał. rozrusznik potrafi zagłuszyć. Rozrząd potrafi przeskoczyć właśnie...
Blokować nic nie musisz, pewnie jest samonapinacz więc też nic nie napinasz, zakładasz pasek a napinacz sam go napnie. Skoro płyn jest czerwony to lej czerwony.
Jestem całkowicie ciemny w tym temacie. TK V 250 czynnik r 134 dobity test na szczelność pozytywny. Sprzęgiełko sprężarki się załącza, pasek+napinacz wymienione, wentylatory działają. I dalej nic. Nie chłodzi. Ktoś ma jakieś pomysły?
Musisz zdjąć nóż i plastikową obudowę zaraz nad nożem (od spodu kosiarki) pod tą obudową powinien znajdować się pasek. Wymiana jest prosta należy tylko przytrzymać napinacz i założyć nowy pasek.
Brak liniowości prowadzenia paska, powstają naprężenia i pasek zrywa. Napinacz, rolki, koła.
Zerknij czy masz odpowiednią długość paska lub jeżeli jest to napinacz szwankuje Pasek o przekroju trapezu masz ? https://obrazki.elektroda.pl/2484271500_...
Z tego co pamiętam to nic się nie luzuje na podstawie napinacza (taka blach do której przykręcona jest rolka) jest łeb śruby na którą nałożyłem nasadkę chyba 18 albo 16. Do nasadki duża przedłużka żeby wyjść poza błotnik odpowiednia grzechotka i kręcimy. Siłownik się ugina i pasek się luzuje. Druga osoba ściąga pasek z rolki, ewentualnie może dasz radę...
Wymiana rozrządu w tym silniku jest co 90tys. km. Żadnych kółek na wale się nie wymienia,tylko pasek,pompę wody, rolki i napinacz,dobrze też jest wymienić pasek wielorowkowy.
8mm przerwa ma być. Pomiędzy napinaczem a blachą z rolki napinającej. Regulujesz napinaczem. Zakładasz pasek, napinasz tak żeby wyjąć blokadę z napinacza bez użycia siły. Popuszczasz napinacz, aż będzie przerwa 8mm.
Oczywiście że bez żadnego luzu. Chcesz żeby kolejna pękła?
Tak. Macie racje, lancuch ponoc sporo wyciagniety wiec beda wymieniac. Przy okazji jeszcze podkladki pod wtryski, pasek i napinacz paska bo szrot. Mam nadzieje ze po wymianie wtryski nie beda tak metalicznie halasowac.
Wkręcasz w imadło i bardzo powoli wciskasz.Z wyczuciem.
Możesz napinacz przerobić i dopasujesz każdy pasek.
Sprawdź napinacz paska i sam pasek. Voltomierz w rękę i sprawdzić ładowanie na wolnych obrotach.
Koniecznie musisz wciskać sprzęgło/hamulec, a pasek i napinacz o których mówisz są od napędu noży. Zajrzyj pod spód, wyżej masz pasek od jazdy.
A co Ci szkodzi ustawić ten znak? Dobrze kombinujesz, ale jest więc niech sobie będzie. Co do napinacza, tak cały czas napina tą rolkę, i tam nic się dokręca, rolka jest na "ramieniu". Po napięciu nie ruszysz jej rękoma bo z jednej strony napina pasek z drugiej napinacz.
Wyjaśniła się jakoś sprawa ? Bo Też mam problem z ładowanie Scania r420 2005 bez wylacznika adr. Sprawdzony alternator, pasek , napinacz , wzbudzenie podaje , prądu na wyjściu z alternatora nie ma. Podczas jazdy czasami jakieś lądowanie się pojawia, ale strasznie skacze , od 24 do 27. A czasami wyskoczy błąd usterka silnika, zaświeci się błąd akumulatora...
Napinacz do wymiany, oprócz oleju tam jest jeszcze gaz pod ciśnieniem. Śruby głowicy mają taki element sprężysty, że tak to nazwę Uszczelka głowicy w silniku benzynowym nie ma stopniowanej grubości
Przecież to koła zmiennych faz rozrządu one mają luz dopiero ciśnienie oleju je stabilizuje . Dajesz blokadę na wałki rozrządu (liniał od tyłu głowicy) zakładasz na wałki koła zmiennych faz i przykręcasz palcami śruby tych kół . Zakładasz blokady na koła , zakładasz pasek rozrządu , zwalniasz napinacz paska i dokręcasz koła odpowiednim momentem (oczywiście...
Obecnie założone jest zwykłe koło i od kilku dni działa. Poczekaj a rozpadnie się napinacz i pasek.
Pasek sprawdzony, przy zakładaniu alternatora. Napinacz paska też ok
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
Spuszczenie silnika to jakieś 2,5 h plus drugie tyle na montaż jeśli posiadasz podnośnik.Jeśli go nie masz radzę się pogimnastykować- jest to do zrobienia
90 tyś km to granica wytrzymałości pasków należy też wymienić rolki i napinacz
Napinacz paska (na rysunkach z linka oznaczony "TENS") ma kwadratowy otwór - wkładasz tam przedłużkę nasadki i obracasz w lewo (odwrotnie do wskazówek zegara) - w ten sposób luzujesz pasek. Nowy zakładasz wg rysunku na wszystkie koła (łącznie z napinaczem) posuwając się od dołu, a kończąc na kole prowadzącym na górze. Teraz znowu zwalniasz napinacz...
Tak, ta "czarna puszka" ma zejść z dźwigni/osi napinacza. Tam na środku puszki jest jeszcze jedna śruba, bodajże torx E20
Proponuję jeszcze wymianę zestawu napędu osprzętu tj: pasek wielorowkowy i napinacz oraz płyn hamulcowy. Części polecam oryginalne (ceny jak zamienniki a jakość porządna). Myślę że jak mechanik i tak będzie wymieniał płyn to niech robi uszczelkę.
Zastosuję samochodowy napinacz paska.
No jakie te jaja kolego ?
Koło na wałku nie ma klina, dlatego blokujesz wałek płaskownikiem. Wymieniasz pasek, napinacz i o ile występuje, taką małą rolkę między kołem wałka i pompą wtryskową
Witam, to koło napinacza nie powinno być przechylone. Te napinacze "lubią" się krzywić więc raczej czeka Cię jego wymiana. A świszczenie może być powodowane przez zużyte łożysko w napinaczu lub po prostu przez wentylator napędzany tym paskiem, wszystko zależy od tego jaki to rodzaj świszczenia. Jedno jest pewne, napinacz do wymiany. Pozdrawiam
A moje zdanie jest takie: pasek + rolki + napinacz - Conti, Ina, lub Gates, ale pompa tylko ori... Choć rolki i napinacz prawie wszędzie jest ten sam.
ATD były dwie wersje. Z przed 2002 i po. Różnica jest w układzie rozrządu. Inny pasek i wywalili napinacz hudrauliczny i wsadzili zwykły sprężynowy. Druga zmiana to dłuższe świece żarowe i przez to inna grubość uszczelki pod głowice. Co do sprawdzenia czemu nie ma mocy. Sprawdź czy nie ma błędów. Turbo pompuje , przepływomierz przekracza 550-600mg na...
Cześć, u mnie podobna sytuacja, u mnie też pęka pasek, dodatkowo wymieniony napinacz, bez efektu.
Najprościej i najbezpieczniej (dla osprzętu silnika) to pociągnąć ręką za pasek i napinacz zabezpieczyć pinem w otwór. Tylko że trzeba trochę siły mieć do tego. Kręcąc za śrubę koła pasowego Łatwo ją urwać.
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora zablokowane. Jak masz wersję ze sztywnym kołem załóż taką wolnobieżkę i będzie po problemie.
Po prawej stronie jest mała blaszka o odpowiednich profilach która pracuje jednocześnie jako napinacz paska. jeżeli wypadła z mocowania to należy jej szukać w obudowie po prawej stronie.
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Tam masz tylko pasek ,napinacz i pompe wodną. Pozdrawiam!
Zluzować i zablokować napinacz, zdjąć stary pasek, założyć nowy, napiąć napinacz i gotowe
Witam serdeczne. Jestem posiadaczem octavii 1,9 tdi agr z 2000 roki w której nie mogę poradzić sobie z wibrującym/drgającym napinaczu paska wielorowkowego. Wymieniłem już sprzęgiełko alternatora, rolkę odwracającą, pasek i napinacz a mimo to napinacz dalej wibruje po uruchomieniu silnika przez kilka minut. Wibracje nasilają się wraz ze wzrostem obciążenia...
Sprawdź jednak czy pasek pracuje równolegle pomiędzy napinaczem a rolką prowadzącą od wisco.Znane są przypadki bardzo szybkiego padania napinacza.Napinacz wcześniej zmieniony jak już napisałeś,pasek również?Czy podczas wymiany rozrządu wymieniony był komplet (pasek,napinacz,rolka,pompa)?No i jest jeszcze jeden napinacz jeśli posiadasz klimę...
1. Proponuję odpalić zimny silnik i jak tylko wskazówka lekko wstanie z COLD pomacać górny przewód chłodnicy. Ciepły? Termostat do wymiany b 2. Pasek napędu osprzętu (bo klinowy to na dzielni jest chyba tylko w moim UAZie) proponowałbym zaopatrzyć się w nowy pasek i napinacz. Skoro piszczał jakiś czas to ja bym nie ryzykował jego dlaczego używania i...
Witam Mam następujący problem ze zdjęciem paska klinowego z koło wału (można przeciąć pasek) napinacz poluzowany .Problem polega na tym iż nie mam pojęcia jak go ponownie założyć . Dodano po 9 Zapomniałem dodać że chodzi mi o sprzęgło pompy cieczy czy coś takiego http://obrazki.elektroda.pl/7935825300_1...
witam jak w temacie gdzie mozna kupic pasek i napinacz rozrzadu do tego samochodu,jakis sklep internetowy
Uszkodzony czop przedni wału korbowego
pewnie słabo napięty ten pasek (napinacz?) albo kiepski sam z siebie.
Diesli nie powinno się odpalać na zaciąg jak i niektórych benzyniaków, bo właśnie wtedy pasek rozrządu dostaje popalić, może przeskoczyć(chyba że jest łańcuch). Może ten pasek był wymieniany w wersji ekonomicznej tzn. sam najtańszy pasek bez rolek i napinaczy, bo taniej i w ogóle.
Nie jest aż tak drogi zestaw pompa, pasek napinacz więc wymienię :) Dziękuje za informacje.
A może za długi jest pasek i napinacz go nie napnie prawidłowo. Prawda ponad 100PLN trzeba dać.
Pasek do wywalenia, napinacz do sprawdzenia.
Pajero 3.2DI-D silnik, pompa wtryskowa zexel, układ rozrządu, napinacz paska klimatyzacji robiący za wspornik sprężarki klimatyzacji, no i pompa hamulcowa :D
Witam pytanie jak w temacie . Co muszę mieć z narzędzi i jak krok po kroku ,wymienić pasek i rolkę napinacza w moim dieslu. Sam jeszcze tego nie robiłem ale znam się trochę na mechanice . Chodzi mi również o prawidłowe ustawienie rozrządu po wymianie . Mam książkę serwisową w jęz. francuskim i nią się będę podpierał ( w miarę swoich możliwości ). Z...
teraz ma pasek załorzony tak jak zaznaczyłem na czerwono , lol normalnie mysle ze ma stojący napinacz i nie dał rade go odciągnąć
Zciągnij pasek i zobacz czy koło alternatora działa tak jak Wolnobieżka w rowerze. Jeśli skacze znacznie napinacz na wolnych to alternator do roboty
Po pierwsze to zobacz koło pasowe na wale, na przednim pasku rozrządu, czy jest dobrze ustawione a śruba dociągnięta! Jak kręciłeś wałem mogłeś poluzować, a wtedy... Po drugie, wycięcie w płetwie równolegle do płaszczyzny głowicy, ale mogłeś ustawiać na wałku obróconym o 180 stopni. Po trzecie koło zamachowe było na znakach, czyli pierwszy cylinder...
Napinacz paska napędowego w porządku? Jeżeli zgubiła się sprężyna to nie przesadź z nową. Pasek powinien być naciągnięty tylko tyle żeby traktrorek jechał, nadmierne naciągnięcie zniszczy ułożyskowanie wału w misce olejowej, a to już kosztowna naprawa.
To było łożysko na pompie wodnej która w tym typie jest też napinaczem.Bardzo dziękuje za pomoc.Przy wymianie praktykant w serwisie za mocno naciągnął pasek.
Może być dużo przyczyn i nikt tego nie napisze bez dodatkowych informacji. - łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku...
witam mam małe pytanko czy muszę wymienić cały zestaw , to jest pasek , napinacz i rolki?? czy możliwa jest wymiana samego paska rozrządu?
Napinacz jest zebaty poniewaz nie miałem innego na dana chwile a pozatym jest on stosunkowo miekki i pracuje na pasku,cały czas napina z taka sama siła pasek,napinacze sa usytuowane w ten sposób gdyz chodziło głownie zeby sprężarka była napedzana bez napinacza,tylko bezposrednio koło pasowe silnika ciagnie koło pasowe sprężarki,a napinacz na powrocie.
W tych Oplach częstą usterką jest niepewne połączenie kabla "plusa" z mocowaniem klemy. Ale tak jak koledzy - obstawiam alternator. Sam wymieniałem niedawno u siebie w 1.2... Dostęp łatwy i przy okazji wymienilem napinacz i pasek bo i tak trzeba go ściągnąć.
A po co zdejmować to koło? Odkręcasz boczny dekiel i wciskasz się z paskiem bez problemu.Gorzej jest z tym drugim paskiem.Zwróć uwagę,że ten pasek ma napinacz.
a czy ten alternator kręci Ci się z taką prędkością jak powinien? /kółko, pasek,napinacz/ Na stole jest OK ?
Lepiej odkręcić pas i zderzak i odchylić jak radzi Pedros. Ostatnio wymieniałem sam pasek w 3.0 TDI i też odkręcałem. Łatwo idzie. Jeśli jeszcze w grę wchodzi napinacz to innego sposobu nie ma.
Jeśli chodzi o piszczenie przyjrzałbym się osprzętowi alternatora, pasek, napinacz itd być może to przyczyna piszczenia. A silnik chodzi normalnie. Ew. Można przyjrzeć się wtryskiwaczom, być może któryś z nich nie podaję odpowiednio paliwa i stąd trochę "nierówna" praca, która stabilizuję się gdy zaczyna łapać temp.
Z młodymi zawsze sa kłopoty. Co tu pisze,i jak to rozumiesz? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Witam, Za pomocą pasków jest często załączane przeniesienie napędu. Ściskając uchwyt napinacz naciąga pasek i maszyna rusza :) Dodano po 8 W załączeniu Instrukcja do tego modelu (133232-0064-01) w języku polskim. Powodzenia. :idea: Pozdrawiam. :D
Koszt zależy od warsztatu. Nie powinien przekroczyć 300 pln. (to jest max.) Do wymiany: pasek, napinacz, pompa wody i uszczelniacze.
zamiast dociskać pasek, to go odciąga do góry. Mam racje? Przerób ten "napinacz" tak, aby rolka dociskała pasek na dół (musisz zmienić również rolkę na "gładką" np. zrobioną z łożyska). Przy takim "docisku" równocześnie zwiększy się opasanie kół pasowych paskiem przez co również zwiększy się jego siła "uciągu" tej przekładni i być może nie będzie się...
Jak problem? Przecież wałek rozrządu ma wcięcie i zakładasz w jeden sposób koło wałka rozrządu. Później blokady, napinacz paska na 4 mm i wszystko powinno być dobrze.
No ale na alternatorze mam zwykłe koło i było ok do momentu rozsypana się starego koła pasowego, po wymianie dzieją się takie cuda. Dodano po 2 Dziwne piski jakby pasek ślizgał z przerwami napinacz podskakuje pasek skacze jakby luźny byl.
1999 r- Czy to może być pasek lub napinacz paska?
Witam szanownych forumowiczów. Żeby trochę nakreślić sprawę: jakiś czas temu w silniku ładowarki przegubowej zerwał się pasek rozrządu. Jako, że silnik był już mocno wyeksploatowany- padła decyzja o wykonaniu kapitalki: szlif cylindrów na nadwymiar, regeneracja pompek i wtrysków, itp. itd. Po remoncie silnik miał tendencję do przydymiania na czarno...
Masz tam 2 paski jeden luzujesz od chłodnicy od góry masz sróbę M14 oraz musisz popuscić Nakretke na rolce krecisz śróbą luzujesz pasek drugi napinacz masz od dołu silnika po lewej stronie M14 dając w dół luzujesz pasek Najlepiej zdjąć koło i nadkole .
Zapłaciłem "po znajomości" 600zł, nie została wymieniona pompa wody tylko pasek napinacz rolka. Jak po znajomości to chyba trochę dużo zapłaciłem ? + simering na wale jeszcze A to było z częściami czy robocizna tylko?
Witam. W weekend biorę sie w końcu za zmianę paska rozrządu i napinacza. Czy mogę wymienić sam pasek i napinacz bez ruszania pompy wody (chodzi tutaj o naciąg paska poprzez pompe), bo różnie czytam i różnie jest napisane na forach i w książce. Jedni piszą ,że musze naciągac pasek poprzez obrót pompy,a inni ze sam napinacz naciągnie pasek... Chcę (oczywiście...
Wg instrukcji masz wyjąć "zaślepkę" z głowicy aby włożyć blokadę. Następnie kręcić wałem zgodnie z obrotami silnika aż blokada "zaskoczy". Następnie zamocować blokadę na dolne koło zębate paska rozrządu. Wyreguluj napinacz aby wskazówka wskazywała na znak w napinaczu. Dokręć śrubę napinacza z siłą 23-28Nm.
Witam, Będę wymieniał rozrząd w golfie II 1.6 diesel (pasek rozrządu i napinacz) Chciałem zapytać,jeżeli wymieniam tylko to czy mogę sobie zrobić swoje znaki markerem na kole wałka rozrządu i wału korbowego,ściągnąć i założyć nowy pasek, napinacz ? Czy to nie wystarczy i trzeba ustawiać zapłon ? Proszę o porady .
Zalecana jest wymiana całego zestawu do napędu rozrządu komplet od jednego producenta (w tym koło zębate wałka rozrządu, koło prowadzące, uszczelniacze itp.) a nie jak u nas tylko: pasek, napinacz ewent. pompa wody - aby taniej). U sąsiadów za miedzą to normalka. Jaki przebieg? (tylko prawdziwy) i co wymieniałeś?
napinacz pasek peugeot napinacz pasek napinacz pasek toyota
ustawienie anteny warszawa alarm prestige przygasa płomień
skrzynia schemat skrzynia schemat
Transformator do falownika 12-pulsowego: dobór i konfiguracja Odblokowanie programatora Theben bez PIN