Sprawdź napinacz i rolkę alternatora.
Może coś w układzie pasowym, rolka, napinacz, sprężarka klimy, alternator... Ciężko powiedzieć jak nie słyszę dźwięku. Trzeba iść tropem, że dzieje się to pod obciążeniem, dokładnie dojść do tego kiedy, czy bardziej na zimnym silniku czy ciepłym, czy nie ma znaczenia. Może i być pęknięte coś w dolocie, po prostu na postoju, bez obciążenia nie słyszysz,...
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Po prostu napinacz jest ostatnią rolką w łańcuszku odbioru mocy.
Jak już A klasa -wymiana paska napędu alternatora-rolki-napinacz.
Rozumiem, że z wału idzie na napinacz. Tak zrobiłem. Mam ustawione jak na zdjęciu. https://filmy.elektroda.pl/97_1633119334... Takie odgłosy mam. Ładowanie ok, 14,4-14, 5 V. Podobno żadne łożysko- napinacz, rolka prowadząca, alternator nie było uszkodzone. A tu takie dźwięki.
Normalnie to powinien iść w dół ze skrzynią i wtedy jest bez problemu, ale trzeba się narobić bo sanki trzeba zdjąć. Jeśli zdejmiesz kolo pasowe z wału, napinacz, rolkę, alternator, klime, wspomaganie, to na styk wychodzi do góry. Skrzynie trzeba lekko podnieść do góry przy łączeniu z silnikiem. Ta metodą jest około 2 h roboty i nie trzeba ruszać zawieszenia...
Cześć, możesz odpalić bez paska wielorowkowego . Jeśli po zdemontowaniu paska "odgłos' nadal będzie słyszalny to masz do wymiany jedną z rolek rozrządu lub napinacz, jeśli będzie cisza to alternator, wspomaganie lub klima (jesli masz).
Koło pasowe jest nowe założone po ściągnięciu paska jest cisza więc gdzieś coś dalej za kołem paasowym. Pompa wspomagania też nowa rolka napinacza i rolka paska są ok. Pozostaje alternator napinacz pompa wody . Czy przez napinacz mogą być też takie objawy?
Podliczyłem ile kosztują części osprzętu paska wielorowkowego,: (rolka prowadzącą, napinacz z rolką, sprzęgiełko alternatora i pasek), nie liczę koła pasowego wału. W Inter Carsie bez rabatów 850 zł około, dwa razy drożej jak za kompletny osprzęt rozrządu.
Nikt ci nie da gwarancji przez internety czy możesz jechać czy nie.Trzeba by zdjąć pasek i ocenić np rolki,napinacz,sprzęgło alternatora .Bo to że kręciłeś lekko nic nie znaczy.
na 100 procent musisz wymienic rolke alternatora a najlepiej jak byś wymienił jeszcze pasek i napinacz
Załóż takie: FEBI BILSTEIN 24628 i będzie spokój. Dodatkowo sprawdź wszystkie rolki i napinacz, bo to on i rolka alternatora mogą być przyczyną, że co roku wymieniasz to koło pasowe...
dzięki za pomoc, wadliwa była rolka na alternatorze do wymiany napinacz i rolka
Albo jest napinacz na sprężynie, albo rolka na prowadnicach dokręcana na dwie ósemki.
między kołem pasowym na wale a na alternatorze jest rolka i to jest napinacz, regulowany ręcznie, przykręcony na 2 śruby
Koło pasowe/rolka paska na alternatorze jest dobra??? To jest takie sprzęgło jednokierunkowe.
Jednak uszkodzony napinacz krzywo napinający pasek generuje siłę boczną. . To najczęstsza przyczyna. Ukośnie idący napinacz lub jakaś rolka powoduje spychanie paska, a idzie to łatwo, bo pasek jest niejako "podwijany" z jednej strony.
rolka miala 80 tys wszystko bylo wymienione klima alternator napinacz pasek
Witam serdeczne. Jestem posiadaczem octavii 1,9 tdi agr z 2000 roki w której nie mogę poradzić sobie z wibrującym/drgającym napinaczu paska wielorowkowego. Wymieniłem już sprzęgiełko alternatora, rolkę odwracającą, pasek i napinacz a mimo to napinacz dalej wibruje po uruchomieniu silnika przez kilka minut. Wibracje nasilają się wraz ze wzrostem obciążenia...
Witam Wydaje mi się że skoro ładowanie jest ok. a piszczą paski(pasek), to raczej zmiana regulatora nie pomoże. Sprawdziłbym najpierw napęd tego alternatora. Paski, koła pasowe, rolki napinaczy.
Da rade bez większego problemu zamontowac to sprzeglo na mój alternator? Może ktoś zerknąć w elsa? Napinacz jest nowy, rolki tez sa nowe ( przy wymianie rozrzadu wyminilem)
Zależy czy są zużyte, jak szumią rolki to od razu wymień. Napinacz jeśli działa prawidłowo i płynnie to zostaw. Koło pasowe alternatora sprawdz czy nie zacięte.
Witam, mam Renault Scenica 1.9dci, przy wymianie paska alternatora mechanik powiedział że kończy się już napinacz owego paska (słyszalny hałas). Sprawdziłem i ceny są kosmiczne 150-200 pln. Po drodze w szukaniu znalazłem samą rolkę tego napinacza kosztuje około 60 pln. Pytanie czy ktoś próbował się w coś takiego bawić? Pytam bo wydaje mi się że ta rolka...
Przy dodaniu gazu dźwięk się nasila czyli szybciej zaczyna "obcierać" ? Sprawdziłeś rolkę alternatora, napinacz paska wielorowkowego, alternator, klimę i co tam masz? Dźwięk przypomina obcieranie czegoś o coś lub zacierające się łożysko
Po 10 latach 200 tysięcy i to w dieslu? :roll: Może to być chwilowy brak smarowania hydropopychaczy, ewentualnie któraś rolka stuka (napinacz, alternator etc). Trzeba by się przysłuchać bo ciężko coś wywróżyć
A po co ci pasek?.Na początek diagnoza.Trzeba go zdemontować i ocenić stan rolek, napinaczy itp.Możliwe że kółko na alternatorze szrot.Często było z aluminium.
Jeśli konkretny mechanik to sam po ustawia i nie zapomnij o wymianie pompy wody, napinacz i koło pasowe pośrednie bo nie wiadomo kiedy było wymieniane żebyś 2 razy tej samej roboty nie robił.
Dokładnie chodzi o tą rolkę u góry. Nad napinaczem. Nad osią wału z alternatorem. Bliżej koła pompy wspomagania. Tylko z tego co widzę to chyba też jest napinacz. Proszę o potwierdzenie.
Napinacz paska ma odlew na klucz 17 w okolicy rolki prowadzącej . Najlepszy dostęp od spodu .
Objawy - przy skręcaniu kierownicy na postoju dziwne dźwięki i wibracje. Diagnoza serwisu - rolka alternatora. Z moich oględzin wynika, że to raczej rolka napinacza paska wieloklinowego jest luźna. Czy miał ktoś podobny problem ? Jak zdemontować alternator i napinacz przy silniku AUY ?
A pompa wody i napinacz, rolki? Musze też wymienić pasek ten co jest alternator pompa wspomagania i klima bo sznurki wychodzą to tez nie wiem jaki.
Moim zdaniem nie jest to hałas od alternatora. Może on pochodzić od łożysk rolek, napinacza paska rozrządu, pompy wodnej lub pompy wspomagania (jeśli auto posiada).
A ile na rolce można zrobić kilometrów tak mniej więcej ?? Bo oryginalna rolka zrobiła 182 tyś. natomiast rozsypała się w drodze powrotnej z Niemiec i od znajomego dostałem ... a co jest napędzane dokładnie paskiem co alternator jest napędzany czy to tylko może by wina rolki alternatora ?? napinacz wymieniony był na firmę INA...
Mam właśnie taki przypadek, że elektryczna pompa tak hałasuje. Po zdjęciu paska cisza, gdyż sterownik silnika w przypadku braku ładowania jej nie załącza. Po wyjęciu bezpiecznika 80 A nastała cisza. Nie znaczy to jednak, że u Ciebie jest ta sama sytuacja. Tak jak radzi przedmówca sprawdził bym pompę wody, rolkę napinacza i alternator. Pozdrawiam
Witam Potrzebuję momenty dokręcenia mocowań alternatora , napinacza paska wilorowkowego oraz rolki prowadzącej w fordzie fiesta 1.4 TDCI duratong 2009 r.
Przyczyną był alternator i rolki od napinacza
Kolego u ciebie jest sprzegiełko.i widac nawet że wychodzi z niego rdza co moze swiadczyc o zatarciu wewnątrz sprzegiełka.sprzegiełko powinno blokowac sie w kierunku obroku alternatora a przepuszczac w przeciwna strone do obrotu. Właśnie nie byłem pewien czy ma sprzęgiełko (nie wszędzie je montowali). Ale skoro ma to jest zablokowane bo rolka obraca...
Siema Kumpel ! Słuchaj miałem jechać na podniśnik więc uciołem pasek żeby nie walił ten napinacz i szkody nie narobił większej(miał 50 tysia) ale mówie po co,zablokowałem alternator ,pod auto i rolka w jedną stała bo śrubokręt w alternatorze.a w drugą pięknie pod leciutkim oporem palcami kręce,a rolka napinacza lata jak wariatka,więc już go nie napinałem...
Jak w tytule dziwne stuki są gdy silnik jest zimny (obroty powyżej 900 na biegu jałowym) lub jak włącze klime. Najpierw myślałem że to napinacz od paska alternatora, został wymieniony, rolka napinacza też a stuki jak były tak są, nie wiem czy czasem łożysko na pompie klimy tak nie robi, ale na zimnym silniku jak klima nie jest włączona też sąstuki....
witam , mam problem z moim autkiem.Po wymianie rozrządu tj. paska ,rolek , pompy wodnej (i to wszystko w orginale) auto po nagrzaniu zaczyna mi brzękać w charakterystyczny sposób jak by coś tarło o plastik (niska częstotliwość ) ,zaznaczam ze sporadycznie wcześniej przed serwisem cichutko coś docierało z pod maski ,ale teraz to już przeszkadza ,auto...
Witam . Od razu mówię , że jestem amatorem i słabo kumam sprawy mechaniki samochodowej . Otóż stuka mi coś w okolicy paska klinowego , wymieniłem pasek i jest dużo lepiej , ale pojawił się inny stukot mniej dokuczliwy ale stały zwłaszcza po nagrzaniu się silnika , na zimnym przez kilka minut jest ok . Na co stawiacie - napinacz , czy rolka np od alternatora...
Dwa powody albo bardzo słabej jakości pasek w co nie wierzę za bardzo albo tak jak wcześniej rolki, alternator, kompresor. Sztucznie podkręcasz temat A nie przeczytałeś uważnie postu #3 bo w nim jest napisane: Po sprawdzeniu wszystkich rolek oraz napinaczy pod kątem sprawności odp. to: Pozdrawiam.
W moim VW z takim silnikiem jest napinacz automatyczny tj rolka na ramieniu które naciąga sprężyna i wystarczy tylko odciągnąć rolkę . przy okazji należy sprawdzić łożysko na tej rolce i ewentualnie wymienić razem z rolką
Chciałbym odświeżyć temat. Od roku jeżdżę Megane Scenic 1.9dt i cały czas borykam się z problemem drgającego paska. Wymieniłem : - pompa wody - koło dwumasowe - kompletny napinacz - rolka prowadząca paska alternatora - pasek alternatora nadal duże drgania napinacza (góra-dół) przy pewnym poziomie obrotów (trochę ponad tysiąc). Od czasu do czasu pasek...
Dokładnie, nie ma tu na alternatorze sprzęgła, jest koło stałe pasowe. Nic nie uszkodził przed zdjęciem alternatora, tak samo się działo, szarpanie paskiem pisk, itp. A stało się tak po uszkodzeniu koła pasowego i wymianie na nowe koło pasowe wału Ina, wymieniłem jak wyżej pisałem rolki, napinacz, pompę wspomagania i dalej to samo. Rozebrałem alternator,...
Witam. Proponuję zrzucić pasek/i i sprawdzić alternator,rolki prowadzące,napinacz pasków ,sprężarkę klimatyzacji (o ile jest) itd. Dodano po 4 Można po zdjęciu paska odpalić na chwilę i sprawdzić czy szum się pojawia jeżeli tak to te elementy które odłączone odpadają.
Albo przycina się "wolne koło" alternatora, zdejm pasek i sprawdź jak reaguje koło pasowe alternatora przy obrotach w przeciwnym kierunku do normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego, jeśli masz klimę to sprawdź jeszcze rolkę prowadzącą - lubi się wyrabiać.
Kolego a rolka i napinacz? Pamiętaj że masz jeszcze pompę wspomagania oraz Napinacz i rolkę prowadząca i to też trzeba sprawdzić. Płyn od wspomagania jest.
Octavia 1 od 12 lat w rodzinie i prócz wymiany napinacza, rolki alternatora i jakiś tam drobnych elementów nic się nie zepsuło. Na szafie 250tys. Rdzy nawet grama mimo tego że już jest dość mocno poobijana, części tanie jak barszcz pasują od połowy VW. Niestety trzeba liczyć na realny przebieg 350tys+ jak nie więcej.
pasek zawsze kręci bez oporów. Co masz dokładniej na myśli, że kręci się bez oporu? Na zgaszonym silniku jesteś w stanie kręcić samym paskiem na kołach pasowych? Winny będzie napinacz paska wraz z rolką. Załóż nowy cały. Klima jest?
ASV, napinacz paska alternatora całkiem niedawno wymieniałem na nowy to raczej on odpada, ale inne rolki sprawdze.
Zmeczenie materialu poprostu ..mozesz sprawdzic sprzeglo alternatora jesli jest. Lub rolka napinacza zatarta lub sam napinacz zrzuca pasek bo moze juz byc wyrobiony na tulei i rwie na krawedzi rolki.Wiecej raczej nie wplywa na zerwanie paska..
Witam. Problem dotyczy Fiata Stilo z silnikiem 1.9 JTD 8v o mocy 115KM. Najpierw zauważyłem dziwne skrzypienie przy dużym obciążeniu elektrycznym. Skrzypienie wydawał napinacz paska klinowego, który mocno "skakał". Podejrzewałem sprzęgiełko alternatora. Po zdjęciu paska sprzęgiełko okazało się być sprawne. Wszystkie inne rolki i koło pasowe klimatyzacji...
Obroty biegu jałowego powinne wynosić w przedziale 750-800 obr/min . A dla pewności kontrola stanu paska wielorowkowego, napinacza rolek powrotnych, poziom ładowania alternatora , straty na kablach , stan klem ich zakucie i cyi się nie grzeją.
Witam.Z rzuć pasek z alternatora i zapal będziesz wiedział czy to rolka na rozrządzie czy alternator czy rolka napinacza.
wszystko wymienione ; płyn układu chłodzenia, olej w silniku i filtr, kompletny rozrząd ( tzn pasek, pompa wody, tłumik drgań, rolka i napinacz), pasek i kółko alternatora, no i oczywiście filtry : powietrza, kabinowy i paliwa. jest jeszcze taki mały filterek znajdujący sie pod podszybiem za filtrem powietrza, ale nie wiem do czego służy i czy się go...
Co to może być? Jakieś inne propozycję? :arrow: napinacz paska alternatora :arrow: sprzęgiełko klimatyzacji :arrow: sprzęgiełko alternatora :arrow: pasek alternatora :arrow: rolki prowadzące :arrow: łańcuszek rozrządu z napinaczem :arrow: no i koło dwumasowe , jeżeli takowe występuje A klasa ma swoją klasę , to powie każdy mechanik :| Podjechać do mechanika...
Witam. Mam problem z paskiem klinowym iveco eurocargo tector. Po wymianie paska rolek alternatora napinacza ptzejechalem jakies 30 tys km i pasek zaczyna piszczec. Piszczy ciagle. Napinacz napiety luzow brak pompa wody wymieniona teraz bo miala delikatny luz. Zastanawia mnie to ze pasek zalozony jest na rolke prowadząca ktora jest plaska druga strona....
Pasek wieloklinowy dla auta z klimatyzacją 6PK 1660, bez klimatyzacji 6PK 906, kompletny napinacz (rolka, tłumik drgań, element naciągu) np SKF VKM 31012, na Twoim miejscu sprawdziłbym w jakim stanie jest rolka zwrotna oraz koło pasowe alternatora i wału korbowego.
Odpowietrzenie układu wspomagania to kilkukrotne kręcenie do skrajnych położeń kierownicą na odpalonym silniku na wolnych obrotach i uzupełnianie poziomu płynu w zbiorniczku . Większość została już napisana do sprawdzenia cały układ pasowy głównie sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze (koło - czy nie jest zatarte) napinacz , rolki i czy pasek pracuje...
Boję się że jak zdejmę to nie założę ;) Jeżeli odłosy będą dochodzić dalej to rozumiem najbardziej prawdopodobny łańcuch rozrządu? Jeżeli umilkną to rolki napinacza, alternator albo sprężarka klimy?
Witam. Od jakiegoś czasu słyszałem lekkie chrobotanie w silniku od strony rozrządu. Moje podejrzenie padało na pompę wody , ponieważ pół roku temu wymieniłem rozrząd bez pompy. Do wczoraj jeździłem tak aż się chrobotanie nasiliło i zaczęły się zgrzyty aż czułem na pedałach oraz zapaliły się lampki na desce, więc auto przyholowałem. Okazało się że ściął...
Nie, raczej odpada choć nie wykluczam. Leżałem dziś pod autem znowu i pisk klekot dochodzi raczej z rolki prowadzącej albo klimatyzacji, ale nie wykluczam opcji kolegi i tej najdroższej napinacza, a napinacz niestety najdroższa opcja. Dałem plamę bo naprawiał mi mechanik alternator i wtedy mogłem wymienić rolki na nowe, ale kto to się spodziewał.
Sprężarka klimatyzacji napędzana jest od silnika za pomocą paska wielorowkowego zwanego potocznie klinowym. Ten sam pasek napędza alternator. Pasek biegnie po kilku rolkach i napięty jest napinaczem który też ma rolkę. Jak sam widzisz w układzie masz trochę więcej elementów które się obracają: 2 roki, napinacz, sprzęgło alternatora, sprzęgło kompresora...
Hmm tak oglądam ten napinacz z każdej strony i niema tam nawet śruby aby klucz płaski 18 nasadzić. jest rolka,pałąk i ten element napinający po drugiej stronie alternatora.
Należy użyć przekładni. Podobnie jak w samochodzie, tylko koło napędzające powinno mieć średnicę ok. 3 x większą od koła na altku. Podobnie jak w samochodzie - zastosować rolkę (napinacz) zwiększający opasanie małego koła. Przy takim małym silniku może być problem ze zbyt dużym obciążeniem promieniowym panewki wału. Może trzeba będzie zastosować wałek...
efekt wymiany pasków bez wymiany rolek i kół pasek dokładnie "przejechał" 35 tys km i było wymieniane wszystko rolki i napinacz, ale jak ktoś jest cwaniakiem wszystkowiedzacym to życzę podobnej przygody, elektrit.
Zdjąć pasek uruchomić bez paska. Jeśli będzie cisza sprawdzić koło pasowe alternatora czy nie zatarte, za bardzo napinacz podskakuje.
Dzień dobry, wymieniłem min. napinacz do paska alternatora. Po założeniu należy usunąć trzpień, aby rolka napieła pasek. Jednak tu jest problem. Są napinacze z umieszczonym łbem śruby, który trzeba przekręcić kluczem, aby poluzować sprężynę i wyjąć trzpień. Jednak ja kupiłem napinacz z otworem pod imbus. I tu pojawia się problem. Tam jest tak mało miejsca,...
Witam. Panowie problem dotyczy Forda Mondeo mk3 2.0TDDI 2000rok. Mianowicie od trzech dni słychać straszny grzechot. Dobiega on od strony rozrządu. Po dodaniu gazu, około 1500 obr ten dźwięk cichnie całkowicie. Dzisiaj wymieniłem napinacz paska ( od alternatora) rolki są dobre. Zauważyłem również na kole pasowym wału korbowego coś dziwnego. Jakby sklepane...
Alternator u mnie odpada bo były robione łożyska. Zastanawiam się nad napinaczem, ale tu mam to ALE bo jak wyjąłem napinacz o rolka pracuje cicho. Pytane czy może hałasować pod obciążeniem a bez niego nie?
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
To powiedzcie co bo zrobione jest: sprzęgło w alternatorze -350zł szczotki w alternatorze - 80zł łożyska w alternatorze - 120zł pompa klimatyzacji - 250zł napinacz - 120zł wszystkie rolki - 400zł pasek - 50zł robocizna - 500zł Razem 1870zł I jak huczało tak huczy już nikt nie wie co zrobić. Jeśli macie pomysły co może być to napiszcie.
Witam, wymienialem rozrzad latem zestaw gates plus pompa wody hepu, napinacz paska wielorowkowego + pasek rowniez gates, od klimatyzacji napinacz i pasek gates, rolka na alternatorze zostala bo sprawdzalem ja i byla dobra wedlug mnie, po odpaleniu wszystko chodzilo cacy cicho bez dzwonienia pisku jednak po zrobieniu ponad 1 tys kilometrow podczas odpalania...
Witam, Jako, że jest to mój pierwszy post, a wiedza ma na tematy mechaniczne jest prawie zerowa to będzie to ciężki dla mnie temat. Informacje podstawowe: Posiadam bmw e46 320 ci coupe 1999 r. Dwa dni temu pękł mi pasek klinowy napędzający pompę wspomagania i alternator. Powodem było padnięte łożysko na alternatorze które dosłownie się zatrzymało przez...
Pasek naciągnąłem blokując najpierw kołkiem metalowym napinacz dynamiczny, następnie naciągając rolką z mimośrodem aż do zluzowania kołka z napinacza dynamicznego. Napinacz dynamiczny drga w czasie pracy silnika, zmieniałem go, w poprzednim sprężyna (tłumik drgań) miała wyrobione gniazda. Alternator, a także inne elementy sprawdzałem pod kątem luzów...
O ile się nie mylę to jest rolka pompy wody i wątpię żeby to ta rolka była winna. Warto się przyjrzeć napinaczowi, temu na którym nałożony jest klucz na zdjęciu. Jeżeli na alternatorze nie ma sprzęgła jednokierunkowego lub jest uszkodzone ten napinacz strasznie drga przy wolnych obrotach co da się zaobserwować gołym okiem, u mnie w silniku ahu nie było...
kwok odłączyłem, wszystkie przewody od alternatora i napinacz nadal skakał. Zmieniłem alternator na odkręcony od silnika Polo 1.9D ze sprzęgiełkiem i rolka przestała podskakiwać, także myślę, że problemy skończone. Podziękowania dla wszystkich a w szczególności dla alex1967, romanhoks, andzin2000 i zwirek1. Aha Dodano po 1 kolega wiktor89-89 z takim...
Dokładniej mówiąc jest tam silnik DW8 02r -> georgesgr. Tak to jest właśnie w książce opisane, ale jak by się to zbytnio z moim przypadkiem nie pokrywało. Wg rysunków jest nieco inna konstrukjca. Jedna rolka jest mimośrodowa, z niej idzie na alternator, zawija się na dynamiczny napinacz i leci na wspomaganie. Czy ten dynamiczny naciąga rolke w kierunku...
WP - water pump - pompa wody oczywiście PAS - Power assist steering - wspomaganie kierownicy CS - Crankshaft - wał korbowy GEN - Generator - alternator AC - Air condition - klimatyzacja T - Teens - napinacz G - nic nie przychodzi mi do głowy, chyba gear - kółko, rolka, w każdym razie rolka prowadząca.
Tak to częsty przypadek, co mogło spowodować? uszkodzone kółko na alternatorze, wyszczerbiona rolka pośrednia lub rolka napinacza, zatarte koło kompresora klimatyzacji, te elementy należy poddać szczególnej obserwacji, nie wymienić samego paska osprzętu lecz komplet z rolkami i napinaczem. Pozdrawiam
Widać jak napinacz trzęsie się (wychyla ok 3 cm) a samo koło zdemontować pasek i złapać za rolkę w jedną stronę koło ma wolny bieg a w drugą ciągnie alternator.
Sprzęgło alternatora 100% do wymiany ponieważ piszczy wspomaganie przy max skrecie i bardzo duże drgania napinacza... Rolka napinajaca i napinacz rozumiem nie powinien drgań tylko pasek powinien iść spokojnie i stabilnie?
O ile dobrze widzę to sprężarka klimy. Więc po kolei: 1. Lewy górny róg - alternator 2. Po prawej od alternatora pompa wody 3. Poniżej pompy wody (małe koło) napinacz 4. Poniżej pompy wody (duże koło) wał korbowy czyli koło napędzające. 5. Prawa strona góra wspomaganie kierownicy 6. Prawa strona dół sprężarka klimy. http://obrazki.elektroda.pl/1192690700_1...
No wlaśnie nie zawsze jest to takie proste. Ja mam Lale z klimą i alternator jest na stałe i nie pełni roli napinacza. Jest dodatkowo rolka napinająca.
Pasek napędza pompę wody i alternator, więc jak jechałeś bez niego to masz rozładowany aku. Przegrzać przez 1,5 km raczej nie powinien się. Trzeba sprawdzić : rozrząd, przy tym śrubę centralną koła wału rolkę i napinacz paska a przy tym luz ośki napinacza
Witam wszystkich. Wiec tak zaczne od poczatku. Wiec jak kupilem auto to po kilku dniach zerwal sie pasek wieloklinowy i od alternatora. Wiec mechanik stwierdzil ze to wina napinacza i wymienil napinacz, rolki i paski. jednak po kilku miesiacach auto zaczelo piszczec gdy bylo zimne;/ pojechalem do innego mechanika ten wymienil rolke i kazal jechac do...
Sprawdź i ew wymień sprzęgiełko alternatora, wydaje mi się, że to ono robi bałagan
rolki napinacza 25Nm sprzęgła jednokierunkowego alternatora należy dokręcać momentem 80 Nm (maks. 85 Nm)
Witam, Mam problem z moim Movano 2.5 115 KM G9U 720, otóż przejechałem nim ok. 90 tys. km (w sumie auto ma niecałe 300 tys. przebiegu), w tym czasie wymieniałem co najmniej 8 razy rolki (prowadząca i napinacza) i pasek. Raz wymieniałem również napinacz oryginał Renault. Wszystko jedno czy rolki BTA, INA, SKF czy FAG nie wytrzymują wiecej niż 5-8 tys....
jezeli chodzi o problemy zwiazane z tymi silnikami to od paru miesiecy borykam sie z problemem huczenia silnika,wydaje sie ze biegnie od strony paska alternatora itd.wymienilem pasek i wszystkie rolki na oryg.i halas nie ustal.Jest to wkurzajace ,bo silnik chodzi bez zarzutow,nie pali oleju ma wysoka kulture pracy przy przebiegu 186tys.km(nie wiem czy...
Przy alternatorach Magneti Marelli są dwa sposoby luzowania napinacza (i generalnie dwa typy napinaczy) 1: należy poluzować dwie śruby imbusowe (trochę trudno je dojrzeć, najlepiej ściągnąć plastikowy fragment osłony paska klinowego, przykręcany do nadkola i podłużnicy) i później ustawić napinacz śrubą regulacyjną. 2. Jeśli nie ma tych śrub, to napinacz...
Nie kolego z salonu takie nie wychodziły ale jak przelatał 200 tys to jest główną wadą że tych drgań nie idzie usunąć mam nowe rolki , małą dwumase , pasek , napinacz i dalej się częsie moim zdaniem musze wymienić kółko alternatora . Objawy mam takie że jak silnik jest zimny to pasek skacze na boki wraz z napinaczem uspokoi się po 3,4 min. włączę światła...
Albo pompa wspomagania albo alternator były wymieniane. Został zamontowany niewłaściwy element, i koła nie są w osi. Jeszcze jedna rzecz, napinacz jest wyrobiony i stoi pod kątem.
W tych silnikach jest tłumik drgań - w rolce napinacza paska alternatora, lub w kole pasowym alternatora. (podaj VIN - może być na PW - sprawdzę i odpowiem) Gdy jest zużyty, to daje właśnie poważne drgania na cały silnik.
Mam problem ze swoją "czwóreczką" otóż od pewnego czasu żarzą się kontrolki od ładowania, oraz niskiego stanu płynu chłodniczego (w dzięń ich prawie nie widać), pasek, napinacze, rolki oraz alternator po wymianie, a problem nie znikł. Gdzie szukać przyczyny. Drugi problem to brak sygnału dźwiękowego, przyciskam na kierownicy i nic, są w tym przypadku...
najpierw sprawdź poziom oleju lhm na maxymalnie podniesionym zawieszeniu, czesto zdaza się ze huczy pompa lhm z powodu zbyt małej ilości oleju lhm i po dolaniu problem znika, jeżeli jednak to nie olej, proponuję zdjęcie paska wieloklinowego i sprawdzenie jak mają sie poszczególne łożyska (alternator, sprężarka klimy jeżeli jest, rolki prowadzące i napinacz,...
ok, przy probie wyjęcia rolki zauważyłem ze mam rozwalone sprzęgiełko alternatora wiec w sumie stawiam ze przez to spadł pasek. Niestety wychodzi ze ok 100zl za rolke lub 230 za napinacz + ok 150 za sprzęgiełko;/
Ile lat ma pasek? Był wymieniany kiedykolwiek? Według mnie pasek już ma mikropęknięcia i w komplecie powinien zostać wymieniony z rolką napinacza. W linku film jak powinien działać napęd alternatora w drugim zaś problem ze ślizgającym się paskiem. https://www.youtube.com/watch?v=lDS2K0jP... https://www.youtube.com/watch?v=N-Q2fHMv...
rolek napinacz alternator napinacz rolek rolek napinacz
pilot zmiennym kodem zmywarka bosch smv50e10eu instrukcja obudowa zatrzaski
piekarnik samsung baotian bt49qt
Naprawa zwarcia światła w domku holenderskim Wskaźnik paliwa rośnie po wyłączeniu zapłonu - przyczyny