nie jestem pewien,ale może tam jest napinacz mimośrodowy.
Tam często z paskiem trzeba wymienić napinasz. Paska łatwo się tam nie wymienia. A do napinacza trzeba opuścić silnik. Zwłaszcza do wersji z klimatyzacją
chłopie prostszego rozrzadu niema!! cecha u gory i nadole tam jest tylko napinacz na rozrzadzie. imbus i w droge a i tu niespodzianka!! silnik bez kolizyjny :D czyli jak cos nie pojdzie nic nie stanie!!
Dokładnie tak. Tylko zwróć uwagę na koło pływajace, żeby podczas napinania paska nie blokowalo się o wałek.
Sprawdź alternator- może mieć zwarcie. Bez powodu kolo pasowe się nie wytarło. Do sprawdzenia diody (mostek) i uzwojenia. Rolka to efekt uboczny (napinania paska żeby nie piszczał).
Także dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Jeśli chodzi Ci o napinacz w postaci rolki, to bym go odpuścił. Lepiej zrobić napinanie paska poprzez ruchome mocowanie silnika, tak w oryginalnych konstrukcjach jest to rozwiązane. Co to za sprężarka że koło 6 tysięcy obrotów potrzebuje?
między kołem pasowym na wale a na alternatorze jest rolka i to jest napinacz, regulowany ręcznie, przykręcony na 2 śruby
8mm przerwa ma być. Pomiędzy napinaczem a blachą z rolki napinającej. Regulujesz napinaczem. Zakładasz pasek, napinasz tak żeby wyjąć blokadę z napinacza bez użycia siły. Popuszczasz napinacz, aż będzie przerwa 8mm.
Sztywne połączenia maja tę wadę że nie można napinać paska poprzez napinanie sprężarką Dlatego ja napinam silnikiem jak to jest zrobione w fabrycznych onstrukcjach
Na nowym pasku napinasz na kreskę we wgłębieniu , jeżeli potem zachodzi konieczność zluzowania paska napinasz na kreskę po lewej stronie , pasek pracujący dłużej niż dwie godziny uważa się za używany .
witam ,pracowalem na tych silnikach dosyc dlugo na hamowni i wiem ze pomimo wad w silniku jesli jest wszystko dobrze zlozone i ustawione to pracuja dosyc dobrze ,wiec tak ,luzy zaworowe 0,15mm ssacy i wydech na zimnym silniku,dokladne ustawienie kola walka rozrzadu , walu korbowego i pompy wtryskowej ,przy zakladaniu paska rozrzadu nalezy uwzglednic...
Tą sprężynką napinasz pasek. Montujesz ją na pasku w miejscu blisko lampy tam gdzie masz taki wybrzuszony pasek zębaty.
Przepraszam, że nie zrobiłem zdjęcia ale wyleciało mi z głowy. Ja mam inny system napinania paska. U mnie pod prawą rączką znajduje się spust, który wciska się lekko palcami. Podaję Ci kolego nr. tel. do sklepu ogrodniczego we Włocławku, w którym naprawiają te glebogryzarki, i w którym ja zakupiłem wszystkie części (a jestem na etapie wymiany zębatek,...
Witajcie, mam problem z kosiarką Partner P46-450CMDW problem polega na tym, że napęd ciągnie cały czas i prawdopodobnie jest rozłączany jakimś napinaniem paska, ale nie wiem jak to wygląda może ktoś ma taką kosiarkę i wie jak to jest rozwiązane??
Uruchomiłem nieśmiertelny silnik 6G72 mitsubishi chrysler, ale w zestawach z paskiem rozrządu brak sprężyny napinacza. Stara (przypuszczam że 94r) nie wytrzymała i rozrząd się przestawił. Czy ktoś już sprawdzał zamienniki sprężyny, z czego dobrać, bo to istotna część, czego nie przewidują nawet markowe firmy dodające do paska napinacz bez sprężyny!...
Wskaż link do tego paska. Dla mnie termin ten jest obcy. znając życie może się okazać że zapłacisz fortunę a żywotność może się okazać krótsza niż najtańszych tradycyjnych ledów.
Koła wałka i pompy zostało poluzowane i zablokowane blokadami, niestety brakło mi blokady wału ale było ustawione na znak aby się zgadzało przy zdejmowaniu i zakładaniu paska. To w takim razie, przed napinaniem paska, delikatnie dokręć nakrętkę na napinaczu i wtedy zacznij napinanie. Na bank się napnie poprawnie.
Zrób zdjęcie wszystkiego co masz do kosiska bo były tam 2 rodzaje napinania paska. Wtedy będę wiedział jaki masz rodzaj. A koło pasowe do wyczyszczenia i wyprostowania bo będziesz miał bicie podczas pracy noży.
Mogłeś dodać piloty i od razu po ich dopisaniu wykryć położenia. W instrukcji stoi, coby po poprawnym wykryciu krańców od razu wykonać do 5 pełnych manewrów otwarcia/zamknięcia (bez pilota raczej ciężko) - wtedy centrala dopasowuje siły. Być może to też pomoże Ad. pkt 1 (nie będzie tak mocno naciskać na kraniec zamknięcia Ad 1. Możesz troszkę naciągnąć...
Napinanie paska przez przesuwanie silnika jest proste tanie i skuteczne. Po prostu nic nie kosztuje bo nie ma dużej różnicy w cenie mówimy o groszach żeby otwór wywiercić a wyfrezować szlic do regulacji. I wszystkie dalsze rzeczy są właśnie związane z ceną I co za tą cenę otrzymujesz.
ahaa nie wiedziałem, jestem zielony... a w środku tego koła pasowego jest łożysko? da się to jakoś otworzyć? Nie! W kole nie ma łożyska. Na tym wałku wyjściowym są tylko dwa łożyska. Jedno już zdemontowałeś, a dostęp do drugiego masz po drugiej stronie tej białej płyty montażowej/ramy nośnej, jakkolwiek byś to nazwał. Z jakiego powodu masz potrzebę...
https://obrazki.elektroda.pl/9563195800_... Nie trzeba żadnych blokad, jedynie zalecany jest przyrząd do przytrzymania koła pasowego, ale to tylko taka sugestia. Nie przejmuj się tym czy znak będzie po środku wycięcia czy na początku, takie różnice są dopuszczalne i wystąpią na pewno po wymianie. Różnica jednego zęba to coś czym dopiero...
Napinanie paska nie działa? Sprężyna nie spadła z zaczepu?
Nowe kangoo 1,6 8v kto wpadł na pomysł aby alternator umieścić z tyłu i zrobić taki śmieszny naciąg W starych clio z tym samym silnikiem wspomaganie alternator i klima mieściły się z przodu i napinanie paska dużo lepiej rozwiązane
ja też mam dwa rodzaje śrub z wymiennymi gwintami ale to nie pasuje nigdzie... tam gdzie łapa jest przykręcana mam 10x1,25 a takiej śruby nie miałem w zestawie... w stilo też jest taka blaszana osłona na 3 śruby w miejscu środkowej wkręcam własnoręcznie zrobioną blokade która słuzy tylko do unieruchomienie wału na czas napinania paska.
Jest dokładnie tak jak pisze kolega powyżej. Osobiście o kilku moich klientów celowo nie napinam mocno paska, bo to są tacy agenci, że gną wsporniki siłownika, a nawet przednią oś. A tak jest pewne zabezpieczenie przed taką sytuacją. Tam orbitrol jest ustawiony bodajże na 140 bar, a powinien być na 80 bar. Wtedy najpierw powinien otworzyć się zawór...
Witam! Chodzi o to coś się stało z gałką od napinania paska do włączenia noży. Czy mógłby mi ktoś wysłać zdjęcie jak to wygląda, bo może u mnie coś się urwało. Z góry dziękuję za pomoc.
Punkty instalacji blokad, procedura napinania paska, momenty, kąty, tego potrzebuję z instrukcji. Że mam rozkręcić i potem skręcić to się domyślam.
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
Czy mógłby mi ktoś napisać jak wygląda prawidłowa procedura napinania paska rozrządu w silniku A17DTC? Czy należy wyjąć blokady i cofnąć wał o 60° jak w starszych modelach tego silnika? Czy napina się na zablokowanych kołach (trochę to nielogiczne)? Jaki jest moment dokręcenia śruby centralnej wału oraz śruby koła wałka rozrządu?
Na wale korbowym masz znak a wałki ustawiasz w tylnej ich części. Na końcach wałków są wycięcia i one mają być równolegle do płaszczyzny głowicy (poziomo). Po zablokowaniu wałków, zakładasz pasek (koła pasowe wałków mają być lużne, nie przykręcone na sztywno), napinasz pasek wstępnie i DOPIERO DOKRĘCASZ koła wałków rozrządu. Nie inaczej - pozdrawiam.
Do napinania paska rozrządu służy napinacz a nie pompa wodna, do prawidłowego ustawienia rozrządu wykorzystuje się znaki na kołach zębatych, które mają się zgrywać ze znakami na bloku silnika lub wewn. pokrywie rozrządu. Kolega OWIK dokładnie tłumaczył. Gdy tego nie znajdziesz to może lepiej się za to nie bierz. Możesz takie znaki sam zrobić ale nie...
Pewnie w tym tygodniu będę się za to brał bo trochę się ociepla. A czy macie jakieś sprawdzone sposoby na napinanie paska? To chyba ten sworzeń http://obrazki.elektroda.pl/4240299500_1...
Jak nie zobaczysz to nie uwierzysz???? Auto po przejechaniu 40km tem trochę spadła bo wiatrak wychodził. I co skacze czy nie??? Co do napinania paska nie ma znacznika jest napinacz hydrauliczny .
No to nie dokręcaj koła. Ustaw wał w GMP (wiadomo), pompę (wiadomo), koło wałka rozrządu luźno ma być, ale nie zbyt luźno. Następnie napinasz pasek i dopiero po ustawieniu krzywek wałka (tak jak pisałem wyżej) dokręć koło wałka rozrządu. Ponownie sprawdź naciągnięcie paska, obracasz dwa razy wałem i jeszcze raz dla pewności wszystko sprawdzasz. Czy...
tam są tylko 2 talerzyki co tworzą koło pasowe żadnym sposobem nie można po mojemu napiąć tego paska,lipa totalna bo pasek luźny jak cholera
Dokładnie obejrzyj ten mechanizm,powinna być blokada przed samoczynnym przesuwaniem się częsci koła pasowego.W niektórych wynalazkach napinanie paska jest realizowane przez wyjmowanie lub dokładanie przekładek,tak jak w Fiat126.
Zmieniłbym sposób napinania paska, aby maksymalnie zwiększyć powierzchnię jego kontaktu z dużym kołem .
Jest klin. Wał masz zablokować by się nie przestawiał gdy będziesz napinać pasek.
Nie wiem jak w bls ale coś mi tu nie pasuje znak 4Z powinien wskazywać to wcięcie. Czy przy napinaniu paska poluzowałeś 3 śruby na kole rozrządu?
Przy napinaniu paska mógł się przestawić trochę dół silnika
Mocno napinał pasek klinowy? Pozdrawiam.
ja mam autodate i niema tam specjalnych przyzadów do blokowania silnika jezeli oto ci chodzi . tylko puller tensioner do napinania paska. pozdro i pisz o efektach
Jak zauważył trojan12 nie jest to bezpieczne rozwiązanie , ponieważ pracują obydwa wałki na raz To jest fabryczne rozwiązanie, jest jeszcze fabryczna "przykrywka" na wałek strugarki, przykładnica-culaga ma być od strony strugarki, a operator pracuje tylko przy frezarce. Napinanie paska odbywa się poprzez opuszczanie- podnoszenie stołu od grubościówki....
A widziałeś kiedyś instrukcje w napinaczu ? Bo ja jeszcze nie... ^^ Prawdopodobnie będzie to klucz taki (górny ): http://obrazki.elektroda.pl/6503494000_1... Dodano po 5 To jak nikt nie wie czym to się napina ? :/
Ta Lapa nie pasuje do tego alternatora. Sprężyna jest do napinania paska, gdzie u ciebie jest napinacz?
tak, tak właśnie trzeba zrobić, lub też połączyć tą pompę paskiem rozrządu, wtedy nie trzeba mocno napinać zwykłego paska i się nie wytrze (tak szybko) pompa, ale najlepiej dorobić łożysko chociaż jedno na wałek z przodu
Trzeba poluzować alternator, to nim jest napinany pasek
Musisz ustawić rozrząd tzn... ustawiasz koło zamachowe na znak (u mnie to była kreseczka 3 mm długości, ledwo widoczna przez otwór w skrzyni), zdejmujesz pokrywę zaworów i wkładasz blachę na końcu wałka, zbijasz kółko pasowe z wałka rozrządu, wkładasz w pompę wiertło 6 mm i ustawisz rozrząd. po drodze zwalniasz napinasz paska. Masz luźne kółko na wałku,...
Przed montażem przekręć kolega biały tryb po prawej stronie aby transfer się "napiął". Przypuszczam że masz coś nie tak z napinaniem transferu. Pozdrawiam ;)
no właśnie jak zamocować wtedy ten silnik, bo chodzi o to aby mieć możliwość później napinania paska klinowego...
Witaj Klimass Mam podobny problem jak Ty w znalezieniu DTR dla dymy 8 może w mniejszym zakresie bo tylko rozebrałem mechanizm kół zębatych od posuwu w grubościówce i teraz nie mogę go złożyć do kupy. Moja dyma jest z 1978r i nie ma ręcznej dźwigni napinania paska posuwu. Przeglądnołem tą instrukcję obsługi, która jest na forum ale ten mechanizm kół...
Może na koniec dygresja. Czy nie można było tego silnika zamontować na kawałku grubej blachy, zamontować alternator ROWNOLEGLE DO SILNIKA także na górze, wyciąć w tej blasze eliptyczne otwory do napinania paska, sam pasek pracował by od dołu w siatkowej (np.) osłonie, a na samym dole ramy, na ,,półce'' akumulator i UPS. Po prostu zintegrować tą machinę....
Ja miałem podobny problem w podobnym tv i przyczyną była zła masa na kineskopie. Sprężynki od napinania paska się poluzowały. Może to Ci się przyda.
Na pewno można przykręcić, wykonać tylko prostą konstrukcję dla umożliwienia wygodnego i sensownego montażu i napinania paska i po krzyku. Pochopne spawanie może zawsze coś napsuć.
Tak blokady mam. Podczas napinania paska kzfr było luźne, natomiast koło na drugim wałku było nie ruszane. Czyli błąd w sztuce? Zastanawiam się tylko dlaczego po odłączeniu zaworu kzfr tego obok cewki na pierwszym cylindrze ten cały grzechot ginie.? No nic jak będę miał chwilę to rozbiore i ustawie od nowa. Pytanie czy w takim wypadku wymieniać pasek...
A ja myślałem że to jest zmiana kąta wtrysku, a co do napinania paska to po co jest napinacz paska rozrządu ze wskaźnikiem napięcia?
Witam. Do ustawienia naprężenia paska rozrządu w niektórych silnikach potrzeba miernika naprężenia paska(tak podają książki). Czy używacie takich przyrządów? A jeśli nie, to czy się kierować przy napinaniu paska w takich autach? Z góry dzięki, pozdrawiam.
kup nową, wymień i ciesz się z suszenia. Byle nie była z tulejką wewnętrzną metalową. Tylko z tulejką z tworzywa.
Oprócz tego co koledzy wyżej piszą na pochwałę zasługuje też mechanizm napinania paska:) Sam buduję coś podobnego i nabyłem bardzo podobny kompresor. Przeglądałeś jakieś noty katalogowe tego kompresora, jaka wydajność przy tych (na oko) 1300 obr?
esa 18 odpalić z korby strasznie ciężko, tzn bez pasków samego to łatwo, ale z paskami to już strasznie ciężko go tak rozpędzić żeby zapalił, To jest STRASZNY błąd napinać paski ponad miare bo niszczy to drogie panewki główne. Na dzień dzisiejszy ok 800zł para. Dodano po 2 najgorsze esioki to na skrzyni i mostach żuka/poloneza i silniku z malucha to...
Przecież pompa jest napędzana z wałka rozrządu i nie da jej się inaczej zamontować. Rozrząd na blokady, jedna w koło wałka, druga w koło zamachowe (dziurka Φ3mm za rozrusznikiem), na wale jest koło z pływającym klinem, samo się ustawi przy napinaniu paska
Może takie prozaiczne pytanie czy sprawdzałeś położenie znaków przed i po robocie? Może coś się poprzesuwało przy napinaniu paska (jeśli wysunął się lekko trzpień blokujący) bo rozumiem ze blokowałeś koła zębate?
Ufff:) Już po problemie!!! Przyczyną usterki była rolka od napinania paska wspomagania, całe szczęście że to nie pompa:) Wszystko działa jak się należy!!! Wielkie Dzięki Osobą, które chcaiły mi pomóc!!! Pozdrawiam smyk...
Znaki są na kołach zębatych paska rozrządu, dodatkowy znak jest na kole zamachowym, do napinania paska używamy tensjometr wał blokujemy obok rurki bagnetu jest korek który demontujemy i wkładamy blokadę. Jednak w 99% masz pogięte zawory jednak przed zdjęciem głowicy producenci zalecają założenie paska i sprawdzenie czy silnik uległ awarii. Pozdrawiam.
Rozrząd prosty, jak budowa cepa. Na kole wałka rozrządu masz blokadę, koło wału korbowego ma znak. Jakbyś robił przy tym, to znalazłbyś sam wszystko... Jaki silnik tam masz, chodzi mi o napinanie paska (napinacz mechaniczny, hydrauliczny)? Taka "pierdółka" a odpowiedź trudna, tzn. specjalnie zadałem pytanie, żebyś się zastanowił i poszukał, jak i ile...
W starszej generacji przy za mocno napiętym pasku rozrządu wyje pompa wody. Zakładam że tu też może tak być, w końcu to nadal D seria. Jeżeli zaczęło wyć po wymianie lub jakiś czas po wymianie rozrządu to stawał bym właśnie na tą przyczynę. Prosty rozrząd ustawiany na znaki, procedura napinania paska też nie jest skomplikowana, a mimo to niektórzy "mechanicy"...
Ponieważ na wrzecionie masz koło pasowe 3 stopniowe, to na silniku by też takie mogło być. A jeśli ma być jednostopniowe, to musi być mocowanie silnika regulowane w dwóch płaszczyznach :góra- dół i w poziomie(napinanie paska). Moc silnika, będzie zależała od tego jakiej średnicy wiertła masz zamiar używać i co wiercić.
Panowie sam bylem w szkoku, okazolo sie ze puscila regulacja napinania paska przy silniku i to byla glowna przyczyna "tluczenia" . Wyregulowalem napiecie paska, dokrecilem silnik i jest OK Wszystkim serdecznie dziekuje za pomoc Pozdr
Napisz jaki to silnik, co napędza dany pasek, co się reguluje tymi nakrętkami. Może jest to dzielone koło pasowe służące do napinania paska, wtedy powinny być pozakładane różnej grubości podkładki regulacyjne między półtalerzami koła. Jakiś rysunek, albo zdjęcie miele widziane. Pozdrawiam
Do ssławek - przekładnia (CVT) dotyczy ciągłej zmiany przełożenia , a nie do napinania paska w w fiaciku 126p. Te motocykle i inne technologie (alternatory) co Kolega proponuje do budowy i konstrukcji amatorskich źródeł energii to jest dopiero XX wiek.
A rolka napinająca paska rozrządu jaki moment i o jaką pompę chodzi? Chodzi o pompę paliwa. Rolka napinająca 45Nm
a oto opisik Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenia na kole napędowym / kole przekładni pośredniczącej i kole zamachowym / korpusie sprzęgła zgadzają się. Osłona z tworzywa sztucznego paska zębatego. Zwracać uwagę na to, by pasowała pozycja na godzinę 12. Osłona metalowa paska zębatego. Zwracać uwagę na to, by pozycja na godzinę...
No na zdjęciach wygląda że jest tak jak ma być, przy napinaniu paska rozumiem że popuszczasz te 6 śrubek w kółkach? jakie znaczenie ma koło pompy i dlaczego wogule ma skoro nie ma tam klina Pompa tylko pompuje, i klina mieć nie musi, a ten czujnik robi za czujnik położenia wałka rozrządu. Tak więc zakładaj kapę, mierz ciśnienie sprężania i wtryski na...
Czyli jak zastosuje przekładnie 1;3 to w teori będzie on miał moc 2,7KW ? Mocowanie na płycie , chodzi o napinanie paska ? Czyli rozumiem ze ten silnik z tym przełożeniem śmiało zda egzamin ? Dodano po 3 Obwód koła 2Πr 2x3,14*3,5=21,98 ;)
Zły montaż paska rozrządu-1% ze trafił na to samo miejsce koło powinno być poluzowane przy napinaniu paska (ustawienie wałka rozrządu-podniesienie 2 krzywki wałka 0.53 mm ustawienie pompy wtryskowej 0.9mm OT na kole zamachowym pod metalową pokrywą)
sprawdź czy działa napinanie i luzowanie paska klinowego do jazdy podczas puszczania oraz wciskania hamulca
Hej ok dzięki za info - jaki olej ? Dodatkowo ktoś mi podpowiedział że hamulec po lewej stronie jest też częścia napinania sprzęgła/paska i powinien być w miarę sztywny ?
sprężynę zaczęli stosować od czerwca 94 roku. w tym modelu jest rolka z otworem na klucz imbus, którym to odpowiednio napinasz pasek
Jak przeskoczył o jeden ząb to jest szansa że nic się nie stało jak o dwa to źle . Aby napiąć wystarczy poluzować nakrętkę i obrócić wał , ale napinanie używanego paska to już loteria . Aby to zrobić dobrze trzeba ściągać przód , niema aż tak wiele z tym roboty .
Okazało się iż uciekła mi pompa przy napinaniu paska. Błąd poprawiony silnik klekocze jak ta lala. Teraz szukam czujnika wentylatorów i termostatu bo silnik na postoju łapie temperaturę no chyba że ma złączoną klimę i chodzą wiatraki to jest spokój. Być może nie do końca wypłukałem tę maź olejową z chłodnicy.
Szkoda marnować pieniędzy na falownik. Szybko będziesz żałował. Lepiej przeznacz te pieniądze (a nawet mniejsze) na wykonanie dwóch kół pasowych tzw. choinek (z 5,6 prędkości). Pasek możliwie najwęższy. Z tego co widzę silnik masz zamontowany na zawiasie, czyli szybkie napinanie paska gotowe. I dopiero wtedy jak się okaże że to za mało, to falownik...
Za mocno napinasz pasek.
To w zasadzie te same silniki. 1.6 to gaźnik 1.8 mono wtrysk. Kiedyś zrobiłem ulepa 1.8 z mk3 z dolotem i gaźnikiem z mk2 1.6 latało to nawet. Jeśli koło pasowe na wał ze wspomaganiem, to silnik wkładasz od dołu od góry nie chciał mi wejść. Skrzynia biegów może zostać. Chyba że chcesz monowtrysk to kwestia przepięcia wtyczek, zmiany baku i włożenia...
a Prosze cię bardzo Pasek rozrządu Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenia na kole napędowym / kole przekładni pośredniczącej i kole zamachowym / korpusie sprzęgła zgadzają się. Osłona z tworzywa sztucznego paska zębatego. Zwracać uwagę na to, by pasowała pozycja na godzinę 12. Osłona metalowa paska zębatego. Zwracać uwagę na...
Kolega majsster dobrze mówi - oglądałeś resztę silnika? Coś mi nie gra na tych zdjęciach, przy prawidłowo złożonym rozrządzie 3 śruby powinny być mniej więcej w połowie fasolek a znak 4z po środku pomiędzy blaszkami Patrząc na śruby synchronizację masz na + patrząc po znaku na - choć śruby są mało ważne. Czy podczas napinania paska poluzowałeś 3 śruby...
Bo żeby to działało musisz mieć i wariator i sprzęgło, to odpowiada za odpowiednie napięcie paska. Przy małych obrotach sprzęgło jest rozprzęgane, wraz ze wzrostem obrotów, na skutek działania siły odśrodkowej, rolki w wariatorze wędrują od środka na zewnątrz, co powoduję zaciskanie się kół ciernych i napinanie paska, co z kolei wywołuje zwiększanie...
jaki 16v ? powinno być tak: znaki do siebie prawe kółko literka e na godzinie 9 lewe kółko z literką i na godz 3 Oznaczenie na kole pasowym wału korbowego zgadza się z oznaczeniem na płycie osłony z tyłu. Oznaczenia na kole wałka rozrządu są w lini na kołnierzu głowicy cylindrów (także oznaczenia z tyłu na kole wałka rozrządu). Wał korbowy obrócić o...
No kolego dokładnie Ci nie powiem, ale w silnikach Briggs & Stratton (które wg mnie jako jedyne się nadają do tego, bo są nie do zdarcia), które miały taką samą moc, czyli np. 3 KM z pionowym wałem i 3KM z poziomym wałem, można zamienić zamachy, i jak w pionowcu założysz zamach z poziomego to będzie chodził, teraz tylko kwestia gaźnika i zrobienia "bryzgacza"...
Spężyne napinasz do tyłu za obudowę chyba masz tam nawet wcięcie na rancie.
Hej wszystkim. Jako że potrzebuje pomocy, a ktoś z Państwa mógłby mi pomóc, to proszę o radę. Dziś prowadzący przestawił nam dwa rozwiązania napędu (betoniarki, etc) ale ogólnie chodzi o dobór typu, i przedstawienie wad i zalet. Każde z rozwiązań składa się z elementów: silnik elektryczny (SE), reduktor zębaty (RZ), przekładnia pasowa (PP), sprzęgło...
ja radzę unikać pasków klinowych.. prędzej przejście na łańcuchu kolega ma sama z silnikiem vw 1.6d skrzynią żuka, paski klinowe i skrzynia stara.. bardzo mocno musi napinać te paski klinowe.. a ja bym ich raczej unikał..
Zasada zawsze jest taka sama najpierw zakładamy na miejsze kółeczo a pózniej na wieksze.Bez wzgledu na to czy jest napinanie ,czy nie.
W jaki sposób miał bym przerobić, jak tam napinaczem jest sprężyna na trzpieniu, jedynie mógłbym zlikwidować w ogóle napinacz i ręcznie napinać pasek, ale mówię tam mam ograniczone pole manewru. I pasek 670 nie da rady, każdy też nie da nawet bez napinacza, bo by musiał koła pasowe wykonać na nowo, pod uniwersalne paski.
Koło wałka rozrządu jest na stożku i w celu dokładnego napięcia paska powinno je się poluzować tak żeby można było nim normalnie obracać i wtedy napinać pasek.
Czy przy demontażu głowicy trzeba blokować rozrząd ? Przy demontażu nie, natomiast przy składaniu już tak. Koło wałka rozrządu ma tzw. "pływający klin", trzeba je poluzować, zablokować wałek i dopiero napinać pasek. Wymiana samych pierścieni bez honowania cylindrów na pewno nie rozwiąże problemu z ubywaniem oleju, tylko pogorszy sprawę. Ale zakres...
Witam, mam problem, silnik 1.9 JTD 150 koni, napinam pasek przesuwając napinacz tak jak jest to podane w instrukcji, pasek się napina ale strzałka na napinaczu wcale nie rusza się w górę. Sprawdzałem na starym jak i na nowym napinaczu. Jeśli podczas napinania popchnę strzałkę to ruszy się i nie cofnie dopóki napinam pasek, ale sama z siebie nie ruszy...
ja zawsze ustawiam koło zamachowe w punkcie 0 wałek rozrządu blokuje się po zdjęciu pokrywy klawiatyry i robie nacięcie na pompie wtryskowej jeśki takiego nie ma , reszta juz jes nieważna potem zakładam nowy pasek i napinam go napinaczem.Potem robie jeden obrót wałe aby sprawdzić czy wszystko jest ok i to wszystko.Odpalam silnik i pyka sobie prawidłowo.
Polerowanie całych felg to już coś. Hehe, trzeba by mieć nieźle nawalone w dekiel żeby coś takiego robić. Spędzać 1/20 życia na późniejsze pucowanie kół. W samochodzie :D A silnik jest jednofazowy, do zastosowań amatorskich. Lepszy trójfazowy pod każdym względem. Do felg to sobie zrób dwa koła pasowe typu "choinka" i szybkie napinanie paska silnikiem...
napinanie paska klinowego napinanie paska alternatora napinanie łańcucha
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot wiertarka młot pilot wieży samsung
naprawa sterownika salda naprawa sterownika salda
Wpływ wyższych harmonicznych na liczniki trójfazowe Kod błędu P1517 w Suzuki - immobilizer, ETC, IMRC