nie jestem pewien,ale może tam jest napinacz mimośrodowy.
Także dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
między kołem pasowym na wale a na alternatorze jest rolka i to jest napinacz, regulowany ręcznie, przykręcony na 2 śruby
Nie wal tylko podważ. Tak jakbyś napinał pasek alternatorem bez samonapinacza ;)
Pompa napedzana jest paskiem klinowym z walka rozrzadu. Pasek napinany jest oddzielnym napinaczem. Alternator napedzany jest drugim paskiem klinowym z pompy wody. Ten pasek napinany jest przez odchylanie alternatora. Oczywiscie, mowimy o R5. W Super5 pompa i alternator sa napedzane jednym paskiem, napinanym przez odchylanie alternatora. W obu przypadkach...
Sprawdź alternator- może mieć zwarcie. Bez powodu kolo pasowe się nie wytarło. Do sprawdzenia diody (mostek) i uzwojenia. Rolka to efekt uboczny (napinania paska żeby nie piszczał).
Ta Lapa nie pasuje do tego alternatora. Sprężyna jest do napinania paska, gdzie u ciebie jest napinacz?
Spray nic nie warty, przynajmniej ten który ja kiedyś miałem. Dopiero zaczynało "szeleścić". Tam nie ma rolek, napinanie alternatorem...
Trzeba poluzować alternator, to nim jest napinany pasek
Alternator był sprawdzany na urządzeniu, również pod obciążeniem. Łożyska są dobre, luzów i wibracji brak. Napinam dobrze.
Nowe kangoo 1,6 8v kto wpadł na pomysł aby alternator umieścić z tyłu i zrobić taki śmieszny naciąg W starych clio z tym samym silnikiem wspomaganie alternator i klima mieściły się z przodu i napinanie paska dużo lepiej rozwiązane
Chrobotanie i piski są z przedniego łożyska alternatora. Temperatura- walnięty czujnik w chłodnicy i wentylatory chodzą bez przerwy. Dodano po 11 Nie jestem pewien ale pasek jest napinany alternatorem (jak w Toyocie). Nie zazdroszczę wyciągania alternatora bo wahacze nie puszczą i trzeba od spodu rozbierać alternator i wyciągnąć w częściach. W 8 diodowym...
Sprawdź alternator.Mogą piszczeć łożyska.Jeżeli masz stary pasek to zamontuj go i popristu pryśnij jakimś smarem w aerozolu będziesz miał pewność że to nie jest jego wina.Co do napięcia paska - nie należy go zbyt mocno napinać bo bardzo szybko uszkodzą się łożyska w rolkach i w alternatorze. pozdrawiam
Do ssławek - przekładnia (CVT) dotyczy ciągłej zmiany przełożenia , a nie do napinania paska w w fiaciku 126p. Te motocykle i inne technologie (alternatory) co Kolega proponuje do budowy i konstrukcji amatorskich źródeł energii to jest dopiero XX wiek.
Na pewno można przykręcić, wykonać tylko prostą konstrukcję dla umożliwienia wygodnego i sensownego montażu i napinania paska i po krzyku. Pochopne spawanie może zawsze coś napsuć.
A spójz jeszce na te foty z alternatorami! A gdy bym drugi alternator troche opuscił to by było dobrze?Chyba by była wieksza powierzchnia koła z paskie.I jeszcze miałem dodac ze w tej kombinacji co jest na fotach drugi altek byłby na stałe a napinał bym pasek tylko pierwszym alternatorem wiec jak bym miał odpowiedni pasek i napia juz w granicach MAX.napiecia...
Jednak uszkodzony napinacz krzywo napinający pasek generuje siłę boczną. . To najczęstsza przyczyna. Ukośnie idący napinacz lub jakaś rolka powoduje spychanie paska, a idzie to łatwo, bo pasek jest niejako "podwijany" z jednej strony. U nas napinasz ok, brak śladów żeby cokolwiek innego ocierało pasek bokiem Szukam pełnej instrukcji/ serwisówki renault...
Może na koniec dygresja. Czy nie można było tego silnika zamontować na kawałku grubej blachy, zamontować alternator ROWNOLEGLE DO SILNIKA także na górze, wyciąć w tej blasze eliptyczne otwory do napinania paska, sam pasek pracował by od dołu w siatkowej (np.) osłonie, a na samym dole ramy, na ,,półce'' akumulator i UPS. Po prostu zintegrować tą machinę....
W D15Z6 naciag paska reguluje się przesuwając alternator, ale nie pamiętam jak jest w D15B2. Za tą poradę otrzymujesz ostrzeżenie! Następnym razem czytaj dokładnie wątek, w którym zamierzasz zabrać głos! Ja w życiu nie widziałem, aby pasek rozrządu był napinany alternatorem - w żadnym aucie!
po złożeniu sprawdz czy nie przyciera wiatrak Dodano po 4 nie napinaj mocno paska bo znowu będzie po łożyskach i przy okazji pójdzie drugie koło z filtrem odśrodkowym
W życiu nie odkręcisz tego koła pasowego takim kluczem, kolejna sprawa to nie musisz go nawet tykać. Zauważ, że masz taki wyprofilowany kawałek płaskownika który napina alternator. Popuść śrubę i przesuń sobie cały alternator w tej fasolce, wtedy ściągniesz pasek bez trudu.
Czy ta dodatkowa rolka na zewnętrznej krawędzi paska nie niszczy go? Chodzi mi o to, czy nie powoduje bardzo szybkiego niszczenia się części pracującej właściwie - klinów i wykruszania ząbków? Próbowałem napinać tak paski w ciągniku, ale mniejszymi rolkami /małymi w rozrządu VW 1,9 tdi/, a to powodowało że po tygodniu z paska wióry leciały. Dopiero...
Witajcie. Klima oczywiście jest. Napinacz w moim przypadku jest przy alternatorze, jest specjalna śruba regulacyjna- wkręcając napinamy. W sieci piszą, że trzeba przed zdjęciem paska poluzować śrubę na rolce-pytanie po co skoro ta śruba na moje oko tylko trzyma rolkę :?: Na razie śruby nie luzowałem, bo jeszcze nie wiedziałem, że trzeba. Może poluzowując...
Cześć, Chciałem prosić o pomoc w doborze alternatora do Skody Fabii 1, 1.4 MPI, 68 KM, 8-zaworowy. Pasek jest napinany ręcznie (nie ma napinacza). Mam przejechane 166 000 km, ale jak się silnik nagrzeje, to napięcie spada do ok. 13,7 V, a jak się już włączy więcej odbiorników, to i niżej. Nie wiem, czy sama wymiana stabilizatora/diód by wystarczyła,...
Niestety nie mam ksiazki przy sobie ale opowiem z pamieci. Odkrecasz zderzak przedni, jesli masz nadkola plastikowe to najpierw je musisz odkrecic zeby dostac sie do srub zderzaka. nastepni luzujesz alternator i odkrecasz srube kola pasowego, zablokujesz ja wlaczajac 4 bieg(najwyzszy) potem podstawiasz jakies naczynie pod pokrywe, bo pocieknie niewielka...
Normalnie wymieniasz alternator nie ma żadnej procedury specjalnej. Po drugie jak masz na pasek klinowy to mocno napinasz , jak mikropasek to masz samonapinacz. Dodano po 1 Pamiętaj tylko dokręceniu nakrętki na śrubie prądowej tej pierwszej co trzyma plastikowy dystans izolacyjny.
Siema Kumpel ! Słuchaj miałem jechać na podniśnik więc uciołem pasek żeby nie walił ten napinacz i szkody nie narobił większej(miał 50 tysia) ale mówie po co,zablokowałem alternator ,pod auto i rolka w jedną stała bo śrubokręt w alternatorze.a w drugą pięknie pod leciutkim oporem palcami kręce,a rolka napinacza lata jak wariatka,więc już go nie napinałem...
A może napinacz po prostu wyzionął ducha i nie napina paska jak trzeba.
kolego ale ciebie nikt o zdanie nie pytał ... Skoro wiesz lepiej ok .. cieszę się bardzo ... Ja przedstawiłem sprawdzony przeze mnie sposób ... Łopatologiczny sposób wprowadzający w błąd i narażający na dodatkową zbędną prace (nie wspominam już o ryzyku uszkodzenia obudowy alternatora), po to jest napinacz automatyczny aby napinał, a podczas wymiany...
Dzięki za odpowiedź. Ale niestety się już ściemniło i pada więc dzisiaj odpuszczę. Ale jak tam zerkałem to rzeczywiście jeden czujnik na jednym przewodzie szedł do bloku silnika, i jeszcze jeden widziałem który wchodził z boku do chłodnicy, może termostat. Pozdrawiam Dodano po 47 Dobra znalazłem. Ten kabelek szedł do całej wiązki która nad alternatorem...
Silnik 1,4 KFX. 98r. Najbardziej pasuje mi 1 obrazek. OK, czyli dwa paski. Najpierw luzujesz alternator, ściągasz pasek, potem luzujesz napinacz i zdejmujesz ten od wspomagania. Poprawne napięcie tego w "warunkach domowych" może być problematyczne, bo jest do tego specjalny przyrząd. Wartość naprężenia paska: 102 jednostek seem. Napinanie za pomocą...
I napinacz żeby nim nie telepało. Co do pracy alternatora. Jedynie chłodzenie ucierpi przy pracy w lewą stronę (straci trochę na wydajności) i o ile nie będziesz cały czas potrzebował z niego 100 % prądu to nic mu się nie stanie. Druga sprawa to sprzęgiełko ale spokojnie można je odkręcić i dać sztywną szajbę nawet na pasek V 17mm bądź 19 mm. Ale trzeba...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
kolego k2500 ma po przeciwnej stronie silnika miejsce przewidziane na sprężarkę klimatyzacji, napędzaną paskiem klinowym, w to miejsce można by dobrać alternator dodatkowy i wykonać osobną instalację z oddzielnym akumulatorem, co by zapewniło bezpieczne zasilanie dla twego urządzenia, wspomnę że kompresor klimatyzacji średnio pobiera z napędu pasowego...
Dzieki wszystkim za istotne podpowiedzi, pasek rozrzadu zmienilem, nie wiem jak napina sie pasek alternatora. Jak poluzowac napiecie w napinaczu paska alternatora, prosze o podpowiedz
Zrobiłeś to źle. Wał ustawiasz na blokadę (trzpień, łatwo wykonać) wkręcany w okolicach sprzęgła alternatora. Wałek rozrządu blokujesz płaskownikiem. Luzujesz koło wałka rozrządu, tak, aby się swobodnie obracało. Zakładasz pasek, napinasz tak, aby znaki na napinaczu się pokryły. Dokręcasz koło wałka rozrządu. Demontujesz blokady, kręcisz ręcznie silnikiem,...
Zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana alternatora .Zbyt obciążony alternator(czytaj jakieś superszybkie ładowarki telefonów,przenośne lodówki, dodatkowe lampki i świecidełka,oświetlenie podwozia,dodatkowe Halogeny wzmacniacze muzyczne o mocy przekraczającej połowę mocy alternatora leżące w bagażnikach-nawet ja "stary wyga" nie raz jestem zaskoczony...
Wraz z rolkami napinającymi 6. To jest silnik z klimą.
Witam Kilka dni temu przerabiałem ten temat praktycznie w swoim silniku AUY. ( Alhambra 2000 r. nowa buda, silnik TDI 1896 ). Na wolych obrotach coś głośno terkotało przy paskach. Początkowo myślałem, że to jest napinacz paska alternatora. Później jednak doszedłem do wniosku, że to musi być sprzęgiełko alternatora, inaczej rolka. Wbrew opiniom jest...
Tam nie ma napinacza. Napina się pasek, razem z pompą chodzi też alternator. Z nim jest wszytko w porządku a obstawiam, że po takim większym naprężeniu i on by się zepsuł. Też myślałem, że pasek może być za bardzo napięty, jednak pasek się ugina pod palcem. Zresztą warsztat jest bardzo polecany, takie prawie ASO Mazdy, więc wątpię aby za mocno pasek...
Pomóżcie proszę bo jutro mam oddać auto a tu taki zonk. Na pasku masz coś co się nazywa rowki.Rowki nakładasz na koło wału korbowego, alternator,sprężarkę.Na gładką stronę paska rolka napinająca/rolka ma naciskać na pasek/ i tyle.
W starszych samochodach bywało, ze napinaczem paska osprzętu był alternator, lub prądnica, w nowszych bywa różnie, może to być dodatkowa rolka napinająca. Fachowo, by zdjąć alternator, trzeba zacząć od odłączenia plusa na akumulatorze.
wiesz dlaczego w oplu kadecie 1.3 ci wszystko chodziło a w audi pokazały sie jakieś obiawy! bo kadett jet goły a w audi masz Komputer, Elektryczne szybki, alarmy i inne bajery które nawet w stanie spoczynku coś muszą robić, więc nie dziw sie że przerzuciłeś z kadetta do audi i w audi zaczeło świrować, dożuć drugi alternator i po problemie, filozofi...
W ramach ścisłości pasek napinany jest przez napinacz, ale jego reguluje się na specjalnej podziałce (jak spojrzymyod góry to ją widać). Co do dużego poboru przy zimnym silniku: pomyśl co jeszcze pracuje w pierwszych minutach jak motor jest zimny: mi do głowy przychodzi jeszcze obwód grzania sondy lambda. Generalnie jak okaże się, że to nie to to musisz...
Kurde jak napinam na łapę od góry to nie drgnie, a boje sie ze pęknie na pewno jest na 3 śruby? Add: wyszedł, trzeba od spodu auta podważać, dość ciężko wychodzi. Alternator i tak nie idzie wyjąć, bo nie ma miejsca niestety, więc chyba trzeba demontować pas przedni. I tak dla pokoleń jak coś piszczy to nie olewać, tematu ja myślałem ze to pasek piszczał,...
Cześć. Urwałem pasek rozrządu w czasie jazdy i teraz nie wiem jak nowy zamontować bo stary wyleciał. Znalazłem taki temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Jednak dalej nie jestem pewny jak to ustawić bo nie mam paska i koła się poprzestawiały więc opiszę jak to widzę i proszę o poprawki fachowców którzy to robili już. Zakładanie paska...
Witam Musze wymienić napinacz paska ten ktory napina pasek min od alternatora. Popuscić i zdjąc pasek jest łatwo, ale z tego co oglądałem chyba nie odkręcę wszystkich śrób od napinacza (tj odkręce ale nie wyjmę) ponieważ wiatrak od wisko przeszkadza, jak go zdjąć w tym aucie? Samochód to passat 1.8t awt rok 2002
Witam wymieniłem własnie rozrząd w mojej Kudzę 2008 r 2.0 diesel 136 koni Nie jestem żadnym mechanikem ,mam jednak garaż i nie boję się samemu naprawiać własnego auta. Wymiana jest bardzo prosta ale trzeba zwrócić uwagę na 3 ważne punkty Ja przy okazji wymiany rozrządu naprawiłem pisk z paska klinowego lub sprzegła altegnatora do dzis nie jestem do...
Postaram się jutro przyjrzeć alternatorowi to napiszę. Dobieram się jutro do tego termostatu z powrotem, chyba najwcześniej po pracy. Mam nadzieję, że sobie poradzę, wczoraj z luzowaniem i napinaniem paska miałem teścia do pomocy, jutro jestem zmuszony walczyć sam. W vectrze wymiana trwała niecałe 10 minut i żadnych problemów a tutaj jeden za drugim...
Witam, zacznę od off top króciutko jeżdzę oplem astra pierwszej generacji w kompletnie ubogiej wersji wyposażenia. założyłem obrotomierz centralny i elektryczne szyby ale wspomagania nadal brak. a że teraz ma używać go kobieta to chciałbym to dołożyc. z zebranych informacji wiem ze to możliwe nawet niedrogim kosztem. mam kilka pytań związanych z tym...
sproboj pociagnac za pasek wtedy rolka sie ruszy i bedziesz wiedzial ktora napina i w ktora strone
Witam, Auto BMW 5 E34 M50b25 z pełnym komputerem i wyświetlaniem błędów i danych w liczniku (pewnie ma to znaczenie) Jak w temacie, opiszę w punktach ze szczegółami: - Jadę, szarpnięcie, silnik zgasł na dosłownie sekundę. Zgasły kontrolki przy tym. Po sekundzie jak tak dalej był na biegu odpalił i jechał dalej - zatrzymałem się sprawdzam wszystko pod...
Witam . Ostatnio robiłem sobie taki alternator , bo skończyło się ładowanie i wyły łożyska . Rozebrałem zmieniłem szczotki łożyska przetoczyłem delikatnie wirnik ale był prawie idealny . Główna usterka wydawał się źle naciąnięty pasek ponieważ uszkodzone było jarzmo napinania . I co sie teraz dzieje . Auto odpala i nie ma ładowania przegazówka i ładowanie...
Pasek który jest zamontowany jest o 8mm dłuższy niż powinien być. Widać że pasek napina się alternatorem, więc jeśli dało się go napiąć i nie jest luźny to może taki być jak jest.
Co do pompy a raczej pomp. Zacznę od jednej oompy nsz16 na przystawce mocy. Do napędu ramienia, oraz drugiej nsz10 napędzanej z koła pasowego silnika do napędu tura i orbitrola przez regulator VPR3. Kłopot mam z tym że silnik który wybrałem nie ma miejsca mocowanie czegoś poza alternatorem. Wychodzi na to że pompę muszę przymocowac do ramy i napinać...
Do tego służą defektoskopy - wyć może wszystko, od zatartej pompy wody, do alternatora ( w sensie łożysk). Tak samo rolki napinające obydwu pasków.
Witam. Mam problem z paskiem wieloklinowym alternatora były luzy na rolce napinającej pasek rolkę wymieniłem a pasek piszczy jeszcze głośniej naciągałem go mocniej popuszczałem i nadal piszczy. Na wolnych obrotach na postoju delikatnie piszczy a tak po wyżej 1500ob/min strasznie piszczy. Co może być tego powodem???
witam musisz sprawdzic masy na silniku ina ramie oraz glowny plus na rozruszniku oraz napiecie paska pasek napina sie ujmujac podkladek z pomiedzy kol pozdrawiam
Tam nie ma czasem rolki napinającej? Zabij mnie, nie pamiętam jak to było w polonezie na XUD9
niestety musiałem zdemontować alternator i sprężarke klimy i napinacz odkręcic razem z podstawą, dużo roboty ale udało się
Problem pojawił się po wymianie paska klinowego Tam alternator jest mocowany na poduszkach gumowych i masę zapewnia mu kabel, którego końcówka jest pod śrubą napinającą pasek
Jak będziesz kręcił filmik przyjrzyj się paskowi, i rolce napinającej. Zgaś silnik a ktoś niech obserwuje alternator lub ustaw kamerkę, po zatrzymaniu silnika alternator powinien się chwilę kręcić, sprawdzenie samego "tłumika" w rolce jest bardziej skomplikowane, ale możesz też zrzucić pasek i odpalić bez niego. Co co dymienia, przed naprawą też dymił?...
Witam, problem dotyczy ciągłego poluźniania się paska wielorowkowego, gdyż śruba która reguluje wysokość alternatora w wyniku czego napina pasek nie ma solidnego oparcia. Podejrzewam że wcześniej było tam dla tej śruby specjalne wgłębienie ale teraz to miejsce jest "wyślizgane" do samej krawędzi że pod wpływem drgań śruba ciągle się ześlizguje i spada...
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Witam kolegę, mam nadzieje że naprawa się powiedzie ale mam jedno zastrzeżenie. W przypadku mojego silnika pojawiły się wżery na łożyskach ślizgowych wałków co w oczywisty sposób będzie prowadziło do dalszej degradacji ślizgów. Nasuwa się wniosek że to naprawa na krótko raczej na sprzedaż auta. Wcześniej napisałem że wymieniłem głowicę na kompletna...
Paska w moim aucie się nie napina bo jest tam napinacz ze sprężyna, pasek jest w miarę nowy, klemy na akumulatorze były czyszczone jak padł automat w rozruszniku. będę musiał wymontować alternator co nie będzie rzeczą łatwą i zanieść go do elektryka w celu sprawdzenia. Jak to zrobie to odpisze. pozdrawiam
Stawiam na alternator, z tego względu że pasek napina automatyczna rolka na sprężynie.
Wszytsko sie panowie zgadzajest duzo przyczyn piszczenia paska,moze to byc jego zuzycie ale jezeli po wymianie dalej to wystepuje to , sprawdzic czy kola pracuja w osi to co kolega wyzej napisal ale tez jest problem w napinaczu paska osprzetu czesto sie one zacieraja i opasek wpada w wibracje i chalasuje i piszczy. odnosnie kolegi ktory napisal ze pompa...
Jak założyć i poprowadzić pasek wielorowkowy w silniku 1.4 TDCI ze wspomaganiem i klimą. Na silniku jest 6 elementów -1.wspomaganie ,2. alternator 3. rolka napinająca 4. klima 5. koło pasowe , 6. rolka prowadząca. Symbol na pasku to 6PK 1705. Przy różnych kombinacjach nadal jest za długi. Tak kupiłem ze ściągniętym paskiem wielorowkowym. Proszę o podpowiedź....
Cześć! Sharan 1.9tdi AFN (z klimatyzacją automatyczną) aktualny przebieg 215 tys. - dotychczasowe potwierdzone wymiany pasków: - pierwsza po 95 tys. - druga po 155 tys. Czy trzeba go już wymienić - plus dodatkowo rolkę napinającą i rolkę prowadzącą - oraz przy okazji pozostałe dwa (???) paski: - jeden od pompy wspomagania kierownicy - drugi od alternatora...
http://obrazki.elektroda.pl/9337507500_1... Jako, że zima idzie i dołożyłem sobie opiekacz/nagrzewnicę z A4 i podgrzewacz cieczy 3 świece żarowe, więc prądu brakowało. Zamontowałem go na łapie do klimatyzacji i wspomagania. Koło pasowe 4PK, więc i taki pasek musiał być, napinacz przybłąkał się z Citroena 2.0 HDI. Ładowanie wręcz rewelacyjne...
http://obrazki.elektroda.net/29_12827245... CRS Wał korbowy P Rolka prowadząca A Alternator T Rolka napinająca WP Pompa cieczy chłodzącej PS Wspomaganie układu kierowniczego (serwo) AC Sprężarka klimatyzacji
Dla mnie to dźwięk zacierającego się sprzęgła alternatora wtedy napinacz zaczyna drżeć, najlepiej by było odpalić bez paska PK lub przyjrzeć się napinaczowi jak pracuje
nie no chyba nie ..... nie sprawdzałem. Dodano po 2 optycznie wszystko wygląda OK. pasek jest nowy rolka napinająca jest ok, pasek wydaje mi się jest odpowiednio napięty. alternator pracuje normalnie, daje napięcie jak się odpali silnik. nie buczy nie huczy nie ścina paska
Dodaję ten opis, gdyż pewnie wielu chętnym którzy mają corsę z czasem twierdzą że bez wspomagania ciężko i chcą je założyć Jest już jeden taki post na forum, jednak nie jest on zbyt precyzyjnie napisany. Jeśli wkradły się jakieś chochliki i nieścisłości dajcie znać, poprawie, dopisze. Skompletowałem części i zabrałem się do zakładania. Corsa 1.2 8V...
Dzisiaj się postaram zrobić zdjęcie :) Dodano po 44 Myślałem też żeby zrobić napęd na pasku tak jak wyżej było napisane tylko koło pasowe z alternatora na silnik i większe koło z pompy wspomagania na koło w rowerze tylko gdzie i jak je przymocować? I wtedy napęd na pasku który był by napinany lub luzowany :)
Sądzicie więc że takie spadki napięć to normalna rzecz ? Ja z kolei czytałem na forach (zresztą na tym też) że przyczyną może być alternator, akumulator, regulator napięcia, naciąg paska wielorowkowego itd. Kiedyś mi jeden z mechaników mówił że mam do wymiany jedno koło napinające pasek wielorowkowy, to było jakiś czas temu, więc może tu leży przyczyna...
A może mi ktoś podpowie gdzie idzie ten przewód cienki? Napina się pasek alternatorem, a napinacz jest do pompy wspomagania. To już jest drugi alternator. Stary się zadymił, a drugi zachowuje się tak jak opisałem.
witam, dorze , ze podales co robiles; oczywiscie,ze zle /za mocno/ naciagnieto ci psek rozrzadu, ktory napina pompa wody, pompa powinna wytrzymac ,ale nie wytrzymala rolka prowadzaca /mogl tez 'dostac pasek /, pozdrawiam Zdzislaw dodam,ze moze tez za mocno naciagneli pasek alternatora i moglo 'pasc' lozysko/ jakpisze tajnygelo/ , zdejmij pasek alternatora,...
Przyjrzę się temu napinaczowi, skoro tak sugerujesz. Chcę to rozebrać i sprawdzić w czum problem. Ewentualnie wytoczę podobny element tylko o 3,4 mm dłuższy. Dzięki za porady.
Robię od gory zostala do odkrecenia sruba,nakrętka ? alternatora od dolu chyba Czy da się ją odkrecic z gory Dodano po 3 Tragedia z gory po odkreceniu pompy wspomagania i jednej nakretki sruby alternatora zostala druga druga jest od spodu po wejsciu do kanalu nie ma zabardzo dojscia do niej polos blokuje nawet jak bym. jakimd cudem ją po minimetrze...
O ile się nie mylę to jest rolka pompy wody i wątpię żeby to ta rolka była winna. Warto się przyjrzeć napinaczowi, temu na którym nałożony jest klucz na zdjęciu. Jeżeli na alternatorze nie ma sprzęgła jednokierunkowego lub jest uszkodzone ten napinacz strasznie drga przy wolnych obrotach co da się zaobserwować gołym okiem, u mnie w silniku ahu nie było...
Witam Ponieważ nie znalazłem odpwiedzi w moim problemie może ktoś pomoże. Problem ( a może tak ma być ) jest z drgającymi napinaczami paska PK. Wymieniłem pasek , wymieniłem rolkę napinającą górną , a następnie dolną. Obecnie obie rolki drgają ( dodam film na YT ). Wiem że problemy bywają ze sprzęgłem alternatora ale mój ma alternator do start-stopu...
Dzieki za podpowiedzi, inne paski, w moim przypadku to tylko pasek od ladowania i pompy wodnej, stan ok - nie piszcza (no moze tylko alternator a ktorym wypadaloby zrobic serwis) co do napiecia paska rozrzadu - napinalem oczywiscie na oko, sprawdzajac na koniec, czy da sie go obrocic max o 90 stopni jak radzi manual. moze trzeba bardziej dokladnie -...
Czyli ten "zen wywalić a kupić "ina" ? Jak rozumiem to jednak może być wina tego koła pasowego. Tak jak myślałem Dodano po 2 Przy odpalonym silniku to kolo pasowe nie obraca w ogóle wirnikiem alternatora. Alternator sztywny na osi brak luzu i bica Dodano po 6 Koło ma przepuszczać w jedną stronę. Dlaczego nie ładuje trzeba zrobić weryfikację Przewody...
Dobra Panowie, wymieniłem rolkę i założyłem nowy pasek, piszczenie na ten moment nie występuje, stara rolka miała wyczuwalny luz, teraz tylko pluje sobie w brodę, bo mogłem wymienić też rolkę prowadzącą, ale tak jak wcześniej wspomniałem nie wykryłem w niej na ten moment żadnych defektów, także ją zostawiłem zobaczymy. Ogólnie taka porada dla tych co...
Nie wiem jak Pan Paweł jestem, na Pana trzeba mieć wygląd i pieniądze :) Nie wiem jak Pan widział to naciągnięcie łańcucha skoro jest tam napinacz hydrauliczny i dopiero w czasie pracy silnika się napina Wtedy jeszcze nie znałem budowy tego silnika, po zdjęciu miski do spawania, traktowałem go bardziej jako ciekawostkę :) , obejrzałem go z każdej strony,...
Mam spory problem, półtora roku temu kupiłem VW Polo 1.9D 95r. (nie SDI, choć w tym przypadku to to samo) taki sam układ jest w Skodzie Fabii. Od tego momentu wymieniłem ok. 15 pasków 5PK 1219. Średnio spadają, lub zrywają się po 1500km, oczywiście pomiędzy zmianą pasków kombinowałem to i owo. Rolka napinacza mocowana jest do pręta, na którego końcu...
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
Alternator od FSO do C 330 (9 diodowy) Ponieważ jest to jeszcze popularny temat postanowiłem opisać szerzej jak to zrobiłem. Napęd Pasek klinowy o długości 1270 mm a nie 1250 jak dla prądnicy. Swobodnie się zakłada i napina. Alternator 1. Sprawdzamy alternator elektrycznie. 2. Zakładamy nowe łożyska dobrej firmy, ze zwiększonym luzem, czyli indeksem...
napinanie paska napinanie paska klinowego paska alternatora
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot honda civic centralny zamek pompa magnum
naprawa sterownika salda naprawa sterownika salda
Kod VIN do radia Peugeot 307 - lokalizacja i zastosowanie Solax X3-MIC-8K G2: Wydajny falownik fotowoltaiczny