chłopie prostszego rozrzadu niema!! cecha u gory i nadole tam jest tylko napinacz na rozrzadzie. imbus i w droge a i tu niespodzianka!! silnik bez kolizyjny :D czyli jak cos nie pojdzie nic nie stanie!!
8mm przerwa ma być. Pomiędzy napinaczem a blachą z rolki napinającej. Regulujesz napinaczem. Zakładasz pasek, napinasz tak żeby wyjąć blokadę z napinacza bez użycia siły. Popuszczasz napinacz, aż będzie przerwa 8mm.
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
tam są tylko 2 talerzyki co tworzą koło pasowe żadnym sposobem nie można po mojemu napiąć tego paska,lipa totalna bo pasek luźny jak cholera
Ciekawi mnie jak zrobiłeś przekładnię. Temat łopat z pcv faktycznie jest dość szeroko omawiany. Ja miałem rurę 250...ale jak będzie trzeba to kupię większą. To pomijalny koszt. Mógł byś zamieścić fotki przekładni i śmigieł? Niestety przekładnia jest zabudowana i nie mam możliwości zrobienia zdjęcia, ale opiszę krótko.Na złomowcu znalazłem oś od piły...
Wkręcasz w imadło i bardzo powoli wciskasz.Z wyczuciem.
Czy chodzi o taką sprężynkę: http://obrazki.elektroda.pl/5859223100_1... :?:
W jaki sposób miał bym przerobić, jak tam napinaczem jest sprężyna na trzpieniu, jedynie mógłbym zlikwidować w ogóle napinacz i ręcznie napinać pasek, ale mówię tam mam ograniczone pole manewru. I pasek 670 nie da rady, każdy też nie da nawet bez napinacza, bo by musiał koła pasowe wykonać na nowo, pod uniwersalne paski.
Kolego podziel się ze mną wiedzą jak napinać pasek w silniku w którym nie ma na rolce napinającej wskaźnika. Nie chodzi mi tu o jakieś CC tyko np. francuzy. A co do Twojego pytania to mam etech'a i tam są takie dane o których piszesz, nawet i rysunki.
A jaką rolę pełni ta rolka po środku? bo na napinacz, to nie wygląda. Gdyby miała napinać pasek, to pasek byłby na niej z góry, by na zewnętrznych kołach pasek pracował na większej długości kół.
Na środku między górnym, a dolnym kołem jest taka plastikowa rolka okrągła ale pasek wcale jej nie dotyka...więc to chyba nie to. To właśnie to! Ta rolka ma napinać pasek.
Sprawdź jeszcze łożysko rolki napinającej pasek od klimy, jeśli ją posiadasz.
Jednak uszkodzony napinacz krzywo napinający pasek generuje siłę boczną. . To najczęstsza przyczyna. Ukośnie idący napinacz lub jakaś rolka powoduje spychanie paska, a idzie to łatwo, bo pasek jest niejako "podwijany" z jednej strony.
I napinacz żeby nim nie telepało. Co do pracy alternatora. Jedynie chłodzenie ucierpi przy pracy w lewą stronę (straci trochę na wydajności) i o ile nie będziesz cały czas potrzebował z niego 100 % prądu to nic mu się nie stanie. Druga sprawa to sprzęgiełko ale spokojnie można je odkręcić i dać sztywną szajbę nawet na pasek V 17mm bądź 19 mm. Ale trzeba...
Tą sprężynką napinasz pasek. Montujesz ją na pasku w miejscu blisko lampy tam gdzie masz taki wybrzuszony pasek zębaty.
Wybierz sobie. Jeśli masz rolkę mimośrodową i napinacz, dokonujesz napięcia wstępnego mimośrodem, dokręcasz śrubę, następnie wyciągasz zabezpieczenie z napinacza które zwalnia go i napina pasek.
Wczoraj dobrałem się do ustawień rozrządu i ustawiłem go ponownie stosując dokładnie procedure serwisową. Blokady na kole pasowym wałka plus blokada w koło zamachowe. Klin wychodzi na środku. Okienko na kole zamachowym sprawdzałem też czy jest w osi bo mam koło od starego sprzęgła i tam jest pogięte. Efekt - żaden. Mam wrażenie ze chodzi jeszcze głośniej....
A jak było zrealizowane przełożenie napędu silnika na te zagarniacze śniegu w tej kosiarce elektrycznej? Czy przy wymianie na silnik spalinowy musiałeś coś zmieniać w przekładni? Silnik od pilarki może pracować jak sądzę w różnych położeniach, nie to co mój B&S... Rolki prowadzące pasek to całkiem interesujący pomysł, może nawet wystarczyłaby jedna...
Jest jeszcze jedna możliwość , zastosować pasek zębaty . Nie trzeba go specjalnie mocno napinać a nie ślizga się , ale jaki wariant zastosujesz zależy od sił jakie będą przenoszone
Na pewno ta sprężynka napina pasek napędowy lampy skanera - pamiętam, że kiedyś nawet pomagałem komuś to złożyć, ale wtedy miałem taką drukarkę pod ręką, a teraz niestety nie mam... Już znalazłem - to trochę inny model, ale powinno się zgadzać: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... .
A co Ci szkodzi ustawić ten znak? Dobrze kombinujesz, ale jest więc niech sobie będzie. Co do napinacza, tak cały czas napina tą rolkę, i tam nic się dokręca, rolka jest na "ramieniu". Po napięciu nie ruszysz jej rękoma bo z jednej strony napina pasek z drugiej napinacz.
Szczerze mówiąc, mi też ta sprężynka niewiele mówi... Akurat teraz nie mam pod ręką Epsona SX415 ani żadnego nowszego modelu tej firmy, więc zajrzałem do starszego CX3650, ale tam to kółko po przeciwnej stronie jest zamocowane ruchomo na takim jakby suwaczku ze sprężynką i w ten sposób napina pasek napędowy.
Sprawdź alternator.Mogą piszczeć łożyska.Jeżeli masz stary pasek to zamontuj go i popristu pryśnij jakimś smarem w aerozolu będziesz miał pewność że to nie jest jego wina.Co do napięcia paska - nie należy go zbyt mocno napinać bo bardzo szybko uszkodzą się łożyska w rolkach i w alternatorze. pozdrawiam
Witam Problem może leżeć nie w samym pasku, ale oporach ruchu głowicy skanującej. Najlepiej otwórz skaner, wyczyść i przesmaruj wszystkie prowadnice. Ponadto powinien być jakiś układ napinający pasek. Samo wydłużenie jest raczej mało prawdopodobne (pasek jest wewnątrz wzmacniany). Ewentualnie guma mogła się zestarzeć i zacząć rozsypywać (pasek traci...
Pany Dziwna sytuacja. Jak w temacie opisuję problem. Od początku. Auto przyjechało na wyrzucanie płynu chłodniczego i przegrzewanie się silnika. Głowica została splanowana (bez sprawdzania szczelności bo ślady na uszczelce ewidentnie wskazywały na uszczelkę), nowa uszczelka i poskładane. Jazda próbna nie przyniosła rezultatu to samo grzeje się. Ale...
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Witam Będę wymieniał pasek rozrządu w punto II 1.9 D. Blokady rozrządu oraz koła zamachowego już mam, dodatkowo są też oznaczenia na pasku. Pytanie brzmi czym się napina napinacz paska ? Jest tylko jeden otwór na samym napinaczy i nic więcej. Zapewne potrzebny będzie jakiś specjalny klucz do tego bo nie wierze, że napina się to palcem... Nie ma tam...
Na wale korbowym masz znak a wałki ustawiasz w tylnej ich części. Na końcach wałków są wycięcia i one mają być równolegle do płaszczyzny głowicy (poziomo). Po zablokowaniu wałków, zakładasz pasek (koła pasowe wałków mają być lużne, nie przykręcone na sztywno), napinasz pasek wstępnie i DOPIERO DOKRĘCASZ koła wałków rozrządu. Nie inaczej - pozdrawiam.
Co do pompy a raczej pomp. Zacznę od jednej oompy nsz16 na przystawce mocy. Do napędu ramienia, oraz drugiej nsz10 napędzanej z koła pasowego silnika do napędu tura i orbitrola przez regulator VPR3. Kłopot mam z tym że silnik który wybrałem nie ma miejsca mocowanie czegoś poza alternatorem. Wychodzi na to że pompę muszę przymocowac do ramy i napinać...
Dziś miałem przyjemność rozmawiać z serwisantem hondy, mówił że sprężynki wymieniają tylko jeśli są jakieś widoczne wady. Mówił też, że można po ok. tygodniu, jak już pasek się ułoży, poluzować i dokręcić rolkę napinająca w momencie kiedy wałek rozrządu przesunie sie o 3 ząbki po GMP (nie trzeba zdejmować osłon, będzie sie czuło moment sprężania poprzez...
Tylko nie przesadzaj z napięciem paska ...inaczej się napina nowy pasek inaczej używany .Za mocne napięcie spowoduje jego głośniejszą pracę i szybsze zużycie pompy wody
Mam taki pasek w zepsutym CX3650 - powinien być tej samej długości, bo te urządzenia mają prawie identyczne mechaniki, sam jakiś czas temu przekładałem z tego urządzenia do DX4850 kółko napinające ten pasek i uchwyt od niego.
Znam wielu mechaników i dlatego ja tylko naprawiam samochody. Auto data mówi że co 100 tyś,dopiero silnik AT po 5/08 co 125 tyś. Praktyczna strona Honda VVT 2.2 według fabrycznej instrukcji -120 kontrola -160 wymiana Po otwarciu do kontroli nie było czym napinać zakres się skończył a rolki to jeden szum.Od razu wszystko wymieniłem. Mój wniosek koło...
Wojtek 32 co do łańcucha to nie widzę innego logicznego rozwiązania jeśli chodzi o pasek klinowy to gdy będzie on upięty to też powoduje opór jak sama nazwa musi przylegać mocno aby nie było tarcia a co do napięcia to też myślałem o nim i doszłem do wniosku że nie warto bo czeba napinacz i pasek nie pochodzi zbyt długo wiadomo "obstrzępi się" a łańcuch...
czyli mozna by to dac do tego tokarza? bedzie to bezpieczne?
Myślę, że trzeba wyczyścić i nasmarować prowadnicę skanera. Inna możliwość to problem ze sprężyną napinającą pasek napędowy. Co do rozbierania, to akurat z tym modelem nie miałem do czynienia, ale większość Lexmarków ma śruby od spodu modułu skanera, a po ich odkręceniu zdejmuje się górę obudowy (tą część z szybą i panelem kontrolnym), która jest dodatkowo...
Nareszcie mi się udało. Miałeś recje grzestv cała procedura jest podobna, tylko w UNI-CHECK'u nie jest dokładnie opisana. Dynamiczny początek wtrysku musi wynosić ok. 50. Dla zainteresowanych zamieszczam opis Kiedy regulować: Po naprawie lub zamontowaniu pompy oraz regulacji faz rozrządu. Warunki regulacji: Silnik na biegu jałowym, termostat musi zacząć...
Zdjęcie rolki już wysłałem. To ta czarna. Rolka napinająca pasek. Wentylator chodzi bez problemu.
Witam Kilka dni temu przerabiałem ten temat praktycznie w swoim silniku AUY. ( Alhambra 2000 r. nowa buda, silnik TDI 1896 ). Na wolych obrotach coś głośno terkotało przy paskach. Początkowo myślałem, że to jest napinacz paska alternatora. Później jednak doszedłem do wniosku, że to musi być sprzęgiełko alternatora, inaczej rolka. Wbrew opiniom jest...
Jest klin. Wał masz zablokować by się nie przestawiał gdy będziesz napinać pasek.
No to nie dokręcaj koła. Ustaw wał w GMP (wiadomo), pompę (wiadomo), koło wałka rozrządu luźno ma być, ale nie zbyt luźno. Następnie napinasz pasek i dopiero po ustawieniu krzywek wałka (tak jak pisałem wyżej) dokręć koło wałka rozrządu. Ponownie sprawdź naciągnięcie paska, obracasz dwa razy wałem i jeszcze raz dla pewności wszystko sprawdzasz. Czy...
Mocno napinał pasek klinowy? Pozdrawiam.
Czy to normalne że przy użyciu dźwigni do rolki napinającej pasek się napina do pewnego momentu ale wskazówka się nie rusza. Żeby się ruszyła muszę użyć śrubokręta lub "pomóc " rolce wsadzając drut w otwór i przesuwając go za wskazówkę..... Ciężko mi to wytłumaczyć ale generalnie samą dźwignią nic się nie dzieje.... Jak to u was jest panowie? Jak sobie...
Obiecane zdjęcia http://obrazki.elektroda.pl/5689123100_1... prawa strona konstrukcji przyspawana do klatki agregatu za pośrednictwem zawiasu,który umożliwia podniesienie całości do góry napinając pasek klinowy http://obrazki.elektroda.pl/6300998500_1... http://obrazki.elektroda.pl/9198005500_1... zamiast obciętej kopułki...
No to załóż ten pasek, przykręć rolkę, poluzuj śruby na obwodzie pompy wody i obracaj nią, aż się znaki na napinaczu zejdą.
długość taka jak starego lub trochę krótszy, bierzesz ten stary na wzór do sklepu z częściami rolniczymi Agroma itp i tam Ci dobiorą nowy na wzór tego i kosztuje ze 20zł ale pewnie źle założyłeś na napinacz i dlatego nie jeździ, zakłada się go przy wciśniętym pedale sprzęgła, tak, żeby jak się puszczało sprzęgło to pasek się napinał a koło pasowe napinacza...
Nie polecam pomp wspomagania na pasek wielorowkowy. Ile ja nerwów straciłem na ustawienie tego. Wystarczyło że pompa albo rolka napinająca ten pasek była odrobinę krzywo i od razu pasek spadał.
Trzeba poluzować alternator, to nim jest napinany pasek
A może pompa wody? Nic innego tam nie ma . No jeszcze jest jedna rolka napinająca pasek rozrządu,zgadywanki.
U mnie w Polo przy braku czynnika słychać syczenie z nawiewu, natomiast problem, który rozwiązałem, to była rolka napinająca pasek - łożysko było uszkodzone i cyklicznie wydawało dziwne dźwięki. Trzeba zapytać autora filmu, czy rozwiązał.
napinać pasek alternator wymiana pasek napinać rolek napinać pasek
spalinowa kosiarka kalkulator dodawanie przebieg napięcia przetwornica
zmywarka amica zasilacz impulsowy schemat
Częstotliwość 440 Hz i 330 Hz w radiu i TV – standardy lektorskie, tony testowe, EBU R128 Opóźnienie włączania silników na jednej fazie