I napinacz żeby nim nie telepało. Co do pracy alternatora. Jedynie chłodzenie ucierpi przy pracy w lewą stronę (straci trochę na wydajności) i o ile nie będziesz cały czas potrzebował z niego 100 % prądu to nic mu się nie stanie. Druga sprawa to sprzęgiełko ale spokojnie można je odkręcić i dać sztywną szajbę nawet na pasek V 17mm bądź 19 mm. Ale trzeba...
No wlaśnie nie zawsze jest to takie proste. Ja mam Lale z klimą i alternator jest na stałe i nie pełni roli napinacza. Jest dodatkowo rolka napinająca.
Witam Kilka dni temu przerabiałem ten temat praktycznie w swoim silniku AUY. ( Alhambra 2000 r. nowa buda, silnik TDI 1896 ). Na wolych obrotach coś głośno terkotało przy paskach. Początkowo myślałem, że to jest napinacz paska alternatora. Później jednak doszedłem do wniosku, że to musi być sprzęgiełko alternatora, inaczej rolka. Wbrew opiniom jest...
Normalnie wymieniasz alternator nie ma żadnej procedury specjalnej. Po drugie jak masz na pasek klinowy to mocno napinasz , jak mikropasek to masz samonapinacz. Dodano po 1 Pamiętaj tylko dokręceniu nakrętki na śrubie prądowej tej pierwszej co trzyma plastikowy dystans izolacyjny.
Dzieki wszystkim za istotne podpowiedzi, pasek rozrzadu zmienilem, nie wiem jak napina sie pasek alternatora. Jak poluzowac napiecie w napinaczu paska alternatora, prosze o podpowiedz
Mam pytanie: wzialem sie za wymiane alternatora bo bylo z nim coraz gorzej. Kupilem regenerowany na Allegro i jak chcialem podmienic to okazalo sie, ze ten co kupilem niby pasuje do mojej Almery (1,4), ale ma kolo pasowe o srednicy wiekszej o jakies 0,5 cm od starego. W zwiazku z tym nie jestem w stanie poprawnie zalozyc paska. Co radzicie w zwiazku...
Jak w temacie zmieniłem prądnicę na alternator i wiem ,że B+ do akumulatora, a D+ do kontrolki, ale czy trzeba dawać jakiś wyłącznik, że jak się akumulator naładuje to wyłącza ładowanie.
Nie wal tylko podważ. Tak jakbyś napinał pasek alternatorem bez samonapinacza ;)
Wyglada na dokładaną klimę , rzeżba jakaś. Pasek powinien byc jeden i napędzać wszystkie agregaty.
Witam Zacznę od tego ze w mechanice jestem zielony. Otrzymałem od ojca Passata b3 1.9tdi. z 93r . Eksploatuję go b. rzadko. Po ostatniej jeździe zauważyłem ze pali się kontrolka akumulatora. Popytałem i każdy zalecał sprawdzić szczotki. Wziąłem sie za rozkręcanie. Szło gładko do momentu aż nie mogłem zdjąć pokrywy ze zdj . auto 21 lat myślałem ze coś...
Witam! Czy połączenie akumulatora z alternatorem jest odpowiednie (patrz rysunek)? I jeszcze mam takie pytanie. Co należy podłączyć do alternatora w miejscu zaznaczonym na kolejnym rysunku? Za pomoc z góry dziękuję ;)
Witam. Mógłby mi ktoś pomóc, jak przeprowadzić kable z tego alternatora do regulatora napięcia? Instalacja jest na 24V. Miałby ktoś może schemat, jak to podłączyć?
Witam! W wyżej wymienionym aucie rozładowuje sie akumulator na postoju, akumulator kupiłem nowy i naladowałem porządnie. przy wyłączonym silniku, z odłączonym radiem auto pobiera 0,6A z akumulatora. Gdzieś wyczytałem, że może to być wina alternatora więc odłączyłem kostke od niego [z dwoma przewodami] i pobór prądu spadł do 0A [pewnie cos tam ciągnie...
MAM PYTANIE, JAK ROZKRĘCIĆ TAKI ALTERNATOR? MUSZĘ WYMIENIĆ ŁOŻYSKA,A NIE MOGĘ SIĘ DO NICH DOSTAĆ. PRÓBOWAŁEM NA RÓŻNE SPOSOBY ALE BEZ POWODZENIA. A NIE CHCĘ GO USZKODZIĆ.MOŻE KTOŚ MA PRAKTYCZNE DOŚWIADCZENIE W TYM TEMACIE.
witam mam problem po kupnie golfa wymienilem wszystkie paski na nowe firmy gates pasek alternatora po przejchaniu 10 tys km rozcignał sie i juz go bardziej nie moge naciagnac czy to moze jakas wada np napinaczy albo czegos innego ze nie moge bardziej naciągna czy moze felerny pasek ? jaką firmę byście mi polecili(jaka najlepsza) bo pasek strasznie piszczy...
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
W życiu nie odkręcisz tego koła pasowego takim kluczem, kolejna sprawa to nie musisz go nawet tykać. Zauważ, że masz taki wyprofilowany kawałek płaskownika który napina alternator. Popuść śrubę i przesuń sobie cały alternator w tej fasolce, wtedy ściągniesz pasek bez trudu.
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Problem rozwiązany łożysko na alternatorze i rolka napinająca pasek. Wymiana alternatora z polo 1,4 tdi 2009r
Pasek który jest zamontowany jest o 8mm dłuższy niż powinien być. Widać że pasek napina się alternatorem, więc jeśli dało się go napiąć i nie jest luźny to może taki być jak jest.
Stawiam na alternator, z tego względu że pasek napina automatyczna rolka na sprężynie.
Pasek rozrządu przeskoczył o około 5 zębów w/g mechanika. Sam nie wie jak to się stało bo pasek podobno dużych luzów nie miał. Wymienił pasek + rolke napinającą + pasek alternatora. Powiedział, że sonda lambda umarła w moim samochodzie bo wyszło to na komputerze. Mam pytanie: na allegro można kupić nowa za około 100 zł będzie jączytał komputer ??
Tylko pamietaj abyś w pierwszej kolejności "zluzował" koło napinające pasek napędu alternatora a dopiero potem zaczął "demontować" alternator. Pozdrawiam!
Jednak uszkodzony napinacz krzywo napinający pasek generuje siłę boczną. . To najczęstsza przyczyna. Ukośnie idący napinacz lub jakaś rolka powoduje spychanie paska, a idzie to łatwo, bo pasek jest niejako "podwijany" z jednej strony.
Trzeba poluzować alternator, to nim jest napinany pasek
Pasek rozrządu nie piszczy , moze piszczec łożysko rolki napinającej lub pasek od alternatora , ew. łozyska pompy wodnej lub alternatora,
A może mi ktoś podpowie gdzie idzie ten przewód cienki? Napina się pasek alternatorem, a napinacz jest do pompy wspomagania. To już jest drugi alternator. Stary się zadymił, a drugi zachowuje się tak jak opisałem.
Sprawdź rolkę napinająca pasek alternatora poniżej, rozrządu. No i podstawa to odpinasz dwie zapinki na osłonie rozrządu i zdejmujesz osłonę -tam masz rolkę napinająca pasek i prowadzącą, pewnie któraś z nich. (obstawiam rolka napinacza). Wpisz na YouTube wymiana rozrządu golf v i widzisz jak zdjąć osłonę. Nie ma obaw nie zepsujesz. Mi gwizdało przy...
Sprawdź alternator- może mieć zwarcie. Bez powodu kolo pasowe się nie wytarło. Do sprawdzenia diody (mostek) i uzwojenia. Rolka to efekt uboczny (napinania paska żeby nie piszczał).
http://obrazki.elektroda.pl/9337507500_1... Jako, że zima idzie i dołożyłem sobie opiekacz/nagrzewnicę z A4 i podgrzewacz cieczy 3 świece żarowe, więc prądu brakowało. Zamontowałem go na łapie do klimatyzacji i wspomagania. Koło pasowe 4PK, więc i taki pasek musiał być, napinacz przybłąkał się z Citroena 2.0 HDI. Ładowanie wręcz rewelacyjne...
Chrobotanie i piski są z przedniego łożyska alternatora. Temperatura- walnięty czujnik w chłodnicy i wentylatory chodzą bez przerwy. Dodano po 11 Nie jestem pewien ale pasek jest napinany alternatorem (jak w Toyocie). Nie zazdroszczę wyciągania alternatora bo wahacze nie puszczą i trzeba od spodu rozbierać alternator i wyciągnąć w częściach. W 8 diodowym...
Witam Musze wymienić napinacz paska ten ktory napina pasek min od alternatora. Popuscić i zdjąc pasek jest łatwo, ale z tego co oglądałem chyba nie odkręcę wszystkich śrób od napinacza (tj odkręce ale nie wyjmę) ponieważ wiatrak od wisko przeszkadza, jak go zdjąć w tym aucie? Samochód to passat 1.8t awt rok 2002
Panowie pomóżcie. Mam problem z VW Sharanem 1.9 TDI - i czerwone 81 kw czyli 110km 98 rok. Rolka napinająca pasek pompy wodnej, alternatora i klimy podskakuje Zdejmowałem pasek. Kręciłem wszystkimi kołami od wyżej wymienionych rzeczy. Wszystko chodzi dobrze. Jest delikatny luz na kole od klimy ale to raczej nie problem. Nawet pasek nowy założyłem i...
Alternator Denso (te lata produkcji) powinien mieć koło pasowe na pasek klinowy a nie wielorowkowy. Po objawach też podejrzewam coś innego- luźny pasek wspomagania i ten jest wielorowkowy.
Hmm tak oglądam ten napinacz z każdej strony i niema tam nawet śruby aby klucz płaski 18 nasadzić. jest rolka,pałąk i ten element napinający po drugiej stronie alternatora.
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
nie no chyba nie ..... nie sprawdzałem. Dodano po 2 optycznie wszystko wygląda OK. pasek jest nowy rolka napinająca jest ok, pasek wydaje mi się jest odpowiednio napięty. alternator pracuje normalnie, daje napięcie jak się odpali silnik. nie buczy nie huczy nie ścina paska
jest tam pasek PK i jest nowy i sam sie napina
Problem rozwiązany szkoda było kupować kolo na wał, rozbita była rolka napinająca pasek. Pozdrawiam
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Może masz słaby akumulator i dość duży prąd występuje przy starcie ładowania. Może ten pasek to podróbka i nigdy nie stał koło continentala. Rolki napinacz też nie wiadomo jakiej jakości z jaką siłą to napina. Masz dużo zmiennych jakoś dzisiejszych części i to nawet tych firmowych pozostawia dużo do życzenia.
Ułożenie paska w tym silniku bez klimatyzacji http://obrazki.elektroda.pl/5663101400_1... Dodano po 13 z klimatyzacją http://obrazki.elektroda.pl/3974728900_1... Dodano po 5 Z tego co widać na filmiku to pasek jest źle założony, a to terkotanie to jest od napinacza. Sprawdź jeszcze raz sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze...
A spójz jeszce na te foty z alternatorami! A gdy bym drugi alternator troche opuscił to by było dobrze?Chyba by była wieksza powierzchnia koła z paskie.I jeszcze miałem dodac ze w tej kombinacji co jest na fotach drugi altek byłby na stałe a napinał bym pasek tylko pierwszym alternatorem wiec jak bym miał odpowiedni pasek i napia juz w granicach MAX.napiecia...
Sprawdź alternator.Mogą piszczeć łożyska.Jeżeli masz stary pasek to zamontuj go i popristu pryśnij jakimś smarem w aerozolu będziesz miał pewność że to nie jest jego wina.Co do napięcia paska - nie należy go zbyt mocno napinać bo bardzo szybko uszkodzą się łożyska w rolkach i w alternatorze. pozdrawiam
Zdemontuj pasek od alternatora, odpal i zobaczysz czy jest buczenie, jeżeli nie będzie to do sprawdzenia alternator, rolka napinająca. Pozdrawiam
Jakieś 20 tyś km temu wymieniałem pasek alternatora Więc rozumiem, że wymiana paska jest równoznaczna z regeneracją łożyska, tak? Co ma wymiana paska do jego stanu? A teraz doszło ci kolejne 20 kkm. I że przez ten czas łożysko nie miało prawa dokonać żywota, bo 20 kkm temu mechanik powiedział, że jest ok? Zdejmij pasek, zakręć alternatorem i słuchaj....
Niestety nie mam ksiazki przy sobie ale opowiem z pamieci. Odkrecasz zderzak przedni, jesli masz nadkola plastikowe to najpierw je musisz odkrecic zeby dostac sie do srub zderzaka. nastepni luzujesz alternator i odkrecasz srube kola pasowego, zablokujesz ja wlaczajac 4 bieg(najwyzszy) potem podstawiasz jakies naczynie pod pokrywe, bo pocieknie niewielka...
Witam. Mam problem z paskiem wieloklinowym alternatora były luzy na rolce napinającej pasek rolkę wymieniłem a pasek piszczy jeszcze głośniej naciągałem go mocniej popuszczałem i nadal piszczy. Na wolnych obrotach na postoju delikatnie piszczy a tak po wyżej 1500ob/min strasznie piszczy. Co może być tego powodem???
Pomóżcie proszę bo jutro mam oddać auto a tu taki zonk. Na pasku masz coś co się nazywa rowki.Rowki nakładasz na koło wału korbowego, alternator,sprężarkę.Na gładką stronę paska rolka napinająca/rolka ma naciskać na pasek/ i tyle.
Obstawiał bym , że to są łożyska , albo rolek napinających lub samego alternatora . Z tąd charakterystyczny pisk . Zdejmij pasek i pokręć wszystkimi kołami . :| Dodano po 2 Ale niepokoją mnie te stuki jak napisałeś . :|
Czy ta dodatkowa rolka na zewnętrznej krawędzi paska nie niszczy go? Chodzi mi o to, czy nie powoduje bardzo szybkiego niszczenia się części pracującej właściwie - klinów i wykruszania ząbków? Próbowałem napinać tak paski w ciągniku, ale mniejszymi rolkami /małymi w rozrządu VW 1,9 tdi/, a to powodowało że po tygodniu z paska wióry leciały. Dopiero...
Cześć, Chciałem prosić o pomoc w doborze alternatora do Skody Fabii 1, 1.4 MPI, 68 KM, 8-zaworowy. Pasek jest napinany ręcznie (nie ma napinacza). Mam przejechane 166 000 km, ale jak się silnik nagrzeje, to napięcie spada do ok. 13,7 V, a jak się już włączy więcej odbiorników, to i niżej. Nie wiem, czy sama wymiana stabilizatora/diód by wystarczyła,...
W D15Z6 naciag paska reguluje się przesuwając alternator, ale nie pamiętam jak jest w D15B2. Za tą poradę otrzymujesz ostrzeżenie! Następnym razem czytaj dokładnie wątek, w którym zamierzasz zabrać głos! Ja w życiu nie widziałem, aby pasek rozrządu był napinany alternatorem - w żadnym aucie!
sproboj pociagnac za pasek wtedy rolka sie ruszy i bedziesz wiedzial ktora napina i w ktora strone
Alternator trzyma się na śrubie u góry od regulacji naciągu i na tej na dole. Naciągać najlepiej delikatnie jakimś drewnianym ewentualnie metalowym "drągiem" delikatnie go napinając (ktoś w tym czasie dokręci górną śrubę na napinaczu). Nie robić tego na "chama" i ile pójdzie bo posypie się pasek albo łożyska.
witam musisz sprawdzic masy na silniku ina ramie oraz glowny plus na rozruszniku oraz napiecie paska pasek napina sie ujmujac podkladek z pomiedzy kol pozdrawiam
Witam, problem dotyczy ciągłego poluźniania się paska wielorowkowego, gdyż śruba która reguluje wysokość alternatora w wyniku czego napina pasek nie ma solidnego oparcia. Podejrzewam że wcześniej było tam dla tej śruby specjalne wgłębienie ale teraz to miejsce jest "wyślizgane" do samej krawędzi że pod wpływem drgań śruba ciągle się ześlizguje i spada...
witam, dorze , ze podales co robiles; oczywiscie,ze zle /za mocno/ naciagnieto ci psek rozrzadu, ktory napina pompa wody, pompa powinna wytrzymac ,ale nie wytrzymala rolka prowadzaca /mogl tez 'dostac pasek /, pozdrawiam Zdzislaw dodam,ze moze tez za mocno naciagneli pasek alternatora i moglo 'pasc' lozysko/ jakpisze tajnygelo/ , zdejmij pasek alternatora,...
witam wszystko jak wyżej koledzy i bardzo często masa alternatora daj nową taśmę masową taką od malucha za 6 zł ze śruby napinającej pasek najlepiej bezpośrednio na głowicę i sprawdz
napinać pasek wymiana pasek napinać rolek napinać pasek
wspomagać kierownica ładowanie ogniwa lifepo4 naprawa kanapy
Zanussi piekarnik błąd C40 – wentylator, czujnik temperatury, diagnostyka CAME HG 600 – gdzie podłączyć enkoder 119 PLR 025, lokalizacja gniazda ENC/HALL