Witam. Żadnych kombinacji, zgodnie z instrukcją (sprężyna sama naciąga i jest dobrze, oczywiście sprężyna nowa). Jaśniej cały zestaw rozrządu nowy i poprawny montaż a będzie dobrze.
"cały napinacz się luzuje" czy to znaczy że napinasz go przeciwnie do ruchu wskazówek zegara? Powinno się napinać zgodnie z ruchem.
Fiat Qubo 1,3 Multijet 16V Nie odpala po remoncie silnika, głowica uszczelniona, pierścienie tłokowe wymienione, wtryski po regeneracji, rozrząd złożony na blokady. Auto odpala i gaśnie. Błąd, jaki został odczytany, to za wysokie ciśnienie na listwie wtryskowej. Wymieniony czujnik na nowy, regulator ciśnienia pompy wtryskowej — w dalszym ciągu to samo....
chłopie prostszego rozrzadu niema!! cecha u gory i nadole tam jest tylko napinacz na rozrzadzie. imbus i w droge a i tu niespodzianka!! silnik bez kolizyjny :D czyli jak cos nie pojdzie nic nie stanie!!
Słabiutki rozrząd pewnie od chińczyka :) Ja po przejściu na łańcuch 420 z zębatkami nawet nie muszę napinać zestawu co 200km jak na 25H. Święty spokój, tylko czysta przyjemność z jazdy została.
Czy przy demontażu głowicy trzeba blokować rozrząd ? Rozrząd to sobie będziesz blokował przy składaniu, blokada na wał będzie ci potrzebna a na kole rozrządu jest znak. Wymiana samych pierścieni rozwiąże problem ubywania oleju ? Czy tuleje trzeba szlifować ? Skąd przyszło ci do głowy że ktoś mógł by to wiedzieć bez rozebrania silnik i ocenie stanu...
Wkręcasz w imadło i bardzo powoli wciskasz.Z wyczuciem.
8mm przerwa ma być. Pomiędzy napinaczem a blachą z rolki napinającej. Regulujesz napinaczem. Zakładasz pasek, napinasz tak żeby wyjąć blokadę z napinacza bez użycia siły. Popuszczasz napinacz, aż będzie przerwa 8mm.
Opiszę swój problem który został rozwiązany dla potomności. Z roku na rok coraz to było gorzej z rozruchem nie palił za pierwszym razem. Szukałem w świecach żarowych /niestety to nie świece na odłączonych świecach palił nawet przy -16. Szukałem może łapie lewe powietrze do paliwa do pompy Wysokiego ciśnienia ./ Podłączyłem pompę elektryczną 6 barową...
A rolka napinająca paska rozrządu jaki moment i o jaką pompę chodzi? Chodzi o pompę paliwa. Rolka napinająca 45Nm
Wczoraj dobrałem się do ustawień rozrządu i ustawiłem go ponownie stosując dokładnie procedure serwisową. Blokady na kole pasowym wałka plus blokada w koło zamachowe. Klin wychodzi na środku. Okienko na kole zamachowym sprawdzałem też czy jest w osi bo mam koło od starego sprzęgła i tam jest pogięte. Efekt - żaden. Mam wrażenie ze chodzi jeszcze głośniej....
Tak nagle się to stało czy narastająco? Może rozrząd się kończy i przeskoczył łańcuch. Super, że napisałeś rocznik samochodu. Były ze trzy poprawki rozrządu. Zmiany w łańcuchu i zacinającym się napinaczu, który przestawał napinać i ... Też fajnie, że napisałeś jakie paliwo. Na LPG trzeba 3 x częściej sprawdzać i regulować luzy zaworowe, objawia się...
Centralna śruba na wale 95Nm + 30° + 15°. Rolna napinająca 20Nm. Koła na rozrządzie 50Nm + 60°+ 15°
Oznaczenie silnika : D14Z6
Witam. Nie znalazłem tego w wyszukiwarce więc pisze. Kupiłem niedawno Passata B4 1.8 i chciałbym wymienić pasek rozrządu wraz z rolką. Teoretycznie wszystko wiem poza jednym wyjątkiem. Czy do rolki napinającej potrzebny jest specjalny klucz, jeżeli tak to gdzie można go nabyć? Pozdrawiam.
Jeszcze Narzędzie blokujące wał korbowy, Ściągacz, Klucz do krążków napinających.
Jest klin. Wał masz zablokować by się nie przestawiał gdy będziesz napinać pasek.
Chodzi Tobie o sposób naciągnięcia pasków.... . Ja bym zastosował dwie np. niepotrzebne rolki od napinania paska rozrządu , lub łożyska kulkowe , do tego bym obmyślił jakieś mocowanie z możliwością regulacji . Umieścił bym to w połowie długości pasków...... .
no niestety ja mam hydrauliczny, jak bym wiedział co i jak zrobić to bym zmienił chętnie na samą rolkę napinającą
A to coś nowego. Bezkolizyjne diesle też są? Co do śrub głowicy - obligatoryjnie nowe. Nie ma czegoś takiego jak powtórne zakładanie starych i nie ma to związku z możliwością urwania. Przy okazji uszczelniacze zaworów sobie wymień.
Sprawdź rolki prowadzące i napinające paska rozrządu. Gdy sam tego nie ogarniasz to nie ruszaj, tylko zaprowadź do fachowca.
Pany Dziwna sytuacja. Jak w temacie opisuję problem. Od początku. Auto przyjechało na wyrzucanie płynu chłodniczego i przegrzewanie się silnika. Głowica została splanowana (bez sprawdzania szczelności bo ślady na uszczelce ewidentnie wskazywały na uszczelkę), nowa uszczelka i poskładane. Jazda próbna nie przyniosła rezultatu to samo grzeje się. Ale...
Silnik chyba bezkolizyjny, rozrząd prosty a zarazem beznadziejny w montażu - napinanie pompą wody ala sam fuhrer :/.
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
A może pompa wody? Nic innego tam nie ma . No jeszcze jest jedna rolka napinająca pasek rozrządu,zgadywanki.
Siema. Mam takie pytanie ogólne. Przeprowadzacie naprawę wymagającą rozebrania rozrządu. Potem składacie. Jak mocno napinacie rozrząd? Dokładnie tak jak w instrukcji? Czy sprawdzacie jak było poprzednio i tak ustawiacie? Konkretnie robię teraz 1.9 AWX, instrukcja nakazuje ustawić na 4 mm, ale na starym rozrządzie jest jakieś 8 mm. Rozrząd ma gdzieś...
No to załóż ten pasek, przykręć rolkę, poluzuj śruby na obwodzie pompy wody i obracaj nią, aż się znaki na napinaczu zejdą.
Czy mógłby mi ktoś napisać jak wygląda prawidłowa procedura napinania paska rozrządu w silniku A17DTC? Czy należy wyjąć blokady i cofnąć wał o 60° jak w starszych modelach tego silnika? Czy napina się na zablokowanych kołach (trochę to nielogiczne)? Jaki jest moment dokręcenia śruby centralnej wału oraz śruby koła wałka rozrządu?
Właśnie o to chodzi żebyś mógł poluzować gdy jest zablokowane i skorygować. Tak jak napisałeś, blokujesz wałek nie wieniec. Składasz wszystko napinasz rozrząd, wszystkie blokady założone i kółko zwolnione, wtedy dokręcasz te śrubki i rozrząd jest tak jak ma być.
Dodam, że napinacz paska rozrządu napinamy w lewo. Przy napinaniu w prawo będzie ocierał o śrubkę M6 od zaworu regulacji ciśnienia oleju w silniku. Jak silnik jest w pojeździe to trudno zauważyć tą wystającą śrubkę. Składałem silnik w ktorym uszkodził się pasek rozrządu. Jeden popychacz zgięło ale silnika nie uszkodziło. Wypadła plastikowa zaślepka...
Zmiana gęstości oleju mogłaby pomóc w sytuacji, gdy napinacz ma wewnętrzną nieszczelność i w czasie pracy silnika napina łańcuch w sposób niewystarczający. Owszem ale nie na taki jak zasugerował autor postu. Co do reszty jak najbardziej się zgadzam.
A w czym problem? Wał OT okienko przy skrzyni , wałek blokada , potem poluzować koło , blokada w koło pompy , zakładasz , napinasz , dokręcasz i gotowe . Chyba że rysunki chcesz .
Witam, mój problem polega na tym że nie wiem jak użyć klucza specjalnego do napinania rozrządu. Nie wiem gdzie wkręcić śrubkę ósemkę od tego klucza. Czy ktoś używał takiego klucza i może mi powiedziec mniej więcej co i jak? Dziękuje
Witam, mam takie małe pytanie, bo miałem się zabierać za wymianę czujnika położenia wałka rozrządu w samochodzie Dodge Avenger 2.0 CRD 140 km (Btw taki sam silnik co w Passacie B6 czy Audi). I zobaczyłem, że dziura, przez którą mam przepuścić ten czujnik, jest za kołem napinającym paska rozrządu i czy w tym przypadku muszę go całego blokować, czy tylko...
Sprawdź jeszcze łożysko rolki napinającej pasek od klimy, jeśli ją posiadasz.
Dwie rolki prowadzące jedna napinająca i pompa wody.
Witam Będę wymieniał pasek rozrządu w punto II 1.9 D. Blokady rozrządu oraz koła zamachowego już mam, dodatkowo są też oznaczenia na pasku. Pytanie brzmi czym się napina napinacz paska ? Jest tylko jeden otwór na samym napinaczy i nic więcej. Zapewne potrzebny będzie jakiś specjalny klucz do tego bo nie wierze, że napina się to palcem... Nie ma tam...
Blokady są na wałki rozrządu by nie obróciły się jak łańcuch zdejmiesz bo inaczej będziesz to wieki ustawiał a i przy okazji zawory skrzywisz . Napinacz zakładasz zamknięty , składasz wszystko i łańcuch . Na koniec naciskasz napinacz i się otwiera i wstępnie napina łańcuch . I tyle .
Dokładnie tak. Tylko zwróć uwagę na koło pływajace, żeby podczas napinania paska nie blokowalo się o wałek.
Znaki na kole wałka rozrządu i pompy wtryskowej zgadzały się ze znakami na pasku? W jaki sposób napinałeś rozrząd? Koło na wale korbowym było "pływające"? Czy koło na wałku rozrządu było z "fasolkami"?
Witam Podczepiam się do tematu. Zauważyłem że przy specyficznym dodaniu lekko gazu jest pukniecie w okolicach rozrządu na samej gorze. Nie zawsze mi się to uda zrobił ale zainteresowało mnie to. I na zimnym dzisiaj jak odpaliłem zauważyłem jak wy było słychać rozrząd ale po chwili 5s ucichło . Za drugim razem odpaliłem i było ok. Peugeot 308 Silnik...
Momenty dokręcania Śruby i nakrętki samo-zabezpieczające należy bezwzględnie wymienić Śruba(y) koła pasowego wału korbowego 157 - 166 Nm Śruba(y) - tarcza pasowa 8 - 11 Nm Śruba(y) osłony paska rozrządu 8 - 11 Nm Śruba(y) rolki napinającej 38 - 51 Nm Śruba(y) – pokrywy zaworowej 7 - 10 Nm
Po nagraniu wnioskuję , że to rolka napinająca pasek rozrządu .
No więc tak. Z tyłu głowicy masz czujnik hala (w pokrywie zaworów), wymontuj go i tam montuje się blokadę wałka. Następnie z tyłu silnika (nad krawędzią gdzie przykręca się miskę olejową) masz czujnik położenia wału korbowego, należy go wymontować i w to miejsce wkłada się blokadę wału. Jak już masz poblokowane wszystko (górę i dół) to zakładasz łańcuch,...
Na wale korbowym masz znak a wałki ustawiasz w tylnej ich części. Na końcach wałków są wycięcia i one mają być równolegle do płaszczyzny głowicy (poziomo). Po zablokowaniu wałków, zakładasz pasek (koła pasowe wałków mają być lużne, nie przykręcone na sztywno), napinasz pasek wstępnie i DOPIERO DOKRĘCASZ koła wałków rozrządu. Nie inaczej - pozdrawiam.
No to nie dokręcaj koła. Ustaw wał w GMP (wiadomo), pompę (wiadomo), koło wałka rozrządu luźno ma być, ale nie zbyt luźno. Następnie napinasz pasek i dopiero po ustawieniu krzywek wałka (tak jak pisałem wyżej) dokręć koło wałka rozrządu. Ponownie sprawdź naciągnięcie paska, obracasz dwa razy wałem i jeszcze raz dla pewności wszystko sprawdzasz. Czy...
Może napinacz jest do dupy i nie napina odpowiednio. Może coś z ciśnieniem oleju?
A nie było przypadkiem jakiejś zmiany napinacza? Montuj taką jak była z napięciem wstępnym.
Do napinania paska rozrządu służy napinacz a nie pompa wodna, do prawidłowego ustawienia rozrządu wykorzystuje się znaki na kołach zębatych, które mają się zgrywać ze znakami na bloku silnika lub wewn. pokrywie rozrządu. Kolega OWIK dokładnie tłumaczył. Gdy tego nie znajdziesz to może lepiej się za to nie bierz. Możesz takie znaki sam zrobić ale nie...
ja też mam dwa rodzaje śrub z wymiennymi gwintami ale to nie pasuje nigdzie... tam gdzie łapa jest przykręcana mam 10x1,25 a takiej śruby nie miałem w zestawie... w stilo też jest taka blaszana osłona na 3 śruby w miejscu środkowej wkręcam własnoręcznie zrobioną blokade która słuzy tylko do unieruchomienie wału na czas napinania paska.
rolek napinać pasek rozrząd napinać łańcuch napinać pasek
pikanie radia citroen kamera laptopa telefon pasek zawilgocenia
ESP8266 Arduino – wysyłanie POST danych do serwera HTTP/HTTPS, przykłady kodu i biblioteki Epson L455 – sączek tuszu, wymiana absorberów, reset licznika, external waste tank