Witam mam mam Atego 1323 z 2000r przy wymianie koła zauważyłem że jeden klocek hamulcowy (klocki i tarcze były wymieniane 15tyś km temu) jest wytarty prawie do zera okazało się że były zatarte prowadnice kupiłem nowe klocki nowe prowadnice złożyłem wszystko i problem jest taki że nie hamuje koło wcale, jest jeszcze na lewarku i próbowałem hamować wielokrotnie...
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Masz tam na module jeszcze jedną sprawną taką diodę jeżeli tak to można testerem sprawdzić napięci , prąd...
Uszkodzenia szukaj w alternatorze , prawdopodobnie regulator napięcia.
A gdy pasek jest za mocno napięty? to jak działa ten czujnik?
Czujnik są po to by zabezpieczać elementy znacznie od nich droższe. Więc nie radził bym ich omijać. Sprawdź przyrządem czy na czujniku są jakieś napięci narysuj układ pinów i opisz napięciami zmierzonymi.
Tylko czy ta pompka chodzi? Bardzo często kruszą się przewody które w tym miejscu robią się twarde i nie dochodzi napięcie.
Podłącz osobno dobry i pewny kabel masowy do cewki, tam nie powinno być żadnego napięcia.
Pewnie padł stabilizator napięcia, albo porobiły się zimne luty na nim albo pinach okrągłej wtyczki. W starszych autach stabilizatory były na ogół na 10V, by właśnie wskaźniki analogowe nie wariowały od wahań napięcia
:Podświetlanie masz na potencjometrze , wystające pokrętło z zegarów , pewnie je ruszyłeś lub zbierak drutowego potencjometru.
ładowanie na poziomie 13.8v teraz założyłem naładowany akumulator Dodano po 46 Czy Mercedes jest aż tak czuły na napięcie?
Kostkę z blokady i w tej kostce po włożeniu kluczyka, nie ma napięcia?
Regulator napięcia
Mercedes W211, 2006 r lift, 280CDI, 190 KM. Wymieniam linki ręcznego, bo poprzednie się urwały. Kupiłem dwie i założyłem po numerach, czyli lewa na lewą, prawa na prawą, jeszcze je porównywałem i jest dobrze. Problem polega na tym, że linka prawa po założeniu, to rozpierak do którego jest mocowana końcówka linki jest dobrze, lecz minimalnie napięty...
Na bezpieczniku pojawia się napięcie?
Jakie jest napięcie mierzone na akumulatorze?
Kolego Cycek666 Włącznik rozrusznika (elektromagnes) pobiera znacznie większy prąd (na cienkim kabelku) niż powinien. Jest to pewne, bo przepala bezpiecznik - o czym sam napisałeś. Przejdźmy do najprostszych zależności w elektrotechnice: co powoduje zwiększony prąd w przewodzie? Powoduje ZWIĘKSZONY SPADEK NAPIĘCIA! Mówiąc bardziej przystępnie: jeżeli...
Nawalił przełącznik zespolony, przy kierownicy. Musisz sprawdzić czy przełącznik w pierwszej pozycji podaje napięcie.
Serio? Miernik w łape i mierz gdzie jest spadek napięcia.
To jest ogniwo wtórne, które po rozładowaniu można naładować. Takie ogniwa nazywamy akumulatorami. Napięcie 3,9V świadczy o tym, że jest to akumulator litowo jonowy. Należy go naładować ładowarką CC/CV. Wymiary akumulatora sugerują dużą pojemność, więc nastawiamy napięcie 4,1V i ładujemy prądem np. 2A. Po osiągnięciu napięcia 4,2V można uznać, że akumulator...
W jaki sposób mierzyłeś to napięcie? Mam na myśli czy do masy samochodu czy na zaciskach żarówki. Powodów może być kilka, min: 1. Jeśli nieżyłeś napięcie do masy np silnik lub biegun (-) akumulatora to albo czujnik w skrzyni ma wypalony styk a co zatym idzie zbyt dużą rezystancję. Albo przewód między czujnikiem a lampami. Objawia się to właśnie brakiem...
Mercedes W211, brak ładowania przedniego akumulatora, na wyświetlaczu czerwone ostrzeżenie, w module akumulatora błąd "B1055, zacisk 61 brak sygnału lub sygnał nieprawidłowy". Do przekaznika na podszybiu dochodzi napięcie z tylnego akumulatora (14,2V podczas pracy silnika" oraz do wtyczki dochodzi plus. Po zmostkowaniu wejścia i wyjścia przekaźnika...
Cześć! Opornik ogranicza prąd a nie napięcie. Samym jednym opornikiem nic nie zrobisz ale już dwoma odpowiednio dobranymi tak. Wiesz co to dzielnik napięcia?
Uzyj standardowych zarowek a nie ledów. Bez obciazenia obwodu sterownik nie poda napięcia
Witam, problem Mercedes Actros MP4. Auto rozłącza prąd po zgaszeniu. Słychać, jak pyka bezpiecznik i wszystko działa poza gniazdem zapalniczki i światłem w schowkach u góry. Wcześniej było tak, że rozłączało, jak postał ok. 4 h, a teraz od razu. Do tego dzisiaj w nocy rozłączyło mi Webasto. Miał ktoś podobny problem? Wiązka? Jakiś sterownik? Auto nawet...
Po drodze od stacyjki do rozrusznika jest jeszcze przekaźnik uruchamiany z modułu silnika. Dobrze by było również tam zajrzeć. Tym bardziej, że (jak piszesz) na cewce elektromagnesu rozrusznika jest duży spadek napięcia.
Jest dobrze, wszystko napięte.. rolki ok, pasek ok Może faktycznie to ten moduł w bagażniku.. Przejechałem nim ostatnio ponad 300 km i nic się nie działo, ale napięcie nadal waha się jak wcześniej wspominałem
Opisałem ,ze sprawdziłem .Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia Dodano po 2 W tym alternatorze brak diod wzbudzenia, a resztę sprawdziłem . Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia
dlaczego go odłącza bo aku nie ma pojemności i napięcie w nim spada. Sterownik webasta ma watchdoda i odcina poniżej pewnego napięcia.
Może jest zwarcie na wtrysku lub wiązce i dlatego nie widzisz napięcia?
Dla mnie to taki typowy objawy uszkodzonego wirnika alternatora. Wiem że wymieniłeś już ten alternator ale może czas się temu wirnikowy przyjrzeć. Próbowałeś dać wzbudzenia do D+ żeby sztucznie wymusi ładowanie, sprawdziłeś pobór prądu przez wirnik wtedy. Jakie jest napięcie na D+.
P=U*I P(moc)= 24 wolty*10amperów=240watów Przeliczenie całkowicie uproszczone nie uwzględniające sprawności i spadków napięcia.
POdaj liczby , prąd jałowy i napięcie ładowania....
Jak je trzymasz w palcach: 47µF/16V, 100µF/16V, 220µF/6,3V, ja bym założył na wyższe napięcie, tj 25V
Ok, akurat mam Vito z tym silnikiem to sobie porównam napięcie.
Witaj, sprawdź czy dochodzi napięcie.
Regulator napięcia mógł uszkodzić bezpiecznik. Sprawdź napięcia.
Kompensacja temperaturowa. Dlaczego? Otóż jako idealne napięcie ładowania typowej 12V baterii kwasowo-ołowiowej z płynnym elektrolitem podaje się 14,4V. Tylko ono nie jest napięciem idealny, a umownym, uniwersalnym czy optymalnym - takie uniwersalne optimum pomiędzy zasiarczeniem (w wyniku niedoładowania) i opadem masy czynnej (w wyniku ładowania)....
Musisz szukać pod podłogą skrzynki bezpieczników (czyli nad nogami pasażera) 814 to określenie zbyt ogólne, podejrzewam uszkodzenie czujnika temperatury płynu chłodzącego (typowa usterka!) zlokalizowany jest (strzelam!> za mało danych!) w okolicach >nad rozrusznikiem. Mam pełny zestaw danych serwisowych na temat takich układów, ale sorry, za mało danych...
To pod maskę jeszcze zajrzyj.
a nie łatwiej było by napisać ze to styk od rozrusznika w stacyjce jak domniemam?? Przecież napisałem: wysteruj go z 50
Podpiąć pod dedykowany sprzęt jakim jest Mercedes STAR Diagnosis. Błąd B1005 najczęściej oznacza za niskie napięcie.
Niekoniecznie. Wysterowując bezpośrednio moduł sam eliminujemy całą część przed modułem - czyli wyłącznik główny, przełącznik pod kierownicą, usterki CAN-u itp. Pozostaje natomiast dalej okablowanie, żarówka plus reflektor. W podanej sytuacji dobrze byłoby na próbę zamienić w wadliwym reflektorze kabelek światła mijania z kabelkiem dla drogowych - trzeba...
Witam stuartk . Rozwiązałeś może problem z zapalaniem ? Mam bardzo podobny i tyle co doszedłem to że jeśli akumulator ma min. 12,5V to stacyjka się przekręci a jak spadnie niżej to nie przekręci - nawet nie odblokuje rygla . Jakiś moduł "widzi" za niskie napięcie ?!
Nastawnik sprawdzony, przerwa jednego obwodu. https://obrazki.elektroda.pl/5032222600_... https://obrazki.elektroda.pl/6671568900_... Dodano po 4 Nastawnik zrobiony, teraz jedna kwestia, czy zasilanie po odłączeniu z czujnika regulacji ciśnienia paliwa, pokaże się na mierniku ? Podobne zaworki są w toyocie i mi pokazuje...
To instalacja w środku nie kontaktuje. Jak kręci a brak kontrolek to nie chce zapalić? Sprawdź stacyjkę czy podaje napięcie.
Jak uważasz, dla mnie to byłby pierwszy trop, zwłaszcza że jak piszesz spadek napięcia jest minimalny.
Tak k-jet. Chciałem odpalić po zimie i nic pompyni podają paliwa bo nie ma zasilania
Użyj multimetra, aby zmierzyć napięcie na świecach żarowych. Ustaw multimetr na odpowiednią skalę (zazwyczaj kilkanaście V) i dotknij końcówkami przewodów multimetra końcówkami świecy żarowej. Powinno zarejestrować napięcie zasilania świec żarowych.
Wczoraj ledwo co mi się żarzyła kontrolka akumulatora na zapłonie podczas rozgrzewania świec, a dzisiaj już się w ogóle przestała palić. Co to może być? Regulator napięcia?
Sprawdź przekaźnik w aluminiowej obudowie znajdujący się za akumulatorem, taki z bezpiecznikiem. Często jest skorodowany. Ten przekaźnik podaje napięcie na wtryskiwacz rozruchowy i ABS. Jeśli masz ABS i lampka nie gaśnie, to na stówę tu tkwi problem. Powodzenia.
Aha prawy juz kiedys czasem potrafił pomigać, jak zapalająca się świetlówka. A może przetwornice? Da się jakoś zmierzyć czy dają odpowiednie napięcie?
kolego mówisz że pali ci się lampka od ogrzewania tylnej szyby spróbój odpiąc keble od ogrzewania tylnej szyby najlepiej tuż przy szybie i sprawdz napięcie
EPB - Elektro-Pneumatische-Bremse 5343 - brak sygnału z czujnika zużycia okładzin hamulcowych prawy tył ENR - Elektronische-Niveau-Regulierung 1302 - obniżone napięcie na klemie "15"
Wypadałoby sprawdzić napięcie ładowania.
nie da się tak sprawdzić, trzeba go rozdeklować, choć pozostają po tym paskudne ślady, i polutowac na nowo. To jest overvoltage protection relay, czy przekaxnik zabezpieczający przed zbyt dużym napięciem.
Zmierz napięcie na B+ i obudowie alternatora.
Sprawdź napięcie na akumulatorze.
Mierzenie tak dużych prądów wymaga użycia bocznika, na którym mierzy sie spadek napięcia. Mercedes stosował przekaźniki z 4 wyjściami, do każdej świecy szedł osobny przewód. Przekaźnik ten sygnalizował spalenie świecy miganiem kontrolki.
Przewody CAN-u przedzwoniłeś, a jak na tym CAN-ie wyglądają napięcia? Sprawdziłeś?
Mistrzu ,,,wpisałem w google hasło kolejność zapłonu w .... i wszystko jasne ,Czy szukanie boli ? Napnij łuk !
Sprawdź napięcie ładowania.
Silnik wycieraczek jest podłączony do do modułu SCA lub SSAM w zależności od wykonania w aucie. Wtyk X24 pod pokrywą plastikową na ścianie kabiny, pod atrapą. Najlepiej podłączyć kompa i podejrzeć czy jest wysterowanie z dźwigni i czy da się zasterować silnik z modułu A7.
Pomyślałem, że może szczęki mają się dotrzeć, przejechałem kawałek z zaciągniętym lekko ręcznym, wjechałem na kanał, odczekałem aż tarcze ostygną i ponowna regulacja... linka zluzowana, regulatorami skręciłem tak, że ledwo dało dało się ręką tarczę obrócić, po założeniu koła wyraźnie ciężko się kręci, momentalnie się zatrzymuje, więc szczęki ocierają...
Witam również FR 4345 - sygnał prędkości ma przerwę, lub zwarcie z masą lub zwarcie z biegunem dodatnim BS 0263 - sygnał CAN przyczepy ma przerwę MR 5427 - pompa jednosekcyjna dla cylindra 5: usterka zasterowania. MR 5327 - j/w ale dla cylindra 4 Jeżeli chodzi o skoki napięcia to prawie na pewno rozsypało się małe łożysko w alternatorze. Pierścień kontaktowy...
W zderzaku znajdziesz, przy lewym halogenie, czujnik zazwyczaj zasilany napięciem 5V.
Witam gdzie znajduje sterownik napięcia alternatora w mercedesie sprinterze 519 2014r Proszę o szybką odpowiedź!!!
Zamieniales balasty miejscami? http://obrazki.elektroda.pl/6281289700_1...
Wymieniony na nowy, napięcie 12V
U mnie łańcuch skończył się przy 200tkm ,napinacz nie był w stanie już go napiąć (łańcuch duplex) OM642. Z tego co zaobserwowałem w moim , a wszystko pada w tym silniku po kolei (Składany w USA), to szarpanie silnika podczas przyspieszania powoduje tylko niewłaściwe ciśnienie doładowania . Pierwszym razem był to zawalony dpf , a drugim popękane druciki...
Napięcia mierzyłeś?
więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
Witam koledzy, może ktoś pomoże zlokalizować baterię podtrzymania napięcia w Mercedesie GLE z 2018r., chodzi o ten drugi mały akumulatorek, nigdzie nie mogę go znaleźć, dzięki za szybką pomoc.
Jakiś tydzień temu wymieniłem całą głowicę. Problem miałem z uszczelką pod głowicę bo czekałem na nią ponad 2 tygodnie ale w końcu udało się ściągnąć z Niemiec. Rozrząd ustawiałem tak: Na dolnym kole pasowym są znaki: 30, 20, 10, 0, 10, 20, 30 ale widać je dopiero po zdemontowaniu prawego przedniego koła. Ustawiłem koło na "0" ale pierwszy tłok od łańcucha...
Jak podłączyc do wtyczki kable od regulatora napięcia?
Wymienić na nowy/sprawny. Z tego co wiem są dostępne tylko alternatywne zestawy naprawcze, ale to tylko uszczelnienia głowiczki i samo złożenie i regulacja to trudny temat.
A gdzie jest czujnik odpowiedzialny za pomiar temperatury? Zawory są zasilane napięciem 12V?
przewody wysokiego napięcia wymień.
Sprawdź czy są oba napięcia zasilające
To napraw lub wymień alternator , za niskie napięcie w instalacji i świruje elektronika.
Wymieniłem srebrny przekaźnik nic nie pomogło gdzie szukać jeszcze, zauważyłem ze do tego przekaźnika dochodzą tylko 4 przewody czy jest to prawidłowo? i jeszcze jedno do czujnika temperatury dochodzą dwa przewody z napięciem czy jest różnica w podłączeniu bo zmieniałem wtyk, nie rozumiem tylko jednego jeżeli srebrny przekaźnik odpowiada za ssanie to...
nie no chyba nie ..... nie sprawdzałem. Dodano po 2 optycznie wszystko wygląda OK. pasek jest nowy rolka napinająca jest ok, pasek wydaje mi się jest odpowiednio napięty. alternator pracuje normalnie, daje napięcie jak się odpali silnik. nie buczy nie huczy nie ścina paska
Tak , chyba regulator , gdyż pisze , "kostka na dwa " przewody. Lecz dalej nie wiemy co to za układ , trudno od petenta o bliższe wiadomości! LE -J i L-J też nie , były bez rozdzielacza . Chyba ,że to stary K-jetronic bez sterownika, z reg.ciśnienia termo - mechanicznym i bimetalowym zaworem dodatkowego powietrza oraz wtryskiem rozruchowym sterowany...
Tak, po mostku pali, jak dotykam miernikiem 30 stały prąd z Aku i masę 85, pokazuje mi 12 V, ale jak stacyjka puści prąd na styku 86, to na styku 85 również jest napięcie 12 V.
Mam problem w oryginalnym dogrzewaczu od Mercedesa A-cl W168. A mianowicie przestawiłem zawartość CO2 z 11.5V na 11V na niepracującym ogrzewaniu i od tego momentu padło. Ogrzewanie po załączeniu rozgrzewa kołek żarowy załącza pompkę paliwa ale nie rusza dmuchawa spalin. Robiłem to programowanie komputerem mercedesa i webasta ale żadnym to napięcie wentylatora...
Pod ręką mam tylko to, wg WDB poszukam. http://obrazki.elektroda.pl/3826468600_1... Ten dodatkowy przekaźnik to zabezpieczenie sterownika i przed nieuprawnionym rozruchem. Sterownik nie poda sygnału do rozruchu i na pompy jak cewka będzie uszkodzona. P.S. A przy tym WDB już był silnik 904??
Okazało się że to regulator napięcia w alternatorze.
DF to połączenie pomiędzy regulatorem napięcia a uzwojeniem wirnika (oczywiście poprzez szczotki i pierścienie ślizgowe) Napięcie na tym zacisku zależy od regulatora napięcia w alternatorze, przeciętnie 5, 6 V, jeśli przewód podłączony do DF będzie miał gdzieś zwarcie, to ładowania nie będzie, w dodatku może sie spalić tranzystor sterujący w regulatorze...
Witaj Może coś pomogło rozrusznikowi? Jedyna myśl na chwilę obecną,sprawdź przewód czarno-żółty na małej wtyczce przy PLD i ten sam przy rozruszniku w momencie rozruchu. Nie wiem jaki masz model rozrusznika,są dwa rodzaje małych przekaźników z różnymi opornościami. Nie napisałeś które kable były dziabnięte,były przypadki że mały przekaźnik usmażył kl.50...
Skoro na grubych masz napięcie to jest dobrze poprostu pewnie padł moduł wentylatora dlatego nie działa. Z modułu do wentylatora pewnie też idą dwa przewody ale na nich już napięcia nie ma.
Nie zaglądałem do filtra powietrza - nie pomyślałem o tym, ale jak by był zatkany, brudny, to chyba by w ogóle nie chciał palić i by gasł. Nie ma przepustnicy ma dolocie, regulowanie obrotów polega na popchnięciu/cofnięciu ramienia na pompie wtryskowej. Obecnie jak silnik odpala, to cięgno można przesunąć do pozycji w której się normalnie gasi go, a...
A napięcie znasz? Pozdrawiam.
Jakie jest napięcie na akumulatorze podczas kręcenia?
Sprawdź czy żarówka nie ma zbyt dużego poboru prądu (np. zwarcie na żarniku) - wtedy obwód się wyłączy. Wymień żarówkę dla pewności.
Witam, Co może być przyczyną braku napięcia na bezpieczniku 61 sterownik klapy bagażnika Mercedes W212 coupe? Nie mogę otworzyć klapy bagażnikananinz kluczyka ani z przyciski wewnątrz kabiny ani z klapy bagażnika.
Napisałem przecież żebyś zmierzył napięcie a nie sprawdził czy jest .
To napięcie się wacha, czy stoi?
podstawowa zasada - minimalny dystans próbnej jazdy automatem 50 km; skrzynia musi się rozgrzać. 1. sprawdzić czy działa kick down (podczas jazdy wciśnięcie gazu w podłogę i puszczenie powinno spowodować redukcję biegu) 2. sprawdzić czy działa przełącznik S/E 3. sprawdzić na ucho - czy nie ma terkotania 4. sprawdzić czy nie szarpie podczas zmiany biegu...
Żadna kontrolka się nie świeci, wymieniony alternator (używka) + nowy regulator, jak dodam gazu napięcie stoi.
Też bym zaczął od tego - konkretnie odszukaj punkt masy reflektora prawego. Jest prawdopodobne, że ten sam punkt masy ma jakiś element istotny dla pracującego silnika. Włączenie reflektorów > spadek napięcia na punkcie masy > wyłączenie silnika.
napiąć ładować mercedes spadek napiąć mercedes napiąć świeca żarowy mercedes
usterka napędu bramy silnik zmywarka bosch stabilizator ogrzewać postojowe volvo
unitra merkury merkury schemat
Mazda 6 nie odpala - kod błędu P0628 Lokalizacja przekaźnika ogrzewania tylnej szyby w Peugeot Partner 1 2.0 HDI