U mnie łańcuch skończył się przy 200tkm ,napinacz nie był w stanie już go napiąć (łańcuch duplex) OM642. Z tego co zaobserwowałem w moim , a wszystko pada w tym silniku po kolei (Składany w USA), to szarpanie silnika podczas przyspieszania powoduje tylko niewłaściwe ciśnienie doładowania . Pierwszym razem był to zawalony dpf , a drugim popękane druciki...
podstawowa zasada - minimalny dystans próbnej jazdy automatem 50 km; skrzynia musi się rozgrzać. 1. sprawdzić czy działa kick down (podczas jazdy wciśnięcie gazu w podłogę i puszczenie powinno spowodować redukcję biegu) 2. sprawdzić czy działa przełącznik S/E 3. sprawdzić na ucho - czy nie ma terkotania 4. sprawdzić czy nie szarpie podczas zmiany biegu...
Uszkodzenia szukaj w alternatorze , prawdopodobnie regulator napięcia.
:Podświetlanie masz na potencjometrze , wystające pokrętło z zegarów , pewnie je ruszyłeś lub zbierak drutowego potencjometru.
Jakie jest napięcie mierzone na akumulatorze?
W jaki sposób mierzyłeś to napięcie? Mam na myśli czy do masy samochodu czy na zaciskach żarówki. Powodów może być kilka, min: 1. Jeśli nieżyłeś napięcie do masy np silnik lub biegun (-) akumulatora to albo czujnik w skrzyni ma wypalony styk a co zatym idzie zbyt dużą rezystancję. Albo przewód między czujnikiem a lampami. Objawia się to właśnie brakiem...
Tylko czy ta pompka chodzi? Bardzo często kruszą się przewody które w tym miejscu robią się twarde i nie dochodzi napięcie.
To jest ogniwo wtórne, które po rozładowaniu można naładować. Takie ogniwa nazywamy akumulatorami. Napięcie 3,9V świadczy o tym, że jest to akumulator litowo jonowy. Należy go naładować ładowarką CC/CV. Wymiary akumulatora sugerują dużą pojemność, więc nastawiamy napięcie 4,1V i ładujemy prądem np. 2A. Po osiągnięciu napięcia 4,2V można uznać, że akumulator...
Podłącz osobno dobry i pewny kabel masowy do cewki, tam nie powinno być żadnego napięcia.
Pewnie padł stabilizator napięcia, albo porobiły się zimne luty na nim albo pinach okrągłej wtyczki. W starszych autach stabilizatory były na ogół na 10V, by właśnie wskaźniki analogowe nie wariowały od wahań napięcia
Kompensacja temperaturowa. Dlaczego? Otóż jako idealne napięcie ładowania typowej 12V baterii kwasowo-ołowiowej z płynnym elektrolitem podaje się 14,4V. Tylko ono nie jest napięciem idealny, a umownym, uniwersalnym czy optymalnym - takie uniwersalne optimum pomiędzy zasiarczeniem (w wyniku niedoładowania) i opadem masy czynnej (w wyniku ładowania)....
To pod maskę jeszcze zajrzyj.
gdyby ten przekaźnik padł o którym mówisz świeciła by sie lampka od ABS-u juz to przerabiałem Nie do końca masz rację - bo tych przekaźników jest sporo rodzajów, może mieć kilka wyjść, może w ogóle mieć wewnątrz kilka styczników, tak więc możliwości uszkodzeń jest sporo. Możesz go zapiąć na krótko - masa i zasilanie. Aby nie chodził cały czas, to wysteruj...
ładowanie na poziomie 13.8v teraz założyłem naładowany akumulator Dodano po 46 Czy Mercedes jest aż tak czuły na napięcie?
Czy na pewno sprawdziłeś napięcie ładowania akumulatora?
Kolego Cycek666 Włącznik rozrusznika (elektromagnes) pobiera znacznie większy prąd (na cienkim kabelku) niż powinien. Jest to pewne, bo przepala bezpiecznik - o czym sam napisałeś. Przejdźmy do najprostszych zależności w elektrotechnice: co powoduje zwiększony prąd w przewodzie? Powoduje ZWIĘKSZONY SPADEK NAPIĘCIA! Mówiąc bardziej przystępnie: jeżeli...
Musisz szukać pod podłogą skrzynki bezpieczników (czyli nad nogami pasażera) 814 to określenie zbyt ogólne, podejrzewam uszkodzenie czujnika temperatury płynu chłodzącego (typowa usterka!) zlokalizowany jest (strzelam!> za mało danych!) w okolicach >nad rozrusznikiem. Mam pełny zestaw danych serwisowych na temat takich układów, ale sorry, za mało danych...
Niekoniecznie. Wysterowując bezpośrednio moduł sam eliminujemy całą część przed modułem - czyli wyłącznik główny, przełącznik pod kierownicą, usterki CAN-u itp. Pozostaje natomiast dalej okablowanie, żarówka plus reflektor. W podanej sytuacji dobrze byłoby na próbę zamienić w wadliwym reflektorze kabelek światła mijania z kabelkiem dla drogowych - trzeba...
Jak je trzymasz w palcach: 47µF/16V, 100µF/16V, 220µF/6,3V, ja bym założył na wyższe napięcie, tj 25V
Silnik wycieraczek jest podłączony do do modułu SCA lub SSAM w zależności od wykonania w aucie. Wtyk X24 pod pokrywą plastikową na ścianie kabiny, pod atrapą. Najlepiej podłączyć kompa i podejrzeć czy jest wysterowanie z dźwigni i czy da się zasterować silnik z modułu A7.
Regulator napięcia
Kostkę z blokady i w tej kostce po włożeniu kluczyka, nie ma napięcia?
Dla mnie to taki typowy objawy uszkodzonego wirnika alternatora. Wiem że wymieniłeś już ten alternator ale może czas się temu wirnikowy przyjrzeć. Próbowałeś dać wzbudzenia do D+ żeby sztucznie wymusi ładowanie, sprawdziłeś pobór prądu przez wirnik wtedy. Jakie jest napięcie na D+.
Niewlaściwy regulator napięcia będzie prawdopodobnie. Sa dwa typy analog i cyfrowy
Na bezpieczniku pojawia się napięcie?
Sprawdź przekaźnik w aluminiowej obudowie znajdujący się za akumulatorem, taki z bezpiecznikiem. Często jest skorodowany. Ten przekaźnik podaje napięcie na wtryskiwacz rozruchowy i ABS. Jeśli masz ABS i lampka nie gaśnie, to na stówę tu tkwi problem. Powodzenia.
Serio? Miernik w łape i mierz gdzie jest spadek napięcia.
Nawalił przełącznik zespolony, przy kierownicy. Musisz sprawdzić czy przełącznik w pierwszej pozycji podaje napięcie.
Zmierz napięcie na B+ i obudowie alternatora.
Zamieniales balasty miejscami? http://obrazki.elektroda.pl/6281289700_1...
Wymienić na nowy/sprawny. Z tego co wiem są dostępne tylko alternatywne zestawy naprawcze, ale to tylko uszczelnienia głowiczki i samo złożenie i regulacja to trudny temat.
Kabel do prawego mijania wychodzi z modułu SAM usytuowanego na prawej, bocznej ścianie pod deską rozdzielczą, przez prawymi przednimi drzwiami. Wtyczka B1, pin nr 1. Po drodze do reflektora nie ma żadnych dodatkowych wtyczek - kabel idzie bezpośrednio. https://obrazki.elektroda.pl/2866042800_...
Witam, problem Mercedes Actros MP4. Auto rozłącza prąd po zgaszeniu. Słychać, jak pyka bezpiecznik i wszystko działa poza gniazdem zapalniczki i światłem w schowkach u góry. Wcześniej było tak, że rozłączało, jak postał ok. 4 h, a teraz od razu. Do tego dzisiaj w nocy rozłączyło mi Webasto. Miał ktoś podobny problem? Wiązka? Jakiś sterownik? Auto nawet...
Cześć! Opornik ogranicza prąd a nie napięcie. Samym jednym opornikiem nic nie zrobisz ale już dwoma odpowiednio dobranymi tak. Wiesz co to dzielnik napięcia?
Użyj multimetra, aby zmierzyć napięcie na świecach żarowych. Ustaw multimetr na odpowiednią skalę (zazwyczaj kilkanaście V) i dotknij końcówkami przewodów multimetra końcówkami świecy żarowej. Powinno zarejestrować napięcie zasilania świec żarowych.
więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
EPB - Elektro-Pneumatische-Bremse 5343 - brak sygnału z czujnika zużycia okładzin hamulcowych prawy tył ENR - Elektronische-Niveau-Regulierung 1302 - obniżone napięcie na klemie "15"
Tak k-jet. Chciałem odpalić po zimie i nic pompyni podają paliwa bo nie ma zasilania
Pod ręką mam tylko to, wg WDB poszukam. http://obrazki.elektroda.pl/3826468600_1... Ten dodatkowy przekaźnik to zabezpieczenie sterownika i przed nieuprawnionym rozruchem. Sterownik nie poda sygnału do rozruchu i na pompy jak cewka będzie uszkodzona. P.S. A przy tym WDB już był silnik 904??
Uzyj standardowych zarowek a nie ledów. Bez obciazenia obwodu sterownik nie poda napięcia
Opisałem ,ze sprawdziłem .Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia Dodano po 2 W tym alternatorze brak diod wzbudzenia, a resztę sprawdziłem . Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia
Z opisu wygląda na zwartą celę w akumulatorze. Akumulator do wymiany.
Napisałem przecież żebyś zmierzył napięcie a nie sprawdził czy jest .
Po drodze od stacyjki do rozrusznika jest jeszcze przekaźnik uruchamiany z modułu silnika. Dobrze by było również tam zajrzeć. Tym bardziej, że (jak piszesz) na cewce elektromagnesu rozrusznika jest duży spadek napięcia.
Po 3 minutach spada do 0,02-0,03A Jest bardzo dobrze...
To napraw lub wymień alternator , za niskie napięcie w instalacji i świruje elektronika.
Piny 7 i 8 w przewodzie są połączone gdzieś razem Wtyczka 5 pin 2 na skrzynce bezpieczników, kabel gruby czarno-niebieski. Bezpiecznik f16.
POdaj liczby , prąd jałowy i napięcie ładowania....
dlaczego go odłącza bo aku nie ma pojemności i napięcie w nim spada. Sterownik webasta ma watchdoda i odcina poniżej pewnego napięcia.
Zabezpiecz zenerkami o sumarycznym napięciu przebicia 300-360V jak na zdjęciu.
spadek napiąć mercedes napiąć ładować mercedes regulator napiąć mercedes
vestel 17ips72 vitara zegar vectra przekaznik pompy paliwa
przekaźnik wycieraczek fabia ładowarka dewalt dcb105 elemety
Sterowniki skanera HP LaserJet 3020 - brak obsługi Ładowarka ZD-68(G)F Verto 50G144-14: Opis i Funkcje