zacznij od paska klinowego :) napięty ma być. Luz jakoś koło centymetra. Jak jest więcej to trzeba go napiąć
Ale w tym przypadku regulacja chyba jest na masie. Więc jakiego napięcia się spodziewacie? Trzeba będzie szukać przyczyny braku +12 V na silniku. A przy samochodach starszych kostki połączeniowe mogą odmawiać posłuszeństwa. A w tym przypadku trochę natężenia bywa.
Wytpione gniazdo bezpiecznika, standard w tym modelu.
Nie są zamienne. Ale na chwilę możesz podmienić i zobaczyć, czy wentylator ruszy. Ja bym stawiał na uszkodzony bsm. Często padają.
Wystarczy poprosic...
Manual czy klimatronik, jak klimatronik to jeż do sprawdzenia, i przekaźnik zasilający w obu przypadkach.
Sprawdź jeszcze raz, czy na bezpieczniku pod maską odpowiadającemu za nawiew jest napięcie po kluczyku(koniecznie na obu końcach bezpiecznika:D)
Dźwięk pochodzi z zewnątrz czy ze środka? Na szybko: - wentylator nawiewu wewnątrz kabiny (pod deską rozdzielczą). W miarę częsty problem w grupie VAG - jeszcze raz padło łożysko z powodu napinacza lub źle napiętego paska (wydaje mi się, że tam jest automatyczny napinacz) - usunięto skutek a nie przyczynę - po wymianie łożyska klimy doszło uszkodzenie...
Winien jest przekaźnik K72-końcówka 15a. Ten przekaźnik podaje napięcie na panel nawiewu a co zatem idzie i klimy. Cewka tego przekaźnika jest zasilana z bezpiecznika f2(5A) w skrzynce bezpieczników przy lewej nodze kierowcy.. Wymień przekaźnik i po kłopocie. Dodano po 1 Winien jest przekaźnik K72-końcówka 15a. Ten przekaźnik podaje napięcie na panel...
To klimatyzacja automatyczna 7 biegowa?
Niestety nie byles uprzejmy udzielic informacji czy tam jest klima czy tylko ogrzewanie. No cóż... W wersji jaka mi wpadla pod reke od strony plusa jest bezpiecznik 30A oznaczony f43 (ze styku „30”) potem jest przekaznik k21 i przez 1 pin wtyczki C/G wychodzi bialy kabel 5 kwadrat bezposrednio na silnik dmuchawy.
sprawdż czy wychodzi napięcie na przewód nr 16 wtyczki 16V VE bsm komory silnika pozdrawiam
To jest wersja z dodatkowym osobnym sterowaniem za kierowcą. Dwa pokrętła mocą wentylatora i temperatury
Zrób zdjęcie rezystora . Sprawdzałeś w nim termik ???? a pomiary robiłeś na włączonym zapłonie i włączonej dmuchawie ???
żarówki 12 V 1,2 W z długimi wąsami. Jest tego pełno na allegro
tylko 12V
Napięcie zmierz na 2000 obr/min przy wł. światłach i nawiewie, bo napięcie ładowania zbyt małe. Powinno być minimum 14,2-14,4 V.
A np. na bezpieczniku zapalniczki jest napięcie?
Do tej drugiej kostki idą, jeśli się nie mylę, 4 przewody. W zasadzie, podczas regulacji nawiewem, napięcie powinno się zmieniać na którymś z kabli, dobrze myślę?
Tak proponuje wymienić jeża. Na jeże wchodzi sterowanie z panelu . POmierz czy przychodzi napięcie sterujące z panelu oraz czy jest masa i zasilanie i nie ma napięcia wyjściowego.
Może być tak, że to 12V mierzysz miernikiem, zaś pod obciążeniem daje nura do zera, typowy efekt zaśniedziałego\poluzowanego\wypalonego kontaktu gdzieś na instalacji. Sprawdź ten plus pod obciążeniem!
Witam. Nie działą mi nawiew na wszystkich 4 pozycjach ani nie świeci kontrolka od wewnętrznej cyrkulacji powietrza. Bezpieczniki są ok. Od czego zacząć??? Nie ma tutaj na forum żadnej konkretnej odpowiedzi z podobnych tematów.
Istnieją, poszukaj regulatora PWM
Witam. Mam również podobny problem w citroenie C4 2005 klimatronik. Nawiew kabiny przeważnie działa normalnie ale czasami nie reaguje na zmiany nastaw na panelu tzn. mimo ustawionego nawiewu 1-8 wentylator stoi. Pomóc może tylko wyłącznie zapłonu i ponowne włączenie ale czasami 10 prób i nic a za godzinę za pierwszym jest ok. Co sprawdziłem to zasilanie...
witam....! mam taki sam problem , u mnie nie chodzi wiatrak chlodnicy , radio , zapalniczka i nawiew w kabinie...., prad dochodzi do skrzynki bezpiecznikow w kabinie i tam ginie , bezpieczniki wszystkie sa ok i te pod maska silnika i w kabinie , niewiem gdzie mam szukac tej awari, juz myslalem wyjac te skrzynke bezpiecznikowa w kabinie i ja rozebrac...
Odpal silnik i powinieneś mieć napięcie.Jeżeli po zapaleniu silnika pojawi się napięcie to masz uszkodzony sterownik silnika wentylatora nagrzewnicy .
Czy chodzi o REZYSTOR OPORNICA RENAULT LAGUNA I LIFT 9400113
Mam dokładnie to samo, wcześniej pomagało wyłączenie rekuperatora od sieci na jakiś czas. Zauważyłem również, że wówczas rekuperator pracuje jakby w zawieszeniu, gdyż nawet po otwarciu klapy wymiany filtrów wentylatory nie zwalniają, jak miało to miejsce wcześniej. W sobotę miałem znowu to samo i wszedłem w ustawienia kalibracji wentylacji, i moim oczom...
To może zastosuj opornik z wentylatora (nawiewu) Spadek napięcia nie będzie stały, a zależny od prądu. Pozdrawiam
Trzeba by zobaczyć po kolei na schemacie skąd to jest zasilane. Skoro bezpiecznik F28 jest sprawny to sprawdź jeszcze masę bo z tego co widzę to ma przełącznik idzie masa a nie plus.
Wtyczka od wentylatora napięcie jest było sprawdzane
Problem rozwiazany,przekaznik R6,dzięki za pomoc
Witam Mam problem z dmuchawą w epice 2008r. po włączeniu nawiewu zanika napięcie na dmuchawę. nie działa na żadnym biegu. Nowa Dmuchawa i rezystor Poproszę o pomoc. nie mam pojęcia co go boli
Sprawdz czy sie pokrywaja
woda (mały obieg) przestaje krążyć w układzie chłodzenia (w dużym tez). Temperatura na silniku gwałtownie rośnie i czasami się zaczyna gotować a przez nawiew do środka samochodu zaczyna lecieć całkiem zimne powietrze. Termostat raczej nie ma wpływu , na maly obieg a tym bardziej że problem znika po W takim przypadku wystarczy tylko dodanie "gazu" powyżej...
Czyli wymiana wentylatora Niekoniecznie trzeba sprawdzić co powoduje usterkę, może zimne luty bądź zanik napięcia.
"...14v miedzy nimi sprawdzałem miernikiem." Ale bez obciążenia. Zapnij obciążenie i dopiero pomierz. Albo jest bardzo duży spadek napięcia na trasie sterownik - silnik (złącza po drodze, wsuwki, konektory, utlenione połączenia we wtykach) , albo sterownik był łaskaw wysiąść. Możesz prześledzić drogę przewodów od silnika i wszystko sprawdzić, pomierzyć...
Witam, sharan 1998r 110km , nie dochodzi napięcie do przelącznika nawiewu kabiny.Bezpieczniki sprawdzone ok. Rezystor wymieniony na nowy.9 ponieważ wczesniej nie pracował na 1 i 2 biegu)Po podaniu bezpośredniego zasilania na przełącznik nadmuch do przewodu zasilającego ,nawiewy pracuja na maxa tak jak powinno być, problem w tym ,że zarazem włączają...
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
witam chciałbym, aby moje sugestie traktowane były jedynie jako wskazówki. miałem kiedyś samochodzik którego moduł zapłonowy był wrażliwy spadki napięcia (wentylator nawiewu, światła) - tak to jest jak się kupuje włoskie zamienniki (ale i tak to będę robił :) dodatkowo na benzynie lubił się "zatłuścić" gaźnik - musiałem dobre kilkanaście sekund kręcić...
Napięcia sprawdzaj po uruchomieniu silnika!
Wentylator jest pod kierownicą z lewej strony,dość głęboko patrząc od spodu.Sprawdź czy po włączeniu przełącznika nawiewu pojawia śię napięcie na kablu do silnika. Jeśli wentylator VALEO to na 99% szczotki.Robiłem ostatnio dwa takie wentylatory i była ta sama usterka.Kiepskie dojście ale można wyciągnąć bez rozbierania plastików.
Gdyby rezystor dmuchawy nie działał, to wówczas chodziłaby tylko na jednym - najwyższym biegu. A ona w ogóle nie rusza. Mimo że napięcie dostaje, które znika jak wepnie się je w kostkę dmuchawy.. Dodano po 6 Problem rozwiązany. Winny okazał się przekaźnik. Dokładnie ten znajdujący się w okolicy dmuchawy. Czarny element wpięty w białe gniazdo. Przekaźnik...
Bezpiecznik sprawny?
Wymieniony na nowy, napięcie 12V
Witam, Montaż przekaźnika numer 13 załatwił sprawę. Nawiew działa.
Witam! Jestem posiadaczem renault Laguna 2, rok 2003, nie działa nawiew. Do samej kostki przy silniku nawiewu napięcie dochodzi, podejrzewam sam silnik, ale odkręciłem wszystko i silnik nie chce wyjść. Czy ktoś kiedyś demontował silnik? Proszę o wskazówki jak go wyjąć. Pozdrawiam
Panel klimy.
W ogóle nie działa? Podejrzewam że przepaliły się rezystory, dosyć częsty problem widniejący w Hondach
dodam że przy włączeniu świateł i nawiewu napięcie nadal jest 14.5 V na akumulatorze
Ten bezpiecznik 40A jest przed przekaźnikiem. Często w BSM wypala się nóżka tego przekaźnika. Podaj 12V na przewód który zasila silnik dmuchawy. Rozumie że nie ma tego napięcia.
Podaj napięcie na ten pomarańczowy, one były od nadmuchu.
tak sprawny , właśnie wróciłem od kolegi , podłączyłem swój do jego auta i nawiew działał . Dziwne jest to że na wtyczce do silnika nawiewu też mam napięcie 14 V z groszami , podłączałem go na krótko z gniazda zapalniczki i działał . A może przy poborze spada napięcie , jak to ewentualnie sprawdzić ?
co miałby pokazać ten tester akumulatora sprawdzałem miernikiem napięcia, przy włączonych światłach, nawiewie i ogrzewanie tylnej szyby napięcia spada do 12,45V
Przełącznik, okablowanie...
Tak. Zauważ, że silnik nawiewu pobiera prąd rzędu kilkunastu amperów. Teraz popodstawiaj sobie stosowne wartości do prawa Ohma i zobaczysz o co chodzi. Dla przykładu: przy prądzie 10A płynacym przez rezystor 0,5Ω uzyskasz na nim 5V spadku napięcia.
Skoro auto było u elektronika to czemu nie naprawione? Nowy silnik i rezystor jest ? Na jakiej kostce jest napięcie ? Jak sprawdzane ?
Najprościej -moc = prąd x napięcie (P=U x I).Zmierzyć prąd pobierany przez silnik.
Czym sprawdzasz napięcie akumulatora?
Należy podążając za sugestią Slawek12328 otwożyć maskę, rozpiąć dwupinową kostke od silniczka (znajduje się po lewej stronie auta, okolice podszybia) i sprawdzić napięcie na niej.
Nie PWM, zmienia się napięcie jeżeli zmieni się liczba kreseczek na panelu.
Jaki napięcie po włączeniu reflektorów i nawiewu? Jak leci przy próbie uruchomienia? ....Z mikroprocesorem - czy to dobrze? Przede wszystkim, jakie błędy?
Z klima to normalna rzecz ze nie mozna jej zima uruchomic,chyba ponizej 4 stopni ale jesli chodzi o nawiew o jest dosc dziwna sprawa. pozd
na panelu kabel czarno-niebieski pin1 masz napięcie?
Witam, mam kłopot z wentylatorem ciepła zimna nie ma na nim napięcia. przy włączeniu coś pykło myślałem ze bezpiecznik spalił się ale jest okej, co mogło cię stać przy włączeniu jakieś zwarcie? nie ma prądu na całym panelu.
Jeśli napięcie dochodzi do rezystora, a nawiew nadal nie startuje to wskazuje na rezystor.
Dziwne Być może alternator jest za słaby aby w pełni wszystko zasilić (i odcina - szczególnie diesel) To raz Dwa jeśli napiecie jest nie stabilne i nawet wentylator powoduje wahania napięcia to coś nie tak z alternatorem i lub reg w nim napięcia. Ja mam pomimo włączenia wszystkich bajerów (grzana szyba przód tył lustra grzanie 4 liter, grzanie w nawiewie)...
kolejne trzy przewody nic nie pokazują czy to plus, czy minus Ten cienki niebieski jest sygnałowym regulacyjnym po podłączeniu żaróweczki około 1 W względem masy kręcąc pokrętłem siły nawiewu żarówka zmienia moc świecenia. Drugi cienki to informacja zwrotna napięcie na wentylatorze. A trzeci nie pamiętam.
Sam nawiew to masz tam pod maską takiego tak zwanego jeża taka kostka zobacz czy nie są przewody zaśniedziałe upalone itd najlepiej odepnij wentylator i podepnij tam multimetr i załącz dmuchawę nie da to 100% pewności że wszystko ok ale jeśli daje napięcie to jest możliwość gdzieś zasiedziałej wtyczki i wentylator od nawiewu potrzebuje troszeczkę prądu...
Witam mam pytanie otóż po uruchomieniu silnika ładowanie akumulatora wynosi 14.6V i stopniowo spada aż do napięcia około 14.1V ( przy cały czas włączonym nawiewie- 3/4 prędkości, klima wyłączona) alternator Valeo 90A nowy po regeneracji ( po zdjęciu osłony plastikowej widoczny regulator jaki i reszta elementów oryginał Valeo) akumulator nowy dołożony...
Witajcie, W mojej Fabi wymieniłem miesiąc temu akulumator, napięcie po odpaleniu silnika 14V z małym hakiem ale niestety zostawiłem samochód na lampce do czytania i teraz pomimo przejechaniu 3kkm od tego incydentu napięcie z włączonymi światłami, nawiew na drugi "tryb" napięcie na aku po włączeniu jest 13.5V do ~13.7V Bez świateł, nawiewu oraz radia...
Witam Podczas wymiany żarówek podświetlania nawiewu doszło najprawdopodobniej do jakiegoś zwarcia i licznik podświetla się, wskazuje jedynie kierunkowskazy i symbole od świateł. Wyświetlacz nie działa, wskazówki od obrotomierza i prędkościomierza nie ruszają się. Nie dochodzi też napięcie do żarówek podświetlania nawiewu ale możliwe że nie dochodziło...
na bezpieczniku od nawiewu jest napięcie lecz na kablu za bezpiecznikiem Spalony bezpiecznik?
Do sprawdzenia masa na silniku , napięcie ładowania podczas załączania nawiewu , świateł itp.Szybki test to połączyć minusową klemę akumulatora z masą silnika.
Witam Mam niecodzienny problem z moim autkiem, sprawa dotyczy nawiewu. Od jakiegos czasu mialem problem tego typu ze nawiem raz dzialal raz nie, az wkoncu przestal. Wykrecilem silnik i myslalem ze to szczotki, dlatego je wymienilem, ale dalej to samo. Silnik dziala po podpieciu pod akumultor oraz w kablu ktory wchodzi w silnik ciagle jest napiecie 12v...
Witam Mam problem z nawiewem, auto jak wyżej, rok 2002 2.0hdi 90km, klima ręczna. Parę dni temu przestał działać nawiew na biegu 1 i 2 , zaś 3 i 4 działa. Problem wydawał się błahy ale bo rozebraniu auto już tak kolorowo nie jest. Dostałem się do rezystora dmuchawy, bezpiecznik termiczny przewodzi, ale zdzwiła mnie jedna rzecz, z panelu sterującego...
...ja jeżdżę :D tak na serio to sprawdź kostki i przewody pod względem przejścia, tzn. powyciągaj trochę kable, bo może któryś się nadrywa i to może być przyczyną takiego działania. Można też poprawić luty w samym climatroniku.
Kończące się szczotki, ale to climatronic powinien wypluć w błędzie... W blokach pomiarowych porównaj napięcie rzeczywista wartość od zadanej.....
Napięcia sterujące są poprawne. Wg mnie padł regulator. (one tak mają)
Pisałem o tym już wcześniej - W202 z tradycyjnym kluczykiem ma ZUPEŁNIE INNY UKŁAD ELEKTRYCZNY niż W202 z kluczykiem „rybką” - tej informacji znowu nie ma, a akurat w tym przypadku ma to bardzo duże znaczenie. Cienki kabel to jedynie napięcie sterujące siłą nawiewu - tam nie ma na tyle dużego prądu żeby zaświeciła żarówka. Napięcie na nim...
Jak robi się reset? Akumulator odłączony kilka razy itd, napięcie się zmienia nieznacznie ale nawiew dalej nie działa
Tak jak pisałem sprawdzałem napięcie na podłączonym wentylatorze i regulowanie mocą nawiewu nic nie zmienia napięcie jest albo zero albo bliskie 1.5v. Sprzedawca zapewniał że rezystor jest sprawny. Ale pewności nigdy nie ma. Problem w tym z jest ich bardzo mało i nie wiem czy warto jechać po drugi ponad 100 km aby sprawdzić. Dodano po 21 Dzwonilem do...
Witam mam problem z nawiewami w Peugeocie 308. Nie dochodzi napięcie do wentylatora, sterownik klima/nawiew nie wywala błędu ale za to w BSI jest błąd braku komunikacji ze sterownikiem klimy. Wie ktoś może którą wtyczką, pinem powinien dochodzić sygnał ze sterowika klimy do BSI ??
Nie mam schematu do C4, ale w większości samochodów napięcie idzie na rezystor, gdzie jest w zależności od ustawienia nadmuchu obniżane (lub nie, gdy ustawisz nawiew na maksa) i z rezystora na dmuchawę. Więc zmierz napięcie na wtyczce dmuchawy (wpiętej) i sprawdź czy rośnie w miarę zwiększania siły nadmuchu.
Mam uszkodzona lodówkę uszkodzony był silniczek nawiewu zamrażalki napięcie na wtyku ok 12V ale nie kręcił, zamontowałem nowy ale wydaje mi się ze nadmuch powinien być do środka w stronę parownika potem do chłodziarki a dmucha do wnętrza zamrażalki tak ze powietrze nie przechodzi przez kanały tylko dmucha w stronę drzwi mam ten sam model silniczka D4612AAA21...
na zaplonie sprawdzałem i nie działa
Znalazłem instrukcję w necie i już wiem na jakiej pozycji pokrętła znajdują się poszczególne programy. Zmierzyłem napięcie na zasileniu grzałek i tak: 1) Program statyczny wg instrukcji włączone oba elementy grzejne. zmierzone napięcie na dolnej grzałce to 215 V. Na górnej zewnętrznej 123 V a na wewnętrznej 89 V. 2) Program piekarnik z nawiewem. Zmierzone...
Witam serdecznie; Mam mondeo II 2000 r i mam tą samą usterkę mianowicie na 4 biegu wentylator pracuje kilkanaście sekund i zwalnia do zera towarzyszy temu dodatkowo jakiś rezonans silnika. Wyjąłem silnik rozebrałem nasmarowałem tulejki szczotki wydają się jeszcze w miarę dodatkowo podłączyłem silnik bezpośrednio do aku i pracuje bez problemu więc silnik...
pojawi się napięcie na czerwonym to zadziała pewnie ,schemat i szukać.
Może nie wentylator tylko bezpiecznik termiczny chyba ze jesteś pewien ponieważ podałeś napięcie na krótko
Z włącznika świateł wychodzi napięcie na te podświetlenie?
Tak, linia X to jest taki + po włączeniu zapłonu, który jest pozbawiany napięcia w momencie kręcenia rozrusznikiem po to aby odciążyć akumulator (wycieraczki, kierunki, nawiew, ogrzewana szyba etc.)
Aleksander_01 do czego jest ten cienki fioletowy który idzie z napięciowym i masą do rezystora ? zrobiłem jego pomiar i nie pokazuje żadnego napięcia przy włączonym i wyłączonym nawiewie (uruchomienie silnika też nic nie zmienia) powinien pokazywać jakąś wartość ?
Temat załatwiony Oznaczenie tego rezystora to 23C-opór 16.9kΩ , odnośnie zasilania to bezpiecznik był tak pośniedziały na styku wyjściowym że nie wypuszczał napięcia na instalację.
Cześć, Jakiś czas temu zauważyłem w moim stilo deficyt prądu. Objawiało się to niedoładowywaniem akumulatora. Z czasem odpalał coraz gorzej. Czasami po odpaleniu napięcie w instalacji spadało do poziomu kiedy wyłącza się ABS. Po przegarowaniu zwykle wracało do normy. Z czasem dodanie gazu przestało pomagać. Naładowanie akumulatora do pełna rozwiązywało...
to jest masa czy plus
Witam DO MODERATORA Proszę nie zamykać tematu, bo przejrzałem fora i z tym problemem się nie spotkałem. Brak nawiewu renault laguna rocznik 94. Silnik nawiewu działa - sprawdzałem pod akumulatorem (wymieniłem tylko szczotki bo były zużyte i teraz się trochę grzeją do ok 70 st. C) Napięcie na wtyczce jest ok. 12V przy zgaszonym silniku (wymieniłem konektory...
Mam podobny problem, tylko że w Santa Fe 2.0 CRDI z 2003 r. Też mam klimatronik. U mnie działa tylko najwyższa prędkość. Wszystko jedno czy ustawiam ręcznie czy na auto. Sprawdzałem końcówkę "mocy" sterującą dmuchawę (jakiś tranzystor i chyba bezpiecznik termiczny) i raczej są ok. Wygląda na to, że nie jest podawane odpowiednie napięcie z panelu. Skok...
Witam Mam problem. Brak nawiewu. Napięcie jest na wtyczce wentylatora ok. 11,5V przy zgaszonym silniku. Wentylator podłączyłem pod prostownik i działa. Natomiast pod wtyczką nie działa. Co może być przyczyną? Nadmienie, że przeczyściłem styki wyjąłem z wtyczki i podłączyłem bezpośrednio pod wentylator. Czy natężenie prądu jest za niskie. pozdrawiam
Udało Ci się dojść co było uszkodzone? Mam teraz ten sam problem.
nawiew napiąć sterownik nawiew nawiew tranzystor trafic nawiew
układ scalić zegarowy polaryzacja anteny napełniania syfony
samsung ue50au8002k samsung ue50au8002k
Jak odblokować hulajnogę Blaupunkt ESC 608? Bosch Classixx 5 E2 – kod błędu, odpompowanie wody, pompa, filtr, silnik, szczotki