Za duży prąd spoczynkowy. Jakie jest napięcie stałe na wyjściu? Ustaw prąd na około 16-18mA. Jak mierzysz prąd spoczynkowy? Jakiej wartości są rezystory emiterowe? Jakie jest na nich napięcie?
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
W instrukcji niby są w tabelkach podobne ale 16V a teraz już nie widzę takich małych zaczyna się przynajmniej od 63V Mogą być na 63 V. Nie będzie przeszkadzało, że są na wyższe napięcie.
Zewrzyj C1069 lub R1237, wówczas układ protect DC będzie ''widział'' zerowe napięcie na wszystkich wyjściach bez względu na rzeczywiście występujące napięcia i sprawdź czy się załączy normalnie. Jeśli tak to zmierz napięcia na wyjściach. To zwarcie R1237 lub C1069 nie wpływa na te napięcia.
Stator Rotaxa nie zadziała z oryginalnym regulatorem napięcia z Yamahy TZR50.
Stabilizator na Q301 dostarcza napięcia -30V do sterowania siatkami wyświetlacza VFD, a poprzez D307, R371, R372 zasila katodę VFD. Co do napięć trafa, to myślisz dobrze. Sprawdź stabilizatory 3-końcówkowe i przyjrzyj się uważnie pozostałym elektrolitom w zasilaczu.
Witam ! 2x33V oraz 2x20V . pozdrawiam
Obowiązkowo po wymianie elemntów uruchamianie zasilacza szeregowo napięcie sieciowe przez żarówkę starego typu i najlepiej autotransformator i obserwować napięcia powoli startujac od najniższego.
kierunkowskazy świecą światłem ciągłym bo przerywacz dostaje za małe napięcie zasilania
Większość małych agregatów (do kilkunastu kW) ma generator podpięty w układzie IT. Stąd wynikają te napięcia.
Niewłaściwym napięciem zasilającym moduł
Generalnie GND dla napięć zasilających końcówkę mocy nie występuje(a przynajmniej ja go nie znalazłem na schemacie) To jest względnie nieistotne. Istotne jest to, że wszystko co jest oznaczone jako GND jest masą i powinno być ze sobą połączone taką lub inną drogą. GND zasilacza i GND czegokolwiek innego powinny być na tym samym potencjale umownie przyjętym...
To może być c 503 duża pojemność małe napięcie
Sprawdzałem omomierzem na uzwojeniu wtórnym tam gdzie dochodzi 230V i nic! Tam gdzie dochodzi 230V to jest UZWOJENIE PIERWOTNE!!! Jak już wcześniej zauważył kolega grzechhh. Mylisz pojęcia, sprecyzuje dokładnie gdzie gubi ci się napięcie, bo nikt nie będzie wstanie ci pomóc. Ten transformator ma kilka uzwojeń wtórnych, czy na którymkolwiek coś się...
można przyjąć, że przyczyną nie jet usterka pary różnicowej Istotnie. Zaczyna się być może żmudna zabawa. To może być kwestia członu sprzężenia zwrotnego, bądź któregoś z tranzystorów. Wzmacniacz nie równoważy się. Na schemacie są podane napięcia w punktach układu, może zrób porównanie między kanałami. Regulacja prądu spoczynkowego niczego nie zmieni,...
Przy p103 tez brak napięć Czyli sam przedwzmacniacz wzmacniacz nie ma zasilania. Reszta już należy do Ciebie - szukaj usterki idąc wstecz (czyli w kierunku zasilacza) od tej łączówki. Na P100 są napięcia?
Tylko że na Twoim module punkt zapłonu będzie przesunięty o 90°, ponieważ moduł jest wyzwalany dodatnim a nie ujemnym napięciem zasilającym.
I tu znowu powraca problem pomiaru bardzo małych rezystancji. Jak tam mostek pomiarowy, goldwingerze? ;) Zwykłym miernikiem będzie trudno, to wartość pomiaru oscyluje w zakresie błędu miernika.
Na początek zamontuj sprawny akumulator i wtedy wykonaj pomiary. Nie odłączaj przewodów od akumulatora przy pracującym silniku.
Napiecia wzgledem masy: Napiecie na R232, z prawej strony (patrzac na schemat) okolo -49V, z lewej o okolo 35mV mniejsze (mniej ujemne) o ile opornosc R232 wynosi 22 Ohm. Napiecie na dolnych koncowkach R151 i 153 dokladnie takie same jak na lewej stronie R232. Napiecie na gornych koncowkach R151 i 153 dokladnie takie samo jak na dolnych ich koncowkach....
No niestety trzeba rozkręcić i.....sprawdzić elementy wzrokowo(czy nie ma nic spalonego),a potem za miernik i napięcia na końcówce i tranzystory i rezystory w zabezpieczeniu.No i czy na wyjściu nie ma napięcia stałego.
Ktoś ma pomysł gdzie szukać dalej? Tak. Pomierz napięcia na zasilaczu StandBy. Te na CB103.
Zupełnie naturalne zachowanie. Na obrotach biegu jałowego nigdy nie będzie ładowania.
Teoretycznie nawet przy tej cewce powinno to działać poprawnie. Ma ona odpowiednią rezystancję. W praktyce jednak nie działa dobrze.
Napięcia na blokach posprawdzam jutro będę miał więcej czasu. Dopóki nie będzie prawidłowego (3,3V) napięcia ACPRW_DET to te pomiary nie są potrzebne. Zmierz napięcia na Q5402.
Regulator napięcia do Yamahy/MBK DT50 oraz analogicznego Malaguti to specjalny typ, w którym piny 1 i 2 oraz 3 i 4 są wewnętrznie połączone razem. Na 1. jest wejście przewodu ze statora, na 2. jest wyjście na instalację oświetleniową (AC), pin 3. powinien pozostawać niepodłączony, na 4. powinna być masa. Do tego regulatora napięcia nie podłącza się...
Jaki problem? C505 trzeba wymienić, można wstawić większą pojemność. Przy okazji warto sprawdzić równoległy C504, czy nie zżera napięcia.
A mierzyłeś napięcie przy transformatorze? Może kabel kiedyś został załamany lub gdzieś ma przerwę. Takie uszkodzenie zdarza się niezmiernie rzadko o ile w ogóle. Koszt przewinięcia takiego trafo to zależy jak bardzo trzeba będzie rozpruć to wszystko.
Prawidłowo, zmierz napięcie w czasie rozruchu.
Transformator daje 2x35VAC (ze wspólnym środkiem). Końcówki zasilane są +/- 50 VDC. Mam schemat (średniej jakości). Podaj adres, to wyślę. Lub: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Tr.326 emiter do masy 1.02v Tr.324 emiter do masy 2.02v Oba te napięcia są dodatnie?
Do przycisku dochodzą dwa przewody, mierniki po naciśnięciu pokazuje że obwód się zamyka Tyle, to wiemy na podstawie postu # 1. Prosiłem o sprawdzenie, czy dochodzi do włącznika startera napięcie!
Natknęło mnie na odczepienie kabli podlaczonych do niego i nagle swiatla zapalily sie mocniej (tego wlasnie potrzebuję). Gdy podłączyłem te kable znowu na miejsce i znalazlem sie w punkcie wyjscia, czyli z przygaszonym oswietleniem. Czy wedlug Was jest to zepsuty rwgulator napiecia ? W takiej sytuacji sprawa jest jasna. Regulator do wymiany, gdyż zbyt...
Moduł Ducati energia jest przystosowany do zasilania z cewki wysokonapięciowej, ty masz stator bez tej cewki zasilającej. Do działania zapłonu z tym statorem jest potrzebny moduł DC-CDI i prostownik/regulator napięcia
Sprawdź przede wszystkim kondensatory elektrolityczne o niewielkich pojemnościach - z praktyki wiem, że te padają najszybciej. W wypadku gdyby pomiary nie wykazały uszkodzeń (tolerancja pojemności na poziomie 20% jest dopuszczalna) sprawdź napięcia po stabilizatorach.
Transformator 2 X 28 V. Dodano po 23 Poprawnie jest 2 X 30 V.
Nie ma sensu ograniczyć prądu ładowania dodatkowym rezystorem. Jest jeszcze jedna możliwość. Poszukać wśród złomiarzy na Allegro oryginalny regulator napięcia ze skuterów Yamahy itp. z silnikiem Minarelli — przy nich zwykle były stosowane regulatory z płaską wtyczką. Może będzie kosztował tyle co nowy chiński, ale przynajmniej nie będzie oszukany.
ma przebitą diodę między drenem a źródłem On jest wpięty w gałęzie +/- mostka Graetz'a i kluczuje zasilanie do transformatorka w/g impulsów z przerzutnika Flip-flop 4013P. Jeżeli uszkodzenie było dren-źródło to może jest problem z mostkiem i Q254 dostał napięcie przemienne? Czasem mostki na mierniku nie wykazują uszkodzenia, bo pewnie za małe napięcie...
To są dopuszczalne wartości napięć.
wzmacniacz się prazdopodobnie wzbudził bez rezystancji na wejściu. Nie, to nie było wzbudzenie gdyż wzbudzenie powoduje natychmiastowe spalenie tranzystorów mocy. Nie podłączony W 112 powodował że stopnie różnicowe wzmacniaczy mocy nie miały masy i stąd te napięcia na wyjsciach.
przepraszam za pomyłkę R623 (68k)
Witam ! Proszę bardzo schemat, ale zacząc to trzeba od chęci i rozebrania sprzętu, zeby przynajmniej wizualnie zobaczyć jak to wygląda i pomierzyć napięcia, posprawdzać bezpieczniki !
Nie napisałeś jaki motocykl posiadasz. Lecz jeśli mamy do czynienia z alternatorem z magnesem trwałym to regulacja polega na impulsowym zwieraniu wejścia z masą. Stąd umieszczanie regulatora w oleju. A co do podłączenia to przecież powinno być złącze z którym nie warto dyskutować. Trochę mało opisu sytuacji. A to chyba trochę jesteś leniwy. Na stronie...
Jeśli jest przekaźnik, to można z niego skorzystać. Bezpieczniki obowiązkowo musi być do urządzeń zasilany po przekręceniu kluczyka. Można więc poszukać, na których bezpiecznikach pojawia się napięcie.
Zastanawia mnie, czy założenie diod zamiast zwykłych żarówek miało na to jakiś wpływ? To jest kwestia mocno dyskusyjna, ponieważ alternatory i regulatory napiecia w motocyklach pracują i tak na pełnym obciążeniu. Czy może mieć to związek z tym, że zamiast żarówek w światłach drogowych i postojowych mam włożone diody? Nie jest to dopuszczalne w kwestii...
Sprawdź napięcia w układzie Protection. Q106, Q108.
Raczej nie powinno mieć znaczenia który z białych gdzie. To napięcie AC .
Opisane objawy mogą sugerować problemy z zasilaniem. Pomiar napięcia, sprawdzenie stanu elektrolitów, zimnych lutów.
22nF/275VAC X2
No to się temat zamyka!!! I opisuje co było przyczyną usterki... Bez tego temat jest bez wartości.
yamaha napiąć napiąć ładować yamaha yamaha napiąć wyjście
ubuntu karta graficzna centralnym zamkiem renault megane czujnik temperatury skoda
centralne ogrzewanie pompa ciepła haier monoblok
SFS04R02PN MOSFET – testowanie, pomiar RDS(on), sprawdzanie multimetrem Volkswagen Passat B5 1.9 TDI 90KM – problem z odpalaniem na ciepło po wymianie rozrusznika, hot-start fix ECU