Możliwe, że laser traci emisję i przy dużych obrotach płyty (czyli przy pierwszych ścieżkach) ma kłopot ze znalezieniem początku utworu. Możliwe też kilka innych przyczyn - silnik spindle zużyty (komutator i szczotki do mycia lub wymiany całego silnika), kłopot z ciągnięciem karetki (pasek się nie ślizga, lub nie jest zbyt mocno napięty?)
Musisz tak założyć łańcuszek aby znaki i zapłon się zgadzały, a jednocześnie łańcuszek był napięty po stronie czynnej. Można to zrobić tak aby znaki się zgadzały na rozrządzie a tłok był przed GMP. Gdy obrócisz wałem i tłok znajdzie się w gmp, a łańcuch będzie napięty po stronie czynnej, to napinacz nie zmieni ustawień.
W instrukcji niby są w tabelkach podobne ale 16V a teraz już nie widzę takich małych zaczyna się przynajmniej od 63V Mogą być na 63 V. Nie będzie przeszkadzało, że są na wyższe napięcie.
Za duży prąd spoczynkowy. Jakie jest napięcie stałe na wyjściu? Ustaw prąd na około 16-18mA. Jak mierzysz prąd spoczynkowy? Jakiej wartości są rezystory emiterowe? Jakie jest na nich napięcie?
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Zewrzyj C1069 lub R1237, wówczas układ protect DC będzie ''widział'' zerowe napięcie na wszystkich wyjściach bez względu na rzeczywiście występujące napięcia i sprawdź czy się załączy normalnie. Jeśli tak to zmierz napięcia na wyjściach. To zwarcie R1237 lub C1069 nie wpływa na te napięcia.
Większość małych agregatów (do kilkunastu kW) ma generator podpięty w układzie IT. Stąd wynikają te napięcia.
I tu znowu powraca problem pomiaru bardzo małych rezystancji. Jak tam mostek pomiarowy, goldwingerze? ;) Zwykłym miernikiem będzie trudno, to wartość pomiaru oscyluje w zakresie błędu miernika.
Stabilizator na Q301 dostarcza napięcia -30V do sterowania siatkami wyświetlacza VFD, a poprzez D307, R371, R372 zasila katodę VFD. Co do napięć trafa, to myślisz dobrze. Sprawdź stabilizatory 3-końcówkowe i przyjrzyj się uważnie pozostałym elektrolitom w zasilaczu.
Witam ! 2x33V oraz 2x20V . pozdrawiam
Stator Rotaxa nie zadziała z oryginalnym regulatorem napięcia z Yamahy TZR50.
kierunkowskazy świecą światłem ciągłym bo przerywacz dostaje za małe napięcie zasilania
Napięcie na pierwotnym zmierzę wieczorem Tam jeszcze wewnatrz uzwojenia jest termik. Czy na nim nie ma spadku napięci (zły styk) ale tego łatwo nie sprawdzimy.
Niewłaściwym napięciem zasilającym moduł
Do przycisku dochodzą dwa przewody, mierniki po naciśnięciu pokazuje że obwód się zamyka Tyle, to wiemy na podstawie postu # 1. Prosiłem o sprawdzenie, czy dochodzi do włącznika startera napięcie!
Moduł Ducati energia jest przystosowany do zasilania z cewki wysokonapięciowej, ty masz stator bez tej cewki zasilającej. Do działania zapłonu z tym statorem jest potrzebny moduł DC-CDI i prostownik/regulator napięcia
Przy p103 tez brak napięć Czyli sam przedwzmacniacz wzmacniacz nie ma zasilania. Reszta już należy do Ciebie - szukaj usterki idąc wstecz (czyli w kierunku zasilacza) od tej łączówki. Na P100 są napięcia?
Nie napisałeś jaki motocykl posiadasz. Lecz jeśli mamy do czynienia z alternatorem z magnesem trwałym to regulacja polega na impulsowym zwieraniu wejścia z masą. Stąd umieszczanie regulatora w oleju. A co do podłączenia to przecież powinno być złącze z którym nie warto dyskutować. Trochę mało opisu sytuacji. A to chyba trochę jesteś leniwy. Na stronie...
Tylko że na Twoim module punkt zapłonu będzie przesunięty o 90°, ponieważ moduł jest wyzwalany dodatnim a nie ujemnym napięciem zasilającym.
Jaki problem? C505 trzeba wymienić, można wstawić większą pojemność. Przy okazji warto sprawdzić równoległy C504, czy nie zżera napięcia.
No niestety trzeba rozkręcić i.....sprawdzić elementy wzrokowo(czy nie ma nic spalonego),a potem za miernik i napięcia na końcówce i tranzystory i rezystory w zabezpieczeniu.No i czy na wyjściu nie ma napięcia stałego.
można przyjąć, że przyczyną nie jet usterka pary różnicowej Istotnie. Zaczyna się być może żmudna zabawa. To może być kwestia członu sprzężenia zwrotnego, bądź któregoś z tranzystorów. Wzmacniacz nie równoważy się. Na schemacie są podane napięcia w punktach układu, może zrób porównanie między kanałami. Regulacja prądu spoczynkowego niczego nie zmieni,...
Też tak myślę ale wolę się upewnić zanim coś się spali🤪
No to się temat zamyka!!! I opisuje co było przyczyną usterki... Bez tego temat jest bez wartości.
Generalnie GND dla napięć zasilających końcówkę mocy nie występuje(a przynajmniej ja go nie znalazłem na schemacie) To jest względnie nieistotne. Istotne jest to, że wszystko co jest oznaczone jako GND jest masą i powinno być ze sobą połączone taką lub inną drogą. GND zasilacza i GND czegokolwiek innego powinny być na tym samym potencjale umownie przyjętym...
Tak myślałem że chodzi o linię napięcia ujemnego, skoro sprzęt ruszył po wylutowaniu stabilizatora dodatniego. -5V też jest za niskie skoro pomiar wykazał -4.4V. Temperatura jest mierzona układem IC101 Trzeba porównać ze schematem napięcia w jego obwodzie. Skoro jest taki błąd to na jego wyjściu pewnie jest nieodpowiednie napięcie.
To może być c 503 duża pojemność małe napięcie
Przecież to jest 0.33 kΩ, a więc 330 omów, czyli w porządku. Czemu tylko przewody obcięte? Przewody cewki zasilającej są wyprowadzone ze statora i zakończone dwupinową wtyczką. Kolory czarno-czerwony oraz zielono-biały. Na drugim zdjęciu widnieje regulator napięcia.
Usterki nie ma wszystko prawidłowo napięcia ok
Ktoś ma pomysł gdzie szukać dalej? Tak. Pomierz napięcia na zasilaczu StandBy. Te na CB103.
Tr.326 emiter do masy 1.02v Tr.324 emiter do masy 2.02v Oba te napięcia są dodatnie?
Sprawdzałem omomierzem na uzwojeniu wtórnym tam gdzie dochodzi 230V i nic! Tam gdzie dochodzi 230V to jest UZWOJENIE PIERWOTNE!!! Jak już wcześniej zauważył kolega grzechhh. Mylisz pojęcia, sprecyzuje dokładnie gdzie gubi ci się napięcie, bo nikt nie będzie wstanie ci pomóc. Ten transformator ma kilka uzwojeń wtórnych, czy na którymkolwiek coś się...
Napięcia na blokach posprawdzam jutro będę miał więcej czasu. Dopóki nie będzie prawidłowego (3,3V) napięcia ACPRW_DET to te pomiary nie są potrzebne. Zmierz napięcia na Q5402.
Zmierzyłem 2 elektrolity które były najbliżej jeden maił lekko zawyżoną pojemność i lekko wyższy ESR i go wymieniłem a drugi trzymał parametry i go zostawiłem. Układ podmieniłem na identyczny układ z innej Yamahy ale dalej to samo. A Soft można w jakiś sposób naprawić? Jeżeli by się miało wsad? Lub w jakiś inny sposób? Albo jeszcze czy jest to możliwe...
ma przebitą diodę między drenem a źródłem On jest wpięty w gałęzie +/- mostka Graetz'a i kluczuje zasilanie do transformatorka w/g impulsów z przerzutnika Flip-flop 4013P. Jeżeli uszkodzenie było dren-źródło to może jest problem z mostkiem i Q254 dostał napięcie przemienne? Czasem mostki na mierniku nie wykazują uszkodzenia, bo pewnie za małe napięcie...
https://www.clicmotor.it/elettronica/ele... Dodano po 41 Poszukaj porządnie bo sporo tego jest w internecie
Najlepiej chyba zacząć od zasilacza sprawdzić jakie są napięcia.
Prawidłowo, zmierz napięcie w czasie rozruchu.
Obowiązkowo po wymianie elemntów uruchamianie zasilacza szeregowo napięcie sieciowe przez żarówkę starego typu i najlepiej autotransformator i obserwować napięcia powoli startujac od najniższego.
Kolego Blazej, prawde mowiac to wszystkie regulatory do tych pradniczek, ktorych schematy udalo mi sie obejrzec to nie byly prostowniki sterowane a raczej "prostowniki zwierane", gdzie po przekroczeniu progu napieciowego nadmiar mocy byl zwierany do masy. Jesli sie myle to prosze mnie poprawic. Moim zdaniem prawdziwy prostownik sterowany na tyrystorach...
Zupełnie naturalne zachowanie. Na obrotach biegu jałowego nigdy nie będzie ładowania.
Dwa z nich to zwykłe przekaźniki. Obok nich leży przerywacz kierunkowskazów i regulator napięcia.
Nie ma sensu ograniczyć prądu ładowania dodatkowym rezystorem. Jest jeszcze jedna możliwość. Poszukać wśród złomiarzy na Allegro oryginalny regulator napięcia ze skuterów Yamahy itp. z silnikiem Minarelli — przy nich zwykle były stosowane regulatory z płaską wtyczką. Może będzie kosztował tyle co nowy chiński, ale przynajmniej nie będzie oszukany.
wzmacniacz się prazdopodobnie wzbudził bez rezystancji na wejściu. Nie, to nie było wzbudzenie gdyż wzbudzenie powoduje natychmiastowe spalenie tranzystorów mocy. Nie podłączony W 112 powodował że stopnie różnicowe wzmacniaczy mocy nie miały masy i stąd te napięcia na wyjsciach.
Post był raportowany. Przeniosłem z: Nagłośnienie i Akustyka
Wlutuj oporniki 1k lub 470 Ohm w miejsce gdzie były złącza baza-emiter tranzystorów mocy i po tej operacji zmierz ponownie napięcia
Najpierw na wyłączonym wzmacniaczu i zasilaniu zlokalizowałem nóżkę 90 i po włączeniu sprawdziłem napięcie.
Pytanie tylko czy zbyt małe ładowanie ma wpływ na wyświetlacz? Czy obstawiać wyświetlać że jest uszkodzony. Wstawiłem opornik i te same obawy tylko że na niższym napięciu. Bez opornika gasł przy 13v z opornikiem przy 12v. Czy jest taka możliwość że regulator napięcia wysyła złe napięcie
Napiecia wzgledem masy: Napiecie na R232, z prawej strony (patrzac na schemat) okolo -49V, z lewej o okolo 35mV mniejsze (mniej ujemne) o ile opornosc R232 wynosi 22 Ohm. Napiecie na dolnych koncowkach R151 i 153 dokladnie takie same jak na lewej stronie R232. Napiecie na gornych koncowkach R151 i 153 dokladnie takie samo jak na dolnych ich koncowkach....
A mierzyłeś napięcie przy transformatorze? Może kabel kiedyś został załamany lub gdzieś ma przerwę. Takie uszkodzenie zdarza się niezmiernie rzadko o ile w ogóle. Koszt przewinięcia takiego trafo to zależy jak bardzo trzeba będzie rozpruć to wszystko.
podaj pojemność tej yamahy i rok produkcji bo hyba mam tą cząstkę.
Wszystko jest ok tylko ze jeszcze musze wiedziec gdzie dokladnie w kostce ma byc umieszczony ten czerwony przewod, prosiłbym o zdjęcie kostki jak ktoś posiada taka maszynke z góry dziękuje za pomoc.
2A 100V https://obrazki.elektroda.pl/1716923000_...
Od ktorych elementów i pomiarów powinienem zacząć. Na str.37 masz schemat blokowy, zapoznaj się i będziesz widział gdzie mierzyć, te różowo-czerwone cyfry na schemacie to napięcia. Sprawdź IC452.
Tak, jest odwrotnie ale to nie problem. Z tych napięć wynika że te układy wzmacniaczy mocy są źle zaprojektowane, konkretnie pierwszy stopień, stąd te napięcia na wyjściach. Nie wygląda na to aby cokolwiek na zewnątrz było powodem tego napięcia.
Po pracy sprawdzę tranzystory. W necie można wyszukać, że w wersjach amerykańskich i japońskich w/w kondensatory były montowane 'niby' na za małe napięcie.
Ogólnie jak naprawa nie wyjdzie drożej niż 1000zł to motor w miarę dobrej cenie kupiłem. Napięcie na kostce która idzie do licznika? Masz może schemat, które piny odpowiadają za danie napięcia?
Sprawdź przede wszystkim kondensatory elektrolityczne o niewielkich pojemnościach - z praktyki wiem, że te padają najszybciej. W wypadku gdyby pomiary nie wykazały uszkodzeń (tolerancja pojemności na poziomie 20% jest dopuszczalna) sprawdź napięcia po stabilizatorach.
rozebrałem alternator i uzwojenie wzbudzenia ma wyprowadzone dwa kable, czyli możne je dowolnie podłączać. Czy ma znaczenie fazowość(biegunowość) podłączenia tego uzwojenia. Więc jak podłączyć i z jakim regulatorem, żeby było dobrze? jak podłaczyć ten alternator żeby mieć kontrolke ładowania.
Witam ! Proszę bardzo schemat, ale zacząc to trzeba od chęci i rozebrania sprzętu, zeby przynajmniej wizualnie zobaczyć jak to wygląda i pomierzyć napięcia, posprawdzać bezpieczniki !
Witam otóż w mojej tzr-ce spalił się regulator napięcia (na żadnym pinie nie ma przejścia) i jest 1 taki na allegro za jakieś kosmiczne pieniądze czy dało by się jakiś inny regulator wstawić zamiast niego.zdj regulatora w załączniku.
Ok, można to uznać za poprawne napięcia
Natknęło mnie na odczepienie kabli podlaczonych do niego i nagle swiatla zapalily sie mocniej (tego wlasnie potrzebuję). Gdy podłączyłem te kable znowu na miejsce i znalazlem sie w punkcie wyjscia, czyli z przygaszonym oswietleniem. Czy wedlug Was jest to zepsuty rwgulator napiecia ? W takiej sytuacji sprawa jest jasna. Regulator do wymiany, gdyż zbyt...
a jakie powinno być napięcie?
Transformator daje 2x35VAC (ze wspólnym środkiem). Końcówki zasilane są +/- 50 VDC. Mam schemat (średniej jakości). Podaj adres, to wyślę. Lub: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
przepraszam za pomyłkę R623 (68k)
Masz komunikat o wejściu w tryb Protect ze względu na niewłaściwe napięcie zasilacza.
Zrobiłem mostek, Ale nie ma napięcia wcale. jak by nie mierzył. Nie rozumiem, Teraz ja nie rozumiem. Jaki mostek? Gdzie nie ma napięcia?
Pomocy!!! kupiłem niedawno FZR-kę i okazało się, że jst spalony elektroniczny regulator napięcia(bardzo częsta usterka w tym modelu). Tam jest trójfazowa prądnica ze stałymi magnesami (nie potrzebuje wzbudzenia, więc standardowe regulatory od alternatorów samochodowych odpadają). Nie chcę kupować oryginalnego(250-400zł), bo i tak po pewnym czasie się...
Po wylutowaniu uszkodzonych elementów układ wrócił do normalnej temperatury pracy. Drugi kanał jest okej. Chciałbym sprawdzić działanie końcówki na tym jednym kanale bo w przedwzmacniaczu też jest coś raczej nie tak. Czyli rozumiem obydwa stopnie końcowe masz obecnie sprawne? Sprawdziłeś prąd spoczynkowy dla stopnia końcowego który był uszkodzony?...
A jakie są cewki oświetlenia? Taki dobierz do nich regulator napięcia.
Mierz prąd licząc spadek napięcia.
Przy 8 omqch jest większe napięcie
No to OL. Temat zamknij-:) Dodano po 2 Zmniejszyłem napięcie do 220V i wzmacniacz załącza się normalnie, Jak wpadleś na to aby na próbę zmniejszyć napięcie?
Witam, Mam problem, ostatnio uszkodził mi się regulator napięcia i poszukuję jego schemat. Dodam że jest to regulator napięcia do Yamahy TZR 50 z 2008 rocznika. Więc moje pytanie brzmi, czy ktoś byłby w stanie podesłać mi schemat takiego oto regulatora napięcia?
Nie używać uszkodzonego. Sprawdzić napięcia i kondensatory.
Może uszkodzony sterownik VFD? Sprawdź jego zasilanie, czy nie ma za dużych tętnień i wahań napięcia.
Czyli na katodzie D10 i Vdd IC3 tez jest 3,7 V ? Jeżeli tak to nie włączy IC2 bo D8 jest 6V8. Zgadza się, ale dlaczego jest takie niskie napięcie?
Zobacz kondensator i diode porzy przekaźniku może to w wyniku zaniku napięcia.
stby ma na wyjściu z zasilacza oznaczenie ST5,6V, Jaką wartość ma to napięcie?
Witaj. Na Twoim miejscu spokojnie jeszcze raz sprawdziłbym połączenia kablowe. Po za tym należałoby sprawdzić czy z zasilacza wychodzą napięcia .
Transformator 2 X 28 V. Dodano po 23 Poprawnie jest 2 X 30 V.
Tak to jest regulator napiecia z tzr.
Więc spróbuję w tej formie zwiększać napięcie symetryczne
Sprawdziłem te tranzystory porównując wartości z tymi w sprawnym kanale, te które miały nie zgodne wartości wymieniłem. Jeśli wlutuje tranzystory końcowe najprawdopodobniej je spale, skoro są takie napięcia.
Jeśli jest przekaźnik, to można z niego skorzystać. Bezpieczniki obowiązkowo musi być do urządzeń zasilany po przekręceniu kluczyka. Można więc poszukać, na których bezpiecznikach pojawia się napięcie.
Sprawdź napięcia w układzie Protection. Q106, Q108.
Zastanawia mnie, czy założenie diod zamiast zwykłych żarówek miało na to jakiś wpływ? To jest kwestia mocno dyskusyjna, ponieważ alternatory i regulatory napiecia w motocyklach pracują i tak na pełnym obciążeniu. Czy może mieć to związek z tym, że zamiast żarówek w światłach drogowych i postojowych mam włożone diody? Nie jest to dopuszczalne w kwestii...
22nF/275VAC X2
wynosi 03,3 Chyba raczej 3,3V~? (bez zera?) Sprawdź jeszcze czy na Q 10 są prawidłowe napięcia.
Czy każdy kanał zasilany jest z osobnego transformatora? Ewentualnie z osobnych uzwojeń. Miałem raz podobny przypadek we wzmacniaczu Yamahy, napięcia zasilania wynosiły +70/-30V względem masy. Jak się okazało środkowy odczep transformatora miał jakiś bezpiecznik termiczny (lub coś podobnego) który miał przerwę. Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim...
Tak, możesz teraz wlutować tranzystory normalnie. Jeśli nie występuje tam dodatkowo jakaś ukryta usterka która nie ujawniła się podczas eksperymentu z rezystorami to powinien chodzić już poprawnie. TR116 powinien być zamontowany w taki sposób jak był oryginalnie. Jeśli oryginalnie miał kontakt z radiatorem to powinien go mieć nadal. Ten tranzystor odpowiada...
To jakaś masakra i fizycznie niemożliwe. Robi się jakieś zwarcie na vin, ale gdzie? Tam po drodze nic nie ma. Może poza przerwą, było sprawdzane połączenie, "brzęczykiem", załącznik żółte strzałki. A te miliwolty to, jakieś indukcje w kablach, miernik pokazuje jakieś głupoty bo tam nie ma żadnego napięcia.
Strona z pełną serwisówką:http://www.hifiengine.com/man... bez żadnych udziwień prockami.Ustalanie uszkodzeń rozpocznij od stopni wejściowych wzmacniaczy.Należy uzyskać pełną symetrię napięć wzmacniacza i zerowe napięcie na wyjściu(+-10mV).
Ale wymień ten C8 bo na D8 powinno być 7,6 V a masz 7,0 V potem jest dioda 6V8 i tu moze być problem, że prąd LED w IC2 jest za mały i ledwo świeci. Po wymianie C8 na anodzie D8 napięcie wzrosło do 0,9V a na katodzie do 7,4V. Sprzęt włączył się 😁 Swoją drogą dlaczego ten kondensator musie być na aż tak ogromne napięcie?
To nie ma żadnego wpływu na brzmienie. Oj ma. Ma znaczenie i to zasadnicze. Słabej jakości kondensatory filtrujące, spowodują niestabilne zasilanie. To z kolei spowoduje pogorszenie brzmienia. (at)Eldomello Przeczytaj z obudowy tych kondensatorów, jaką mają pojemność i na jakie są napięcie.
Sprawdziłbym również tranzystor sterujący przekaźnikiem - może dostał przebicia i od razu po włączeniu zasilania napięcie idzie na cewkę przekaźnika.
Miernik pokazuje wartość 0 ohm Miernik pokazuje 0 Ω = sondy pomiarowe zwarte = rezystancja mierzonego obwodu = 0 Ω = obwód zwarty. https://obrazki.elektroda.pl/5114343100_... Miernik pokazuje rezystancję nieskończoną = OL = przerwa w obwodzie mierzonym. https://obrazki.elektroda.pl/3471282500_... Brak reakcji...
Opisane objawy mogą sugerować problemy z zasilaniem. Pomiar napięcia, sprawdzenie stanu elektrolitów, zimnych lutów.
To, które elementy są zamontowane w tej wersji. Na wyjściu ma być 12,5V (pod obciążeniem według schematu), i tak jest sprawdzałeś. W poście 5, po zwarciu przekaźnika 14,8V, więc za dużo. Odłącz wtyk od płyty i podłącz jakieś obciążenie 12V 5W i wymuś załączenie przekaźnika, ale przez tranzystor Q741, zmierz napięci, jak jest wszystko dobrze, powinny...
yamaha napiąć napiąć ładować yamaha yamaha błąd napiąć
epson reset tuszu nokia naprawa flash naprawić matryca monitor
Stihl MS180 kopci na biało - przyczyny i rozwiązania Epson SX130 - Awaria skanera, jak rozebrać?