Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
A sprawdzałeś napięcie jakie ładuje alternator?
To faktycznie może płynąć tak duży prąd że nie podnosi się jeszcze napięcie choć alternator ładuje. Podładuj akumulator prostownikiem. Miernik cęgowy by to wyjaśnił.
Jeżeli jest właściwe napięcie niezależnie od źródła to płynący prąd jest różny. Jeżeli akumulator rozładowany to jest większy i maleje wraz ze stopniem naładowania akumulatora. Ważne aby napięcie na akumulatorze nie było większe od zalecanego.
Przełącznik IGN ON/OFF musi w pozycji ON zwierać B+ akumulatora z zaciskiem IGN regulatora napięcia, wtedy będziesz miał ładowanie akumulatora
Tam masz dynamiczną kontrolę napięcia. 13V jak nie ma zapotrzebowania na prąd.
Witaj zamontuj orginalny alternator ten co był lub o tych samych numerach bo ładowaniem w tym aucie steruje sterownik sinika większe obciążenie większe ładowanie i sam sprawdz jakim napięciem ładuje
A dlaczego nie zmierzyłeś napięcia na akumulatorze? I to jest właściwe pytanie..Czemu ktoś podejrzewa uszkodzony alternator a nie sprawdzi po prostu do jakiego napięcia ładuje alternator? To się kupy nie trzyma
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
Z tego co napisałeś wyżej i jeżeli sprawdzałeś ładowanie na klemach oraz na B+ na alternatorze , to na pewno alternator NIE ŁADUJE. "Nowy" kupiłeś z regulatorem napięcia ładowania , czy przełożyłeś od "starego"?
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Echhhh. Ten samochód już dawno by był zrobiony, gdybyś myślał.
Oryginalny 700W
więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
Witam . Brak tego połączenia nie pozwoli na ładowanie , bo nie ma napięcia na wirniku alternatora.
Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
Gdzie masz te napięcia????????? Na D+??
Zmierz napięcie na obudowie alternatora i na śrubie gdzie przykręcony gruby przewód .
A może całkiem od innej strony- może alternator nie ładuje akumulatora do pełnego napięcia? Sprawdź napięcie, mam tak u siebie- najpierw 2,500 obrotów na silniku żeby ładował, potem wymiana na światła dzienne z normalnych ale dalej nie to. Robię alternator.
Denso czy Magneti Marelli?
Może alternator/ regulator napięcia. Zbyt duże ładowanie...
A jeszcze jedno zapomniałem dodać pasek od alternatora polej wodą . Jak przestanie piszczeć to masz uszkodzony(słabo napięty) pasek lub koło wytarte.
No to Valeo 120A, więc potrzebujesz nowego wirnika nr części AR3002 + łożyska 6303 oraz 6202, a także nowe szczotki svx7.
Alternator ci nie ładuje. Napięcie powinno być w granicy 14 V. Jedź do elektryka.
Ja w starych samochodach usterkę tą usuwam prowadząc nowy kabel od alternatora do klemy akumulatora i ładowanie pewne.P
Przecież stare ople tak miały zrobione ogrzewanie tylnej szyby, przekaźnik wpięty cewką pomiędzy D+ alternatora i masę przez wyłącznik, jak alternator nie zaczął ładować, to ogrzewanie się nie właczyło
Tak jest napięcie. Alternator zaraz po odpaleniu ładuje dobrze, po chwili ładowanie zaczyna spadać.
Sprawdzałeś mostek prostowniczy może któraś dioda padła. Miałem podobny problem, ładowanie 13,5 - 13,8V ale nie miałem problemów z niedoładowaniem akumulatora, niestety padło sprzęgiełko i ze względu na stan łożysk i pierścieni ślizgowych zmieniłem alternator na 8 lat młodszy ładowanie 14,2 - 14,4V, niestety nie zagłębiałem się co było przyczyną niskiego...
Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje Napięcie sprawdź multimetrem.
tylko ze munie po 10 minutach topi przewody raczej tu radiator niepomoże
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
Ali złom ale tester pokaże ci lepiej jak zostawisz go ładowarce z napięciem końcowym 16,1-16,4 na całą noc. Ali, czy Aku? :D W załączniku podano, aby nie przekraczać 14,4 V (Exide Excell Eb620) "używałem hitu za czasów zsrr (sprawny transformatorowy) i kilku dniach to samo było. Warto w takim przypadku zmierzyć pobór prądu podczas postoju samochodu...
Witam, ale może kolega mieć zużyte koło pasowe od alternatora i mimo braku piszczenia i dobrego naciągu wirnik alternatora będzie miał poślizg. Do alternatorów można dostać regulatory o wyższym napięciu, chodzi mi o napięcie wyjściowe z alternatora.
Sprawć ładowanie bezpośrednio przy alternatorze(napięcie i prąd) oraz przewód i dący do aku. Tylko dokładnie zwracając uwagę na połączenia oraz przewód-otarcia itp.
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
Naładuj baterie i zmierz jej napięcie. Zobacz co spalone w alternatorze.
Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
Musiałbyś ustalić dlaczego masz tylko 13.8V widocznie masz uszkodzony stojan i podnosząc napięcie ładuje cały czas wysokim natężeniem prądu.P
Elektromagnes zasilany jest napięciem D+ z alternatora - czyli blokuje wtedy. Gdy pojawi się ładowanie.
najprościej woltomierzem na akumulatorze podczas pracującego silnika przy około 2000 obr/min napięcie powinno być około 13,8V
Zwykłych żarówek nie stosuj, bo w mig wysysają akumulator. Tylko LED. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Owszem, robi.
Do ładowania na biegu jałowym oprócz napięcia wzbudzenia wymagana jest odpowiednia prędkość obrotowa wirnika alternatora. Czy koła pasowe w obu alternatorach są jednakowej średnicy?
Ile razy można tłumaczyć że masz wyczyścić śrubę i "podkówkę" bo to na ich skorodowanym styku ginie te napięcie?
Jaki to alternator jak połączony jaka lampka ładowania? Zmierzyłeś napięcie wzbudzenia na alternatorze?
Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
Sprawdź napięcie na nim podczas pracy samochodu i porównaj z głównym.
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Mam takie pytanie: Wiem ze ładowanie powinno być miedzy 13,9 a 14,4... No a u mnie w moim maluszku na włączonych światłach i właczonym radiu czyli normalnym dla mnie obiązeniu akumulatra, wynosi 12,4V na postoju i 13,4V z wcisnietym gazem. Chciałem zapytać w ktorym miejscu i w jaki sposób reguluje się napięcie ładowania? Zauwazylem ze akumulator czasami...
Witam jak wyzej jak to wszystko spiac do kupy alternator,regulator, stacyjka,i wskaznik naladowania?? zeby dzialalo ladowanie prosze o pomoc i jakis schemat, ponizej zamieszczam obrazki Alternator: http://img77.imageshack.us/my.php?image=... Regulator: http://img464.imageshack.us/my.php?image...
Witam, Jestem nowy na forum i pierwszy raz proszę o pomoc, w moim MTZ 82 nie mam ładowania. Zamontowany jest w nim alternatro z pięcioma wyjściami taki jak na zdjeciu, natomiast regulator napięcia to PP3626 Ciągnik ma instalacje 12/24v. Proszę o wyjaśnienie jak zamontować alternator samochodowy z poloneza czy fiata. http://obrazki.elektroda.pl/2584385400_1...
Witam Jak sprawdzić czy alternator ładuje.... ? Prosze o dokładną instrukcje
Witam, kupiłem alternator do c330, dostałem razem z nim rozpiskę zacisków, na czerwono zaznaczone to akumulator, na zielono kontrolka ładowania, na pomarańczowo zasilanie stacyjka, i właśnie zastanawia mnie ten zacisk zasilanie stacyjka czy go mam gdzieś podpiąć? http://obrazki.elektroda.pl/2254461100_1...
Mam problem z ładowaniem w Ładzie 2105 wskazówka od napięcia akumulatora oscyluje między (zielonym a czerwonym polem) wymiana regulatora napięcia na nowy nic nie pomogła ,na wyższych obrotach wszystkie światła świecą raz jaśniej raz ciemniej. Pomocy !!!!! :|
TAK JA KW TEMACIE , JAK TO SIEROBI ZEBY SPRADZIC ŁADOWANIE AKU PRZEZ ALTERNATOR????
jak w temacie jak to zrobić
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Witam Mam problem z ładowaniem na wolnych obrotach w kosiarce po dodaniu gazu do okolo 1200 obrotow ladowanie sie pojawia i jest juz na wolnych obrotach Prad wzbudzajacy jaki dochodzi do alternatora to 11.7v i na tym kabelku w szereg wlutowany jest opornik o wartosci mierzonej miernikiem 374kohm Po co ten opornik.Kontrolka od ladowania to dioda jak...
Witam wszystkich. Ostatnio w C-360 wymieniłem prądnice na alternator. Problem w tym , że cały czas mi świeci kontrolka od ładowania. Wszystko podłączone jest następująco: Od alternatora dwa przewody czerwony(grubszy) i czarny. Czerwony podłączony do rozrusznika , a następnie kablem grubym do akumulatora pod plusa. (Alternator podaje napięcie 2,3V)....
Witam Jakie powinni być napięcie na akumulatorze podczas normalnej pracy silnika - bieg jałowy? U mnie wynosi miedzy 12 V (włączone światła mijania), a 12,5 V (wyłączone) - wg. mnie to ie jest normalne i powinno być ponad 14 V. Często jak jest wilgotno na dworze, to po uruchomieniu silnika słychać jak piszczy pasek klinowy, dopiero jak jak przycisnę...
Witam, chodzi o alternator w UAZie napięcie na aku. silnik nie pracuje jest około 12,5V jak przygazuje na ful to dochodzi max na 12,9V. Jak odłączam akumulator to silnik pracuje normalnie, jak włączę światła na odłączonym aku to na wolnych obrotach świecą w miarę dobrze jak przygazuje to światła przygasają. Dodam, że próbowałem odłączać regulator i...
Czy jakas dobra osoba pomoze mi w podlaczeniu takiego alternatora do ciagnika.W zaden sposob nie moge uzyskac z niego ladowania https://obrazki.elektroda.pl/4184012100_...
Jak w temacie zmieniłem prądnicę na alternator i wiem ,że B+ do akumulatora, a D+ do kontrolki, ale czy trzeba dawać jakiś wyłącznik, że jak się akumulator naładuje to wyłącza ładowanie.
Witam. Problem jak wyżej napisałem. Alternator ładuję ,a na komputerze świeci się kontrolka. Wymieniony regulator napięcia, kable też sprawdzone ,szczotki i szczotkotrzymacz w alternatorze również sprawne. Jeśli ktoś mógłby coś doradzić gdzie dalej szukać będę wdzięczny.
Witam kupiłem taki alternator czy ktoś mógł by mi pomoc i opisać jak go mogę podłączyć do akumulatora żeby światła z niego się świeciły a akumulator miał ladowanie https://obrazki.elektroda.pl/4873565200_... https://obrazki.elektroda.pl/4977382700_...
Wiatm. Mam pewien problem z podłączeniem alternatora do akumulatora, mianowicie gdy podłączyłem go do akumulatora i zacząłem kręcić wirnikiem alternatora na takich obroitach jak powinien chodzic -nastąpiło wyladowanie akumulatora. Proszę o jakikolwiek schemat lub pisemne wyjaśnienie która końcówka z wyjścia alternatora, do której końcówki akumulatora,...
alternator napiąć ładować jakie napiąć ładować alternator napiąć ładować alternator falować
focus klucz wymiana uszczelka kolektor dolotowy diora ws442 naprawa
Zależność matematyczna: liczba 6 razy mniejsza Falownik Sofar 3.3-12KTLX-G3 – migająca zielona dioda i sporadyczny alarm, interpretacja sygnałów LED