Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
To faktycznie może płynąć tak duży prąd że nie podnosi się jeszcze napięcie choć alternator ładuje. Podładuj akumulator prostownikiem. Miernik cęgowy by to wyjaśnił.
więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
No to Valeo 120A, więc potrzebujesz nowego wirnika nr części AR3002 + łożyska 6303 oraz 6202, a także nowe szczotki svx7.
Tam masz dynamiczną kontrolę napięcia. 13V jak nie ma zapotrzebowania na prąd.
Może alternator/ regulator napięcia. Zbyt duże ładowanie...
Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
Denso czy Magneti Marelli?
Myślę że w praktyce leżysz z takim ładowaniem. Albo masz uszkodzony regulator albo takie spadki na instalacji. Napisz jakie jest napięcie na samym alternatorze pod obciążeniem.P
A sprawdzałeś napięcie jakie ładuje alternator?
Przełącznik IGN ON/OFF musi w pozycji ON zwierać B+ akumulatora z zaciskiem IGN regulatora napięcia, wtedy będziesz miał ładowanie akumulatora
Z tego co napisałeś wyżej i jeżeli sprawdzałeś ładowanie na klemach oraz na B+ na alternatorze , to na pewno alternator NIE ŁADUJE. "Nowy" kupiłeś z regulatorem napięcia ładowania , czy przełożyłeś od "starego"?
Witaj zamontuj orginalny alternator ten co był lub o tych samych numerach bo ładowaniem w tym aucie steruje sterownik sinika większe obciążenie większe ładowanie i sam sprawdz jakim napięciem ładuje
Alternator ci nie ładuje. Napięcie powinno być w granicy 14 V. Jedź do elektryka.
tylko ze munie po 10 minutach topi przewody raczej tu radiator niepomoże
moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje Napięcie sprawdź multimetrem.
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
A może całkiem od innej strony- może alternator nie ładuje akumulatora do pełnego napięcia? Sprawdź napięcie, mam tak u siebie- najpierw 2,500 obrotów na silniku żeby ładował, potem wymiana na światła dzienne z normalnych ale dalej nie to. Robię alternator.
Zmierz napięcie na obudowie alternatora i na śrubie gdzie przykręcony gruby przewód .
Gdzie masz te napięcia????????? Na D+??
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
jak zmienisz alternator to daj znac:) hehe
Tak jest napięcie. Alternator zaraz po odpaleniu ładuje dobrze, po chwili ładowanie zaczyna spadać.
Przecież stare ople tak miały zrobione ogrzewanie tylnej szyby, przekaźnik wpięty cewką pomiędzy D+ alternatora i masę przez wyłącznik, jak alternator nie zaczął ładować, to ogrzewanie się nie właczyło
Oryginalny 700W
Witam . Brak tego połączenia nie pozwoli na ładowanie , bo nie ma napięcia na wirniku alternatora.
Ja w starych samochodach usterkę tą usuwam prowadząc nowy kabel od alternatora do klemy akumulatora i ładowanie pewne.P
A jeszcze jedno zapomniałem dodać pasek od alternatora polej wodą . Jak przestanie piszczeć to masz uszkodzony(słabo napięty) pasek lub koło wytarte.
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
Witam, ale może kolega mieć zużyte koło pasowe od alternatora i mimo braku piszczenia i dobrego naciągu wirnik alternatora będzie miał poślizg. Do alternatorów można dostać regulatory o wyższym napięciu, chodzi mi o napięcie wyjściowe z alternatora.
Właśnie jest tak jak piszesz.Czyli jak alternator nie pracuje kontrolka ładowania dostaje (-) przez regulator i uzwojenie wzbudzenia.W chwili gdy alternator ładuje na zacisku D+ pojawia się napięcie ,czyli (+),różnica potencjałów zanika i kontrolka gaśnie.
Sprawć ładowanie bezpośrednio przy alternatorze(napięcie i prąd) oraz przewód i dący do aku. Tylko dokładnie zwracając uwagę na połączenia oraz przewód-otarcia itp.
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
Witam. Mam problem z ładowaniem - jak noc lub kilka Mazda postoi, to po odpaleniu przez kilka minut napięcie około 18-19 V. Po 3 minutach spada, ale czasami rośnie razem z obrotami, a jeszcze po 5 min wraca całkiem do normy. Pierwszy raz takie coś miałem w sierpniu, później 2 razy w październiku (jednego razu przed karcherem miałem ok, a po umyciu odrazu...
Było sprawdzone wszystko przed wymianą Tak a niby co?Bo napisałeś tylko to: No to oddałem do mechanika. Sprawdzamy napięcie - alternator nie ładuje, do wymiany. Sprawdzanie napięcia to za mało.A gdzie kontrola jego sterowania ,odczyt błędów ze sterowników czy parametrów?
A dlaczego nie zmierzyłeś napięcia na akumulatorze? I to jest właściwe pytanie..Czemu ktoś podejrzewa uszkodzony alternator a nie sprawdzi po prostu do jakiego napięcia ładuje alternator? To się kupy nie trzyma
Najprawdopodobniej alternator do wyjęcia i regeneracji. Ładowanie zbyt małe. Jakie napięcie jest na wyłączonym aucie?
Naładuj baterie i zmierz jej napięcie. Zobacz co spalone w alternatorze.
Ile razy można tłumaczyć że masz wyczyścić śrubę i "podkówkę" bo to na ich skorodowanym styku ginie te napięcie?
Elektromagnes zasilany jest napięciem D+ z alternatora - czyli blokuje wtedy. Gdy pojawi się ładowanie.
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
Panowie dziękuje za pomoc. Powierzyłem jeszcze trochę, na przewodzie od wzbudzenia pojawia się po przekręceniu stacyjki napięcie zbliżone do napięcia akumulatora. Alternator zaczyna ładować napięciem 14,5v po przygazowanu. Dodatkowo muszę się uporać ze spoczynkowym poborem prądu 0,4A. Czy coś w kontekście sytuacji z ładowaniem jesteście jeszcze w stanie...
Do ładowania na biegu jałowym oprócz napięcia wzbudzenia wymagana jest odpowiednia prędkość obrotowa wirnika alternatora. Czy koła pasowe w obu alternatorach są jednakowej średnicy?
To moze być szczelony akumulator. Np zwarta jedna cela. Alternator normalnie ładuje, a napięcie nie wzrośnie. Jeśli nie ma zwartej celi, alternator ładuje ( napiecie jednak 13,5V ), nawale jednak regulator napięcia, czyli właściwie wzbudzania. Pozdro.
Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
Koledzy, te wasze uczone rozważania na temat prądu ładowania sprowadzają sie do tego ile aniołków i diabełków zmieści się na główce szpilki. Proszę mi wskazać układ, który dyktuje jaki prąd może być udostępniony do skonsumowania akumulatorowi. Ja tylko wiem o jedno, w instalacji ma być utrzymane napięcie na poziomie 14.5V i to jest warunek który zapewnia...
Mam takie pytanie: Wiem ze ładowanie powinno być miedzy 13,9 a 14,4... No a u mnie w moim maluszku na włączonych światłach i właczonym radiu czyli normalnym dla mnie obiązeniu akumulatra, wynosi 12,4V na postoju i 13,4V z wcisnietym gazem. Chciałem zapytać w ktorym miejscu i w jaki sposób reguluje się napięcie ładowania? Zauwazylem ze akumulator czasami...
Witam Mam takie pytanie czy akumulator samochodowy można ładować bez przerwy małym prądem tak jak np. ogniwa Ni-Cd? Jeżeli tak to jakim prądem? Dokładnie chodzi mi o to żeby akumulator w każdej chwili był w pełni naładowany i gotowy do użycia. Na czasie ładowania specjalnie mi nie zależy, może on wynosić nawet kilkadziesiąt godzin. Pozdrawiam
Witajcie ponownie, Niestety poprzedni temat zamknąłem bo myślałem , że już wszystko ok. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Niestety. Ładowanie na wolnych obrotach ok, ale podczas zwiększania obrotów rośnie do ~17 V przy 4,5-5 tys obr. Pod obciążeniem jest w miarę ok. Czyli włączone wszystkie odbiorniki. Po odłączeniu kostki z alternatora...
Witam Jakie powinni być napięcie na akumulatorze podczas normalnej pracy silnika - bieg jałowy? U mnie wynosi miedzy 12 V (włączone światła mijania), a 12,5 V (wyłączone) - wg. mnie to ie jest normalne i powinno być ponad 14 V. Często jak jest wilgotno na dworze, to po uruchomieniu silnika słychać jak piszczy pasek klinowy, dopiero jak jak przycisnę...
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
Niech mi ktos łopatologicznie wyjaśni dlaczego mierzy się napięcie alternatora i prawidłowe to 14-14,4V a nie mierzy się ile daje alternator prądu A do akumulatora i czy w ogole można to w jakis sposób zmierzyć? przeciez może alternator dawać 14V i np tylko 100mA zamiast np 5A Np mamy rozładowany akumulator 12V jak ładujemy prostownikiem to na początku...
Witam. Tak jak w temacie. Czy jesto możliwe podładowywanie akumulatora (w nocy) za pośrednictwem gniazda zapalniczki?? Chodzi mi o podłączenie małego prostownika do tego gniazda. Pozdrawiam
TAK JA KW TEMACIE , JAK TO SIEROBI ZEBY SPRADZIC ŁADOWANIE AKU PRZEZ ALTERNATOR????
Pytanie : Jak ładować akumulator samochodowy najlepiej(aby działał jak najdłuzej) -stalym napieciem (poleca EDW) -prostownikiem jednopołówkowym (np.RE'87) na forum też są różne zdania. Może ktoś ma doświadczenia w tym zakresie?
Witam, mam problem z brakiem ładowania w minikoparce typu "bobcat". Alternator z zewnętrznym mechanicznym regulatorem napięcia. Alternator oraz regulator był sprawdzany w profesjonalnym zakładzie zajmującym się regeneracją tego typu urządzeń - po testach wychodzi że są sprawne. Po założeniu do maszyny pomiar napięcia na mierniku wykazuje brak ładowania....
Witam, mam pewien problem z Ładą Nivą 1.7i, otóż najprawdopodobnie alternator nie ładuje. Po przekręceniu kluczyka powinna się zapalic kontrolka ładowania o po uruchomieniu zgasnąć i właśnie owa kontrolka sie nie zapala sprawdziłem wszystkie żaróweczki od kontrolek, są OK, pomierzylem wszystkie diody, rezystory, są OK.W alternatorze wymieniłem cały...
Witam Mam problem z ładowaniem na wolnych obrotach w kosiarce po dodaniu gazu do okolo 1200 obrotow ladowanie sie pojawia i jest juz na wolnych obrotach Prad wzbudzajacy jaki dochodzi do alternatora to 11.7v i na tym kabelku w szereg wlutowany jest opornik o wartosci mierzonej miernikiem 374kohm Po co ten opornik.Kontrolka od ladowania to dioda jak...
Witam Chciałem zapytać cz ytrzeba ładować nowy akumulator kwasowy samochodowy. Porpostu kupiłem nowy akumulator i po kilku dniach pracy wyładował sie i to w znacznym stopniu. Więc czy trzeba ładować go po zakupie
Witam wszystkich. Ostatnio w C-360 wymieniłem prądnice na alternator. Problem w tym , że cały czas mi świeci kontrolka od ładowania. Wszystko podłączone jest następująco: Od alternatora dwa przewody czerwony(grubszy) i czarny. Czerwony podłączony do rozrusznika , a następnie kablem grubym do akumulatora pod plusa. (Alternator podaje napięcie 2,3V)....
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
TEMAT dyskusji Ładowanie - Alternator Po ok 5 godz pracy ciągnika na wolnych obrotach nie pali sie ani nie ża rz y kontrolka ładowania tylko pulsuje z częstotliwością co 1-2 sekundy jak obroty wzrastaja to przestaje swiecić, lub po zapaleniu np świateł postojowych (na wolnych obrotach) Czekam na opinie Pozdrawiam Marka sprzętu? Marka alternatora? Może...
Witam. Znowu zwracam się z prośbą o pomoc. Mianowicie tak samochód to nissan pickup d22 z 1999r silnik 2.5tdi. Problem jest z ładowaniem. Mianowicie po odpaleniu na biegu jałowym ładownia brak 12v.Po dodaniu gazu lekko wzrasta do 12.8v. Jak przejadę samochodem tak z 300m to ładowanie jest 14.4v i się utrzymuje. Po zgaszeniu silnika jak jest ciepły to...
Witam wszystkich , mój problem związany jest z akumulatorem chyba żelowym bo tak naprawdę nie wiem jaki on do końca jest ,akumulator nie był jeszcze ładowany u mnie kupiłem go wraz z samochodem , chce go podładować prostownikiem z regulacją płynną od 3 A do 15 A bo taki posiadam i pytanie czy mogę ?jeżeli tak to mając tylko miernik jak ustawić pokrętło...
Cześć Wymyśliłem sobie że będę ogrzewał namiot dachowy kocem elektrycznym 85W z dodatkowego akumulatora AGM 100Ah poprzez przetwornicę 150W pełny sinus. Działa to bardzo dobrze, problemem natomiast jest ładowanie tego dodatkowego aku z gniazdka zapalniczki. Jest on ładowany poprzez przetwornicę DC/DC o taką: https://botland.com.pl/zasilacze-samocho...
Witam, Mam w aucie inwerter z funkcją ładowania akumulatora. (do ~13,6V) Chodzi mi o zimową konserwację i zabezpieczenie przed porannym problemem z odpaleniem. Mam w aucie grzałkę 500W z timerem i godzinke przed wyjściem do pracy odpala się ta grzałka i grzeje płyn do około 60^C. Tym samym gniazdem jest podłączony inwerter i razem z załączeniem się...
napiąć ładować alternator jakie napiąć ładować alternator napiąć ładować alternator falować
winfast nagrywanie basen ogrzewać wymiennik huawei odblokować
Usterka hamulca postojowego 3556 w MAN - diagnostyka i naprawa Messenger Facebook – brak widoczności statusu aktywności, ukryty „ostatnio aktywny”