Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
Wszystko wskazuje na niedostateczne ładowanie i lub braki napięcia w instalacji. Gdzieś ci się kabelki poluzowały.
w spoczynku napięcie akumulatora 11,95 W ciepłym listopadzie- ładowanie do sprawdzenia.
Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada.
Sprawć ładowanie bezpośrednio przy alternatorze(napięcie i prąd) oraz przewód i dący do aku. Tylko dokładnie zwracając uwagę na połączenia oraz przewód-otarcia itp.
Bo przecież na regulacje napięcia w alternatorze nie wpływa temperatura ? Wpływa ale chyba nie we wszystkich alternatorach Najnowsze auta regulują napięcie ładowania, zależy to od wielu czynników, jednak nie wiem czy od temperatury też. . Starsze też (wyższe napięcie ładowania gdy zimno i niższe gdy ciepło) W mojej Skodzie od 2003 roku. jaki czas mniej...
Trochę słaby ten akumulator. Jakie jest ładowanie?
Nie demontowałem alternatora więc stanu szczotek i ślizgów nie znam. Pasek naprężony, jakieś 1,5 cm ugięcia pod kciukiem. Ładuje akumulator, sprawdzę jutro jakie będzie dawał napięcie ładowania.
Aku jakie napięcie Ładowanie ile Napięcie na aku podczas rozruchu??? Jak to sprawdzisz to można gdybać
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia.
Przy napięciu powyżej 15V błąd poduchy murowany. Jakie masz ładowanie?
Podłączenie B+ alta nie powinno iskrzyć.Wychodzi na to że alt kradnie prąd ,jest jakieś zwarcie w nim. Jak będziesz miał miernik to pomierzyć spadek napięcia na przewodach a jak dalej ładuje słabo to alt na stół.
(at)andrzej20001 Napięcie które podaje jest mierzone na oczku
jakie powinno być ładowanie w felicji
Ładowanie wynosi 14.3V , napięcie akumulatora 12,3V a jeszcze dodam wracając do zaistniałej sytuacji że po odpaleniu na kable z innego samochodu nic nie robiłem z akumulatorem ,nie ładowałem go i odpala bez problemu???
Hmm... może mi się z USB pomieszało... Na pewno bo w autach osobowych masz instalacje 12v Czy da się to jakoś podłączyć pod ten samochód? Nie Do tego sprzętu raczej na pewno nie ma ładowarek samochodowych, więc ta opcja odpada. Szukaj ładowarki uniwersalnej z odpowiednią wtyczką i napięciem wyjściowym, ampery mają być co najmniej 1.5 Dodano po 54 (at)edit:...
Regulator nie stabilizuje napięcia i pewnie jest za duże ładowanie na wysokich obrotach.
Witam! Prawdopodobnie wszystko jest w porząadku, prostownik ma automatykę, która po osiągnięciu napięcia 14V odłącza ładowanie, wówczas napiecie na akumulatorze "siada" (to normalne!) i przy 13V ładowanie załącza sie ponownie.
Gniazdo zapalniczki ma stałe zasilanie, niezależnie od włączonego zapłonu. Albo musisz zmienić zasilanie na pojawiające się po przekręceniu kluczyka, albo w obecny przewód zasilający zamontować przekaźnik odcinający napięcie.
Można też interfejsem wejść w BCM'a i podnieść to minimalne napięcie, w renówce miałem ustawione fabrycznie na 11.8V, da się zmienić na maks. 13.0V - opisane jako "minimalne napięcie instalacji" czy coś w tym stylu. Ubocznym efektem może być utrata Start/Stop, w grupie Vag (Audi, VW, Seat, Skoda)
mam podobny problem sprawdziłeś ładowanie bo może być reg. napięcia i masy jakieś błędy????? przeczytaj mój opis może jest podobnie????
Witam. Ja właśnie odnośnie tego bezpiecznika 200 A. Ostatnio po 4 dniach na postoju padł mi nowo kupiony akumulator. Więc pomyślałem, aby zmierzyć pobór prądu na postoju. Wychodzi na to, że jest za duży, ponieważ jest to 0.2 A, dokładnie 00.260 mA. Postanowiłem znaleźć powód. I gdy odpiąłem właśnie ten bezpiecznik, prąd spadł do 00.057 mA. Stąd moje...
Jak ładujesz to jakie ma napięcie podczas łądowania?
Alternator jest wzbudzany ze sterownika silnika I jeśli potrzebuję to ładuje 14, a jak nie to 12,5.
Elektrit a czy ten filtr przypadkiem nie powinien mieć Uz=12V? Pomyśl, co by się stało ( zenerka w środku) w czasie kiedy alt ładuje ( 14 i pół V)
Problem z rozładowującym się akumulatorem. Jeżeli auto postoi 2 dni napięcie bateri spada do 8v. Ładowanie sprawdzałem było po odpaleniu 14.4v. Akumulator nowy. Może ktoś miał podobny problem bo servis jest bezradny...
jeśli altek jest 6 diodowy to kontrolka jest sterowana przekaźnikiem tak bynajmniej miały duże fiaty,skody...ps.sprawdzałeś wogóle napięcie ładowania?może ładuje tylko sama sygnalizacja się uwaliła.
Akurat mam zaćmienie umysłu i brak pewności. Ale coś mi świta, że regulatory Skody (te starawe) miały regulację minusem. Na już proponuję podłączenie żarówki 5 W (lub 10 W) do przewodu zielonego i do masy. Regulator pozostaje na swoim miejscu. Spodziewam się powrotu prądu w ograniczonej wydajności. W każdym razie potwierdzi to awarię regulatora. A więc...
Mam pytanie: Udało się usunąć usterkę? Jeśli tak, co było przyczyną? Od tygodnia mam to samo. Najprawdopodobniej coś jest z alternatorem (szczotki/regulator napięcia), musiałbyś sprawdzić jak wygląda ładowanie u Ciebie. Najlepiej załóż nowy wątek i tam dokładnie opisz swój problem :)
No to wychodzi na to że czas sie zająć alternatorem bo na ciepłym troszke mało ładuje. Ciekawe jeszcze jak wygląda pulsacja napięcia? Ale na pewno jest do roboty.
ladowanie to nie pomiar napiecia lecz pradu ladowania regulator jest po to aby napiecie ladowania nie przekroczyło 14.4V bez regulatora alternator ładował by na maxa!
Kolego za przeproszeniem przestań p....isać głupoty , jakie ładowanie 11,5? Zawieś auto do elektryka niech ratuje , co zostało z auta i akumulatora.
Z ostatniego postu kolegi „Irek47” wychodzi że jest to wina braku wzbudzenia . Moim zdaniem jest to przerwa w obwodzi kontrolki , a nie problem z komputerem. W sytuacji gdy jest stosowana dioda LED to jest bocznikowana opornikiem tak żeby prąd wzbudzenia przekraczał 50mA , z takimi rozwiązaniami się często spotykam. Obejrzyj dokładnie alternator...
to raczej nie jest stałe zależy od stanu akumulatora itd ale na zaciskach przy podłączonym aku i odpalonym silniku powinno być napięcie z zakresu od 13,5 do 14,7V
Witam, Skoda Fabia 2009 1,4 16V 63kW. Napisałem, że po jałowym biegu bo odpinałem wtyczkę z alternatora bo mi przeszkadzała dostac się do filtra oleju. Potem zapomniałem założyć i odpaliłem tylno na chwilę silnik. Po wpięciu wtyczki do alternatora mruga kontrolka akumulatora i aku sie nie ładuje bo sprawdzałem miernikiem. Co mogło paść ? Regulator napięcia...
A co zrobiłeś sam? Maskę otworzyłeś? Zmierzyłeś napięcie, sprawdziłeś ładowanie? Stan klem, cokołów, przewodów? Kostkę stacyjki? Czy tylko napisałeś temat i liczysz na cud?
(at)Bieda z nędzą Dzięki za zainteresowanie tematem. Jest kolega pewny? Przejrzałem wiele takich przypadków i wszędzie był problem z tymi trzema diodami wzbudzenia. Nawet w tym linku co podałem wyżej był problem bardzo podobny i autor pisze, że wymienił trzy diody i pomogło. Załóżmy, że uszkodzona jest ta dioda w prostowniku głównym. To czy wtedy napięcie...
W którym miejscu instalacji dokonujesz pomiarów napięcia? O ile sobie kojarzę prostownik w tym urządzeniu po dłuższym użytkowaniu staje się klockiem tlenków aluminium i brudu. Czyli warto zajrzeć do wnętrza.
U mnie nie w Skodzie są podobne, szczególnie te pod obciążeniem. Ale są dopuszczalne. Dopuszczalne, ale tak w dolnej granicy. U mnie w prawie pełnym obciążeniu, prawie w pełnym. Jest własnie około 13,8V Ale te 13,8V wystarczy aby ładowało akumulator. Zmieniałem szczotki w alternatorze, ale dużo to nie pomogło. Prawdopodobnie, aby było lepiej musiałbym...
popieram "maszan"a szkoda komputera sprawdź napięcie, uważaj tylko na aku bo wadliwe regulatory w felci z reguły ładują 18-19V a wtedy aku może wystrzelić.
Proszę o informację, czy dobrze to liczę? Wiadomo, że to są szacunki, ale zasada obliczeń jest poprawna. Oczywiście można by się tu doktoryzować, jak wszędzie. Jaka tam będzie pobierana moc? 11 kW, 22 kW a może i nawet więcej. Ładowanie samochodów z takimi mocami nie jest dziś problemem, bo tych samochodów jest po prostu mało. Problem zacznie być,...
Przed podpieciem sprawdzam i na Aku 12,58V. Podpinam pod prostownik a on po 15min że już naładowany i sprawdzam i 14,6V. ̴... będzie już walnięty? Trochę za wysokie napięcie spoczynkowe akumulatora. Lecz: Ostatnio ładowałem nim 72Ah i było git. Tego nie chciał ruszyć. Pożyczyłem od sąsiada zwykły...
Na początek sprawdziłbym jak wygląda ładowanie na benzynie , bo może okazać sie , że problemem jest instalacja LPG , jeśli nie będzie różnicy to zacząłbym od wymiany regulatora napięcia a potem sprawdziłbym mostek
Temat zamknięty, wgłębiając się w działanie całego układu ładowania aku, nie jest on zero-jedynkowy. Alternator jest wzbudzany tylko gdy potrzeba, a ja sprawdzałem napięcie praktycznie bez obciążenia ze strony odbiorników i z w pełni naładowanym akumulatorem, który w tym układzie nigdy nie jest ładowany do 100%. Jazda próbna z podpiętym vcds'em i podgląd...
Pokaż zdjęciem czego oczekujesz lub gniazdko do którego chcesz dokupić wtyczkę, bo w temacie operujesz nazwą kostki a w tekście nazwą wtyczki, bowiem nie dla wszystkich kostka i wtyczka to równoznaczne pojęcie? AC oznacza, że napięcie jest przemienne więc przy dwóch pinach nie trzeba rozpiski. Złącza DC wymagają plusa i minusa, więc wtedy jest wymagana...
Akumulator ładowany tylko podczas jazdy, podłączyłem miernik do akumulatora i sprawdziłem do ilu spada napięcie na akumulatorze podczas uruchamiania auta, spada poniżej 11V . Napięcie akumulatora ta 12.2V. Natomiast podpiąłem miernik cęgowy i po uśpieniu auta ok 20min. amperomierz pokazywał 0,20A
Zmierz napięcie na alternatorze. W ten sposób będziesz wiedział czy alternator nie ładuje , czy po drodze do akku gdzieś napięcie ucieka. Ja stawiałbym na mostek diodowy lub (i) regulator napięcia. Najlepiej zawieź go do jakiegoś elektryka to Ci sprawdzą dokładnie.
Ta przetwornica zabezpiecza domofon, sterownik i pompki wodne do pieca c.o., zasilenie napędu do otwierania bramy i ewentualnie mogę podłączyć lodówkę itp. Te pierwsze 3 są podłączone na stałe. Mieszkam na prowincji i piec mam poza domem na węgiel, drewno... a zasilenie c.o. prowadzone jest pod ziemią do domu, więc obieg musi być wymuszony. Oczywiście...
Dla zapewnienia jego pełnego stanu naładowania do samochodu poprzez gniazdo zapalniczki podłączałem prostownik zakupiony w L...dl, który ładuje akumulator małym prądem około 2A nie przekraczając napięcia 13,6V po naładowaniu co pozwala na odłączanie tego prostownika np. dopiero przed wyjazdem Czy ja to dobrze zrozumiałem "akumulator sam siebie ładuje"...
Witam Srawdź koniecznie ładowanie (takie objawy może dawać uszkodzony regulator napięcia,jak i sam alternator),oraz przewody od alternatora do akumulatora,zwłaszcza przy akumulatorze jest taka listwa przy klemie plusowej.
skoda ładować ładować skoda napiąć ładować poprawny
atmega sterowanie wyświetlaczem windows ricoh czujki bingo
wytrzymałości dwuteowników transformator zgrzewarki
Oscylator 26 MHz w pilocie HATO: jaki typ? Optymalizacja pieca Termet Silver Pro: zasilanie i powrót