Ważne jest by pasek był dobrze napięty. Druga sprawa to pomiar napięcia na akumulatorze i alternatorze, czy są różnice w wskazaniach. Napięcie ładowania zależy od kondycji akumulatora. Pomiar powinien być wykonany po naładowaniu akumulatora.
Regulator niemiecki Huco. Spróbuje jeszcze napiąć bardziej pasek, może jest delikatny poślizg na nim, jak na wolnych obrotach mniejsze ma napięcie V a po zwiększeniu obrotów ma większe napięcie V.
Tak jak wspomniał użytkownik maniekmariusz na 90% winą jest zbyt słabo napięty lub już stary pasek klinowy napędzający osprzet - możesz to łatwo sprawdzić polewając go wodą. Pasek nie musi być popękany żeby sie ślizgał, ale jeżeli ma jakiekolwiek pęknięcia lub jets poszarpany to on jest do wymiany (raczej groszowa sprawa 30~40zł). Zdarza sie też, że...
Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada.
Sprawdź napięcie ładowania i poziom naładowania akumulatora. Jak jest za niskie to kwas "wyłazi z akumulatora". Przyczyną słabego ładowania może być słabo napięty pasek, częsty rozruch silnika + światła, walnięty regulator, słabe połączenia itp. Dodatkowo niedoładowany akumulator padnie bardzo szybko. W razie potrzeby (jak alternator nie nadąży ładować)...
w spoczynku napięcie akumulatora 11,95 W ciepłym listopadzie- ładowanie do sprawdzenia.
Wszystko wskazuje na niedostateczne ładowanie i lub braki napięcia w instalacji. Gdzieś ci się kabelki poluzowały.
Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
Trochę słaby ten akumulator. Jakie jest ładowanie?
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia.
Aku jakie napięcie Ładowanie ile Napięcie na aku podczas rozruchu??? Jak to sprawdzisz to można gdybać
Przy napięciu powyżej 15V błąd poduchy murowany. Jakie masz ładowanie?
jakie powinno być ładowanie w felicji
Gniazdo zapalniczki ma stałe zasilanie, niezależnie od włączonego zapłonu. Albo musisz zmienić zasilanie na pojawiające się po przekręceniu kluczyka, albo w obecny przewód zasilający zamontować przekaźnik odcinający napięcie.
Regulator nie stabilizuje napięcia i pewnie jest za duże ładowanie na wysokich obrotach.
Witam! Prawdopodobnie wszystko jest w porząadku, prostownik ma automatykę, która po osiągnięciu napięcia 14V odłącza ładowanie, wówczas napiecie na akumulatorze "siada" (to normalne!) i przy 13V ładowanie załącza sie ponownie.
(at)andrzej20001 Napięcie które podaje jest mierzone na oczku
Podłączenie B+ alta nie powinno iskrzyć.Wychodzi na to że alt kradnie prąd ,jest jakieś zwarcie w nim. Jak będziesz miał miernik to pomierzyć spadek napięcia na przewodach a jak dalej ładuje słabo to alt na stół.
Elektrit a czy ten filtr przypadkiem nie powinien mieć Uz=12V? Pomyśl, co by się stało ( zenerka w środku) w czasie kiedy alt ładuje ( 14 i pół V)
jeśli altek jest 6 diodowy to kontrolka jest sterowana przekaźnikiem tak bynajmniej miały duże fiaty,skody...ps.sprawdzałeś wogóle napięcie ładowania?może ładuje tylko sama sygnalizacja się uwaliła.
ladowanie to nie pomiar napiecia lecz pradu ladowania regulator jest po to aby napiecie ladowania nie przekroczyło 14.4V bez regulatora alternator ładował by na maxa!
Witam. Ja właśnie odnośnie tego bezpiecznika 200 A. Ostatnio po 4 dniach na postoju padł mi nowo kupiony akumulator. Więc pomyślałem, aby zmierzyć pobór prądu na postoju. Wychodzi na to, że jest za duży, ponieważ jest to 0.2 A, dokładnie 00.260 mA. Postanowiłem znaleźć powód. I gdy odpiąłem właśnie ten bezpiecznik, prąd spadł do 00.057 mA. Stąd moje...
Sprawć ładowanie bezpośrednio przy alternatorze(napięcie i prąd) oraz przewód i dący do aku. Tylko dokładnie zwracając uwagę na połączenia oraz przewód-otarcia itp.
Jak ładujesz to jakie ma napięcie podczas łądowania?
Z ostatniego postu kolegi „Irek47” wychodzi że jest to wina braku wzbudzenia . Moim zdaniem jest to przerwa w obwodzi kontrolki , a nie problem z komputerem. W sytuacji gdy jest stosowana dioda LED to jest bocznikowana opornikiem tak żeby prąd wzbudzenia przekraczał 50mA , z takimi rozwiązaniami się często spotykam. Obejrzyj dokładnie alternator...
mam podobny problem sprawdziłeś ładowanie bo może być reg. napięcia i masy jakieś błędy????? przeczytaj mój opis może jest podobnie????
No to wychodzi na to że czas sie zająć alternatorem bo na ciepłym troszke mało ładuje. Ciekawe jeszcze jak wygląda pulsacja napięcia? Ale na pewno jest do roboty.
Bo przecież na regulacje napięcia w alternatorze nie wpływa temperatura ? Wpływa ale chyba nie we wszystkich alternatorach Najnowsze auta regulują napięcie ładowania, zależy to od wielu czynników, jednak nie wiem czy od temperatury też. . Starsze też (wyższe napięcie ładowania gdy zimno i niższe gdy ciepło) W mojej Skodzie od 2003 roku. jaki czas mniej...
to raczej nie jest stałe zależy od stanu akumulatora itd ale na zaciskach przy podłączonym aku i odpalonym silniku powinno być napięcie z zakresu od 13,5 do 14,7V
(at)Bieda z nędzą Dzięki za zainteresowanie tematem. Jest kolega pewny? Przejrzałem wiele takich przypadków i wszędzie był problem z tymi trzema diodami wzbudzenia. Nawet w tym linku co podałem wyżej był problem bardzo podobny i autor pisze, że wymienił trzy diody i pomogło. Załóżmy, że uszkodzona jest ta dioda w prostowniku głównym. To czy wtedy napięcie...
Mam pytanie: Udało się usunąć usterkę? Jeśli tak, co było przyczyną? Od tygodnia mam to samo. Najprawdopodobniej coś jest z alternatorem (szczotki/regulator napięcia), musiałbyś sprawdzić jak wygląda ładowanie u Ciebie. Najlepiej załóż nowy wątek i tam dokładnie opisz swój problem :)
Alternator jest wzbudzany ze sterownika silnika I jeśli potrzebuję to ładuje 14, a jak nie to 12,5.
A co zrobiłeś sam? Maskę otworzyłeś? Zmierzyłeś napięcie, sprawdziłeś ładowanie? Stan klem, cokołów, przewodów? Kostkę stacyjki? Czy tylko napisałeś temat i liczysz na cud?
Proszę o informację, czy dobrze to liczę? Wiadomo, że to są szacunki, ale zasada obliczeń jest poprawna. Oczywiście można by się tu doktoryzować, jak wszędzie. Jaka tam będzie pobierana moc? 11 kW, 22 kW a może i nawet więcej. Ładowanie samochodów z takimi mocami nie jest dziś problemem, bo tych samochodów jest po prostu mało. Problem zacznie być,...
Problem z rozładowującym się akumulatorem. Jeżeli auto postoi 2 dni napięcie bateri spada do 8v. Ładowanie sprawdzałem było po odpaleniu 14.4v. Akumulator nowy. Może ktoś miał podobny problem bo servis jest bezradny...
Ta przetwornica zabezpiecza domofon, sterownik i pompki wodne do pieca c.o., zasilenie napędu do otwierania bramy i ewentualnie mogę podłączyć lodówkę itp. Te pierwsze 3 są podłączone na stałe. Mieszkam na prowincji i piec mam poza domem na węgiel, drewno... a zasilenie c.o. prowadzone jest pod ziemią do domu, więc obieg musi być wymuszony. Oczywiście...
Witam, Skoda Fabia 2009 1,4 16V 63kW. Napisałem, że po jałowym biegu bo odpinałem wtyczkę z alternatora bo mi przeszkadzała dostac się do filtra oleju. Potem zapomniałem założyć i odpaliłem tylno na chwilę silnik. Po wpięciu wtyczki do alternatora mruga kontrolka akumulatora i aku sie nie ładuje bo sprawdzałem miernikiem. Co mogło paść ? Regulator napięcia...
Witam Posiadam crossa w którym zamontowałem silnik od MZ ETZ 150 (z racji złomowej ceny części :lol: ). Kupiłem do niej nowy kompletny zapłon z wirnikiem. Ale znalazł się problem... Nie wiem jak podłączyć kable, ponieważ nie posiadam w tym motorku stacyjki, świateł, migaczy, a chce mieć w tym motorku jedynie ładowanie akumulatora. Mam elektroniczny...
Ładowanie wynosi 14.3V , napięcie akumulatora 12,3V a jeszcze dodam wracając do zaistniałej sytuacji że po odpaleniu na kable z innego samochodu nic nie robiłem z akumulatorem ,nie ładowałem go i odpala bez problemu???
Kolego za przeproszeniem przestań p....isać głupoty , jakie ładowanie 11,5? Zawieś auto do elektryka niech ratuje , co zostało z auta i akumulatora.
popieram "maszan"a szkoda komputera sprawdź napięcie, uważaj tylko na aku bo wadliwe regulatory w felci z reguły ładują 18-19V a wtedy aku może wystrzelić.
Można też interfejsem wejść w BCM'a i podnieść to minimalne napięcie, w renówce miałem ustawione fabrycznie na 11.8V, da się zmienić na maks. 13.0V - opisane jako "minimalne napięcie instalacji" czy coś w tym stylu. Ubocznym efektem może być utrata Start/Stop, w grupie Vag (Audi, VW, Seat, Skoda)
Witam wymieniałem wczoraj alternator na regenerowany bez żadnego obciążenia mam 14,1-14,4 V na wolnych obrotach ale gdy włączę światła i nawiew na maksa to już mam 13,4 V a jak załączę dodatkowo podgrzewanie tylnej szyby to napięcie potrafi spaść na 12,5 V i stąd moje zapytanie czy to normalne czy na przykład szczotki musza się ułożyć czy coś w tym...
A ty tylko na benzynie sprawdzasz, czy też i na lpg? Gaz czasem wprowadza zamieszanie swoim istnieniem, i zwykle należy zapomnieć o gazie, a diagnozować wyłącznie na benzynie. przeskoczy na gaz chwilę pofaluje i wszystko ok. Ja tam nie wiem co, ale tego typu "źle na benzynie, dobrze na gazie", zwykle wynika z niewłaściwej pracy instalacji gazowej. Po...
Oświetlenie pojazdu też prawdopodobnie lekko przygasa. Wynika to z tego, że systemy typu ABS lub ESP gdy zaczynają działać pobierają dużo prądu, i prawdopodobnie nie jest to przypadłością Twojej "niuni" :D Lecz efekt ten jest widoczny w innych markach. Można o tym poczytać https://www.google.pl/search?source=hp&e...
Kończy się na "x"? Potwierdzam, kompletny szajs. Reklamacji nie uznają, mimo, że do gwarancji wbili nr. rej. auta i pomierzone przez nich napięcie ładowania. Utracił pojemność w okresie gwarancji (2 lata :lol: ) tak, że co 3 dni musiałem ładować, a wkrótce wyrzuciłem.
W którym miejscu instalacji dokonujesz pomiarów napięcia? O ile sobie kojarzę prostownik w tym urządzeniu po dłuższym użytkowaniu staje się klockiem tlenków aluminium i brudu. Czyli warto zajrzeć do wnętrza.
Na początek sprawdziłbym jak wygląda ładowanie na benzynie , bo może okazać sie , że problemem jest instalacja LPG , jeśli nie będzie różnicy to zacząłbym od wymiany regulatora napięcia a potem sprawdziłbym mostek
Witam Srawdź koniecznie ładowanie (takie objawy może dawać uszkodzony regulator napięcia,jak i sam alternator),oraz przewody od alternatora do akumulatora,zwłaszcza przy akumulatorze jest taka listwa przy klemie plusowej.
Jutro jadę do elektryka, sprawdzi mi co i jak ewentualnie. Czy to może być też wina radia ?? Może regulator napięcia ? Dodam jeszcze, że akumulator dość ciężko i topornie się ładuje...wczoraj około godziny 11 podłączony do ładowania, następnego dnia doładował się w niespełna 75% ...
Witam alternator ładuje 14.5V,wszystkie masy,kostki przeczyszczone i niewiem co dalej robić??może to wina sterownika silnika i potrzebuje mocne napięcie aku co??prosze o pomoc i z góry dzięki
mam problem tak kontrolka ładowanie nie gaśnie po naciśnięciu na pedał gazu świeci jeszcze mocniej wymieniłem już alternator zakładam inny regulator jak napięcie ładowania około 14V co to może by z góry dziękuje za pomoc
Zmierz napięcie na alternatorze. W ten sposób będziesz wiedział czy alternator nie ładuje , czy po drodze do akku gdzieś napięcie ucieka. Ja stawiałbym na mostek diodowy lub (i) regulator napięcia. Najlepiej zawieź go do jakiegoś elektryka to Ci sprawdzą dokładnie.
Dla zapewnienia jego pełnego stanu naładowania do samochodu poprzez gniazdo zapalniczki podłączałem prostownik zakupiony w L...dl, który ładuje akumulator małym prądem około 2A nie przekraczając napięcia 13,6V po naładowaniu co pozwala na odłączanie tego prostownika np. dopiero przed wyjazdem Czy ja to dobrze zrozumiałem "akumulator sam siebie ładuje"...
Dzień dobry, Mój problem wygląda następująco: W samochodzie Skoda Fabia mk1 2004 , w tym samym momencie wysiadło wspomaganie (pompa KOYO) i ładowanie. Alternator został naprawiony (regulator napięcia). Jeśli chodzi o wspomaganie to została wymieniona pompa na regenerowaną oraz założony nowy czujnik skrętu. Pompa wspomagania kręci się. Błędy zostały...
Dajmy na to że coś ciągnie mi prądu jak to sprawdzić? Bierzesz odłączasz jedną klemę np, - akumulatora. Bierzesz amperomierz i jedną końcówką do zacisku - akumulatora a drugą do odłączonego przewodu gdzie był przed chwilą podłączony biegun ujemny akumulatora. I patrzysz na prąd. Oczywiście po podłączeniu prąd pobierany może być nawet 1 A. Włączają...
na niskich obrotach przy włączonych światłach i dmuchawie na 4 biegu nie miał w ogóle ładowanie ale jak obroty wskoczyły na 1000 to już było ładowanie 14,2. Napięcie ładowania 14,2V przy obciążeniu światłami i dmuchawą jest jak najbardziej w porządku. Normalne jest również to, że na wolnych obrotach napięcie może trochę się zmniejszyć. Może Twoje problemy...
Witam wszystkich jakiś miesiąc temu nabyłem wspaniałe autko skoda Favorit 1.3 135L od ojca mojego wujka. Samochód jest w świetnym stanie technicznym przejechane ma 115 000 km. Mam pewien kłopot z tym autkiem, otóż obroty na biegu jałowym są ustawione na około 900 950 obr. i wszystko jest super silnik pracuje równiutko. Natomiast po włączeniu świateł...
Niby bezobsługowy ale pewnie pod naklejką są korki. Jak to jest roczny akumulator, to jest nierozbieralny (pokrywa pod którą są korki jest przygrzany lub dobrze przyklejony. Ja mam dwuletnią Futurę i już jest nierozbieralna. Kupić, nie kupić - potargować można - nic nie stracisz jak zgłosisz reklamację, a możesz tylko zyskać. Co do zielonego oczka,...
Koledzy spotkałem auta z ujemnym bilansem energetycznym, a objawia się on mruganiem światłami na wolnych obrotach. I lekkim falowaniem obrotami w czasie silnego obciążenia. Jest to uwaga , skoda felicja i niesławny magneton. Reszta aut ma dodatni bilans czyli zawsze jest ładowanie akumulatora. Można to stwierdzić po napięciu na nim , jeśli przekracza...
ad 1 - myślę że stary dobry prostownik zrobi to szybciej.Powtarzam dobry.Oczywiście że i alternatorem i prostownikiem naładujesz do pełna.No bo czym mógłbyś to zrobić :D ad 2 - teraz jest tyle rodzajów prostowników i każdy ładuje inaczej.Z reguły prąd ładowania i napięcie zależne jest od stopnia rozładowania aku.To że na alternatorze jest 140amper nie...
Generalnie robota o kant d... obić. 1.- Pomiar napięcia zrobiłeś na altku i akumulatorze >14V ??? 2.- Jak masz słabo naładowany akumulator plus dogrzewanie świecami w tdi podczas pracy zimnego silnika to alternator się grzeje normalka. 3.- Sprawdziłeś stan pierścieni ślizgowych i szczotek?? 4.-Masz 7V napięcia na styku W alternatora (kabelek z nasuwką...
Witam! Polecam prosty i niezawodny układ ładowania akumulatorów z użyciem 1 tyrystora i 1 diody Zenera - schemat był wielokrotnie na Elektrodzie w zastosowaniu dla akumulatorów 12V, zobacz tutaj: http://www.skoda.yoyo.pl/porady/prostown... Możesz wykorzystać "ocalałe" elementy ze starego prostownika. Napięcie końcowe, przy którym prostownik...
Czy ktos mógłby mi wyjaśnić co dokładnie sygnalizuje lampka ładowania (Skoda Felicja 1.3). Problem mam taki, że lampka pali się przy chodzącym silniku, ale akumulator jest jednak ładowany. Sprawdziłem, że po włączeniu silnika napięcie na akumulatorze rośnie, i nawet przy wysokich obrotach dochodzi do 14,5V. Natomiast lampka ładowania pali się, i to...
Witam Trafiła mi się Fela bez LPG do naprawy z objawami okresowego mulenia. Silnik praktycznie nie wkręca się na obroty ledwo rusza "poddusza się" ale nie gaśnie. Standardowo wymieniłem zzieleniałą wtyczkę map-sensora objechałem i objaw wraca ale rzadziej. Wystarczy wtedy ze podczas jazdy wyłączę i załączę silnik i ciągnie jak głupia. Więc wykluczam...
Witam. Posiadam akumulator CENTRA Plus 043-620(43Ah, 370A, 12V)-bezobsługowy. Problem jest taki, że raz rozładował (do ok 2V) mi się akumulator w moim samochodzie (Skoda Felicia 1.3 95 rocznik), w sumie przez moje gapiostwo, bo stosunkowo długo nie ładowałem. Więc wziąłem go do domu i naładowałem (ok 14h, ale w sumie nie wiem ile czasu powinno się ładować...
Witam.. A ja mam podobny problem o ile bez świateł sobie radzi z ładowaniem o tyle po włączeniu świateł i dmuchawy na MAX ładowanie jest na poziomie 13.8.. I jak gdzieś przeczytałem jest to wszystko co da się wycisnąć bowiem polityka skody w tej sprawie dopuszcza takie napięcie a nie napięcie 14.4.. A tak z ciekawości zrobiłem eksperyment z tym kablem...
Witam Oddałem alternator do regeneracji Valeo 120A nr 038903023S. Pochodził z 500km, znowu zapaliła się czerwona kontrolka braku łądowania, reklamacja i powinno być ok, ale nie jest. Podobno wymienili regulator. Po wymianie na zapalonym zapłonie czy zapalonym silniku po 10min wywala błąd na liczniku. Po podłączeniu VAG-COM wywala błąd "17911 P1503 sygnał...
Witam. Niedawno kupiłem fabie sedan 1.2 z gazem, tydzień temu zaczęły się problemy z elektryką. 1.Co jakiś czas sieci kontrolka wspomagania, a wspomaganie jest lub go nie ma. 2.Zaświeca się kontrolka ABS i hamulca oraz piszczy trzy razy, następnie znika a po chwili pojawia się to znowu. Nie zawsze ale na ogół jest spadek napięcia (wyłącza się gaz, gasną...
Witam. Jestem właścicielem, pierwszym, 9 letniej Skody Felicii. Rocznik 2000. Przez ten czas, jeździła bezproblemowo. Jednak tej zimy zaczęły się problemy. Brak napięcia, auto nie odpalało. Myślałem, że to z powodu mrozów. Ładowałem akumulator, wyjmowałem go na noce. Jednak za którymś razem nie zadziałało i auto odmówiło posłuszeństwa. Np. Odpalało...
Witam. Niedawno kupiłem fabie sedan 1.2 z gazem, tydzień temu zaczęły się problemy z elektryką. 1.Co jakiś czas sieci kontrolka wspomagania, a wspomaganie jest lub go nie ma. 2.Zaświeca się kontrolka ABS i hamulca oraz piszczy trzy razy, następnie znika a po chwili pojawia się to znowu. Nie zawsze ale na ogół jest spadek napięcia (wyłącza się gaz, gasną...
skoda ładować ładować skoda napiąć ładować poprawny
przekaźnik zakłócenia pomiar prądu przez opornik amplituner instrukcja
stabilizator lm7812 stabilizator lm7812
Seat Alhambra 1.9 TDI 1999 – migająca czerwona dioda w drzwiach, immobilizer, auto nie odpala TCL 50P615 TV No Image, VGH Oscillating 30V to 10V – Panel or T-CON Fault?