1. W przypadku tego kondensatora jest napisane 250VAC To napięcie przemienne. 250V (bez AC) to napięcie stałe. Taki kondensator wytrzymuje 20% napięca zmiennego nałożonego na npięcie stałe. (Uo +/- 10%) Do napięcia przemiennego (+/-) się nie nadaje.
masz tutaj kawalek instrukcji serwisowej do matiza w jezyku angielskim na ile on sie przyda to nie wiem
Jeżeli w tym samochodzie jest bezpiecznik zasilający cewkę zapłonową to jest to pierwszy samochód z tej grupy w którym by to było. Samochody te - nie posiadają bezpiecznika zasilającego cewkę zapłonową. Sprawdź kostki od tyłu skrzynki bezpiecznikowej - zwłaszcza te czerwone o dużym przekroju. Pozdrawiam.
Czarny kabel, ze skrzynki bezpieczników. Pewnie masz założonego jakiegoś lewaka lub alarm i on rozłącza.
Czyli problem jest głębszy i nie wiem czy da radę Kolega to wykryć. Bo jeśli napięcie na cewce i module jest, a żaróweczka nie miga - przyczyną może być czujnik obrotów bądź sam moduł. Najpewniejszym sposobem wykrywania "w domu" takich awarii to podmiana części z drugiego, sprawnego i stojącego obok ( :D ) Poloneza. Kupowanie aż się "trafi" jest zbyt...
http://obrazki.elektroda.pl/6092632500_1... Witam. Słowem wstępu: Chciałbym zaprezentować mój generator wysokiego napięcia na bazie cewki zapłonowej od Fiata. Układ ten wyróżnia się tym od innych, że generuje bardzo wysokie napięcia, rzędu 50 tysięcy volt. Wyładowania są głośne i spektakularne. Dlatego też wszystkim początkującym, niepełnoletnim,...
Przecież tam jest zapłon typu DC-CDI, napięcia na cewce zapłonowej nie zobaczysz. Zwróć uwagę na zachowanie kontrolki immobilizera, czy prawidłowo czyta kluczyk. Sprawdź rezystancję impulsatora. Podłącz inną cewkę WN. Jeśli wszystko inne wygląda ok, to pozostaje uszkodzenie modułu zapłonowego.
czy dochodzi do cewki Cewka jest elementem wykonawczym
a może to kostka stacyjki,sprawdz czy masz napięcie na cewce zapłonowej podczas kręcenia rozrusznikiem . dołączam schemat może Ci w czymś pomoże
Czemu? A nie powinno wejściowe być 12.4?
Sprawdź masę silnika.Sprawdź czy nie zanika napięcie na cewce zapłonowej jak gaśnie.Podłącz żarówke 21w do cewki +12v po zapłonie drugi koniec do masy.Sprawdź wszystkie masy i grube plusy.
nie czepiał bym się immo skoro kontrolka gaśnie rozumiem że napięcie na cewce zapłonowej w chwili rozruchu, sygnał sterowania cewką i sygnał czujnika położenia wału korbowego sprawdzone...
zarejestruj się na forum o dt http://yamahadt.info/ tam ci pomogą napewno
W momęcie kiedy wstępuje usterka sprawdz napięcie na cewce zapłonowej jak są trudniści to podłącz kontrolkę (diodę) małą i przeprowadz sobie na pulpit to w momęcie bedziesz wiedział co się dzieje potem na wtryski,przekaźnik . Schemat i wszystkie newralgiczne punkty W ten sposób bardzo szybko zlokalizujesz usterkę
prosze bardzo oto on wir_3(at)go2.pl - i jak masz to schemat instalacji ele. w tym roczniku prosze
Warunki przeskoku iskry pogarszają się proporcjonalnie do wzrostu ciśnienia [powietrze jest izolatorem,więcej powietrza to większy izolator proste] paliwo musi się od tej iskry zapalić dlatego napięcie na cewce zapłonowej dochodzi do 30KV prąd ok80A.Problem jest z zapłonem ubogich mieszanek 50\1 a w samochodach współczesnych wynosi 14,2\1 jest to proporcja...
Lepsze magnesy , wg mnie powodują indukowanie się w cewce zapłonowej wyższego napięcia i z tego wynika że napięcie na kondensatorze może przekraczać jego dopuszczalne wartości .
Raczej wygląda na standardową cewkę. Ja widzę osłonę uszczelniającą (mufkę) charakterystyczną dla wyjść demontowalnych. Czyli zdejmujemy/odchylamy ta osłonę a przewód zapewne nakręcony na trzpień.
Po uruchomieniu silnika i przełączeniu na gaz z centralki dochodzi szalencze pykanie przekażnika po czym silnik gaśnie i nie daje się uruchomić. (inst na gażnik) Po tej całej akcji znika napięcie na cewce zapł. i na jakieś 30 minut można zapomnieć o rozruchu. Może ktoś się już z tym spotkał i ma jakieś pomysły?
Moduł wymieniony. Wszystko wróciło do normy.
Zobacz czy masz napięcie na cewce zapłonowej jeżeli jest to wymień czujnik położenia wału. Czujnik jest VW i pasuje od 1.8b. Dodatkowo pamiętaj aby wyczyścić membranę na przepustnicy. Pozdrawiam
Potrzebuję pomocy w pomiarze i rejestracji wysokiego napięcia w cewce zapłonowej podczas pracy silnika lub jej symulacji. Teoretyczny przebieg wygląda mniej więcej tak: http://obrazki.elektroda.net/33_12405947... Mam sondę oscyloskopową 1:1000. Chcę wykorzystać układ il300. Jak zaprojektować ten układ by współpracował z dowolnym procesorem...
Jeżeli jest iskra na świecy zapłonowej to nie powinieneś się przejmować cewką (na przewodzie wysokiego napięcia powinno być kilka tysięcy volt). Sprawdź zawory (gdy zawory są zamknięte trzeba ustawić minimalny luz na dźwigienkach popychaczy) i zobacz czy gaźnik podaje paliwo do kolektora dolotowego. Jeżeli jest iskra, zawory dobrze wyregulowane i dostaje...
Wyniki to około 1,3-1,5Ω To raczej zwarcie na cewce. Napięcie na moduł zapłonowy powinno wynosić od 50 do ponad 300V. https://obrazki.elektroda.pl/4575412200_...
No to na pewno zwarta. Wymiana, lub przewinięcie.
Uciążliwy rozruch Usterką może być stacyjka należy zmierzyć wartość napięcia gdy ją załączymy przed stacyjką i po stacyjce, jak również czy napięcie nie zanika na cewce zapłonowej i wtryskiwaczach w czasie kręcenia rozrusznikiem. Problem z kontrolką ładowania Zaśniedziałe wtyczki lub styki stacyjki , napięcie na licznik nie powinno być niższe niż napięcie...
Tak zabezpieczone ze bocznik wygrzany, rezystory wypalone. Efekt niczym petarda pod ekranem zdetonowana. Razu pewnego zachciało się pewnemu fachurze zmierzyć napięcie na cewce zapłonowej Metexem. Miernik zmierzył, ale tylko raz :D Także na takie cuda nie ma rady. Też miałem taką UMkę 112 - styki przełącznika zakresów wypalone do tego stopnia, że przy...
A na styku nr 15 cewki zapłonowej masz dobre napięcie, podłącz tam żarówkę 12V21W jeden styk do masy, kolejny do 15 na cewce, po przekręceniu zapłonu żarówa ma się świecić pełnym światłem. Jeszcze sprawdź czy masz impulsy na styku nr 7 ECU z komputera z odłączoną cewką całkowicie, można LED`em.
Przy cewce jest moduł zapłonowy, a nie regulator napięcia. Od siebie polecę, na początek sprawdzić inne świece. Nieraz miałem problem z NGK
Witam:) ma takie pytanie: Dlaczego nie ma zasilania niskiego napięcia na cewce zapłonowej ? Po włączeniu stacyjki świeca wszystkie kontrolki na tablicy, rozruch jest i są wszystkie światła i bezpieczniki są dobre. Nadal nie ma zasilania na cewce zapłonowej i nie świecą diody na przełączniku paliwo gaz. . .
Prawdopodobnie nieprawidłowa masa główna nadwozia lub silnika powoduje znaczne spadki napięcia przy pracy rozrusznika. Lub uszkodzenie kostki stacyjki powoduje, że po przełączeniu na start rozłączane jest zasilanie układu zapłonowego. Tak czy siak zacząłbym od pomiaru napięcia na cewce zapłonowej.
Witam serdecznie. Mam problem z Peugeotem 206 silnik 1.4 (TUJ3)benzyna rok 98. Silnik wyłączył się w czasie jazdy i nie odpala. Brak napięcia na pompie paliwa i cewce zapłonowej.Masy na ECU sprawdzone Załącza się jeden obwód przekażnika (na zacisku 52 ECU jest masa ale na 7 nie ma -ECU Magneti Marelii IAW 1AP.81). Skrzynkę bezpiecznikową sprawdziłem,...
Czyściłem platynki, ustawiłem 0,4mm. Nic nie ma, nawet palcem dotykam kabla świecy bez odzywu. Czy masz napięcie na cewce zapłonowej?
Może być problem. Po odpięciu klemy na pracującym silniku napięcie ładowania mogło kilka krotnie się zwiększyć. Nie wykluczone że została uszkodzona jednostka sterująca. Sprawdź wszystkie bezpieczniki. czy jest napięcie na cewce zapłonowej. Podaj dokładny typ silnika
brak iskry na świecach. Nie wiem jaki masz aparat zapłonowy - nie wiem jakie były w późniejszych maluchach. Ja bym sprawdził, czy dochodzi po włączeniu zapłonu jest napięcie na cewce zapłonowej, a w drugiej kolejności aparat zapłonowy, czy przy obracaniu wałem silnika na przerywaczu powstaje przerwa.
Układ generuje impulsy jak w układzie zapłonowym samochodu. IC1 ustala częstotliwość impulsów, IC2 czas trwania impulsu. Ten czas odpowiada za ilość zgromadzonej w cewce energii, więc za siłę rażenia. Wysokie napięcie pojawia się gdy IC2 wyłącza tranzystor sterujący cewką (taki zamiennik przerywacza z aparatu zapłonowego). Cewka ma stałą przekładnię,...
Nową cewka zapłonowa otrzymałem. Pada pytanie czy te napięcie na cewce zmierzę miernikiem cyfrowym?
Według tego co jest dostępne w internecie, instalacja zapłonu oraz stator wyglądają następująco: http://www.kitfox.eu/technical/ignition/ http://obrazki.elektroda.pl/7531622400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1980270900_1... Widoczne są cewki zasilające CDI, które raczej powinny mieć nieco więcej niż tylko 4.5Ω....
To są upływności rzędu kilkunastu - kilkudziesięciu megaomów. Można łatwo je usunąć ale bardzo wysokim napięciem - 10 kilowolt i więcej a nie napięciem 300 volt. W tym celu trzeba zewrzeć wszystkie elektrody oprócz ostrości S3 i podłączyć wyjście WN z cewki zapłonowej samochodu do elektrody S3 a masę cewki do pozostałych elektrod. Podając i wyłączając...
Mógł, gdyż jest to główny przekaźnik zasilający, dający napięcie na wtryskiwacze, ECU (sterownik silnika), czujnik tlenu, pompę paliwa, i jeszcze kilka elementów, ale jeśli na ECU nie da napięcia to moduł zapłonowy połączony z ECU nie wygeneruje iskry na cewce zapłonowej.
Kolego tutaj masz pięknie opisane jak coś takiego zrobić http://www.myzlab.qs.pl/hv/solid/index.p... .Pozdrawiam.
Witam, Peugeot 106 1.4 55kw 1998r. Raz na jakiś czas silnik nie odpala, zauważyłem że nie idzie pompa paliwa i nie pojawia się też napięcie na cewce zapłonowej. Gdzie w tym silniku znajduje się przekaźnik główny ? Prawdopodobnie to on odpowiada za to całe zamieszanie.
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
Stawiam na moduł a nie znam sposobu sprawdzenia go w warunkach "domowych" ze względu na specyficzną budowę :( (nie to co na czujniku Halla gdzie jest to banalnie proste :) ) . jak masz możliwość podmiany aparatu zapłonowego w celu sprawdzenia (np. od kolegi) to to najprostszy sposób. Ale na początek sprawdź dokładnie bezpieczniki oraz czy na cewce zapłonowej...
Witam Mam Voyagera rocznik 92, zgubiłem napięcie w aparacie zapłonowym, cewce, linii doprowadzającej napięcie, w niektórych gniazdach przekaźników, niektórych gniazdach bezpieczników zwracam się do was z prośbą o pomoc... cóż może się z nim dziać? ? ? Help:)
zostają jeszcze przewody wysokiego napięcia oraz cewka zapłonowa, pytanie jeszcze co to za instalacja gazowa?
Ja również podejrzewałbym moduł zapłonu.Na kompie nic ci nie pokaże jeżeli w momencie sprawdzania usterka nie występuje.Tak jak CI sugerowano wcześniej sprawdż iskrę w momencie kiedy auta nie możesz odpalić.Jednocześnie sprawdż czy w chwili awarii jest napięcie na cewce zapłonowej kiedy kręcisz rozrusznikiem.
Do sprawdzenia tego auta wystarczy ci mała probówka 12v. Sprawdź czy masz napięcia np na wtryskiwaczu przy kręceniu ,albo na cewce zapłonowej. Podejrzany jest spadek napięcia. A czujnik to tylko oscyloskop albo podmiana .Sprawdź też czy widzi obroty podczas kręcenia.
https://obrazki.elektroda.pl/5358137500_... Witam. Celem tego projektu było stworzenie generatora wysokiego napięcia, który bez transformatora wstępnie obniżającego napięcie, będzie można zasilać z sieci. Urządzenie potrafi wytworzyć napięcie rzędu 100kV (maksymalna długość iskry ok. 10cm), które za pomocą regulatora fazowego możemy...
Jeżeli pali na "pych" a nie na rozrusznik (zakładamy, że rozrusznik sprawny) to sprawdzić czy w momencie kręcenia jast napięcie na cewce zapłonowej (+15) i czy nadmiernie spada jego wartość. Jak to jest OK to sprawdzić cewkę zapłonową. Czy ta "pszczółka" ma rozdzielacz i przerywacz czy już lepszy wypas na module i czujniku magnetycznym
Z zasilaczy impulsowych można zasilać tylko generatory wysokiego napięcia zbudowane na tranzystorach bipolarnych, czyli nie można zasilać powyższego generatora z zasilacza komputerowego. Poza tym ten generator WN to lipa, dlatego, że się grzeje. Poniżej w linku jest schemat dobrego generatora wysokiego napięcia na cewce zapłonowej, można go zasilać...
Witam . Gaszenie jest zielony i czarno-biały.Czy chodzi Tobie o samo gaszenie ,czy podłączenie całej stacyjki?.Jeżeli całej to ,zasilanie (+) dasz na czerwony ,wyjście stacyjki czarny na zasilanie cewki wysokiego napięcia(sprawdź czy dochodzi napięcie),wyjście cewki zapłonowej powinno być podłączone do modułu,zacisk górny prawy (cewka wysokiego napięcia)....
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika.
Jak wyżej ja, a później koledzy pisaliśmy, żebyś sprawdził oporność wymienionych wyżej elementów, oczywiście na bez używania rozrusznika, na "nieruchomym" silniku, czyli czarny przewód miernika podłączony pod COM przykładasz do masy np. metalowej części silnika, i przewodów wychodzących z silnika do modułu odpowiednio od zasilania zapłonu (powinien...
Kolego nie pisz że gaźnik i zapłon ustawiony jest super bo po objawach to właśnie tam jest przyczyna, albo za bogata mieszanka , albo źle ustawiony zapłon , ale najpewniej jedno i drugie. I piszesz że nie masz ładowania to ci może akumulator pada a zaraz za nim świeca, za niskie napięcie na cewce zapłonowej.
Rozdzielacz zapłonu w tym wynalazku palec z kawałka blachy i trzy miedziane styki. Nie ma takiej opcji żeby "iskra" wychodziła z cewki i ginęła w rozdzielaczu. Albo kupiłeś słaby rozdzielacz albo masz problemy z napięciem na cewce zapłonowej albo nawet z samą cewką. Może za mało energii daje żeby wywołać iskrę na świecy. Sprawdź jakie napięcie dochodzi...
Napięcie na cewkę elektrozaworu podaje razem z napięciem na cewkę zapłonową. Możesz mieć jeszcze przełącznik do palenia na benzynie a po rozgrzaniu silnika wypalanie benzyny i załączenie gazu.
Witam Cewki zapłonowe stosowane w różnych instalacjach zapłonowych w różnych pojazdach mają różną oporność czynną i przekładnię. Najmniejszą oporność czynną mają cewki zapłonowe stosowane w tranzystorowych układach zapłonowych stosowanych w samochodach osobowych np: FSO Polonez 1500. Możesz założyć na próbę inną cewkę zapłonową zamiast oryginalnej....
sprawdź czego brakuje podczas kręcenia -iskry czy paliwa sprawdź napięcie zasilania na cewce zapłonowej, module, pompie paliwa i ECU silnika podczas kręcenia
w desce bezpiecznikowej są bezpieczniki pod osłonką z napisem motor sprawdż je,sprawdż też czujnik hala podając masę przerywając przy włączonym zapłonie na środkowy pin w kostce na aparacie zapłonowym
http://obrazki.elektroda.net/50_11966710... Nigdy nic tutaj nie zamieściłem więc w końcu to zrobię :) W weekend złożyłem sobie generatorek wysokiego napięcia z dwóch cewek zapłonowych od Syreny :) Zamierzam wykorzystać go do 100% DIY aparatu rentgenowskiego. Udało mi się wycisnąć z tego generatora jakieś 90kV, więc całkiem nieźle i lepiej...
Wydaje mi się, że sam postawiłeś właściwą diagnozę, chociaż mogą to być również kable WN (sprawdź czy w ciemności przy odpalaniu nie jarzą) oraz inne przyczyny. Jak nie masz możliwości sprawdzenia cewki przez jej podmianę, (to co napiszę nie wszystkim się spodoba) zmniejsz przerwy między elektrodami świec (lepsze warunki do powstania iskry na świecy...
Witam. Mam nadzieję, że zamieszczam temat w odpowiednim dziale, jeśli nie to prosze o przeniesienie. Posiadam quada 110ccm. Problem polega na tym, że nie ma iskry moduł wymieniony ,cewka sprawdzona (rezystancja 0.7 Ohm). Napięcie na module wynosi 40V prąd przemienny. Napięcie na cewce zapłonowej wynosi 14V gdy jest odłączona, ale po podłączeniu cewki...
jaco20 po pierwsze sprawdż czy jest zasilanie +12V cewki zapłonowej.Włóż aparat zapłonowy i po sprawdzeniu w/w napięcia na cewce / styk +15 / wepnij świecę zapłonową w przewód wysokiego napięcia biegnący z cewki.Teraz kręcąc rozrusznikiem dotknij świecą do masy /sprawdż iskrę/.Jeżeli będzie to masz uszkodzony palec lub kopułkę jeżeli nie to czujnik...
Spróbuj trochę innej metody odpalania, włącz rozrusznik na około 5s i puść kluczyk zwróć uwagę czy w momencie puszczania kluczyka silnik odpala, jeśli tak jest świadczy to , ze w momencie gdy rozrusznik pracuje jest za niskie napięcie na cewce zapłonowej. Przyczyną mogą być wypalone styki w stacyjce lub rozrusznik pobiera za dużo prądu.
Bezpiecznik aparatu zapłonowego spradziłeś?
Co do przewodu 4 to się domyślam, że to przewód zasilający cewkę podczas rozruchu silnika z ominięciem rezystora (na podstawie schematu i tego co napisał kolega (at)abart64 ). Ale wszystko musisz sam zweryfikować (ja niema tego pod ręką), więc sprawdzaj i pisz co wychodzi. Przewód 1 to 12V po zapłonie jest podłączony do jednego zacisku rezystora a do...
W BSE czyli 1.6 Mpi bardzo duży wpływ ma długość wężyków od wtrysku do kolektora oraz miejsce wkręcenia dysz do kolektora. Dwa paliwo gazowe potrzebuje większej energii do zapłonu (liczba octanowa) a za tym wyższego napięcia na cewce zapłonowej. Kłaniają się świece i kable zapłonowe oraz sam moduł cewki (Szczególnie jak problem jest na obrotach 1500-2000...
Witam, Najprostszym sposobem będzie zastosowanie tego prostego układu zasilania. Podłączasz się bezpośrednio pod prądnice. http://obrazki.elektroda.net/75_12319485... Też kiedyś miałem taką maszynke :) ,ale sprzedałem za długotrwałą namową.Akumulator służy tam tylko do zasilania świateł postojowych,kierunkowskazów,stopu i klaksonu.Są tam trzy cewki:jedna...
Jest napięcie na cewce zapłonowej, ale dalej już go nie ma. Na aparacie nie ma iskry. Cewka jest dobra i kable też. Dodam, że przeczyatłam wszystkie posty na temat takiego problemu, ale widzę że ten silnik z monowtryskiem jest dośc mało popularny i w zasadzie nie znalazłam odpowiedzi. A znajomy elektryk-mechanik już po prostu przekopał wszystko i dalej...
panowie proponuje sprawdzić napięcie bezpośrednio na cewce zapłonowej (12v) jeżeli pojawia się na parę sekund to jest ok. Potem proponuję sprawdzić sygnały ze sterownika ecu i z czujnika położenia wału korbowego
Nie świeci się też żadna kontrolka. z początku myślałem ze to może wina stacyjki, ale wykluczyłem już tą usterkę. Skoro nie świeci się żadna kontrolka, to albo zanika ci +12 V po stacyjce, albo w czasie rozruchu jest tak duży pobór prądu, że aż gasną kontrolki. Jak sprawdzałeś stacyjkę??? Sprawdź spadek napięcia na cewce zapłonowej (na zacisku "15")...
Masz kiepską masę na moduł.
Czy za brak napięcia w jednek cewce, (okresowo pali normalnie,jednak coraz częściej się to zdarza) ,może być odpowiedzialny czujnik ów na wale? Cewka oraz świece, są ok A można jaśniej o co konkretnie pytasz? Wszystkie cewki muszą mieć napięcie po zapłonie nawet gdy wypniesz czujnik. Czytaj wyżej. A błędy na Vag-u sprawdzałeś?
Dzięki za poradę ,maluszek nie stoi w warsztacie tylko pod domem. W warsztacie był tydzień temu i wszystko bylo OK. Kolor przewodu zasilającego cewkę jest niebieski. Po poruszaniu przewodami przy cewce wyzdrowiał i zapalił, jednak podejrzewam ,że niedługo będę się musiał na niego zasadzić i pomierzyć co się dzieje. :)
WN - wysokie napięcie, tj. cewka zapłonowa, przewód, świeca
Jak dla mnie, to ten silnik sprężania już nie ma i tyle. Wymieniać na pałę co papdnie, byle by tylko pieniądze wydać? c) aktualnie impedancja cewki mierzona w podwyższone temperaturze , powiedzmy ok 50 st. C, Powiedz mi chłopcze, jaka jest prawidłowa impedancja cewki ? Dodano po 1 a) jakie aktualnie napięcie dochodzi do cewki zapłonowej, Powiedz, jak...
Witam. Potrzebuje pomocy w określeniu usterki w chińskim opryskiwaczu spalinowym. Zapłon oparty na cewce zapłonowej która wytwarza 0-30V AC, koło zamachowe aluminiowe z odpowiednio zatopionymi magnesami. Napięcie z cewki zapłonowej o wartości 0-30V AC zależne od siły pociągnięcia za sznurek przekazywane jest na cewkę WN (taka jak w skuterach 2t/4t)...
Odp dla kolegi lechoo. Jeśli chodzi o porażenie prądem elektrycznym z tych cewek to jestem zgodny lechem w 100% ale nie łapie się za dwie elektrody i włączam układ do sieci tylko robię to w sposób bezpieczny. Dodano po 7 Odp dla kolegi Mariusz O. Myli się kolega twierdząc ,że tam są dwa tyrystory przymocowane do radiatora, tam jest jeden tyrystor i...
te systemy imma mają dwa, lub trzy kanały, to że odblokuje rozrusznik, nie znaczy że odblokuje zapłon, proponuje sprawdzić napięcie na wtryskiwaczu i cewce zapłonowej (podwójnej)
Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
Mylisz się. Transformator wytwarza w układzie generatora napięcie, które dzięki cewce zapłonowej podwyższane jest do kilku kV tak aby zwierzęta to odczuły przy zbliżeniu się do płotu. Dzięki zastosowaniu układu czasowego i triaka można ustawić czas trwania impulsu WN .
Widzę inny problem Winą obarczałbym instalację gazową. Po wymianie modułu było lepiej ale dlatego, że przy i tak złej miesznance, rozstrojonym kompie silnika dostawał białą iskrę, więc jakiś czas było ok. Poza tym po wymianie aparatu pewnie trochę lepiej ustawiono kąt wyprzedzenia zapłonu... Umówmy się: jeśli aparat zapłonowy, to dlaczego pali bez problemu...
myślę że czas 2sek był by wystarczający Prostszym rozwiązaniem było by podtrzymanie napięcia przez wspomniany czas na cewce zapłonowej, ale czy to jest wystarczające rozwiązanie?
Do szczęścia potrzebna najważniejsza informacja - budżet. Jak widać po naszych odpowiedziach ten parametr był głównym tematem sporów. Zanim zaczniemy wyważać drzwi - proponuję zadzwonić / pojechać do PiM-u W Warszawie. Kto jak kto ale oni powinni sporo pomóc . Na rynku sporo jest publikacji na temat DIAGNOSTYKA UKŁADÓW ZAPŁONOWYCH - warto kupić i poczytać.
rocznik,typ silnika
Kondensator w układzie zapłonowym spowalniał narastanie napięcia na rozwierających się stykach przerywacza, dzięki czemu nie zapalał się tam łuk. Bez kondensatora, nie tylko styki się wypalają, ale większość energii zgromadzonej w cewce wydziela się w łuku na stykach i iskry po stronie wtórnej nie ma.
a napięcie na cewce masz?
Plus po stacyjce i masę którą podaje ECU podpiołem pod przekaźnik 167 i to samo dalej tykał i gasł. Więc odpiołem kostke z pompy paliwa i dałem bezpośrednio z akumulatora plus i minus na pompe paliwa i bez zmian to samo tykał i gasł. Więc sprawdziłem czy plus i minus nie zanika na cewce zapłonowej i napięcie na cewce ok nie zanika. Sam jusz nie wiem...
Z tego co pamiętam to tam są dwa rodzaje cewki zapłonowej - z wbudowanym modułem zapłonowym i z osobnym modułem. Cewka zasilana jest z modułu zapłonowego który zasilany jest ze stacyjki przez skrzynkę bezpiecznikową. Najprawdopodobniej masz cewkę z wbudowanym modułem (tylko 3 przewody przy cewce, płaska wtyczka). 3 to plus po stacyjce, 1 masa, 2 połączenie...
Z ciekawości zmierzyłem napięcie na cewce zasilającej CDI przewód czarno-czerwony wyszło mniej więcej 70V używając startera nożnego, ale był to zipp 50ccm który ma tą samą budowę układu zapłonowego.
Brak iskry zmienić cewkę na taką jak ma być. Sprawdziłeś czy masz napięcie na cewce?
Jeżeli na przykład po stronie pierwotnej kondensator (przypuśćmy że ma 1000µF) który jest rozładowywany na cewce zapłonowej(od malucha) był by ładowany do 80V to czy napięcie na cewce było by na tyle wysokie żeby iskra "przeskoczyła" około 1cm ? Boję się podawać wyższe napięcie na cewkę żeby nic się moim psom.
1 zdjęcie - przewód czerwono-czarny i masa? Mierzysz napięcie prądu DC, masz zmierzyć AC, bo będą bzdury, a nie wyniki. Miałeś zmierzyć też rezystancję tego przewodu czerwono-czarnego z masą, ale nie doczekam się. 2 zdjęcie - rezystancja impulsatora prawidłowa. Niestety widzę, że nie masz bladego pojęcia o budowie motocyklowego układu zapłonowego. Mierzysz...
Muszą być dwa generatory. Jeden steruje za pośrednictwem tranzystora mocy cewką zapłonową generując wysokie napięcie. Drugi generator o częstotliwości 1Hz co jedną sekundę uaktywnia ten pierwszy generator, który przez tą jedną sekundę generuje wysokie napięcie na cewce. Nazywa się generator z kluczowaniem. Przykładowy schemat na układach NE555 możesz...
Na cewce zapłonowej występuje napięcie impulsowe o wartości rzędu kilkuset V. Cewka pierwotna układu zapłonowego dostarcza 6V, a wtórną mam na 8V. Kilkaset V występuje w Simsonie w wersji z zapłonem elektronicznym (napięcie rzędu 400V)
Cewki do elektronika dają napięcie do 400V , mowa o cewce zapłonowej . A cewki do świateł są inne czyli mniej zwoi i grubszym drutem nawinięte. I niema znaczenia czy masz zapłon platynkowy czy elektroniczny . Cewki od świateł są takie same w obydwu modelach.
Witaj. Jakiś czas temu zaprojektowałem układ pastucha elektrycznego na cewce WN od malucha sterowanej z NE555. Częstotliwość pracy wynosiła kilka - kilkanaście Hz. Układ dawał 7...10kV. Jako klucz zastosowałem tranzystorek TIP120. Całość zasilałem z aku 12V. Jeśli Cię takie rozwiązanie interesuje to wstawię schemat.
Nie szukaj zmian napięcia, tylko częstotliwości. Wykorzystaj impulsy na cewce zapłonowej, albo nawiń cewkę na przewód WN.
To wielkie zielone na błotniku jest to dławik-cewka przeciwzakłóceniowa. Najpewniej to idzie na zapłon. Należy sprawdzić czy na cewce zapłonowej jest napięcie. To się sprawdza kawałkiem kabelka żarówką 5W (np wyjętą z pozycyjnego przedniego). Trzeba sprawdzić oba bieguny cewki czy na jednym jest cały czas 12V a na drugim ma zanikać kiedy przerywacz...
generator cewce zapłonowej iskry cewce zapłonowej przebicie cewce zapłonowej
serwisowa zmywarka electrolux naprawi konwerter kasowanie stanu licznika
laserowe urządzenie wielofunkcyjne laserowe urządzenie wielofunkcyjne
Słaby sensor pilota - przyczyny i rozwiązania Błąd E12 w pompie New Energy - brak odgrzewania