17B to żółte złącze pod nakładką na słupku A przy lewej stopie kierowcy. Zdejm nakładkę i żółte złącze tam będzie (także białe ale interesuje Ciebie żółte). Przy 9tym pinie złącza będzie przewód białoczerwony. Może tam zaśniedziało? Dalej ten przewód wychodząc za złącza rozwidla się na zapalniczkę. Masz sprawne gniazdko prądowe? Jeśli tak to złącze...
Dostań sie do opornicy wentylatora, prawdopodobnie jest pod schowkiem pasażera. Popraw w niej luty zasilające wtyczek lub podmień na inną.
Spróbuj poruszać złączem przy silniku - dojście przez zdjęcie schowka
Kolego, mój błąd źle poczytałem i zrozumiałem, że Koledze działa tylko 4 bieg a jest na odwrót. Filmik więc nie dla tego przypadku. Post usunąłem. A pojęcia o mojej wiedzy to nie masz Ty więc się nie wypowiadaj. I powiedz mi jakie jest napięcie na dmuchawie kiedy zasilana jest bezpośrednio z akumulatora (załóżmy 12V) i jakie jest napięcie na dmuchawie...
Witam. Mam problem w wychładzaniem się pieca pelletowego kiedy zostanie dobrze wyczyszczony. Wychładza się przez duży ciąg kominowy. Chcę zrobić elektrozawór który zamknie dopływ powietrza do nadmuchu. Muszę to wysterować przekaźnikiem który zadziała gdy na dmuchawę zostanie podane napięcie. Problem w tym, że obroty dmuchawy są sterowane napięciowo....
Wysterowanie na opornice jest? Czy napięcie jest na dmuchawie? Dmuchawa sterowana masą.
witam od kilku dni siedze i przeszukuje neta w poszukiwaniu rozwiazania mojego problemu. przeczytalem juz wiele postow na temat nawiewow w xsarze ale zaden nie jest taki jak bym chcial. Otóż tak: panel sterujacy nawiewami sie swieci. gdy zalacze obieg wewnetrzny zamyka sie i otwiera . gdy zalacze klime(polautomatyczna) nic ale domyslam sie ze dlatego...
rezystor od strony pasażera po prawej stronie
Witam. Brak napięcia na dmuchawie kabiny. W opisie brak informacji ktory bezpiecznik. Pomoze ktos? Berlingo 2 2008 1.6b 109km
Zrób zdjęcie rezystora . Sprawdzałeś w nim termik ???? a pomiary robiłeś na włączonym zapłonie i włączonej dmuchawie ???
Oczywiście że masz uszkodzony kondensator i można zastosować taki na wyższe napięcie.
aku jest OK, po całej nocy -13 stopni od pierwszego strzała odpalił. Zastanawia mnie fakt tej kontrolki i zaniku napięcia na dmuchawie......zwarcie w altku? któraś dioda zaczyna kuleć?
już obczaiłem o co chodzi.. to nie jest problem ze sterownikiem a dmuchawą.. padł kondensator na dmuchawie.. na pełnych obrotach dmuchawa chodzi ok a dopiero na zwolnionych zaczyna się problem..
Nie wiem czy temat już rozwiązany czy nie ale w przypadku samochodów z ADR warto sprawdzić przekaźnik RP2 w skrzynce bezpieczników. Drugi przekaźnik w górnym rzędzie z lewej strony. W przypadku problemów z ładowaniem najłatwiej rozpoznać tą usterkę po niedziałającej dmuchawie.
Tob53 ja obecnie mam podłączony do dmuchawy regulator fazowy na U2008 jest całkiem nieźle i kosztował 30 zł nic się nie grzeje regulacja jest tylko jest jeden problem pod dmuchawę mam podpięty cyfrowy wyświetlacz LCD który pokazuje napięcie na dmuchawie( taki bajer). Kiedy dmuchawy chodzi to w 10 min napięcie spadnie jakieś 8 volt nie jest to zauważalne...
napięcie mierzone miernikiem na akumulatorze na pracującym silniku A Na alternatorze jakie są wartości pod obciążeniem?
sprawdziłeś napięcie do dmuchawy??? jeżeli napięcie idzie a dmuchawa nie kręci trzeba wyjąć sprawdzic ale jak już sie zawiesza proponuje wymianę na nową.....
Z tym napięciem to jeszcze jest w normie. Matiz to mały silnik i akumulator. Ja nie widzę nieprawidłowości. Jeszcze dla uściślenia 2 pytania... 1. Ile lat ma akumulator? 2. Jeżeli auto przez 3 tygodnie odpala, ana początku 4 się postawi Auto jest jeżdżone cały czas czy "stoi" nieodpalane? Jeśli na drugie pytanie odpowiedź brzmi że stoi to ja Ci odpowiadam:...
Dmuchawie nic nie powinno się stać, nawet gdyby prostownik dawał napięcie wyższe niż 16V- problem może być z prostownikiem, jak jego wydajność prądowa jest niższa niż prąd pobierany przez dmuchawę, a ta potrafi i ponad 10A pociągnąć. Np. moja, od Mitsubishi Pajero tak ma. V.
Rozumiem że rezystor jest zamontowany bezpośrednio na dmuchawie. Jeśli tak to plus z przekaźnika dochodzi do rezystora na pin 2 wtyku. Sprawdź omomierzem przejście , ewentualnie zrób bypass omijając orginalny przewód , podłącz pin z przekaźnika z pin 2 rezystora. Być może upalone są po drodze jakieś styki. Dodano po 2 Na schemacie masz w dolnym lewym...
Sprawdzanie napięcia rozruchu i odpadu. Badanie polega na zasileniu stycznika poprzez źródło umożliwiające regulacją napięcia zasilania cewki od 0 do 1,1 US. Początkowo zwiększamy stopniowo napięcie na styczniku. Napięcie przy którym nastąpi przyciągnięcie zwory nazywamy napięciem rozruchu. Następnie zmniejszamy napięcie na cewce a wartość przy którym...
Witam, potrzebuję pomocy przy prostym układzie. Nie czy to dobry dział bo temat dotyczy pieca ale wrzuciłem to tu bo problem dotyczy typowo sterownika, który chcę zbudować. Chcę przymykać wylot spalin do komina po zatrzymaniu dmuchawy by zapobiec samoistnemu rozpalaniu powyżej zadanej temeratury - co się obecnie zdarza i muszę to robić ręcznie. Zaplanowałem...
mosfety wymieniłem nawet na nowe - tam są IRFZ44N jaki jest sygnał sterujący? nie mam auta fizycznie, gdyż pojechało w trasę - mam 5 pinów masa zasilanie wyjście na wentylator i zostają dwa piny sterujące? jeden z nich to chyba informacja zwrotna bo bez tego klimatronic zgłasza błąd napięcia na dmuchawie. myslisz że wystarczy napięciem wysterować ?
(at)Aleksander_01 Sprawdź czy dmuchawa ma zasilanie \neq sprawdź napięcie na dmuchawie Tam sterowanie jest masą. A to co? i czy jeż ma dobrą masę. Zobaczymy jak dalej temat się "rozwinie". Będzie klasyka elektrody. Autor tematu będzie czekał na chwilę wolnego żeby się zająć autem a w tym czasie ludzie tacy jak Ty będą bić pianę
Oczywiście problemem okazał się zepsuty silnik w dmuchawie. Napięcie na wtyczce w samochodzie było natomiast po wyciągnięciu dmuchawy i podpięciu jej do zasilacza silnik nie reagował.
Witam, Mam problem z samochodem Daewoo Matiz Auto nie jest jeżdżone na co dzień, ale rok temu został wymieniony akumulator na nowy Auto ma problemy z odpalaniem po tygodniowym postoju nawet w jesienne poranki Zrobiłem pomiary miernikiem i przedstawiają się następująco: - pobór prądu na postoju 40mA (wskazanie 0,04 przy pokrętle na mierniku ustawionym...
Mam problem z moim Fiatem CC otóż, zauważyłem że spada radykalnie napięcie ładowania akumulatora po włączeniu np. świateł lub dmuchawy. Bez ładowania napiecie wynosi około 12,5 V, na biegu jałowym jest ok 14,4 V przy samych światłach napięcie spada do 13,8 a dmuchawy 13,5 jeżeli dmuchawa i światła działają jednocześnie napięcie spada do ok 12,8 - 13...
Witam chce stworzyć sterownik do pieca który by był oparty o Arduino. Sterownik by miał regulować obroty dmuchawy w stosunku do temperatury na kotle (tzn. na kotle 20 stopni wiatrak chodzi na 70%, temperatura na piecu 60 to wentylator stoi). Problem leży w tym że nie wiem jakim układem mogę regulować napięcie na dmuchawie aby móc zmniejszać obroty :(....
witam Ponownie proszę o pomoc odnośnie mojego Forda przy wyłączonych odbiornikach następuje wzrost napięcia natomiast przy włączonej dmuchawie wszystko jest ok.
Teraz będzie gorzej, przekaźnik jest wlutowany w płytkę skrzynki bezpieczników (BSM) Pozostaje otworzenie i cofnięcie się od pinów po płytce do przekaźnika. Na bezpieczniku masz napięcie ?
Witam. Czy ktos z forum dysponuje wartosciami oporow wszystkich czterech potencjometrow klap od silniczkow klimatronika i ewentualnie ich prawidlowym rozmieszczeniem?podejrzewam ze ktos tam dlubal.mam jeszcze jedno pytanie.Czym moze byc spowodowane wachanie napiecia na dmuchawie od 3.2 do 8.7V?takim napieciem mam ja zasilana a napiecie to zmienia sie...
Odpowiadając, wiem z praktyki i wyliczeń. Prawdopodobnie dmuchawa zasilana jest napięciem 40 V uzyskanym z dwóch akku 20V połączonych szerego 20V+20V=40V Zalecana pojemność przez producenta to 2x2Ah lub 2x4Ah Przykładowo, jeżeli w tej obudowie znajduje się bateria np. 20V/6Ah też może być użyta z dłuższym czasem pracy dmuchawy. Podsumowując mieszane...
Prześledź linię sygnału od procesora/kontrolera do elementu wykonawczego. Skoro pomiary nie sprawiają ci problemu sprawdź stany na nóżce układu odpowiedzialnej za ten przekaźnik. Czy napięcie tam zmienia się w zakresie 0-5V.
Skrzynka bezpiecznikowa. Zimny lut przy bezpieczniku nagrzewnicy. trzeba sprawdzić czy na bezpieczniku od dmuchawy jest napięcie ,jeżeli nie to tak jak napisałem wyżej.
Witam.Nie działa nawiew kabiny od 1 do 4. Sprawdzałem bezpieczniki przy silniku i w kabinie-ok. Sprawdzałem napięcie na 2 kostkach przy dmuchawie ( jedna 4 pinowa , druga 2 pinowa) - brak napięcia. Nie mogę znaleźć przekaźnika. Wg opisów z netu jest nad pedałem sprzęgła ale tam widzę tylko jeden, zielony ale to chyba od wentylatora chłodnicy.Czy ktoś...
Witam Mam problem z dmuchawą w epice 2008r. po włączeniu nawiewu zanika napięcie na dmuchawę. nie działa na żadnym biegu. Nowa Dmuchawa i rezystor Poproszę o pomoc. nie mam pojęcia co go boli
(at)Grzelastce Zamiast na dmuchawie ogrzewania, sprawdź napięcia przy właczonych światłach drogowych. Prawdopodobnie skorodowane połączenia mas - silnik - alternator - akumulator - karoseria.
W którym miejscu znajduje się silnik nawiewu i jak się o niego dostać? ( I czy ten rezystor w tej wersji auta też jest na podszybiu? Pod którą osłoną? Pod tą obejmującą zegary i wyłączniki (u mnie udająca drewno)? Ad. 1 http://www.fordescort.org/content/view/1... Chociaż w wersji z klimą chyba przeszkadza parownik. Ad. 2 Mylisz podszybie z deską...
Witam. Należy sprawdzić napięcie pod podszybiem. Po otwarciu maski na środku jest pokrywka plastikowa (3x5cm). Należy ją zdjąć - ciągnąć do góry, pod nią jest kostka z przewodami, zmierzyć napięcie: przy wył. dmuchawie -0V, przy włączonej musi być 12V. Sprawdzić napięcie -po odkręceniu płytki - na rezystorach (spiralne druty), jeśli jest 12V należy...
Sprawdz napięcie na silniku dmuchawy jak jest 230v wymień kondensator wyczyść łopatki wirnika sprawdz łożyska na silniku albo do wymian przekaznik.
Zdaje się że główne bezpieczniki masz w schowku, a te o których mówimy za schowkiem.
Witam wszystkich Przestała mi działać dmuchawa do pieca WPA 108,41W napięcie 240v.Sterownik podaje napięcie a dmuchawka tylko buczy.Co może być?? Przy dmuchawie jest kondensator, czy może on jest przyczyną?
Masz problem stricte elektroniczny. Poproś moderatora a przeniesienie tematu do odpowiedniego działu.
Może to was zainteresuje.... http://pl.youtube.com/watch?v=NBg-JV511o... http://pl.youtube.com/watch?v=Y7PZZigy4-... Dodano po 3 Witam, to co ty kolego kupiłeś za ściemniacz, że nie działa??? Na żarówce działa a na dmuchawie nie?! Niemożliwe!!! Pozdro Kroll15 Z tego co mi wiadomo to silnika jednofazowego (dwufazowego, trójfazowego) prądu przemiennego efektywnie...
witam . mam dmuchawe w maluszku ale dmucha sobie ona jako tako. Jeszcze jak auto ma obroty to jeszcze ciut szybciej dmucha. Chciał bym zrobic jakis prosty przetwornik zeby przed sama dmucahwa go wmontowac tak zeby dawał 18V . wachanie moze byc tak 17-20V
Witam. Problem pierwszy to ebs i pali się kontrolka stop. Błąd na foto odczytany z wyświetlacza. Problem drugi nie działa dmuchawa nawiewu. Bezpieczniki sprawdzone dmuchawa druga. Mierzyłem napięcie na przewodach przy dmuchawie, i dziwna sprawa na trzech jest 24v i czwarty masa. Pokrętło dmuchawy ustawione na stop. Może ktoś się orientuję jak to działa,...
te drabinki rezystrorow znajdziesz razem z silnikiem od dmuchawy sa w jednym miejscu. widocznie sie przepalily i dlatego na tych biegach nie dziala. w skorpio z tego co pamietam jest po prawej stronie pod deska. zajrzyj od spodu to ja napewno zobaczysz Dodano po 1 te drabinki rezystrorow znajdziesz razem z silnikiem od dmuchawy sa w jednym miejscu....
Mam problem, świeci lampka od ładowania akumulatora. Zużyte były szczotki i wymieniłem na nowy regulator. Rozebrałem alternator i sprawdziłem diody. Miernik pokazał, że są sprawne. Napięcie na zacisku+B alternatora wynosi 14,6V przy włączonym silniku. Na zacisku+D napięcie wynosi 12,4V. Przy wyłączonym silniku i załączonych światłach i ogrzewanej szybie...
Kontrola płomienia za pomocą świecy żarowej uznałem po badaniach za chory pomysł. z prostego powodu, że zmiana rezystancji przy zmianie temperatury o 200 st jest 0,7 Om. Zabawa w pomiar jest bez sensu. Bezwładność przy pomiarze korpusu jest na poziomie delta T 36st / 1s. Stosując pomiar z rozdzielczością 0,065 st jestem wstanie wykryć zanik płomienia...
Sprawdziłeś zasilanie na bezpieczniku 40A na BSM ie. jest na nim prąd? Plus na silniku (nawet przy wyłączonej dmuchawie) ma być zaraz po uruchomieniu silnika, sterowanie obrotami masą z modułu sterującego dmuchawą
Pozwoli to na użycie mniejszego kondensatora Tym bardziej, że wyprostowane i odfiltrowane napięcie AC będzie dość spore i trzeba będzie ewentualnie jeszcze dobrać rezystor szeregowy dla cewki przekaźnika, ale da się :) Pytanie, czy napięcie max do dmuchawy to te 140VAC? EDIT: Tak mi wpadło do łba w trakcie drugiego piwka wieczornego- zastosować przekaźnik...
Dmuchawe mozna załaczyc w kazdym momencie, nie tylko wtedy jak jest podawane napięcie przez stycznik, przy dmuchawie jest oryginalna skrzynka i to wszystko jest na zewnątrz, zaraz dołacze równiez schemat tej skrzynki od dmuchawy gdzie widac jak ona jest zalaczana Dodano po 23 Dołaczam schemat szafki przy dmuchawie
Zasilanie tego bezpiecznika jest ze skrzynki w komorze silnika SB 53 50A. Wyjście ze skrzynki w złączu pin 2 (T40/2). Przy akumulatorze w bagażniku jest inne zasilanie.
Już poradziłem sobie z problemem. Wszystko działa jak należy. To chociaż podziel się dla potomnych co było przyczyną nieprawidłowego działania sterownika... W innym przypadku uważam że cały wątek należy przenieść do KOSZA.
Może jest rano i jeszcze śpię, ale po co ta żarówka?Jako wskaźnik napięcia czy jakieś dodatkowe obciążenie?
Zadziała, nie uszkodzisz, go podając niższe napięcie.
Do sterowania temperaturą jest zaprzęgnięty zwykły sterownik pieca miałowego., który steruje dmuchawą. tego chyba nie muszę opisywać w jaki sposób. Jak pojawia sie napięcie na dmuchawie sygnał ten załącza ne555 jak w dokumentacji załączonej tylko,że czas okresu w którym sterujemy wypełnienie jest ustawiony kondensatorem C1 na 90s (w dokumentacji to...
Napięcie na wtyku sprawdziłeś?
Tak. Może być. Mój kolega ma zrobiony piec do ogrzewania garażu w którym wykorzystuje dmuchawę od samochodu i zasila ją zasilaczem od komputera stacjonarnego. Nie ma z tym żadnego problemu.
Przede wszystkim pomiary -napięcie podczas pracy silnika (na światłach i dmuchawie obroty wolne i podwyższone) -pobór spoczynkowy prądu (auto zamknięte ,kluczyk w kieszeni) Jesli bedzie ok to dopiero akumulator. O klemach pisałem.
Regulator pływa? No proszę. A szybko pływa? Definicję z google wklejone ., facet ma poprostu wymienić dmuchawie i tyle. Wymyslanie pomiarów ktorych nię raczyles opisać panu jak ma wykonać te pomiary. Regulator napięcia nię ma z tym nic wspólnego to raz. Prądy błądzące w twojej teori mają wpływ na jakis sterownik. Bo nię napisano jaki. prad błądzący...
Nie szukaj schematów. Ja te typowe usterki naprawiam tak - przecinam ten gruby biały przewód który zasila dmuchawę. Stosuję odpowiednio duży przekaźnik oraz dodatkowe gniazdo bezpiecznikowe. Zasilanie biorę z pod śruby 8 a sterowanie przekaźnika z innego obwodu gdzie pojawia się 12 V po zapłonie. I tyle w tym temacie.
Stacyjka do sprawdzenia i kostka / styki/ przy samej dmuchawie- lubi się przegrzać. Pomiary napięć zrób wtedy kiedy dmuchawa nie działa. Pamietaj że napięcie może być, ale jak obciążysz to zniknie.
Rezystor dmuchawy właśnie po to jest, aby zmniejszać napięcie zasilania dmuchawy w zależności od ustawienia pokrętła. Im mniejszy bieg dmuchawy tym niższe napięcie. Wiatrak powinien działać i przy 9 V tyle że z mniejszą prędkością.
Trzeba sprawdzić zasilanie na zaciskach silnika po rezystorze. Ja miałem takie uszkodzenie i faktycznie na 4 biegu dmuchawa działała i wymieniłem rezystor. Opel astra 1999r. Można sprawdzić napięcie na wyłączniku dmuchawy. Z wyłącznika jeden kabelek powinien iść prosto do silnika a na czwartym biegu prosto z zasilania 1,2,3 to przez rezystor.
Kapena zbudowana na bazie Daily ma w kabinie po prawej przy dmuchawie obok prawego głośnika.Jeżeli EDC to MS 6,3 załączam schemat.
Pod przewód na którym pojawi się napięcie po włączeniu dmuchawy
czy to jest w samej dmuchawie czy to wlasnie ten przekaźnik?
Pojemność kondensatora musi być taka sama, ale napięcie zamiennika może być dowolnie wyższe od oryginału. Im wyższe kondensator ma napięcie, tym grubsza musi być jego izolacja i stąd wyższa cena. Dlatego kondensatory dobiera się na takie napięcie, jakie panuje w układzie z rozsądnym naddatkiem.
Sprawdzałem dziś ładowanie na światłach i dmuchawie i oscylowało wokół 13,5 V a 13,6 V a napięcie akumulatora na zgaszonym silniku około 12,3 V. Regulator napięcia wydaje się reagować.
Na początek trzeba sprawdzić czy silnik dmuchawy i sama dmuchawa jest sprawna. Odłączyć sterownik od napięcia zasilającego i ręcznie sprawdzić czy wirnik dmuchawy obraca się swobodnie bez zacięć. Może pył i kurz w kotłowni dostały się do silnika i jego łożysk i blokują jego prawidłową pracę. Później dmuchawę z zachowaniem zasad bezpieczeństwa z pominięciem...
Brązowy przekaźnik pod kierownicą, na pracującym silniku ma być zwarty(cewka powinna być zasilona) To wycinek schematu twojej dmuchawy: http://obrazki.elektroda.net/68_12635414...
mierzyłem bezpośrednio na wyjściu alternatora przy włączonych światłach ogrzewaniu tylnej szyby i włączonej dmuchawie. więc tak zostawiam.
Witam Wracam do tematu, potrzebuję pomocy, mam nowy czujnik bimetaliczny i nadal nic sterownik nie podaje napięcia na wentylator ? Czy posiada ktoś schemat do tego sterownika. Jakie inne potencjalnie może być źródło takiej awarii Pozdrawiam PG
No więc dmuchawa nie działa. Zabrałem się za szukanie usterki, kondensator przy dmuchawie sprawdzony. W drugiej kolejności wziąłem się za sterownik. Kontrolka jak było widać sygnalizuje, że dmuchawa jest włączona, jednak przytykając próbnik na wyjścia sterownika widzę, że nie ma napięcia na dwóch z nich w prawej płytce https://obrazki.elektroda.pl/2985275000_...
bardzo prosze, jesli ma ktos schemat tej dmuchawy, bede brdzo zobowiazany. sprawa dosyc pilna dziekuje pozdrawia Grzegorz
Dzień dobry. Chciałbym dołożyć do auta farelkę, jest takowe w dieslu, ja mam benzynę a w dmuchawie są już gotowe miejsce na montaż. Pragnę zrobić taki układ że dodatkowe ogrzewanie odpala się po włączeniu tylko dmuchawy, i tutaj mam pytanie czy to przez przekaźnik można by włączać, znalazłem przewód który załącza dmuchawę, sterowane napięciem od 1V...
Wypadałoby zbadać czy na wyjściu ze sterownika jest sygnał/napięcie
przekaźnik blokuje tranzystory, jak zewrze dmychawa jest zasilana pełnym napięciem.
Witam wszystkich, proszę o pomoc bo zainstalowali mi piec C.O. który stał u kogoś w garażu 5 lat po podłączeniu sterownika wszystko ładnie ruszyło oprócz dmuchawy sterownik nie podaje napięcia na dmuchawę chociaż kontrolka pokazuje ze nawiew jest załączony
Witam, mam bardzo podobny problem. W aucie, zamiast prąd płynąć po bezpieczniku to został spięty na krótko z aku (+ z aku do gniazda bezpiecznika pod pokrywą silnika [Bezpiecznik 11 pod pokrywą silnika (Dmuchawa powietrza - Klimatyzacja) 40A] wentylacja i klima działa ale powoduje to ciągły pobór prądu na postoju ok 0,3A = doszczętne wyładowanie aku...
Witam, Mam problem z zbyt słabym napięciem w sterowniku HT TRONIC 500. Na podajnik napięcie jest ok, a na dmuchawę zbyt niskie. Da radę jakoś to naprawić czy tylko wymiana sterownika?
Witam wymieniłem w Fordzie Fokusie Mk1 1,8 TDCI alternator(kupiłem używany) - bo poprzedni nie ładował. Po miesiącu ten używany padł(zużyte szczotki). Wymieniłem w nim regulator na nowy dedykowany do tego alternatora. Napięcie teraz na wolnych obrotach przy włączonych światłach mijania i dmuchawie na 2 bieg 13 V, podczas jazdy 15 V - za dużo. Co tu...
Właśnie sprawdziłem ładowanie: normalnie ma 12,5V a po odpaleniu silnika na włączonych światłach, dmuchawie ogrzewaniu tylnej szyby napięcie jest 13,5-13,7 V Dodano po 2 Dalej ten sam problem, po przekręceniu kluczyka nie ma kontrolki akumulatora, wyjąłem zegary ,nie ma żarówek wszystko na diodach ,pomocy
Te dmuchawy tak mają. Sterownik ma napięciową regulację obrotów. Dmuchawa ma określoną moc, chyba 70 wat. Obniżając procentowo obroty dmuchawy obniżamy napięcie. Kondensator zamontowany w dmuchawie powoduje przesunięcie w fazie, co powoduje że silnik w ogóle kręci. Bez niego silnik nie będzie się obracać. Kondensator ten dobrany jest ściśle do napięcia...
Tak sprawdzone wszystko. ładowanie 13.4V przy włączonych światłach dmuchawie na max i ogrzewaniu tylnej szybie.
Na cienkim przewodzie dochodzącym do regulatora (jest przy silniczku dmuchawy) napięcie regulacyjne powinno sie zmieniać od ok. 1V (dla minimum) do ok. 5V (dla max).Jeżeli tak jest, a silniczek nie ma zwarcia na wirniku - to regulator do wymiany.
Tak proponuje wymienić jeża. Na jeże wchodzi sterowanie z panelu . POmierz czy przychodzi napięcie sterujące z panelu oraz czy jest masa i zasilanie i nie ma napięcia wyjściowego.
Odczytana wartość kodu diagnostycznego to : 18.1 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe. Co to oznacza ???
sprawdź czy pasek się nie ślizga na kole alternatora bezpośrednio po przejechaniu tych 10km po zgaszeniu silnika spróbuj dotknąć koła pasowego (ryzyko oparzenia) - normalnie powinieneś przez chwilę móc utrzymać koło jeśli ślizga się od dawna to koło pasowe powinno być zardzewiałe z powodu przegrzewania się od poślizgu paska sprawdź ładowanie przy włączonych...
Witam, Masę to sprawdzisz miernikiem masę na karoserii i masę na silniku. Nie powinno być napięcia między masami.
Problem rozwiazany,przekaznik R6,dzięki za pomoc
Witam. Okazało się, że problem nie został wciąż rozwiązany. Wymiana stacyjki nie pomogła. Byłem zmierzyć miernikiem napięcie i wygląda to tak: Napięcie na alternatorze normalnie: 14,5V Napięcie na alternatorze przy wyższych obrotach, włączonej dmuchawie i długich światłach: 12,7V Samochód po kilkominutowej jeździe na długich + dmuchawa, po zgaszeniu...
Moim zdaniem przy włączonych światłach dmuchawie i jeszcze wolne obroty silnika , napięcie powinno się wachać w granicy 13V może z lekkim groszem więcej . Napięcie powinieneś sprawdzić najlepiej na obrotach zbliżonch do obr. przy jeżdzie [ około 14,5V ]. Może masz lużny pasek .Pozd.
Przy tym roczniku nie dziwiłbym się gdyby walnięty był silnik dmuchawy.
Używanie alternatory to loteria. Powiedz, gdy wymieniałeś niczego nie zwarłeś ani nie próbowałeś podpinać prąd lub masę? Układ jest prosty. Kabel niebieski oznacznie D+ to kontrolka bezpośrednio do licznika. Drugi to najpewniej DFM - sygnał obciążenia idzie do sterownika silnika. Coś nie tak z kablami wychodzi. Sprawdź jeszcze napięcie na klemach przy...
Witajcie. Od rana walczę z nawiewiem, który raz się włączał a raz nie. Wymontowalem dmuchawę, podłączyłem na krótko i działa doskonale. Zmierzyłem napięcie na kablach zasilających dmuchawę - jest 12V. Po podłączeniu dmuchawy do kostki i zbadaniu napięcia jest 0v i dmuchawa oczywiście nie chodzi. Nie mam już siły. Ma ktoś jakis pomysł?
Najpierw sprawdź czego brakuje. Dmuchawa sterowaną masą jak mnie pamięć nie myli. Więc sprawdź czy masz zasilanie na dmuchawie i to żarówką. O możliwości zaśniedziałego bezpiecznika nie wspominam......
Pomiary w autku zrobione, pobór prądu na postoju to 0,035 max 0,04 ampera. Ładowanie po 15 minutach pracy na biegu jalowym i podczas pomiaru przy 3 tyś obrotow 14.45v na klemach przy odpalonych światłach i dmuchawie, czyli altuś wyrabia. Czas pracy na jalowym w celu stabilizacji napięcia w instalacji.
Przepraszam ale w poprzedniej odpowiedzi wpisałem mały lapsus. Napięcie ładowania mierzone przy włączonych światłach , dmuchawie , radiu wynosiło 13,14 volta. Nie wiem jak to się stało ze napisałem wartość 15,4. Wielkie sorry i czekam na jakąś sugestię co do usterki która występuje jednak losowo. Powiem że te wyłączające się wspomaganie jest mocno uciążliwe...
klapa dmuchawie wymiana łożyska dmuchawie silnik klapy dmuchawie
pompa magnum fotokomórka podłączyć piece ekogroszek ustawienia
Lokalizacja modułu komfortu w Audi A3 2000 Migające diody 40, 50, 60 w bojlerze Ariston - przyczyny i rozwiązania