Kolego Paweł Wawa Chodzi mi o uszczelnienie cewki jak wezmiesz cewkę to założome jest takie uszczelnienie okrągłe gumowe na nią I stwierdziłem u siebie brak tych uszczelnień na cewkach Wiesz o co mi chodzi Nie schematów nie posiadam Coś poszukam i ci wyśle zaraz czy jest to mozliwe w opisanym przypadku jako powód braku napiecia na cewki Dodano po 7...
miło mi że ktoś posiada taki sam samochód jak ja i jeszcze z tą samą usterką silnik f8q620 pompa wtryskowa bosh z przestawiaczem rozruchu na zimo taki zawór z 1 kabelkiem ale do rzeczy a więc komputera tam niebyło i nigdy niebędzie a więc sprawdzić czy paliwo niecofa sie z pompy wtryskowej spowrotem do filtra jeżeli tak sprawdzić złącza jeżeli ok zamontować...
Auto jak w tytule, objaw jest następujący, auto odpala i silnik pracuje na wolnych obrotach trochę trzęsie, dodam gazu powyżej 2,5 tyś obrotów i auto pracuje już równomiernie, ale w tym momencie zapala się lampka z zygzakiem. Ale główny problem że czasami po kilku minutach lub godzinie auto gaśnie i przy próbie odpalenia nie ma napięcia na pompkę paliwa...
Sprawdzam więc pompę i przy podaniu prądu bezpośrednio z akumulatora, pompa pracuje normalnie bez problemów, cichutko czyli pompa dobra, zasilanie w przekaźniku jest, dodam że wskaźnik paliwa działa i prąd dochodzi do kostki przy pompie z przekaźnika - sprawdzone na kostce przy pompie. Gdzie jest masa lub na jaki pin do sterownika idzie uziemienie...
Witam Mam problem z Renaut Megan 1.5 dci rok 2004, samochód nie zapala i nie kręci rozrusznik. Po podłączeniu RenoCplia wychodzi błąd regulatora ciśnienia paliwa na pompie i na wyświetlaczu licznika jest błąd wtrysku. Po wymianie na nowy oryginalny Reno regulator samochód też nie odpala, na wtyczce do regulatora jest napięcie 12V. Mam pytanie jaką powinien...
cisnienie na listwie nie może przekroczyć w żadnym przypadku 120bar bo następuje awaryjne wyłącznie silnika (spręzyna na desce i po 5 sek wyłączenie wstepnej pompy paliwa). Powodem całej sytuacji są wadliwe regulatory napięcia. Renault z tego co kiedys czytałem przyznało się do tego, ale ponieważ silniki zostały wycofane z produkcji w 2003 roku nikt...
Sprubuję z masą komputera coś poprawić jak nie pomoże sprawdzę wszystkie 5 przekaźników zastanawiam się nad podaniem dodatkowego napięcia na pin 30 pytanie na który przekaźnik . Sprubuję podać + na zasilanie pompy i lokalizować przerwę w kablu przy odłączonym akumulatorze
Jeśli się nie mylę, megane 1.4 a 1.6 były dość podobne, więc wiązka do pompy zapewne idzie w kabinie, po stronie kierowcy, w plastikowej atrapie tuż przy drzwiach (przy lewej nodze kierowcy) - tam też jest kostka / złączka, dokładniej to trochę poniżej dźwigni otwierania maski, zasłonięta plastikem. U mnie kiedyś po różnych naprawach kostka ta odchyliła...
NA grubych ma być napięcie sprawdzane żarówką. Zreszta podanie napięcia powinno uruchomić pompę paliwa.
Kurcze nie widzi mi się wymieniać całego modułu który kosztuje wiecej jak 200zł. Jeśli tak ma się to skończyć to wolę puścić kabelek z przełącznikiem i pompkę ręcznie odpalać kiedy będzie trzeba. Jak można sprawdzić czy ten przekaźnik pompy jest sprawny?
Witam ponownie problem był w pamięci sterownika 28f512a nie było dobrego styku ponieważ ktoś wycinał gumę w tym miejscu i usuwał immo i nie zabezpieczył dobrze teraz przekaźnik nie strzela i można się połączyć ze sterownikiem lecz nie włącza się pompa paliwa i nie ma sterowania wtryskami czyli auto nie odpala.Błędy się pojawiają dotyczące napięcia zasilania...
W tym sęk, że gaziarze go nie montują. No i dlatego psują się pompy. Nie zawsze, niech poszuka, zresztą ta meganka ma "swój" przekaźnik pompy.
Przepraszam. Wtyczka PPM2 szara 12 pinowa patrząc dokładnie tak 8 pin od lewej strony. https://obrazki.elektroda.pl/9850814300_... Znajomy powiedział że niby sterowanie jest z przekaźnika pompy paliwa i to od podaje napięcie podczas rozruchu. Ale ile w tym prawdy nie wiem. Liczą więc na pomoc osób doświadczonych. W module UPC PPM2 Grey....
Może jutro sprawdzę czy jest iskra. Trzeba całą listwę zdemontować. Kluczowanie wtrysku - raczej nie ma. Podgląd przez program komputera LPG nie wykazuje pracy wtryskiwaczy. Gdzieś czytałem, lecz problem z moim rosyjskim, jak nie ma napięcia zwrotnego zasilania wtryskiwaczy (pin 52) to reszta jest zablokowana. Nie ma zapłonu i wtryskiwaczy. Wg. informacji...
Dzięki wszystkim forumowiczom za chęć pomocy. Na szczęście Megi wreszcie odpaliła. Przyczyną był brak zasilania cewek wysokiego napięcia i przekaźnika od pompy paliwa - przerwa na dwóch przewodach w wiązce. Gdyby nie schemat który zdobyłem z wielką trudnością to pewnie nie doszedłbym do tego. Jedno co mogę powiedzieć a są to chyba moje najważniejsze...
Tak też właśnie robiłem. Delikatnie zdjąłem izolację z przewodów do pompy aby uwierzytelnić czy jest przejście we wtyczce. Podłączałam miernik oraz probówkę i właśnie jest tak że: 1) na zapłonie prądu nie ma 2) jak zaczynam rozruch prąd pokazuje się (żarówka w probówce zapal się) tylko na dosłownie 1,5 sek i gaśnie pomimo dalszej pracy rozrusznika ale...
Witam, mam problem w Scenicu 1998, 1.6 8V +LPG. Auto nie odpala. Szybko miga lampa "ekg"- lampa przestaje gasnąć po tescie przekaźnika pompy paliwa, ale po wyjściu ze sterownika silnika powraca. Immo wyłączone clipem, kodem - nie wprowadza żadnych zmian. Sterownik silnika podmieniony- brak rezultatów, napięcia na pinach sterownika: 32 stały ,24 po zapłonie...
WItam! Przy Megane czujnik bezwładnościowy się kasuje przez wciśnięcie, a może to przekażnik pompy lub układ wyłączania zapłonu.
Hmmm, to faktycznie ciekawy temat, ale skoro jest skutek, musi być i przyczyna. Więc, ja na początek zrobiłbym na Twoim miejscu prowizoryczne podłączenie się do pompy paliwa (zasilanie + - jakąś żaróweczką np.) i tak samo pod cewki, no i pojeżdziłbym do momentu, aż problem się pojawi. Jeśli zgaśnie np. na pompie - wiadomo zanik napięcia- można szukać...
megane 96 1,6 8 zaworowy Witam mój problem jest następujący: podczas wilgotnej pogody muszę kręcić z 10 min zanim odpali podczas jazdy potrafi szarpać (jak wjadę w kałużę) nawet nagrzany. Wymieniłem przewody wn i świece, przeczyszczony silnik krokowy. Elektryk nie potrafił się podłączyć do silnika (poduszki itd mógł sprawdzić) Czy da się sprawdzić...
Sprawdź styki przy wiązkach pod maską (jezeli jest to silnik na komputerze) miałem podbny przypadek w megane 1.6 16v 2005rok jeden z pin-ów był przepalony na kostce podłączonej do ECU przez co nie było napięcia do pompy. Dodano po 7 w razie problemów ze zlokalizowaniem przyczyny braku napięcia najprostsze rozwiązanie Odpiąc zasilanie (oryg) od pompy...
Witajcie :-) Przedwczoraj zaczął mi się od KM. Meganka nie chciała odpalić i byłem zmuszony skorzystać z usług komunikacji miejskiej. O samochodzie: rocznik 1998. Silnik 1.6e. LPG - KME Diego. Auto garażowane. Dnie/tygodnie/miesiące wstecz zdarzało się: 1) że po uruchomieniu obroty silnika pływały w zakresie <500 - 1500 obrotów/min - przegazowanie...
Nie mierz miernikiem , tylko żarówką przynajmniej 21W. Ma świecić jasno.
Postów nt. problemów z cewkami zapłonowymi (szczególnie tymi markowanymi przez firmę SAGEM) jest sporo. Jest też wiele opinii nt. objawów jakie towarzyszą temu uszkodzeniu. Są również podane informacje w jakich miejscach cewek najczęściej dochodzi do niepożądanych przebić oraz że cewki DENSO są trwalsze od SAGEM-a. Nie znalazłem natomiast szczegółowej...
Podobny mam problem. Gaz pali, benzyna nie chce. Uwalony bezpiecznik 30A i chyba przekaźnik. Po wymianie bezpiecznika na pompę mam napięcie 5V
Ewidentny brak kluczowania masą z ECU na jedną z cewek.Dioda LED z opornikiem i sprawdzić kluczowanie. Co do napięcia , gdzie je mierzysz? Pompa paliwa chodzi?
wyłacznik wstrząsowy?
Napięcie ma być stałe i po stacyjce,sterownik wystawia masę i włącza pompę. Sprawdź bezpieczniki i wiązkę koło akumulatora.Jak doszło do awarii??
sprawdź napięcie (żarówką np od migacza) na elektrozaworku gaszenia pompy wtryskowej, często się utryndala od niego kabelek w środku przy oczku, izolacja jest OK i tego nie widać, a nie łączy i trzeba skrócić, zalutować do oczka albo po prostu odizolować i pod tą nakrętkę podłożyć i przypiąć trytkami żeby się nie trząsł i jest ok :) u mnie w Masterze...
Pompa paliwa działa, dochodzi do niej napięcie.
Witam, potrzebuję pomocy. Jak w temacie, pompa bosch vp 37 od meagne I 1.9 dti nie podaje paliwa na wtryski. Popę zdemontowałem, wymieniłem 2 uszczelki pod pokrywą z góry i dwa oringi przy klapkach na dole z przodu i z tyłu pompy, oraz oringi na zaworze regulacji dawki początkowej. Pompę zamontowałem, ustawiłem dokładnie tak samo, poskładałęm rozrząd...
Zewrzyj przewody zasilania pompy w przekaźniku, ten sam przekaźnik zasila wtryskiwacz i grzanie sondy. Zakładam, że napięcie z akumulatora na przekaźnik jest? A może centralka gazu odcina pompę i wtrysk?
Ja bym sprawdził kostkę komputera wtrysku, lubi pływać w spryskiwaczu. Kolega pisze że jak poda napięcie na przekażnik pompy paliwa to odpala, do sparawdzenia masa przekażnika która idzie z komputera, oraz plus, który idzie ze stacyjki przez wyłącznik bezwładnościowy.
W przekaźniku nie ma możliwości by był prąd na wszystkich stykach. Prąd na jednym bądź dwóch (nie pamiętam dokładnie). A jak sprawdzaliście czujnik multimetrem? Masa przy aku jest? Przy pompie masa jest? Jakie jest napięcie na pompie? W jakim stanie jest rozrząd?
Witam. Na forum istnieją podobne tematy jednak od mojego przypadku różnią się istotnymi szczegółami, dlatego postanowiłem założyć nowy. Nie udaje się uruchomić silnika. Nie dochodzi prąd do pompki paliwa. Nie słychać jej działania, a także specyficznego dźwięku spod filtra powietrza (wtrysk?). Ciekawe jest to, że po odłączeniu akumulatora na dłuższą...
Otóż mam nie mały problem z moim scenikiem . Naprawiłem ostatnio pompę paliwa , wcześniej siadł mi akumulator ale podczas ładowania samochodu na kable samochód nie odpalił napięcie akumulatora wynosiło wówczas około 13v ale auto z ledwością miało siłę zakręcić rozrusznikiem (lampki przygasały] dziś próbowaliśmy odpalać na pych jednak to nic nie dało...
A więc tak paliwo przez regulator ciśnienia przechodzi do wtrysku na kopułce od wtrysku jest napięcie zarówno po włączeniu zapłonu jak i przy kręceniu rozrusznikiem czyżby wtryskiwacz do wymiany ?
witam dodam że należy sprawdzić czy grzeją świece/napięcie na świecach/, a nie patrząc na kontrolkę.Może czasami być to złudne.no jeszcze może być tak że jak za niskie napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem to zaworek odcinający paliwo na pompie wtryskowej ,potrafi się zamykać.
Witam Przede wszystkim mało danych, tj. rok produkcji. Do sprawdzenia - pompa paliwa, która znajduje sie z tylu pod kanapą (siedzenie) po prawej stronie, sprawdź czy dochodzi napięcie elektryczne, może spalony bezpiecznik lub zamarzło paliwo w przewodach (woda i parafina), a następnie jak napisał kolega wcześniej, przewody i podstawa to filtr paliwa....
Powiedz kolego czy miga ci kontrolka od immo?? Jeśli miga to rozkodowany immobilizer miałem identyczny przypadek w scenicu 1.6 16V i pomogło wyrzucenie go ze sterownika (dużo tańsze i szybsze przynajmniej u mnie) a jesli nie miga to prawdopodobnie masz do wymiany cewki. Dodano po 1 a co do pompy to sprawdziłbym przkaźnik 16V a 8V to zupełnie inne sterowanie...
W pierwszej kolejności to podłącz pod tester diagnostyczny, bo przyczyn może być kilkadziesiąt. Mi to wygląda na immo. Chociaż przypomniało mi się teraz, że miałem kiedyś na warsztacie Peugeota 306 HDI 2,0. Samochód jak chwilę postał, tak jak piszesz załapał po czym zgasł. Okazało się, że nie pracuje pompka paliwa w zbiorniku która podaje paliwo do...
Pin 32 - stały plus, Pin 1 - Engine control relay - napięcie po przekręceniu zapłonu, Pin - 40 wyjście masy po przekręceniu zaplony (wyjście tranzystorowe)-Engine control relay Piny 2,3,18- masa Pin - 48 pompka paliwa (0V) Pin - 52 ma wskoczyć plus po zapłonie - pompka paliwa Pin 24 -ignition switch czyli ma być plus po zapłonie
32 pin sterownika też ma być stały plus i 24 po stacyjce. Te są w porządku. Nie ma na 52, no bo przekaźnik nie chodzi. A plus na bezwładnościówkę jest połączony z pinem 24, na którym jest napięcie po zapłonie (tak mam na schemacie).
Witam!! Problem wygląda jak w temacie: auto ciężko odpala po dłuższym postoju ok 3-4 godz,jeszcze gorzej po przestanej nocy. Gdy już odpali falują obroty i na początku puści dużego dyma. Klient stwierdził że to wtryski, wtryski oddane do sprawdzenia,wszystkie ok. Wymieniony filtr paliwa i wszystkie kątowe złączki przewodów paliwa. Świece żarowe ok,...
No dobra, może nie znam sie, ale może uda mi się coś jakoś pomóc. Co z pompa po przekręceniu kluczyka w pozycję włączania instalacji elektrycznej (bez rozrusznika) ? Pompa powinna włączyć się na kilka (1-3) sekund. Czy też ma obniżone napięcie, czy dopiero po przekręceniu na rozrusznik i pojawieniu się kontrolki o awarii silnika? Czy zerwanie łańcucha...
Też mam podobny problem. I tutaj trzeba sobie powiedzieć że może przyczyną być: przepustnica, czujnik podciśnienia, nieszczelność w układzie dolotu, pompa paliwa. Może ma ktoś sposób na zdiagnozowanie tych elementów bez ich wymiany na nowe? U mnie nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny. Czasami zgaśnie na wolnych obrotach. Najczęściej odpala za...
Witam. Mam problem z Meganka 1.9dTi 2002r. ok. 105tyś przebiegu (przebieg oryginalny). Od jakiegoś czasu samochód ciężko odpala po dłuższym postoju. Mianowicie nie kiedy samochód stoi tydzień i odpali na strzała a niekiedy na drugi dzień trzeba kręcić ze 2-3 razy aby odpalił. Nie ważne czy bak jest pełen pod korek czy połowa. Wymieniona została gruszka...
Pacjentka - Renault Megane 2 1.5 dci 2003 r. na osprzęcie Delphi. Sytuacja ma się następująco, dokładnie miesiąc temu oddałam auto do mechanika w celu wymiany pompy CR i całego osprzętu w związku z opiłkującą pompą CR. Kupiłam cały zestaw: pompa (bez tych 2 czujników na pompie, listwa z czujnikiem, wtryski, bak, przewody, filtr paliwa). Po całej wymianie...
Właśńie żadnych błędów w kompie nie ma, albo launch pokazuje głupoty. Auto odpala na zaciąg , tak powiedział znajomy, podczas kręcenia zero paliw ana wtryskach,ale sam nim przyjechałem. Najlepsze jest to że czasami odpala od strzała ( nie u mnie, ani razu ). Wstrząsowegpo nie znalazłem. Ale on na schemacie sprawdzony i napicie dochodzi do kompa. Podczas...
A jaka kupić jaki zamiennik lub gdzie oryginał bo ta jest nowa z ngk do tego auta i ma 2 tygodnie reklamować Dodano po 3 Dziś wszystkie sondy wypiete kable kolektor zdemontowany wszystkie wtyczki cewki świece wypiete wypsikane kontaktem Pompa paliwa daje 3 bar po podaniu napięcia Montaż potem komp i błąd sonda za katalizatorem przerwa w obwodzie (Mam...
napięcia pompy paliwa przekaźnik napięcia pompy paliwa pompa paliwa megan
wyświetlacz esp32 układ hydrostatyczny pralka śmigło helikoptera
New Holland 4835 - niedziałający WOM: diagnostyka i naprawa Turbo do Renault Megane 1 1.6e 8V - jakie opcje?