Jak z tego równania wynika zwiększenie pojemności musi pociągnąć zwiększenie choćby jednej danej po prawej stronie Nadal kolega błądzi jak dziecko we mgle. :D Wzór jest prawidłowy tylko mówimy o dwóch różnych rzeczach. Kolega uparcie twierdzi, że większy akumulator wymaga dłuższego ładowania i ma rację w przypadku gdy rozpatruje dwa akumulatory rozładowane...
Akumulator i/lub regulator napięcia.
Gdzie puka? W kabinie, przy silniku czy w bagażniku? Napięcie akumulatora chociaż zmierzyłeś?
Żarówka , wskaźnik ładowania , ma równolegle opornik. Zasilana jest po bezp nr. 30. Wypnij z alternatora przewód wzbudzania i dotknij nim masy / na włączonym zapłonie/ , kontrolka powinna zaświecić b.jasno. Jednak opisane przez Ciebie objawy / nic nie piszesz o napięciu ładowania na klemach akumulatora/ wskazują na regulator napięcia na alternatorze!
Witam Jeżeli po podłączeniu obciążenia i znika napięcie to coś po drodze nie łączy ,sprawdzasz napięcie bezpośrednio na zasilaniu bez regulatora ? A sprawdź silnik bezpośrednio do akumulatora czy chodzi swobodnie zmierzyć prąd by pasowalo . Pozdrawiam .
Powodem takich skoków napięcia ładowania jest na 95,5% zepsuty akumulator.
Tak akumulator sprawny trzyma napięcie 12.3v
Mieliście rację. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki oprócz tego ostatniego. Był uszkodzony. Jest jeszcze inny problem. Obecnie po przekręceniu kluczykiem słychać że bendiks wciąga rygiel ale nie podaje "+" na rozrusznik. Za pochopnie wkręciłem rozrusznik do samochodu. Sprawdziłem sam silnik rozrusznika - dobrze ale rygiel za pobieżnie. Muszę wykręcić...
Dziękuję bardzo. Właśnie o to mi chodziło. Mam jeszcze jedno pytanie. Mógłbyś mi udostępnić schemat tej samej wtyczki tylko do Citroena C4 Picasso z 2011r? Tam występuje taka skrzynka https://obrazki.elektroda.pl/9543301600_... 2 - Zasilanie po włączeniu zapłonu 3 - LIN 4 - Masa 5 - wyjście bezpieczeństwa głównego przekaźnika 6 - sterowanie...
sprawdź stan akumulatora zobacz jakie napięcie daje i czy we wszystkich celach jest płyn , pomiaru dokonaj na odłączonym akumulatorze
Jakie powinno być nominalne napięcie ładowania w Citroenie C5 I z silnikiem benzynowym? Wskaźnik na tablicy rozdzielczej jest wychylony lekko ponad połowę (czyli niby jeszcze w normie) ale napięcie mierzone na zaciskach akumulatora to 14,5-14,6V.
Jeżeli masz czym i wiesz jak, to możesz sam zmierzyć napięcie samego akumulatora i jego ładowania.
No i co z tego że wsadziłeś akumulator większy i teoretycznie dobry.A może jest gorszy niż ten co wyjąłeś.Albo jest niedoładowany i nie ma mocy rozruchowej. Napisałem Ci jak to sprawdzić. Jak jest dobry, to napicie będzie trzymał pod obciążeniem. Nie sugeruj się teorią. To można sprawdzić w praktyce.Oczywiście możesz to zrobić inaczej, weź ten "nowy...
Witam bardzo by się przydała pomoc . Kupiony na złomie używany zamek , razem z okablowaniem . Nie działa kluczyk (symuluje ruch kluczyka wkładką ) . Z pilota wszystko działa poprawnie . Zamek mam na zewnątrz , jestem wpięty w wtyczce pomiędzy drzwiami a karoserią . Dla sprawdzenia podpięte 2 żarówki 21W , polaryzowane diodami 10 A . Czyli centralny...
C2 sensodrive + slaby akumulator - BSI blokuje rozrusznik. Kontrola - odpalic recznie z dwupinowej kostki na bsm. Naladowac/wymienic akumulator i spoko. Pozdrawiam
Często psują się też przekaźniki pompy w bmsie. Tam gdzie bezpieczniki koło akumulatora. Trzeba by sprawdzić czy pojawia się napięcie na bezpieczniki pompy.
To sprawdź akumulator i bezpieczniki na nim.A rozrusznik wyciąg do kontroli.
Masz zużyty akumulator, który nie trzyma napięcia.
Tak możesz sprawdzić pobór prądu wirnika, podłączonego do akumulatora.
Skoro się resetują wskaźnik to masz spory spadek napięcia. Sprawdź akumulator klemy i przewody.
Proszę o poradę w następującej sprawie : . Citroen C3 Picasso w którym chciałbym sobie zamontować chińskie radio 2DIN i tu moje pytanie czy nie zakłócę systemu skomplikowanej elektroniki w tym samochodzie, jeśli napięcie do podtrzymania pamięci w radiu 2DIN wezmę bezpośrednio z zacisku + akumulatora , natomiast napięcie załączające z gniazda zapalniczki?
Alternator i akumulator do wymiany.
Napisałem że; 28V GR- to jest złącze 28-krotne szare (pin nr. 21) To nie jest 28 Volt tylko oznaczenie złącza w PSF1. Napięcie ma być takie jak na akumulatorze.
Zmierz napięcie tam gdzie przygasa uszkodzony może być akumulator , alternator , instalacja lub np BSM , ale również bsi . Za to co w środku odpowiada BSI nad nogami kierowcy , pytanie tylko czy ono dostaje prawidłowe i stałe napięcie z BSM ?
Sprawdź napięcie akumulatora - jeśli ok to podpięcie testera i odczyt błędów .
Alternator umiera. Naładuj akumulator i sprawdź napięcia podczas pracy silnika
Witaj. Żeby naładować mocno rozładowany akumulator (a jak piszesz to kontrolki się nie świeciły) należy najpierw sprawdzić napięcie jakie panuje na akumulatorze nie obciążonym jeżeli jest ono poniżej 10V to należy podłączyć prostownik z ograniczeniem napięcia ładowania (ok 12V na prostowniku) lub podłączyć równolegle drugi naładowany akumulator, żeby...
Sprawdź czy włożyłeś żarówkę o odpowiednich parametrach i czy nie skrzywiłeś pinu w gnieździe wpinając wtyczkę. czy to normalne że po wyłączeniu zapłonu na jednym pinie jest prąd? Tak. "30" z akumulatora, podtrzymanie napięcia dla pamięci.
Miernik i pomiar napięcia na bezpiecznikach, od tego zacznij. W trakcie pracy silnika.
Wygląda to na dokładkę, nie wiem jak robi wysokie napięcie z 12V, ale może to być coś dodające KM i Nm - oczywiście to sarkazm, ktoś coś założył i tyle. Sprawdzić inne auta czy mają to - może na zdjeciach z aukcji C3 Picasso? Może serwis Citroena coś powie :) Bywają jeszcze moduły BT do pomiaru napięcie dokładane, ale nie mają błyskawicy ostrzegającej...
Musisz wtedy zmierzyć zapięcie na akumulatorze. Albo masz spadek napięcia na kl50, albo wirnik ma przebicie.
Najpierw sprawdź, czy pompa działa po podaniu napięcia z akumulatora i czy do wtyczki w pompie dochodzi napięcie. Instrukcje masz powyżej.
Do posprawdzania spadki napięć na przewodzie plusowym i masie akumulatora .
Masz 3 wtyczki wychodzące z wiązki stacyjki, czarna, szara i brązowa, są wpięte w BSI, sprawdź żarówką czy pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka, ew spróbuj zmostkować kawałkiem kabla
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
Akumulator dobry?
Jakie napięcie na akumulatorze? Xsara wersja I czy II?
Czyli jak odepniesz wtyczkę od BSM do której dochodzi ten brązowy kabel i po dasz na niego plus z akumulatora to sygnał trąbi? A tak z ciekawości jak sprawdziłeś ten kabel?
Ok. Naładuj akumulator i spróbuj odpalić auto. Jeżeli odpali wtedy zmierz napięcie na zaciskach akumulatora. Rozładowanie do zera zdarza się. Może nie wyłączył się jakiś obwód właśnie z powodu zbyt niskiego napięcia w układzie.
Możliwe i bardzo prawdopodobne wewnętrzne uszkodzenie akumulatora.
Dobra diagnoza,parametry (zasilanie przy skrętach),ramki zamrożone. Dobra diagnoza - Co to znaczy, ktoś podał dobra diagnozę, czy trzeba wykonać dobrą diagnozę? parametry (zasilanie przy skrętach)- jakie parametry? zasilanie przy skrętach - jakie zasilanie, czego pompy, czy napięcie akumulatora podczas skrętu? ramki zamrożone. - Co to znaczy?
Radia nie wyjmę bo jest fabryczne. Po włączeniu stacyjki automatycznie włączają się światła do jazdy dziennej. ( światła mijania ) Podczas postojowej pracy silnika, napięcie ładowania mierzone na akumulatorze wynosi 14,4V
Odpuść sobie na razie centralkę gazu.Podepnij woltomierz i w czasie jazdy sprawdź jakie masz napięcie ładowania w czasie utraty mocy przez silnik . Woltomierz możesz podpiąć pod gniazdo zapalniczki. Akumulator masz dobry? Jakie masz napięcie ładowania?
Kolega pisał że bezpiecznik ma dobry ale w razie czego jest to bezpiecznik w komorze silnika obok akumulatora nr 14.
Sprawdziłem, bezpiecznik cały. Napięcie na nim takie jak na akumulatorze. Widocznie gdzieś po drodze coś dzieje się z przewodem skoro idzie bezpośrednio z bezpiecznika.
Kupiono nowy akumulator PB. Projekt zawieszony w czasie.
Czarny przekaźnik w skrzynce. Sprawdź wyłącznik kolizyjny przy lewym dzwonie czy czasem nie wyskoczył i nie rozłączył zasilania. Jak masz problemy nadal, to sprawdź zasilanie ( plus ) na pinie 16 i 33 sterownika po zapłonie ma być napięcie zbliżone do tego co na akumulatorze.
klema ciepła podpowiada słaby kontakt na niej, z takiego układu rozrusznika nie uruchomisz. Od tego bym zaczął. Objawy z kontrolkami wskazują na niskie napięcie, ale przyczyną tego może być słabo naładowany akumulator albo... słaby kontakt na klemie Symbol akumulatora mówi to samo albo ... słaby kontakt na klemie. Jak masz chociaż marketowy woltomierz...
Zmierz napięcie na radiu przy dużym poborze mocy, podczas grania muzyki. Objawy podobne do zbyt małego napięcia zasilania. Dodano po 3 Oczywiście jeżeli jest taka możliwość. Jeśli nie, to spróbuj podłączyć radio na krótko tzn. wyjmij je, wepnij głośniki i zasilanie bezpośrednio z akumulatora. Tylko prawdopodobnie będzie trzeba wtedy jeszcze zewrzeć...
Nie znaleziono przyczyny problemu. Auto było najpierw u mechanika a później u elektryka samochodowego. Wszystko wróciło do normy. Jedyne co zostało zrobione to wymiana akumulatora na nowy, być może on był problemem.
Zmierz napięcie na akumulatorze przed rozruchem, po rozruchu na pracującym silniku i po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi (najlepiej kilkanaście - kilkadziesiąt kilometrów) bez ponownego rozruchu silnika.
A jak podłączysz naładowany to odpala silnik od razu czy musi dłużej kręcić? Podaj te napięcia ,jest ok nic nam nie mówi. Jak podłączę świeży akumulator, to odpala natychmiast. Napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku , to 12,2 V, a przy pracującym 14,1.
kupiłem więc ostatnio ładowarkę w lidlu i podpiąłem pod wyjęty z samochodu akumlator Jak masz taką możliwość (blisko sieć, + ew.przedłużacz), to podpinaj do akumulatora tą ładowarkę (Ultimate Speed?) codziennie wieczorem a rano przed uruchomieniem silnika ją odpinaj. W ten sposób bez problemu, przejeździłem Megane DTI dwie zimy, na ośmioletnim akumulatorze....
Citroen włącza Economy Mod gdy napięcie spadnie poniżej pewnego progu. Przed wymianą akumulatora w swojej C5 włączał mi sie szybciej na postoju. Sprawdziłbym po pierwsze jaki jest upływ prądu, jeśli w normie to nie ma co grzebać dalej. Chyba że akumulator już mówi dość...
Przerobić alternator z 12/6 V - jak to zrobić, jakiś schemat, źródło. :?: Tak by było chyba najlepsze rozwiązanie, pozostaje wówczas tylko kwestia nietypowego akumulatora. Dzięki
a sprawdzałeś napięcie na akumulatorze czy na alternatorze jak tylko na akumulatorze to sprawdź jeszcze na alternatorze czy wskazania są takie same bo może być tak że przy takim obciążeniu napięcie spada pomiędzy alternatorem a akumulatorem (podpalony albo zakorodowany przewód,robiłem coś takiego w brawo)
Zrobione.Zamykam.
To jest prostownik automatyczny naładuje go i przestanie potrzymujac tylko napięcie i jakieś małe natężenie. Tak patrzą na prostownik możena go zostawić nawet na 30h i nic się nie stanie
A jakie jest napięcie na akumulatorze podczas tego "łu..." ? Jak kontrolki na zegarach się zachowują podczas tego "łu..." ?
po podłączeniu pod ładowanie była 1kreska tylko Co to znaczy? Jakie napięcie było? Gdyby było za niskie napięcie akumulatora lub brak ładowania były by błędy P25xx w sterownikach.
Czyli chyba nie spełnione są warunki do załączenia klimy, normalnie jak sterownik odczyta właściwe parametry z czujników powinno tam być pełne napięcie akumulatora. Chyba czeka Cię wizyta u mechanika od klimatyzacji.
Podłącz miernik do akumulatora i sprawdz jakie ma napięcie w stanie spoczynku następnie sprawdz napięcie podczas odpalania samochodu.
Z samym ładowaniem jeszcze zależy w jakich okolicznościach mierzysz. We w miarę nowych konstrukcjach ładowanie jest odłączane w przypadku naładowanego akumulatora. Robiąć kilka kilometrów można sądzić, że komputer uznaje akumulator za naładowany i dalej już go nie ładuje. Dla pewności zmierz napięcie na akumulatorze zaraz po porannym rozruchu albo celowo...
Sally miał rację - padł włącznik światła cofania. Dodam tylko, że jest on zainstalowany na górze skrzyni biegów i widać go, jeśli popatrzy się w wąską lukę pomiędzy silnikiem a akumulatorem. Dzięki za pomoc, pozdrawiam.
Może to być również kończący się akumulator. Dobry akumulator, w dobrym stanie, naładowany, bardzo skutecznie tłumi pulsacje napięcia w instalacji.
Citroen Berlingo 1.6 VTI, 120 km, 2011 Multispace Brak reakcji na rozruszniku po przekręceniu kluczyka. Sprawdzone: - Akumulator (nowy) - Bezpieczniki - Rozrusznik (na krótko kręci i odpala) - Stacyjka - Napięcie na elektromagnesie jest - Napięcie z akumulatora na rozruszniku jest Podejrzewam brak sygnału wzbudzenia?? Wina BSM? Może ma ktoś jakieś schematy...
Jeszcze jakby podał ile ma napiecia jak silnik pracuje to byloby fajnie. Bo jak to jeszcze raz czytam to tam chyba akumulator bedzie szrot
Witam Przyłącze się do tematu mam podobny problem w xsarze picasso 2,0 HDI, gzy silnik jest zimny po nocy nie chce odpalić, ale po podłączeniu drugiego akumulatora odpala od strzała i pracuje idealnie. ponowne uruchomienie obywa się bez problemu. Świece żarowe sprawdzone, napięcie na akumulatorze przed uruchomieniem 12,5V a podczas rozruchu spada do...
"Zapomniany" system alarmowy z uszkodzoną ze starości syrenką uzbroił się z powodu zbyt niskiego napięcia akumulatora i teraz blokuje rozrusznik. Oczywiście to tylko jedna z możliwości...
Witam, Chciałem podłączyć niefabryczne radio do Citroena C3 I (rocznik 2008), kupiłem w tym celu odpowiednią przejściówkę ze złącza fakra na ISO, który to standard zasilania współpracuje z radiem i tutaj zaczyna się problem. Otóż w przejściówce po stronie fakry przewody żółty i czerwony są ze sobą połączone w jednym pinie i cały czas podają napięcie...
Witam. Skoro masz miernik to zmierz napięcie akumulatora przez odpalenie jak jest zimno bo z tego co piszesz to jest on już na wykończeniu.
Nie pomoże dawanie prosto z akumulatora , elektrownia do naprawy. Zmierzyć napięcie ładowania w tym właśnie czasie i będzie wiadome. Czy w tym C3 jest wspomaganie na pompie elektrycznej ? Jeżeli tak to ona do przeglądu.
Przede wszystkim trzeba zrobić pomiar napięcia ładowania. Rozumiem że z tym będzie problem. Opisz co się dzieje ze światłami przy dodawaniu gazu. Jeżeli się nie rozjaśniają to brak jest ładowania. Na początek należy zajrzeć do szczotek i zrobić pomiar woltomierzem.
Witam, mam problem z uruchomieniem silnika w Citroenie C3 1.4 HDi 2008 rok, a konkretnie to po przekręceniu kluczyka słychać 2 kliknięcia i nic się nie dzieje, tzn. rozrusznik nie kręci, kontrolki nie przygasają i pojawia się komunikat Antipollution Fault. Po kilku próbach zaczęła migać kontrolka akumulatora. Zmierzyłem napięcie na akumulatorze i pokazało...
Byłem dziś na pomiarach akumulatora: Test akumulatora Dobry-Naładuj Napięcie 12,57 v zmierz. 570A EN Wart. znam. 680A EN Test rozrusznika Napięcie 11,06v Test ładowania Napięcie 14,48v Ktoś coś ?
Witam, Wieczorem jeździłam samochodem i wszystko było ok. Dziś wsiadłam do autka i nie chce odpalić... Z tego co zdążył sprawdzić jeden z "mechaników" to jest brak napięcia na świecach żarowych. Po przekręceniu stacyjki świece żarowe gasną. Rozrusznik kręci. Akumulator nowy. Czy ktoś może mi coś poradzić??
Sprawdzić czy nie ma błędu w sterowniku wspomagania, sprawdzić ładowanie i napięcie akumulatora, czasami padały tam. Sterowniki od wspomagania czasem padał lub problem z kolumna z czujnikiem kąta skrętu. Najlepiej podłączyć pod kompa
Nie zwróciłem uwagi , nic się tam nigdy nie działo . Raz tylko wymieniłem czujnik ciśnienia na Litwie wtryskowej , 2x kostkę stacyjki , zamontowałem emulator immo i musi być dobry akumulator taki który ma 12,9V na zgaszonym silniku na drugi dzień Ostatnio wymieniłem akumlator na nowy bo zaczął kaprysić chociaż dobrze kręcił na mrozie i zapalał lecz...
Pomierz napięcie na słupkach akumulatora w czasie gdy druga osoba weźmie stacyjkę "w rozruch". Jeżeli napięcie drastycznie spadnie to.....podstaw aku od kogoś - jak odpali to weź ten aku wyrzuć (ten stary).
Prawdopodobnie uszkodzone są przewody doprowadzające napięcie do elektrozaworu. Doprowadź na próbę napięcie 12V z akumulatora do elektrozaworu butli i sprawdź, czy samochód będzie pracował na LPG. Pozdrawiam :)
Nie strasz kolegi, wszystko wygląda na spadek napięcia akumulatora, najpewniej padł alternator - może tylko szczotki trzeba wymienić, następnie naładować akumulator i to wszystko..
O co mamy pytać? Twoja bateryjka przez brak oporu wewnętrznego spowodowała wygenerowanie napięcia przez alternator grubo powyżej 14,5 V. Czyli większość tego co była podłączona uległa zniszczeniu... I o co tu pytać? Wszystko co leci po 30 do kontroli lub wymiany, oszczędność na bateryjce, zemści się trochę większymi kosztami.
Dajcie spokój tej masie, Kolega raczy zmierzyć spadek napięcia między zasilaniem żarówki pozycyjnych a akumulatorem. Na włączonych kierunkowskazach. Zaraz wszystko będzie jasne.
Regulator napięcia raczej do wymiany. Z całym szacunkiem dla Ciebie ale autor tematu twierdzi że alternator był sprawdzany i wychodzi na to że wielokrotnie, więc raczej należy pominąć kwestię jego niesprawności (pomijam kwestię jakości usługi zakładając że robił to fachowiec). Co nie zmienia faktu że każda sugestia jest jakąś drogą do rozwiązania problemu....
W pierwszej kolejności wymień akumulator, skoki napięcia powodują różne psikusy. Od kiedy to się dzieje? Czujnik wałka jesli był wymieniany w miejscu przykręcania ma "fasolke"i musi być odpowiednio ustawiony. Sprwadz czy żeczywiście rozrząd nie jest przestawiony, na jakim osprzęcie jest silnik bosch czy siemens?
A próbowałeś odpalić z podanym z akumulatora napięciem na pompkę? Teraz wszystko po kolei musisz sprawdzić : 1. Ciągłość przewodów 2. Przekaźnik pompy ( o ile występuje, a raczej tak) 3. ECU
W takich sytuacjach najlepszym rozwiązaniem jest zasilacz stabilizowany z ograniczeniem prądowym. Ustawiasz napięcie wyjściowe 14.4V a zasilacz sam ograniczy maksymalny prąd w razie potrzeby.
Przetestowałem żarówką zasilanie cewki, żarówka świeci porównywalnie mocno jak przy wcześniejszym przyłożeniu jej bezpośrednio do zacisków akumulatora, nie przygasała przy próbie odpalenia. Mierzyłem napięcie na żarówce, w czasie kręcenia rozrusznikiem było trochę ponad 9V, do 12,5V podskoczyło dopiero kiedy skończyłem kręcić. Czy to prawidłowa wartość...
Jakieś bzdury ! Napięcie w całej instalacji samochodu jest takie samo. Czy to na zaciskach akumulatora czy na gnieździe zapalniczki (pomijając niewielkie spadki napięć na rezystancji przewodów i połączeń). A więc? Tym bardziej, że jak piszesz, jest to mały pobór mocy (przetwornica + pompka do akwarium). Przy wyższej mocy mogło by być odwrotnie - bezpośrednio...
Gdyby ktoś z mechaników posiadał oscyloskop i kleszcze A to sprawdziłby pobór prądu przy rozruchu .A to oznaczałoby przy dużym prądzie że rozrusznik kręci ale nie z taką szybkością żeby uruchomić silnik.Przy tym również spadek napięcia akumulatora powoduje lub wprowadza stabilnego napięcia zasilania czujników.Krótko mówiąc od tego zacznij nie mówię...
Panowie nowe fakty. Dziś chciałem odpalić auto. Temp -6 , przekręcam, świeczki grzeją, oliwa ok, próbuję palić i cykają przekaźniki. Na liczniku mruga aku, tak jak econo mode, napięcie na akumulatorze 12,5V , nie działa wentylator kabiny. Jutro chyba będę dzwonił do wróżki ....
Napięcie mierzone było na akumulatorze, wskazywało między 14.2-14.5V ale to z powodu słabego miernika użytego do tego celu.
Po przerwie znalazłem chwilę na dalszy opis. Kolejnym podzespołem jest przetwornica napięcia trakcyjnego na 12V; według danych producenta ma wydajność prądową 70A, przy zasilaniu z właściwego napięcia. Jeśli będzie zasilana z napięcia mniejszego - wtedy jej wydajność też będzie mniejsza i nie jest to szkodliwe, o ile w aucie jest sprawny akumulator....
Najprościej i najszybciej to własny bezpiecznik i akumulator. Przydałby się też układ odłączający kamerę przy niskim stanie napięcia akumulatora. P.S. przyszło mi jeszcze jedno rozwiązanie. Duży powerbank. Ładuje się z zapalniczki podczas jazdy. Zasila kamerę podczas postoju. Trzeba tylko policzyć jakiej musi być minimalnie pojemności.
a jak sprawdzić napięcie na wyjściu alternatora?? Gdy mierze napięcie na klemach gdy jest ładowanie to wynosi w granicach 14,30 V. Gdy nie ma ładowania to wynosi 12,24V czyli prąd czerpany jest z akumulatora tylko. A jak sprawdzić instalacje sama? Może gdzieś w przewodach znajde usterke, bądź jak kolega napisał przewody dochodzące do alter. sa zasniedziale....
Sprawdzić akumulator przez podmianę na inny (dobry!), zainicjalizować skrzynię i sprawdzić rozruch. Jeżeli skrzynia nie chce się zainicjalizować na zapłonie (nie pokażą się wskazania biegów na desce po maks. 2-5 min - przy napięciu akumulatora nieco powyżej 12 V) to podpiąć komputer, odczytać defekty i postępować zgodnie z tym na co wskaże diagnostyka.
Jeżeli po cyt:..."dosłownie 3 sek podłącZeniu prostownika ..."samochód odpala,to powodem może być słaby,utleniony styk połączenia kabli do akumulatora lub samych kabli do klem zaciskowych albo kabla minusowego do karoserii samochodu.Ponieważ jałowe napięcie nie obciążonego prostownika jest większe niż 12V może ono powodować przepalenie tlenków na stykach...
Witam mam problem z wyjęciem szyby w drzwiach kierowcy do lakierowania drzwi . Samochód jest po blacharce nie nogę podłaczyć akumulatora . Podnośnik w drzwiach na 4 przewody pod które trzeba podłaczyć napięcie żeby szyba zjechała i można było ją wyjąć
Witam! Poszukuję schematów jak w temacie do Citroena C4 (sterowanie silnikiem, opis bezpieczników BSM ,BSI ) ponieważ zanika napięcie zasilania po zapłonie. Podejrzewam zespół bezpieczników nad akumulatorem bo gdy połączę tam dwa rozdzielające się plusy stałe to pojawia się napięcie po zapłonie. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
Jaki jest stan akumulatora? Podejrzewam brak ładowania, (czasami kontrolka nie sygnalizuje problemu), a po rozładowaniu akumulatora i przy zbyt niskim napięciu w instalacji, wyświetla się cała masa błędów. ABS/ESP itp. itd Economy Mode - wyświetla sie dopóki nie uruchomisz silnika (tryb oszczędzania akumulatora)
napięcie akumulatora prawidłowe napięcie akumulatora maksymalne maksymalne napięcie akumulatora
transformator monitora crown kanał trzeszczenie kolumny tonsil
ariston wentylator mikrokomputer cobra1
Regulacja prądu w prostowniku – metody, tyrystory, PWM, SCR, efektywność, bezpieczeństwo Przerzutnik RS na tranzystorach, CD4011, NE555 – sterowanie przekaźnikiem dwoma przyciskami