Regulacja biegu jałowego-za niskie napięcie na potencjometrze podczas procedury adaptacji.
sprawdzić zestyk biegu jałowego w nastawniku obrotów. przy zamkniętej przepustnicy ma być zwarty napięcie na potencjometrze przepustnicy. zwrócić szczególną uwagę na ścieżkę wolnych obrotów obadał bym też czujnik prędkości pojazdu
Da się to kupić bez problemu. Ja bym jeszcze sprawdził czy on faktycznie jest uszkodzony, bo komputer to tam różne cuda pokazuje, a napewno nie wykryje, że np. gdzieś przewód jest przerwany lub w kostce nie ma styku. Napięcie które idzie z potencjometru do komputera powinno wynosić od ok. 1V na biegu jałowym do ok. 5V przy pełnym otwarciu przepustnicy.
Obroty biegu jałowego w tych motocyklach reguluje napięcie sprężyny w suwaku manetki gazu oraz naciąg linki gazu. Normalny układ regulacji obrotów biegu jałowego, tj. śrubą podpierającą przepustnicę wprowadzono w gaźnikach N2 w TS250 i dopiero w ETZ 125/150. Te gaźniki miały jeszcze jedną wadę, polegającą na zmianie reakcji na otwieranie/zamykanie przepustnicy...
W załączniku parametry dolotu przed odpaleniem i po odpaleniu. Co zauważyłem że przed odpaleniem kąt przepustnicy to 9% po odpaleniu 12%. Stan przepustnicy przed odpaleniem "połowa skoku" po odpaleniu "bieg jałowy". Napięcie potencjometru przepustnicy 451mV przy tych 9% po wciśnięciu max pedału gazu napięcie max 4180mv oraz kąt przepustnicy 85% czy...
Napięcie powinno być między 46 i 47 0,8-1,15V a przy max 4,3-4,8V
Masz zapewne silnik x18xe1. Silnik przepustnicy reguluje obroty biegu jałowego. Przy braku napięcia na silniku przepustnicy, nie miałbyś praktycznie wolnych obrotów. Czy tak jest?
Pokazuje zamknięty obwód biegu jałowego?
Sprawdź , w czasie wolnych obrotów , na wtyczce przepustnicy napięcie na pinie 6 i 2 (osobno względem pinu nr.1) , powinny być takie same napięcia około 0,7-1V. Jeżeli jest to silnik TU3JP , to na przepustnicy nie ma czujnika biegu jałowego.
Nie ustawia się tego na opór dlatego że są różne płytki o różnej rezystancji , ale całość i tak zasilana jest jednakowym napięciem (około 5V),ustawia się na napięcie na slizgaczu, nie rozumiesz jeszcze tego?
Jak 800 W to na pewno klon Yamahy z silnikiem 2T. Ten generator nie ma stabilizacji napięcia. Wzbudzenie kondensatorem, wirnik z diodami. Wymaga jedynie ustawienia odpowiedniej częstotliwości, tj. obrotów silnika na regulatorze odśrodkowym. Trzeba zwrócić uwagę aby silnik pracował prawidłowo przy zamkniętej przepustnicy (regulacja obrotów biegu jałowego)....
Przyczyn moze być mnóstwo, jakie auto i silnik?? czy zalewa go benzyną na biegu jałowym? srpawdź napięcie na potencjometrze przepustnicy i sprawdź czy się wogule zmienia?(przy dodaniu gazu) na gazie z uszkodzonym potencjometrem auto moze pracować prawidłowo natomiast benzyna bez niego niebędzie w stanie utrzymać wolnych obrotów, przykladowo tps 0-5V...
Styk biegu jałowego znajduje się w silniku krokowym to jest w tym miejscu które się wysuwa i podnosi przepustnicę (to takie uproszczone opisanie). Natomiast sam styk nie podlega wymianie a jedynie wraz z silnikiem krokowym ale jest to koszt ok.500 zł. Jeżeli masz silnik krokowy z wtykiem 4-ro pinowym to sprawdź rezystancję pomiędzy pinami 3 i 4 a jeżeli...
audi a3 16 silnik aeh i akl czujnik położenia przepustnicy Informacje dodatkowe Działanie Czujnik położenia przepustnicy wykrywa położenie wałka przepustnicy. Przełącznik biegu jałowego jest zamknięty przy ruchu jałowym. Specyfikacje napięcie zasilania - czujnik położenia przepustnicy 5 V napięcie zasilania, przełącznik biegu jałowego: 12V napięcie...
Potencjometr przepustnicy do wymiany najprawdopodobniej. Pomiar rezystancji to średni pomysł, lepiej mierz napięcie na pinie sygnałowym - w podobnych układach napięcie biegu jałowego to okolice 0,5-0,8V, powinno płynnie rosnąć w miarę otwierania przepustnicy.
fakt że to nie krokowiec bo on mierzy położenie przepustnicy i ustala bieg jałowy. A na jakie napięcie należy zwrócić uwagę ?
Jeżeli na jałowym masz takie wyprzedzenie zapłonu to znak że leży regulator biegu jałowego, zresztą zobacz w parametrach czy wartość obciążenia CLV nie przekracza 40%, jeżeli jest sprawny zawór to wynosi przeważnie 24%. Sterownik nie mogąc wyregulować biegu jałowego owym nastawnikiem wyprzedził zapłon. Moze to też byc tym, że zle pracuje czujnik ciśnienia...
Wskazałbym na pompę paliwa,przekażnik,aparat zapłonowy.Potecjometr TPS tego nie zrobi,tylko bieg jałowy i Cut Off.
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
"Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie" Ja bym od tego zaczął, nastawniki biegu jałowego często leciały w corsach
Witram.Panowie czy ktoś by mi mógł przedstawić wartości rzeszywiste na biegu jałowym w tym samochodzie.chodzi mi głównie o liczbę kroków regulatora wolnych obrotów i jaki ma byc procent uchylenia przepustnicy i jakie napięcie jednocześnie.Dziękuję i pozdrawiam.
Mitsubishi Outlander 2.0 benzyna z 2003 r, po odpaleniu silnika po nocy, zaraz gaśnie. Do póki nie złapie temperatury. Po podpięciu diagnostyki błąd P0505. Regulator biegu jałowego. Muszę wyjąć go i zobaczyć. Da to się naprawić? Wiadomo, jak będzie brudny, to wyczyszczę go i te miejsce, gdzie wchodzi do przepustnicy też. Ale jak nie pomoże, to wymiana...
Witam, trafił do mnie berlingo w którym powymieniano pół samochodu i wszyscy doszli do wniosku że uwalony jest ECU (Sagem). Po odpaleniu falują obroty i samochód ciężko się wkręca, praktycznie nie da się jechać. Puki co wycięta sekwencja "na krótko". Usunąłem kilka przyczyn (nie wpięty wtryskiwacz 3 cylindra i uszkodzony przewód podciśnieniowy) ale...
Witam Na tapecie opel vectra b caravan z silnikiem x18xe1 plus LPG. Rocznik 1999 Objawy: Pod odpaleniu zimnego silnika, gaśnie. Po odpaleniu zimnego silnika należy przytrzymać wciśnięty gaz, w innym przypadku gaśnie. Jak tylko silnik złapie trochę temperatury to już nie gaśnie. Podczas jazdy nie szarpie. Jest ok. Na desce pali się check i abs. Przedstawiam...
Błędy odczytane: - 35 Regulator biegu jałowego (IACV) Oboty silnika przy zamkniętej przepustnicy różnią się od założonych obrotów biegu jałowego o 170 obr/min ; - 45 Czujnik tlenu Bogata mieszanka, napięcie powyżej 865 mV Tak z mojej skromnej dedukcji coś jest nie tak z układem zapłonowym, tak zresztą jak sugerujecie (przewody, cewka WN, świece). A...
witam! prawdopodobnie masz silnik o kodzie NZ kod inumer znajduje się na wysokości połączenia bloku zgłowicą o strony rozrządu, patrząc na korek wleu oleju w dół na blok - znajdziesz )W tym silniku zastosowano dwie pompy paliwa :pompa paliwa zasilająca i pompa paliwa ciśnieniowa. Pompa zasilająca paliwa podaje (podnosi ) paliwo do pompy ciśnieniowej....
Wszystko powinno dziać się automatycznie. Ten siłownik to zwykły silniczek ze ślimacznicą. Jak dotyka przepustnicy to włącza styk i daje informację do kompa że to bieg jałowy i reguluje zgodnie z obrotami silnika, starając się utrzymać zołożone 850 obr/min. TPS zawsze będzie miał takie samo napięcie na biegu jałowym bo jest on obrazem kąta ustawienia...
Tak więc znalazłem takie dane w programie eTECH. Napięcie zasilania: 5V przełącznik biegu jałowego: normalnie zamknięty przełącznik szerokiego otwarcia przepustnicy: normalnie otwarty Przełącznik biegu jałowego jest zamknięty, gdy przepustnica jest całkowicie zamknięta. Przełącznik szerokiego otwarcia przepustnicy zamyka się wtedy, gdy przepustnica...
Silniczek krokowy, jak sama nazwa wskazuje, jest silniczkiem skokowym - zasilanym impulsowo, 4 cewki, których końce są podpięte do 5V w stosunku do masy, a dwa następne kluczowane w miarę potrzeby masą. Więc teraz kwestia - czy napięcie 5V było mierzone w stosunku do masy, czy pomiędzy wyprowadzeniami wiązki? Mu8ltimetr, a szczególnie cyfrowy to średnio...
Samochód przyjechał już rozregulowany przez poprzednie próby naprawy, w korpusie zespołu wtryskowego widziałem jakąś śrubę na klucz torx. Dziękuję i pozdrawiam. Ta śrubka jest ustawiona fabrycznie i tam się nie grzebie. Bo pewnie chodzi ci o położenie przepustnicy. Powyżej (chyba) 0.8v wyłącza program biegu jałowego i dzieją sie cuda. Rozwiązanie?...
heja, lambda to współczynnik dlatego 1, u mnie vag pokazuje właśnie wsp. a nie napięcie, a właśnie czy to możliwe żeby tak pokazywał zakres u mnie od 0,5 do 1,5?
Masz tu wzorcowe z innego forum: Wartości bloków silnik X20XEV i X18XE - dla celów porównawczych. Wolne obroty Wybrany model>,1996,Vectra-B,Silnik,X 18 XE Sterownik Dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.2 V żądanie migania,Nieaktywne 12V Urządzenie unieruchamiające,Aktywny Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane Prędkość silnika,896...
Obecnie przez najbliższy czas nie będę miał czasu podjechać gdzieś na porządny diagnoskop. Mierzyłem dość skrupulatnie napięcie na ślizgaczu multimetrem i wzrost wraz z uchyleniem jest wręcz wzorcowy - sprawdzałem kilkukrotnie. Wiem, jak działa tps - to przecież zwykły potencjometr liniowy. Pytanie czy ten system ma jakiś zaprogramowany próg napięcia...
Nie jest to sprawa aku. Podmieniłem na prawie nowy, jezdziłem i testowałem 3 dni -bez zmian ( robiłem nawet kodowanie nowego aku) BTW, to VCDS pokazuje także rezystancję wewnętrzną aku, była ona w obu moich akumulatorach bardzo niska- oba akumulatory ok. Dopatrzyłem się ostatnio tylko pewnej innej sprawy: Przy czyszczeniu przepustnicy wyszło na jaw,...
Ma ktoś procedurę regulacyjną do GF silnik 2,0? Chodzi o : -napięcie TPS przy puszczonej przepustnicy -bazowe ustawienie przepustnicy -procedura ustawienia biegu jałowego wkrętem regulacyjnym kanału obejściowego przepustnicy W samochodzie w gniazdku nie ma już pinów TEN i FEN Dodano po 4 Ludzie, przeciez piszę do fachowców, ten parametr, ten podświetlony,...
Witam, od jakiegoś czasu obroty w moim bolidzie szalały tj. po wciśnięciu sprzęgła obroty były wysokie i wolno spadały, objawy wskazywały na silniczek krokowy. Bzdura. Dziś wykręciłem przepustnice i przeczyściłem ją Więc jeśli to miał być silniczek krokowy, to po co było czyścić przepustnicę? Po zamontowaniu obroty już ładnie spadają, tyle że poniżej...
Witam Borykam sie z problemem falujących obrotów w Focusie mk1 1.6b+lpg. Brak jakikolwiek innych defektów typu szarpanie,dławienie,duze spalanie itp. Co wymieniłem na nowe: -nowy rozrząd -świece ngk + przewody -cewka zapłonowa -czujnik położenia przepustnicy -zawór biegu jałowego -czujnik vss -regulator napięcia ładowania -sonda lambda (pierwsza od...
Podaj nam te napięcia na TPS między poszczególnymi pinami.Zwłaszcza na pinie C przy podpietym TPS i zamkniętej przepustnicy.
Podwyższone. Silnik krokowy i czujnik połozenia przepustnicy wymieniłem. Orientuję się ktoś jakie napięcie dochodzi do silnika krokowego- stałe, czy zmienne i jakie wartości powinien mieć?
No to zbędny miernik już kupiłeś - zbędny bo raz że do zdiagnozowania tej usterki zupełnie nie potrzebny, a dwa sposobem w który go używasz nic nie znajdziesz. Teraz jutro rano przejdź się do najbliższego sklepu moto i zamów nowy nastawnik przepustnicy.
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
To silniki lotnicze, do współpracy ze śmigłami jako napęd bezpośredni. W samolotach nie stosuje się skrzyni biegów, co najwyżej przekładnie. Przekładnie montujesz do wału silnika, a do wału wyjściowego przekładni, mocujesz śmigło. Do przepustnicy mocujesz serwomechanizm, który operuje gazem. Zapłon potrzebuje napięcia, a silniki paliwa. Podłączenie...
Udało mi sie sprawdzic bledy jakie pokazuje komputer i wyszlo mi cos takiego 8O 44 Sonda lambda - uboga mieszanka 25 Wtryskiwacz - zbyt wysokie napięcie 33 Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie 22 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie czy ktos wie o co chodzi ? Bardzo proszę o pomoc
W mojej przepustnicy nie ma silnika krokowego i TPS na zewnątrz. Klapa przepustnicy jest wysterowana silnikiem zabudowanym w korpusie przepustnicy. W przepustnicy są też dwa potencjometry i stycznik "biegu jałowego". Po podaniu regulowanego napięcia na silnik, przepustnica otwiera się i zamyka płynnie bez jakichkolwiek zacięć. Nie ma luzu na osi i jest...
ja bym jednak obstawiał że to silnik krokowy bądź czujnik położenia przepustnicy. skoro to rocznik 97 to kod silnika powinien być ADR możesz to sprawdzić następująco Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym: Sprawdzić działanie:...
Sprawdź obroty silnika na biegu jałowym, czyszczenie przepustnicy. Alternator jest sprawny ale przy zbyt małych obrotach tak się dzieje
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 010 - Kody błędów nie zaprogramowane 012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 013 - Sonda lambda - brak sygnału 014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 016 - Czujnik...
Napięcie nie było za niskie. Cyklicznie lekko skakało. Jednak wszystko już jest jasne. Podczas dłuższego wyjazdu auto zostało uziemione 800km od domu. Okazało się potem w warsztacie, że winne temu było ułożenie wiązki kablowej od czujników silnika biegnącej u dołu silnika z przodu - najprawdopodobniej podczas naprawy nieszczelności w chłodzeniu węże...
Witam Najpierw sprawdź: kopułkę palec ( mają być czyste i bez wżerów), przewody zapłonowe ( wykonać test omomierzem czy mają przejście wszystkie 5 ), przerwy na świecach 0,7 do 0,8 mm, obowiązkowo kąt wyprzedzenia zapłonu. EGR czy się nie zaciął w położeniu otwartym. Odnośnie błędu nr 35, sprawdz napięcie na potencjometrze przepustnicy na przewodzie...
Witam, Fiat Palio 1.2 8V 2000r. Na biegu jałowym silnik ma ok 1100 obr./min natomiast zadane są 950. Na biegu jałowym przepustnica pokazuje ok 8,5 stopnia otwarcia, nie za dużo ? jak wyjmę tps-a to spada do ok 1,5 stopnia. Niepotrzebnie kręciłem śrubką od przepustnicy i teraz mam problem z samochodem...
Schemat do ręki i wiadomo. 4, 5, 7, 8 Dwa potencjometry, czasami lubi się jeden względem drugiego przestawić. Dla potencjometru przepustnicy: 4 i 7 ma być 5V przy włączonym zapłonie. 5 i 7 - 1500 do 1600 omów przy zamkniętej, 700 do 900 omów przy całkowicie otwartej przepustnicy. Dla potencjometru nastawnika przepustnicy: 7 i 8 - około 1200 omów. Włączyć...
Prawie całą diagnostykę zrobisz prostym miernikiem, przepływomierz :klapka ma mu chodzić bez ocierania, potem weź miernik zmierz napięcie na kablu sygnałowym przy włączonym zapłonie bez wypinania wtyczki, to kabel drugi od tyłu, jak ręcznie otwierasz klapkę napięcie ma płynnie rosnąć od ok 0,25 do ok 4.7V. Normy czujnika temperatury: opór na gorącym...
Pomimo upływu czasu problem nadal pozostaje nierozwiązany. Potencjometr przepustnicy sprawdzony i ustawiony przy użyciu woltomierza tak aby miał odpowiednie napięcie przy zamkniętej przepustnicy. Poprawiło to jazdę na benzynie, przestał szarpać, lecz z biegiem jałowym nadal jest problem. Jeżeli zrobię reset, podłączę regulator (cofnąłem go i jeżdżę...
Witam Auto ciężko odpalał czasami i wariowały obroty oraz jak był zimny wyglądał to tak jak by nie pracował na wszystkie gary. Podłączyłem pod vaga i wyświetlił sie błąd 518.Gdy wypiłem kostkę z przepustnicy to pojawiły sie dwa te same błędy ale auto lepiej pracuje i odpala. wyregulowałem regulator biegu jałowego z przepustnicą po sprawdzałem parametry...
skoro są tak niskie obroty biegu jałowego to ładowania prawie niema więc przygasają kontrolki z powodu siadającego napięcia. daj zdjęcia chociaż tej przepustnicy, bo szczerze mówiąc nie chce mi się szukać jej w swoich zbiorach ;) a mam gdzieś na pewno razem z całą wiązką poza tym jeśli piszesz że nowszy jednopunkt marelli (pewnie taki jak w 900) działa...
Jeśli dobrze pamiętam to będzie silnik X20XEV. Może blokować się regulator biegu jałowego (one tak mają :) ) nie zawsze czyszczenie pomoże, zmierz napięcie na potencjometrze przepustnicy powinno wynosić na wolnych obrotach około 0,5 V, sprawdź czy linka od gazu nie jest napięta, dobrze by było sprawdzić szczelność w układzie ssącym, a najlepiej jest...
nie rozumię "( 4 kablowa) jest prad na obu przewodach do grzalki " Jeden to zailanie, drugi to masa. Tego tez nie rozumię: "Opor jest od 0.6 przy zamknietej przepustnicy do 3.8 przy 100% otwarcia" Opór, czy napięcie na slizgaczu?
Witam. Posiadam samochód Opel Astra F z silnikiem 1.4 8v 60 KM. Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami. Wymieniłem czujnik położenia przepustnicy oraz silniczek krokowy. Problem z Checkiem zniknął, wcześniej wyrzucało błąd za niskie napięcie na czujniku położenia przepustnicy. Auto chodzi dobrze, ale ma za wysokie obroty na biegu jałowym. Kręcąc kopułką...
Witam, VW Polo6N, silnik ALL 1,0; 98 r. Komputer pokazał następujące błędy: 00561 - Mixture Adapatation 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached 00561 - Mixture Adapatation 12-00 - Adaptation Limit (Mull) Exceeded 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 08-00 - Control Limit Surpassed Domyślam się, że sonda Lambda pada, trochę spalanie wzrosło ,...
Tak, wszystkie warunki adaptacji spełniłem: Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki: ► Brak błędów a pamięci sterownika silnika. ► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V ► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu). ► Przepustnica czysta! ► Wyłączone...
Witam, posiadam Renault Modus 1.2 16v błędy: DF079 Jednostka sterująca przepustnicy DF046 Napięcie systemowe . Oba błędy występują razem po przejechaniu około 60km, traci moc, wkręca się tylko do 3 tys. obrotów i szarpie na biegu jałowym. Po skasowaniu błędów samochód zrobi kolejne 60km bez żadnego problemu. Wymieniona przepustnica i pedał gazu, sprawdzona...
przepustnica ma być zamknięta , żadnych prześwitów (oczywiście na biegu jałowym) , całe powietrze potrzebne do pracy daje wtedy krokówka . napięcie z TPS zawiera się w przedziale 0.8-0.9 V (regulacja odbojnikiem przepustnicy ) . A tak na dzień dobry sprawdź przewody prowadzące od kolektora do odpowietrznika skrzyni korbowej , lubią sie zsunąć przy takiej...
Witam. prosę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu . 2-3 tygodnie temu nie równa praca silnika, gdy dotykałem przewodów zapłonowych czułem na dłoni przebicie. U mechanika wymieniłem świece i kable zapłonowe- wszystko w porządku Tydzień temu , zrobiła się dziura w wężyku paliwa ( na tej ściance przy kabinie)- sikało aż "miło ", - wymieniliśmy wężyk paliwa....
mam nastepujacy problem jak w temacie .bledy pojawiaja sie gdy zdelme noge z pedalu gazu i obroty delikatnie spadna nastepuje szarpniecie i wywala check auto wejdzie w tryb awaryjny i brak reakcji na pedal gazu.Wymienilem oba czujniki na kolektorze ssacym ktore odpowiadaja za cisnienie , nie pomoglo .Zdjalem i obejrzalem kolektor ssacy nie wyglada aby...
Witam. Co trzeba zrobić, żeby w czasie zwiększania obrotów biegu jałowego (1300 - 2500) nie włączał się cut-off w Bingo-M, bo u mnie się włącza (ustawienia cut-off: 1300 RPM/34%)? Czy zmiana bezwładności TPS na biegu jałowym z 0,4 na 0,1 V coś pomoże? Ja osobiście myślę, że pomoże, bo mnie się wydaje, iż w Bingo-M cut-off się włącza wtedy, kiedy sterownik...
Nie, 0,6V. Poniżej wartości 0,4V sterownik rejestruje błąd "potencjometr przepustnicy-napięcie niskie". Powyżej 0,8V sterownik nie realizuje funkcji cut-off, i nie uruchamia procedury regulacji biegu jałowego. No i wzrasta poziom CO na wolnych obrotach. Proszę popatrzec na zdjęcie, wartośc 4 od góry: http://obrazki.elektroda.net/36_12126092...
Z ASTRY Ale powinno byc tosamo Układ MULTEC firmy Delco-Remy Kod Znaczenie 12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek 13 Sonda lambda - brak sygnału 14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego 17 Wtryskiwacz 18 System regulacji spalania...
Kilka znam przypadków kiedy diagnostyka komputerowa wyprowadziła w las nie jednego serwismena. Można ją potraktować jako wskaźnik, ale nie pewnik. 95% przypadków takiego szarpania to zapłon. Sprawdziłem przewody sterujące cewkę- bez problemów. Elementy tu zamontowanie mają szacowny wiek prawie 20 lat, więc mogą być "zmęczone". Na razie wolę nie myśleć...
Sprawdź po nagrzaniu, jak zacznie równo pracować czy silniczek krokowy koryguje położenie przepustnicy, oczywiście na biegu jałowym silnika. Ja tak miałem w silniku renault 21, nie wiem czy tu jest podobnie. Mój sterownik biegu jałowego (silniczek krokowy tak to nazywają choć jest zwykłym silniczkiem na prąd stały i z krokowym nic wspólnego nie ma)...
1-RESET WARTOŚCI WYUCZONYCH Upewnij się że:1- Stare wartości wyuczone usunięte z ECU silnika 2-Napięcie akumulatora jest większe niż 11.5V 3-Brak kodów usterek w ECU silnika 4-Tęperatura silnika od 5 do 115 stopni C 5-Przepustnica w pozycji biegu jałowego 6-Zaplon włączony. ,silnik nie pracuje Procedura : 1-Zapłon włączony. ,silnik nie pracuje 2-Wybur...
https://forum.opel24.com/topic/26000-kod... 13 Sonda lambda lub jej obwód, brak zmian napięcia/rozwarty obwód 33 Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód, za wysokie napięcie (GM Multec, Bosch Motronic) 35 Zawór regulacji prędkości obrotowej biegu...
Witam ponownie, Problem rozwiązany. Tylko jest problem, bo nie wiem co podziałało. Oczywiście zacząłem od porad dotyczących wyjęcia, przeczyszczenia i rozpięcia kapturka, wiązki idącej do czujnika położenia przepustnicy, ale dodatkowo też wyjąłem całą przepustnicę na stół z nastawnikiem przepustnicy ("krokowym"), czujnikiem, ogólnie cały korpus ze wszystkim...
Wężyki te pokazywałem Ci na zdjęciu kilka postów wyżej. Powinny byś hmm jak to ująć: W środku kolektora ssącego, ale nie w środku w środku tylko zewnętrznym środku ;p hehe Nie wiem jak wygląda przy tym motorze, ale z reguły zazwyczaj robi się tak. Jak nie masz komputera diagnostycznego, odpinasz aku tak najlepiej z 30 minut (ważne, abyś poczekał aż...
Witam forumowiczów, Problem: Mam Problem z moim Galaxy. Silnik Benzynowy 2,3 147KM rok 2001. Niestety nagle pojawiły się problemy z obrotami biegu jałowego, dokładniej kiedy silnik się rozgrzeje trzyma obroty na poziomie 4000rpm. Na zimnym jest około 3000 rpm. Przekopałem internet, brak odpowiedzi, a autem nie da się jeździć po mieście... Błędy: Sprawdziłem...
Pacjent Seat Cordoba Silnik benzyna 1.4 8V APQ AEX (wielopunktowy wtrysk) Aparat zapłonowy z czujnikiem Halla Cewka zapłonowa Przepustnica z silnikiem krokowym Czujnik temperatury, przepływomierz Załączam filmy z YT [url=https://www.youtube.com/watch?v=5RG... 1 [url=https://www.youtube.com/watch?v=0qb... 2 Filmy przedstawiają pracę...
Cytuje: Przed wykonaniem kalibracji nastawnika przepustnicy muszą być spełnione następujące warunki: silnik nie pracuje, w pamięci sterownika nie ma błędów (funkcja: [Odczyt kodów błędów]), napięcie zasilania w instalacji samochodu nie jest niższe niż 11V, wszystkie odbiorniki elektryczne wyłączone, przepustnica musi być w pozycji biegu jałowego, Bez...
Pytanie jest nieścisłe,bo urządzenie wystepuje jako Tech 1 i Tech 2.Pierwszy obsługuje modele od 1987 do 1997,drugi od 1997. Tech 1 jest urządzeniem przypominającym roztyły kalkulator,tech 2 wygląda poważniej.Co te urządzenia potrafią?To co przewidział producent oprogramowania sterownika .Oczywiście takie cechy jak "odczytaj kody,skasuj kody" pomijam...
Nic nie grzeb. Sonda jest do wymiany. Zeby sie upewnic rozgrzej silnik, przygotuj sobie w strzykawce paliwo i podłącz miernik do sondy i podczas pracy silnika wstrzyknij paliwo do przepustnicy. Sonda powinna podjechac z napięciem do góry (na ponad 0,6V). Jeśli tego nie zrobi, wtęczas masz usterke. Pozdrawiam, powodzenia!
Wracam do tematy po paru dniach. Po (testach) okazuje się ze wymiana nastawnika biegu jałowego z nowego na stary załatwiła problem w taki sposób ze poprostu on nie działa. Obroty po odpaleniu przez jakieś 1-2 min są 500 obr/min aż trzesie samochodem, gdy się trochę rozgrzeje jest ok. Wiem ze na forum są różne tematy o schemacie tego nastawnika ale chyba...
Witam. Samochód miał problem z biegiem jałowym (gaśnie, nie odpala bez wciśnięcia pedału przyspieszenia). Po wykonaniu pomiarów, napięcie referencyjne na przepustnicy zamiast 5V wynosi 1V. Okazało się jednak, że sygnał 5V ze sterownika przepustnica współdzieli z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Po wypięciu wtyczki czujnika położenia wałka, na przepustnicy...
. Silniczek regulacji biegu jałowego . Tak czy tak - jest to silniczek. Może nie krokowy ale silniczek. Nie jest to żaden silniczek - jest to Iddle Air Control Valve . Zwykły zawór elektromagnetyczny. Dlaczego falują obroty na rozgrzanym silniku a po odpięciu przepływomierza idealnie stoją w miejscu jeśli przepływomierz niczym nie steruje? Bo silnik...
Witam ! Kupiłem E46 z uszkodzonym silnikiem , miała ona pogięte korbowody bo dostała się woda na tłoki . Auto było porozbierane , silnik nie miał głowicy i ogólnie w koło wszystko poodkręcane, zdemontowane ale wszystkie części były . Zakupiłem nowy silnik (sam słupek ) przełożyłem cały osprzęt jak i czujniki do nowego silnika .Wymieniłem filtry oleju...
W ksiażce serwisowej pisze, że po odłączeniu aku trzeba robić adaprację. Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki: Brak błędów a pamięci sterownika silnika. Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu). Przepustnica czysta! Wyłączone...
Witam Wymieniłem silniczek krokowy na nowy, lecz dalej wywala mi błąd 35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków i uważam że ten bład jest przez te ustawienie przepustnicy, nie mam obrotomierza więc mogę ustawić tylko na słuch, sygnał TPS w okolicach 0,65V bo powyżej ma dość wysokie obroty tak na słuch to powyżej 1000 obr/m ale to tylko na słuch,...
http://astra.autokacik.pl/ tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo WYKRYJ TO SAM!...
Powiem prawdę że dziwy.Za wysokie obroty biegu jałowego-zapłon ustawia się na 30 st przed ZZ,zawór regulacyjny przyjmuje 45 krok. Podczas odczytu Techem parametry w normie(MAP,ECT),ale osobliwością jest to że napięcie na potencjometrze 0,6V sterownik rozpoznaje jako 20% utwarcia przepustnicy,zaś napięcie 3,18V już dla niego jest 100%-owym otwarciem,co...
Witam, Astra G 1.6 8v 75 km benzyna bez LPG. Już od bardzo długiego czasu falują obroty w zakresie ok +-100, czy na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć...
Auto: Skoda Felicja 1.3 SPI 68KM 95r Jak odpalę auto to na biegu jałowym obroty dochodzą do ok 2200obr po czym po chwili auto gaśnie. Podczas jazdy wciskam sprzęgło auto gaśnie. Wymienione: -przepustnica (używana ale w dobrym stanie, czyściłem ją) -czujnik halla - używany (przypadek że kupiłem uszkodzony?) -kopułka rozdzielacza zapłonu + kable, nie...
Sprawdzane forscanem.Wyskoczył błąd P0460 nieprawidłowy sygnał poziomu paliwa z zestawu wskaźników. Pytania: Czy napięcie czujnika płynu chłodzącej na postoju wynosi: 2.9V? sterowanie przepływem powietrza na biegu jałowym przy 900obr. IAC wynosi 35,94% i skacze. Sygnał wejściowy czujnika egr podczas wypadania zapłonu 1.75V? Napięcie czujnika położenia...
A kiedy zaczęło falować ? Może po umyciu przepustnicy ? Podejrzyj otwarcie krokowego, może się nie rusza wraz z falowaniem. TPS, czy wskazuje stałą wartość, nie przerywa jak się nim rusza ? KWZ na jałowych zgodny z wymaganym ? Coś jak tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... i tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... 0% TPS,...
65-potencjometr biegu jałowego, zbyt niskie napięcie. Kręciłeś przepustnicą i niema pozycji zamknięcia/styku/.
Witam! Mierząc napięcie na map sensorze otrzymałem według mnie dziwne wskazanie. Na biegu jałowym utrzymuje się wartość 1.15V. Następnie gdy dodaję gazu przez chwilę wzrasta do ok. 3V (w zależności od stopnia otwarcia przepustnicy) po czym wraca do poziomu 1.15V (cały czas trzymam gaz). I co mnie najbardziej zastanawia to gdy puszczę gaz na chwilę spada...
W mk2 to tylko RP, co do usterek tak jak pisałem, silnik nie do zajechania. Może jedna typowa usterka to uszkadzający się styk biegu jałowego w nastawniku przepustnicy, myślę że to przez elektrozaworek od przyspieszacza zapłonu i indukujące się w nim napięcie. W nowszych nie ma tego problemu bo nie ma też żadnego mechanicznego sterowania kątem wyprzedzenia...
To lista możliwych powodów zaświecenia się kontrolki MIL: Parametr autokalibracji Napięcie akumulatora Cewka zapłonowa 1 Cewka zapłonowa 2 CPU Czujnik temperatury wody EEPROM EPROM Zawór EVAP Pompa paliwa Przekaźnik główny Czujnik temperatury powietrza Silnik krokowy biegu jałowego Regulacja biegu jałowego Wtryskiwacze Sonda lambda Czujnik MAP Kontrolka...
Niestety samo wyrzucenie klap, lub pozostawienie ich otwartymi nie rozwiązuje sprawy. Ale po kolei: Klapki twinport pracują w dwóch położeniach - otwarta - przy wyższych obrotach i zamknięta - bieg jałowy i niskie obroty. Najczęstsze usterki to : uszkodzenie czujnika położenia klap - można to łatwo zdiagnozować po podłączeniu się pod komp - napięcie...
Witam mam audi a4 94r silnik ADR i mam problem z szarpaniem przy wciśnięciu pedału gazu i przy puszczeniu, oraz w przedziale obrotów 2500-3500 podczas jazdy gdy jest taki moment, że samochód nie przyspiesza i nie zwalnia to wtedy też szarpie ( dokładniejszy opis problemu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... ). Po odczycie błędów mam błąd...
Brak styku biegu jałowego.Prawdopodobnie trzeba całość wymienić /silnik krokowy/. Sprawdzałem i przy zamkniętej przepustnicy obwód jest zamknięty. Zrobiłem też autodiagnostykę i wyskoczył kod 2342- sonda lamda. Zmierzyłem napięcie na sondzie i na wolnych obrotach jest ok. 0,1V na na wysokich 0,9V czyli niby coś reguluje. Jak sądzicie- sonda walnięta...
Ja słyszałem że śrubką od przepustnicy nic się nie kręci!!. Jeżeli jest problem z utrzymaniem stabilnych obrotów biegu jałowego to należy problemu szukać gdzie indziej . Obejrzyj organoleptycznie przepustnicęi przynależne do niej elementy, wężyki.Może któryś z wężyków sparciały jest...... Przewody wysokiego napięcia z końcówkami, świece zapłonowe tez...
ZAWÓR REGULACYJNY BIEGU JAŁOWEGO Działanie Zawór sterowania biegu jałowego umieszczony jest w rurce na obejściu przepustnicy. Zespół sterujący steruje tym elementem tak, aby zapewnić stabilny bieg jałowy we wszystkich warunkach roboczych. Parametry opór cewki(wek): ± 20 omów napięcie zasilania: 12 V Obrotowy zawór suwakowy podłączony do twornika...
EDC kod 42: Usterka: Nieprawdopodobne różnice między potencjometrem czujnika pedału przyspieszenia a włącznikiem położenia pedału przyspieszenia. Przyczyna: Napięcie na styku 27 jest za niskie, a jednocześnie styk 39 jest uziemiony. Napięcie na styku 27 jest za wysokie, a jednocześnie styk 39 nie jest uziemiony. Uwagi:W momencie zamknięcia włącznika...
napięcie biegu jałowego spawarka napięcie biegu jałowego oblicz napięcie biegu jałowego
sterownik ekran nvidia windows bosch zmywarka hałas telefon alcatel instrukcja
marantz sr7005 mikrokomputer cobra1
Nieszczelne palniki w płycie gazowej Electrolux Inwerter off-grid nie ładuje akumulatora 48V 860Ah