Pozdro. Pozostaje do sprawdzenia mostek diodowy oraz regulator napięcia.
Jeżeli to nie odstawka kineskopu to trafo WN do wymiany. Pływa napięcie focus.
Sprawdź czy szyjka kinola jest b. gorąca, może być rozszczelniony kineskop lub trafopowielacz. Czy te jasno zamglone cienie świecą jasno czy szaro, jeżeli jasno to może coś z luminancją lub z napięciem FOCUS.
Na paskach kontrolnych z generatora może tego rozmycia ostrości nie widać, ale na pewno wystepuje. A jak jest na obrazie kratownicy? Pozostaje sprawdzić i najlepiej wymienić podstawkę kineskopu jeszcze. To rozmycie obrazu po starcie i stopniowe nabieranie ostrości może świadczyć o wyekspoatowaniu kineskopu. Zwiększałeś napięcie focus na trafo?
Do jakiego napięcia rozładował się akumulator ? Czy był w miarę nowy, czy wieloletni ? Co oznacza informacja, że "ładowanie nic nie daje" ? - czy nie pobiera prądu z ładowarki, czy ładuje się kilka godzin i nadal ma niskie napięcie.
Odpalasz silnik mierzysz napięcie ładowania miernikiem.
napiecie ok 70-80V prad ok 20A
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
(at)jureka6 zacząc trzeba od wiedzy. Regulator referencyjne napiecie S ma otrzymywać stale , a ecu koryguje to napięcie poprzez regulator.
Wygląda to bardziej na to, że układ zapłonowy zakłóca Ci pracę miernika i dlatego nie możesz zmierzyć napięcia. Spróbuj założyć inną fajkę z rezystorem przeciwzakłóceniowym lub świecę również z rezystorem przeciwzakłceniowym (NGK - BPR...). Jeśli to nie pomoże, spróbuj zmierzyć innym miernikiem.
Myślę,że jest błędem podłączanie przetwornicy do gniazda zapalniczki- prowadzą tam cienki przewody - lepiej już poprowadzićć oddzielne grube wytrzymałe przewody unikniesz spadku napięcia.
Witam! Tutaj moim zdaniem to chyba koniec kineskopu, w końcu to ma już parę ładnych latek. Pozdrawiam.
Trafo do wymiany.
Sprawdź przelot kablowy oraz czy do silnika szyby dochodzi napięcie...
Lolek , i obudziłeś się!!!! Nie pisz głupot , jakie spec. akumulatory? Tam chyba CPU steruje napięciem ładowania!
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
Płytki kineskopu nie ściągaj . Fokus=ostrość regulujesz tak aby najmniejsze elementy obrazu były najbardziej czytelne . Skren regulujesz tak :zmniejsz jasność i kontrast na minimum , następnie reguluj Skren do pojawienia się na ekranie białych cienkich linii . Gdy się pokażą zmniejsz trochę skren .
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Trzeba zmierzyć napięcie ładowania.
Nie wiem jakie powinno być te napięcie
Witam! Wyreguluj FOCUSem na trafopowielaczu. Pozdrawioam.
Pytanie o akumulator, w jakiej jest kondycji, jeżdżę inną marką ale wspomaganie kierownicy też mam elektryczne, przy skręcie przygasały światła mijania, po wymianie akumulatora problem się zakończył, ważne jest w jakich zakresach w Twoim aucie "skacze" napięcie.
Słaby akumulator i duży spadek napięcia przy rozruchu.
Sterowanie może być przed przełącznikami , daj napięcie przez bezpiecznik 5A na przełącznik bezpośrednio jak pojedzie to ok. wystarczy przywrócić napięcie na przełącznik (i)
Na trafopowielaczu potencjometr, pokrętło Focus. Uwaga na wysokie napięcie.
Oba różnią różnią się wartością rezystancji w wewnętrznych dzielnikach napięcia i wartością U Focus. Po założeniu TPN30 musiałbyś dołożyć jeszcze jeden potencjometr do ostrości w szereg -33MΩ.
Podnosiłeś napięcie FOCUS,potencjometr na trafie WN.
dwa przewody białe to grzałka a sygnałowe to 2 następne? jesli je odepnę od wtyczki to jak ma sie tam pojawić wahanie napięcia ?
Masz tester, obroty wału widzi sterownik?
witam ..............albo napięcie FOCUS jak kto woli :lol: :sm15:
Można podregulować napięcie focus, jedno z pokręteł na trafopowielaczu.
Denso czy Magneti Marelli?
Masz trzy przewody czyli kontrolkę , do ECU jest to kontrola procentowego obciążenia alternatora dlatego przy zwiększanym poborze następuje podnoszenie obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i zasilanie kontrolne akumulatora.P
W jakim silniku??? Około 0,5-0,7V .
Masz zapewne g00wniany transmiter.Przy ostrym hamowaniu tylko moduł abs/esp może pobierać dużo prądu podczas pracy pompy.Zmierz napięcie.
alternator sterują 3 przewody : S,SIG,FR - na S ,czyli informacja o naładowaniu akumulatora wynosi 14,7 dokładnie tak jak miernik bezpośrednio na akumulatorze - na SIG na wolnych obrotach jest napięcie ok 9v a dodając gazu rośnie do 15 - na FR na wolnych obrotach jest ok 3,5v a dodając gazu maleje do 1,5 v Trochę to nie pasuje do teorii która głosi:...
W najstarszych telewizorach stosowany był transformator wysokiego napięcia i powielacz lub dioda prostownicza wysokiego napięcia, jako oddzielne podzespoły. W nieco młodszych, zastąpiono te elementy komponentem złożonym z transformatora oraz prostownika diodowego lub powielacza diodowego, które znajdują się w jednej, zalanej obudowie. Typowy trafopowielacz...
regulator napięcia do wymiany
Można dużo szybciej. Na testerze odczytaj wartość ciśnienia w klimie, powinno być przynajmniej 3 bary. wyjmij przekaźnik od klimy i kabelkiem zewrzyj wejście z wyjściem, efektem powinno być zadziałanie sprzęgła. Jeżeli nie ma to -czy jest napięcie na wejściu przekaźnika -pomiar oporności cewki i ciągłości przewodów do przekaźnika a potem to opisał (at)stalin2...
A czy po tzw.kompleksowej regeneracji altek miał nowy regulator napięcia?
Wygląda na trafiony regulator napięcia.
W omawiany temacie uszkodzony okazał się kineskop (zwarcie napięcia focus). Zamykam temat.
Powoem palenia się potenometru ostrości jest najpewniej uszkodzony powielacz (daje za duże napięcie focus)
Trzeba sprawdzić kineskop i napięcie FOCUS wychodzące z trafa, może coś się z nim dzieje,np. zwiera iskrownik. JK.
aku ładowałem ponad 24h i prostownik pokazuje że jest ok To, ze chiński prostownik twierdzi, że jest ok, to niekoniecznie jest prawda, weź miernik i zobacz jakie napięcie ma akumulator po włączeniu zapłonu
odłącz 3 nogi z płyty głównej, zasil sterownik, sprawdź gdzie wychodzi plus gdzie minus, wiadomo 3 noga to 5v i koniec. jeszcze jedno, jak ze stabilizatora poszło na płytę 12v zamiast 5 to szkoda ci to reanimować. jak sterownik jest otwarty i pada na nie go światło to stabilizator nie daje napięcia.
Sprawdź jeszcze raz, czy na bezpieczniku pod maską odpowiadającemu za nawiew jest napięcie po kluczyku(koniecznie na obu końcach bezpiecznika:D)
Jeżeli masz sondę WN, to zmierz to napięcie Focus na samym przewodzie wychodzącym ze splitu. I wtedy będziesz wiedział, czy kupić trafo.
Dokonałem poglądowego pomiaru napięcia 'focus' i okazało się, że podczas podnoszenia napięcia s2, napięcie to spada, praktycznie do zera. Może jednak to wina trafopowielacza? Jak sądzicie? andie
Uszkodzone radio nie podnosiło by napięcia to na 99% alternator , raczej laweta.
Dziękuję za zainteresowanie się moim postem. U SYS mam 125V ale z tym kineskopem to tak chyba mają, na schemacie jest 106V ale kineskop 20 cali natomiast napięcie focus nie mam czym zmierzyć
Powracam do tematu. Wziąłem 1 płyte do robienia pomiarów, aby mieć stały punkt odniesienia przy ustawianiu Marantza względem pomiarów wykonanych na Philipsie. Zrobiłem pomiary w Philipsie, zmierzyłem w odpowiednich miejscach napięcia, wyszło 53,3mV spadku napięcia na rezystorze ustalającym prąd lasera i uśredniając 560mV napięcie focus. Napięcie focus...
Na 7kV to nie zabawa... Konieczny drugi potencjometr... albo rezystor(taki 33M z TPN31); zabrać z pierwszego puścić na drugi, albo odwrotnie(zależy, który będzie chciał mniejsze napięcie). Tak myślę, bo chyba nikt nie robił takich akrobacji! Pozdrawiam, Dany.
Jak rozbierzesz , to zobaczysz jak tam jest zrealizowane "krosowanie". Po włączeniu kluczyka(15) masz już napięcie na zasilaniu światła stop , i co ciekawe też przed i za czujnikiem stop.Po wypięciu bezp.42 masz tylko przed czujnikiem stop. i pedał działa prawidłowo ; jak myślisz skąd bierze się to napięcie?
Dla mnie to fiksuje regulator napięcia.
Uszkodzony alternator, za małe napięcie.
Sprawdz metodę DiZMARa Dodano po 3 Może być jeszcze iskrownik w podstawce koneskopu. Sprawdz czy jest tam napięcie/Focus/ Jak nie ma tego to nie ma i G2.
HRT903 i HRT904 różnią się nieznacznie zakresem regulacji napięcia FOCUS natomiast HRT906 jest przystosowany do pracy z większymi napięciami IN i WN. Może się okazać, że nie osiągnie się wymaganej ostrości.
Moim zdaniem to któryś z kondensatorów na wysokim napięciu.Sprawdź wyprowadzenia od strony druku czy gdzieś nie są wypalone. Zerknij również na napięcie Focus(Ostrość).Nie wykluczam trafa wn.
Wystarczy założyć na przewodzie dostarczającym prąd do zapalniczki przekaźnik sterowany na przykład napięciem na kostce radia pojawiającym się po przekręceniu kluczyka.
Jakie napięcie na stykach cewki K20 odnośnie minus?
Nie rozumiem... Przed podpięciem akumulatora, a po zgaszeniu auta - nie odpaliło. Nie odpaliło, bo zabrakło siły rozrusznikowi, czy kręciło, ale nie mogło odpalić? Co to znaczy, że nie było podpięcia masy? Czy przy "odwrotnym" podpięciu akumulatora "bez masy" był snop iskier? Same myślniki pojawiły się pewnie wskutek krótkiego spadku napięcia przy odpalaniu,...
Przewód WN czysty. Filtracja TIS w porządku (wymienione elementy RC, nawet tranzystor sterujący). Przewód S2 i FOCUS też ok. (obydwa napięcia są tworzone z jednego, z trafopowielacza wychodzi 1 przewód i na pł. kineskopu poprzez dzielniki napięcia są tworzone napięcia FOCUS i S2)
Po pomiarach . napięcia focus i S2 ok. Napięcie WN troszkę przysiada w momencie skoków szerokości ( po dokładnej obserwacji zauważyłem , że zmienia się też zbieżność linii-rozjeżdżaja sie ) po odpięciu anody, WN stoi jak drut! Focusy odpięte , siatka 2 też i dalej brzęczy. Wniosek - kinol. :( temat zamykam. dzięki za pomoc.
Pacjent Ford Focus z 2014 roku po uruchomieniu silnika wychodzi błąd (U3003:62 Napięcie akumulatora)tylko w sterowniku czujników parkowania i sterownikach systemu Blis. Spotkał się ktoś z podobnym problemem? Napiecie zasilania sterowników jest identyczne jak napięcie akumulatora.
Monitor sieci bardzo jasnao, rozjechał się focus. napięcie B+ ( 70V)i wszystkie napięcia z zasialcza ok. Czy ktoś ma może pomysł do czego się przyczepić
Przeskok iskry w iskierniku śwaiadczyłby by raczej na zbyt wysokie napięcie focusa z trafa WN. Do kolegi bonzo f - w twoich przypadkach pomagała wymiana kineskopu ? Dodano po 1 Pomiar napięcia focus wynosi: przy wgaszonym kineskopie zaraz po włączeniu 8kV po pojawieniu się obrazu spada o 0,5 kV i powoli spada do 5,5kV
Kondensator s-2 wymieniłem,napięcie s-2 i focus odłączyłem i bez efektu.
Zdarzały się uszkodzone, ja bym strzelał w przetarty CAN ponieważ zawsze splatają je w warkocze i ładnie się trą od wstrząsów w dieslu (zakładam że masz TDCI) miałem takie przetarcia nawet w 3 letnich mondeo. Jak Ci się nie chce pruć to spróbuj połączyć się CANem bezpośrednio przy sterowniku ABS albo chociaż napięcia na Canie zmierzyć.
Żarzenie jest, wysokie też "trzaśnie" kiedy się włącza.. Bardziej konkretnie: 1. Jaka wartość żarzenia? 2. Jakie napięcia na katodach? 3. W jakich granicach reguluję się napięcie screen? 4. W jakich granicach reguluję się napięcie focus? 5. Jaka wartość wysokiego napięcia?
Jak w temacie proszę kolegów o potwierdzenie moich podejrzeń. TV otzrzymałem zielony z widocznymi powrotami. Regulacja FOCUS na PK likwiduje zieleń i powroty jednak po przełączeniu w Stand-by i ponownym załączeniu brak obrazu . FOCUS na max i z powrotem jest OK lecz obraz z przewagą czerwonego koloru. Na kadodach napięcia w normie oprócz zielonego ok.80V...
Odlutuj wyprowadzenie G2 z płytki kineskopu i zmierz zakres reg. napięcia od min do max przez sondę WN. Będziesz wiedział, w jakim zakresie trafo daje napięcie G2. To samo można zrobić i z napięciem "Focus". Wtedy przekonasz się, czy kineskop nie obciąża, ewentualnie przy jakim napięciu zaczyna przebijać.
Witam. Z podstawką to racja. Ale może się też okazać, że winien jest sam trafopowielacz - wskutek przerwy masy na regulacji ostrości w samym trafie. Miałem już takie dwa przypadki. Nowe postawki nie pomogły. Po prostu za wysokie napięcie FOCUS. Trzeba się liczyć i z taka ewntualnością. Oby nie :) Pozdrawiam.
Przejscie, przejsciem, ale zmierz jakie napięcie jest pod obciążeniem jak nie załącza się sprzęgło, przy samej wtyczce.
potencjometr egr podaj odczyty napięcia powinno zawierać się od 0,90 -1v do 4,5v
A jakie objawy są teraz czy wysokie próbuje wogóle się załączyć czy kompletna cisza, opisz jakie są objawy to spróbuje pomóc. Pewnie jak ustawiłeś focus w skrajnym położeniu to zwiększyło się napięcie focus i doszło do przebicia izolacji wewnątrz trafa, spróbuj odłączyć focus i scren, zabepiecz żeby niedoszło do ewentualnego przebicia i wtedy włączyć.
Zamiast TPN32 można dać TPN30 plus stary rezystor regulowany 33Mom ze starego TPN32 w szereg. Wtedy wyregulujesz prawidłowo. TPN31 da na pewno zbyt duże napięcie Focus, a z dodatkowym rezystorem jeszcze większe :!: Pozdro! :D
Podobno przed usterką obraz był normalny... A poza tym jak odłącze napięcie Focus to widać kolorowe plamy w miejscach gdzie znajdowało się wcięcie... Na załaczniku przedstawiam dokładnie jak to wcięcie wygląda. Może jakieś rezystory kilka Mohm bezpośrednio przed potencjometrem? A czy może ktoś poratować schematem?
Np bral połaczenia alternator-PCM lub złe napięcie odniesienia na alternator
sprawdż dodatnią klemę akumulatora. niestyk na dodatkowym(dokręcanym) przewodzie może powodować takie objawy moduł widzi niższe napięcie i podkręca alternator do wysokiego napięcia
A jest napięcie na bezpiecznikach?
kabel do focusa jest grubszy - czarny. Pierścieniami nie kręciłem ale i wcześniej na poprzednim trafo obraz miał takie wady ale w mniejszym stopniu. Sprawdzę istnienie napięcia ogniskowania próbówką oraz ten niebieski kondensator. Rozumiem że wartość napięcia "focus" nie jest możliwa do zmierzenia miernikiem elektronicznym? a czy mogę mierzyć bez obaw...
Miałem escorta. Było w nim tak, że za niskie napięcie w układzie powodowało odcięcie zasilania komputera, wtedy gasł, albo nie chciał zapalić. Zacznij od zmierzenia napięcia ładowania.
Plus ma być ze stacyjki podawany w trakcie rozruchu. Masz schematy z Haynes, wieczorem poszukam bo mam gdzieś całą dokumentację FF2 i C-max
Kod błędu to p02e4 oraz p02ec Po sprawdzeniu parametrów przepustnica jest cały czas zablokowana w pozycji 0% a względne położenie 97%. Sprawdzałem na innym fordzie z takim samym silnikiem to parametry są odwrotne, pozycja przepustnicy 88%, a względna 0%. Wychodzi na to że komputer czyta potencjometr przepustnicy z 3,4 i 5 pinu. W międzyczasie ogarnąłem...
Witam! TPN30 ma za małe napięcie focus, można ostatecznie zastąpić TPN31, ale najlepiej kupić oryginał, który jest dostepny np. tu: http://www.lewandowscy.pl/sklep/product_... http://www.margotplus.pl/cgibin/shop?inf...
ja bym założył nową podstawke! czasem już ten plastik mógł sie przysmażyc i już przewodzi. Jest ogólna upłynność na podstawce napięcia "FOCUS" i dlatego nie możesz ustawić prawidłowej ostrości. Nie radze naprawiać podstawki bo reklamacja pewena na 100% i to szybciej niż się to wydaje !!!(z własnego doświadczenia przytoczone).
Witam No cóż każdy ma swoje doświadczenia i oczywiście taka przyczyna jak rozrusznik, zaśniedziałe masy itp również może do pewnego stopnia dawac podobne efekty. Niemniej jednak z mojego doświadczenia na 200 takich przypadków 199 to rozładowany akumulator ( czy to samoistnie czy też w wyniku braku ładowania ) więc podejrzewam ,że akumulator co z resztą...
Dzięki za schemat, ale ta część układu jest sprawna. Po podaniu napięcia na przewody pompka pracuje.
Witam. Sprawdź czy nie zamałe napięcie 180V na PK.
Sprawdz naciąg paska alternatora.Jeżeli jest o.k , to sprawdz regulator napięcia.
Spytaj u przedstawicieli Texasa: http://focus.ti.com/docs/general/distrib... a tu masz "referencje": http://focus-webapps.ti.com/general/docs...
Zeby poprawic nieco ostrość zobacz czy się polepszy po zwiekszeniu napięcia Focus na trafopowielaczu. Tam są tylko 2 pokrętła, jedno to screen a drugie to ostrość. Też pudło, Majster. Przyda sie na przyszłość, że w zdecydowanej większości SONY potencjometr SCREEN jest na płytce kineskopu.
Masz rozregulowane pierścienie magnetyczne centrujące zbieżność na wyrzutni kineskopu. Ustawia się to przy pomocy generatora kraty, lub jakiegoś sygnału testowego. Może być także nie odpowiednie napięcie focus- gdybanie, bo nie ma tych zdjęć. A już są, teraz wydaje się, że trzeba też sprawdzić ustawienie balansu bieli- statyczny i dynamiczny. Aby to...
bez obciążenia: 14.7v, - na światłach: 14,7v, - światła plus nawiew na 1: 14,6v - światła plus nawiew na 2: 14,4v - swiatła plus nawiew na 3 : 14,2v - światła plus nawiew na 4 : 13.8v - światła plus przednia szyba 12.3v - światła, szyba przednia, i nawiewy na maxa 11 Mi chodzi o pomiar prądu nie napięcia.
Kupiłem auto z założonymi już światłami do jazdy dziennej LED, zamiast kierunkowskazów. Działają tak, że kiedy kierunkowskaz jest wyłączony, LED świeci normalnym białym światłem. Jak jest włączony, to dzienne się wyłącza i ten sam LED zaczyna działać jako żółty kierunkowskaz. Problem polega na tym, że kierunkowskaz miga słabym światłem i "mryga" niczym...
Zobacz zasilanie na tej wtyczce, miernika nie używaj bo może wprowadzić cię w błąd. Bez obciążenia może wskazywać prawidłowe napięcie.
Może być stacyjka lub jakiś przekaźnik. Próbowałeś palić na popychanie? Może to kwestia za niskiego napięcia.
Ok. Dziękuję za porady. Pierwsze wymyję podstawkę choć jest w środku idealna nie ma wypaleń lub jakiś widocznych zmian. Zastanawiam się czy trafo nie daje za dużego napięcia na focus.. W zasilaczu napięcia prawidłowe.
jakies sugestie??
focus napięcie focus napięcie cewki focus napięcie pompy
wyciek pompy paliwowej saeco silnik wskaźniki passat
HP ProBook 4431s BIOS 68SRR.bin – oficjalny plik, aktualizacja, recovery, SoftPaq SP60724 Termet EcoCONDENS Silver – opór czujnika temperatury zasobnika NTC 10kΩ