Bezpiecznik nr.7 w skrzynce z boku konsoli w srodku , masa i przewód sygnału. Nie masz zasilania to lec po przewodzie ale najpierw bezpiecznik. http://obrazki.elektroda.pl/2024086900_1... masz zewnętrzne piny zasilanie masa i +12v mierzone żarówka 5w. Środkowy leci na licznik.
Może tam coś znajdziesz przydatnego http://transalpclub.pl
To sprawdzenie jest tylko statyczne. Powinno się dokonać pomiarów napięcia impulsatora podczas kręcenia kołem magnesowym. Najlepiej sondą napięcia szczytowego. Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Układ zapłonowy nie działa? Z reguły uszkodzeniu ulega cewka ładująca CDI lub moduł.
Wrzuć zdjęcie modułu pewnie jest uszkodzony. Impulsator jak sama nazwa wskazuje wytwarza impulsy i tym miernikiem tego nie zmierzysz.W dodatku podłączając tak wysokie napięcie zamiast impulsatora spalisz moduł.Czy jak podłączyłes to "dobre " napiecie to iskrzyło na kablach?.Pomiarami tym miernikem sie nie sugeruj.
Trzeba sprawdzić wyjście napięcia z magneta na zasilanie modułu. Jeśli AC jest około 35-70 V i wyjście napięcia z impulsatora około 0.2 V, to moduł do sprawdzenia lub wymiany.
A nie masz w tym skuterze takich wyłączników przy hamulcu lub/i stópkach ?? Czasem jest to tak zrobione, że prąd od stacyjki idzie przez te wyłączniki, żeby dla bezpieczeństwa odpalać tylko postawioną i zabezpieczoną maszynę ? Naprawiałem takie coś w Polskiej motorynce Stella. Dwa to banał... Może bezpiecznik masz gdzieś spalony ??
Witam ponownie . u mnie licznik cyfrowy wyswietla kilometry(przebieg) ale nic nie przybywa. Licznik wskazówkowy ..bywa tak ze czasem się obudzi i wskazuje prędkość . Do tej historii dochodzi jeszcze to że zapala się symbol wtryskiwacza na desce rozdzielczej po przejechaniu kilkunastu km i juz świeci do końca jazdy. Jak juz zdarzy się że licznik zaczyna...
napięcie z impulsatora - pojedyncze V. I takie napięcie jest także podawane z modułu na cewkę zapłonową, Ciekawostki przyrodnicze, jak mawiał jeden z moich nauczycieli akademickich. Mamy do czynienia z napięciem przemiennym o zmiennej częstości i amplitudzie. Zależy w którym punkcie układu. Pomiary nie muszą być dokładne i lepiej je robić multimetrem...
Witam, montuje ten zestaw w innym pojeździe. Czy ktoś z was zna wartość napięcia impulsatora na postoju i po przekroczeniu danej prędkości?? chciałbym zrobić regulację siły wspomagania pomijając czujnik prędkości. W moim aucie linka z impulsatorem to 150 euro. Wspomagania potrzebuje do jazdy na gładkim slicku
jesrt to 5V lub masa spróbuj drogą eksperymęty na 5V tego nie uwalisz impulsator działa tak że liczy lolejność pojawiania się napięć .robiłem takie przeróbki na redstarach koledzy wozili je w ilości ok 50 szt.na tydzień z niemiec a panele były różne i tam wystarczyło przepiąć napięcia na impulsatorze jest to możliwe i w tym pionku więc nie poddawaj...
Myślę sobie, że gdyby problemem był impulsator, to brak iskry nie występowałby przy wyższych obrotach ( większe napięcie przy wyższych obrotach ). Myśleć możesz, ale to będą spekulacje lub hipotezy. Trzeba analizować, szczątkowy co prawda, ale schemat, modułu. Podchodziłem do tego kilka razy. zawsze brakowało albo natchnienia albo czasu. Po za tym...
Witam Możesz coś takiego zrobić na NE555.
OK. Sprawdź poprawność napięcia zasilacza niestabilizowanego na C1 w U5, powinno być ok. 9V -> napięcie to podawane jest na układ impulsatora jako zasilanie (zobacz też styki oprawki bezpiecznika F4). Napięcie to jest zasilającym układ silnika oraz samego impulsatora. Ten zasilacz również podaje napięcie na emiter tranzystora VT1 bloku U7. Cały ten...
Zmierzyłeś te napięcia na kostce od stabilizatora!? Jeżeli tam nie masz nigdzie napięcia to zdejmij boczny dekiel od silnika od strony iskrownika! Poleciały ci cewki. A to napięcie 0.3V to napięcie z impulsatora i ono chyba nie skoczy powyżej 3V. Zdejmij dekiel i impulsator będziesz miał przykręcony do silnika gdzieś przy kole zamachowym i będziesz...
Zmierzyłem napięcie dochodzące do Impulsatora z modułu 10.80V czy aby takie ma być ? Czytałem inne posty i ktoś pisał 5V
Zwykły przerywacz nie. Musiałbyś dodać dodatkowe źródło napięcia.
Jeszcze raz się tak zapytam , jak zrobić stałe napięcie zasilania 4013 i stałe napięcie wejścia (impulsator wejście zegarka do 4013) ? Jaki jest maksymalny prąd który może płynąć przez ten układ? 4013 może być podłączony bezpośrednio do akumulatora ?
Mogę napisać program ale nie na sucho, potrzebowałbym zmontowany zasilacz lub chociaż część uP. Czy w tym zasilaczu przewidujesz jakieś wyświetlacze do pokazywania napięcia? ATMega8 ma PWM o rozdzielczości 1024 co by w zupełności starczyło, ale jak wymyślić szybką i dokładną regulację tego napięcia. Jestem za impulsatorem a raczej dwoma, jeden do zgrubnej...
Więc być może nadajnik, prędkościomierz i jednostka sterująca, pochodzą z różnych wersji golfa. Skrajnie może też wystąpić zwarcie przewodów nadajnika z masą jednak z racji warunków pracy nadajnika, mogło wystąpić zaolejenie styków.
odczytałem typ tacho - Mannesmann VDO typ 1318.27 ponawiam pytanie o napięcie impulsów i napięcie zas impulsatora dzięki
Witam. Dzis sprawdzałem czujnik halla diodą z opornikiem 0,6kΩ i mam takie pytanie bo dioda niby miga ale w stanie gdzie koło impusatora nie jest zbliżone do czujnika dioda nadal mży(od razu po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon).Nie mam oscyloskopu ale sprawdzając w necie przebiegi z czujnika halla to napięcie gdy impulsator nie jest zbliżony...
Na statorze znajdują się dwie cewki i impulsator. Biało czerwony przewód idzie od impulsatora do modułu zaplonowego. Jedna cewka to ładowanie akumulatora i światła, druga to napięcie dla impulsatora.
Do przewodów impulsatora (zielony i niebieski) można podłączyć LED (czerwony, ma najniższe napięcie "zapłonu", ok. 1.5V). Dla ProgCDI podają zakres napięcia z impulsatora 2-30V, więc musi błyskać. Przy rozruchu powinny być widoczne błyski. Mogą być bardzo krótkie i słabo widoczne, więc najlepiej sprawdzać wieczorem, jak się przyciemni.
Odłącz biało czarny przewód na module. Odpowiada on za gaszenie po wyłączeniu stacyjki,pojawia się na nim wtedy masa. Na moduł powinny wchodzić sygnały:masa z silnika,impusy masy z impulsatora w momencie kręcenia, napięcie z magneto,sygnał masy gaszenia,oraz przewód na cewkę. Trzeba to posprawdzać.
Tylko że na Twoim module punkt zapłonu będzie przesunięty o 90°, ponieważ moduł jest wyzwalany dodatnim a nie ujemnym napięciem zasilającym.
Napięcie impulsatora prawidłowe , tak więc został moduł i cewka , z doświadczenia wiem że Chińskie moduły to porażka , podmień moduł na CDI AC obojętnie jaki , może być od 4t na 6-pin celem weryfikacji , cewkę WN na razie zostaw .
Być może T3 wchodził w nasycenie i generator tonu nie działał. Masz woltomierz, żeby zmierzyć napięcie na kolektorze?
Na podstawie praktyki i pomiarów, prawidłowa rezystancja cewki CDI - 120-130 omów, napięcie przy "kopaniu" - 80-120V AC. Impulsator 30-40 omów, napięcie przy "kopaniu" przynajmniej 0,6V AC. Instrukcja serwisowa dla MBX50 i 80, silniki mają bardzo zbliżone budową, układ zapłonowy także: [url=https://www.manualslib.com/manual/1...
Bierz pierwszy, czyli Axiomet AX-3005. * Nie znam marki, ale jeśli sprzedają to w TME, tzn. że nie jest to chińszczyzna z najbiedniejszej prowincji * Ma zgrubną i dokładną regulację prądu. Dla LED-ów mocy ważna sprawa. Czym się różnią pozostałe modele Axiometu? AX-3005DBL ma sterowane cyfrowo ograniczenie prądowe, pokrętło do regulacji napięcia to albo...
Ja w takiej sytuacji podłączam: moduł, cewkę wysokiego napięcia, impulsator i zasilanie z cewki pod magnetem, poza instalacją pojazdu, to są dosłownie 4 przewody i jak wszstkie te podzespoły są sprawne to iskra musi się pojawić. 4 przewody: 1 - masa na moduł zapłonowy, spod dowolnej śrubki na silniku, 2 - przewód od modułu na cewkę WN (cewka WN też...
Odepnij impulsator. Pokręć wałem i następnie zmierz napięcie na C1. W tym układzie musi być wyższe od 200VDC. Wg. mnie przezwoiłeś cewkę ładującą CDI. Ma bardzo dużą indukcyjność. Kształt napięcia mocno odbiega od sinusoidy, więc pomiary na zakresie AC sa tylko orientacyjne. Najlepiej do pomiarów napięć uzyć prostej sondy napiecia szczytowego. Jest...
rezystencja impulsatora to 169 om napięcie impulsatora podczas kręcenia rozrusznikiem to 0,11 volt na kablu VI jest 1,6 om a podczas kręcenia rozrusznikiem 0,23 volt o żadnych powielaczach nic nie wiem ten post założyłem po to żeby się czegoś dowiedzieć a nie po to żeby się pochwalić jaki jestem mądry niesłychanie
Przecież tam jest zapłon typu DC-CDI, napięcia na cewce zapłonowej nie zobaczysz. Zwróć uwagę na zachowanie kontrolki immobilizera, czy prawidłowo czyta kluczyk. Sprawdź rezystancję impulsatora. Podłącz inną cewkę WN. Jeśli wszystko inne wygląda ok, to pozostaje uszkodzenie modułu zapłonowego.
To jest moduł DC-CDI zasilany z 12V, musisz mieć regulator napięcia i akumulator żeby układ działał
pełny schemat to raczej tylko serwisówka...:( sprawdz połączenie między impulsatorami a modułem, napięcie zasilania modułu, połączenie między modułem i cewka, wyłącznik zapłonu w lewym zespolonym na kierownicy, sterowanie blokadą(wyłącznik na stopce bocznej, dioda po drodze ,czujnik sprzęgła) jeśli to wszystko oki to raczej tylko moduł. Daj fotke modułu...
Ustawiłem na 2000ohm cewka zasilająca 530 a impulsator 150 Dodano po 4 A napięcie na impulsatorze 5😀
To instalacja zapłonowa DC-CDI tak jak przypuszczałeś .W pinoutach patrz na Kymco Agility, także Giantco Sprint (4T): lecz nie gwarantuje, że to dokładnie to. Trzeba by sprawdzić po przewodach gdzie który prowadzi. Powiny być 12v po stacyjce, masa, impulsator i cewka wysokiego napięcia.
Witam, Padł mi prędkościomierz jazdy. Pierwsza rzeczą było sprawdzenie impulsatora w skrzyni biegów. Napięcie na kostce( 3 piny) do impulsatora było następujące: "+" - 12V, 6V środkowy przewód. Czy te napięcia są prawidłowe?.Wyjąłem impulsator i podłączyłem go do wiertarki, kręciłem w jedną i w drugą stronę. Licznik ani drgnął. Czy to znaczy że impulsator...
kubaborys napisał: Czy kąt przykręcenia stojana ma znaczenie? Teoretycznie da się go obracać co 120 stopni... Oczywiście, że ma znaczenie. przecież zapłon musi być w odpowiednim punkcie chyba, że impulsator jest na zewnątrz koła magnesowego. A co z kablami, przecież ich droga określa położenie podstawy magneta. Czy mierzyłeś rezystancje cewki ładującej...
Brak iskry. Zmierzyłem na cewce zapłonowej brak napięcia. Zmierzyłem napięcie czy coś się pojawia na impulsatorze -nie ma nic. Potrzebny schemat. Moduł jest 4 pin. (Moduł został zamówiony nowy). Impulsator popsuty? Oglądałem impulsatory na Allegro z dwoma przewodami są tylko do 2T, a tu mam 4T. Proszę o pomoc -schemat, dobór impulsatora, no i czy powinno...
Impulsator OK. Rezystancja i napięcie cewki zasilającej ZA MAŁE. Iskra powinna być, ale maciuteńka. Tak na max 1mm w powietrzu prosto z kabla WN na masę, gdy normalnie powinna przebijać min. 10 mm. Widać, że nie czytałeś lub czytałeś niedokładnie linkowany temat. Masz dokładnie ten sam problem co kolega ukaaasz.
A tak wracając do sedna - możesz użyć siłownika z enkoderem do innych celów - enkoder (czy tam impulsator) to osobny moduł podający impulsy do centralki; silnik (czy to 230V czy 24 V) jest zasilany osobno. Impulsy z impulsatora to proste prostokąty o wysokości napięcia zasilania Hallotronu. Ale konstrukcyjnie ilość impulsów na obrót np silnika jest...
manewrowanie w prawo-lewo powoduję zmianę napięcia względem masy Takie zmiany mierzyłeś na samym impulsatorze, czy przy procesorze?
Suzuki DR-Z 400 2002. Brak możliwości uruchomienia, niepewna iskra. W związku z powyższym przeszedłem wszystkie kroki diagnostyki układu zapłonowego wg. książki serwisowej. - Pomiar na uzwojeniu pierwotnym cewki WN (Wymagane 150V lub więcej) https://obrazki.elektroda.pl/2684672700_... - Pomiar Pickup Coil (Wymagane 5V lub więcej): https://obrazki.elektroda.pl/4888223400_...
95 rocznik to jeszcze chyba nie sygnał PWM tylko impulsy przy większych obrotach spada napięcie podłącz impulsator i wszystko będzie wiadome
Na żadnym czujniku wartości nie rosną gdy obracam kołem... Podejrzewam że nie jest to odwzorowane w napięciu, a raczej impulsator. A z impulsatorem zwykły miernik na zbyt duża stałą czasową (zwłokę) aby coś wychwycił No i ta lampka ABS ... mówisz już po włączeniu silnika, czy podczas jazdy i przy próbie hamowania się pojawia ?
Sprawdzałeś oscyloskopem? Przecież miernikiem elektrycznym można co najwyżej zmierzyć rezystancję impulsatora, nie wyłapiesz tego "impulsu" mierząc napięcie. Jaka rezystancja impulsatora, cewki ładującej moduł zapłonowy? Wstaw zdjęcia, o których mówili koledzy. Przy okazji mile widziane zdjęcie samego statora.
Impulsator ok 100-200Ω. Kręcisz rozrusznikiem, zmienne napięcie w okolicach 1-1.5V
Witam. 1.napięcie oscylacji generatora 8V 2.częstotliwość w/g wzoru f= 8 K V/3600 [Hz] 3.do poprawnej pracy tacho wymagane 2 sygnały przesunięte w fazie o 180*. Przyjemnej pracy życzę.
prawdopodobnie jest uszkodzony układ impulsatora przy silniku napędu talerza , jest tam fototranzystor i dioda świecąca (albo żarówka i fotoopornik -nie pamiętam dokładnie) . Można łatwo go sprawdzić kręcąc powoli talerzykiem z otworami i mierząc napięcie na fototranzystorze -powinno skakać w rytm przesłaniania diody świecącej.Jeśli układ impulsatora...
Po prostu ta dioda ma już w sobie rezystor (ściślej cały impulsator) i nie będzie się na niej odkładało stałe napięcie tzn będzie zależeć od przyłożonego.
Impulsator miernikiem na pomiarze napięcia zobacz przy kręceniu rozrusznikiem, jak sprawdzić cewkę WN to raczej nie trzeba pisać, cewka zasilająca tak samo jak impulsator zobaczyć czy daje napięcie przy kręceniu. Moduł prosta sprawa, jeżeli dostaje sterowanie i zasilanie a nie kluczuje cewki to padnięty
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika.
Na zdjęciu trzecim widać impulsator. Na pierwszy rzut oka jest to jakis impulsator fabryczny. Czy ma w sobie magnes? Sprawdź przykładając do jego rdzenia blaszkę stalową/śrubokręt. Nie ma izolatorów magnetycznych w twoim rozumieniu tego słowa. Musiałbyś wykonać krzywkę z materiału diamagnetycznego np. miedzi/mosiądzu. Jednak nie o to chodzi. Powstanie...
Chodziło mi o to żeby zainstalować przekaźnik (może się mylę z nazewnictwem i taki komponent nazywa się inaczej) - element który zamieni impulsy napięcia z NE555 w czynność zamknij/otwórz obwód ale bez przekazania żadnego prądu do układu. Jest to wykonalne? Ten komponent się dokładnie tak nazywa i oczywiście jest to wykonalne. Ma jednak wady, o których...
Witaj, Ja przyznam że nie pamiętam jak to było przy motorynkach,wsk i innych panoniach, a w hondach się już tak elektronika nie psuła :-) Aż mnie podkusiło żeby spróbować austriacki wynalazek i mam za kare :-) Czyli sugerujesz testy impulsatora podłączonego do CDI, tylko jak to się ma do informacji z RA? chyba że coś źle interpretuję? ed.20181107 zrobiłem...
Nie mam manometru żeby wkręcić w świece, ale kciuk ciężko utrzymać w otworze (wypycha go) cylinder tłok itd... ma 318km przebiegu więc powinno być dobre ciśnienie. Może uda mi się pożyczyć manometr od kolegi który ma warsztat. Cewka ładująca to ten kabel czarno-czerwony? pomiar na odpalonym silniku, czy tylko kręcić magnetem? Edit: Napięcia i opory...
Sprawdzić ciągłość przewodu od impulsatora do zegara/komputera. Sprawdzić czy na przewodzie za zegarami będzie napięcie - jak toczysz samochód (na zapłonie musi być) to powinno się pojawiać napięcie i znikać. Jak jest to znaczy ze problem jest w zegarach. Wnioskuję ze to bez MUX.
To ogólna zależność fizyczna. Wyregulowanie i tak będzie konieczne. Czyli zużycie paliwa będzie proporcjonalne do stosunku napięcia z czujnika poboru paliwa do napięcia z impulsatora prędkości. Wynik pomnożysz przez jakąś stałą/współczynnik 'dopasowujący' do rzeczywistego zużycia. Wyliczysz go doświadczalnie na podstawie sprawdzania ile litrów pali...
Impulsy prostokątne, zwykle impulsator jest "open collector". Ilość impulsów na metr jest różna, przykładowa ilość występująca w "niemieckich" to ~15 impulsów / metr...
Miło przeczytać kolejny post na poziomie godnym Elektrody! Nie będę dyskutował na temat "wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi", tj. że Kymco jest lub nie jest wynalazkiem. Obserwowany na rynku zalew skuterów jest nie do ogarnięcia. Poza tym do dobrego tonu należy podawanie podstawowych informacji o pojeździe, jego silniku oraz...
Tam masz 3 przewody na cewce. Sprawdź, czy zielony nie ma zwarcia do masy na włączonym zapłonie. Sprawdź, czy na białym masz napięcie z prądnicy podczas kręcenia silnikiem. Czerwony idzie na impulsator. Jeśli jest napięcie na białym i brak zwarcia do masy na zielonym, to znaczy, że cewka zapłonowa "umiera".
a jak długo "żyje" ta instalacja? U mnie po ok 14 latach musiałem "rozruszać " zakamieniony zawór, potraktowałem go z impulsatora napięciem o cyklu 0,5/0,5 s. Jak się rozruszał to działa już 3 lata. Pozdr. J.
Cewka zasilająca powinna być dobra. Rezystancję impulsatora sprawdzałeś (pomiędzy przewodami czerwony i brązowy)?
Na iskrę składa się parę czynników, tj: - moduł zapłonowy - czujnik/impulsator - cewka wysokiego napięcia. Nie napisałeś, jaki masz rodzaj zapłonu, a tym bardziej marke i model tego skutera.
Co do świateł kierunkowskazów - miałem ten sam problem i usunałem go jako pierwszy po kupnie malucha. Niestety było to ładnych pare lat temu ale z tego co pamiętam to problem tkwi w doprowadzeniu napięcia na impulsator. Należy zasilać go bezpośrednio ( przez bezpiecznik) z akumulatra. Oryginalnie napięcie pobierane jest z przewodu wspólnego na którym...
1 - zasilanie 2 - gaszenie 3 - masa 4 - cewka Wysokiego napięcia 5 - masa 6 - impulsator Takie są połączenia w tym pierwszym module. Tego drugiego nie znam.
Przy sterowniku z układem 3525 mam dzielnik napięcia referencyjnego 5V przyłączony do wzmacniacza układu i mogę zejść z szerokością impulsu dość nisko. Wykorzystam jedno wyjście separowane impulsatora. Do pracy z pełnym napięciem zasilania dioda na 400V jest na pewno za słaba, gdyby co to można połączyć dwie w szereg albo kupić na 1000V. Nie są specjalnie...
W kostce cewki jest to połączone tak: U U jeden zielony do komputera, drugi zielony do modułu (kluczowanie cewki), druga zwarta para to czerwony do zasilania modułu i pomarańczowy, czyli plus po stacyjce, cewka zwiera te dwie pary przewodów, czyli wiarygodny pomiar można robić tylko przy podłączonej wtyczce, ale skoro napięcie nie zanika, to stawiam...
Witam ,dziękuję za reakcję bo dalej pacjent nie reaguje,stator 4 cewki bez impulsatora wychodzą 3 kable ,2 na kostce, to ładowanie i światła i jeden bordowo czarny to zasilanie cdi po stacyjce,rezystancja statora to 185 Omów ,napięcie na zasilaniu cdi 50v,z cdi wychodzą 4 kable ,bordowy czarny zasilanie cdi napięcie dochodzi z statora około 50v ,niebieski...
Witam ponownie - fatum jakieś. Nie fatum, tylko nadmiar konserwacji :D Opierajac się na schemacie: 1. Zmierz rezystancję cewki ładującej CDI - brak oznaczenia koloru - uzupełnij schemat. 2. Zmierz rezystancję impulsatora - jw. 3. Zmierz napięcie AC cewki podczas "kopania". 4. Sprawdź połączenia masy CDI - korozja/itp. 5. Sprawdź pozostałe masy. Niestety...
Zasilanie jest z cewki, silnik gaśnie po zwarciu do masy, cewka WN to wyjście na cewkę wysokiego napięcia, która to zasila świecę, impulsator jest indukcyjny.
Nie wiem czy o taki pomiar chodzi, ale na wejściu do prędkościomierza jak nic do niego nie jest podłączone to jest 0,26V, a jak jest impulsator podłączony to 4,6V. A jak samochód jedzie to idzie na przemian +12 i GND ponieważ tylko te dwa napięcia idą do impulsatora a impulsator na przemian wysyła trzecim kablem to co idzie pierwszym i drugim kablem.
W czasie pomiaru oporności cewki nie możesz kręcić rozrusznikiem, tam wtedy indukuje się napięcie i wyniki pomiarów będą z "kosmosu". To samo tyczy się pomiarów impulsatora.
To zmierz rezystancję oraz napięcie (przy kopaniu kopnika) impulsatora oraz cewki ładującej.
Przecież to jest AC CDI. Więc: - pomiar oporności cewki zasilającej, - pomiar oporności cewki impulsatora, - pomiar napięcia dostarczanego przez cewkę zasilającą po odpięciu modułu, - pomiar sygnału z cewki impulsatora, - pomiar oporności cewki zapłonowej, - odpięcie przewodu gaszenia od modułu i próba odpalenia. Całość prac około kwadrans.
Witam, Ostatnio jadąc samochodem, nagle zgasł silnik i nie dało się już go uruchomić. W domu podmieniłem cewkę aparatu zapłonowego - silnik się uruchomił obroty odrazu skoczyły do ok.3000 i zgasł. Rano udało się odpalić samochód - pochodził może minutę na wolnych obrotach i zgasł. Potem już nie zapalił. Diagnoza : brak iskry zarówno na świecach jak...
zmieniłem w nim na nowe-- iskrownik Kompletny? Wraz z impulsatorem? Co z kołem magnesowym? Od kiedy to się iskrę sprawdza palcem? Chyba, że jesteś masochistą. Pomiary jakieś robione: - oporność w obwodzie cewki zasilającej, - oporność w obwodzie impulsatora, - oporność w obwodzie cewki zapłonowej, - napięcie podczas kręcenia z cewki zasilającej, -...
Nie ma takiej opcji. Spali się kiedy wyzwolisz go sygnałem z impulsatora (napięcie stałe + tyrystor + połączenie = zwarcie). To jest schemat modułu AC-CDI. Tu masz schemat modułu DC-CDI (zaczerpnięty z Wikipedii): http://www.me.iitb.ac.in/~ems/dccdi.pdf
Przez pomiar rezystancji do niczego pewnego nie dojdziesz. Lepiej zrobić "pająka" symulującego pozostałe elementy układu. Pasowałoby pomierzyć napięcia szczytowe (w ostateczności przemienne) i rezystancje cewki ładującej i impulsatora oraz sprawdzić cewkę WN w innym motorku. Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link . Jest tam sporo ciekawych informacji....
Nie ma ładowania. Jak sprawdzić stator? Ma 6 przewodów z czego 3 w kostce, 2 przewody wychodzą z impulsatora, 4 z cewek.
Sprawdź impulsator - rezystancja, napięcie przy próbie odpalania (zmienne), cewkę zasilającą - rezystancja, napięcie przy próbie odpalania (też zmienne).
Witam. Mam problem z loncinem 125 z silnikiem z rozrusznikiem nie ma iskry wymieniłem już cewkę wysokiego napięcia, moduł, pomierzylem cewkę zasilająca i impulsator wszystko jest w normie z czym może być problem
Ale elektryka to też np. przewody niskiego napięcia idące do cewek, sygnał z impulsatora, itp.
Witam.Wiem że nie mnie spodziewałeś się ale może coś podpowiem.Impulsator jego uszkodzenie mechaniczne spowodowało by stały objaw w tym przypadku brak działania prędkościomierza na stałe.Według mnie przyczyna leży w samym liczniku a dokładniej problem z lutami. Dodano po 11 Zasilanie impulsatora to 12V z bezpiecznika oraz masa w przypadku prawidłowego...
Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać- sprawdzić czy czujnik nie odsunął się od wrzeciona, i czy nie jest zabrudzony.Jeśli nie to- masz na nim trzy przewody , dwa zasilające, trzeci od "impulsatora". Powinno się na nim pojawiać napięcie trochę mniejsze od + zasilania czujnika względem masy przy każdym spotkaniu z magnesem wałka.
Przecież ten impulsator można sprawdzić nawet diodą świecącą, którą wpinasz między plus zasilania, a wyjście z impulsatora. Powinna migać przy obracaniu impulsatorem. Napięcie około 6.5 V może tam występować. Czujnik pewnie unipolarny. http://www.maritex.com.pl/pl/shop/produc...
jak potencjometr wraz z kondensatorem zmasowanym potrafi jakimś cudem zareagować na zwiększające się napięcie z impulsatora (pod wpływem zwiekszania sie obrotów silnika) i odciąć przepływ prądu na moduł CDI tym samym odcinając zapłon w komorze spalinowej? Najprawdopodobniej jest to realizowane w prosty sposób; Na kondensator dochodzą impulsy (obrobione...
Witam może tutaj ktos pomoze a mianowicie ma problem ze skuterem chinskim 4t, problemem jest brak iskry, wymienione zostały czesci: iskrownik wraz z impulsatorem, cewka zapłonowa, moduł zapłonowy 2 razy, stacyjka z powodu braku kluczyka:P, wszystko niby jest ok ,z iskrownika na moduł przychodzi napięcie, w momencie startu rozrusznika zasilanie na moduł...
Przecież to jest 0.33 kΩ, a więc 330 omów, czyli w porządku. Czemu tylko przewody obcięte? Przewody cewki zasilającej są wyprowadzone ze statora i zakończone dwupinową wtyczką. Kolory czarno-czerwony oraz zielono-biały. Na drugim zdjęciu widnieje regulator napięcia.
Zasilnie CDIka masz z regulatora przewodem biało niebieskim, czyli zobacz napięcie na nim. Gaszenie do masy przewodem czarno czerwonym Uszkodzienie regulatora mogło utrupić CDI, zobacz jeszcze impulsator czy dobry
Problem nie został jeszcze rozwiązany! Nie znam prawidłowej rezystancji impulsatora. Poszukaj w necie. Ma generować min 2-3V napięcia SZCZYTOWEGO. Pisałem o prostej sondzie. Nie wiadomo co z modułem zapłonowym, który jest zintegrowany z regulatorem napięcia. Po przezwojeniu/zakupie/itp cewki się okaże... Są duże szanse. :D Miło pomagać komuś, kto się...
Jeszcze raz proszę o pomoc odciąłem kabel z kostki u1 11 podłączyłem go do impulsatora i napięcie a licznik dalej nie działa, podpowiedzcie co robić .
Czy zakupiony regulator jest typowy tj. dedykowany do Twego pojazdu. Na "Elektrodzie" masz schematy oraz różne rodzaje regulatorów, wystarczy znaleźć odpowiedni i podłączyć wg oznaczeń. Żółty i biały kabel jest od światła i ładowania, czarno-czerwony od zapłonu a niebiesko-biały od impulsatora. Zielony - masa (-).
Zamykam sprawa wyjaśniona. Padła cewka wysokiego napięcia (WN) Podaj parametry tej instalacji el: Cewka zasilająca cdi 50v~ 480Ohm Impulsator 116Om Napięcie przed cdi około 5v~ po cdi około 5v Cewka WN (+) Przewód WN 8kOhm (-) Przewod WN 8KOhm Moja miała po 3,2KOhm
Rezystancja na cewce niskiego napięcia ok 130ohm, przy kopnięciu max. 8volt. Impulsator, rezystancja 90ohm. Cewka wysokiego napięcia jest ok, podmieniałem ją już, efekt taki sam jak na starej.
Jakie będzie maksymalne napięcie i prąd dla tego układu?
Cześć, przerabiam układ zapłonowy w simsonie i nie jestem pewien jednej rzeczy. Moduł którego schemat załączam, podczas działania ładuje kondensator umieszczony w nim i rozładowuje go do masy gdy dostanie impuls z impulsatora poprzez tyrystor. Moja przeróbka układu polega na zastąpieniu impulsatora czujnikiem optycznym. Wadą tego rozwiązania jest to,...
Cześć , mam problem z niedziałającym prędkościomierzem w Renault Master II 2000r tacho firmy Veeder Root 8400 , auto zostało kupione już z tą usterką impulsator na skrzyni był jakiś poklejony więc zamówiłem drugi używany (co graniczyło z cudem do tego modelu) no i problem w tym że tacho co jakiś czas pokazuję prędkość ale przeważnie tylko podskakuje...
No więc problem dalej pozostaje nierozwiązany. Co już wiem i sprawdziłem - napęd impulsatora w skrzyni działa prawidłowo bez względu na fakt czy jedziemy do przodu czy do tyłu - napięcie na zaciskach impulsatora jest cały czas (po zapłonie) - szybkościomierz działa jak jedziemy do tyłu oraz jak właczymy blokadę tylnego mostu (SYNCRO, całkowicie niezwiązaną...
impulsatora tachografu wymiana impulsatora wtyczka impulsatora
przekroczeniu transferu danych schemat ideowy zasilania rozdzielenie sygnału dekodera vectra
junkers czujnik temperatury junkers czujnik
Volkswagen Golf 4 ESP – odpowietrzanie tylnych hamulców, odblokowanie pompy VCDS Grzałka z termostatem bimetalicznym do bojlera CWU 75°C – Galmet, Kospel, Selfa, Eliko