W ten sposób nie sprawdzisz czy jest za słaba. Odsuń świecę zapłonową od masy, najlepiej ściągnąć fajkę z przewodu WN i sprawdzać na jaką odległość przeskakuje iskra. Powinna przeskakiwać stabilnie na odległość 10 mm. Najbezpieczniej użyć uniwersalnego testera iskry, koszt kilkunastu złotych i bez ryzyka kopnięcia prądem.
Może tam coś znajdziesz przydatnego http://transalpclub.pl
OK. Sprawdź poprawność napięcia zasilacza niestabilizowanego na C1 w U5, powinno być ok. 9V -> napięcie to podawane jest na układ impulsatora jako zasilanie (zobacz też styki oprawki bezpiecznika F4). Napięcie to jest zasilającym układ silnika oraz samego impulsatora. Ten zasilacz również podaje napięcie na emiter tranzystora VT1 bloku U7. Cały ten...
Wrzuć zdjęcie modułu pewnie jest uszkodzony. Impulsator jak sama nazwa wskazuje wytwarza impulsy i tym miernikiem tego nie zmierzysz.W dodatku podłączając tak wysokie napięcie zamiast impulsatora spalisz moduł.Czy jak podłączyłes to "dobre " napiecie to iskrzyło na kablach?.Pomiarami tym miernikem sie nie sugeruj.
napięcie z impulsatora - pojedyncze V. I takie napięcie jest także podawane z modułu na cewkę zapłonową, Ciekawostki przyrodnicze, jak mawiał jeden z moich nauczycieli akademickich. Mamy do czynienia z napięciem przemiennym o zmiennej częstości i amplitudzie. Zależy w którym punkcie układu. Pomiary nie muszą być dokładne i lepiej je robić multimetrem...
Myślę sobie, że gdyby problemem był impulsator, to brak iskry nie występowałby przy wyższych obrotach ( większe napięcie przy wyższych obrotach ). Myśleć możesz, ale to będą spekulacje lub hipotezy. Trzeba analizować, szczątkowy co prawda, ale schemat, modułu. Podchodziłem do tego kilka razy. zawsze brakowało albo natchnienia albo czasu. Po za tym...
Tylko moja Actią działa Tachografy mają znormalizowane wtyczki i znormalizowane sygnały na wtyczkach. Czasami konieczna jest zmiana ustawień programatorem, ale nie jest to skomplikowana operacja. Tu masz przykład (dla tachografu Stoneridge) jak te ustawienia mają wyglądać dla Iveco Daily: https://www.bgsc.dk/Files/Files/Datablad...
Odłącz biało czarny przewód na module. Odpowiada on za gaszenie po wyłączeniu stacyjki,pojawia się na nim wtedy masa. Na moduł powinny wchodzić sygnały:masa z silnika,impusy masy z impulsatora w momencie kręcenia, napięcie z magneto,sygnał masy gaszenia,oraz przewód na cewkę. Trzeba to posprawdzać.
Zmierzyłeś te napięcia na kostce od stabilizatora!? Jeżeli tam nie masz nigdzie napięcia to zdejmij boczny dekiel od silnika od strony iskrownika! Poleciały ci cewki. A to napięcie 0.3V to napięcie z impulsatora i ono chyba nie skoczy powyżej 3V. Zdejmij dekiel i impulsator będziesz miał przykręcony do silnika gdzieś przy kole zamachowym i będziesz...
Cewka zapłonowa 610 Ohm (480 ohm) Rezystancja jest mało istotna. To pomiar zgrubny. Ważne jest generowane napięcie AC NIEobciążonej cewki. Powinno być więcej niż 80VAC przy solidnym "kopnięciu" bez świecy. Rezystancje impulsatorów były różne. Im nowszy model tym mniej. Ważne aby były równe połówki. Punkt pomiarowy na wystającym kawałku płytki drukowanej....
Cewka zasilająca powinna być dobra. Rezystancję impulsatora sprawdzałeś (pomiędzy przewodami czerwony i brązowy)?
Witam.Wiem że nie mnie spodziewałeś się ale może coś podpowiem.Impulsator jego uszkodzenie mechaniczne spowodowało by stały objaw w tym przypadku brak działania prędkościomierza na stałe.Według mnie przyczyna leży w samym liczniku a dokładniej problem z lutami. Dodano po 11 Zasilanie impulsatora to 12V z bezpiecznika oraz masa w przypadku prawidłowego...
prawdopodobnie jest uszkodzony układ impulsatora przy silniku napędu talerza , jest tam fototranzystor i dioda świecąca (albo żarówka i fotoopornik -nie pamiętam dokładnie) . Można łatwo go sprawdzić kręcąc powoli talerzykiem z otworami i mierząc napięcie na fototranzystorze -powinno skakać w rytm przesłaniania diody świecącej.Jeśli układ impulsatora...
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Sprawdzić ciągłość przewodu od impulsatora do zegara/komputera. Sprawdzić czy na przewodzie za zegarami będzie napięcie - jak toczysz samochód (na zapłonie musi być) to powinno się pojawiać napięcie i znikać. Jak jest to znaczy ze problem jest w zegarach. Wnioskuję ze to bez MUX.
Witam ponownie - fatum jakieś. Nie fatum, tylko nadmiar konserwacji :D Opierajac się na schemacie: 1. Zmierz rezystancję cewki ładującej CDI - brak oznaczenia koloru - uzupełnij schemat. 2. Zmierz rezystancję impulsatora - jw. 3. Zmierz napięcie AC cewki podczas "kopania". 4. Sprawdź połączenia masy CDI - korozja/itp. 5. Sprawdź pozostałe masy. Niestety...
W kostce cewki jest to połączone tak: U U jeden zielony do komputera, drugi zielony do modułu (kluczowanie cewki), druga zwarta para to czerwony do zasilania modułu i pomarańczowy, czyli plus po stacyjce, cewka zwiera te dwie pary przewodów, czyli wiarygodny pomiar można robić tylko przy podłączonej wtyczce, ale skoro napięcie nie zanika, to stawiam...
https://obrazki.elektroda.pl/4715063700_... Jak widzisz zasilanie modułu silnika jest bardzo proste: załącza je przełącznik S1 ( mechanicznie sprzężony z sankami-przycisk "start"). Napięcie zasilania musi być po wciśnięciu "start" na pinach 20(+) i 19(- stała masa). Teanzystory T801 i T802 wyzwalają elektromagnes stop w przypadku braku...
Zmierz jakie jest napięcie na cewce świetlnej. Ładowanie i stop jest przecież z innej cewki. Odwinięcie kilku uzwojeń powinno załatwić sprawę. Do czego jest potencjometr na module? po schemacie modułu zapłonowego jak i po obserwacjach można dostrzec że jest on do regulacji "siły" iskry. - z impulsatora przez potencjometr 100R + rezystor 82R na wysterowanie...
Diody miedzy kolektorem i bazą tranzystora wykonawczego (BU 9xx) nie sa dobrym rozwiązaniem. Zastanów się jak to działa??? Ogranicza napięcie na kolektorze przez otwarcie tranzystora. Czyli robi czystą stratę energii zgromadzonej w cewce WN. Dużo lepszym jest transil lub dwójnik (warystor + kondensator). Dalej uważam że opowieści o spaleniu impulsatora...
musze powiedziec, ze przeczytalem tamten temat i jestem mocno zakrecony :) ale po koleji, naskrobalem takie cos: R1 - rezystor R2 - potencjometr R3 - wentyl R4 - oporniki do diod R5 - opornik 'zbiorczy' nie wiem czy dobrze oznaczylem, ale się staralem :) takie rozszerzenie tamtego powyzej, teraz mam pytanie takie czy lepiej dac diody na 12V czy diody...
https://obrazki.elektroda.pl/1874444400_... Cześć Od czasu do czasu piszę proste programy w BASCOM, jednak moja stara płyta testowa (robiona jeszcze markerem) wołała już o pomstę do nieba, więc postanowiłam wykonać nową, a że nie lubię gotowych płyt, bo w nich niema żadnych możliwości zmian, a podłączanie wszystkiego czego tam niema...
Zmierzyłem napięcie dochodzące do Impulsatora z modułu 10.80V czy aby takie ma być ? Czytałem inne posty i ktoś pisał 5V
Suzuki DR-Z 400 2002. Brak możliwości uruchomienia, niepewna iskra. W związku z powyższym przeszedłem wszystkie kroki diagnostyki układu zapłonowego wg. książki serwisowej. - Pomiar na uzwojeniu pierwotnym cewki WN (Wymagane 150V lub więcej) https://obrazki.elektroda.pl/2684672700_... - Pomiar Pickup Coil (Wymagane 5V lub więcej): https://obrazki.elektroda.pl/4888223400_...
To "urządzenie" to tak zwany Nie jestem do końca pewien... Na styk wejściowy podawane jest napięcie 24VDC, a na wyjściach(4) jest kod binarny Moje urządzenie posiada 16 stabilnych pozycji: - 1 pozycja - na 4 wyjściach 0(0000) - prędkość 0% - 2 pozycja - 0001 - prędkość 7% - 3 pozycja - 0010 - prędkość 14% - 4 pozycja - 0011 - prędkość 21% - 5 pozycja...
http://obrazki.elektroda.net/74_12536950... Witam Chciałbym przedstawić swój kolejny projekt. Prezentowany układ jest uniwersalnym systemem uruchomieniowym dla procesorów AVR. Zaprojektowałem go wspólnie z kolegą (k.moron(malpa)tlen.pl) w oparciu o wspólne przemyślenia i problemy jakie napotykaliśmy przy budowaniu innych urządzeń. Płytka nie...
To by trzeba przejrzeć układ płytki, zrysować częściowo schemat. Zapewne jest uszkodzona przetwornica, ale ciężko powiedzieć czy jej praca jest sterowana przez mikrokontroler, czy jest tylko blokowana na czas wyzwalania iskry. Yamaha TZR50 ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, tj. do 4000 RPM stały kąt 24°, powyżej liniowe opóźnianie zapłonu do 20°...
http://obrazki.elektroda.pl/8778457000_1... Po dłuższej nieobecności na Elektrodzie chciałem przedstawić Państwu przeprowadzony jakiś czas temu eksperyment z użyciem 6 superkondensatorów BCAP3000P o pojemności 3000 faradów każdy i na napięcie 2,7 V. Łączne napięcie baterii to 16V. Więcej o samych kondensatorach i kwestiach z nimi związanych...
https://obrazki.elektroda.pl/6070098700_... Od jakiegoś czasu na rynku dostępny jest ciekawy moduł zasilacza laboratoryjnego, oparty o przetwornicę Step Down. Urządzenie występuję w kilku wariantach: sam moduł, taki jak opisywany tutaj, zestaw z metalową obudową wraz ze wszystkimi złączami, płytką kontrolną wentylatora itp. lub od...
Nie ma nadal ładowania nowy iskrownik - Duża cewka - czarny z czerwonym paskiem . Z impulsatora wychodzą dwa przewody : 1 - niebieski z białym paskiem 2 - biały z zielonym paskiem Oprócz dużej cewki jest jeszcze 6 cewek i od tych cewek wychodzą 3 przewody 1 - zielony z czerwonym paskiem 2 - biały 3 - czarny Nie ma ładowania - światła są - iska jest...
Autor ma silnik, którym chce sterować. Sterowanie za pomocą impulsów o regulowanej szerokości. Generator PWM ma być sterowany sygnałem z prądnicy lub impulsami/impulsatorem. Im szybciej kręci się prądnica/impulsator, tym szybciej ma się obracać regulowany silnik. Regulator PWM może być sterowany napięciem. Z prądnicy mamy napięcie przemienne, które...
Jako że otrzymałem do przetestowania i opisania na forum kilka przetwornic, postanowiłem na początek opisać sztuczne obciążenie made in China, którym się często posługuję i będę go również używał do ww. testów. Podejrzewam, że tak jak w przypadku testera, gdzie połowa pytań dotyczyła oscyloskopu, tak i w tym wypadku, z pewnością spora cześć czytelników,...
Dziękuję bardzo za obszerne wyjaśnienia dotyczące ryzyk. Nie myślałem wcześniej od tej strony - że tak naprawdę zabezpieczamy się przed sytuacją wyjątkową. Czyli np. że w tej mojej skrzynce gazowej już jest jakaś nieszczelność, i chcemy mieć pewność że ta moja dodatkowa instalacja nie będzie miała wpływu na ryzyko wybuchu. W sprawie nieścisłości mojego...
Wtam Was. Od jakiegoś czasu walczę z prędkościomierzem w Iveco. Była to wersja z tachografem lecz ktoś wcześniej przerobił , licznik działał i po jakimś czasie przestał, prócz tego wszystko na desce jest. Wymieniłem impulsator bo wszystko na to wskazywało. Sprawdziłem przejście kabli od impulsatora do tej żóltej kostki w kabinie od tacho (pod radiem)...
http://obrazki.elektroda.pl/8957659400_1... Witam Chciałbym przedstawić trzy konstrukcje składające się na wyposażenie ciemni fotograficznej tj. zegar ciemniowy, minutnik oraz lampę ciemniową LED. Zegar ciemniowy pozwala na ręczne zapalanie lampy powiększalnika podczas kadrowania i ustawiania ostrości, oraz automatyczne w czasie 0,1...
Ile cewek ma stator kisbee peugeot 2T 2013 rok? (at)ElektrodaBot AI: Chodzi Ci o oryginalny (fabryczny) stator czy o jakiś zamiennik? oryginalny AI: Masz już ten stator i chcesz go zidentyfikować, cz... Bezpośrednia odpowiedź Dla europejskiej wersji Peugeot Kisbee 50 2T z rocznika 2013 (silnik dwusuwowy AC, gaźnik) fabrycznie montowano stator z 6 uzwojonymi...
Jak wyżej ja, a później koledzy pisaliśmy, żebyś sprawdził oporność wymienionych wyżej elementów, oczywiście na bez używania rozrusznika, na "nieruchomym" silniku, czyli czarny przewód miernika podłączony pod COM przykładasz do masy np. metalowej części silnika, i przewodów wychodzących z silnika do modułu odpowiednio od zasilania zapłonu (powinien...
Wymiana impulsatora w komplecie ze statorem rozwiązała problem. Dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem.
Do przewodów impulsatora (zielony i niebieski) można podłączyć LED (czerwony, ma najniższe napięcie "zapłonu", ok. 1.5V). Dla ProgCDI podają zakres napięcia z impulsatora 2-30V, więc musi błyskać. Przy rozruchu powinny być widoczne błyski. Mogą być bardzo krótkie i słabo widoczne, więc najlepiej sprawdzać wieczorem, jak się przyciemni.
Witam. Mam problem nie działa mi prędkościomierz. Sprawdziłem napięcie na wytyczne od impulsatora i wynosi 0v bezpieczniki całe.
Na statorze znajdują się dwie cewki i impulsator. Biało czerwony przewód idzie od impulsatora do modułu zaplonowego. Jedna cewka to ładowanie akumulatora i światła, druga to napięcie dla impulsatora.
Witam, mam problem ze skuterem YB50QT-15 (Motobi Sowa 2), otóż wymieniłem stator i magneto, odpalił, pochodził i nagle straciłem światła, działają tylko światła na napięcie stałe, czyli kierunki, światło stop. Na wyjściu świateł napięcie 3-4 volt, zamiast odpowiednich 12. Podejrzewałem regulator, ale na innym regulatorze też nic. Dodam że przed wymianą...
Witam ,dziękuję za reakcję bo dalej pacjent nie reaguje,stator 4 cewki bez impulsatora wychodzą 3 kable ,2 na kostce, to ładowanie i światła i jeden bordowo czarny to zasilanie cdi po stacyjce,rezystancja statora to 185 Omów ,napięcie na zasilaniu cdi 50v,z cdi wychodzą 4 kable ,bordowy czarny zasilanie cdi napięcie dochodzi z statora około 50v ,niebieski...
Brak iskry. Zmierzyłem na cewce zapłonowej brak napięcia. Zmierzyłem napięcie czy coś się pojawia na impulsatorze -nie ma nic. Potrzebny schemat. Moduł jest 4 pin. (Moduł został zamówiony nowy). Impulsator popsuty? Oglądałem impulsatory na Allegro z dwoma przewodami są tylko do 2T, a tu mam 4T. Proszę o pomoc -schemat, dobór impulsatora, no i czy powinno...
odczytałem typ tacho - Mannesmann VDO typ 1318.27 ponawiam pytanie o napięcie impulsów i napięcie zas impulsatora dzięki
jeżeli można to podłączę się do tematu problem dotyczy vw caravelle T4 rocznik 1997, silnik 2.4, skrzynia automat. nie działa prędkościomierz, został wymieniony impulsator w skrzyni biegów ale po przejechaniu 10 km prędkościomierz znów przestał działać. Po nastepnej wymianie impulsatora sytuacja taka sama, po przejechaniu kilku kilometrów prędkościomierz...
Witam Posiadam taki obrotomierz i pomyślałem że założę go do skutera Jest w nim napięcie 12V a impuls z do zacisku 1 pobierał bym z przewodu impulsatora załączającego tyrystor czy takie coś ma sznse działać pozostaje jeszcze kwestia ze 125p sa 4 gary a skuterze 1 ale jest to 2 sów czyli sytacja podobna jak w 126p a w nim dokładali kondensator 220 nf...
Zawsze istnieje możliwość uszkodzenia mechanicznego, np. przewodów czy też statora i impulsatora przy demontażu i montażu. Jeśli silnik był wcześniej katowany i został przegrzany, to stator i impulsator mogły też dostać po dupie, a dopiero teraz objawiły swoje uszkodzenie. Sprawdzałeś rezystancję impulsatora? Rozrusznik dobrze kręci? Jakie jest napięcie...
Zwracam się z prośbą o pomoc w ustaleniu co jest przyczyną braku iskry. Motorowej to Rieju 50MRT z 2014r. Instalacja jest fabryczna, bez akumulatora, wszystko wygląda na nigdy nie grzebane i nie przerabiane, kolory przewodów i wszystko inne dokładnie jak na schemacie który tutaj załączam. Motorek stał ponad 2 lata nieruszany w wilgotnej stodole i nie...
Witam Kolegówmam problem z modułem od skutera zipp vapor. Sprawdzałem zasilanie tego modułu i o to dziwne rzeczy wychodzą przy wpiętym module nie ma żadnego napięcia (kręcąc rozrusznikiem) jednakże gdy odczepię moduł napięcie na zakresie ac dochodzi do 40 v. Zmieniałem moduł na nowy i to samo. Ogólnie nie ma iskry nie ma napięcia na cewce wn za modułem....
Witam. Mam problem z pojazdem mojego syna ;) Buggy z chińskim silnikiem 48cm3. Iskry brak lub bardzo słaba. Zakupiłem nowy komplet zapłonu: iskrownik, moduł, cewka, świeca. Niestety brak poprawy. Pomierzyłem instalację, zastosowałem się do porad które przeczytałem na forum( odpięcie czarno-białego przewodu gaszenia). Z pomiarów wynika że: Napięcie na...
Witam, Padł mi prędkościomierz jazdy. Pierwsza rzeczą było sprawdzenie impulsatora w skrzyni biegów. Napięcie na kostce( 3 piny) do impulsatora było następujące: "+" - 12V, 6V środkowy przewód. Czy te napięcia są prawidłowe?.Wyjąłem impulsator i podłączyłem go do wiertarki, kręciłem w jedną i w drugą stronę. Licznik ani drgnął. Czy to znaczy że impulsator...
http://obrazki.elektroda.pl/6742654700_1... Zostałem poproszony przez znajomego muzyka o skonstruowanie metronomu do prób zespołu. Urządzenia tego typu zazwyczaj generują okresowo dźwięk – jak się jednak okazało, takie rozwiązanie w przypadku moich znajomych nie sprawdzało się w praktyce. Dodatkowe dźwięki wprowadzały chaos i...
Witam pacjent jak w tytule, iskra pojawia się sporadycznie np. kopne dwa razy i jest potem znika na 50 kopnięć i pojawi się lub nie potem jej niema, gdy moto troszkę postoi to znów może raz się pojawi ale nie koniecznie. Takie 'masło maślane'. Parę rzeczy pomierzyłem, postaram się to niżej przedstawić i mam nadzieję, że ktoś dotrwa do końca moich wypocin....
Najprostszy to prostownik podłączony za kondensatorem, jeśli napięcie ma stałą amplitudę to prąd wyjściowy prostownika będzie proporcjonalny do częstotliwości. Zmiany amplitudy pogorszą dokładność.
Chodziło mi o to żeby zainstalować przekaźnik (może się mylę z nazewnictwem i taki komponent nazywa się inaczej) - element który zamieni impulsy napięcia z NE555 w czynność zamknij/otwórz obwód ale bez przekazania żadnego prądu do układu. Jest to wykonalne? Ten komponent się dokładnie tak nazywa i oczywiście jest to wykonalne. Ma jednak wady, o których...
Proszę sprawdzić przewod czarno bialy czy nie jest zwarty do masy gdy stacyjka jest przekręcona na zapłon na wstępie należało by zadać pytanie czy masz Sym 125 na gaźniku czy 125i na wtrysku bo to ogromna różnica; często z rutyny omijana; piszesz, że masz skuter z rocznika 2013, a te modele z dopisanym "i" są na wtrysku; z tego co ja doczytałem to...
Napięcie impulsatora prawidłowe , tak więc został moduł i cewka , z doświadczenia wiem że Chińskie moduły to porażka , podmień moduł na CDI AC obojętnie jaki , może być od 4t na 6-pin celem weryfikacji , cewkę WN na razie zostaw .
Napięcie trochę niskie,ile pinów ma kostka.
rezystencja impulsatora to 169 om napięcie impulsatora podczas kręcenia rozrusznikiem to 0,11 volt na kablu VI jest 1,6 om a podczas kręcenia rozrusznikiem 0,23 volt o żadnych powielaczach nic nie wiem ten post założyłem po to żeby się czegoś dowiedzieć a nie po to żeby się pochwalić jaki jestem mądry niesłychanie
Cześć , mam problem z niedziałającym prędkościomierzem w Renault Master II 2000r tacho firmy Veeder Root 8400 , auto zostało kupione już z tą usterką impulsator na skrzyni był jakiś poklejony więc zamówiłem drugi używany (co graniczyło z cudem do tego modelu) no i problem w tym że tacho co jakiś czas pokazuję prędkość ale przeważnie tylko podskakuje...
68.5 To wynik pomiaru? Zmierz jeszcze rezystancję tej cewki. Zakres 2000 om lub 2k Pomiar jak napięcia ale bez "kopania". Podobnie jak dla cewki zasilającej zmierz napięcie na impulsatorze. Wcześniej zmierz jw jego rezystancję. Jak rezystancja względem masy wyjdzie poza zakres pomiarowy (rozwarcie) to szukaj drugiego kabla z impulsatora i przeprowadź pomiary...
http://obrazki.elektroda.pl/3570551600_1... 4 lata temu zbudowałem sterownik, który do dzisiaj działa bezawaryjnie. Cały czas brakowało w nim jednak wielu funkcji. Wówczas programowałem w Basicu, ale teraz programuję wyłącznie w CC (AVR-GCC). :idea: Nadszedł czas na zmianę na konstrukcję w pełni elastyczną, którą można konfigurować,...
Cewka ma być blisko koła magnesowego, podobnie i impulsator. Zalecana jest szczelina ok. 0,3 mm ( koło magnesowe nie może ocierać o cewkę i impulsator ). W przypadku impulsatora wspomnianą odległość należy ustawić pomiędzy "występem" na kole magnesowym (najwyższy punkt koła) a metalowym elementem wystającym z cewki impulsatora.
Witam ponownie, Nowa wtyczka, wszystko połączone. Odpowiednio brązowy przewód na 3 pinie ( sygnał), brązowo czerwony na 2 pinie (zasilanie). Podłączone i... nic, nie działa. Pierwsza opcja to może pomylilem piny, ale podpiąłem odwrotnie i też nic. Sprawdzalem: 1. Przejście na przewodach OK 2. Po przekręceniu kluczyka napięcie na brązowo czerwonym OK...
Nie ma takiej opcji. Spali się kiedy wyzwolisz go sygnałem z impulsatora (napięcie stałe + tyrystor + połączenie = zwarcie). To jest schemat modułu AC-CDI. Tu masz schemat modułu DC-CDI (zaczerpnięty z Wikipedii): http://www.me.iitb.ac.in/~ems/dccdi.pdf
Do silnika dochodzi napięcie 3V, a potrzebne jest 24V. Krancówki są ok, impulsatora obrotów nie widzę. https://obrazki.elektroda.pl/8966600400_... https://obrazki.elektroda.pl/1909339200_... Do tej płytki dochodzi 4,4V, natomiast nie wychodzi z niej już żadne napięcie. https://obrazki.elektroda.pl/9450796900_...
Witam, mam następujący problem którym jest quad o nazwie beyond a konkretnie jego układ zapłonowy. Quad stracił iskrę. Sprawdziłem czy wszystkie napięcia dochodzące do modułu po czym przełożyłem moduł z innego quada był ciut mniejszy ale wtyczki pasowały. Jak się pózniej okazało moduł się spalił. Zakupiłem kolejny moduł jeszcze raz sprawdziłem wszystkie...
Cześć wszystkim, mam problem z układem CDI który zakupiłem ostatnio do Rometa Ogara 200 z silnikiem Jawy 50. Wszystko wydawało się działać prawidłowo, zapala bez problemu, potrzebna drobna kosmetyka przy regulacji w kwestii gazu, ale nie w tym problem. Po podłączeniu całej instalacji mam problem z napięciem w układzie, silnik Jawa 50 odpala bez problemu...
Jakim napięciem zasilać taki układ z transformatora? Cewka alternator generuje 90v na pusto Ale układ zabija napięcie do 12v . Przy zasilaniu 24v AC grzeje się mocno rezystor na wejściu zasilania w module
Na zdjęciu trzecim widać impulsator. Na pierwszy rzut oka jest to jakis impulsator fabryczny. Czy ma w sobie magnes? Sprawdź przykładając do jego rdzenia blaszkę stalową/śrubokręt. Nie ma izolatorów magnetycznych w twoim rozumieniu tego słowa. Musiałbyś wykonać krzywkę z materiału diamagnetycznego np. miedzi/mosiądzu. Jednak nie o to chodzi. Powstanie...
Tak zgadza się DC CDI z akumulatora. Właśnie tak bym obstawiał że to moduł zapłonowy oszalał /: bo impulsator jest odpowiedzialny tylko za generowanie impulsów a te 28V to nie jego wina przecież. Nawet jak odepnę kostkę od impulsatora to 28V dalej jest na cewce, co tym bardziej go wyklucza.. Wiem wiem jak to jest z tymi rzeczami pasującymi zamiennie....
jak potencjometr wraz z kondensatorem zmasowanym potrafi jakimś cudem zareagować na zwiększające się napięcie z impulsatora (pod wpływem zwiekszania sie obrotów silnika) i odciąć przepływ prądu na moduł CDI tym samym odcinając zapłon w komorze spalinowej? Najprawdopodobniej jest to realizowane w prosty sposób; Na kondensator dochodzą impulsy (obrobione...
Nie wiem czy cewki do takiego zapłonu są robione na pod jakieś konkretne napięcie. Przy konstrukcji mojego zastępczego modułu nie brałem tego pod uwagę i zadziałało. Z tego co pamiętam jak sprawdzałem napięcie jakie daje cewka na kondensatorze ładowanym przez diodę, to przy jednym podłączeniu cewka dawała napięcie ok. 30V, a przy odwrotnym 60V. Obroty...
Sprawdziłem napięcie w żółtej kostce jest 12.8 v na zasilaniu, masa i sygnałowy pokazują 9.8v po podłączeniu do plusa. Czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić impulsator?
To zmierz rezystancję oraz napięcie (przy kopaniu kopnika) impulsatora oraz cewki ładującej.
Napięcie z cewki powinno wynosić od 50 do 300V. Skoro już wszytko masz nowe, to jeszcze wymień magneto.
zmieniłem w nim na nowe-- iskrownik Kompletny? Wraz z impulsatorem? Co z kołem magnesowym? Od kiedy to się iskrę sprawdza palcem? Chyba, że jesteś masochistą. Pomiary jakieś robione: - oporność w obwodzie cewki zasilającej, - oporność w obwodzie impulsatora, - oporność w obwodzie cewki zapłonowej, - napięcie podczas kręcenia z cewki zasilającej, -...
No więc problem dalej pozostaje nierozwiązany. Co już wiem i sprawdziłem - napęd impulsatora w skrzyni działa prawidłowo bez względu na fakt czy jedziemy do przodu czy do tyłu - napięcie na zaciskach impulsatora jest cały czas (po zapłonie) - szybkościomierz działa jak jedziemy do tyłu oraz jak właczymy blokadę tylnego mostu (SYNCRO, całkowicie niezwiązaną...
Cześć, przerabiam układ zapłonowy w simsonie i nie jestem pewien jednej rzeczy. Moduł którego schemat załączam, podczas działania ładuje kondensator umieszczony w nim i rozładowuje go do masy gdy dostanie impuls z impulsatora poprzez tyrystor. Moja przeróbka układu polega na zastąpieniu impulsatora czujnikiem optycznym. Wadą tego rozwiązania jest to,...
1 zdjęcie - przewód czerwono-czarny i masa? Mierzysz napięcie prądu DC, masz zmierzyć AC, bo będą bzdury, a nie wyniki. Miałeś zmierzyć też rezystancję tego przewodu czerwono-czarnego z masą, ale nie doczekam się. 2 zdjęcie - rezystancja impulsatora prawidłowa. Niestety widzę, że nie masz bladego pojęcia o budowie motocyklowego układu zapłonowego. Mierzysz...
Miło przeczytać kolejny post na poziomie godnym Elektrody! Nie będę dyskutował na temat "wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi", tj. że Kymco jest lub nie jest wynalazkiem. Obserwowany na rynku zalew skuterów jest nie do ogarnięcia. Poza tym do dobrego tonu należy podawanie podstawowych informacji o pojeździe, jego silniku oraz...
Witam, Ostatnio jadąc samochodem, nagle zgasł silnik i nie dało się już go uruchomić. W domu podmieniłem cewkę aparatu zapłonowego - silnik się uruchomił obroty odrazu skoczyły do ok.3000 i zgasł. Rano udało się odpalić samochód - pochodził może minutę na wolnych obrotach i zgasł. Potem już nie zapalił. Diagnoza : brak iskry zarówno na świecach jak...
Nie mam manometru żeby wkręcić w świece, ale kciuk ciężko utrzymać w otworze (wypycha go) cylinder tłok itd... ma 318km przebiegu więc powinno być dobre ciśnienie. Może uda mi się pożyczyć manometr od kolegi który ma warsztat. Cewka ładująca to ten kabel czarno-czerwony? pomiar na odpalonym silniku, czy tylko kręcić magnetem? Edit: Napięcia i opory...
Jeszcze raz proszę o pomoc odciąłem kabel z kostki u1 11 podłączyłem go do impulsatora i napięcie a licznik dalej nie działa, podpowiedzcie co robić .
Niezauważyłem w żadnym miejscu impulsatora o jakim czytałem na necie - czy po prostu w tym skuterze nie jest on wymagany? A nie chodzi o ten skuter, ale o wybrane przez projektantów rozwiązanie układu zapłonowego. W tym silniku zastosowano bezimpulsatorowy układ zapłonowy. tzw. MAGNET. Cewka zasilająca jest równocześnie impulsatorem. Tak w przybliżeniu....
Witam Mam drobny problem z impulsem generowanym przez impulsator zapłonowy (cewka i magnes na kole). Problem polega na tym że sygnał z impulsatora jest za słaby by wysterować moduł przy niskiej prędkości obrotowej (przy rozruchy czyli mocnym kopnięciu w starter napięcie sięga na stykach impulsatora maksymalnie do 500-550mV) Jak wyszukałem to fabryczne...
Witam a ja mam problem z kątem wyprzedzenia zapłonu w takim skuterze. Na początek chciałbym sprawdzić podzespoły, potrzebowałbym wiedzieć: Rezystancje cewki WN Rezystancje impulsatora Rezystancje cewki zasilającej, napięcie zasilania. Skuter to jakiś Zico typowy chińczyk 2t Był spalony moduł wymieniłem i skuter odpala, lecz nie wkręca się na obroty....
Nie rozwinie bo nie ma czegoś takiego w tym modelu. Sprawdź czy na wtyczce impulsatora masz napięcie po włączeniu zapłonu. Podłącz tam żarówkę 5W. Poruszaj wiązką przewodów i zobacz czy żarówka nie zgaśnie. Do sprawdzenia przewód sygnałowy wychodzący z impulsatora i idący do skrzynki na podszybiu. Można też sprawdzić impulsator podpinając do niego diodę...
Masy wszędzie są. Schemat mam poniżej, A napięcie jutro zmierzę, bo mierzyłem takim słabym miernikiem krecac na rozruszniku i było 30V ale jutro porządnie zmierzę. https://obrazki.elektroda.pl/6800066800_...
-Odłącz czujnik w stopce -Wstaw nowy moduł zapłonowy Jesli to nie pomoże sprawdź czy wychodzi napięcie z cewek stojanu jeśli wychodzi proponuje najtańszym kosztem wymianę całego stojanu lub samego impulsatora (często zawodzą w chińskim sprzęcie)
Sprawdź czy wychodzi jakiekolwiek napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem (przewód czarno czerwony jest to zasilanie CDI oczywiście prądem przemiennym). Czy posiadasz w nim gaszak? Jeżeli tak to być może zwiera do masy i iskry nie ma. Odłącz go. Poza tym by nie kupować impulsatora w ciemno sprawdź rezystancje cewek (ok. 250Ω) oraz tego czujnika...
Odpowiem sobie sam. Sprawdzałem w innych unochodach, które działaja prawidłowo i jest tak samo, a wiec napiecie 4,6 jest prawidłowe. Czy ktoś wie czy w modelu 1.0 z '97roku jest czujnik położenia wału. Pytam ponieważ nie moge u siebie go zlokalizować i podejrzewam że go nie ma a sygnał bierze z impulsatora w aparacie zapłonowym?
mogę Ci wysłać nowy stojan ale bez impulsatora (prezent) daj adres na priv
Właśnie tez mnie to zastanawiało(ale nie tylko w tym tkwi problem) kolo zostało wymienione i dalej nic,usterka leży gdzieś indziej. Sygnał z impulsatora dociera do modułu , ale napięcie z niego podawane na cewkę jest stale (12V) chyba powinno zanikać??Postaram się załatwić dawce modułu bo oprócz tego nic innego mi nie przychodzi do głowy. Ps. Czy takie...
Na stronie 29 instrukcji jest schemat modułu,ciekawe skąd on wie czy ma czytać wolne obroty czy szybkie ? Strona ze schematem modułu to 2-9 a nie 29! Moduł nie ma żadnej logiki. To prościzna. Zasada opiera się na różnej ilości zwojów impulsatorów. Ten od wysokich obrotów jest pierwszy w kolejności ruchu znacznika. Gdy jest małe RPM to napięcie przez...
Witam, cewka powinna mieć trochę więcej około 460-550 Ohm. Mierzyłeś jakie daje napięcie ta cewka przy kręceniu rozrusznikiem?
Skoro silnik nie odpala to skąd w akumulatorze napięcie 14V? Skąd wiesz, że napięcie świecy zapłonowej jest za małe? Gdy silnik nie chce zapalić świeca zapłonowa robi się mokra? Jest sporo możliwości. Od usterki samego statora, impulsatora przez moduł zapłonowy, zabrudzony gaźnik, lewe powietrze, aż po samo zużycie gładzi cylindra, tłoka, pierścieni...
Witam. Mam problem z skuterem nie mam iskry wiec postanowiłem przeprowadzić diagnostykę zapłonu. Ustaliłem że : napięcie dochodzi do modułu z cewki zasilającej przy kopnięciu 45-50 v cewka wysokiego napięcia jest sprawna rezystancja impulsatora 160 ohm Przy okazji chciałem zoczyć czy impulsator daje sygnały sprawdzałem to multimetrem na pozycji test...
Moduł zapłonowy to stary dobry CDI czyli tyrystor. Zasilaniem tego modułu nie jestem w stanie sterować ponieważ napięcie wynosi od 80 do 110V dlatego też będę sterował napięciem na bramke tyrystora z impulsatora na kole magnesowym. Mikroprocesor arduino zczytywał by napięcie impulsu i gdy napięcie jest powyżej limitu czyli obroty są za wysokie arduino...
impulsatora tachografu wymiana impulsatora ustawienie impulsatora
atmega8 bodlevel czujnik tlenku węgla czadu korektor unitra
niestabilna heterodyna miesiarka ciasta
Wyświetlacz radia gaśnie po włączeniu świateł - przyczyny i rozwiązania Brak podświetlenia ekranu w RNS 510 - diagnostyka i naprawa