Uszkodzenia szukaj w alternatorze , prawdopodobnie regulator napięcia.
Tylko czy ta pompka chodzi? Bardzo często kruszą się przewody które w tym miejscu robią się twarde i nie dochodzi napięcie.
Mercedes Vito 1999 traci zasilanie po wyłączeniu stacyjki, ale prąd wraca na rozrusznik. Możliwe przyczyny to uszkodzenie stacyjki, problemy z masą, przekaźnikiem głównym lub instalacją elektryczną.
:Podświetlanie masz na potencjometrze , wystające pokrętło z zegarów , pewnie je ruszyłeś lub zbierak drutowego potencjometru.
Podłącz osobno dobry i pewny kabel masowy do cewki, tam nie powinno być żadnego napięcia.
Jakie jest napięcie mierzone na akumulatorze?
To jest ogniwo wtórne, które po rozładowaniu można naładować. Takie ogniwa nazywamy akumulatorami. Napięcie 3,9V świadczy o tym, że jest to akumulator litowo jonowy. Należy go naładować ładowarką CC/CV. Wymiary akumulatora sugerują dużą pojemność, więc nastawiamy napięcie 4,1V i ładujemy prądem np. 2A. Po osiągnięciu napięcia 4,2V można uznać, że akumulator...
Pewnie padł stabilizator napięcia, albo porobiły się zimne luty na nim albo pinach okrągłej wtyczki. W starszych autach stabilizatory były na ogół na 10V, by właśnie wskaźniki analogowe nie wariowały od wahań napięcia
ładowanie na poziomie 13.8v teraz założyłem naładowany akumulator Dodano po 46 Czy Mercedes jest aż tak czuły na napięcie?
W jaki sposób mierzyłeś to napięcie? Mam na myśli czy do masy samochodu czy na zaciskach żarówki. Powodów może być kilka, min: 1. Jeśli nieżyłeś napięcie do masy np silnik lub biegun (-) akumulatora to albo czujnik w skrzyni ma wypalony styk a co zatym idzie zbyt dużą rezystancję. Albo przewód między czujnikiem a lampami. Objawia się to właśnie brakiem...
Jak je trzymasz w palcach: 47µF/16V, 100µF/16V, 220µF/6,3V, ja bym założył na wyższe napięcie, tj 25V
Kostkę z blokady i w tej kostce po włożeniu kluczyka, nie ma napięcia?
Kopci na czarno To nie świece są problemem. Nie sprawdzaj napięcia, skombinuj amperomierz cęgowy DC i zmierz prąd. To może być zbyt ambitne, przesadzasz ,wystarczy probówka 12v i na złączu modułu masz czarno na białym. Zostaje samo sterowanie. A to albo czujnik temp albo test z testera. A mierzenie prądu też wymaga wysterowania i określenia dokładnego...
Regulator napięcia
Na bezpieczniku pojawia się napięcie?
Kolego Cycek666 Włącznik rozrusznika (elektromagnes) pobiera znacznie większy prąd (na cienkim kabelku) niż powinien. Jest to pewne, bo przepala bezpiecznik - o czym sam napisałeś. Przejdźmy do najprostszych zależności w elektrotechnice: co powoduje zwiększony prąd w przewodzie? Powoduje ZWIĘKSZONY SPADEK NAPIĘCIA! Mówiąc bardziej przystępnie: jeżeli...
Kompensacja temperaturowa. Dlaczego? Otóż jako idealne napięcie ładowania typowej 12V baterii kwasowo-ołowiowej z płynnym elektrolitem podaje się 14,4V. Tylko ono nie jest napięciem idealny, a umownym, uniwersalnym czy optymalnym - takie uniwersalne optimum pomiędzy zasiarczeniem (w wyniku niedoładowania) i opadem masy czynnej (w wyniku ładowania)....
Mercedes W211, brak ładowania przedniego akumulatora, na wyświetlaczu czerwone ostrzeżenie, w module akumulatora błąd "B1055, zacisk 61 brak sygnału lub sygnał nieprawidłowy". Do przekaznika na podszybiu dochodzi napięcie z tylnego akumulatora (14,2V podczas pracy silnika" oraz do wtyczki dochodzi plus. Po zmostkowaniu wejścia i wyjścia przekaźnika...
Serio? Miernik w łape i mierz gdzie jest spadek napięcia.
Dla mnie to taki typowy objawy uszkodzonego wirnika alternatora. Wiem że wymieniłeś już ten alternator ale może czas się temu wirnikowy przyjrzeć. Próbowałeś dać wzbudzenia do D+ żeby sztucznie wymusi ładowanie, sprawdziłeś pobór prądu przez wirnik wtedy. Jakie jest napięcie na D+.
Cześć! Opornik ogranicza prąd a nie napięcie. Samym jednym opornikiem nic nie zrobisz ale już dwoma odpowiednio dobranymi tak. Wiesz co to dzielnik napięcia?
Napisałem przecież żebyś zmierzył napięcie a nie sprawdził czy jest .
Witam, problem Mercedes Actros MP4. Auto rozłącza prąd po zgaszeniu. Słychać, jak pyka bezpiecznik i wszystko działa poza gniazdem zapalniczki i światłem w schowkach u góry. Wcześniej było tak, że rozłączało, jak postał ok. 4 h, a teraz od razu. Do tego dzisiaj w nocy rozłączyło mi Webasto. Miał ktoś podobny problem? Wiązka? Jakiś sterownik? Auto nawet...
Po drodze od stacyjki do rozrusznika jest jeszcze przekaźnik uruchamiany z modułu silnika. Dobrze by było również tam zajrzeć. Tym bardziej, że (jak piszesz) na cewce elektromagnesu rozrusznika jest duży spadek napięcia.
To pod maskę jeszcze zajrzyj.
gdyby ten przekaźnik padł o którym mówisz świeciła by sie lampka od ABS-u juz to przerabiałem Nie do końca masz rację - bo tych przekaźników jest sporo rodzajów, może mieć kilka wyjść, może w ogóle mieć wewnątrz kilka styczników, tak więc możliwości uszkodzeń jest sporo. Możesz go zapiąć na krótko - masa i zasilanie. Aby nie chodził cały czas, to wysteruj...
więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
Niekoniecznie. Wysterowując bezpośrednio moduł sam eliminujemy całą część przed modułem - czyli wyłącznik główny, przełącznik pod kierownicą, usterki CAN-u itp. Pozostaje natomiast dalej okablowanie, żarówka plus reflektor. W podanej sytuacji dobrze byłoby na próbę zamienić w wadliwym reflektorze kabelek światła mijania z kabelkiem dla drogowych - trzeba...
Uzyj standardowych zarowek a nie ledów. Bez obciazenia obwodu sterownik nie poda napięcia
Silnik wycieraczek jest podłączony do do modułu SCA lub SSAM w zależności od wykonania w aucie. Wtyk X24 pod pokrywą plastikową na ścianie kabiny, pod atrapą. Najlepiej podłączyć kompa i podejrzeć czy jest wysterowanie z dźwigni i czy da się zasterować silnik z modułu A7.
Tak k-jet. Chciałem odpalić po zimie i nic pompyni podają paliwa bo nie ma zasilania
Musisz szukać pod podłogą skrzynki bezpieczników (czyli nad nogami pasażera) 814 to określenie zbyt ogólne, podejrzewam uszkodzenie czujnika temperatury płynu chłodzącego (typowa usterka!) zlokalizowany jest (strzelam!> za mało danych!) w okolicach >nad rozrusznikiem. Mam pełny zestaw danych serwisowych na temat takich układów, ale sorry, za mało danych...
Sprawdź przekaźnik w aluminiowej obudowie znajdujący się za akumulatorem, taki z bezpiecznikiem. Często jest skorodowany. Ten przekaźnik podaje napięcie na wtryskiwacz rozruchowy i ABS. Jeśli masz ABS i lampka nie gaśnie, to na stówę tu tkwi problem. Powodzenia.
dlaczego go odłącza bo aku nie ma pojemności i napięcie w nim spada. Sterownik webasta ma watchdoda i odcina poniżej pewnego napięcia.
Zmierz napięcie na B+ i obudowie alternatora.
POdaj liczby , prąd jałowy i napięcie ładowania....
Opisałem ,ze sprawdziłem .Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia Dodano po 2 W tym alternatorze brak diod wzbudzenia, a resztę sprawdziłem . Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia
Może jest zwarcie na wtrysku lub wiązce i dlatego nie widzisz napięcia?
Ok, akurat mam Vito z tym silnikiem to sobie porównam napięcie.
P=U*I P(moc)= 24 wolty*10amperów=240watów Przeliczenie całkowicie uproszczone nie uwzględniające sprawności i spadków napięcia.
Witaj, sprawdź czy dochodzi napięcie.
EPB - Elektro-Pneumatische-Bremse 5343 - brak sygnału z czujnika zużycia okładzin hamulcowych prawy tył ENR - Elektronische-Niveau-Regulierung 1302 - obniżone napięcie na klemie "15"
Podpiąć pod dedykowany sprzęt jakim jest Mercedes STAR Diagnosis. Błąd B1005 najczęściej oznacza za niskie napięcie.
Jak uważasz, dla mnie to byłby pierwszy trop, zwłaszcza że jak piszesz spadek napięcia jest minimalny.
Witam stuartk . Rozwiązałeś może problem z zapalaniem ? Mam bardzo podobny i tyle co doszedłem to że jeśli akumulator ma min. 12,5V to stacyjka się przekręci a jak spadnie niżej to nie przekręci - nawet nie odblokuje rygla . Jakiś moduł "widzi" za niskie napięcie ?!
To napraw lub wymień alternator , za niskie napięcie w instalacji i świruje elektronika.
Regulator napięcia mógł uszkodzić bezpiecznik. Sprawdź napięcia.
Nie PWM, zmienia się napięcie jeżeli zmieni się liczba kreseczek na panelu.
Zamieniales balasty miejscami? http://obrazki.elektroda.pl/6281289700_1...
Zmierz napięcie ładowania na alternatorze. Sprawdź napięcie paska.
Witam Na strownik silnika i opcjonalnie na dodatkowe ogrzewanie. pozdrawiam
To instalacja w środku nie kontaktuje. Jak kręci a brak kontrolek to nie chce zapalić? Sprawdź stacyjkę czy podaje napięcie.
Wymienić na nowy/sprawny. Z tego co wiem są dostępne tylko alternatywne zestawy naprawcze, ale to tylko uszczelnienia głowiczki i samo złożenie i regulacja to trudny temat.
Piny 7 i 8 w przewodzie są połączone gdzieś razem Wtyczka 5 pin 2 na skrzynce bezpieczników, kabel gruby czarno-niebieski. Bezpiecznik f16.
Kabel do prawego mijania wychodzi z modułu SAM usytuowanego na prawej, bocznej ścianie pod deską rozdzielczą, przez prawymi przednimi drzwiami. Wtyczka B1, pin nr 1. Po drodze do reflektora nie ma żadnych dodatkowych wtyczek - kabel idzie bezpośrednio. https://obrazki.elektroda.pl/2866042800_...
Witam również FR 4345 - sygnał prędkości ma przerwę, lub zwarcie z masą lub zwarcie z biegunem dodatnim BS 0263 - sygnał CAN przyczepy ma przerwę MR 5427 - pompa jednosekcyjna dla cylindra 5: usterka zasterowania. MR 5327 - j/w ale dla cylindra 4 Jeżeli chodzi o skoki napięcia to prawie na pewno rozsypało się małe łożysko w alternatorze. Pierścień kontaktowy...
Sprawdź napięcie na akumulatorze.
Wczoraj ledwo co mi się żarzyła kontrolka akumulatora na zapłonie podczas rozgrzewania świec, a dzisiaj już się w ogóle przestała palić. Co to może być? Regulator napięcia?
W Pana kostce brakuje przewodu. Niebieski to wyjście do np. sterowania automatyczną anteną (stąd po podłączeniu z szarym było podświetlenie licznika - napięcie było z radia). Miedzy żółtym a czarnym powinien być przewód sterujący podświetleniem radia - zazwyczaj koloru pomarańczowego. I właśnie do tego przewodu podłączamy napięcie z obwodu świateł.
Nastawnik sprawdzony, przerwa jednego obwodu. https://obrazki.elektroda.pl/5032222600_... https://obrazki.elektroda.pl/6671568900_... Dodano po 4 Nastawnik zrobiony, teraz jedna kwestia, czy zasilanie po odłączeniu z czujnika regulacji ciśnienia paliwa, pokaże się na mierniku ? Podobne zaworki są w toyocie i mi pokazuje...
FR 1223, przełącznik pedału sprzęgła - przerwa lub złe ustawienie. MR 2219, klema 15 sterownika FR lub MR - przerwa
Wypadałoby sprawdzić napięcie ładowania.
O rozruchu było na forum. Szukaj w szukajce abo podaj WDB.
Aha prawy juz kiedys czasem potrafił pomigać, jak zapalająca się świetlówka. A może przetwornice? Da się jakoś zmierzyć czy dają odpowiednie napięcie?
1401 to silnik pompy ABS. Kabel 14 (czerwony) modulatora + pompy ABS.Pozdrawiam.
Tak, po mostku pali, jak dotykam miernikiem 30 stały prąd z Aku i masę 85, pokazuje mi 12 V, ale jak stacyjka puści prąd na styku 86, to na styku 85 również jest napięcie 12 V.
Sprawdź napięcie ładowania.
Witajcie Walczę Mercedesem w211 2005r w automacie. Problem jest taki że napięcie zasilające wybierak biegów czasami zanika, wtedy biegi znikają z wyświetlacza i nie zmienia biegów, nie odpala bo nie widzi P. Nie mogę znaleźć schematu i nie wiem skąd idzie + na wybierak. Możecie coś podpowiedzieć
nie da się tak sprawdzić, trzeba go rozdeklować, choć pozostają po tym paskudne ślady, i polutowac na nowo. To jest overvoltage protection relay, czy przekaxnik zabezpieczający przed zbyt dużym napięciem.
Nie, to czujnik indukcyjny, więc to on ma generować napięcie. Na wałku jest czujnik halla i ten musi mieć zasilanie.
Witam gdzie znajduje sterownik napięcia alternatora w mercedesie sprinterze 519 2014r Proszę o szybką odpowiedź!!!
na poczatek czy świece są sprawne? na brazowuym masa, na tym drugim sygnał cyfrowy z sterownika, one dośc czesto siadają , nowy ok 300zł wiec jest stosunkowo tani
Po 3 minutach spada do 0,02-0,03A Jest bardzo dobrze...
kolego mówisz że pali ci się lampka od ogrzewania tylnej szyby spróbój odpiąc keble od ogrzewania tylnej szyby najlepiej tuż przy szybie i sprawdz napięcie
W zderzaku znajdziesz, przy lewym halogenie, czujnik zazwyczaj zasilany napięciem 5V.
Z opisu wygląda na zwartą celę w akumulatorze. Akumulator do wymiany.
Przewody CAN-u przedzwoniłeś, a jak na tym CAN-ie wyglądają napięcia? Sprawdziłeś?
Jakie jest napięcie na akumulatorze podczas kręcenia?
Zabezpiecz zenerkami o sumarycznym napięciu przebicia 300-360V jak na zdjęciu.
Wymieniony na nowy, napięcie 12V
Też bym zaczął od tego - konkretnie odszukaj punkt masy reflektora prawego. Jest prawdopodobne, że ten sam punkt masy ma jakiś element istotny dla pracującego silnika. Włączenie reflektorów > spadek napięcia na punkcie masy > wyłączenie silnika.
DF to połączenie pomiędzy regulatorem napięcia a uzwojeniem wirnika (oczywiście poprzez szczotki i pierścienie ślizgowe) Napięcie na tym zacisku zależy od regulatora napięcia w alternatorze, przeciętnie 5, 6 V, jeśli przewód podłączony do DF będzie miał gdzieś zwarcie, to ładowania nie będzie, w dodatku może sie spalić tranzystor sterujący w regulatorze...
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Nie ma dużo do sprawdzenia, zasilania,masy i czujniki.Możesz bez cięcia wpiąć się pod każdy sensor, ustawić miernik na prąd przemienny i kręcić kołem.Jak czujnik ok to powinno pojawić się niewielkie napięcie, nie musisz nawet włączac zapłonu.
Nie,pod deską nie ma. Tylko w komorze silnikowej. Jeszcze zdejm tą nakładkę celem odsłonięcia dalszej części skrzynki. Sprawdź czy idzie napięcie na silnik,i czy silnik ma masę.
Skoro na grubych masz napięcie to jest dobrze poprostu pewnie padł moduł wentylatora dlatego nie działa. Z modułu do wentylatora pewnie też idą dwa przewody ale na nich już napięcia nie ma.
Sprawdz napięcie podczas migania ksenona, możesz dać równolegle kondensator 10000yF/16V
Elektromagnes zasilany jest napięciem D+ z alternatora - czyli blokuje wtedy. Gdy pojawi się ładowanie.
Witam koledzy, może ktoś pomoże zlokalizować baterię podtrzymania napięcia w Mercedesie GLE z 2018r., chodzi o ten drugi mały akumulatorek, nigdzie nie mogę go znaleźć, dzięki za szybką pomoc.
Mercedes W211, 2006 r lift, 280CDI, 190 KM. Wymieniam linki ręcznego, bo poprzednie się urwały. Kupiłem dwie i założyłem po numerach, czyli lewa na lewą, prawa na prawą, jeszcze je porównywałem i jest dobrze. Problem polega na tym, że linka prawa po założeniu, to rozpierak do którego jest mocowana końcówka linki jest dobrze, lecz minimalnie napięty...
A gdzie jest czujnik odpowiedzialny za pomiar temperatury? Zawory są zasilane napięciem 12V?
Witam, Co może być przyczyną braku napięcia na bezpieczniku 61 sterownik klapy bagażnika Mercedes W212 coupe? Nie mogę otworzyć klapy bagażnikananinz kluczyka ani z przyciski wewnątrz kabiny ani z klapy bagażnika.
Napięcia mierzyłeś?
Mierzenie tak dużych prądów wymaga użycia bocznika, na którym mierzy sie spadek napięcia. Mercedes stosował przekaźniki z 4 wyjściami, do każdej świecy szedł osobny przewód. Przekaźnik ten sygnalizował spalenie świecy miganiem kontrolki.
Jak podłączyc do wtyczki kable od regulatora napięcia?
To napięcie się wacha, czy stoi?
Okazało się że to regulator napięcia w alternatorze.
ZObacz napięcie ładowania tego w kabinie.
Problem rozwiązałem, winna była podstawa osuszacza, błąd był zbyt wysokie napięcie grzałki podgrzewacza. Pozdrawiam.
Wymieniłem srebrny przekaźnik nic nie pomogło gdzie szukać jeszcze, zauważyłem ze do tego przekaźnika dochodzą tylko 4 przewody czy jest to prawidłowo? i jeszcze jedno do czujnika temperatury dochodzą dwa przewody z napięciem czy jest różnica w podłączeniu bo zmieniałem wtyk, nie rozumiem tylko jednego jeżeli srebrny przekaźnik odpowiada za ssanie to...
1302 - niskie napięcie na terminalu 15.
napięcie sprężarki mercedes napięcie sondy mercedes napięcie elektrozaworu mercedes
panda elektryczne naczynie przeponowy vaillant rolowanie papieru
budowa kanału samochodowego budowa kanału samochodowy
Resetowanie PIN w Xiaomi Watch S3 bez telefonu Jak rozpiąć opaskę węży w Golf VI 1.2 TSI?