Oporność ok. 30 om a napięcie jest gdzieś na elektrodzie, poszukaj.
założyłem troszkę za luźny pasek i podczas prania pod obciążeniem pasek się ślizgał. Czy to mogło zapoczątkować uszkodzenie tego rezystora? Nie. Moim zdaniem to są rzadkie przypadki, ale to wygląda na błąd montażu. Chyba że mierząc go tak nadusiłeś sondami, że nie zdzierżył ;) Logika tu jest taka: Brak ciągłości obwodu tacho czyli po prostu prądniczki...
Natomiast zmieniło się to , że teraz jeszcze w dodatku nie otwiera drzwiczek, a przed naprawą zawsze otwierał i to w każdej pozycji ? Otworzy drzwi po zakończonym cyklu, programie. Niepotrzebnie bawiłeś się tak z silnikiem, bo miałeś tam sprawdzić tylko rezystancję prądniczki tacho i czy generuje ona napięcie przy obracaniu wałkiem silnika. W tym momencie...
W przypadku tacho informacją o prędkości silnika jest częstotliwość sygnału z tacho, nie jego napięcie. Napięcie wzrasta wraz z obrotami, ale jest to efekt "uboczny". Bzdury wierutne Pan gadasz. Elektronika dostaje sygnał napięcia z prądniczki tachometrycznej silnika, a nie częstotliwości. W zależności od skoków napięcia z prądniczki, decyduje o podaniu...
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
Sterownik silnika szczotkowego od pralki. Obecnie złomowanych jest wiele pralek z silnikami szczotkowymi, większość tych silników jest w bardzo dobrym stanie i można je wykorzystać w konstrukcjach amatorskich. Silniki te wyposażone są w prądniczki tachometryczne co poprzez odpowiedni układ pozwala na kontrolę obrotów silnika. Silnik gdzie zastosowano...
Witam. Cewka tacho ( prądniczka ) jest na końcu silnika od strony szczotek. Obracając bębnem i mierząc napięcie na przewodach przy module powinno pojawić się około 6V ÷ 10V ~ ( napięcie zmienne AC ). Przegląd modułu - obwodu silnika i prądniczki tacho. Bywa wypalona ścieżka, przepalony opornik w obwodzie tacho, jednak trzeba zacząć od kostki przyłaczeniowej...
Pomiar rezystancji przeprowadzony na wtyczce gdzie wchodzi do sterownika. Prądniczka tacho daje zmienne napięcie przy ręcznym kręceniu bębnem, wiec wydaje mi się że jest sprawna. Postaram się sprawdzić na płytce sterownika obwód prądniczki tacho, tylko nie mam pojęcia czy ten sygnał jest formowany dla mikrokontrolera na sygnał logiczny czy analogowy
swego czasu gdy potrzebowałem takiego urządzenia, zbudowałem to w ten sposób że na silniczku prądu stałego na który podawałem regulowane napięcie zainstalowałem wykorbienie, które zwierało i rozwierało styk(Dokładnie ta sama zasada jak w przerywaczu, aparatu zapłonowego)Koledzy po fachu,mieli zrobione przez jakiegoś elektronika przerywacze elektroniczne...
Dziękuję za sugestię. Narysowałem układ na komparatorze. Na wejściu odwracającym jest potencjał 0.1V mający na celu uniknięcie generowania zbędnych impulsów gdy prądniczka stoi. Komparator dopuszcza napięcie do 36V także może być włączony bez szczególnych zabezpieczeń. Zastanawiam się nad zachowaniem układu gdy prądniczka stoi, czy jednak zbędne impulsy...
Miałem podobny problem w podobnym electroluxie. Ja poradziłem sobie z tym problemem przez przypadek, bo też już nie wiedziałem co robić. Wszystko sprawdziłem i było OK. Otóż wyjąłem moduł (to taka płytka elektroniczna znajdująca się w białej obudowie z tworzywa podwieszona u góry pralki pod k=górną pokrywą po prawej stronie) Gdy go rozebrałem okazało...
W tych pralkach silnik ma tylko jedno uzwojenie, tacho dostarcza informacji modułowi sterującemu z jaką prędkością i czy obraca sie silnik. Moduł steruje silnikiem podając impulsami napięcie zasilajace, słyszalny głośniejszy dźwięk przy ruszaniu silnika jest całkowicie normalny (jeżeli o to chodzi) Silnik pracuje ze swoją maksymalną prędkością dopiero...
Też tak sądziłem, ale tacho jest w porządku. Natomiast sprawdzę jeszcze, czy sygnał z tacho dochodzi do płyty sterownika, bo napięcie z prądniczki mierzyłem na złączu silnika. Być może coś nie łączy między tym złączem, a modułem.
Witam Krótko opiszę problem: Pralka nie mogła wejść na zadane obroty - wymieniłem tachometr na nowy oraz rezystor w jego obwodzie (zaznaczono rezystor kolorem czerwonym) Po miesiącu znowu podobny problem tj. wypalony rezystor + wypalony rezystor nad wcześniej wspomnianym. Co może być przyczyną wypalania rezystorów? Dodam że rezystancja nowej prądniczki...
Czy przy obracaniu wirnika palcami miernik powinien pokazać jakieś napięcie np.1V na tacho ? Czy jest możliwość dokupienia samej prądniczki tacho ?
Testował ktos z tym kondesatorkiem ? u mnie bez efektu :cry: Bo to jakiś "dyrdymał" jest, zupełnie przypadkowy i bez sensu., wynaleziony przez nieodpowiedzialnego użytkownika. Ale pomysł na kondensator może coś wskórać, ponieaważ prawdopodobnie imulsy zostaną spłaszczone. Zera i jedynki chcesz spłaszczać?... :D Analogowy sygnał z prądniczki tachometrycznej...
Dzięki za szybki odzew! Niestety, nie wiem, jak sprawdzić tacho. Z zewnątrz wygląda normalnie, żadnych śladów przegrzania czy mechanicznych uszkodzeń. Czyżby trzeba wymienić na nowe, żeby sprawdzić, czy stare było kaput? Przekaźniki na module też zapewne sprawdza się, wymieniając na nowe... Chociaż... Nawet gdyby tak było, to i tak taniej, niż wymienić...
Moduł RMA 130 nie będzie prawidłowo sterował silnikiem szczotkowym bo musi mieć odpowiednią prądniczkę tachometryczną. Silnik będzie startował na pełne obroty bo jest zła prądniczka tachometryczna . Każdy mechanik AGD wie że moduł RMA 130 współpracuje z prądniczką która ma około 430 Ohm, A silniki szczotkowa mają prądniczki maks do 230 Ohm Szanowny...
Słynny komunikat w Pralkach Amica PC 5510B425 - kod E-21 - błąd związany z silnikiem lub jego sterowaniem . Mój przykład był ciekawy, a było tak... Pralka podejmuje pracę, nabiera wody rusza cykl prania, grzeje wodę, wypompowuje ją, a z chwilą gdy ma „wejść” na wyższe obroty np. do wirowania „wskakuje” na wysokie obroty i przerywany...
Hm...z prądniczki tacho wchodzi napiecie na LM339, po drodze jest jeszcze jakiś tranzystor. Jak zwarłem oporkiem 200ohm wejście tego napięcia z tacho - zdecydowanie przyspieszyła, czyli sterowanie triakiem dobre... Czy wiecie jakie ma być napięcie z tacho? Może uszkodzić się tak, że daje za wysokie napięcie? Spotkał się ktoś z uszkodzeniem takiego wzmacniacza...
triak BTB15 - sprawny W jaki sposób to stwierdziłeś? Przewody z prądniczki do modułu są w porządku Trzeba iść ich tropem na module. Chociaż miernikiem zbadać, czy napięcie z tacho pojawia się na stosownym złączu.
Magnes na pewno do sprawdzenia. Ja co do uszkodzenia tacho doszedłem dopiero monitorując działanie prądniczki podczas całego cyklu prania. W pewnym momencie przestał dawać napięcie i opór wzrósł do mega omów. A co ciekawe po chwilowym ostygnięciu wszystko wracało do normy.
Przelutowałem sterownik zwłaszcza elementy idące od prądniczki tachometrycznej. wymieniłem kondensatory, rozebrałem silnik wyczyściłem komutator, stan szczotek nie budził zastrzeżeń, sprawdziłem stan magnesu na wirniku, oraz cewkę tacho. Po podaniu napięcia 230V silnik pracuje poprawnie z pełnymi obrotami, napięcie mierzone na cewce tacho wynosi 29V....
Witam. Sprawa wygląda tak: po wciśnięciu przycisku start silnik na chwile startuje i zaraz wyłącza się, zaświeca się dioda sygnalizująca jakiś błąd B2 (druga od lewej), po odłączeniu prądniczki tacho sytuacja się nie zmienia, nie zmienia nic zmiana polaryzacji tacho,poza tym napięcie na tworniku rośnie do ponad 200V dlatego myślęże jest to przyczyna...
Witam Koledzy, pomóżcie. Walczę już z tą pralką od miesiąca. Problem z wirowaniem jak wyżej. Opiszę tylko dokładnie jak to wygląda u mnie w fazie wirowania. Bęben kręci się nieco szybciej (układanie wsadu), zaraz po nim ma nastąpić wejście na max obroty) i kiedy ma wejść na obroty.. to wygląda jakby silnik na ułamki sekundy dostawał max obroty.. ale...
Dziękuję za zainteresowanie ale to niestety nie wina prądniczki tacho. Pomiar przy zimnej to 46 ohm, a przy nagrzanej 48 ohm. Przewody prądniczki też dobre, nie ma żadnej przerwy aż do ścieżki na płytce modułu. W czasie wirowania zmiana ustawienia obrotów pokrętłem powoduje zmianę obrotów bębna i prędkość obrotowa jest utrzymywana więc napięcie z tacho...
Witam. W tym konkretnym przypadku pralka zachowuje sie w ten sposób , że po uruchomieniu dowolnego programu prawidłowo pobiera wodę z obu elektrozaworów po czym następuje ok 20-30 sekund przerwy. Po tym okresie silnik pralki na chwile uruchamia szybkie obroty ( wirowanie ) . Takie wirowanie powtarza trzykrotnie w odstępach co ok. 30 sek. Potem następuje...
Pralka Ariston z problemem - brak obrotów bębna, nie zgłasza błędów, odmierza czas, pobiera wodę, blokuje, wykonuje wszystkie czynności ale nie rusza bębnem. Moduł ET0097.7. Znalazłem częściowy schemat obwodu falownika modułu. Sprawdzone: - obecność napięć 3.3V oraz 15V po stronie falownika - oscyloskopem obecność komunikacji z obu stron transoptorów...
Witam . Odłączyłelm złączkę silnika , na zaciski 7 i 10 stojana nie przychodzi żadne napięcie , to samo na zaciskach 8 i 9 (sprawdzałem przez podłączenia żarówki 220 V i przekręcanie programatora krok po kroku ) . Obwód prądniczki tacho ( zaciski 3 i 4 ) ma 67 ohm czyli jest dobra . Szczotki wymienię i wstawię nowe bo te były zwłaszcza jadna ledwo dotykała...
zero napięcia stałego na wyjściu z prądniczki. Bo prądnica tacho generuje napięcie przemienne :) .
Za niewiedzę trza płacić... :idea: Odmagnesowałeś, poprzez wyjęcie twornika z obwodu magnetycznego, magnes tej prądniczki... i 'po ptokach'... :cry: Po ponownym włożeniu twornika ustalił się inny punkt pracy (dający mniejszą wartość strumienia magnetyczego), na charakterystyce B-H odmagnesowania tego magnesu, od tego jaki był przed wyjęciem. Pozostaje...
Podłączajac Voltomierz do przewodów z tacho i kręcąc silnikiem - powinieneś uzyskać napięcie ok.kilku Volt (3 - 5V )
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika. Czy pralka wykonuje jaki kolwiek obrót ?
Witam. Prądniczkę tachometryczną możesz demontować i montować nie zwracając na kąty położenia względem wirnika i korpusu. Przy regulacji obrotów zczytywane jest napięcie na zaciskach prądniczki a nie położenie kątowe. Jeżeli zajdzie potrzeba demontażu szczotkotrzymacza silnika napędowego zaznacz położenie na pokrywie i korpusie aby nie przestawić tzw....
Widocznie ta prądnica daje za małe napięcie, dlatego rozruch działa ale nie ma sprzężenia z tacho stąd się zatrzymuje. Musisz pomierzyć napięcie jakie daje prądniczka jak startuje.
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
EloŁ! Jest tu kto? Koszt wymiany modułu -400zł, koszt pompy z tacho - 400zł, co wybrać? Przejrzałem chyba cale forum, problem z grzaniem jest częstym defektem tej marki ale nigdzie nie znalazłem jakie napięcie generuje pradniczka tacho.... . Na płytce modułu nie ma żadnych oznak fizycznych uszkodzenia, czy wypalenia elementów czy ścieżek, a przekażnik...
Ta prądniczka dwu - przewodowa jest analogowa tzn. tak samo generuje sygnał jak czujnik ABS - sinusoidę. I w takim podłączeniu ani biały ani brązowy nie był podłączany do masy. Tacho ma 4 gniazda: A B C D. A - jest wtyczką zasilania B - obsługuje prądniczkę C - wyjściowa (CAN i inne ) ale na pinie 3 jest podawany sygnał prędkości w postaci impulsów...
Witam, Wykonałem podłączenie silnika jak narysował kolega. Silnik obraca się ok 8000 obr/min lecz brak regulacji obrotów Prądniczka tacho ok 42ohm, napięcie ok 20v Prośba o pomoc Pozdrawiam
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Kolego źle mnie zrozumiałeś. Czerwona puszka to hydrostat. Tacho to właśnie ta prądniczka, jest z tyłu bębna, w środku wiruje magnes połączony z osią bębna, szukaj przy środku koła pasowego.
jaka oporność ma prądniczka tacho?,albo jakie napięcie ma dawać?
Autor tematu i wykonawca zarazem "naprawy" nie ma zielonego pojęcia o wykonywaniu pomiarów. jedyne co wg. mnie świadczy o uszkodzeniu prądniczki to brak wytwarzania napięcia podczas kręcenia ośką :( No i nie zmierzysz czy na stałym, czy na zmiennym zakresie w multimetrze. Za mało mierników miałeś w ręce :/ Tacho mierzy się na pomiarze diody - masz jednoznaczne...
Witam. Przegląd prądniczki tacho, okablowania - czy podaje napięcie do modułu?
:arrow: KARL1982 I PS663BIO Już w szkole podstawowej uczysz się, że do pomiaru rezystancji (w tym wypadku cewka tacho) stosujesz omomierz; natomiast do pomiaru napięcia (obracając silnikiem generujesz napięcie na wyjściu cewki tacho) stosujesz woltomierz. Sprawdzając te wartości masz odpowiedź na pytanie, czy prądniczkę masz dobrą, czy nie. Czy jest...
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Wprawdzie piszesz 30-300Hz, ale zakres obrotów 1000-3000/min to 17-50Hz. Nie jest to bardzo dokładny przetwornik, ale za to kosztuje ok. 5zł :) Tu zasymulowany dla 1000, 1500 i 3000 obr/min. Prądniczka tacho również daje 0V napięcia tylko dla 0 obrotów. https://obrazki.elektroda.pl/1758451400_... IN to twoje impulsy, OUT to napięcie...
Witam A czy prądniczka tacho wytwarza ci jakieś napięcie ?
Mowa o maszynie starej 1980r prawdopodobnie. Nie było wówczas pewnie falowników, kolejne maszyny tej serii były już z falownikami i sprawują się dobrze tyle że falowniki po latach się zużyły i powymieniałem na nowsze. Sprawdzę czy mam takie możliwości w tej maszynie. SILNIK ma 6 przewodów 2 wirnik 2 stojan 2 tacho prądniczka To gdzie powinienem mieć...
prądniczki tacho naprawa prądniczki tacho amica napięcie prądniczki
montaż zaworu bateria migające oświetlenie lodówki przełącznik odczepów
zbiornik plynu spryskiwaczy amica 51ge2 32zpta
Moc silniczka nawiewu w samochodach Opel Zakres regulacji parametru P04 w piecu Termet Silver