będzie działać poprawnie bez dodatkowych rezystorów
Oporność ok. 30 om a napięcie jest gdzieś na elektrodzie, poszukaj.
Wkręć sobie magnes prądniczki tacho silnika, najlepiej na damski lakier do paznokci... Pozdrawiam.
założyłem troszkę za luźny pasek i podczas prania pod obciążeniem pasek się ślizgał. Czy to mogło zapoczątkować uszkodzenie tego rezystora? Nie. Moim zdaniem to są rzadkie przypadki, ale to wygląda na błąd montażu. Chyba że mierząc go tak nadusiłeś sondami, że nie zdzierżył ;) Logika tu jest taka: Brak ciągłości obwodu tacho czyli po prostu prądniczki...
Sprawdź czy na module tam gdzie wchodzą przewody od prądniczki tacho nie ma przypadkiem zwarcia. W niektórych modelach jest tam kondensator SMD i on dostaje zwarcie.
Kolego zabezpieczenie przed samorozbiegiem wykonane jako elektroniczne jest dosyć skomplikowane ,najprościej by było zastosować rozwiązanie prądniczki tacho i układu elektronicznego.Porównaj jak to jest rozwiązane w pralkach automatycznych. Najłatwiej by było zastosować obciążenie mechaniczne tego silnika co by zapobiegało jego rozbieganiu się.
Ja mam prze różne prądniczki. http://obrazki.elektroda.pl/8382781800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6745782400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1074504000_1... http://obrazki.elektroda.pl/3991616800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8859102000_1... http://obrazki.elektroda.pl/9072929700_1...
Dodatkowo źle działa opcja otwierania dźwiczek, czyli w każdej chwili można je otworzyć jak pralka działa Objaw braku obwodu prądniczki tacho - na tym się koncentruj.
Sprawdź cewkę prądniczki tacho bo te rezystory same od siebie raczej nie padają tylko właśnie od uszkodzonej cewki. Na forum był ktoś kto miał dużo tych cewek i sprzedawał na allegro ale musiałbyś poszukać. W wolnej chwili zmierzę jak opór ma mieć cewka i podam bo nie pamiętam, a mam taki silnik w piwnicy.
dwa czerwone biegnące do łożyska to przewody od prądniczki tacho zostaw je nie podpiete,230V daj na 3 i 5 przewód a 4 i 6 zmostkuj.Podając napiecie na 3 i 5 przewód podłącz w szereg żarówkę (zmniejszysz w ten sposób obroty).Prościej jest pomierzyć rezystancję zarówno pradniczki tacho(dwa czerwone )jak stojana(siwy i brązowy) oraz szczotki (biały i niebieski)
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Witam, przegrzane uzwojenie wirnika, wymień najlepiej cały silnik niekoniecznie nowy, moźe być od innej pralki byle mocowanie pasowało i był na 6 konektorów, porównaj rozkład wyprowadzeń i ewentualnie poprzekładaj męskie konek. w kostce silnika tak źeby pasowały, najwaźniejsze są wyprowadzenia prądniczki tacho reszta jest mniej ważna, w razie omyłki...
Widocznie zbiegły się dwie awarie jednocześnie.Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek w silniku.Po wymontowaniu powinny swobodnie się przesuwać i wystawać z obudów przynajmniej po ok.1,5cm.Przy okazji trzeba sprawdzić stan połączeń w całym silniku,oraz jeśli posiada on czujnik temperatury uzwojeń,to także jego przewodzenie, oraz stan prądniczki tacho...
Wygląda na to że spalił się obwód tachometru.Są różne przyczyny, może dostała się woda do kostki silnika , może przetarł się przewód wiązki silnika , może przebiła do masy ceweczka prądniczki tacho , musisz to sam sprawdzić wszak jesteś przy pralce.Sprawdź oporność cewki tacho ,znajduje się pod szczotkotrzymaczem.Sprawdź też przebieg drogi wiązki silnik-moduł...
Poszukuję pilnie części do pralki gorenje model WA 801 nr art.605198, chodzi mi o prądnicę tachometryczną umieszczony na tylnej osi silnika komutatorowego, ta część w serwisie nie występuje osobno, tylko razem z silnikiem, gdyby ktoś miał np.spalony lub uszkodzony silnik i mógł mi tą część sprzedać to byłbym bardzo wdzięczny. Ewentualnie poradził jaką...
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
święcą diody 2, 3 Jeśli od lewej, czyli pranie zasadnicze i płukanie - błąd f12 i do sprawdzenia obwód grzałki. W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić grzałkę na przejście oraz upływność do masy Jeśli od prawej, czyli stop płukanie (lub nieopisana) i płukanie - błąd f06 - błąd prądniczki tachometrycznej. Skoro silnik obraca w pierwszej kolejności...
Jeżeli jest to 2-ga i 3-cia dioda licząc od dołu to błąd F 06 - brak odczytu z prądniczki tachometrycznej .Sprawdż , czy nie zużyły się szczotki silnika , sprawdż tacho na silniku .
W przypadku tacho informacją o prędkości silnika jest częstotliwość sygnału z tacho, nie jego napięcie. Napięcie wzrasta wraz z obrotami, ale jest to efekt "uboczny". Bzdury wierutne Pan gadasz. Elektronika dostaje sygnał napięcia z prądniczki tachometrycznej silnika, a nie częstotliwości. W zależności od skoków napięcia z prądniczki, decyduje o podaniu...
Ta prądniczka dwu - przewodowa jest analogowa tzn. tak samo generuje sygnał jak czujnik ABS - sinusoidę. I w takim podłączeniu ani biały ani brązowy nie był podłączany do masy. Tacho ma 4 gniazda: A B C D. A - jest wtyczką zasilania B - obsługuje prądniczkę C - wyjściowa (CAN i inne ) ale na pinie 3 jest podawany sygnał prędkości w postaci impulsów...
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
Autor tematu i wykonawca zarazem "naprawy" nie ma zielonego pojęcia o wykonywaniu pomiarów. jedyne co wg. mnie świadczy o uszkodzeniu prądniczki to brak wytwarzania napięcia podczas kręcenia ośką :( No i nie zmierzysz czy na stałym, czy na zmiennym zakresie w multimetrze. Za mało mierników miałeś w ręce :/ Tacho mierzy się na pomiarze diody - masz jednoznaczne...
W zależności od wersji pompy. Korpus pompy cały metalowy- ok 220 om, częściowo z tworzywa- ok 240 om.
Łopatologicznie : Zaciski tacho zostawiasz sobie na potem, możesz podłączyć później taki silnik w pralce :D Witam jak podłączyć silnik od pralki automatycznej aby pracował na obrotach wirowania jest to silnik koutatorowy (...) ma 8 wyjść dwa na prądniczkę dwa na szczotki i cztery na cewki z jakiej pralki to tego nie wiem jeśli ma ktoś jakiś pomysł...
Wymontowaleś silnik ? sprawdzileś zamocowanie magnesu do wirnika silnika czy sie nie odkecił .Cewka bedzie dawać pomiar rezystancji , bedzie dobra , a magnes druga sprawa .
Testował ktos z tym kondesatorkiem ? u mnie bez efektu :cry: Bo to jakiś "dyrdymał" jest, zupełnie przypadkowy i bez sensu., wynaleziony przez nieodpowiedzialnego użytkownika. Ale pomysł na kondensator może coś wskórać, ponieaważ prawdopodobnie imulsy zostaną spłaszczone. Zera i jedynki chcesz spłaszczać?... :D Analogowy sygnał z prądniczki tachometrycznej...
Witam Uszkodzone elementy w obwodzie prądniczki tacho silnika. Proszę podpowiedzieć co tam było albo dać zdjęcie. https://obrazki.elektroda.pl/7573195800_... https://obrazki.elektroda.pl/7118662100_... https://obrazki.elektroda.pl/1930348900_...
Witam Posiadam pralkę Amica comfort 800 która przy próbie odwirowywania prania nie nabiera odpowiednich obrotów. Cały cykl prania przebiega prawidłowo do momentu kiedy trzeba odwirować pranie. Próbowałem i na funkcji samego odwirowywania jak i podczas normalnego cyklu pracy błąd jest ten sam Podejrzewam uszkodzenie prądniczki tacho która odpowiada za...
prądniczka tacho pełni funkcje kontroli obrotów na podstawie napięcia Taką właśnie funkcję ona pełni. O symulacji zapomnij. Poszukaj magnesu z jakiegoś "dawcy".
error EU (brak zbalansowania wsadu prania.Wszystko wyglada OK.Przy wirowaniu zaraz taki komunikat.Brak mi koncepcji.Jaka moze byc tego przyczyna. czyli nierównomierne rozłożenie prania w bębnie... Sprawdzić prądniczkę tacho na silniku czy sztywno zamocowane i nie pęknięte elementy, połączenia z prądniczki do kostki i z kostki do modułu. Jak wszystko...
Witam. Kupię cewkę prądniczki tacho do pompy myjącej zmywarki Electrolux ESL 66020. PNC: 911936230/03. Pozdrawiam.
Sterownik silnika szczotkowego od pralki. Obecnie złomowanych jest wiele pralek z silnikami szczotkowymi, większość tych silników jest w bardzo dobrym stanie i można je wykorzystać w konstrukcjach amatorskich. Silniki te wyposażone są w prądniczki tachometryczne co poprzez odpowiedni układ pozwala na kontrolę obrotów silnika. Silnik gdzie zastosowano...
Miernik pokazuje mi 178 ohmów i mam wrażenie, że to "cokolwiek" za dużo. A dlaczego masz takie wrażenie, że cewka tacho ma opór " cokolwiek za duży"? Sprawdziłeś wartość napięcia indukowanego przez prądnicę? W jaki sposób? PS. Wartoś oporu cewki tacho OK., może być... :D
Pomiar rezystancji przeprowadzony na wtyczce gdzie wchodzi do sterownika. Prądniczka tacho daje zmienne napięcie przy ręcznym kręceniu bębnem, wiec wydaje mi się że jest sprawna. Postaram się sprawdzić na płytce sterownika obwód prądniczki tacho, tylko nie mam pojęcia czy ten sygnał jest formowany dla mikrokontrolera na sygnał logiczny czy analogowy
Witam. Cewka tacho ( prądniczka ) jest na końcu silnika od strony szczotek. Obracając bębnem i mierząc napięcie na przewodach przy module powinno pojawić się około 6V ÷ 10V ~ ( napięcie zmienne AC ). Przegląd modułu - obwodu silnika i prądniczki tacho. Bywa wypalona ścieżka, przepalony opornik w obwodzie tacho, jednak trzeba zacząć od kostki przyłaczeniowej...
Moje dzisiejsze poranne poszukiwania zaowocowały zamówieniem nowej prądniczki tacho do silnika SOLE i paska za ok. 100 zł z dostawą priorytetową do domu. Myślałem o wkręceniu nowego wirnika tacho z użyciem elastycznego kleju typu butapren (na wypadek konieczności jego demontażu przy ewentualnej wymianie łożyska tylnego silnika w przyszłości). Użycie...
Brak sygnału z prądniczki tacho , która jest umocowana na silniku.
Poluzowany magnes w prądniczce tacho.
sprawdź połączenia wiązki prądniczki tacho od modułu do silnika, ewentualnie uszkodzony(poluzowany) magnes prądniczki. no chyba że mechanicznie "rozpada" się krzyżak bębna
w tym przypadku no którym piszesz prawdopodobnie może być zalana cewka prądniczki tacho.Sugeruję,byś sprawdził omomierzem czy jest przejście do masy. przebicie do masy, przerwa na cewce skryn
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika.
Wymień prądniczkę tacho w silniku. Pewnie po jakimś czasie przerywa.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika. Czy pralka wykonuje jaki kolwiek obrót ?
miałem podobny przypadek przyczyną była wygięta blaszka prądniczki tacho -lekko ocierała o magnes po wymianie cewki usterka znikła
Sprawdź rezystancję prądniczki tacho (z tyłu silnika), oraz ciągłość jej połączeń - także na module. Jeśli nie wiesz o czym piszę - wezwij serwis.
Silnik sprawdziłem - wszystkie rezystancje zgodnie z dokumentacją. Podaj oporność cewki prądniczki tacho oraz wielkośc napięcia zmiennego generowanego przez tacho w czasie energicznego pokręcenia wirnikiem silnika.
Jeśli jest to rezystor w szeregu z tacho R19 2,7kΩ
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Podejrzewam czujnik temperatury. To źle podejrzewasz. Idź w kierunku elektroniki, skoro grzałka jest sprawna. Oraz prądniczki tacho w pompie myjącej. Czasami skubana lubi robić psikusa. I też maszyna grzać nie będzie.
napięcie prądniczki tacho naprawa prądniczki tacho rezystor prądniczki
punto centralny zamek monitoring podglad pralka czyszczenie hydrostatu
zbiornik plynu spryskiwaczy amica 51ge2 32zpta
Przepalanie bezpiecznika w ciągniku Johfar Agrochemia F-35 Migający żółty trójkąt w drukarce HP LaserJet 1320