Sprawdzając zwykłym miernikiem (ustawiony na DCV - 20) Pokazuje napięcie 0,79-0,80-0,81-0,82 przy około 1tys.Jak przygazuje to 0,83 do 0,87.Sonda 4-przewodowa wczepiłem sie w szary i czarny.
na początku wyskakuje błąd napięcia akumulatora potem obie cewki, sonda lambda
A jak kręcisz rozrusznikiem, to napięcie na cewce pojawia się?
Sonda zacznie pracować jak osiągnie odpowiednią temperaturę . Dlatego nie patrz tylko na sam wykres a na polecenie włączenia grzałki. Mimo tego w tym przypadku trwa to zdecydowanie za długo. Albo sonda szrot albo jest ekstremalnie ubogo co raczej wykluczam, bo jak po dodaniu gazu napięcie leci blisko zera to podczas jazdy by się ledwo wozidło odpychało....
W Punto 1.6 nie ma innej sondy niż ta jedna, O Sondach naczytałem się już bardzo dużo i wiem że powinna oscylować. Napięcie jest i na grzałce i odpowiednie idące od ECU (0,4v) Chodzi mi głównie o to czy przy usterce układu paliwowego (wtryski, pompa) sonda może działać nieprawidłowo i nie oscylować czy nawet jakby wtryski lały jak głupie to i tak ma...
Mam Punto II 1.2 i tam jest coś około 0,9V i po dodaniu gazu spada prawie do zera.
Miernik do ręki i sprawdzenie oporności pomiędzy dwoma białymi przewodami z sondy. Oporność 7 - 15 ohm -> grzałka sondy OK. Następnie napięcie na tych przewodach (podczas pracy silnika). Większe niż 12V - OK. Brak? - szukanie masy lub zasilania.
Sprawdź jak ci sie zmienia napięcie z sondy przy średnich obrotach (powinna być fala). Jeżeli masz bingoM to w programie masz zakładke oscyloskop i tam to fajnie wszystko widać
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
ważne aby miała te same parametry a zwłaszcza zakres podawanych napięć które odczytuje komputer
Nie ufałbym tym opisom do końca - Ty masz zasilanie grzałki z przekaźnika pompy a masa jest podawana z ECU. Gdyby przekaźnik nie załączał to by auto nie paliło. Nie wiem czy tu chodzi o sygnał z sondy czy o to że ECU nie widzi grzałki ale raczej o grzałkę. Moim zdaniem ECU nie podoba się prąd pobierany przez grzałki przez co wyrzuca błędy. Możesz napisać...
Witam.Mierzysz napięcie na wyjściowych zaciskach sondy lambda, średnia powinna być ok 0.5V i na rozgrzanym silniku oczywiście. A katalizator analizator spalin ale to polecam do warsztatu samochodowego.
Każda sonda czteroprzewodowa będzie działać w tym aucie bo kazda działa tak samo. Sondę mozna łatwo zbadac woltomierzem: po nagrzaniu silnika (sonda zaczyna pracować gdy osiągnie temperature ponad 300 st.) podpinamy woltomierz pod czarny przewód sygnałowy sondy i pod masę auta, poczas pracy silnika na wolnych napięcie powinno sie zmieniać od ok. 0,2...
Sonda lambda raczej sprawna. Napięcie na niej oscylowało w okolicy 0,5V - 0,8V czyli tak jak powinno być. Świece sprawdziłem tylko wizualnie i wyglądają na dobre.
1) Korekta sondy lambda, to nie napięcie na sondzie! Korekta powinna być w miarę stała i oscylować w okolicy 1,00. Ten sterownik nie podaje surowej wartości napięcia na sondzie. 2) Oryginalna sonda to BOSCH, Magneti-Marelli Aftermarket to zamiennik (i to słabej jakości). Masz instalację II generacji, więc powinieneś mieć emulator sondy lambda. Podczas...
Fiat Punto I , komputerek gazowy Autronic. Wskazania napięcia sondy z komputera są zaniżone w stosunku do wskazań testera sondy lambda podłączonego bezpośrednio do sondy. Po podłączeniu przewodu masowego sondy do masy wskazania są prawidłowe. Czy przewód masowy sondy powinien być podłączony do masy komputerka przez przekaźnik czy można go podłączyć...
Odepnij sondę, odpal silnik, multimetrem sprawdź napięcie sondy między czarnym a szarym kablem. Po przejściu na gaz znów sprawdź co pokazuje bezpośrednio na kablach odpięta sonda. Zobacz też napięcie na wtyczce od strony instalacji samochodu. Jak masz możliwość zobacz co widzi ECU przez diagnostykę. Jeśli masz 2 sondy to odepnij też ją, i powtórz wszystko...
Posiłkowałem się opiniami znawców mechaników którzy twierdzą że napięcie sondy ma stale oscylować czyli notorycznie przełączać się kilka razy na sekundę np. 0.1, 0.8, 0.7.0.3 0.8 itd. Tak było na początku przez pierwsze tygodnie jej pracy. Jeśli sonda "stoi" w miejscu" to jest uszkodzona bo pokazuje tylko jedno napięcie np. 0.8V. Malo tego, sprawdziłem...
U mnie właśnie pojawił się taki problem. Na benzynie stał się wołowaty, słabo przyspiesza , a na gazie jedzie normalnie. Dodano po 1 Posiadane auto to Fiat Punto 1,2 16V. Jakie napięcia wyjściowe ma sonda w tym aucie, do 1V czy do 5V?
Na ścianie grodziowej masz przekaznik główny. Jeżeli , jego wypięcie , wyłącza pompę paliwa , to jego trzeba sprawdzić . Jest to podwójny przekaznik zespolony.Po przekręceniu kluczyka dostaje masę na pin nr. 7 przekaznika. Załącza on napięcia na pompę paliwa , podgrzewanie sondy lambda , wtrysk i cewki zapłonowe. Drugi przekaznik załączy tylko i wyłącznie...
Witam ! Kiedyś mając ten sympatyczny samochód przerobiłem podobny problem - szarpanie podczas przyspieszania. Po rajdzie po różnych serwisach fiata w jednym wreszcie stwierdzono że przyczyną tego jest sonda lambda. Polegało to na tym że sonda była struta etyliną z benzyny ( efekt tankowania na jakiejś dziadowskiej stacji ) i wskazania jej raz były przez...
Instalacja była montowana 4 miesiące temu, a problem ze wskazaniami sondy zaczął się dwa tygodnie do tyłu... Przedtem wszystko było ok, tylko kontrolka sie paliła na paliwie. Zmierzyłem napięcie na sondzie, było od 0.21 do 1.02 V , najniższe wartości na średnich obrotach i na paliwie i na gazie... Na jałowym i na wysokich wchodziła na okolice 1 V i...
sprawdzenie sondy jest proste wystarczy do tego multimetr - rozgrzać samochód i sprawdzić napięcie na wyjściu około 1V trochę opisu tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambd... ale ja bym obstawiał na nieszczelny kolektor doprowadzający mieszankę - bierze lewe powietrze. Samochód jest słabszy i paliwa też bierze więcej. Pozdrawiam
Sonda za katalizatorem powinna mieć napięcie w miarę stałe. Nie powinno oscylować jak pierwsza. I takie masz.To sonda kontrolna dla katalizatora. Skasuj błąd i zobacz czy przy pracy na benzynie też się pojawi czy tylko na LPG
Przepraszam że wtrącę swoje kilka groszy lecz mam podobny i zarazem dziwny problem. U mnie obroty nie falują lecz spadają do konkretnej wartości a po przegazowaniu wracają. Wygląda to tak: Staję na światłach i stoję w oczekiwaniu na zielone. Przez pierwsze 10-15sek od zatrzymania obroty są na poziomie (wg. wskaźnika) 900-930. Po 10sekundach nagle spadają...
Ten sterownik nie ma procedury adaptacji koła fonicznego, a odłączanie akumulatora niczego nie zmienia... To, że lambda była podmieniana nie znaczy, że działa prawidłowo, jest wiele czynników mogących zafałszować jej działanie i spowodować wprowadzenie błędnych korekt przez sterownik, a już te korekty mogą "bruździć" nawet na zimnym silniku, kiedy sonda...
Sory że się wtrące, ale może ktoś mi wyjaśnić co to jest i za co jest odpowiedzialny punkt neutralny sondy lambda ? Dodam że u mnie w aucie sonda jest jakieś pół metra dalej niż kolektor wydechowy-wkręcana w puszkę katalizatora. Punkt neutralny sondy lambda jest to napięcie sondy, które sterownik odczytuje jako napięcie mieszanki stechiometrycznej...
O to mi chodziło bo wtrysk nie ma sterowania. To teraz jeszcze ostatnie pytanie: co steruje wtryskiem ? Mam tylko i wyłącznie przełącznik STAG2-W oraz emulator sondy LECHO mini lambda. Problem w tym iż.. lpg nie otwiera mi paliwa! Auto gaśnie po przejściu na benzynę! Sprawdziłem już: 1. przełącznik (podaje napięcie po przejściu na pb) 2. sterownik lambda...
Witam Mam problem z Fiatem Punto 90 ELX 1.6, 66KW, 1995. Silnik pracuje na wysokich obrotach, nawet jeśli czasami spadnie poniżej 1000 obrotów szarpie lub gaśnie. Bardzo często zapala sie błąd wtrysku. Mechanik stwierdził że jest za wysokie napięcie na Sondzie Lambda ok. 1100mV a powinno być 440mV. Więc wymieniłem Sondę Lambda nowa, BOSCH-a i niestety...
Panowie mam punto 55 z roku 95, aktualny przebieg 285 tyś. przez całą zimę miałem problemy z instalacją gazową, silnik gasł a spalanie na trasie ponad 12 litrów. Dzisiaj po regulacji parownika spalanie na trasie 7,5 litra. Oczywiście na benzynie auto pracuje prawidłowo. Ja regulowałem w ten sposób: 1. odłączyłem przewody sygnałowe sondy lambda i połączyłem...
Witam Mam problem w swoim Punto taki że podczas jazdy nie zależnie od prędkości czy 80 czy 40 km/h samochód gaśnie. Dzieje się tak że obroty silnika spadają do zera i samochód gaśnie czyli świeci się kontrolki od akumulatora i oleju i muszę odpalić auto jeszcze raz... nie ma problemu z odpaleniem auta. Problem ten występuje rożnie czasem jest tak że...
Witam wszystkich. Punto II FL 1.2 2005r. dwa dni po wymianie miski olejowej i oleju zaczął nierówno pracować, kopcić na szaro niebiesko przy czym czuć mocny zapach benzyny i zaczęła się ona tez przedostawać do oleju. Błędy P0201 wtrysk nr 1 , P0135 grzałka sondy przed katalizatorem skasowane wracają zaraz po odpaleniu. Po zmierzeniu rezystancji grzałki...
Witam ! Od razu zastrzegam że nie jestem jakimś suuper expertem ale..... kiedyś miałem podobny problem z samochodem tyle tylko że był to fiat punto - objawy podobne - szarpanie i okropny apetyt na paliwo. Powodem okazała się struta sonda lambda - objawy są takie że komputer raz ją przyjmował a zaraz potem odrzucał przechodząc na pracę w stanie awaryjnym....
Witam Przedwczoraj zauważyłem że silnik w moim punto 1 1.6 90KM strasznie się grzeje a dmuchawa na chłodnicy się startuje. W środku grzeje tylko przy jeździe, na postoju już nie. Po zwarciu pinów od czujnika na chłodnicy wiatrak działa. Przyczyną okazał się termostat. Odkręciłem akumulator, cewkę zapłonową ( GM Multec),czujnik temperatury. Po małej...
Do obydwu kolegów - kiedy ostatnio byliście na regulacji luzów zaworowych? no ja to nie byłem i pewnie wcześniej też nikt tego nie robił, zapomniałem że w puncie nie ma kompensatorów jak w astrze. masz może jakąś serwisówke do punta 1? albo wiesz jakie mają być te luzy? jak bede wiedział to nawet jutro sobie ustawie. u mnie zapala elegancko i kopa...
http://obrazki.elektroda.net/48_12524920... Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie...
To lista możliwych powodów zaświecenia się kontrolki MIL: Parametr autokalibracji Napięcie akumulatora Cewka zapłonowa 1 Cewka zapłonowa 2 CPU Czujnik temperatury wody EEPROM EPROM Zawór EVAP Pompa paliwa Przekaźnik główny Czujnik temperatury powietrza Silnik krokowy biegu jałowego Regulacja biegu jałowego Wtryskiwacze Sonda lambda Czujnik MAP Kontrolka...
Witam Mam taki sam silnik w moim kropku. Ostatnie spalanie na 41,3 litra paliwa ok 500 km co daje ok 8,3l/100km cały czas w mieście. Może to nie tak dużo ale jak na te silnik to zadużo przy spokojnej jeździe poniżej 3000 obrotów. Zrobiłem testy ECU sacnem 1 i 2 mam taki log proszę o info który parametr jest błedny ewentualnie co powinienem sprawdzić...
Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny). Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście...
Witam! Mam problem ze swoim Fiatem Punto II 1.2 8V, rocznik 2002. Otóż auto za dużo pali i słabo przyspiesza. Sondę lambda wymieniałem rok temu na dedykowaną Boscha. Ostatnio zmieniłem przewody wn, świece i filtr powietrza. Posiadam kabel VAG-KKL i przez Fiat Ecu Scan zrobiłem wykresy. Dodaję je do postu Wykres na postoju Wykres podczas jazdy (na początku...
Dziś sprawdziłem sondę lambda - odłączyłem i sprawdziłem napięcie - oscylowało w granicach 0,2 - 0,6 V w zależności od obrotów, na biegu jałowym około 0,3V - więc chyba ok ? Poza tym silnik zaczął trochę inaczej pracować po odłączeniu ( jakby troszkę pogorszyły mu się parametry, szczególnie na jałowym ). Czujnika przepustnicy nie pomierzyłem bo zaczęło...
Witam. Od jakiegoś czasu walczę z samochodem marki FIAT PUNTO 1.2 8V 2004 rocznik. Problem polega na tym, że posiada on bardzo nie równe obroty na biegu jałowym gdy silnik jest rozgrzany. Problem występuje na LPG jak i na benzynie. Denerwuje to bardzo podczas postoju chociażby w korku czy przy sygnalizacji świetlnej. Do tej pory wymieniłem: -Przewody...
Co to jest log ? i o jaką resztę parametrów chodzi ? To jutro z rana porobię screeny. Gdzie się włącza autoadaptację mieszanki ? Logowanie sesji włącza się na głównym oknie programu, przy wyborze sterownika. Nieco innego typu log tworzy się też w momencie rysowania wykresu. Pamiętaj, aby do rysowania wykresu zaznaczać na karcie parametry tylko te parametry...
Witam. :arrow: leinadzs - nie ma gazu, jak sprawdzić sondę, czy we własnym zakresie jestem w stanie to zrobić ? Ciśnienie paliwa to już serwis - O'K sprężę się i sprawdzę. I ten czujnik temperatury-gdzie go szukać, podejrzewam że to do sterowania centralką, tak? I to samo co przy sondzie: jak i czy sam go sprawdzę (czy tylko włącza-wyłącza jak do dmuchawy,...
Witam, mam problem z moim Punto. Poniżej przedstawiam szczegóły. Pacjent: Punto II 1.2 8V, rocznik 2000, przebieg: 230 000 km, bez LPG Objawy: Pali jak smok 10 -15l / 100km. Jak się rozgrzeje do 90 stopni po dodaniu gazu bardzo powoli wchodzi na obroty i zaraz spadają obroty i gaśnie. Tak jakby się zalewał. Nie można daje jechać. Trzeba poczekać żeby...
Może ale nie musi zapalić się check, w teorii z analizatora masz wszystko dobrze, ja wbijałem się w przewody lambdy aby zmierzyć napięcia sondy. Czy silnik utrzymuje prawidłowe obroty gdy zbijasz z wysokich? czy spadają poniżej normy? Czy obroty falują? (mapsensor) Sprawdź ten rozrząd może przeskoczył o ząb te silniki są bezkolizyjne (podobno). Jakie...
Mogę ci podać pełną listę możliwych błędów dla tego sterownika i zapewniam, że takiego tam nie znajdziesz... swoją drogą w różnych urządzeniach diagnostycznych widziałem już różne durne tłumaczenia komunikatów na język polski. Może niech ten mechanik przełączy swoje urządzenie na język angielski albo poda sygnaturę błędu to będzie wiadomo o co chodzi....
Witam, proszę serdecznie o doradzenie czy też naprowadzenie na ewentualne problemy. Kiedy i jak występuje problem: - przy normalnej jeździe na zimnym silniku wszystko jest dobrze, po ok. 5 km trasy występuje problem skaczącej wskazówki obrotomierza oraz niemalże nieodczuwalne osłabienie pojazdu. Po przejechaniu około 5km bądź po zagrzaniu się silnika...
Prosze o sprawdzenie logow z odczytu komputera. Problemy mam takie: nie rowna praca silnika po rozgrzaniu i takie chwilowe zamulenia podczas jazdy. Widze ze jest blad lambdy ale czy to nie dlatego ze jest gaz?? Na kompie od gazu widze ze sonda pracuje tylko ta sinusoida jest taka bardziej rozwlekła nie taka skupiona. PARAMETRY: 2013-11-13 19:54:49 IAW...
napięcie sondy lambda kontrolka sondy lambda punto zmniejszyć napięcie sondy lambda
hulajnoga elektryczna motus instrukcja obsługa ładowarka impulsowy outlook import
słabe podświetlenie licznika słabe podświetlenie licznika
Parametry testera dla tranzystorów 2N6491 i 2N6488 Błąd 3.0 w sterowniku Skalar 2025 RTH - co oznacza?