Nowa sonda załatwi sprawę.
Tfuj, odwrotnie- to w fordowskiej, w przeciwieństwie do innych szary idzie do korpusu. Jak założysz inną, np od WV, która szary ma odizolowany to EEC IV nie wykrywa masy i idzie w trybie bez sprzężenia z sondą. Jak założysz trzyprzewodówkę, to ten kabel co oryginalnie szedł na szary ( bodaj brązowy z żółtym pasmem) umasuj!
Witam .. Wałkowałem ten problem kilka razy w ASO .. To wszystko zależy .. Raz to było paliwo ... podniana na inne i ok ... Często przepływka ... Masz silnik z10xe czy z12xe lub z12xep ????
Normalne.Te fluktuacje swiadczą o tym że sonda próbkuje. Po co wam te vagcomy,jak nic z tego nie kumacie?
Dobrze , lecz sygnał sondy zmienia się z częstotliwością 1 Hz , tak że sobie poradzisz. Gorzej z dokładnością wskazań , bo domyślam się , że dobroć tego miernika jest niska.
Masz dwie sondy, na prawy i lewy bank cylindrów, zobacz na takie rzeczy jak: -przepływ powietrza ( na wolnych około 16 kilo na h) -czy odczytana temp. pokrywa się z grubsza z rzeczywistą -pozycję integratora pola pracy O2 (około 128 krok) Jest gazownia w aucie?
sonda szerokopasmowa wskazanie prawidłowe
Taki jak dla sondy cyrkonowej. Czy też Motorola jakąś zasadzkę tam zrobiła?
To niech podłączą masę do tej sondy. I niech się jeszcze uczą.
Póki sonda się nie nagrzeje to pokazuje takie napięcie.
..miernik cyfrowy do sprawdzania pracy sondy akurat najmniej się nadaje ale z tego co piszesz pracuje..Lambda w dobrej kondycji powinna generować 2 przebiegi na sekunde od 0,2V do 0,8V..chaotyczność bedzie spowodowana właśnie przez miernik cyfrowy dlatego idealnym przyrządem do obserwacji przebiegu Lambdy jest oscyloskop lub ewentualnie linijka diodowa...
sonda nie jest zasilana, sonda porównuje zawartośc tlenu w powietrzu atmosferycznym z zawartościa tlenu w spalinach, przy dużej rożnicy w wyniku działania ciśnienia cząstkowego następuje przepływ jonów tlenkowych powodujacy powstanie potencjału do 1V wiele szczegółów dot.budowy idziałania sondy lambda znajdziesz w necie sonda w pewnych okolicznościach...
tak moze
Należy dołączyć kondensator filtrujący między plus a masę zasilania i jeszcze jeden tantalowy (elektrolityczny) a także transil na 16V. Jesteś pewny, że sonda ma odpowiednią temperaturę a układ sterowania grzałką i ona sama jest sprawna?
Rozgrzej dobrze układ wydechowy. Takie napięcie jest często w grupie VAG przy zimnej sondzie. Przy uszkodzonej sondzie powinieneś mieć raczej któryś z błędów P0138, P0139 albo P0140 - wysokie napięcie, powolna reakcja albo brak aktywności sondy B1S2. Zrób z 10km i zobacz na pracę tylnej sondy.
Witam , mam espace4 2.0t w pomiarach sond lamda wychodzi mi na pierwszej pełne napiecie z aku. natomiast na drugiej 8 v, nie wiem jak było przed pokazaniem sie błędu , sondy jakby sprawne . Czy to jest prawidłowe ?
http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
Analiza spalin, zwłaszcza CO? Wzbogac mieszanke np jakims sprayem lub podaj mu plusa poprzez twoje ciało na sygnał.
Napięcie na wejściu sondy na ECU jest około 0,47 V , napięcie referencyjne , wejście komparatora.
Witam Ja używam do takich badań cyfrowy tester sondy lambda. Kupiłem na Allegro jeszcze mnie nie zawiódł. Jest tam opcja testu która symuluje napięcie sondy lambda o wartości 0,2V a także 0,9V po wciśnięciu klawisza testu silnik zaczyna pracować inaczej, czyli potwierdza to ze opisany wyżej artykuł ma sens.
Problem polega na tym iż, gdy podłączyłem go do programu diagnostycznego AB-COM mieszanka paliwowa skacze raz bogata, raz uboga a napięcie na sondzie lambda (O2 sensor o ile sie nie myle) skacze raz 200, 400 albo i 1000mV. Witam serdecznie. Sam mam corsę z silnikiem 1.0 oznaczenie X10XE i u mnie mieszanka też skacze z ubogiej na bogatą i odwrotnie...
4 to zwykła No nie zawsze , są 5v , 1V zwykłe i odwrócone. :) Do hondzi raczej tylko typowa pod model ale mozna spróbować, ale użyj rurek do łączenia przewodów. http://obrazki.elektroda.pl/9007449200_1...
na obydwu sondach napięcie powinno sie zmieniać.
wiem że by zwiękrzyc dawkę paliwa we wtryskowym układzie zasilania mozna zmniejszyć napięcie wychodzące z sondy lambda jak to zrobić? ktos ma pomysł? ja jestem mechanikiem ale na elektronice sie nie znam - wiem że mozna zrobic to na potencjometrze i wtedy da sie wedle życzenia regulowac ta dawke paliwa to prosty sposób by "podkręcić" furę i to w tym...
zasilanie na wtyczce sond to około 1v Zasilanie z przekaźnika wielofunkcyjnego. Brakuje Ci plus 12V. Pewnie upalony styk lub uszkodzona wiązka. Sprawdzaj żarówką minimum 21W, miernik wyprowadzi Ciebie na manowce.
Grzałka zasilana z tego samego punktu co i pompa sterownik daje masę Badaj żarówką a nie miernikiem napięcie na grzałkę
No okej ale żeby kupić zamiennik uniwersalny to muszę znać parametry tej sondy czy to 5V czy 0-1V, 0,8-1,6V itd.
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
Sprawa wyjaśniona . Do kabla sygnałowego sondy był podłączony komputer gazowy. Po przecięciu tego kabelka wszystko wróciło do normy. Temat zamknięty.
z teori nie. ale w praktyce zdaza sie to (zakłócenia od WN itp)
Mam problem z Laguną I 1.8 16V 2000r B + LPG. Uszkodzona była sonda lambda, napięcie na wejściu ECU 0.4V mierzone bez sondy lub z sondą identyczne. Na samej sondzie 0V. Po wymianie sonda reaguje gdy np przytykam dolot , jest 0.1V do 0,9V, jednak na biegu jałowym napięcie stoi na 0.7V i nie ma oscylacji. Temperatura powietrza 58 - 60 stopni, ciśnienie...
Witam mam pytanie związane z sonda lambda w boxerze 2.2 2011r, w diagboxie po odpaleniu zimnego silnika napięcie sondy pokazuje 2v po nagrzaniu sondy i w momencie jej zadziałania napięcie wzrasta automatycznie do 3v na wolnych, i jest to bez znaczenia czy sonda jest wkręcona w katalizator czy jest poza nim , po przygazowaniu gdy jest w katalizatorze...
Sonda odwrotna 5V , powinno napiecie referencyjne spadać. Zacznij od masy przepływomierza to wada tych silników.. Jak ok to sonda , tylko oryginalna siemens droga w ch.. https://www.google.com/search?q=x18xe1+d...
zmienne. pod warunkiem ze wiesz jekie to przemienne
Druga sonda jest tylko diagnostyczna , jeżeli wali taki błąd , to albo niewłaściwie dobrana sonda albo katalizator do wymiany!
Zacznijmy od konkretów. Jaki silnik?
Jak silnik pracuje po odpięciu sondy? Na wolnych faluje, Lewy luft, przepustnica do czyszczenia, układ WN. Aha, niech ktoś "krokowca" zapoda, dawno nie było.
Napięcie sondy lambda powinno się zmieniać między 200mV i 800mV,średnie wskazanie powinno wynosić ok.450mV.(100mV mieszanka uboga, 800mV mieszanka bogata)
Zmierzyłem napięcie na sondzie lambda na rozgrzanym silniku - ok. 150mV na biegu jałowym. Czyli jednak sygnał z sondy jest. . Ja cię pierniczę, nie ma ratnku dla tego forum. Co jest? 0,15V to cymeśny sygnał?
Polecam lekturę .normalne pracujące napięcie sondy około 4.5 V po nagrzaniu obojętnie czy jedno czy cztero przewodowa. Ale to jest nie ważne jakie napięcie ważne jakie są fluktuacje pomiędzy spadkami i wzrostami napięcia im wyższa czesttoliwość tym większa sporawność sondy.Stare sondy 1=2 przewodowe wymiana pomiedzy 30 000 a 50 000 mil ,nowszego typu...
nie,jeżli sonda jest z offsetem,poza tym 1 V sonda która jest w stanie wygenerować 1,6V jest conajmniej baaaaaardzo dobra :)
p0132 - Wysokie napięcie w obwodzie czujnika tlenu przed katalizatorem 1 Sprawdzić następujące komponenty: 1Czujnik tlenu przed katalizatorem 2Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze i czujnik temperatury powietrza 3Pompa paliwa 4Czujnik temperatury chłodziwa 5Wtryskiwacz 1 6Wtryskiwacz 2 7Wtryskiwacz 3 8Wtryskiwacz 4
Dziś wywaliło błąd P0135, czyli coś na rzeczy jest. Podałem już problem na początku tematu, rejestruje błędy wypadania zapłonów żadnych innych więcej błędów. ...no to się zdecyduj :/ Jeśli nie dochodzi prawidłowe napięcie do sondy to chyba tu jest problem. Odłącz sondy i zobacz czy zapłony nadaj będą wypadać, bo w/g mnie jest mało prawdopodobne aby...
Wszystko ok.grzałką steruje ECU silnika. Sprawdź rezystancję samej grzałki. Czy tam jest tylko jedna sonda? Najlepiej podaj kod silnika Pozdrawiam
Skoro sonda generuje napięcie od 0 do 1V to po co Ci wskaźnik do 15V? ... Nie zawsze i nie na pewno. U mnie 0-5 V ;]
Nie ma sensu płacenie 50 zł za kawałek kabla z mini jackiem. Program zmieniający kartę dźwiękową w oscyloskop jest w dziale download tego forum i można go sobie ściągnąć za darmo
witam-czasem nie ma przerwy w kablu? sonda-sterownik,bywaja kable ekranowane przy zlym wpieciu sie w kabel(wbijanie ostrej koncowki miernika w kabel sondy) jest zwarciekabla do masy.moze to.sprawdz polaczenie na sonda-sterownik. POZDRAWIAM
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
Miałem podobną sytuację nierówne obroty biegu jałowego, nierównomierne przyspieszanie, stałe napięcie pierwszej szerokopasmowej sondy lambda na poziomie 0,4 V - świadczy o jej niesprawności u mnie pomogła wymiana tej sondy lambda. Autor tematu miał taki problem że przeskoczył mu pasek rozrządu na jednym z wałków (lub został źle założony)
Auto Lexus is 250 ll 2006 ," małe napięcie sondy lambda 1 rząd 2
moja instalacja gazowa(przynajmniej tak mi powiedziano)wymaga podłączenia sprawnej sondy - widocznie emulacja nie jest "zaprogramowana" jednorazowo lecz w czasie rzeczywistym??? Mam ją podpiętą do auta bezpośrednio a tylko jeden przewód idzie do sterownika gazowego więc pewno dlatego jest to 1.3V a sonda widocznie może działać poza skalą i pokazuje...
Witam Mam problem z samochodzikiem otóż mam błędy na Vagu: 17584 Korekcja lambda katalizator strona 1 - przekroczona granica brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 17604 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 2 - zły prąd podgrzewania brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17586 Podgrzewana sonda lambda 1 strona 1 - wyjście - przerwa...
To wymień te przewody i wtedy zobacz . Skontroluj sygnał sondy przy rozgrzanym motorze na biegu jałowym jaki jest zakres napięć.
Napięcie na nagrzanej sądzie lambda, podczas pracy silnika, powinno oscylować od ok. 0,1V do ok. 0,8V. Częstotliwość zmian powinna wynosić ok. 1 Hz. Oscylacje te są wolniejsze dla silnika zasilonego LPG. Oscylacja spowodowana jest ciągłym procesem regulacji składu mieszanki. Gdy na sądzie jest napięcie stałe, to jest ona uszkodzona. Można jeszcze powiedzieć,...
sprawdz zasilania i mase tu masz opis
A oscyluje ta sonda?
Nie prawda to co pisza w necie jest tak jak ty napísałes a co Ty za emulator założyłeś?
Jeżeli to jest pewna odpowiedź to muszę szukać na podmiankę ECU. Tylko czy sygnał na innym pinie ECU nie ma wpływu na wzrost napięcia na pinie sondy.Może to coś innego jest uwalone.
Katalizator sprawdzałem i jest sprawny. Wydaje mi się że może mieć coś wspólnego z sondą w takim sensie, że wykrywając napięcie z drugiej sondy a niewykrywając z pierwszej komputer może właśnie myśleć, że katalizator nie oczyszcza spalin bo im mniejsze napięcie tym więcej tlenu więc na drugiej powinno byc mniejsze a jest na odwrót. A nawet jeśli się...
błąd 014100 Musisz ten błąd przeczytać jakimś innym sprzętem
Jeszcze chcę zapytać, co może oznaczać komunikat błędu sondy (napięcie poza zakresem).
a moze pozmieniac cos w ustawieniach emulacji sondy lambda (np.czasy)?
To co to jest przykręcone po lewej stronie przepustnicy , patrząc od przodu? A czy może na takie objawy mieć czujnik powietrza dolotowego umieszczony pomiędzy filtrem a przepływką. Na nim jest napięcie 1,75v przy rozgrzanym silniku- zimny ma rezystancję 1,75ohm. Mierzyłem też napięcia na przepływomierzu . Może to coś da. Piny:1-2----0,75v 1-3----14v...
Sonda pracuje w granicach 0,5V gdy nie ma masy, czyli odniesienia. Podłącz masę do obudowy sondy i sprawdż...
Jak już o sondzie mowa to ja mam taki problem i niewiem czy jest związany z w/w ale zapytam: posiadam bmw 316 e30 i falują wolne obroty na rozgrzanym silniku,kiedy jest zimny - wszystko ok.Prędkość obrotowa zmienia silnika się do takiego stopnia ,że potrafi zgasnąć (co mnie bardzo irytuje , szczególnie dojeźdzając do świateł) .Czy ta usterka może być...
Witam, Ibiza 95r 1.4 emulator Stag2L, spala ponad 10 litrów gazu. Dziś multimetrem zmierzyłem sygnał z sondy lambda i wyszło o dziwo ujemne wartości napięcia. Sten sterownik ma złącze do testera i sygnał brałem z czarnego przewodu. Dodatkowo na benzynie silnik chodzi nierówno od momentu załozenia gazu (nie pomagają resety ECU). Czy takie napięcie świadczy...
Witam pewnego czasu wyskakuje mi check kod błędu sonda lambda za katalizatorem podmieniałem 2 sondy i na każdej było niskie napięcie 0.1 oscylowało do 0.18 i podczas jazdy wywalało check vag pokazywał napięcie 1 wszej sondy w okolicach 1v na benzynie auto posiada LPG na androidzie w programie pokazuje mi natężenie na sondzie 1 wszej -38ma nie rozumiem...
Powitać.Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem i pomoże. Sprawa jest bardzo dziwna tester(nxr)nie zgłasza usterki sondy przed kat.ale napięcie z sondy jest zboczone,pracuje niby ok.amplituda niby ok(0.8V)ale po pewnym czasie napięcie spada do 0.02V i stoi w miejscu aż do momentu podciągnięcia składu mieszanki prawie na maxa.Co ciekawe sama sonda...
Bingo nic niemiesza.... wstawialem do tego auta rowniez sterownik STAGa 50 i te same objawy... Po odcieciu sterownika gazu od sondy (polaczenie sondy tak jak powinna byc fabrycznie) problem jest ten sam ze sonda wiesza sie... Wiec przyczyna tkwi gdzies w elektotnice ECU benzynowego...
Dziękuję sandamiano za dobrą podpowiedź . opiszę po kolei : po oddaniu butli do legalizacji wymieniłem filtr fazy ciekłej - nie był za ciekawy. Następnie po zainstalowaniu butli podpiąłem komputer i po ustawieniu wyższych obrotów silnika zacząłem regulować śrubą napięcia membrany i sonda ożyła! Jeszcze mam do regeneracji parownik ponieważ po walnięciu...
koniec tematu
Nie zgasną.
...będe czekał na dokładne dane. Zarówno czujnik płynu chłodzącego (zielona wtyczka), jak i czujnik zasysanego powietrza mają takie same charakterystyki: 0 st C = 5500 Ohm 10 st C = 3500 Ohm 40 st C = 1200 Ohm 60 st C = 525 Ohm 80 st C = 300 Ohm 100 st C = 175 Ohm Pewnie już zauważyłeś, że oba czujniki pracują w standardzie NTC (Negative Temperature...
cos się tu nie zgadza ,w większości silników V są dwie sondy pojednej na strone ( który rocznik tego Auta??)Natomiast jeżeli faktycznie jest tam Eobd ,to również inne błędy byłyby zanotowane.Trza zmienić "servis"
wymień tą sondę
a nie jest tak ze sonda 5V to sonda cztero zylowa a 1V to sonda try zylowa?
Witam. Jakie powinny być wyniki (tzn CO, CO2 itp) na analizatorze spalin dla tego samochodu. Rocznik 93, silnik F3NL740, katalizator, hatchback. Oraz może ktoś wie jaki zakres amplitud napięcia powinien być na sondzie lambda dla tego silnika (sonda 1-przewodowa).
sąda ok sprawdz lepiej dobrze rozrząd ogólnie awaryjne te silniki pozdr
Tu mozesz poczytac,0-1V jest oki.Pozdro... http://www.ngkntk.pl/Sonda_lambda.1306.0... http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/p...
To co piszesz , to nie ten sam problem . Poprzednio miałeś złe napięcie sygnalu sondy , teraz masz błąd napięcia grzałki sondy. Czy też oba występują jednocześnie? Kostka Sondy , przewody od sterownika do sondy - do sprawdzenia.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Szukaj u Helmuta oryginalnej sprawnej używki!
No i co? Sprawdziłeś ten obwód? Sprawdziłeś na grzałce sondy napięcie?
Zwykle przyjmuje się 0,2-0,8 V. Jest OK.
Sprawdz potencjometr przepustnicy.
Trochę mało pokazuje, powinno chociaż być około 0,5 V. a najlepiej to oscyloskopem sprawdzić amplitudę sygnału z sądy.
Jak dobrze liczyłeś impulsy , to błędy związane z sondą lambda. Sprawdz czy jest napięcie 12V na dwóch białych przewodach sondy , ale żarówką. Jak masz , to podmień inna sondę.
Witam Citroen 1,6 THP 2008r sterownik MED17.4 0261S04689 Brak odczytu z 1 sondy lambda 0,000V Sonda wymieniona , instalacja sprawna , sterownik silnika podmieniony . Silnik pracuje nierówno dławi się na wolnych obrotach . Zgłasza błąd p0172 Napięcie na sondzie zmierzone miernikiem prawidłowe 0,470V Zastanawiam się nad uszkodzonym softem , czy to możliwe...
Jak szybka ta oscylacja?Masz wykres?
Jeśli masz dwie sondy to ta przed katalizatorem ma pływać, robić taką sinusoide, a druga (za katalizatorem, diagnostyczna ) ma trzymać napięcie :>
Tą nową kupiłeś , jak rozumiem , bez wtyczki , łączyłeś przewody. Sprawdz dobrze , czy masz przejścia na przewodach od sondy do wtyczki , bo wczesniej napisałeś , że na wtyczce masz napięcie referencyjne 0,45V.
Moja Felicia pali trochę za dużo Ok 9,5-10,5 l/100 gazu i do tego jak się zagrzeje to silnik na biegu jałowym chodzi jak traktor regulacja gazu za dużo nie pomaga sterownik gazu (bingo m) ma podany zakres pracy sondy 0-5V a pomiar sondy waha się w granicach 0-1V na całkiem zimnym silniku 0-4 niech mi ktoś pomoże jakie napięcie powinna mieć sonda w silniku...
raczej masz problem z przekaznikiem głównym lub jego zasilaniem
Jakie masz konkretnie oznaczenie silnika?
Czy jest możliwe takie uszkodzenie sondy, że daje fałszywie duże napięcie ? Jest możliwe ....
Okrągłe gniazdo służy do podłączenia diagnoskopu: obroty silnika, kąt wyprzedzenia zapłonu, ew. napięcie na sondzie lambda. Tak więc nie rób sobie nadziei. Sterownik silnika podpięty jest czasem do prostokątnego gniazda diagnostycznego pod maską. Tu też nie rób sobie nadziei: to bardzo prymitywny system diagnostyczny oparty na przebiegu prostokątnym...
Piszesz że sonda przy dobrej mieszance oscyluje pomiędzy 0 a 1V a u mnie oscyluje pomiędzy 0.7 a 0.8 to jak może być za bogato ? Z góry dzięki za charakterystyke tylko szkoda że opisy są po Włosku Na dole masz link do wykresu z opisami polsku. Zielony wykres to napięcie sondy lambda w zależności od mieszanki, λ>1 to mieszanka uboga napięcie...
oxy1- 0-1.2V oxy2-( obroty 2400-2600) od 0.1-0.5V
Sundę lambda wymieniłeś ? Ona się po czasie wypala . Odłącz aktuator i zastąp go regulowanym dławikiem , ustaw reduktor żeby silnik pracował na wolnych i doreguluj dławik żeby się silnik wykręcał na obroty .
Poniżej wykresy: 1 - napięcie sondy lambda 2 - liczba obrotów 3 - rzeczywista masa powietrza Napięcie sondy lambda oscylowało w granicach 100÷800 mV przy obrotach 920/min. Gdy obroty wzrosły do 2560/min i następnie gwałtownie zmalały do 920/min po zdjęciu nogi z gazu, napięcie na sondzie spadło chwilowo do 0 V, potem wzrosło do 800 mV i później już...
zmniejszyć napięcie sondy lambda napięcie drugiej sondy lambda wysokie napięcie sondy lambda
schemat kontrolki rezerwy paliwa tuleja głowicy rozruchowy danfoss
pilot uniwersalny schemat zwrotnicy
Renault Twingo DF101 - problem z komunikacją CAN/ESP Manual serwisowy silnika Suzuki J20A - gdzie znaleźć?