Na odczepie cewki masowej otrzymujesz napięcie przemienne, tzn. połówki sinusoidy napięcia mają znak dodatni i ujemny - są symetryczne względem 0V, czyli masy. Takie cewki zazwyczaj stosuje się do zasilania żarówek i do zapłonu. Można jej użyć do ładowania akumulatora po wyprostowaniu części dodatniej napięcia diodą prostowniczą. Cewki bezmasowe, to...
Immo nie odcina pompy paliwa. Jeżeli dasz rade to sprawdź czy jest kluczowanie wtrysków. Coś mi się wydaję że nie dochodzi napięcie na wtryski, pompę i na grzałkę sondy. Zobacz czy na pinie 31 pojawia się masa po włączeniu zapłonu (przez ok 2 sekundy).
Jeżeli pompa pracuje chwilę po włączeniu zapłonu to podwójny przekaźnik jest sterowany z ECU i podaje napięcie. Jeżeli stwierdziłeś brak zasilania cewki zapłonowej to pozostaje Ci sprawdzić cały obwód i wyeliminować przerwę. Cewka zapłonowa zasilana jest poprzez podwójny przekaźnik ale z tego samego punktu idą też zasilania np. na wtryskiwacze. Jeżeli...
Witam kolegów! Mam pytanie do kolegów elektroników: czy ktoś z Was może zdiagnozować usterkę i naprawić moduł CDI (16 pinów, TYPE 5WX-10) 5WXL 1F5WX-300E1 TZR 50 '07–'12 CDI YAMAHA TZR 50 RR RA031. Objaw jest taki, że podczas zapłonu brak jest zasilania cewki napięciem 12 V. W załączeniu zdjęcie modułu. Pozdrawiam Krzysztof
Nie wiem jak we wymienionym skuterze ale z mojej praktyki z różnymi zapłonami CDI wynika, że: Napięcie zasilania modułu CDI wynosi od 200 do 330V przy czym nie spotkałem się z przypadkiem takim, aby moduł którego napięcie zasilania wynosi 300V zasilić 200V i żeby skuter nie zadziałał. Dostateczna iskra na świecy pojawia się przy m/w. 100V Oporność wynosi...
Miałem malucha i u mnie zasilanie tej dyszy było z cewki zapłonowej. W Polonezie też była podpięta pod zasilanie cewki, więc tak jest chyba normalnie. Niestety nie mam żadnego schematu pod ręką. W każdym razie napięcie ma zniknąć po wyłączeniu zapłonu, żeby odciąć paliwo na wolnych obrotach w celu wyeliminowania samozapłonu. :)
Po włożeniu przekaźnika napięcie na dwóch stykach cewki wynosi tyle co akumulator. Czyli nie działa sterowanie cewki. Jeżeli przy włożonym przekaźniku na cewce masz napięcie akumulatora to jak sterowanie nie działa? Coś źle odpisujesz albo mierzysz do masy każdy pin osobno. Po włączeniu zapłonu pompa ma się na chwilę uruchomić i nie ma nic do tego...
Moduł Ducati energia jest przystosowany do zasilania z cewki wysokonapięciowej, ty masz stator bez tej cewki zasilającej. Do działania zapłonu z tym statorem jest potrzebny moduł DC-CDI i prostownik/regulator napięcia
Miał racje Diodabg , ale zamieszanie . Tyle my się opisali i na sprzeczali , a Ty zapominasz ,że masz alarm w tym japońcu. Na przyszłość (oby go nie było) , wyczerpujące informacje o jaździdle i usterce. Też jestem gamoniem , gdyż nie zapytałem o alarm. Tylko jeszcze jedno wytłumacz - co było z tym spadkiem napięcia na zasilaniu cewki WN i modułu zapłonu?
Prawdopodobnie zasilanie na cewki jest razem z zasilaniem pompy. Pojawia się na kilka sekund po włączeniu zapłonu i wyłącza. Następny raz włącza się, jak czujnik wału widzi obroty (przy kręceniu rozrusznikiem) włóż końcówkę pomiarową „od tyłu” wtyczki, wtyczka zapięta na cewce. Albo zamiast miernika użyj żarówki 21W. Sprawdzanie miernikiem na otwartym...
Powinieneś sprawdzić cewki zaworu gazowego. Jeśli nie ma przejścia do wymiany zawór gazowy. Może być także uszkodzony przewód elektrody jonizacyjnej. Jeśli mają przejście, a z płyty nie wychodzi napięcie na zawór gazowy, to niestety płyta do wymiany. Koniecznie zacznij jednak od sprawdzenia polaryzacji zasilania kotła. Bardzo ważne, aby faza była podłączona...
Czyli pewnie ABS, Mono-Motronic; http://obrazki.elektroda.pl/7469594000_1... Zgodnie ze schematem, sprawność bezpieczników F15, F18, oraz obecność napięcia 12V na skrajnych pinach modułu zapłonu oraz generatora hallotronowego po właczeniu zapłonu. Przy właściwych napięciach, tzn. obecnym zasilaniu cewki z modułem zapłonu, a braku imp....
15 napięcie po włączeniu zapłonu. Kostka stacyjki ? Jak nie masz napięcia na X5 pin 3, czarny przewód wg schematu, to nic nie masz. Stacyjką włączasz zasilanie tego 15, i może się zepsuła, a może przewód z niej do cewki i innych podzespołów silnika. http://www.corsa-b.cba.pl/Schemat1.JPG
Uwaga na piny 87 i 87a . W czarnym styk roboczy łączy 30 raz z 87 (po podaniu napięcia) a raz z 87a (bez napięcia). W niebieskim oba są zwarte, dostają napięcie po włączeniu zasilania cewki. Jeśli ma służyć np. odcinaniu zapłonu czy popmpy paliwa - nie sprawdzi się!
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
Jeżeli jesteś absolutnie pewny, że na pozostałych przewodach masz napięcia akumulatora, to wychodzi na to, że pinie A1 w AsTronic ECU (pokrywa skrzyni) (czyli na przewodzie 1234) też masz napięcie akumulatora, a nie po zapłonie, to stąd możesz mieć taką usterkę. Jeżeli skrzynia AsTronic nie jest wprawiana w stan "uśpienia" poprzez wyłączenie zapłonu,...
Z czym masz problem... znajdź schemat jakiejkolwiek chińskiej 125'ki (np. współczesne Romety, Junaki). Podłączenie jest proste jak drut. Stacyjka ma 4 przewody i 2 pozycje kluczyka: 0/STOP - zwarty czarny z kawałkiem blachy (podłączony do masy) z zielonym (podłączonym z wejściem gaszącym modułu) 1 - zwarty czerwony (+ akumulatora) z czarnym z wsuwką...
Skuter marki SIM jakie napięcie powinno być na cewkę wysokiego napięcia i zasilania cewkę cewki
No nie bardzo ci to wytłumaczył. Kiedy alternator nie pracuje na styku D+ nie ma masy lecz jest zasilaniem regulatora napięcia, dlatego żaróweczka świeci to jest obciążenie regulatora zasila tym prądem wirnik a tym samum szczątkowy magnetyzm wirnika dlatego się mówi że to prąd wzbudzania, to jest bardziej złożone niż myślisz. A kiedy alternator pracuje...
Poprawka, jednak wydaje mi się że nie odpali. Na schemacie widać że jest to jednak niemożliwe, choć moduł zapłonu jest odrębny, to posiada zasilanie z moduł zapłonu, z uzwojeń głównych, a z kolei uzwojenia te wzbudzane są z inwertera Chyba nie, kolego. Bawiłem się dogłębnie tym modelem agregatu i dam głowę, że iskra bez inwertera jest. Tylko silnik...
Jaka stacyjka powinna być fabrycznie zastosowana? Stacyjka od Diesla którą tutaj ktoś założył nie nadaje się do silnika z zapłonem iskrowym, ponieważ dochodziło do przerwy w zasilaniu układu zapłonowego. Przywróciłem instalację do porządku, ponieważ przewody były łączone na skrętkę. Wyszło że stacyjka musi mieć cztery konektory, jeden osobny do zapłonu...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Jeśli motocykl nie jest fabrycznie wyposażony w lampę przednią, to odpowiednich cewek do jej zasilania nie będzie (bo i po co?). Wtedy nie masz wyjścia, musisz walić bezpośrednio z akumulatora. Tylko dalej pamiętaj że akumulator w takiej sytuacji jest głównie do zasilania zapłonu a to nie wymaga wiele prądu. Więc ładowanie będzie słabe. W rezultacie,...
Właściwy regulator jest tu zaznaczony jako "czarna skrzynka"... to bardzo prymitywny układ, bez sterowania prądem wzbudzenia, jego działanie ogranicza się do zwierania cewki prądowej alternatora do masy gdy chwilowa wartość napięcia przekracza ustalony próg. Napięcie idące na światła jest mniejsze niż to ładujące akumulator i jest napięciem zmiennym....
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Witam. Troszeczkę wyjaśnień. " Magneto " nie jest żargonową nazwą prądnicy tylko najprostszym systemem zapłonowym, stosowanym w silnikach z zapłonem iskrowym ( benzynowe ). W takiej instalacji mogą powstawać przepięcia w momencie rozwarcia przerywacza. W celu zabezpieczenia innych odbiorników przed skutkami przepięć zastosowano trzy (zazwyczaj) cewki,...
Do postu wyżej. Napięcie na cewkę jest podawane cały czas po przekręceniu kluczyka. wysokie napięce uzyskujemy przerywaniem masy. w nowszych systemach jest układ, który odcina zasilanie cewki jeśli silnik nie pracuje przez określony czas. Odciecei cewki nie sprawdzi się jeśli masz w aucie system bezrozdzielaczowy (dwie cewki podwójne) lub cewkofajki....
Witam. Rozwiązałem ten problem. Skuter qingqi 50, moduł ten sam co w tytule. W moim przypadku skuter po rozgrzaniu gasł i nie miał iskry, padł moduł a sprawdziłem to przez nagrzewa nie go opalarką kiedy cała reszta była zimna, jak nagrzał się iskry nie było. Przypomniałem sobie że robiłem kiedyś podobny skuter tylko ze Suzuki ap50, tam też nie ma impulsatora....
Specyfikacje napięcie zasilania: 12 V opór cewki wtórnej: 7 000 - 14 000 omów Diagnostyka Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Sprawdzić opór cewki wtórnej: Wyłączyć zapłon. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 1 i 4 lub 2 i 3 świecy zapłonowej w cewce zapłonowej. Porównać...
Witam, Najprostszym sposobem będzie zastosowanie tego prostego układu zasilania. Podłączasz się bezpośrednio pod prądnice. http://obrazki.elektroda.net/75_12319485... Też kiedyś miałem taką maszynke :) ,ale sprzedałem za długotrwałą namową.Akumulator służy tam tylko do zasilania świateł postojowych,kierunkowskazów,stopu i klaksonu.Są tam trzy cewki:jedna...
a włączyło po zgaczeniu silnika (czyli na postoju) Czyli może to być sterowane pozycją kluczyka - jak jest włączony zapłon to urządzenie się wyłączy, a jak przekręcisz kluczyk na OFF to się włączy. W takim wypadku przekaźnik z #2 (lub podobny samochodowy z cewka na 12V, i stykiem NC - 87a) będzie dobry. Połączenia jak opisałem. Zasilanie cewki z miejsca...
To jest nazwa tego urządzenia a zwie się ELEKTRONIKA ale przy tej nazwie jest cyfra chyba 6.Taki model tego urządzenia wykonałem sam i przetestowałem na ww Fiacie 125 Opis takiego urządzenia był zamieszczony w książce ELektryka w moim samochodzie.W jednym ze starych egzemplarzy Młody Technik był też opisany tego typu moduł zapłonowy podobny do tego...
Nareszcie mogę zakończyć temat ponieważ skuter w końcu działa. Jest to układ zapłonowy CDI. Schemat elektryczny zamieszczony w service manual jest mocno uproszczony, dlatego tak błądziłem. Zakupiłem oryginalną cewkę zapłonową, ale nie przyniosło to efektu ponieważ moduł limitera prędkości również jest uszkodzony(skuter startował na kilkanaście sekund...
Witam a ja mam problem z kątem wyprzedzenia zapłonu w takim skuterze. Na początek chciałbym sprawdzić podzespoły, potrzebowałbym wiedzieć: Rezystancje cewki WN Rezystancje impulsatora Rezystancje cewki zasilającej, napięcie zasilania. Skuter to jakiś Zico typowy chińczyk 2t Był spalony moduł wymieniłem i skuter odpala, lecz nie wkręca się na obroty....
może to wina iskrownika i aby go sprawdzić należy spróbować zapalić silnik i sprawdzić czy są przednie światła Akurat to bzdura, bo zasilanie modułu, jeśli AC, nie ma nic wspólnego z zasilaniem świateł. to dwa osobne obwody. Więc światła mogą być, a zapłonu nie. Pierwsz rzecz, odepnij przewód czarno biały od modułu i spróbuj odpalić. Jeśli zapali,...
Połączenie z masa mam dobre, nawet dałem dodatkowy przewód do regulatora połączony do masy aby mieć pewność prawidłowego połączenia masowego. Tak sobie myślę, w Unie ostatnio zmieniłem regulator i ładuje ze światłami 14,2V i bez świateł 14,5V - i gdyby odłączyć od cewki zapłonowej to wydaje mi się że wskoczyło by napięcie na 14,7V A że w silniku z zapłonem...
Ale w 126p to starcza i nie trzeba nic więcej kombinować. Proponuję zgłębić temat. Nie możesz podłączyć cewki na napięcie 6-7 V pod 12 V, bo będzie iskrzyć, grzać cewkę, wypalać przerywacz, przebijać kondensator i przewody. Nie wspominając już o samej cewce, która w momencie wyładowania może dostawać przebicia międzyzwojowego. Takowego przebicia cewki...
Rezystancję przewodów podam popołudniu, jak będę w domu. Moduł mam taki sam jak na zdjęciu https://obrazki.elektroda.pl/1421945400_... - teraz pytanie jak sprawdzić czy to jest moduł DC- CDI . Przeszukałem google jednak nie znalazłem odpowiedzi, obrazka jaki posiadam moduł . Różnie piszą na internecie odnośnie modułów jedni sprzedają...
Nie pytam o sklejanie przekaźnika, bo by szyby działały bez zapłonu, tylko czy jego pin 86 nie jest cały czas pod prądem, bo mi tu najbardziej pasuje walnięty przekaźnik. Stacyjka zasila cewkę przekaźnika (+86, stały - 85), po jej wyłączeniu nie powinno być zasilania cewki. A jest, bo wraz ze "zniknięciem" przekaźnika, znika też upływ prądu. Jak widać...
Faktycznie nie grzeszysz nadmiarem wiedzy samochodowej. Obiecany miernik już dawno należało wziąć do ręki i używać. Ja tego plusa po zapłonie najchętniej szukałbym w rejonie skrzynki bezpieczników lub samej stacyjki. Ale nie znam tego samochodu więc może to nie być najlepsze wyjście. Cewka u ciebie to jest oczywiście 1. Jednak jeśli lampy mają przetwornice...
Cewka samochodowa jest zasilana z akumulatora prądem stałym o napięciu 12 Volt , działa i się nie zepsuje , dlaczego ? A czytasz co było napisane? Nawet jak w starych układach z przerywaczem napięcie było podawane z zasilania 12V to impuls wysokiego napięcia powstawał w momencie rozwarcia styków przerywacza który łączył druga stronę cewki z masą. Cewki...
Bardzo dawno miałem do czynienia z Jawą a z dwucylindrową mało. Patrząc na załączone schematy nie potrafię zgadnąć jak steruje się iskrą dla dwóch cylindrów i gdzie podłączyć dwie cewki zapłonowe. Podłączenie do jednego zasilania i napędzanie jednocześnie dwóch obwodów to chyba niedorzeczne. Jak czytam schemat to akumulator jest tutaj marginalny (dla...
W Becie masz zapłon TCI. Zasilanie (+12 V) masz na przewodzie niebieskim, natomiast na przewodzie biało-czerwonym jest kluczowanie masy z ECU. Wyprowadzenia cewki nie mają połączenia z masą (obudową). W Loncinie jak i w większości chińczyków masz zapłon typu CDI. Cewka ma tylko jedno wyprowadzenie, a drugie jest na obudowie (masie ramy). Cewkę od Bety...
Nie ma takiej możliwości, to nie perpetum-mobile. Napisz poprawnie jednostki elektryczne. Z założenia, jeśli cewka pobiera z zasilania 1W to jest prąd około 0,083A. Cewka zapłonowa działa impulsowo, magazynuje energię w rdzeniu (lub kondensatorze, zależy jaki typ zapłonu masz na myśli) i oddaje ją w postaci impulsu wysokonapięciowego ( zasada indukcji...
Proponuje odcięcie zapłonu, na gazie i na benzynie nie odpali bo nie bedzie iskry. Przerwa musi być w obwodzie zasilania cewki badź cewek wysokiego napięcia. Można odciąć dopływ prądu do elektrozaworów gazu ale na benzynie w takim przypadku bedzie chodził więć to zadne zabezpieczenie :)
Dzięki BANANvanDYK za udostępnienie schematu. Niestety jest on bardzo nieczytelny. Cięzko określić funkcje elementów. Wygląda jakby zasilanie szło z jednej cewki "bezmasowej" a zapłon był jakimś wariantem zapłonu megnet. Mogę się mylić proszę mnie "wyprostować". Jednak to widać odnośnie ładowania niesie nadzieje na użycie jakiegoś regulatora od quada...
Witam. Tak na wstępie szukanie bezpiecznika od gazu bym odpuścił, gdyż nawet brak zasilania sterownika gazu powoduje, że auto odpali na gazie. Centralka od gazu podpięta jest przeważnie pod zasilanie cewki zapłonowej, więc wygląda na to, że nie masz napięcia po zapłonie. Czy na pewno dobrze została sprawdzona kostka stacyjki? Jeżeli tak to trzeba sprawdzić...
W jaki sposób kolega zasila ten moduł? Jeżeli z transformatora 50Hz podłączonego do uzwojenia alternatora co sugeruje drugi schemat to sytuacja nie powinna się zmienić w stosunku do klasycznego zapłonu CDI. EDIT: Tak. Q2 służy do blokowania pracy przetwornicy. Blokuje w czasie trwania dodatniej części sygnału z impulsatora, ale też zapewnia stabilizację/ograniczenie...
Skoda fabia 2004 1.4 75KM silnik BBY bez gazu wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Świece wymienione, wtryskiwacze wyciągnięte, sprawdzone ok. Ciśnienie paliwa 3 bary stałe. Kompresja 14-15 na każdym cylindrze. Podciśnienie 430 milibar. Serwo, odma zaślepione bez zmian. Egr sprawny, wyciągnięty testowany na stole, zawór par paliwa zaślepiony...
Wydaje mi się , że nie jest to uszkodzenie cewki... bo gdyby była uszkodzona, nie odpalił byś go... Najpierw sprawdź, czy oby masz masę na cewce! Czasami styki się tak pobrudzą smarami że nie ma masy i cewka wariuje. Ja akurat mam ten problem właśnie w tej chwili. U ciebie jest komputer, więc, jeśli nie będzie zasilania na cewce, komp pokarze błąd cewki...
Panowie Przyczyna takiego stanu jest bardzo prosta a mianowicie cewki z modułem są zasilane stałym napięciem a nie po stacyjce i dopóki obraca się wał korbowy silnika będzie iskra.Proponuję zamontować przekażnik na przewodzie zasilającym cewki i wysterować go tak aby po wyłączeniu stacyjki rozwarł obwód zasilania ceweki modułu.
Nie rozumiem stwierdzenia o braku napięcia na świecach. Może chodzi ci o brak iskry? Sprawdź zasilanie cewki WN (czy pojawia się po włączeniu zapłonu) i sygnał z czujnika położenia wału. To moje spostrzeżenia i mogę nie mieć racji co do usterki więc niech inni też się wypowiedzą.
CZE! Odcinanie zasilania pompy paliwa albo ZASILANIA cewki zapłonowej nie wiele da przy fachowcach, bo wystarczy żabkami podać napięcie prosto z aku i odjazd gotowy. Najlepiej odłączyć przewód sygnału masowego na cewkę zapłonu, może być też czujnik położenia koła zamachowego (jeśli masz elektroniczny zapłon), a można też ZWIERAĆ przewód sygnału masy...
aparat masz czyli klasyczny układ zapłonu słuchaj znajdź przewód co idzie od cewki ale nie do aparatu tylko on idzie we wiązkę bo do cewki zapłonowej w klasycznym układzie zapłonowym idą dwa trzy przewody jeden to B+ czyli ten do stacyjki i tam powinno być względem masy samochodu 12V tyle co w akumulatorze po włączeniu zapłonu tyle powinno być drugi...
Z cewek wychodza cztery przewody. Brązowy czarny czarno-czerwony i czarno -żółty. Ktory to zasilanie?? Centralka nie ma z nimi nic wspólnego. Może i alokalizowałbym to napięcie ale nie wiem który zasila cewki:]
Witam wszystkich szukam pomocy w odpaleniu passata b5 z 2000r. z silnikiem 1.8 T. Auto kręci lecz nie odpala. Dostaje paliwo. Problem leży w tym że nie dostaje prądu na cewki. Sprawdzałem i jedyne napięcie dochodzi do modułu zapłonu na obudowie filtra powietrza. Dokładnie na wtyczkę 5 pinową (sprawdzane diodą,która mrugała podczas kręcenia na 1,2,4,5...
Do rozdzielacza to raczej nie. Musisz podłączyć to do przerywacza i zasilania. Układ ten ma za zadanie przerwać prąd cewki i wytworzyć wysokie napięcie. Odciąży on przerywacz i zapewni odpowiednio dużą iskrę na wolnych i wysokich obrotach, oraz przy słabej baterii.
pełny schemat to raczej tylko serwisówka...:( sprawdz połączenie między impulsatorami a modułem, napięcie zasilania modułu, połączenie między modułem i cewka, wyłącznik zapłonu w lewym zespolonym na kierownicy, sterowanie blokadą(wyłącznik na stopce bocznej, dioda po drodze ,czujnik sprzęgła) jeśli to wszystko oki to raczej tylko moduł. Daj fotke modułu...
Na pewno masz tą samą wersję co jest schemat (S51/1 C), gdyż podejrzewam że masz instalację ze światłem Halogen HS1. W prawym schowku (tam gdzie filtr) będą trzy moduły: moduł zapłonu, układ ELBA (4 złącza) i układ EWR (6 złącz i radiator). Najprawdopodobniej masz problem z tym układem EWR. Jest to ogranicznik napięcia dla światła halogen, posiada jeszcze...
Tak dokładnie to tamta przetwornica daje stabilne 70-120V a od zapłonu jest oddzielny zapłonnik. Ogólnie to bardzo dobrze byłoby użyć projektu c4r0 gdzie cewki zapłonowe zasilał podwojonym napięciem sieciowym. Wtedy można by użyć albo normalne napięcie sieciowe albo jedną cewkę z jakimś rezystorem w szeregu by napięcie miało zamiast szczytowych 45kV...
1 -to zasilanie 2 -masa 3 -sygnał z ecu do sterowania Plus pochodzi z IFS (Ignition Failure Sensor), a ifs jest zasilany plusem po zapłonie. No i oczywiście napięcie pojawia się dopiero wtedy jak silnik się kręci.
Od paru lat jeżdżę Hondą PC800, ale temat generalnie powinien obejmować chyba każdy starszy motocykl nieposiadający kopki startowej. W swojej Hondzie mam, jak można w necie zobaczyć, piękny bagażnik z tyłu, co bardzo kusi mnie do sprawdzenia zasadności zmiany układu elektrycznego na zasilanie z dwojga akumulatorów. I tu stary, ale jeszcze nigdy nie...
Zamówię cewkę i zobaczymy co dalej ? Ale pomoc dalej wskazana. ======================================== Sprawdziłem wtrysk.Po podłączaniu przerywanego zasilania 12v , słychać pykanie. Czekam na cewkę , ale nie jestem jeszcze przekonany , że to ona jest winowajcą ?? ========================================... Chciałem sprawdzić , czy wtrysk...
( Sterowanie -cewki przekaźnika zezwolenia na wtrysk) ma +12v po zaplonie niestety brak gdy odłączę kostkę B ECU(120) napięcie się pojawia zasilanie jest bez zapłonu a na zapłonie go brak jest bez wtyczki b ECU Nie rozumiem tych zdań :crazyeyes: Czy połączenie pomiędzy 3AA pomiędzy 120a 1337 jest sprawne ? To jest "minus" sterowania przekaźnikiem zasilania...
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
Witam. Niestety istnieje wiele przyczyn dlaczego tak się dzieje :/ z elektrycznych przyczyną może być: nie kontakt na którymś złączu, przebicie na cewce zapłonowej (ta z żółtym przewodem) przebicie żółtego przewodu do masy, uszkodzony regulator napięcia (czarny przewód zasilanie elektryki- sprawdź czy nie zanika napięcie) uszkodzona pompka paliwa (niebieski...
http://images34.fotosik.pl/336/39a37df35... Po podaniu zasilania cewki przekaźnika, ten przeskakuje lecz czas przeskoku jest zbyt mały, by radio się wyłączyło. Jakiś układ opóźniający zastosować? Na czym oprzeć taki układ? Chodzi w tym sposobie na logikę zapłonu o to że po wyłączeniu zapłonu przekaźnik przeskakuje i na chwilę jest zanik napięcia,...
Witam, Auto zgasło w trakcie jazdy. Myślałem, że to cewka i na ślepo ją wymieniłem, nic to nie dało. Następnie kupiłem halla i dalej nic. Rozdzielacz, paluch i kable są dobre. Na wtyczce do cewki, na zasilaniu stałym (czarny kabel) w trakcie rozruchu napięcie oscylowało pomiędzy 6 a 9v, podpiąłem je do akumulatora dla testów i dalej nic. Na wtyczce...
Tak jak pisze poprzednik, wykrecasz aparat (bo tak jest łatwiej kręcić jego osią) i przy podpiętym zasilaniu mierzysz miernikiem napięcie pomiędzy "+" a "0" ("0" - tak jest opisane wyjscie impulsów masy z czujnika) - przy wolnym obracaniu osią powinno się "pojawiać" i "znikać" napięcie zasilania (no może ciut niższe). Piszesz że iskry brak więc w sumie...
bo jezeli nie jest to DCI ze wzgledu na ten tranzystor Darlington, to dla czego wszedzie jest opisywany jako DCI nawet w sklepach gdyby nie byl to tez by tak pisali ? Jak to zweryfikowac ? Cewka jest na 99% do tego moto. Jade do skuterowcow z tymi gratami .. Ujmijmy to tak, fabrycznie w Twoim moto masz zapłon elektroniczny (nawet na schemacie jest...
Przekaźnik ma wyjścia załączające cewkę i wyjścia prądowe. Trzeba sprawdzić napięcie sterujące przekaźnikiem. Po włączeniu zapłonu na przekaźniku powinien pojawić się plus. Jeżeli jest to małogabarytowy przekaźnik bez elektroniki to plus powinien pojawić się na styku oznaczonym 86 to jest jedno wejście zasilania cewki załączającej. Drugie wyjście z...
a założymy się że nie!? Do 12V to ono może spada przy obciążeniu (bo żarówkę zaświeci), normalnie jest takie ze czuć jak Cię "prąd poraża". Skoro jak twierdzisz ma wynosić 12V to niech nam kolega zmierzy opór cewki od świateł i od zapłonu. Jeśli jest tak jak mówisz, to powinien tylko nieznacznie sie różnić... Bo ja wiem że cewka od zasilania zapłonu...
Fajkę to zmierz miernikiem omomierzem a nie na skuterze . Na nim może działać gdyż cewki WN w skuterze są nisko omowe i dają dużo wyższe napięcie iskry . Samo zasilanie takiej cewki zaczyna się od 50 V na wolnych obrotach a kończy w granicach 300÷400V . Komarek i Romet starszy typ to już inna bajka zapłonu który był bardzo wrażliwy na zalanie o raz...
Panowie, bez przesady! Jeśli odetnie się pompkę to ktoś odjedzie na gazie! Nawet jeśli samochód ustawiony by był na odpalanie na benzynie to wystarczy przełączyć na wymuszony gaz i odjazd... Trzeba rozłączyć przewód idący na cewkę zapłonu, ale nie ten od ZASILANIA cewki tylko ten od przerywacza zapłonu. Jak by był odcięty od zasilania cewki, to mądry...
Zobacz czy masz iskrę na świecach. Jak brak to odłącz przewód wyskoiego napięcia od od aparatu (ten co idzie do cewki) i tam podlacz swiece. Jak brak dalej iskry zobacz czy cewka jest zasilana (przeciwległe przewody,pamiętaj o włączeniu zapłonu ;)). Jak napięcie dochodzi to coś ze sterowaniem lub cewką. Zobacz czy czujnik Halla jest zasilany (też przeciwległe)....
Witam,mam motorower Zipp Neken pojemnośći 72cc(139 FMB). Miałem problem z instalacją a mianowicie miałem zbyt małe napięcie ładowania oraz zasilania odbiorników typu(żarówki itd).Doszedłem do wniosku,że trzeba wymienić zapłon,bo cewki były już stare.Kupiłem nowy zapłon od ATV(6 cewek).Problem jest taki,na kostce z wyjścia z zapłonu miernik wskazuje...
Te "ognie" to wyładowania koronowe. Jeśli chodzi o odległość zapalania łuków z ZVS tudzież napięcie wyjściowe, jest to zależne jak dobierzesz układ LC i jakie masz zasilanie. U mnie zapalają się koło 3cm, dałoby radę więcej ale trzeba by je zalać olejem + nie chcę ryzykować uszkodzenia wyselekcjonowanej parki której teraz używam... Podobne efekty (jeśli...
Cewka ulegnie niemal natychmiastowemu spaleniu, dostarczając swoistego rodzaju wrażen termiczno -zapachowych. No chyba nie taka klasyczna np od Syreny. Syrena nie miała rozdzielacza tylko 3 cewki i 3 przerywacze. Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu (nie rozruchu) cewki dostawały zasilanie i z trzech to najwyżej jedna była rozłączona przerywaczem...
Patrząc szybko na schemat — na schemacie Hayensa jest przedstawione wnętrze skrzynki bezpieczników, a w niej przekaźnik rozrusznika, diody układu interlock zapłonu i przekaźnik świateł (automatyczne załączanie + blokada przy kręceniu rozrusznikiem). Sterowanie przekaźnikiem od strony masy idzie przez przełącznik (styki NO-NC) na dźwigni sprzęgła — albo...
Wiem, z tutaj potrzeba zasilania 12v i liczyłem się z tym. Myślałem aby zastosować cewki tak, by każda dawała po 4v co po połączeniu dawałoby 12v. Układ wymaga stabilnego zasilania, czyli inaczej mówiąc akumulatora wraz z układem ładowania. Myślałem aby zastosować cewki tak, by każda dawała po 4v co po połączeniu dawałoby 12v. To jest jakiś pomysł,...
Witam,samochód Audi A6 C5 2002r LPG 125kW/170KM Kod silnika BDV Automat. Problem polega na tym że auto falowało na wolnych obrotach +/-100 obr czasem mniej. Delikatnie szarpał przy nagłym dodaniu gazu. Auto kupiłem dość niedawno, wymieniłem w nim jak na razie rozrząd. Wczoraj podczas jazdy nagle auto straciło moc, olbrzymi problem żeby przyśpieszyć,...
Witam !!! Trochę późno ale może komuś się jeszcze przyda. Jeżeli pojawiają się następujące błędy naraz: P0351 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka" P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" P0353 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka" P0443 "Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz....
ten mostek jest niebezpieczny bo jak widzisz po schemacie podaje napięcie też na pompę paliwa, więc myślę że immo Ci odcina, albo sam moduł jest wadliwy( częsty przypadek po zalaniu). sprawdźsterowania na przekaźniki, czyli masy na wzbudzeniu i zasilania obwodu cewki . pozdrawiam Witam Na poczatku Wszystkiego dobrego w Nowym Roku 2012 Jaki związek...
Odgrzebuję temat. Mam problem - kupiłem cewkę do fabii, która okazuje się cewką z felicii. Cewka jest identyczna, pasuje do rozstawu świec. Ma jednak inną wtyczkę. Wtyczka też jest 4 pinowa. Na tej z felicii też są dwa przewody grube i dwa cieńsze. Sprawdzałem napięcie na poszczególnych pinach od 1 do 4 po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu multimetrem....
Energię wyładowania można znacznie zwiększyć stosując zamiast darlingtona N-MOSFET. Co do mas: zasilanie uzwojenia pierwotnego podłączamy do złącz śrubowych cewki (przynajmniej w przypadku mojej olejowej z jakiegoś opla), drut ogrodzenia podłączamy do wyprowadzenia na rozdzielacz zapłonu, uziemienie to metalowa obudowa cewki. Kolejne bzdury! Energię...
dobrze byłoby podłączyć ten czerwony przewód przez przekaźnik (dobrze też zabezpieczyć to bezpiecznikiem - nie większym niż 5A) do punktu w którym pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu a cewkę sterującą przekaźnika podłączyć do punktu zasilania świateł mijania co spowoduje rozłączenie LED w momencie włączenia się świateł mijania.
Cewki wszystkie nowe też wpadły mi na myśl gdy klient powiedział mi że wymienił ale objawy nie pasują , no i miał błąd wypadania zapłonu Napięcia na mierniku prawidłowe przynajmniej zasilania 12V i 5V na sterowniku na przepustnicy i na pedale gazu. Zastanawia mnie cały czas odczyt położenia przepustnicy oraz położenia pedału gazu Przepustnica otwiera...
Tak, za schowkiem pasażera jest przekaźnik, u mnie jeden, i analizując schemat trzeba dać napięcie na jeden z końców cewki, zasilanie na styk "roboczy" jest cały czas, nawet bez zapłonu. Ten przekaźnik jest wyzwalany ze sterownika, rozłączany jest np. w przypadku gdyby wentylator był zablokowany mechanicznie, nie mógł ruszyć itp., ale mniejsza o to....
Chyba jednak należy dobrze wiedzieć z czym mamy do czynienia. Cewkę zapłonu bateryjnego zasilamy napięciem 12 V a zapłonu CDI możliwe, że nawet 250 V. Czasy trwania impulsów też inne. W tym przypadku niekoniecznie cewka ale też moduł CDI może odmówić posłuszeństwa. Z powodu o którym wcześniej przekładnia cewki może być inna.
Jaki kontaktron? Gdzie? Jako czujnik zapłonu? Spotkałeś się kiedyś z takim rozwiązaniem? Więc nie pisz głupot! Tam jest albo czujnik halla albo cewka wyzwalająca. I ani w jednym, ani w drugim przypadku NIE MOŻNA podłączyć do tego bezpośrednio cewki. Musi być moduł, który będzie formował zbocze. 1 i 2 oraz 3 i 4 to są zdublowane styki. Są podwójne dla...
Warystor zapobiega zniszczeniu reszty elementów (tranzystora, kondensatorów czy diod). Też. Zwyczajnie, następuje odcięcie zapłonu (zasilania CDI) powyżej jakiegoś tam napięcia generowanego przez zespół koło magnesowe - cewka. Bardziej stabilizacja na jakiejś prędkości obrotowej. To jest układ ładowania kondensatora CDI jednym impulsem. Pisałem o tym...
Wał korbowy silnika spalinowego 4-suwowego wykonuje 2 pełne obroty na 1 cykl pracy, w którym występuje 1 zapłon. Z tego wynika ilość impulsów w czasie, jaka jest generowana dla obrotomierza. Czyli dla prędkości 3000 rpm, mamy 50 obrotów na sekundę, lub 25 impulsów zapłonowych w cylindrze. Jeżeli silnik ma 4 cylindry, to zazwyczaj sygnał dla obrotomierza...
2011r 1,6 ecoboost JQDB Auto przyjechało z zdemontowana głowicą, poskładane, rozrząd na ori blokady. Pierwsze odpalenie - cięzko zapalił, ale chodził, lekkie wypadanie zapłonów, nowe świece poprawione masy, auto odpaliło na strzała. Zagrzało się zgasło, wystygło znów odpaliło, z każdą kolejną próbą coraz gorzej paliło. Instalacja cewki-ecu sprawdzona...
Witam, Jestem posiadaczem motoru Mińsk 125. W motorze nie ma iskry, co wynika moim zdaniem z niesprawnego modułu lub prądnicy. Schemat instalacji bez akumulatora (są też z akumulatorem, mnie interesuje ta) : 817303 Schemat elektryki do motocykla Mińsk 125 (bez akumulatora): 1-Kierunkowskaz przedni. 2-Lampa podświetlająca prędkościomierz . 3-Lampka kontrolna...
Podając stałe +12V na wejście zasilania modułu AC-CDI, zrobiłeś zwarcie i spaliłeś moduł. Przy okazji mogły się uszkodzić przewody w instalacji elektrycznej, w szczególności przewód masowy modułu zapłonowego, ponieważ masa w instalacji elektrycznej Peugeotów ma jeden wspólny punkt masowy. Przy okazji sprawdź masę silnika (masa rozrusznika) oraz przewody...
Dzięki wszystkim forumowiczom za chęć pomocy. Na szczęście Megi wreszcie odpaliła. Przyczyną był brak zasilania cewek wysokiego napięcia i przekaźnika od pompy paliwa - przerwa na dwóch przewodach w wiązce. Gdyby nie schemat który zdobyłem z wielką trudnością to pewnie nie doszedłbym do tego. Jedno co mogę powiedzieć a są to chyba moje najważniejsze...
Utknąłem Znalazłem wtyk pasujący 1:1, ale auto "cegła". Podmieniłam BSM jest stałe na bezpieczniku od zasilania ECU F1, brak komunikacji z ECU i ABS. Napięcie na F10 czasami po podłączeniu klemy i przekręceniu zapłonu pojawi się na 1-2 sek, a później za kolejnym razem już nie pojawia się. Czasami po podłączeniu aku i przekręceniu kluczyka jest tryb...
Faktycznie ale L150, L151, T150, C151, C152 tworzą filtr przeciwzakłóceniowy i bez L151 i C152 radio będzie normalnie pracować jedynie mogą przenikać zakłócenia np. od zapłonu. Zawsze można w takim wypadku dać lepszy filtr na kabel zasilający. Wersja z diodą szeregowa jest bezpieczniejsza niż z równoległą; W poważnym sprzęcie tak nie robią. Chodzi o...
Kabel od świecy nie wygląda żeby miał przebicie. Tego się nie sprawdza na oko. Ssanie tu nic nie moge powiedzieć ponieważ nie mam jak sprawdzić. Przecież tam jest elektrossanie i można ocenić jego pracę. Choć przy odpalaniu przy gorącym silniku akurat nie powinno ono przeszkadzać. Przede wszystkim sprawdź, czy jak skuter nie chce odpalić, to masz iskrę....
Przecież może być dokładany "immobiliser" (to szumna, oficjalna nazwa montażysty) a tak naprawdę odcięcie zapłonu i padło, takie różne badziewia na "pastylkę" na breloczku... Dobrze mówię? A naprawdę to autor jest "przekonany" że to nie cewka, przewody itd. A czy sprawdzał konkretnie napięcia, czy tylko głebokie przekonanie; bo tak sobie będziemy dywagować.
kondensator cewki zapłonu wymiana cewki zapłonu napięcie zapłonu świetlówki
przewody jakiej firmy fotokomórek testowanie zegary honda
samsung renaissance samsung renaissance
Jak ustawić parametr P00 w piecu Termet Silver? Wahania palnika w piecu gazowym Termet Silver Pro