Zanim ktoś zdążył pomóc, pobawiłem się sam - oto co wykryłem, może się komuś przydać. Po pierwsze - jeśli w ekspresie do kawy Saeco czy Philips zaczynasz mieć problem ze spienianiem mleka (czasem nie zaciąga mleka z karafki), lub mleko nie jest tak dobrze spienione jak kiedyś, lub zauważasz wyciek wody na blacie pod ekspresem - koniecznie przestań...
Po odpięciu sterowania, jest cisza, cewki zaworów są bez napięcia , a na kolektorach pompek jest ok 18v (at)ElektrodaBot Dodano po 4 Bezpośrednia odpowiedź Wynik testu jest jednoznaczny: po odpięciu sterowania LOGIC napięcie na cewkach znika, a na wyjściach pomp widzisz tylko ~18 V. To oznacza: - moduł mocy (POWER) działa prawidłowo, - źródło problemu...
Ja miałem malucha z 86r i przejechałem na nim kilkanaście tyś i nic mu się nie stało. Z tego co pamietam wszystkie maluchy z rokiem produkcji po (podajże 86r.) były przystosowane do paliwa bezołowiowego - utwardzone gniazda i zawory. Nie ma więc problemu by na niej jexdziły roczniki z lat 90 :). wypadałoby czytać to co mądrzejsi ludzie wcześniej napisali!!!!...
Witam jaki koszt naprawy wypadającego gniazda zaworu ? Dodano po 18 Witam jaki był koszt naprawy wypadającego gniazda zaworu Dziękuję i pozdrawiam
Na cóż tu linki; Regeneracja maglownicy to z reguły wymiana uszczelniaczy i teflonowych elementów prowadzących. Profesjonalniejsza regeneracja, to obróbka listwy - szlifowanie szlifierką do wałków, poprawianie zębów listwy na jednakowy wymiar i nadwymiarowe zestawy uszczelniaczy. Podobnie z turbiną - wymiana osi wirników, elementów stanowiących ułożyskowanie...
Zawory te pasują zamiennie, nie wiem w czym problem ? Wymieniać trzeba komplety łącznie z gniazdem-tym dolnym. Dobrym sposobem na naprawę zaworu jest jego wypolerowanie papierem i pastą polerską, chodzi wtedy bez zacięć oraz dotarcie gniazda na kawałku szkła. Oczywiście ten zabieg ma sens do oryginalnego starego zaworu ruskiego.
1.Czy silnik w ogóle odpalił? 2.Zawór hamulca silnikowego podczas pracy(załączenia) powoduje zamknięcie zaworów wydechowych a nie otwarcie!(silnik musiałby pracować bo do działania hamulca potrzebne jest ciśnienie oleju) 3.Kto zajmował się naprawą głowicy?Jeżeli planowali to zapewne rozpinali zawory ,pytanie o poprawność montażu i właściwa weryfikację...
Kod błędu P1345 w Toyocie wskazuje na problem z położeniem wałka rozrządu i położenia wału korbowego. Jest to ogólny kod diagnostyczny układu napędowego, https://caphector.com/atoyota/techinfo.t... Mechaniczne: zabrudzony lub zniszczony czujnik, zużyte koło rozrządu, przestawiony...
W tej sytuacji musisz wstępnie poszukać mechanika który będzie w stanie określić czy taka naprawa jest możliwa. Serwis Renault Trucks lub inne.
Napewno do roboty głowica. Wyniana zaworów, naprawa gniazd. Wałek rozżądu nie koniecznie - weryfikacja po rozebraniu. To samo tyczy się tłoków i cylindrów. Nieprzestrzeganie terminów wymiany paska skutkuje kosztownymi naprawami. Choć zdarzyło mi się, że wymieniony po 20 kkm markowy pasek rozrządu zerwł mi się w Vectrze B 1.6 16V. Bez żadnego mojego...
Jeżeli dobrze mówię to zablokował się jeden zawór na pierścieniu. A swoją drogą czy ten pierścień powinien tu być i co zrobić żeby znowu nie wyskoczył. A jak to prawidłowo naprawić, żeby nie zepsuć? To nie pierścień, to "wyskoczyło" gniazdo zaworu, dość poważna sprawa, nie wiem czy da się prawidłowo to osadzić. Tam musi być szczelne na tym zaworze,...
Masz skatowany silnik, który pluje olejem w odmę, dodatkowo zimne powietrze i skraplająca się z niego wilgoć. Było oddać tę głowicę do profi regeneracji, wymiana zaworów bez naprawy gniazd skończy się znowu ich wypaleniem.
Głowice dajesz na szczelnośc i wyjdzie. A swoją droga jak mechanik się zna na naprawie to oceni jakość zaworów i gniazd itp.
"wygięta" nie jest, Gdyby była wygięta, to nawała by się albo do wyrzucenia, albo do kompletnej obróbki. Nie ma sensu zakładać jak była ściągana na uszczelkę,chyba że była ściągana z innego powodu to by można było odpuścić szlifowanie. Jakaś nowa filozofia widzę. Głowicę zawsze po zdjęciu sprawdza się pod kątem niepłaskości - służą do tego albo liniały,...
Witajcie, z racji rozebrania do remontu swojego samochodu, (Espero 1,5 DOHC) natrafiłem na "zagwozdkę". Otóż, jak nie mając oryginalnego przyrządu Daewoo do rozpinania i spinania zamków zaworów , ani też stołu służącego do tego celu, jak tego dokonać?. Może koledzy dysponują jakimś sprzętem "home made" i podzielili by się fotografiami/opisami tegoż?....
witam do stefanka1 ciesze sie ze poprawiłem ci humor nie miałem zamiaru proponowac Koledze D1978 zdejmowania głowicy i zwiazanych z tym czynności podałem tylko mozliwe niesprawnosci i naprawy silnika który ma miec zakładaną instalacje lpg wiele razy spotkałem sie z silnikami ktore miały zakładane instalacje i nie spełniały oczekiwan nabywcy ale powodem...
Nadal nie podałeś modelu gaźnika. Iglica powinna być prowadzona w gnieździe zaworu iglicowego i ew. od dołu w korpusie gaźnika. To jest takie rozwiązanie, które trudno uważać za szczelne i trwałe. Zużywa się gniazdo zaworu, końcówka iglicy, a wibracje pochodzące od silnika powodują zwiększanie poziomu paliwa w gaźniku. W przypadku naprawy zaworu iglicowego...
Cześć, zabieram się za naprawę zapasowej głowicy, po wstępnym sprawdzeniu luzu zaworów w prowadnicach stwierdziłem ze ssące zostawię a wymienię tylko prowadnice wydechowe. Chciał bym dopytać czy jak już ładnie wyczyszczę zawory żeby można było docierać w gnieździe to czy docierać je już po wymianie prowadnic czy jeszcze na starych?
Zluzowanie gniazdo zaworowe, tylko i wyłącznie, bolączka tego silnika, zaczyna się już przy 80k kilometrów przebiegu. Prawidłowa naprawa: weryfikacja mostków olejowych wałków rozrządu do kół zmiennych faz, jeśli nie podarte to remont głowicy +- 3-4k (16 gniazd, 16 prowadnikiem zaworowych, 16 zaworów) planowanie głowicy, jeśli stopki mają wyraźne ślady...
1. Szczelność ze względu na mokrą obsadę wtryskiwacza co należy wykonywać w wannie pod płytą a nie tak jak w C360 za pomocą zaślepki. 2. Wytaczanie starych przylgni lub wybijanie starych gniazd zaworowych ( o ile były już wstawione). Na pewno o głowicy od Zetora piszesz? Wtryskiwacz jest osadzony tak samo jak w C360 - gniazdo stanowi stalowa tuleja...
Ogólnie problem jest taki, że mimo, że kurek zakręcę to woda kapie. Da się dokręcić ale to tak na siłę. Tak jak pisał r103 powinna wystarczyć wymiana uszczelki. Ale najlepiej to kupić całą głowicę i tylko wkręcić i powinno działać, głowica to cena niewygórowana, +,- 15 zł. No chyba, że już są uszkodzone gniazda przylegania tej czarnej uszczelki (a...
Witam Wszystkich Kupiłem Golfa 1.4 75 km 55 kw - 140 tyś km podobno. Nietety okazało się że bierze olej i kopci na niebieskawo. Po rozmowie z dwoma mechanikami dowiedziałem się że w tych silnikach był problem z odmą itd. Zdecydowałem się na rozebranie silnika w warsztacie samochodowym . Okazało się że pierścienie są wytarte-zuzyte jeden tłok przytarty...
Głowica do wymiany (naprawy) zawór zagłębił się w gnieździe (po prostu usiadł-zużył się) typowa przypadłość chińczyków.
Słyszałem, że ten silnik ma za miękkie gniazda zaworów i instalacja gazowa spowoduje duże koszty naprawy zaworów. Ta, miększe niż w polonezie :D Co za bzdury, jakieś.
A mnie wygląda na to,że mechanik dał d..y i próbuje jakoś wyjść z twarzą naciągając cię na koszty. Skoro po wymianie bloku jest tak samo, a nawet gorzej (bierze olej), to znaczy, że diagnoza mechanika o uszkodzonym bloku była nietrafna. Ja w tym przypadku stawiał bym na głowicę (uszkodzony zawór lub gniazdo, pęknięta sprężyna-zawór się nie domyka)....
Pomogła dopiero wymiana sterownika i położenie dodatkowej masy.Problem pojawił się jednak jeszcze inny silnik zaczął brać olej. Wymiana uszczelniacze zaworowych dopasowanie gniazd i zaworów oraz pierścionków. Polecam gorąco ten model k12 sama przyjemność naprawy 😥
Kolizyjny. Naprawa nie droga - zawory po kilkanaście zł, dźwigienki grosze - najdrożej wyjdzie robocizna, docieranie zaworów do gniazd, plus montaż i demontaż głowicy. Nawet nie wszystkie będzie trzeba wymieniać. Tak apropos - 1,6 ponoć jest niekolizyjny, a zdarzyła mi się pęknięta dźwigienka po pasku - w dodatku rozpięła zawór...
Na początku należy odkręcić część głowicy w której znajduje się zawór, następnie sprężonym powietrzem wydmuchać element uszczelniający, wykręcić trzpień zaworu łapiąc go szczypcami przy samym zaworze- sześciokąt jest, jeśli był z czarnego plastiku to w zaworze jest gwint m5 i śrubą m5 po wkręceniu wyciągamy zawór, jeśli jest niebieski plastik to w zaworze...
Wżery w tych miejscach nie są niczym nadzwyczajnym, natomiast na zdjęciu widać wyraźne pęknięcie mostka między gniazdami zaworów na 5 cylindrze. Czy szlifierz kontrolował szczelność głowicy po naprawie?
opłaca się wymienić panewki bo wał w stosunku do panewek niewiele się zużywa. Jak wymienisz prowadnice, to trzeba wówczas obrobić gniazda a obróbka gniazd najlepiej jest zrobić pod nowe zawory (albo przeszlifowane obecne). A to juz się zaczyna rzeźba. Wymień same uszczelniacze zaworów - warto.
Głowica została ściągnięta zalana przez kanały ssące i wydechowe nic nie przepuszczały pojechała do szlifierza zrobienie gniazd i dotarcie zaworów i wiadomo płaszczyzna zrobiona
Też tak przyglądałem się temu palnikowi i wydaje się, że powinno być coś co dociska stale trzpień zaworu do gniazda. Sprężyna byłaby tu na miejscu. W niektórych (starych) palnikach, widać jakby była osłonięta sprężyna; ale takiego samego nie widziałem. Co do nieszczelności- spróbowałbym dotrzeć zawór delikatną pastą.
Niema regulacji zaworów, jedynie szlifowanie trzonka lub frezowanie gniazda. Luz można pomierzyć, po zdjęciu odmy.
Witam, jedną z przyczyn takich objawów może być uszkodzenie zaworów w głowicy bądź wypalenie gniazd zaworów. Losowe wypadanie zapłonu sugeruje problemy właśnie z jedną z głowic. Zalecam sprawdzenie luzów zaworowych i naprawę dwóch głowic (jeżeli będzie to konieczne). Pozdrawiam, Mariusz - Doradca ProfiAuto.pl
Dwa palniki spośród czterech nie podtrzymują płomienia po zapaleniu, pomimo długotrwałego trzymania wciśniętego pokrętła. Objawy są dosyć dziwne, gdyż czasem jest podtrzymywany płomień, ale ledwo się tli. Niekiedy jest taki jak po skręceniu kurka do połowy wydajności, ale najczęściej w ogóle płomień nie jest podtrzymywany. Pierwszy podejrzany to termopara....
jakoś nikt nie napisał o samym wałku rozrządu-jest on ODLEWEM i w przypadku zerwania paska pęka a to koszt dodatkowy no i jeszcze gniazda i prowadnice zaworów - na pewno któryś będzie "do wymiany"-w sumie koszt naprawy większy od wymiany silnika
Podziwiam autora tematu za tak "wnikliwe" zgłębianie tematu naprawy głowicy! Tylko pogratulować! Jeszcze głowica nie zamontowana a już się zastanawia czy aby naprawa jej jest prawidłowo wykonana. Czas trwania naprawy głowicy i "wywody" autora (np. zawory dociskane są do gniazd ciśnieniem sprężania) utwierdza mnie w przekonaniu że jednak dobrze robię...
Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. No przecież pisałem że można skrócić trzonki zaworów lub tak jak napisałeś popychacze. Ale taka "operacja" to raczej się nie obejdzie bez demontażu głowicy, zaworów, ponownym dotarciu, doszlifowaniu gniazd zaworowych. Gniazda zaworowe mogą już być wybite, wypalone i dlatego...
Ostatnio robiłem pewien silnik bawarskiej konstrukcji kompresja równo po 18 cewki wtryski podmieniane (wtrysk bezpośredni) po zdjęciu głowicy nawet zalewanie zaworów nie wiele w nosiło. Głowica została oddana do naprawy zrobiono gniazda zawory. problem ustąpił. Było nim wypadanie zapłonów na rożnych cylindrch ale najczęściej na 3..ecu potrafiło nawet...
Raczej obecna jakość części. Poklepał grzybek w gniazdo i odpadł. Raczej nie dostał tłokiem bo trzpień zaworu wyszedł do góry więc się zwyczajnie urwał. Po kolizji zwykle trzpień jest na tyle krzywy że przez prowadnicę do góry nie wyjdzie.
Sama odma jak jak już nie istnieje może takie wrażenie robić (para wodna z odmy i trochę spalin). Niestety wymiana raczej z deklem zaworów bo naprawa nie jest łatwa. Bez naprawy szybko padnie/zabrudzi się przepływomierz (będzie zaniżał) Przy okazji weryfikacja stanu szklanek, wałka . Dla spokoju można by też wyjąć jedną pompkę i sprawdzić stan gniazda...
Nie obraz sie, ale jak ja bym jezdzil tym Hyundaiem to by palil na pewno z 10l benzyny, niecierpie slamazarnej jazdy ;) No, 70-cio konnym, 30-letnim trupkiem, to naprawdę możesz sobie pojeździć. Szczególnie z automatem, jaki by on cudowny nie był. Cały zad pewnie już się tylko na lakierze i szpachli trzyma, jak to od czasów Kadetów było. Fakt, wyregulowałem...
...to niedobrze. Myślałem że gość jest trochę tańszy. Ale jeśli o CR to niestrty nie ma innego wyjścia. Często te wtryskiwacze są regenerowane ale nie zawsze udaje się uszczelnić gniazdo zaworu. Do tego celu są tylko włoskie zestawy, i po naprawie trzeba je i tak sprawdzić. Jeśli nie w serwisie to na silniku. I do tego potrzeba menzurki do sprawdzenia...
Po części zgadzam się z wypowiedzą rafallasanowski Nie rozumiem co ma znaczyć, że japoniec nie ma zbyt dużego ciśnienia na głowicy (chodzi o ciśnienie oleju), że nie ma popychaczy hydraulicznych. Akurat to nie wpływa na pobieranie oleju. Co do dalszej wypowiedzi zgadzam się z kolegą rafallasanowski. Kwestia uszczelniaczy, silnik może brać nimi olej...
A kto (zazwyczaj) przy robocie głowicy wymienia prowadnice? Bo w 95% cała robota głowicy zamyka się w dotarciu zaworów do gniazd i przefrezowaniu gniazd ( jak mają frezy) . No-uszczelniacze też wymienią, bo nie są drogie. Czasami jeszcze jak mają wenę to wrzucą głowicę na magnesówkę. :!::!:jesteś w błędzie kolego dobre warsztaty które naprawiają głowice...
Jak nie chodził jeden popychacz to, może zniszczył mimośród na wałku rozrządu, i wymiana samego popychacza nic nie pomoże. Może po długiej jeździe na nieprzymykającym się zaworze trzeba dotrzeć gniazdo. Pamiętaj że drugi silnik do Twojego samochodu może kosztować 1000 zł, a naprawa może okazać się droższa. Co do odczucia to ktoś kto jeździ samochodem...
Zależy jak silnik pracuje po przekroczeniu 2tyś obr z podniesionym jednym kołem. Być może że wina nie leży po stronie silnika lecz wyważenia kół lub uszkodzenia opony. Jeśli był by skrzywiony wał korbowy to wibracje były by wyczuwalne także przy mniejszych obrotach. Prędzej uszkodzona panewka walu lub mostek. Przyczyną szarpania może być natomiast zawór...
Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie. Jako że nie robiłem nigdy takich napraw to zastanawiam się czy gniazdo po frezowaniu takim sprzętem na odpowiednie kąty nadaję się od razu do docierania zaworów czy jednak należy najpierw jeszcze je przeszlifować szlifierką do gniazd zaworowych np. maszyną z tej samej produkcji czyli SMD-6. Bo właśnie...
Wczoraj w warsztacie przeprowadzili dłuzszą obserwacje pracy silnika i przy mierzeniu kompresji okazało się że przy średnio nagrzanym silniku kompresja 1 cylindra była za mała, natomiast przy zimnym i dobrze nagrzanym z kompresja było ok. Stwierdzono że problem jest z zaworami ssącymi na 1 cylindrze które przy średnio nagrzanym silniku nie domykają...
Witam! Dowiedziałem się o następujących rzeczach: Powiedziano mi w warsztacie, gdzie regenerują głowice wszystkich osobówek, że wymiana uszczelniaczy bez zdjęcia głowicy jest niemożliwa. Uzasadnili to tym, że po zwolnieniu sprężyny zaworowej grzybek zaworu obróci się i już nie będzie idealnie pasował w poprzednie jego ustawienie. W związku z tym muszą...
gniazdo zaworów naprawa zaworów wypalić gniazdo zaworów
wentylator laptop budowa pralki polar naprawa kondensatory przeciwzakłóceniowe zelmer
Przekręcenie pokrętła pralki o 2 stopnie - co to oznacza? Lumatron - firma oświetleniowa i marka RTV