Nie sądzę, że ster uszkodzony. Raczej inny typ regulatora.
Bardzo dobrze zdiagnozowałeś usterkę, teraz do roboty wyjęcie i naprawa.
chip do regulatora 60zl
Jedz do fachowca z reklamacja. Ja w miarę możliwości stosuje oryginały i rzadko coś wróci ale naprawa jest droższa z wiadomych względów
Regulator to bardzo rzadko padał w tych alternatorach. Standardowo szczotki, rowy na pierścieniach ale często też wirniki się obrywały. Szczotki wymienne bez problemu, jesli wirnik to mało opłacalna naprawa.
Problem poza regulatorem. I czeka cię porządna naprawa tego alternatora.
Wszystko zależy, jaki jest to alternator. Popularnego i łatwo dostępnego, oczywiście nie warto, jeśli to poważna usterka, np. przewijanie. Jeśli to alternator nietypowy lub horrendalnie drogi, to regeneracja/naprawa jest rozsądna. Nowe, tanie alternatory, czy też ich zamienniki, to często chińska, czy inna indyjska produkcja, o jakości której trudno...
Koszt nowej to 15-30 zł więc nie duży, używany alternator max 100 zł. Naprawa starego i ewentualnie nowy regulator to kilka razy więcej.
Wystarczy wpisać naprawa ,remont alternatora
Tak jak kolega podpowiada ,że jest to modyfikacja ,a nie naprawa układu ładowania .Jeśli już to zamontuj prądnicę 25 A i będzie po problemie ,tam nie ma żadnej elektryki która zjada prąd w nadmiarze .Sam mam pojazd z 1941 roku i staram się jak najwierniej odbudowywać poszczególne zużyte elementy .Pozdrawiam
właśnie typu słabe styki w różnych miejscach Oczywiście. Jednak wymiana alternatora czy jego naprawa nie będzie miała sensu, kiedy jest brak odpowiedniego kontaktu i przede wszystkim - nie usunie się usterek.
no jest ale zrobić trzeba bo bilety MZK drogie .. ale to ostatnia naprawa bedzie już ... mysle - jak się uda
Witam ! Mam takie pytanie. Czy możliwa jest naprawa regulatora napięcia ? Alternator to chyba dosc standardowy fordowski LUCAS(Magnetii Marelli), zamontowane w polonezie 1.4. Napięcie przy obciązeniu to kolo 13-13.5V. Regulator jest zintegrowany ze szczotkotrzymaczem i szczotkami, szczotki są jeszcze w całkiem dobrym stanie. Wiem , ze niby regulator...
Wyobraź sobie mansky , że te jak Ty to nazywasz kombinacje robiła poważna firma w której pracowałem. Alternatory mieliśmy za dewizy (w latach 80-tych), a ich regulatory nie wytrzymywały. Musieliśmy szykać tańszych sposobów naprawy ładowania. Metodą odpowiednich przeróbek i przeliczeń, znaleźliśmy polski odpowiednik. Własną pracą i pomysłowością naprawa...
No nie bardzo ci to wytłumaczył. Kiedy alternator nie pracuje na styku D+ nie ma masy lecz jest zasilaniem regulatora napięcia, dlatego żaróweczka świeci to jest obciążenie regulatora zasila tym prądem wirnik a tym samum szczątkowy magnetyzm wirnika dlatego się mówi że to prąd wzbudzania, to jest bardziej złożone niż myślisz. A kiedy alternator pracuje...
Sposób wygaszania kontrolki ładowania. Człowieku, masz specjalność "naprawa alternatorów", a nie wiesz jak sprawdzić najprostszy regulator? No to co Ty naprawiasz???
Cały mostek. Idz do motoryzacyjnego i zamów. Każdy ma katalog mostków , regulatorów , szczotkotrzymaczy.
Kup caly , naprawa nieopłacalna
Mogły "się skończyć" szczotki, uszkodzony regulator. Alternator do przeglądu/naprawy bądź wymiany.
czyli żeby sprawdzić alternator musze podłączyć plusa pod 67 alternatora a reszte trzeba odłączyc od regulatora takie sprawdzanie rozumiem musi twać krótko żeby nic nie uszkodzić?
Jeśli któraś dioda by puszczała migała by mu kontrolka,taka jest zasada,jesli pasek się slizga osiagnie 13,4.Może jestem świeży ale robie to od lat więc wiem co piszę,Zarabiam takimi naprawami na życie. Aku lub spadek napięcia lub pasek nic innego.
Aku podłączony odwrotnie ?? 1. Dlaczego padły w raz "płytka diodowa" i regulator. Wybacz za OT ale samo od siebie się tak nie psuje. Szukaj pomocy w sklepach Cargo lub w działających (bodajże) na zasadzie franczyzy sklepach Bendiks. Oni najszybciej pomogą. 2. Myśle że problemem jest tutaj nie tyle nieuchwytność takich alternatorów, na rynku wtórnym....
Witam, Dostałem do naprawy motocykl Yamahe R1. Szybka diagnoza spalone uzwojenie alternatora i spalony regulator napięcia. Naprawa niestety z życzeniem właściciela jak najtaniej. Nowy alternator na wyższych obrotach ma znacznie wyższe napięcie niż montowany oryginalnie ponad 100V na uzwojeniu przy wyższych obrotach. Po zamontowaniu regulatora napięcia...
zdaje się BDX53C,ale naprawa tego regulatora to przerost formy nad treścią.Nie lepiej kupic nowy? Alternator jest jaknajbardziej typowy na ten pojazd
Jeżeli po wymianie reggulatora dalej pali sie lampka , na śrubie jest napięcie to nic innego nie pozostaje tylko wyjecie i naprawa alternatora.
Jakikolwiek, byle z regulatorem i mechanicznie dał się zainstalować. W czym jest problem z naprawieniem/dokupieniem oryginalnego?>
Styk "czerwony" to styk lampki kontrolnej ładowania,masuje on lampkę,jeżeli alternator zaczyna ładowac,pojawia się tam napięcie i niejako lampka jest podpieta do dwu plusów,więc musi zgasnąc. Masz kijem w plecy odemnie-czemu do jasnej Anielki ten alternator przed naprawa nie został wyczyszczony szczotką drucianą?
Jeżeli się na tym nie znasz to raczej będziesz miał problem ale z tego co widzę to naprawa nie opłacalna. Jeżeli chodzi o diody jest tylko 6 głównych i raczej nie padają.P
1.Regulator napięcia znajduje się w alternatorze 2.Aby sprawdzić napięcie alternatora musiałbyś zapewne odłączyć układ prostowniczy od alternatora. 3.Nie mam pojęcia ile taka naprawa może kosztować ,ale ja bym kupił nowy alternator. Na twoim miejscu sprawdził bym naciąg paska alternatora(czy nie jest za luźny) i szczotki. Pozdrawiam
[quote="Tuning Marek"]Panowie to normalne że na alternatorze było 27 Volt quote] Witam Oczywiście to normalne zachowanie przy braku obciążenia alternatora lub przy uszkodzonym regulatorze napięcia. Naprawa wg wskazówek mojego poprzednika + sprawdzenie jakości kontaktowania złącz prądowych. Pozdrawiam
Witam. Mam problem z vectra B 1.7td a sprawa wyglada tak że ładowanie raz jest a raz nie. Cały alternator był robiony (izolator śrub mostka diodowego B+,uszczelniacz,łożysko 63032RS,łożysko specjalne 140989,przezwojenie stojana,regulator) naprawa wyniosła mnie 280zł a zadowolenia nie mam, Na alternatorze mam 14.4V dla pewności dałem jeszcze 1 kabel...
Pamiętam tylko grafitowe a części nie było tak łatwo dostać jak dziś więc historia którą opisujesz była nagminna praktycznie pierścienie się rozsypywały i niestety wtedy naprawa to było prawdziwe rzemiosło.P
Witam szanownych forumowiczów, Chce zbudować tester regulatorów alternatorów z interfejsem LIN na mikro kontrolerze Atmega 32. Bazowym modelem regulatora jest F00M144150 firmy bosch Mój teść zajmuje się naprawa alternatorów i rozruszników i właśnie dla niego chce to opracować. Zrobiłem poszukiwania i znalazłem trochę dokumentacji na temat interfejsu...
To w takim razie regulator jest uszkodzony, ale ten alternator nie potrzebuje kontrolki do wzbudzania więc założyć najprostszy woltomierz bo naprawa raczej nie opłacalna.P
Co mogło ulec uszkodzeniu - regulator czy alternator czy może coś jeszcze zupełnie innego i jak to sprawdzić aby mieć 100% pewność ? Ewidentnie nie masz łądowania. Gdzie jest umiejscowiony regulator i alternator i czy ewentualna naprawa lub wymiana jest możliwa dla laika Nie. Umów się u elektryka niech sprawdzi co trzeba.
hejka jesli na ciekim przewodzie masz napiecie to z instalacja auta wszystko ok cieki przewód jest od wzbudzenia alternatora a grubym przewodem powinien alternator podawac prad czyli pad alternator szczotki lub regulator napiecia jes jeszcze mozliwosc ze padły diody ale w tym przypadku naprawa nie opłacaln taniej wyjdzie kupic urzywany alternator pozdro
sprawdz regulator napiecia lub szczotki w alternatorze sa moze na wykonczeniu
Alternator odebrany z regeneracji, zamontowany w aucie - ładowanie wróciło :) Wnętrze zostało zregenerowane - szczotki i komutator przy przebiegu 170k były wyjechane do zera, jednym słowem trwałość tych alternatorów nie jest przewidziana na dłużej niż 200tys co z resztą potwierdzają opinie na grupach użytkowników aut w których te alternatory są montowane....
Witam Pewnego razu jechałem swoim coltem po czym odłączyła mi się masa przy akumulatorze auto od 3tys obr. nie chciało jechać muł. Po sprawdzeniu stwierdzono że padł alternator mianowicie mostek i regulator naprawa starego przekroczyła koszt kupna drugiego używanego. Po zamontowaniu pierwszego używanego alternatora napięcie na akumulator wynosiło prawie...
Witam, po ostatnich kombinacjach z alternatorem w serwisie, alternator na wolnych obrotach bez swiatel ledwo utrzymuje auto na chodzie przy 12,4v przy 2tys obrotow jest ok 14-15v powyzej juz 17-18v. Natomiast na swiatlach mijania na wolnych obrotach jest 12,2-12,4v podobnie na 2tys, powyzej dochodzi do 13-14v. Czasami altek chodzi normalnie na wolnych...
W czasie kiedy kończą się szczotki powstaję ogromna ilości impulsów w układzie wzbudzenia. Te impulsy mogą doprowadzić to poważnych uszkodzeń przynajmiej regulatora. Przypuszczam, że pierścienie wirnika też wyglądają marnie. A więc niestety komplety przegląd i naprawa alternatora.
Witam mam do was pytanie tak jak w tytule.Jest to Fiat Uno 1.4 i.e 92r benz. Ogólnie ten problem tkwi już bardzo długo kontrolka zawsze się paliła choć były dni ze gasła ,ostatnio się alternator całkiem zepsuł naprawa jego była kosztowna i wymienił regulator + diody . Niestety po zamontowaniu około po 2 dniach zaczęła kontrolka ponownie się palić i...
no i ałto działa, upierali się a wyszło że to regulator. założył nowy i chcieli pieniądze 90zł, nie zapłaciłem bo to naprawa gwarancyjna.
Ja to wiem i Ty to wiesz ale nie mam pewnosci czy ITKIM wie? Tym bardziej że jak twierdzi auto jest 1000 km od niego. A jesli np padł alternator, regulator napięcia lub tylko pasek to objawy podobne.
witam problem przerabiałem w zeszłym roku, słabe ładowanie ale ładowanie kotrolka gasłał. okazało się padnięty alternator gdzieś na uzwojeniu ( regulator napięci był sprawny) kupiłem drugi alternator ps w Gdyni w hurtowni zapłaciłem 270 zł za nowy zamiennik naprawa starego w warsztacie ponad 300zł
Niekoniecznie choć upewnisz się co do usterki. Ten typ alternator jest trudny w naprawie jeśli nigdy tego nie robiłeś. Kup używany.
Od razu powinna zgarnąć. Pomyślałeś że może jednak ten stary regulator był dobry a problem jest głębiej? Pierścienie możesz wymienic sam jak i mostek prostowniczy i inne elementy ale jeżeli to będzie Twój pierwszy raz a widać że wiedza mała i brak doświadczenia to może wyjść drożej niż włożenie innego alternatora czy naprawa tego. Do tego nie wystarczy...
Czyli aku za mocno dostaje. To może być przyczyną i jeśli po naprawie alternatora (regulatora) problem ustanie to można by rzec, że aż tak źle nie jest - natomiast jeśli przy okazji przeładowania popalił coś to może być jeszcze mały problem. Mam nadzieję, że udało mi się w jakimś stopniu pomóc. :D Pozdrawiam!
W samochodzie alternator to też jest prądnica 3-fazowa. Regulacja napięcia polega na regulacji prądu wzbudzenia. Prostownikiem na 3 diodach jest sumowane napięcie wyjściowe z 3 faz. Regulator podaje napięcie na uzwojenie wzbudzenia.
witam auto Ibiza 98rok TDi AFN - alternator (Bosch 120A) przeładowuje. Ładowanie waha się od 15,5 do 16,8V. Nie tyle waha bo podczas pomiaru jest bez zmian - tylko w zależności od tego kiedy dokonuję pomiaru, napięcie się różni. Co może być uszkodzone? Regulator (wg mnie prawdopodobne) czy możliwe że któraś z diod? Koszt regulatora duży bo ok 150pln...
Jeśli ma to być profesjonalna naprawa to proponowałbym wizytę w zakładzie specjalizującym się w serwisie alternatorów i tam na ogół wymieniają od ręki na sprawny za jakąś tam opłatą (napewno niższą niż nowy). Jeśli zaś profesja jest na drugim miejscu to informacja że regulatory alternatorów w większośći typów pracują na takiej samej zasadzie lecz mają...
Pisze na forum po raz któryś i nie mogę zrobić ładowania.Moja sprawa przedstawia się następująco. Wymieniłem szczotko trzymacz, REGULATOR NAPIĘCIA ALTERNATORA 12V MZ ETZ 250 251, Prostownik (zrobiony z 2 mostków prostowniczych 1000V 50A od ss , tak jak w tej instrukcji http://jawa-cz.site90.com/naprawa%20pros... ).Słyszałem...
Ja bym najpierw go dokładniej sprawdził. Może szczotki, albo regulator, albo dioda. Bo może się okazać że naprawa może być prosta i tania. Decyzja o tym co się lepiej opłaca to jak będzie wiadomo co mu dolega. Pozdrawiam.
A może mi kolega wypunktować w jaki sposób należy stwierdzić czy w samochodzie jest ładowanie czy nie? Bez demontażu alternatora. Jeśli pomierzenie napięć w instalacji to zbyt mało żeby się upewnić to ja nie wiem jaka jest procedura i chętnie się dowiem. Na "cienkim, niebieskim" przewodzie do alternatora mam około 10,8V po zapłonie. Spadek napięcia...
Akumulator nie gotuje sie od zwarcia. tylko zbyt gwałtownego ładowania dużym prądem. Jakie masz napięcie na akumulatorze zmierz miernikiem prawdopodobnie za wysokie, dopuszczalne 14,8v. Wymiana regulatora napięcia lup naprawa, takie małe z zielonym i żółtym przewodem, wpiętym do alternatora. zwiększając napięcie ładowania zwiększamy prąd ładowania....
Wylot prostownika w tym alternatorze to zazwyczaj wylot regulatora, a nawet wypalenie kosza (stojanu), cokolwiek nie poleci zazwyczaj sypie się wszystko dlatego koszty są duże, wręcz nieopłacalna naprawa. Dlatego nadal obstaje żeby się zabezpieczyć w tym temacie.
Do reanimatorek Zdjęcia w tytułowym poscie są poglądowe . Co do pytania: "Czy po regeneracji alternatora problem ostatecznie znikł czy zdarzają się sporadycznie problemy?" Po wymianie regulatora napięcia problemu przez pół roku brak - przejechane ok 15000km "Czy naprawa regulatora polega na wymianie szczotek? Lepiej naprawić czy kupić AS-PL ARE2008?...
jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Odwrotne podłączenie alternatora, czyli zamiana miejscami biegunów dodatniego (+) i ujemnego (-) w stosunku do prawidłowej polaryzacji układu elektrycznego pojazdu, może prowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno samego alternatora, jak i innych elementów instalacji elektrycznej. Konsekwencje odwrotnego...
miałem podobny problem poszła dioda w alternatorze hitachi 100A Wspomagania nie masz bo silnik pompy wspomagania jest załączany przez przekaźnik, który by go włączyć bierze "dane" z dwóch miejsc - musi byc włączona stacyjka i pracować alternator. O tym czy alternator ładuje "dowiaduje się" z kontrolki ładowania. Jeśli pracuje to lapka nie świeci, jeśli...
Samochód "padł" dwa tygodnie temu, uszkodzony alternator - naprawa w warsztacie (ponoć spalone diody i uszkodzony regulator napięcia ) i dodatkowa diagnoza z tego warsztatu - winny akumulator, jak go nie zmienię to alternator padnie ponownie po kilku dniach :-( ??? Sprawdzam akumulator - niby ok, badam testerem mikroprocesorowym, woltomierzem widełkowym...
Witam Przedstawie sytuację od poczatku. Alternator przestał ładować, co sie okazało odspawała sie szczotka w regulatorze, regulator oryginalny jest ciezko dostępny i bardzo dorgi, wymieniłem szczotki, niestety nic to nie pomogło alternator dalej się nie wzbudza nawet na krótko z akumlatora naprawa przekracza wartosć, zakupilem nowy alternator po zamontowaniu...
Witam. Wymieniłem już regulator napięcia alternatora, za który dałem 19zł, rzekomo taki sam siedzi również w starszych bmw, audi, corsach, vw golfach i polo. Po wymianie na wolnych obrotach (950obr)żaróweczka 1.2W się delikatnie rzarzy a przy obrotach powyżej 1100 miga cały czas, więc teraz już wiem, że wina nie leżała w regulatorze napięcia, a leży...
Z mojej praktyki zauważyłem że alternatory Valeo trzeba naprawiać po około 250 tys przebiegu. Naprawa polega na wymianie szczotek. Bosch też coś koło tego jeżeli wcześniej nie sypnie się regulator. Rozruszniki to już bardzo różnie, są takie egzemplarze w danej marce że przy 100 a inny przy 350 tys musisz robić. W tamtym tygodniu robiłem rozrusznik w...
A sprawa wyglądała tak mam autko od 4 lat i dałem alternator do wymiany łożysk zapłaciłem 80 zł i zrobiłem na nim dokładnie 180km i auto mi staneło. po odłączeniu głównego przewodu ładaowania zapaliłem autko ostatnim dechem i przyjechałem do garażu,pare kilometrów.wybudowałem alternator i jechałem z relamacją ale reklamacja uznana jest tylko na łozyska...
Alternatorow sie nie reguluje . Kiedys regulowalo sie mechaniczne regulatory napiecia. W tej chwili zostaly one zastapione elektronicznymi ,ktore sie jedynie wymienia. Jakie napiecie ladowania wykazal pomiar? Przyczyn slabego ladowania moze byc wiele: Zaczynajac od zuzytych szczotek , uszkodzeniu regulatora ,uszkodzeniu diod prostowniczych ,moze tez...
Witajcie, Mam problem z ładowaniem w Hondzie CB500. Akumulator zaraz pada, po włączeniu silnika i odpięciu jednej klemy od akumulatora motocykl zaraz gaśnie. Odłączyłem regulator napięcia i na odpalonym silniku zacząłem mierzyć napięcia pomiędzy 3 fazami z alternatora. Przy około 5 tyś. obrotów pomiędzy każdą fazą było w granicach 40V automatycznie...
Dzień dobry! Chciałbym zapytać, czy moja doraźna naprawa ma ręce i nogi oraz czy nie spali mi samochodu :) Problem wygląda następująco - oryginalny kabel plusowy alternatora został w tajemniczych okolicznościach przerwany a na końcówkach pojawił się nalot jak po utlenieniu. Moja doraźna naprawa objęła zamocowanie nowego kabla plusowego od alternatora,...
Witam od 2 miesięcy mam problem z ładowaniem w Zafirze 1,9 Cdti 120KM Auto wyposażone jest w alternator Denso 120 Amp i od kupna auta czyli od 2 miesięcy 3 razy naprawiałem alternator i nadal są z nim problemy. W aucie komputer pokazuje napięcie dokładnie takie samo jak na mierniku na klemach akumulatora. Po kupnie auta musiałem wymienić koło pasowe...
opel astra rocznik 2003 1.7 DTi isuzu w styczniu zapaliła sie kontrolka od ładowania i cały czas sie swieciła okazało sie ze alternator popsuty. Zregenerowali wymienili zestaw prostowniczy + regulator hitachi za 110 zł. + uszczelniacze za 5zł. i naprawa i sprawdzenie za 50zł. jakies 2 tygonie temu znowu zaświeciła sie kontrolka od ładowania ale gdy...
problem z alternatorem opisałem w dziale "problemy z samochodem" i na 100% poszła dioda w mostku i najprawdopodobniej regulator. W efekcie zadymiło sie w radiu. Części do alternatora hitachi sa raczej nienaprawialne - naprawa nie za długo wytrzymuje, miałem te częśc w reku i pomierzyłem ze dioda padła. Pierwsza próba naprawy diody wytrzymała tydzień...
Ok, a napiszcie jak trzyma sie alternator, tzn na ilu srubach czy na dwóch z lewej czy na 4 , bo już znalazłem taki sam, co prawda używka ale zawsze to taniej niż naprawa,
jest całkiem możliwe że jest tak jak piszesz ale regulator nie zawsze pozwoli utrzymać napięcie wcześniej też próbowałem go wymienić i nic nie pomogło dlatego że jak dostawał 19V to głupiał i dalej komputer już nie pozwalał jechać więc pozostaje alternator. U mnie przyczyną był właśnie alternator. Z własnego doświadczenia już wiem, że to można sprawdzić...
no to masz teraz już tylko albo walnięty regulator z przyczyn "naturalnych"( poprostu przyszedł na niego czas :P ) a jak nie to to znaczy że stojan jest uszkodzony i jedyne rozwiązanie to naprawa (czyt.przewinięcie ) albo wymiana na sprawny no i oczywiście wymiana regulatora na działający bo ten jeżeli podaje 17 V to napewno jest juz do niczego bo 17...
Witam. Potrzebuje informacje na temat naprawy, sposobach sprawdzania alternatorów,regulatorów, poprostu jak naprawiać alternatory??gdzie wogóle moge znalesć jakieś informacje? Z góry wielkie dzięki.
Jeśli chodzi o altek z Mondka, to jest on inny (Bosch - 98BB10300BE lub 0124415006) i na 115A. Koncówka BE w numerze Ford'owskim sugeruje wcześniejszą wersję w porównaniu do DD z Focusa. Niestety/stety PCM kontroluje ładowanie i wykrywa inny altek - dlatego zapala się kontrolka po 20s. Po założeniu ładowanie było. Następnego dnia się przejechałem i...
Zanim sobie szyby oskrobie to sie dogrzeje zimą. 90% starych diesli nie ma dogrzewania i śmiga a naprawa non stop altka w oplu jest męcząca.S to napięcie akumulatora stałe sygnał do regulatora napięcia.Nie potrzebny w tym typie altka.Starczy IG i L
Witam ponownie, przedstawiam problem bo z taką sytuacją spotykam się pierwszy raz, w motocyklach taka naprawa przebiega bez problemowo, ale po oczyszczeniu zafajdanych przewodów i założeniu porządnych okularów wyjście z prądnicy są 3 żółte i 1 brązowy podłączony do masy, żółte między fazowo ja pisałem wcześniej mają od 17V do 67V AC, po sprawdzeniu...
Odświeżę Mam podobny regularny problem z alternatorem w tym aucie (A170 CDI 2003 rok, 120 tys km, alt Valeo chłodzony cieczą). Otóż przepala diody. Pierwsza naprawa jakieś 2 lata temu-włożony zamienny mostek-przepalił się po pół roku. Druga naprawa-włożony oryginalny mostek Valeo za 350 zł-wytrzymał ok 1,5 roku. Do wczoraj, kiedy nagle zaświeciła się...
Najpierw napraw kontrolkę. Pulsacja napięcia wskazywała by na regulator. Sprawdź połączenia alternator akumulator i masy. Zmierz napięcie alternator obudowa, bo może być tak że alternator widzi swoje napięcie, a nie instalacji.
Czyli co alternator nadaje sie na smieci, czy jest mozliwa naprawa w jakims zakładzie elektromechanicznym? Bo jak podłacze kontrolke pod L, napiecie po stacyjce pod IG, a gł. przewód z akumulatora na alternator pod rube M6, to jest opór, czyli mozliwe ze regulator do wymiany?
Dałem do sprawdzenia alternator elektrykowi i stwierdził że regulator jest do wymiany,a ponieważ jest on jak powiedział zintegrowany razem z mostkiem,wymienić trzeba całość.Koszt 240+robota,czyli ok 300. Naprawa nieopłacalna,mam już drugi. Firma Mitsubishi TYP A1T04991 Na załącznikach pokazane są wtyk i gniazdo.Na opisie napisane jest" "View from terminal...
Jest to robota na około godzinę razem z wykręceniem i wkręceniem alternatora. Potrzebna lutownica (lepiej jakaś mocniejsza) i lutowie. Trzeba rozkręcić 3 śruby obudowy i te od wyprowadzeń w okolicach regulatora, następnie ściągnąć dolną część - może schodzić z trudem, ale trzyma tylko na łożysku. Stary mostek trzeba wylutować i zapamiętać podłączenie....
Zrób wycieczkę na szrot i kup drugi alternator. Jeżeli okaże się że pracuje prawidłowo wymień regulator w nim bądź szczotki na nowe. Lepszej opcji nie widzę na chwilę obecną. Może być uwalony stojan, diody, bądź wirnik - naprawa jest nie opłacalna, a tam możesz dopasować altka o większej mocy niż masz - nie zaszkodzi :)
Czołem, dziękuję serdecznie za pomoc w naprawie alternatora. Winowajcą okazał się regulator napięcia. Kupiłem zamiennik. Auto jeździ bez problemu. Jeżeli ktoś będzie chciał pomocy przy alternatorze - Toyota Yaris II d4d proszę pisać.
dzięki za wszystkie odpowiedzi rozwiązały wszystkie problemy przerywacz również mam zamiar przełożyć z poloneza poniżej zamieszczam schemat obwodu zasilania i charakterystykę oba rysunki pochodzą z instrukcji obsługi Budowa Naprawa Eksploatacja FSO Polonez Edward Morawski jeszcze jedna sprawa nie daje mi spokoju z charakterystyki wynika że arternator...
Ładownie sprawdza się się przy 1500-2000rpm, nie na wolnych obrotach. Popatrz sobie na charakterystyki napięcia ładowania podawane w książkach typu "obsługa i naprawa". Jeśli rozładowuje Ci się akumulator - zmierz pobór prądu na postoju, przy wyłączonym zapłonie (powinien wynosić <30mA). Możesz sprawdzić (oczyścić szczotką drucianą i zabezpieczyć...
Podejrzewam, że końcowym rezultatem będzie konieczność naprawy alternatora (diody lub regulator nap. - zwarcie do masy) -. mostek upaliło jak nic
Witam.Od kilku dni mam problem z alternatorem..chyba..Kontrolka ładowania zachowuje sie normalnie,masy powymieniane,kabel od alternatora + jest też o.k. Zamieniałem akumulatory i...problem nadal występuje. Przed wymianą kabli masowych alternator pokazywał dziwne wskazania,otóż na wolnych obrotach pokazywał ładowanie 14,6V ale już w trakcie tzw.przegazowki...
Regulator po naprawie alternatora jest OK. Też mnie to zdziwiło, bo ta zwarta dioda smd jest 27V a instalacja w tym kombajnie jest na 12V
Dodatkowo wskazówka od ładowania na wolnych obrotach pulsuje i miga światło w kabinie Witam, co do pulsowania, wymiana regulatora- nie sugerować się prawidłowym napięciem ładowania. Jesli by nie pomoglo, w co wątpię, to wymiana/naprawa alternatora. W kwestii spalania, należy ściągnąć dolot do turbiny i wizualnie sprawdzić, czy łopaty są całe, nie trą...
Wiatm mam problem z vw t4 1.9 1992r,gdy odpalam maszyne lekko swieci lapka im wiecej dodaje gazu badz szybciej jade swieci coraz mocniej.Na samym poczatku wymienilem regulator napięcia,ale okazalo sie ze to alternator.Co najlepsze jest to nietypowy alternator o nazwie unikat i nigdzie nie moge go dostac,szukalem w uzywkach i nowych:cry:.Nie wiem czy...
Nie ustabilizujesz napiecia analogowym regulatorem z,6 diodowym alternatorem. Pulsowanie bez obciazenia nawet w, oryginalnych ksiazkach napraw było jako normalne zachowanie.
Jak działa firma regenerująca min. alternatory - Adamiec w Olsztynie Odradzam tę firmę. Alternator działał 4 dni, zapłaciłem za niego 340zł -na wymianą za regenerowany, (naprawa mojego prawdopodobnie przewyższała te kwotę- chociaż ładował, tylko głośno pracował- policzyli za niego 30zł). Piątego dnia stanełem w trasie z powodu uszkodzenia alternatora...
Witam generalnie moze byc jeszcze inny problem w samym alternatorze albo/i regulatorze napiecia. W zwiazku z czym mozliwe ze polecam wymiane obu elementow. Mimo ze to drogie. Nizej napisze dlaczego a generalnie tez opieram na doswiadczeniach z felicja nie fabia (choc posiadam teraz fabie). Wiec bylo to tak z moją poprzednia skoda (felicja): - Skoda...
Demontaż i montaż alternatora w 307 , sprawdzenie na stole oraz wymiana regulatora napięcie kosztuje drożej. Spróbuj sam to zdemontować , sprawdzić na stole i zamontować , sam lub ze szwagrem . Oprócz bicepsów i narzędzi potrzebna jeszcze wiedza , a ona kosztuje. Mnie naprawa kosztowała właśnie 180 zł w warsztacie elektromechaniki - oczywiście wszystko...
Jedź do gościa co się zna a nie po serwisach Dla mnie to nie naprawa a druciarstwo. Jak można wymienić coś nie wiadomo po co. Przecież coś tam padło ,albo sterowanie jakiegoś przekaźnika albo coś na lini CAN Nie wrzucaj wszystkich do jednego wora . Serwis serwisowi nie równy . Nie komentuj sposobu naprawy skoro nie znasz jej aspektów . W samochodzie...
Czy ktoś z kolegów naprawiał sterowniki (regulatory) agregatów prądotwórczych? Chodzi mi o te starsze typy - sprzed lat 20 - 25. Co do regulatorow dla genratorow: Niedawno naprawilem genrtor BOSCH 3f/220V/200Hz o mocy 20kW, na pewno trzba by bylo sprwadzic jaki prad potrzebje do wzbudzenia przy obciazeniu(mostek i zarowke w szereg z uzwojeniem wzbudzenia...
Tam mas sterowanie LIN regulatora. Powinien byc zapisany błąd. Ew. Zobacz też 61 baterry regulator od start-stop. Dzieki za podpowiedz, brzmi to bardzo logicznie. a jest to prawdopodobne ze moze byc podawane od czasu do czasu za duże napięcie i tez pokazuje kontrolkę akumulatora, i jak tak dalej bedzie to prędzej czy pozniej i akumulator do wymiany...
Te regulatory nie psują się w ten sposób. Prawdopodobnie błąd przy naprawie
No to nieźle Centra poszalała :D Różne źródła różnie podają, ale wyciągając średnią maksymalne napięcie jakie może pojawić się na akumulatorze powinno wynosić 14,4 - 14,8 V. W starszych samochodach gdzie ustawiało się progi napięcia na regulatorze prądnicy lub alternatora (najczęściej poprzez doginanie lub odginanie blaszek) ustawiało się 13,2V jako...
regulator alternator naprawa naprawa alternator alternator naprawa
drukarka canon pixma papier hamulec przyczepa vectra błędy komputera
Programowanie stacji radiowych w Harman Kardon AVR65 RDS Peugeot 207: Ustawienia godziny i języka z nieoryginalnym radiem