Na podszybiu są bezpieczniki. Pierwszy z brzegu bezpiecznik usytuowany poprzecznie, załatwia sprawę. Pewnie go ktoś wyjął bo myślał że zapasowy. Sterownik jest powyżej nóg pasażera trzeba dostać się głęboko pod wykładzinę.
Wymieniłem sondę i poprawa jest Czyli masz Pierburg 2EE, zapewne nie działa podciśnieniowy nastawnik przepustnicy
A gdzie jest ten nastawnik?
To lepiej załóż zwykły bez elektroniki wtedy jest bezawaryjna jazda.Przypuszczam że ia tak auto jest zagazowane i odpał na benzynie będzie rzadko jak już zimą.Z nastawnikiem Pierburga wojna raczej droga i przegrana szkoda nerwów czasu i kasy.Do zwykłego gaźnika potrzeba plus po zapłonie i 2 wężyki wodne do ssania. I temat zamknięty ,auto pewne i sprawne.
Ale w pierburgu jest pneumatyczny, ziko, może coś z Mitsubishi, np stary Colt, masz zwykły silniczek komutatorowy z potencjometrem? Drugie, nastawnik z pierburga ma dwa zawory-wzrostu i upustu podciśnienia, to też komplikuje sprawę. A może układ ISC ze starej Sierrry/Scorpio? ( Silnik rodziny N9 na gaźniku...)
W jaki sposób mam ustawić tą przerwę?
Kupię sprany nastawnik przepustnicy dolnej do gaźnika Pierburg 2EE. Kontakt PW.
Witam, czy posiada ktoś schemat elektryczny wiązki silnika 1.9 TDI z nastawnikiem pompy paliwa firmy Pierburg?
Nowy kompletny kolektor plastykowy z nastawnikiem firmy pierburg. Znalazłem na forum ze problem też występował po wymianie na nowe części, jedni usuwali programowo inni montowali detal ograniczający pracę klapek.
Przelew boczny, nastawnik indukcyjny osprzęt Pierburg... Czyli warto zostawić ECU..
W pierburgu 2EE nie ma i nie było żadnego silniczka krokowego.Jest potencjometr,jest nastawnik przesłony wstępnej,jest nastawnik przepustnicy.
Sprawdziłeś instalację nastawnika? Instalacje sterownik silnik? Podszybie często pływało i dochodziło do uszkodzenia izolacji.
Sprawdź pozycję przesłony rozruchowej jeżeli się nie przymyka na zimnym silniku to może być uszkodzony czujnik temperatury, lub nastawnik przesłony.
Albo zabrudzone filterki w nastawniku przepustnicy, albo przedziurawina membrama.
jestem na bieżąco z problemem. pod okiem swoich kolegów samodzielnie wymieniłem nastawnik elektroniczny przepustnicy gaźnika pierburg 2ee, mogę opisać procedurę krok po kroku. kontakt również lechox(at)o2.pl tel. 501332298 trzeba sobie pomagać. Leszek :)
Witam. Moim zdaniem charakter usterki wskazuje na uszkodzenie gumowej membrany w nastawniku przepustnicy. Wymiana na inny używany nie musi załatwić problemu (też może być uszkodzony - częsta usterka). Trzeba sprawdzić szczelność nastawnika przepustnicy. Pozdrawiam wszystkich
Jakie przewody? 90% usterek to dziurawa membrama w nastawniku.
Witam mam następujący problem: w aucie znajduje się gaźnik pierburg 2ee, uszkodził się pneumatyczny nastawnik przepustnicy, po jego odłączeniu jest zdecydowanie lepiej, jest tylko niedogodność w postaci niskich obrotów przy zimnym silniku(gaśnie po puszczeniu gazu) tzn. latem to nie było zauważalne ale obecnie ranki są coraz chłodniejsze, istnieje możliwość...
Witam, jakie i za co odpowiadaja przekaźniki w gniazdach ze zdjęcia. Chodzi o wiązkę silnika w audi 80 b4 1.9 TDI z nastawnikiem i przepływomierzem Pierburga? Jeden z przekaźników prawdopodobnie jest odpowiedzialny za załączanie zaworu paliwa (na zdjęciu, pierwszy od lewej z wpiętym przekaźnikiem). Do przekaźnika, od strony sterownika przychodzi kabel...
Jeśli jest to pierburg 2ee, sterowany elektronicznie to jest coś jakby silniczek krokowy. Dokładnie nastawnik przepustnicy. Tak to dokładnie wygląda: http://obrazki.elektroda.net/100_1289337... Późniejsze modele sterownika gaźnika miały możliwość diagnostyki kodami błyskowymi, podobnie jak monojetronic Boscha. Sprawdź jeszcze rozrząd na znakach....
Sterownik otwiera jeden z zaworków w nastawniku to obroty rosną, jak drugi to spadają, proste...
Ja jednak obstawiam ze to wina nastawnika.
poszukuje do golfa II 91' gaźnik pierburg 2EE nastawnika przepustnicy.
Sprawdz czy czasami nie zasysa lewego powietrza (guma pod gaźnikiem ,serwo). czy była ruszana śruba na której oparty jest siłownik pneumatyczny. Wymień czujnik temperatury ten niebieski na nowy.( jeden jest od wskaźników. Spodkałem się kiedyś z tym że mechanik zablokował siłownik pnematyczny sprawdz czy sie wysówa podczas pracy na wolnych obrotach....
Masz przedziurawioną membramę w nastawniku.
Na zapalonym zamykała się prawie do końca. Chodzi Ci zapewne o zapalany. Wtedy przesłona się przymyka realizując poniekąd "wcisnę pedał gazu to zapali od razu" hehe. Taka automatyka do zapalania silnika tylko kluczykiem bez udziału prawej nogi. Oczywiście wpłym czynników zewnętrznych i dane z czujników mają tu co nieco do powiedzenia. Jeżeli chodzi...
Masz gaźnik Pierburga 2e? To nastawnik pewnie poszedł .Daj foto spod maski.
Dziecko drogie-nim zaczniesz udzielac rad poczytaj o gażniku Pierburg-Ecotronic i o pneumatycznum nastawniku przepustnicy. 99% usterek w nim to perforacja membramy. No i o jakiej zasadzie silnika krokowego tam piszesz lamerze to nie wiem. Żaden golf nie miał silnika krokowego.
Zapewne Passat będzie na wadliwym nastawniku potencjometrycznym (osprzęt Bosch), a golf na indukcyjnym (Pierburg). Można łożyć silnik golfa na pompie passata która jest reliktem, albo pakować całą wiązkę z golfa. Bzdury! To nawet nie jest diesel.
Dziękuję za odpowiedz. Tak podejrzewałem. To oznacza, że mam wymienić nastawnik czy da się wymienić tą membranę??
raczej nie nastawnik.Jedyną usterką tego nastawnika jest perforacja membramy,w wyniku czego tłok nadążny się wysuwa(diałanie sprężyny),napierając na dźwignię,co powoduje znaczny wzrost obrotów biegu jałowego.
Witam.A wiec moje autko po przejechaniu paru kilometröw,dostaje wysokie obroty.Wydaje mi sie ze cos z gaznikiem nie tak ,ale nie jestem pewien.Posiadam Audi 80 B3 1.6 motor PP 69 km.Gaznik PIERBURG 2 EE.Dodam ze jak jest zimny to wszystko ok.Mysle ze morze to cos z nastawnikiem przepustnicy nie tak ,bardzo bylbym wdzieczny o wasze porady.
To jest najprawdopodobniej model na gaźniku Pierburg Ecotronic 2E-E. Trzeba sprawdzić działanie pneumatycznego nastawnika przepustnicy, podciśnienia, dokonac korekty położenia wkrętu regulacji CO, i inne działania.
Tam nie ma membrany, to nie jest pierburg 2EE, tylko silniczek DC, hallotron i styk Taki nastawnik to Bosch 0132 008 601
ktos sie "niegrzecznie" bawil nastawnikiem w programie ... zacznij naprawe auta od wgrania seyjnego oprogramowania ...
posprawdzaj przewody podciśnieniowe nastawnika przepustnicy.Sprawdź działanie elektrozaworów,mogą też być zabrudzone filtrki w nastawniku.Układ Ecotronic jest diagnozowalny-niebieski kabelek koło aparatu zapłonowego.
Witam mam podobny problem z gaźnikiem 2ee w vw golfie a mianowicie samochód gaśnie mi na każdym skrzyżowaniu jak się zatrzymóje tylko wcisne sprzęgło i auto mi automatycznie gaśnie silnik też faluje z obrotami wymieniłem przewody podciśnienia gumowa uszczelka podstawy gaźnika jest ok. czy ktoś może mi pomódz swoja wiedzą,mechanicy mówią że to wina nastawnika...
Z tym dławienie przy przyspieszaniu to zużyty potencjometr przepustnicy, albo słaby kontakt na jego złączu. Natomiast te dodawanie gazu co 2sek. to uszkodzony potencjometr w nastawniku przepustnicy, albo również nie kontaktująca kostka od tego potencjometru.
Daw2, właśnie chcę powoli pokombinować, na razie sam program a z czasem mam zamiar wrzucić tam wtryski od 2.5 V6 TDI (nie pamiętam oznaczenia silnika). No i zastanawiam się nad pompą wtryskową od AFNa, chociaż obiło mi się o uszy, że wystarczy wymiana samego nastawnika, to prawda?
Albo Ecotronic No oczywiście, że ma na pierburgu 2EE, a w nim uwaloną membramę w nastawniku przepustnicy. Digijety takich numerów nie robiły.
Na mojego nosa masz przedziurawioną membramę w nastawniku przepustnicy.Jest to ten baniak co jest po prawej stronie gaźnika (patrząc od przodu)co do niego idą 2 wężyki i kostka z 7 przewodami.Zapal silnik,zdejm górny wężyk,załóz jakiś inny,i ssij powietrze z niego ustami. Suwak nastawnika powinien sie cofać,a ty czuć wyraźny opór zasysanego powietrza.
Nastawnik przepustnicy ssania, zaraz i tak ktoś napisze, że to silniczek krokowy. A napisać, że to silnik PN z pierburgiem 2 EE to już nie łaska
Witam, postanowiłem zrobić przekładkę z boscha na pierburga, wybrałem opcję przełożenia całości (wiązka, komp - 021D niby bez immo, nastawnik, przepływka), napotkałem na pewne problemy. w miejscu filtra powietrza a dokładnie pod nim biegnie wtyczka czerwona okrągła 2 pinowa, w nowej wiązce od pierburga wtyczka ta ma 3 piny i nie wiem co zrobić, dodam...
Witam mam golfa II 1.6 rok 90-ty z gaźnikiem pierburg 2ee i problem z 2 oraz 3 świecą. Po odpaleniu, przy zimnym silniku, na 2 i 3 świecy brak iskry. Po ok. 2 min. silnik pracuje prawidłowo. Wymieniałem kable, świece, kopułkę oraz palec, nic to jednak nie dało. Wcześniej była wymieniana uszczelka pod głowicą. Myślałem że to coś z zaworami, zamienione...
Tak E 18 NV chodzi na gaźniku Pierburg 2 EE ( Ecotronik ) sterowany elektronicznie . Kod 62 - Drosselklappen-ansteller - beluftendes Ventil . Na polski prawdopodobnie masz uwalony nastawnik przepustnicy. Kod usterki wskazuje na uszkodzenie zaworków odpowietrzających. Pozdrawiam
Koniec końców udało mi się w umiarkowanie niskiej cenie kupić oryginalny, w pełni sprawny gaźnik Pierburg 2EE. Problemy z rozruchem oraz utrzymaniem właściwych obrotów silnika ustąpiły. Domniemam, że sama regeneracja nastawnika w gaźniku załatwiłaby sprawę. Jednak byłoby to bardziej kosztowne i czasochłonne, dlatego zdecydowałem się na wymianę całego...
Musisz wiedzieć że oznaczenie 2E nie mówi dokładnie jaki to gażnik. 2E3 najprostszy ,ssanie automatyczne .2E2 ,ssanie automatyczne plus termik obrotów ssania ,plus podciśnieniowy nastawnik przepustnicy. 2EE gażnik elektroniczny.Na każdym będzie tylko napis 2E.Po tym opisie będzisz wiedzał do jakiego masz szukać schematów .
A co mają przewody podcięnieniowe do rzeczy jak nie działa mu nastawnik przesłony wstepnej. Wpierw trzeba sprawdzić czy dostaje plus zasilania, mała uwaga-przebieg sterujący to przebieg PWM. Ale ja zaglądnął bym do sterownika, lewy winkiel rynienki na wodę, często problem był w nim.
SPN 4591 Kontrola ciśnienia doładowywania (wysokie ciśnienie) Strategia monitoringu Kontrola ciśnienia doładowywania Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci się na czerwono • Lampka kontrolna świeci...
Silnik krokowy w 2ee? Tam jest nastawnik podciśnieniowy, który jest dosyć drogi i na dodatek z wiekiem szwankuje... Sprawdź przewody podciśnieniowe, po tylu latach lubią sobie wpuszczać powietrze, zobacz jeszcze zawory przewietrzania zbiornika (w moim 2ee są 2, jeden miałem cały czas otwarty i był identyczny efekt) I jeszcze jedno pytanie: jest LPG?
Tak ,napięcie ale po dokładnym doczytaniu postu to bym pozostawił na pózniej ,ponieważ jeżeli nie wyłącza ci sie nastawnik przesłony po wyłączeniu silnika oznacza to iz steronik podtrzymuje napięcie na elemęty sterowania gaznika , a powinien je wyłączyć. Z twoją usterką czesto wymieniałem steronik lub miałem przegnitą wiązke swoją drogą jeżeli nie masz...
zdejm filter-pod nim znajdziesz przepustnicę wstępną, odpal na zimnym silniku-powinna się przymknąć. Jeśli nie to zobacz czy daje się ją zamknąć ręką przy włączonym zapłonie i zgaszonym silniku- jeśli nie stawia oporu i nic nie bzyczy znaczy że padł nastawnik(silnik) tejże przepustnicy. Jeśli silnik działa to odepnij ten czujnik temperatury, którego...
ETKA do mojego modelu pokazuje przepływkę nr kat 028 906 461. Zamieniłem na Pierburga 7.22684.08.0 po sugestiach z kilku źródeł. W specyfikacji technicznej jest to dokładny odpowiednik. Wymieniłem ponieważ stary to jakaś podróbka, na dodatek kilkuletnia. no to moze tu lezy problem ... skoro bylo dobrze to po co kombinowac ... p.s auto to totalna seria...
Witam. Mam problem z Goldem II, 1.6 gaźnik Pierburg 2EE. Problemy zaczęły się w zeszłym roku na wakacjach. Auto czasem gaśnie po nagrzaniu, czasem chodzi dobrze. Auto jest używane przez mojego dziadka i nie jeździ ono za często. Kilka razy w tygodniu. Do czasu rozwiązania problemu podkręciłem obroty na 1700 i nie gaśnie, a ni nie prycha. Wynika z tego,...
Witam. Przegladając skrupulatnie temat i dokonawszy naprawy nastawnika u "Panów z Chorzowa" (troche drogo ale szybko i konkretnie) mimo wszystko pojawił sie problem braku wolnych obrotów podczas zasilania beznzyną. Prosze o informacje czy moze być to związane z dyszą wolnych obrotów (takie posty pojawiaja sie na forum). Silnik gaśnie natychmiast po...
mam taki sam problem z golfem II . I nie wiem co robić dalej. wymieniłem nastawnik przepustnicy dolnej i przez miesiąc było dobrze. a teraz znowu obroty falują. pojechałem więc do kolegi który ma golfa taki sam. przełożyłem nastawnik + komputer z jego golfa do mojego . i nic to nie pomogło. co jeszcze musze wymienić? teraz jeżdzimy golfem na gazie i...
Witam wszystkich, mam problem z gaźnikiem pierburg 2ee. Od pewnego czasu stracił na mocy i pali w granicach 18l PB/100km, LPG mniej więcej tyle samo, niezależnie od stylu jazdy. Dzisiaj znalazłem jedno odpięte podciśnienie przy nastawniku wolnych obrotów po podłączeniu zaczął lepiej chodzić na wolnych, dodatkowo wskazówka ekonomizera na wolnych obrotach...
Pierwsze czego nie wolno robić w tego typu zapłonu, to wyjmować przewodów w. n. na odległość wieększą niż odstęp styków świecy, ponieważ można uszkodzić moduł zapłonu. Sterownikiem tego gażnika jest elektropneumatyczny nastawnik przepustnicy ,reguluje on wspólczynnik napełnienia silnika . a także utrzymuje stałą wartość predk ości obrotowej biegu jałowego...
Sprawdź podstawę pod gaźnikiem (czy nie jest pęknięta, ponoć lubi). Druga sprawa - ponoć najczęstrza przyczyna opisanych przez ciebie objawów - nastawnik. Po prawej stronie gaźnika (patrząc od przodu) pod korpusem filtru powietrza masz białą (po umyciu benzyną ;-) ) puszkę do której idzie podciśnienie i wiązka kabli z ECU. Jest to nastawnik przepustnicy....
Witam Serdecznie, mój problem jest następujący: Golf bardzo ciężko odpala na benzynie, trzeba długo kręcić rozrusznikiem, przy jednoczesnym duszeniu na pedał gazu żeby zaskoczył. kiedy już odpali na benzynie to chodzi dobrze, nie gaśnie. Dodam że gdy jest nawet rozgrzany to też trudno odpala na benzynie, Problem zaczął się zimą, kiedy auto z powodu...
Witam Bardzo proszę o uwagi i pomoc Samochód GOLF II, 1,6 GL 1991r. Pierburg 2EE, Trudno odpalić go rano zarówno na benzynie i na gazie. Gdy już opdali, po ok 3 min pracy silnika gaśnie podczas jazdy, Po powtórnym odpaleniu jeździ już bez zarzutu. Ostatnio miałem trochę proglemów, z czujnikiem halla (wynieniłem sam czujnik w moduje w aparacie zapłonowym),...
Witaj, Pod tym linkiem masz trochę na ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37... Tutaj natomiast masz aukcję na allegro i namiary na przesympatycznego Pana, który w g mnie jest dobry w tych gaźnikach. Zadzwoń do niego - na pewno Ci pomoże. http://allegro.pl/item140297638_nastawni... Pozdrawiam...
Witam. Od dłuższego czasu mam problemy z obrotami w moim golfie II 1.6 1990r. benzyna +LPG. Na początku obroty były bardzo wysokie (silnik wył jak głupi). Wymienilem nastawnik przepustnicy bo była w nim pęknięta membrana (po wymianie samej membrany było troszke lepiej ale ciągle obroty były za wysokie) i teraz obroty są za niskie... Dodam że przy odpalaniu...
Witam posiadam passata dokładnie takiego jak w temacie z gaźnikiem 2E3 pierburg autko, bardzo dobre ale mam następujące problemy: - bardzo różnie utrzymuje wolne obroty oczywiście wiąże się to z temperaturą silnika i otoczenia, w zasadzie im cieplej tym lepiej bo niżej ale czasami trzyma 500, a generalnie jak odpale trzyma 1500-2000 a bywa i więcej...
ssanie pierburg pierburg regulacja pierburg ssanie
klimatyzacja błędy zapis kamery nagrzewnica indukcyjna chłodzenie
spawarka wybija bezpiecznik spawarka wybija bezpiecznik
Szarpanie silnika przy odpalaniu – diagnostyka, świece, cewki, luźne gniazdo zaworowe LiitoKala Lii-600 – jak ładowarka szacuje procentowy poziom naładowania akumulatora?