Na podszybiu są bezpieczniki. Pierwszy z brzegu bezpiecznik usytuowany poprzecznie, załatwia sprawę. Pewnie go ktoś wyjął bo myślał że zapasowy. Sterownik jest powyżej nóg pasażera trzeba dostać się głęboko pod wykładzinę.
Wymieniłem sondę i poprawa jest Czyli masz Pierburg 2EE, zapewne nie działa podciśnieniowy nastawnik przepustnicy
Sprawdz czy czasami nie zasysa lewego powietrza (guma pod gaźnikiem ,serwo). czy była ruszana śruba na której oparty jest siłownik pneumatyczny. Wymień czujnik temperatury ten niebieski na nowy.( jeden jest od wskaźników. Spodkałem się kiedyś z tym że mechanik zablokował siłownik pnematyczny sprawdz czy sie wysówa podczas pracy na wolnych obrotach....
Jeśli jest to pierburg 2ee, sterowany elektronicznie to jest coś jakby silniczek krokowy. Dokładnie nastawnik przepustnicy. Tak to dokładnie wygląda: http://obrazki.elektroda.net/100_1289337... Późniejsze modele sterownika gaźnika miały możliwość diagnostyki kodami błyskowymi, podobnie jak monojetronic Boscha. Sprawdź jeszcze rozrząd na znakach....
Nie myślałem, da się to tak przełożyć 1:1? Zresztą w akcie desperacji zamówiłem taki sam gaźnik jak mam teraz, podobno wciąż na chodzie, trzyma obroty, generalnie działa. Po kilku dniach walki z tym miałem już dość i uznałem, że zmienię cały gaźnik. Zobaczymy czy to położy kres ostatnim problemom.
Jak będę miał czas w weekend to pomyślimy. Wole zrobić te 110km niż udać się do mechanika, który powie mi, że trzeba wszystko po kolei wymieniać. Wszystkiego zapewne nie trzeba :D . Wbrew opinii te gaźniki są naprawdę solidne. Cóż -nie tylko nas wiek dotyka. Gumy w membranach się wypracowują, wężyki murszeją i pękają, styki...nie -styki w MB są solidnie...
Wymontowałem nastawnik pompy. Oczom ukazała się pęknięta 1 z dwóch sprężyn tłokorozdzielacza, chyba. Czy przez to pompa mogła stukać na zimnym i jest winowajcą zamulenia?
Nie ma nigdzie nastawnika VDO oprócz allegro, w ASO nastawnik na stałe z kolektorem za 2 tyś zł, w aukcji poniżej: https://allegro.pl/oferta/nastawnik-klap... Napisana jest informacja uzupełniająca: Sterownik / oprogramowanie musi być adoptowany (update)", o co chodzi ? O aktualizację sterownika silnika czy...
Witam. Od dłuższego czasu mam problemy z obrotami w moim golfie II 1.6 1990r. benzyna +LPG. Na początku obroty były bardzo wysokie (silnik wył jak głupi). Wymienilem nastawnik przepustnicy bo była w nim pęknięta membrana (po wymianie samej membrany było troszke lepiej ale ciągle obroty były za wysokie) i teraz obroty są za niskie... Dodam że przy odpalaniu...
jestem na bieżąco z problemem. pod okiem swoich kolegów samodzielnie wymieniłem nastawnik elektroniczny przepustnicy gaźnika pierburg 2ee, mogę opisać procedurę krok po kroku. kontakt również lechox(at)o2.pl tel. 501332298 trzeba sobie pomagać. Leszek :)
Witam mam podobny problem z gaźnikiem 2ee w vw golfie a mianowicie samochód gaśnie mi na każdym skrzyżowaniu jak się zatrzymóje tylko wcisne sprzęgło i auto mi automatycznie gaśnie silnik też faluje z obrotami wymieniłem przewody podciśnienia gumowa uszczelka podstawy gaźnika jest ok. czy ktoś może mi pomódz swoja wiedzą,mechanicy mówią że to wina nastawnika...
Sprawdź pozycję przesłony rozruchowej jeżeli się nie przymyka na zimnym silniku to może być uszkodzony czujnik temperatury, lub nastawnik przesłony.
Bosch to nastawnik potencjometryczny już nie do naprawy a nowego nie ma a po tylu latach to już powycierane dość sporo.. A pierburg to nastawnik indukcyjny nie do zajechania i do naprawy... Po drugie bosch to diagnostyka tylko grupa 000 a pirburg pełna... No i bosch ma problem z diagnostyka nie wszystkie interfejsy go odczytają te chińskie... Pierwszy...
Ja to mam dopiero poblem z tym gaźnikiem. 3 lata temu założyłem gas pierwszej generacji, chodzi gorzej niż na benzynie (na benzynie Vmax 180 km/h a na gazie 150 km/h) po dwóch latach,czyli mniej więcej jakiś rok temu coś zaczeło się dziać z jazdą na benzynie (na gazie chodzi cały czas tak samo) jak dodam gazu to sie dławi tak jakby mu czegoś brakowało...
Mam prośbę. Poddaje się już jeśli chodzi o próbę naprawy gaźnika w moim VW 1,6 PN. :cry: Czasami trzyma mi obroty wręcz książkowo, a czasami podwyższa sobie do ok.2000. Wymieniłem sonde lambda, wstawiałęm drugi gaźnik, wymieniałem nastawnik przepustnicy - a problem ciągle powraca. Jestem zdesperowany do tego stopnia że chciałbym odstawić auto do mechanika...
Witam mam następujący problem: w aucie znajduje się gaźnik pierburg 2ee, uszkodził się pneumatyczny nastawnik przepustnicy, po jego odłączeniu jest zdecydowanie lepiej, jest tylko niedogodność w postaci niskich obrotów przy zimnym silniku(gaśnie po puszczeniu gazu) tzn. latem to nie było zauważalne ale obecnie ranki są coraz chłodniejsze, istnieje możliwość...
A co mają przewody podcięnieniowe do rzeczy jak nie działa mu nastawnik przesłony wstepnej. Wpierw trzeba sprawdzić czy dostaje plus zasilania, mała uwaga-przebieg sterujący to przebieg PWM. Ale ja zaglądnął bym do sterownika, lewy winkiel rynienki na wodę, często problem był w nim.
Witam mam golfa II 1.6 rok 90-ty z gaźnikiem pierburg 2ee i problem z 2 oraz 3 świecą. Po odpaleniu, przy zimnym silniku, na 2 i 3 świecy brak iskry. Po ok. 2 min. silnik pracuje prawidłowo. Wymieniałem kable, świece, kopułkę oraz palec, nic to jednak nie dało. Wcześniej była wymieniana uszczelka pod głowicą. Myślałem że to coś z zaworami, zamienione...
Nastawnik nowy po regeneracji czy używka?
Tak ,napięcie ale po dokładnym doczytaniu postu to bym pozostawił na pózniej ,ponieważ jeżeli nie wyłącza ci sie nastawnik przesłony po wyłączeniu silnika oznacza to iz steronik podtrzymuje napięcie na elemęty sterowania gaznika , a powinien je wyłączyć. Z twoją usterką czesto wymieniałem steronik lub miałem przegnitą wiązke swoją drogą jeżeli nie masz...
Silnik krokowy w 2ee? Tam jest nastawnik podciśnieniowy, który jest dosyć drogi i na dodatek z wiekiem szwankuje... Sprawdź przewody podciśnieniowe, po tylu latach lubią sobie wpuszczać powietrze, zobacz jeszcze zawory przewietrzania zbiornika (w moim 2ee są 2, jeden miałem cały czas otwarty i był identyczny efekt) I jeszcze jedno pytanie: jest LPG?
Dziękuję za odpowiedz. Tak podejrzewałem. To oznacza, że mam wymienić nastawnik czy da się wymienić tą membranę??
Tam nie ma membrany, to nie jest pierburg 2EE, tylko silniczek DC, hallotron i styk Taki nastawnik to Bosch 0132 008 601
Musisz wiedzieć że oznaczenie 2E nie mówi dokładnie jaki to gażnik. 2E3 najprostszy ,ssanie automatyczne .2E2 ,ssanie automatyczne plus termik obrotów ssania ,plus podciśnieniowy nastawnik przepustnicy. 2EE gażnik elektroniczny.Na każdym będzie tylko napis 2E.Po tym opisie będzisz wiedzał do jakiego masz szukać schematów .
Tak E 18 NV chodzi na gaźniku Pierburg 2 EE ( Ecotronik ) sterowany elektronicznie . Kod 62 - Drosselklappen-ansteller - beluftendes Ventil . Na polski prawdopodobnie masz uwalony nastawnik przepustnicy. Kod usterki wskazuje na uszkodzenie zaworków odpowietrzających. Pozdrawiam
Na bank jest to nastawnik przepustnicy w audi miałem ten sam problem, po puszczeniu gazu nastawnik powinien sie wysunąc i przytrzymac przepustnice aby obroty spadły powoli. Jezeli potencjometr sie uszkodzi to zwiększy sie spalanie, silnik bedzie szarpał ale nie powinien zgasnąc. Ten nastawnik będze za przepustnicą będzie podpierał to cięgło które zaczepiona...
Witam. Golf II 1.6 PN na gaźniku Pierburg 2EE, samochód posiada LPG. Ostatnio mam ogromny problem z rozruchem zimnego silnika. Początkowo myślałem, że ssanie nie działa, ale kiedy już samochód udaje się uruchomić, to praca silnika pozostawia wiele do życzenia. Na benzynie obroty falują od 1 tys do nawet 3,5 tys. Na gazie trzymają się równo ale na poziomie...
Witam. Mam problem z Goldem II, 1.6 gaźnik Pierburg 2EE. Problemy zaczęły się w zeszłym roku na wakacjach. Auto czasem gaśnie po nagrzaniu, czasem chodzi dobrze. Auto jest używane przez mojego dziadka i nie jeździ ono za często. Kilka razy w tygodniu. Do czasu rozwiązania problemu podkręciłem obroty na 1700 i nie gaśnie, a ni nie prycha. Wynika z tego,...
poszukuje do golfa II 91' gaźnik pierburg 2EE nastawnika przepustnicy.
Pierwsze czego nie wolno robić w tego typu zapłonu, to wyjmować przewodów w. n. na odległość wieększą niż odstęp styków świecy, ponieważ można uszkodzić moduł zapłonu. Sterownikiem tego gażnika jest elektropneumatyczny nastawnik przepustnicy ,reguluje on wspólczynnik napełnienia silnika . a także utrzymuje stałą wartość predk ości obrotowej biegu jałowego...
Sprawdź podstawę pod gaźnikiem (czy nie jest pęknięta, ponoć lubi). Druga sprawa - ponoć najczęstrza przyczyna opisanych przez ciebie objawów - nastawnik. Po prawej stronie gaźnika (patrząc od przodu) pod korpusem filtru powietrza masz białą (po umyciu benzyną ;-) ) puszkę do której idzie podciśnienie i wiązka kabli z ECU. Jest to nastawnik przepustnicy....
Witam Serdecznie, mój problem jest następujący: Golf bardzo ciężko odpala na benzynie, trzeba długo kręcić rozrusznikiem, przy jednoczesnym duszeniu na pedał gazu żeby zaskoczył. kiedy już odpali na benzynie to chodzi dobrze, nie gaśnie. Dodam że gdy jest nawet rozgrzany to też trudno odpala na benzynie, Problem zaczął się zimą, kiedy auto z powodu...
Witam Bardzo proszę o uwagi i pomoc Samochód GOLF II, 1,6 GL 1991r. Pierburg 2EE, Trudno odpalić go rano zarówno na benzynie i na gazie. Gdy już opdali, po ok 3 min pracy silnika gaśnie podczas jazdy, Po powtórnym odpaleniu jeździ już bez zarzutu. Ostatnio miałem trochę proglemów, z czujnikiem halla (wynieniłem sam czujnik w moduje w aparacie zapłonowym),...
A gdzie jest ten nastawnik?
Sprawdziłeś instalację nastawnika? Instalacje sterownik silnik? Podszybie często pływało i dochodziło do uszkodzenia izolacji.
Witam, czy posiada ktoś schemat elektryczny wiązki silnika 1.9 TDI z nastawnikiem pompy paliwa firmy Pierburg?
Zmienić nastawnik.To chyba najlepsze wyjście.
Albo zabrudzone filterki w nastawniku przepustnicy, albo przedziurawina membrama.
95r czyli masz już tam pierburg. Podepnij vcds i sprawdź dawkę, Pewnie jest bardzo mała i nie ma przez to mocy. Kto robił regeneracje pompy? Może wystarczy przestawić nastawnik w pompie.
To lepiej załóż zwykły bez elektroniki wtedy jest bezawaryjna jazda.Przypuszczam że ia tak auto jest zagazowane i odpał na benzynie będzie rzadko jak już zimą.Z nastawnikiem Pierburga wojna raczej droga i przegrana szkoda nerwów czasu i kasy.Do zwykłego gaźnika potrzeba plus po zapłonie i 2 wężyki wodne do ssania. I temat zamknięty ,auto pewne i sprawne.
Jakie przewody? 90% usterek to dziurawa membrama w nastawniku.
Masz przedziurawioną membramę w nastawniku.
posprawdzaj przewody podciśnieniowe nastawnika przepustnicy.Sprawdź działanie elektrozaworów,mogą też być zabrudzone filtrki w nastawniku.Układ Ecotronic jest diagnozowalny-niebieski kabelek koło aparatu zapłonowego.
Dziecko drogie-nim zaczniesz udzielac rad poczytaj o gażniku Pierburg-Ecotronic i o pneumatycznum nastawniku przepustnicy. 99% usterek w nim to perforacja membramy. No i o jakiej zasadzie silnika krokowego tam piszesz lamerze to nie wiem. Żaden golf nie miał silnika krokowego.
ktos sie "niegrzecznie" bawil nastawnikiem w programie ... zacznij naprawe auta od wgrania seyjnego oprogramowania ...
Zapewne Passat będzie na wadliwym nastawniku potencjometrycznym (osprzęt Bosch), a golf na indukcyjnym (Pierburg). Można łożyć silnik golfa na pompie passata która jest reliktem, albo pakować całą wiązkę z golfa. Bzdury! To nawet nie jest diesel.
Witam, jakie i za co odpowiadaja przekaźniki w gniazdach ze zdjęcia. Chodzi o wiązkę silnika w audi 80 b4 1.9 TDI z nastawnikiem i przepływomierzem Pierburga? Jeden z przekaźników prawdopodobnie jest odpowiedzialny za załączanie zaworu paliwa (na zdjęciu, pierwszy od lewej z wpiętym przekaźnikiem). Do przekaźnika, od strony sterownika przychodzi kabel...
To jest najprawdopodobniej model na gaźniku Pierburg Ecotronic 2E-E. Trzeba sprawdzić działanie pneumatycznego nastawnika przepustnicy, podciśnienia, dokonac korekty położenia wkrętu regulacji CO, i inne działania.
Witam.A wiec moje autko po przejechaniu paru kilometröw,dostaje wysokie obroty.Wydaje mi sie ze cos z gaznikiem nie tak ,ale nie jestem pewien.Posiadam Audi 80 B3 1.6 motor PP 69 km.Gaznik PIERBURG 2 EE.Dodam ze jak jest zimny to wszystko ok.Mysle ze morze to cos z nastawnikiem przepustnicy nie tak ,bardzo bylbym wdzieczny o wasze porady.
Uszczelka pod blaszką w nastawniku przepustnicy. Tam jest jakiś układ - tamtędy też przedostaje się powietrze. Zasmarowałem tą uszczelkę czarną w kształcie trapezu silikonem i teraz 0 problemów. (to jest to miejsce gdzie się wpina wtyczkę)
pierburg nastawnik ssanie pierburg pierburg regulacja
prądu upływu nvidia przełączyć huawei inwerter
kocioł vaillant sterować kocioł vaillant sterować
Samsung SQ-1000 instrukcja obsługi PDF, taśma barwiąca GR.153, zamienniki Brother AX-10 Renault Scénic III – gdzie podłączyć się do szybkiej szyny CAN poza OBD2