Najlepiej ściągnąć to koło i sprawdzić bo luzu możesz kluczem nie wyczuć. Żeby zobaczyć koło to i tak musisz ściągnąć koło pasowe oraz odkręcić śrubę na wale więc zostanie Ci już mało roboty by zrobić to porządnie.
Które piny na blaszkach mogę podać jutro. Raz miałem taki błąd w Marei 100TD i przyczyną była przerwa w jednej z ceweczek pomiarowych. Opór uzwojenia nastawnika oczywiście a nie tych zaznaczony śrubek. Uzwojenie nastawnika na pierwszych dwóch blaszkach od lewej.
skoro mruga świeca żarowa to proponował bym diagnostykę komputerową, sprawdzić czujnik położenia wału i zawór n108, chociaż dla mnie to bardziej jak by się coś działo w samym nastawniku pompy. Sprawdził bym jeszcze wiązkę od pompy dużą kość i tą małą na której jest elab i zawór n108, zawór powinien mieć oporności pomiędzy pinem 2 i 3 ok od 12 do 20...
Masz pompę rozdzielaczową EDC/MSA 15,2 BOSCH to suwak znajduje się w nastawniku pompy. Najpierw sprawdź przewody łączące pompę wtryskową z modułem. Suwak nastawnika dawki to 3 piny wychodzące z pompy (wtyczka pompy piny 6, 7, 8 - wtyczka na module piny odpowiednio 10, 46, 9). Oporność bardzo mała rzędu 30 Ω. W tej wtyczce od pompy na pinie 13 jest...
Cieszymy sie ze pomogliśmy :) Sprawdź vagiem dawke bo watpie czy natrafiles odpowiednio. jesli bedzie mało czyli 6 mg i powyzej to auto bedzie słabo przyspieszało. Daj okolo 3.5 do 4.0 mg :) dawke ustawia sie przesuwaniem nastawnika, w vagu jest bardzo mały zakres regulacji pozdro
W załącznikach system EMS (z Autobusu MAN ) i E-GAS do F2000/E2000 CNG. Jak i w jednym tak i drugim potrzebny jest odpowiedni sterownik.Podejrzewam że najprostszą metodą będzie zastosowanie zwykłej linki gazu.
Tak. Mozesz.
Zerknij na ten link https://workshop-manuals.com/audi/a4_mk1...
Spray do czyszczenia kominków dobrze rozpuszcza nagar. Przy okazji warto jeszcze kolektor dolotowy wypalić.
Jak kolega wyżej napisał nastawnik na pompie do czyszczenia. Można to łatwo sprawdzić.
A ustawiony na VAG ,dawka ,kont wtrysku?? Chyba nie musze Ci tłumaczyć że te nastawy robi się na rozgrzanym silniku .
Tacy tunerzy których masz na myśli, wsadzają jeden opornik i efekt jeszcze lepszy. A jak zwykły człowiek w/g twojej nomenklatury odczuje zmianę mocy o 100%, skoro 15% to mega. giga • tera • peta • eksa • zetta • jotta?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic73...
Niedawno robiłem forda transita 2,0 tddi z podobnymi objawami. Turbo to bym wykluczył, podczas jazdy to się zgadza że dymić może na biało, lecz po zgaszeniu i dłuższym postoju olej z powrotem ocieka do chłodnicy powietrza i samochód odpala za drugim razem. Przy starcie silnika turbo nie ma znaczenia gdyż jego praca zaczyna się w zakresie wyższych obrotów....
Dziś za pomocą kolegi z forum udało się wywalić immo, wielkie dzięki. W drugim takim samym roverku sprawdziłem że to bzyczenie pompki to normalne w tych modelach. Pompa nie podaje paliwa, Zdemontowałem pokrywkę nastawnika pompy i widzę że brak sterowania(nastawnik ani nie drgnie). Na okrągłej wtyczce 7 pinowei jest: -12V- p. brązowo pomarańczowy -2xmasa...
1352 -wtrysk sterujący 1350 -nastawnik pompy wtryskowej opisy te pochodzą z własnego doświadczenia to znaczy sam generowałem błędy w sprinterku i zapisywałem czego dotyczą mogą tylko naprowadzić na rzeczy które wymagają sprawdzenia ale trzeba też pamiętać o sprawdzeniu instalacji,zasilaniu,sterowaniu itp pozdrawiam MAPI
Nastawnik sprawdzony multimetrem? Jak sprawdzić magnetyczny nastawnik multimetrem? Bo wszystko wskazuje albo na sam nastawnik, albo pompę.
Nastawniki pompy pobierają znaczny prąd tak że sugerował bym zacząć od złącza pompy,do sprawdzenia styki i okablowanie.
daj komus kto robi pompy sprawdzi ja i wymieni co trzeba
O ile go przesunąć i w którą stronę? Wiem że można to robić z podpiętym kompem, żeby sprawdzać aktualne odczyty, tylko jakie one powinny normalnie być. Dołączyłem kilka screenów w pierwszym poscie. Może ktoś je sprawdzić?
Witam i co z tą kostka od nastawnika? Masz może rozpiskę pinów z kostki bo mam chyba problem z nastawnikiem takiej pompy i chciał bym ją sprawdzić .
Najprawdopodobniej nastawnik pompy wtryskowej do czyszczenia.
A czy ta diagnostyka może zrobić testy i odczytać jakie jest ciśnienie, czy się zmienia, czy reaguje nastawnik w pompie wysokiego ciśnienia? Trzeba sprawdzić czy jeśli jest awaria systemu regulacji wysokiego ciśnienia, czy zwór bezpieczeństwa wysokiego ciśnienia nie uszkodził się (wypłukał się) i nie ucieka przez niego ciśnienie. On jest elementem rezerwowym...
do sprawdzenia nastawnik pompy, pompa i wtryskiwacz
Czujnik temperatury silnika do sprawdzenia,nastawnik pompy wtryskowej do czyszczenia i czujnik temperatury paliwa w nim do sprawdzenia.
Potencjometr w nastawniku pompy-ścieżki do sprawdzenia-lubiały się wycierać.
W TDS'ach siadały nastawniki pomp wtryskowych. Każdy użytkownik prędzej czy później niestety się z tym zmagał :(.
Nastawnik pompy wtryskowej.
Zawozisz pompę do sprawdzenia. Zabawy nastawnikiem w tych pompach kończą się niekiedy rozbieganiem silnika. Pompa nie ma mozliwości przestawiać nastawnika dawki paliwa(wydatku pompy).
01268 Nastawnik dawki N146 - Różnica w regulacji. Przyczyny: - uszkodzona pompa wtryskowa (lub nastawnik) - przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie w instalacji do pompy Objawy: - świeci się lampka sygnalizacyjna - nieprawidłowa praca silnika - problemy z uruchomieniem silnika - nie można uruchomić silnika Sposób naprawy: - sprawdzić nastawnik dawki...
Witam , mam problem jak wyczyścić nastawnik pompy wtryskowej w Golfie 1.9 TDi 90 km . Bardzo bym prosil o link do filmu , lub dokładny schemat . Najbardziej chodzi mi tu o elektrykę , czyli jak sprawdzić wartości , dodam że mam autocom'a , ale chciałbym dowiedzieć się krok po kroku jak to się robi .
Amatorka, forum spada na niski pułap, kiedy tu jeden drugiemu pomagał a przynajmniej na prowadził by sobie samemu dać radę, teraz większość 'znawców' olewa temat
95r czyli masz już tam pierburg. Podepnij vcds i sprawdź dawkę, Pewnie jest bardzo mała i nie ma przez to mocy. Kto robił regeneracje pompy? Może wystarczy przestawić nastawnik w pompie.
Dzięki Jutro będę walczył. Rzeczywiscie nastawnik jest nieco starszy, pierscień nie zacina się. Sprawdzę co z regulatorem kąta.
Kąt wtrysku do sprawdzenia. Nastawnik pompy do czyszczenia... Czym diagnozujesz? Podeślij log. Czasami w 1.9 pojawiał się błąd usterki wewnętrznej przy diagnozie który można zignorować.
Witam! Tak jak w temacie Leon 2010r. silnik CAXC Wywala błąd P2293 - regulator ciśnienia paliwa (usterka mechaniczna). Po podpięciu pod kompa ciśnienie na biegu jałowym 130-140 bar. Po dodaniu gazu i przekroczeniu 1000 obrotów ciśnienie natychmiast spada poniżej 110 i pompa przestaje piszczeć. Wymieniłem już 2 pompy 2 nastawniki pompy(tulejka, szkalnak)...
Witam.Jak na mój słuch to masz do czyszczenia lub wymiany nastawnik pompy paliwa.Sprawdż VAGiem jaka jest dawka paliwa podejrzewam duże wahania, prawidłowa wartość to 3.2mg.
Było kilka razy na forum. Odkręcasz czyścisz zakładasz nowa uszczelkę i skręcasz. Pamiętając że możesz nie odpalić samochodu po swojej robocie. Zaznacz sobie wcześniej w jakim miejscu był przykręcony. Później na kompa i doregulować dawkę. Owszem, było wiele razy na forum, tym i innych ale widzę, że nie czytałeś kolego ftp.kowal info jak należy : aby...
Sprawdziłem cały kabelek od samego sterownika na przejście jest ok nawet odłączyłem i.podlaczylem 12 z Aku bez zmian ja podejrzewam nastawnik pompy albo sterownik . Dodano po 58 Pompy nie słychać po zapłonie
jeśli odpala ładnie to raczej kąt wtrysku jest w miarę ok, możesz poluźnić pompę i ją obracać delikatnie na pracującym silniku żeby ustawić jak najlepszą pracę ale podejrzewam, że nastawnik pompy też był odkręcany i też nie jest ustawiony, a z tym jest dużo zabawy żeby utrafić (bez komputera, ja nie mam żadnego komputera więc nie wiem jak to się z jego...
Nastawnik pompy wtryskowej, rozciągnięty łańcuch rozrządu. Podjedz na kompa i odczytaj dawkę paliwa i kąt wtrysku. Jak będą skakały wartości to warsztat.
Czarno-żółty przewód przetarł się o metalową rurkę wody.
Oczywiście nie ma szans aby bez obrotów wału korbowego tds palił bo nie wysteruje nastawnika pompy .A uszkodzony czujnik będzie widniał w błedach ecu.
a tak najszybciej to poluzuj nastawnik 4 śruby tylko NIE ODKRĘCAJ tylko poluzuj przesuń delikatnie nastawnik w kierunku przodu samochodu i testuj. zaznaczam że i tak należałoby podpiąć się i sprawdzić dawke
Terkotać mógł tylko nastawnik. Poszukaj na forum jak sprawdzić nastawnik w swojej pompie.
Chłopie , na Twojej klawiaturze nie ma przecinków , kropek i dużych liter? Jak masz takie objawy to wymień czujnik temp. , sądze jadnak , że przy takiej jak dzisiaj temperaturze, świece żarowe nie grzeją.
Ja obstawiam nastawnik w pompie częstą przypadłość w tych silnikach Pompa na stół i do sprawdzenia
Pompa do sprawdzenia Nastawnik lub Pęknięte lub zużyte sprężynki w sekcji
Na ciepłym silniku pewnie też trzeba kręcić, żeby odpalił? Nastawnik pompy wtryskowej daje o sobie znać zapewne.
Sprawdzić dokładnie pompę i oddać ją do regeneracji.
Nastawnik jest to element pompy wtryskowej, który steruje wielkością dawki wtryskiwanego paliwa. Przytoczone przez kolegę szarpanie jest jednym z podstawowych objawów problemów z nim. Tak jak wspomnieli koledzy wcześniej albo czyszczenie albo wymiana tego elementu. Chcesz trochę poczytać o nim proszę: Krótka rozprawka o nastawniku pompy.
Skoro słabo zapala, to sprawdziłbym jescze stan wyciągnięcia łańcuchów, czyli diagnostyka u fachowca.
włącza się dopiero po rozruchu silnika. Wczytałem się w instrukcję serwisowania VP44 i tam piszą, że pompka wstępna wcale nie zawsze występuje przy pompie VP44 (piszą, że tylko przy bardzo długich przewodach i dużej różnicy wysokości zasilania). Z tego wynika, że producent polega przede wszystkim na łopatkowej pompie przetłaczającej wewnątrz pompy...
Witam Czy rozwiązał pan ten problem ?? Mógł by pan opisać w jaki sposób ??
W tych modelach zatykał się wężyk idący od kolektora ssącego do czujnika ciśnienia doładowywania na nadkolu lub padał sam ten czujnik. Sprawdź ten wężyk potem odłącz i przejedź sie bez czy jest różnica czy to samo,jak bedzie słabszy to masz dobre jesli nie bedzie różnicy to tam tkwi usterka. Jest jeszcze ustawienie nastawnika w pompie jeśli bedzie nieprawidłowe...
prawidłowe posunięcie z Twojej strony skoro zwróciłeś uwagę na filtr paliwa przy tych objawach, skoro jednak to nie ta przyczyna to dobrze byłoby zdiagnozować nastawnik pompy wtryskowej bo może się okazać, że jest on zabrudzony. W tym przypadku lepsza diagnoza niż wymiana na ślepo kolejnych podzespołów.
Zgadza się poczytałem na forum elektrody i wszystko się wyjaśniło jest to nastawnik w pompie a sprawdziłem to poprzez wyciągnięcie wtyczki od prędkościomierza i wszystko się wyjaśniło dziękuje wszystkim którzy są z mądrymi odpowiedziami na forum elektrody :)
Więc ustaliłem, że ten nastawnik pompy to nic innego jak silnik krokowy hybrydowy z dwoma uzwojeniami i ośmioma cewkami. Uzwojenia sprawdziłem wizualnie oraz miernikiem, oba mają tą samą rezystancję. Cewki mogą być połączone szeregowo lub też równolegle. Gdyby w połączeniu równoległym jedna z cewek nie przewodziła to omomierz by to wyłapał. Także usterkę...
A tak zaznaczyłem bo to różnie może być. Wystarczy, że ma jakiś francuski nastawnik na pompie i już czujnik potrzebny.
Paliwo jest wszędzie w pompie a cieknie bo uszczelka zrobiła sie twarda i nie trzyma. Przed zdjęciem nastawnika sprawdź sobie jaką obecnie masz dawkę ustawioną (powinna być 4.5 mg/h) i po wymianie uszczelki ustaw taką samą lub jeśli chcesz troche mocy to na mniejsza. A jeśli zamontujesz nastawnik i silnik nie chce zapalić to trzeba przesunąć nastawnik...
Spróbuj gdzieś w warsztacie (chyba że masz np. vag-a) podpiąć sie jakimś komputerem i zobaczyć czy są jakieś błędy, (zwłaszcza sprawdzić logi statyczne odnoszące sie do nastawnika pompy ). Złe zamontowanie lub regulacja może powodować między innymi spadek mocy.
Regulacja położenia nastawnika to subtelna sprawa i nie da się tego dobrze zrobić bez komputera , nawet jak zaznaczysz położenie to i tak dokładnie nie trafisz .
Witam. Potrzebuję zrobić korektę dawki paliwa po czyszczeniu nastawnika w pompie wtryskowej. Czy możecie mi poradzić jakiś tani program diagnostyczny typu VAG, a najlepiej linka, co kupić lub pobrać. Mam Launcha, ale tym mogę sobie co najwyżej sprawdzić i pokasować błędy.
Prawdopodobnie nastawnik dawki (quanity adjuster) w pompie. Jest o tym duzo na forum, znajdziesz nawet instrukcje czyszczenia. Zacznij jednak od podlaczenia i sczytania bledow, zaoszczedzisz na wymianach zbednych czesci i czasie.
Nawet jeśli napisze ktoś co może byc przyczyną to nie radze Ci samodzielnie tam grzebać bo możesz zrobić kuku swojemu autku. Sądząc po Twoim opisie nie za bardzo konkretnym to moze byc np problem z nastawnikiem pompy, ale to tylko jedna z wielu możliwości. Oddaj auto do kogoś kto wie gdzie jest pompa, turbo itd. Niech zrobi diagnostykę to bedzie coś...
EGR, poduszki, nastawnik pompy. Zmierzyć kompresję i sprawdzić ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy oraz rozpylenie. Koło zamachowe nie ma bicia ? Poduszki wszystkie nowe czy używane? Silnik stuka przy tym czy tylko drga ? Logi odczytane były ?
Czujnikiem zegarowym nie wyregulujesz tak jak vcds-em. Warto zdjąć pokrywkę z pompy celem sprawdzenia zimnych lutów w nastawniku. Jeśli pompa latała sobie przez dłuższy czas, to bardzo możliwe, że urwał się któryś drut w nastawniku.
Witam mam problem z odpowietrzeniem i odpaleniem samochodu Opel vectra b 2.0 dti. W aucie był wyjęty nastawnik pompy i oddany do sprawdzenia. Po złożeniu pompa nie chce podać paliwa na wtryski. Całkowicie jest sucho. Co może być przyczyną? Z góry dziękuję za pomoc.
w starszych modelach były nastawniki potencjometryczne i tam problem polegał na tym że wycierały się te ślizgi czasem udało się przesunąć na inny tor i pomagało ale to tylko dorażnie potem problem powracał ,jak nie masz specjalnego ściągacza to nie ściągniesz ramienia potencjometru ,a jak podwadzisz to złamiesz. lepiej zleć komuś kto to robi na co dzień
moim zdaniem uszkodzony jest nastawnik w pompie paliwa
nastawnik pompy na bank
Masz coś spierdzielone z nastawnikiem w pompie.
Twoje hasło przewodnie to nastawnik pompy :D
Myśle że to wina nastawnika pompy- jest zasyfiony opiłkami metalu z pracy pompy i przycina się. Ja bym sprawdził napiecie pompy vagiem. Przerabiałem kiedyś temat a opis jest gdzieś w necie pod tytułem "czyszczenie nastawnika tdi"
błędów nie będzie ale niech ten mechanik sprawdzi parametry jakie są dawki, kąt wtrysku powinien się pokazać jako błąd ale czy nastawnik pompy jest dobrze ustawiony?
Witam, czy posiada ktoś schemat elektryczny wiązki silnika 1.9 TDI z nastawnikiem pompy paliwa firmy Pierburg?
Od nastawnika pompy do komputera cała wiązka była sprawdzana Ale nie od wtryskiwacza sterującego. Musisz to sprawdzić. Dla kodu silnika AGR widzę, że piny w ECU odpowiedzialne za wtryskiwacz mają numery 62 i 55.
Witam, mam taka sprawę, jeśli chodzi o wymiana nastawnika pompy wtryskowej na nastawnik regenerowany to idzie wymienić bez problemu i będzie autko chodzić? Nie trzeba ustawiać nic, dawki początku wtrysku itp? Wystarczy wymienić?
Sprawdź czy sterownik silnika w ogóle "żyje", dostaje zasilanie, załącza przekaźnik główny, po włączeniu kluczyka powinno byc słychać nastawnik dawki w pompie wtryskowej
Witam kalibracja czujnika przeprowadzona przez serwis testerem pompa była ponownie dawana do przeglądu (wymieniany czujnik nastawnika )Nadal silnik nie zapala chyba trzeba będzie sprawdzić początek wtrysku i ustawienie pompy na rozrządzie.
Witam do wymiany albo regeneracji nastawnik pompy wtryskowej jak co to zadzwoń
musisz przesunąć ten różowo-fioletowy:) element w prawo wg pierwszego zdjęcia, masz po prawej ząbki które go blokują, potem bierzesz cienki, w miarę twardy drucik i robisz z niego U i wkładasz w otwory obok pinów i delikatnie wyciągasz pin za przewód do tyłu.
Cóż kolego sprawa jest przykra, ale to bolączka tych aut. Objawy typowe dla nastawnika w pompie paliwa. Pompa do regeneracji.
Jest dużo materiałów w intrenecie na temat czyszczenia nastawnika pompy a jakbyś się za to zabierał to sprawdź najpierw tam zimne luty(czasem były z nimi problemy).
Nie przepływka,raczej nastawnik w pompie ,ale jeszcze się musisz upewnić.No i nie zalałeś ostatnio gnojówki ?
Cześć musiał byś podłączyć komputer diagnostyczny, w nastawniki pompy wtryskowej masz czujnik temperatury ale paliwa on może powodować takie efekty.
w nastawniku pompy ?
troszkę opóźniony ale mieści się w normie,w zasadzie szeszyt podaje do-78,ideał to 50- 55,ale nie to będzie powodem szarpania raczej . Masz błąd nastawnika pompy (n146) i to jet powodem szarpania. Trzeba sprawdzić wiązkę przewodów wg schematu,lub rozebrać i wyczyścić i wyregulować nastawnik. Dawka też jest ok . Jakie masz napięcie z czujnika drogi przesuwu...
Łap golf 1.9 1Z
ze ludzie sie zamykajaa w 6-8 litrach Na trasie :D W mieście nie masz szans. Możesz mieć problem z dawką paliwa, kątem wtrysku, EGRem, turbiną, wtryskiwaczami.
Witajcie koledzy czy to możliwe że w moim fordzie 2,0 TDDI nie ma elektrycznej pompy paliwa obszukałem spód auta do baku jeszcze nie zaglądałem nigdzie jej nie słychać auto kręci a nie pali brak ciśnienia na wtryskach , były może wersje bez tej pompki ? bezpieczniki sprawdziłem na kompie wychodzi błąd ciśnienia paliwa, nastawnik pompy wtryskowej bo...
Nastawniki pompy wtryskowej typu MES potencjometryczne w silnikach BMW TDS :P I oczywiście notoryczne problemy z odpalaniem ciepłego diesla.
jezeli nie swieci ci kontrolka swiec zarowych i auto nie odpala to najczesciej przekaznik w skodach byl to przekaznik 109 w seacie nie mam pojecia jest to przekaznik zasilanie glownego czy cos takiego czesta usterka w koncernie vw w tdi nr przekaznika 357 906 381a jezeli PRAWDOPODOBNIE byl wymieniany to ty go wymien NA PEWNO
Zastanawiam sie co z tym zrobić. Próbować samemu czy jechać gdzieś. Jeżeli by to kosztowało w granicach 100zł to bym pojechał do kogoś ale jak więcej to niewiem. Wiem ze czasem taniej znaczy drozej ale.. Może Koledzy pomogą to sie uda. Niema co rezygnowac odrazu.
Jak ten znajomy taki mądry to niech lutuje ja tam żadnej diody nie widzę a nie było czasem błędu związanego z temperaturą paliwa
Proponuje do kosza wywalić ten temat. Cenna uwaga drogi kolego. Uruchomiłem prawie. No właśnie prawie ponieważ bez sterownika nastawnik działa 0 - 1 czyli 0 obrotów lub max obrotów Jesteś na najlepszej drodze do zniszczenia tego silnika i oberwania korbowodem po głowie. W dodatku jesteś kosmicznie leniwy. Schemat? 5 minut szukania w google. Immo? To...
Chciałbym jeszcze zobaczyć grupę 010 bo wszystko wskazuje na uwalony czujnik G71 czyli MAP sensor a przy okazji sprawdź połączenia od czujnika G81 - jest w nastawniku pompy wtryskowej i widać go oraz piny elektryczne po zdjęciu pokrywy nastawnika - trzeba dysponować kluczem K-2T do odkręcenia śruby specjalnej.
Bosch 2464509015,dziekuje za uwagę.32zł płacę.
Gdy otwieram nastawnik palcem zaczyna odpalać. Nie ma zasilania na nastawnik. Bezpieczniki ok. Gdzie znajduje się przekaźnik główny - bo jest ich wiele. Nie mogę nigdzie znaleźć schematu.
a tam jest totalne zero można go wciskać tak samo na zgaszonym jak i odpalonym. Jak ty chcesz aby turbosprężarka pompowała na wolnych obrotach?... Na wolnych obrotach energia spalin jest bardzo niska i turbinka ma góra 10 -12 tys obrotów - to jest nic, skoro maksymalnie pod obciążeniem osiąga 150 tys. obrotów. W dwie osoby sprawdź, czy węże twardnieją...
nastawnik pompa nastawnik pompy sprawdzi pompa nastawnik
model pralki siemens zasilacz przegrzanie fotokomórek testowanie
przepiecie modulu pomiary elektryczne program
Ford S-Max 2.0 TDCi 2020 – wymiana regulatora napięcia alternatora, kompatybilność LIN Off-grid: 7 paneli szeregowo, zacienienie, dioda blokująca – czy wzrośnie wydajność?