Które piny na blaszkach mogę podać jutro. Raz miałem taki błąd w Marei 100TD i przyczyną była przerwa w jednej z ceweczek pomiarowych. Opór uzwojenia nastawnika oczywiście a nie tych zaznaczony śrubek. Uzwojenie nastawnika na pierwszych dwóch blaszkach od lewej.
Silnik gasi zawór na pompie, nastawnik niema nic do tego.
W załącznikach system EMS (z Autobusu MAN ) i E-GAS do F2000/E2000 CNG. Jak i w jednym tak i drugim potrzebny jest odpowiedni sterownik.Podejrzewam że najprostszą metodą będzie zastosowanie zwykłej linki gazu.
Zerknij na ten link https://workshop-manuals.com/audi/a4_mk1...
Najlepiej ściągnąć to koło i sprawdzić bo luzu możesz kluczem nie wyczuć. Żeby zobaczyć koło to i tak musisz ściągnąć koło pasowe oraz odkręcić śrubę na wale więc zostanie Ci już mało roboty by zrobić to porządnie.
No to allegro uszczelka nastawnika golf 4. Tylko do wymiany potrzebujesz specjalnego klucza do pomp (no chyba ze już ktoś specjalną śrubkę podmienił brutale nabijali klucz 6 kąt 7mm a potem doszlifowywali śrubkę by pasowała na standardową 7mm ). Dwa komputer do wyregulowania dawki (pozycji nastawnika).
Spray do czyszczenia kominków dobrze rozpuszcza nagar. Przy okazji warto jeszcze kolektor dolotowy wypalić.
to nie czujnik tylko zawór sterujący pracą egr i nie ma wpływu na zapalanie. Ile zaworów ma pompa jaki nastawnik? może pomyliłeś przewody?
Tacy tunerzy których masz na myśli, wsadzają jeden opornik i efekt jeszcze lepszy. A jak zwykły człowiek w/g twojej nomenklatury odczuje zmianę mocy o 100%, skoro 15% to mega. giga • tera • peta • eksa • zetta • jotta?
A ustawiony na VAG ,dawka ,kont wtrysku?? Chyba nie musze Ci tłumaczyć że te nastawy robi się na rozgrzanym silniku .
Najprawdopodobniej nastawnik pompy wtryskowej do czyszczenia.
Chcesz to mam szczegółowy poradnik w pdf. To nie jest takie proste. Potrzebny jest vag. Nastawnik trzeba montować bardzo dokladnie. Takie zaznaczanie nożykiem to tylko wstepne zaznaczenie.... dużo by tu opisywać.... Już 1mm przesunięcia to ogromne różnice. Vag i tylko Vag - bez niego zniszczysz pompe
Pompy ze wszelakimi "elektro" nastawnikami też bym odpuścił.
Niedawno robiłem forda transita 2,0 tddi z podobnymi objawami. Turbo to bym wykluczył, podczas jazdy to się zgadza że dymić może na biało, lecz po zgaszeniu i dłuższym postoju olej z powrotem ocieka do chłodnicy powietrza i samochód odpala za drugim razem. Przy starcie silnika turbo nie ma znaczenia gdyż jego praca zaczyna się w zakresie wyższych obrotów....
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic73...
W TDS'ach siadały nastawniki pomp wtryskowych Możesz sprecyzować?
Nastawnik pompy wtryskowej.
Można wymieniać rzeczy po kolei, regenerować pompy, wymieniać nastawniki, tylko pytanie gdzie rzeczywiście tkwi problem. Po co generować niepotrzebnie koszty.
Nastawnik pompy do roboty.
samo podanie napięcia na zawór nie wystarczy, musisz ściągnąć dekielek z pompy i popchnąć nastawnik palcem
Nawet jakby było dobre dojście to jeżeli nigdy tego nie robiłeś to nie polecam tego ruszać bo narobisz sobie problemów. Do wymiany są uszczelki przy nastawniku - koszt nie większy niż 50zł ale można nie złożyć pompy bądź uszkodzić nastawnik a wtedy robią się duże sumy.
A tak zaznaczyłem bo to różnie może być. Wystarczy, że ma jakiś francuski nastawnik na pompie i już czujnik potrzebny.
Oba są w zasadzie tak samo dobre/złe. Na koło bym nie stawiał, raczej albo zapowietrza się pompa albo problem jest w nastawniku kąta wtrysku, ewentualnie w samej pompie.
Witam mam nie typowy problem z case cvx 120 na pompie Stanadyne sterowanej elektronicznie nastawnikiem otóż w ciągniku jakiś czas temu zaczęły falować obroty, po podłączeniu komputera i kalibracji nastawnika wyskoczył błąd ustawienia nastawnika pompy oddaliśmy więc do regeneracji pompę razem z tym nastawnikiem, jakiś elektryk twierdził że naprawił sterownik...
To może dołożę motor 2.0dtl z Opla, padający EGR no i pompa w której zaciera się nastawnik i pali sterownik
Nastawnik jest to element pompy wtryskowej, który steruje wielkością dawki wtryskiwanego paliwa. Przytoczone przez kolegę szarpanie jest jednym z podstawowych objawów problemów z nim. Tak jak wspomnieli koledzy wcześniej albo czyszczenie albo wymiana tego elementu. Chcesz trochę poczytać o nim proszę: Krótka rozprawka o nastawniku pompy.
Witam.Jak na mój słuch to masz do czyszczenia lub wymiany nastawnik pompy paliwa.Sprawdż VAGiem jaka jest dawka paliwa podejrzewam duże wahania, prawidłowa wartość to 3.2mg.
Są w sprzedaży zestawy uszczelek do tych pomp. Dekiel nastawnika można spokojnie ściągnąć. Należy uważać aby nie przestawić całego nastawnika ale żeby to zrobić trzeba go stuknąć, sam z siebie nie powinien się ruszyć. Najlepiej przed demontażem na rozgrzanym silniku zapamiętaj chwilowe spalanie na MIDzie z wyłączonymi odbiornikami prądu. Każda zmiana...
możesz wykrecić tą śrubę możesz też wymienić uszczelniacz na głowicy bez demontażu nastawnika ale jak odkręcisz głowice od pompy to już jej nie poskładasz bez wyciągania pompy , jest myk żeby to zrobić na aucie ale też nie jest łatwo
Nastawnik pompy wtryskowej, rozciągnięty łańcuch rozrządu. Podjedz na kompa i odczytaj dawkę paliwa i kąt wtrysku. Jak będą skakały wartości to warsztat.
Jeżeli to pompa ve to podejrzewam wytarty potencjometr nastawnika. jak zwieksza obroty? Płynnie czy tez szarpie?
Masz pompę rozdzielaczową EDC/MSA 15,2 BOSCH to suwak znajduje się w nastawniku pompy. Najpierw sprawdź przewody łączące pompę wtryskową z modułem. Suwak nastawnika dawki to 3 piny wychodzące z pompy (wtyczka pompy piny 6, 7, 8 - wtyczka na module piny odpowiednio 10, 46, 9). Oporność bardzo mała rzędu 30 Ω. W tej wtyczce od pompy na pinie 13 jest...
Cóż kolego sprawa jest przykra, ale to bolączka tych aut. Objawy typowe dla nastawnika w pompie paliwa. Pompa do regeneracji.
Oczywiście nie ma szans aby bez obrotów wału korbowego tds palił bo nie wysteruje nastawnika pompy .A uszkodzony czujnik będzie widniał w błedach ecu.
Zawozisz pompę do sprawdzenia. Zabawy nastawnikiem w tych pompach kończą się niekiedy rozbieganiem silnika. Pompa nie ma mozliwości przestawiać nastawnika dawki paliwa(wydatku pompy).
Amatorka, forum spada na niski pułap, kiedy tu jeden drugiemu pomagał a przynajmniej na prowadził by sobie samemu dać radę, teraz większość 'znawców' olewa temat
Przesuwasz nastawnik wzdłuż pompy.
Nie przepływka,raczej nastawnik w pompie ,ale jeszcze się musisz upewnić.No i nie zalałeś ostatnio gnojówki ?
Było kilka razy na forum. Odkręcasz czyścisz zakładasz nowa uszczelkę i skręcasz. Pamiętając że możesz nie odpalić samochodu po swojej robocie. Zaznacz sobie wcześniej w jakim miejscu był przykręcony. Później na kompa i doregulować dawkę. Owszem, było wiele razy na forum, tym i innych ale widzę, że nie czytałeś kolego ftp.kowal info jak należy : aby...
1. Zawór bez prądu jest zamknięty sprężyną do ciśnienia 100 barów. Zaworu nie można "zatkać" bo pompa - gdyby nagle się naprawiła - w kilka sekund napompuje 1500 barów i coś może "puścić". 2. Brak zasilania, brak sterowania, nieszczelność, brud... 3. 12V od strony akumulatora i pwm 1kHz, o wypełnieniu kilkunastu procent, od strony sterownika. 4. Uszkodzony...
Wygoogluj sobie MES i HDK
Co da otwarcie zaworu na pompie jak nie działa nastawnik dawki ?
Człowieku czemu brak ci słów lało się z oringu tego co wchodzi od tylu do pompy tam wolałem rączek nie wsadzac a miałem okazję kupić od znajomego sprawna pompę bez nastawnika więc wymieniłem pompę a nastawnik wsadzilem ten mój z lejącej pompy
Nawet jeśli napisze ktoś co może byc przyczyną to nie radze Ci samodzielnie tam grzebać bo możesz zrobić kuku swojemu autku. Sądząc po Twoim opisie nie za bardzo konkretnym to moze byc np problem z nastawnikiem pompy, ale to tylko jedna z wielu możliwości. Oddaj auto do kogoś kto wie gdzie jest pompa, turbo itd. Niech zrobi diagnostykę to bedzie coś...
Nastawniki pompy pobierają znaczny prąd tak że sugerował bym zacząć od złącza pompy,do sprawdzenia styki i okablowanie.
Smutna sprawa, w tych pompach jest nastawnik sterowany z komputera. Przy większych przebiegach wyciera się potencjometr wewnątrz tego nastawnika i daje taki właśnie efekt. Nowy nastawnik kosztuje ok 2,5 tyś. Pewnie zaraz ktoś mnie obsmaruje ale taka jest prawda. Dodano po 20 Jeszcze jedno, z tego co wiem to się ujawnia przy przebiegu ok 300tyś km. Po...
Pompa z nastawnikiem HDK - z nazwy jest to pompa z nastawnikiem MECHANICZNYM.
Witam! Tak jak w temacie Leon 2010r. silnik CAXC Wywala błąd P2293 - regulator ciśnienia paliwa (usterka mechaniczna). Po podpięciu pod kompa ciśnienie na biegu jałowym 130-140 bar. Po dodaniu gazu i przekroczeniu 1000 obrotów ciśnienie natychmiast spada poniżej 110 i pompa przestaje piszczeć. Wymieniłem już 2 pompy 2 nastawniki pompy(tulejka, szkalnak)...
Uszkodzona pompa, nastawnik.
1352 -wtrysk sterujący 1350 -nastawnik pompy wtryskowej opisy te pochodzą z własnego doświadczenia to znaczy sam generowałem błędy w sprinterku i zapisywałem czego dotyczą mogą tylko naprowadzić na rzeczy które wymagają sprawdzenia ale trzeba też pamiętać o sprawdzeniu instalacji,zasilaniu,sterowaniu itp pozdrawiam MAPI
Czarno-żółty przewód przetarł się o metalową rurkę wody.
Przy porzegazowniu do 4 tys odpina totalnie podciśnienie od gruszki Teraz do mnie dotarła wątpliwość -czy na turbinie masz zawór upustowy i gruchę ciśnieniową, czy masz turbinę VGT z ruchomą geometrią z gruchą podciśnieniową i elektrozaworem vacu? Tak w ogóle - nie ma Fordów tdi, więc czy masz silnik tddi czy tdci? Oznaczenie tdi jakie podałeś to VW....
prawidłowe posunięcie z Twojej strony skoro zwróciłeś uwagę na filtr paliwa przy tych objawach, skoro jednak to nie ta przyczyna to dobrze byłoby zdiagnozować nastawnik pompy wtryskowej bo może się okazać, że jest on zabrudzony. W tym przypadku lepsza diagnoza niż wymiana na ślepo kolejnych podzespołów.
Chłopie , na Twojej klawiaturze nie ma przecinków , kropek i dużych liter? Jak masz takie objawy to wymień czujnik temp. , sądze jadnak , że przy takiej jak dzisiaj temperaturze, świece żarowe nie grzeją.
Witam, mam taka sprawę, jeśli chodzi o wymiana nastawnika pompy wtryskowej na nastawnik regenerowany to idzie wymienić bez problemu i będzie autko chodzić? Nie trzeba ustawiać nic, dawki początku wtrysku itp? Wystarczy wymienić?
To jest zapewne wiejski tuning, który oszukuje sterownik tak aby otworzył bardziej nastawnik dawki w pompie, Samochód dymi jak lokomotywa po depnięciu gazu
Witam, mam audi B4 1.9 TDI z 1992 roku. Moja pompa ma nastawnik potencjometryczny. Jak kręcę rozrusznikiem, to paliwa zaciąga z filtra paliwa i nadmiar wraca normalnie do filtra drugim przewodem. Ale w ogóle nie leci paliwo na wtryski. Co muszę wymienić całą pompę czy dół, czy tylko nastawnik ?? I co lepiej zrobić, kupić inna używaną pompę czy regenerować...
Przekaźniki tego typu występowały w każdym układzie K-jetronic. Np. audi, mercedes vw. Jak nie znajdziesz,, to jutro podam Ci symbole z mercedesa. Masz do przekaźnika doprowadzone 30, 31, 15, 87 i 1. W chwili pojawienia się kluczowania na jedynce, przekaźnik zwiera 30 i 87, wystawiając zasilanie na pompę paliwa i nastawnik biegu jałowego, czasami też...
w nastawniku pompy ?
A jaka masz dawkę na pompie nastawnik? Spróbuj przez vcds pyknąć ja deko w górę
Jeżeli szarpanie pochodzi od pracy silnika może siadać pompa lub nastawnik w pompie ewentualnie wtryski
problem w wiazce od ecu
pierwszy błąd wskazuje na usterkę nastawnika w pompie wtryskowej drugi błąd może być spowodowany przycinaniem się zaworu EGR ps.raczej bez regeneracji pompy nie obędzie się.
Witam, czy posiada ktoś schemat elektryczny wiązki silnika 1.9 TDI z nastawnikiem pompy paliwa firmy Pierburg?
Tylko że regulacja jest w przypadku ,gdy został przestawiony. A taka sytuacja nie jest możliwa bez ingerencji kogoś lub czegoś. no chyba że masz luźne śruby ale wtedy by ciekło paliwo. Raczej nastawnik do wymiany.
problem leży w uszkodzonym nastawniku pompy gdy odepniesz wtyczkę od prędkościomierza (przy uszkodzonym nastawniku pompy) na skrzyni to wtedy nie powinno przerywać masz więc problem z nastawnikiem pompy i prawdopodobnie z luźna wtyczką na skrzyni lub z uszkodzonym czujnikiem prędkości w skrzyni
109-tka,lub gorzej-pompa(nastawnik dawki)
Witam Czy rozwiązał pan ten problem ?? Mógł by pan opisać w jaki sposób ??
Pompa Bosch Kiki .W którymś z nypli na pompie był filterek . Pompa z nastawnikiem czy na linke ?
Te przyciski wyglądają jak regulacja mocy grzania. Istnieją palniki dwustopniowe a także o płynnej regulacji, ale są droższe. Musiałbyś obejrzeć na samym palniku pompę oraz nastawnik powietrza, ale myślę że trzeba przyjąć że działa na "1" i jest ok. Co do reszty - nie wiem.
Tam nie ma zaworu do gaszenia,uszkodzony sterownik pompy wtryskowej i możliwe zatarcie zaworu nastawnika dawki.
Nastawnik sprawdzony multimetrem? Jak sprawdzić magnetyczny nastawnik multimetrem? Bo wszystko wskazuje albo na sam nastawnik, albo pompę.
Może odpowietrzenie w zbiorniku przytkane. Pojedź bez korka. Jak zgaśnie zaobserwuj paliwo w przewodzie zasilającym pompę. Nastawnik na pompie odpada, bo później jedzie dobrze. Wykręć elektrozawór na pompie. Przeczyść. Odłącz przepływkę rano i pojedź wtedy przejdzie w stan serwisowy. Na stałej dawce paliwa. Wykluczysz sterowanie dawką. Może pomylony...
Witam. To nie MAP sensor. Gdyby on byl uszkodzony nie mial bys mocy w autku kontrolka tez nie sygnalizowalal by tego bledu. 99% masz uszkodzony nastawnik w pompie wtryskowej i to raczej pewne. Pozdrawiam.
Cześć musiał byś podłączyć komputer diagnostyczny, w nastawniki pompy wtryskowej masz czujnik temperatury ale paliwa on może powodować takie efekty.
nie zadziała,dwie różne pompy(inne nastawniki)
Witam serdecznie, mam problem z Sprinter 312d z 99r. Dwa lata temu miałem awarie tego samochodu, po ponad 2 miesiącach odwiedzania różnego rodzaju magików okazało się że padł immobilizer co powodowało że samochód nie chciał odpalić. Immo zostało usunięte. Samochód odpalał. Oczywiście wszystkie teorie że pompa, nastawnik itp zostały obalone. Po tym incydencie...
W pompie uszkodzony nastawnik, samochód sprzedałem w takim stanie...
U mnie siedzie afnik, prawie to samo co u ciebie wyszukujac kod silnika w google (nie wiem jakie sa roznice). Dlatego pisalem o pompie (nastawniku) bo takie szarpanie wystepuje przy niedomaganiu. Uszkodzone wtryski powoduja drgania, jakby wypalilo tlok lub zawory to bys wiedzial momentalnie (potworne drgania, silnik zaraz wyskoczy). :> Samemu bym sprawdzil...
Witam ponownie. Problem rozwiązany. Winnym za nie działający nastawnik pompy był czujnik Halla. Podczas kręcenia rozrusznikiem nastawnik nie reagował. Kiedy odpaliłem agregat poruszając ręcznie dźwignią pompy nastawnik pracował właściwie. Pomiary wykazały, że podczas kręcenia rozrusznikiem obroty silnika były za małe aby czujnik wygenerował odpowiedni...
Zużycie pompy wtryskowej ocenisz po rysach na tłoku pod obrączką nastawnika. Jeżeli są, to niedobrze. Ze zdjęć widać że zatankowałeś syf.
Pompa do sprawdzenia Nastawnik lub Pęknięte lub zużyte sprężynki w sekcji
A czy ta diagnostyka może zrobić testy i odczytać jakie jest ciśnienie, czy się zmienia, czy reaguje nastawnik w pompie wysokiego ciśnienia? Trzeba sprawdzić czy jeśli jest awaria systemu regulacji wysokiego ciśnienia, czy zwór bezpieczeństwa wysokiego ciśnienia nie uszkodził się (wypłukał się) i nie ucieka przez niego ciśnienie. On jest elementem rezerwowym...
W pewnych wypadkach gdy występuje szarpanie, pomaga czyszczenie nastawnika.Jest do operacja nie za prosta i wymaga posiadania VAGa.Więcej informacji znajdziesz[url=http://www.skierniewice.i... tu . Wcześniej jednak zdiagnozuj dokładnie czy to na pewno nastawnik w pompie.
Witam. Czy jest może ktoś z okolic Włocławka, bądź Radziejowa, kto za niewielkie pieniądze potrafi jak w temacie, wyregulować nastawnik pompy przy Omedze 2.5td ?
To ja wróżę pierwszy, nastawnik w pompie trzeba wyczyścić i wyregulować.
Sterownik pompy do naprawy, jeżeli pompa ve z nastawnikiem hdk, bo nie napisałeś który rok.
Nie mam schematu pod ręką, ale to nie ta pompa.Rezystor wstawiało się do VP37 nie VP44.Tu rezystor nic nie da. Można próbować kombinować z przepływomierzem, ale też szału nie będzie. Wyjściem, poza chipem, jest box cyfrowy wpinany między wiązkę a pompę lub dopinany bezpośrednio do elektrozaworu dawki. Czemu pompa daje za mało paliwa ?
jaki powinien być moment dokręcania śrub w nastawniku?
w starszych modelach były nastawniki potencjometryczne i tam problem polegał na tym że wycierały się te ślizgi czasem udało się przesunąć na inny tor i pomagało ale to tylko dorażnie potem problem powracał ,jak nie masz specjalnego ściągacza to nie ściągniesz ramienia potencjometru ,a jak podwadzisz to złamiesz. lepiej zleć komuś kto to robi na co dzień
Znalazłem przyczynę. Powodem były dwa odlutowane kable od nastawnika pompy. przylutowałem je i problem znikł.
To nie pompa się przycięła a nastawnik pompy w wyniku nagromadzonych opiłków.Od pompy wtryskowej wychodzi przewód z owalną wtyczką,zobacz czy do tej wtyczki nie jest dołączony jakby rozdzielacz na końcu którego znajduje się plastikowa puszka.
tak jak mowilem,to nie jest wina pompy?tylko nastawnika,pompy w tych modelach sie raczej nie psuja.regeneracja nastawnika[sterownika]600zl.
Jeśli masz pompę z nastawnikiem to jest on uszkodzony.
Saly,te pompy są proste jak drut,jak ustawiałeś już nastawnik to se poradzisz. :D Wymiana uszczelek to nic skomplikowanego .Lubi jeszcze lać z pod przestawiacza kąta ale tam też to nie problem.
jeśli odpala ładnie to raczej kąt wtrysku jest w miarę ok, możesz poluźnić pompę i ją obracać delikatnie na pracującym silniku żeby ustawić jak najlepszą pracę ale podejrzewam, że nastawnik pompy też był odkręcany i też nie jest ustawiony, a z tym jest dużo zabawy żeby utrafić (bez komputera, ja nie mam żadnego komputera więc nie wiem jak to się z jego...
Proponuje do kosza wywalić ten temat. Cenna uwaga drogi kolego. Uruchomiłem prawie. No właśnie prawie ponieważ bez sterownika nastawnik działa 0 - 1 czyli 0 obrotów lub max obrotów Jesteś na najlepszej drodze do zniszczenia tego silnika i oberwania korbowodem po głowie. W dodatku jesteś kosmicznie leniwy. Schemat? 5 minut szukania w google. Immo? To...
chciałbym dowiedzieć się krok po kroku jak to się robi . Nie jest to banalna sprawa a manuali w necie jest bez liku. Ni wiem czy to nie skończy się wymianą pompy.
Witam i co z tą kostka od nastawnika? Masz może rozpiskę pinów z kostki bo mam chyba problem z nastawnikiem takiej pompy i chciał bym ją sprawdzić .
sprawa jasna to nie TD aTDI!a może padać pompa-nastawnik,głowica... przetarty przewód od wspomagania masz drugi kluczyk?może immo kopytka wyciąga,brak synchro z transponderem,uszkodzona cewka...
nastawnik pompa nastawnik dawka pompa nastawnik pompa sterować
instalacja plomb pilot zmiennym kodem wyłączyć dźwięk philips
Zamiennik tranzystora A1015 GR – 2SA1015, KSA1015-GR, BC557B, porównanie parametrów Sterownik ABS/ESP Bosch 5.7 Fiat Stilo – typowe usterki, diagnostyka, naprawa