Witam nie wiem jaka jest pompa w volvo , czy ma sam nastawnik indukcyjny czy jest jeszcze elektronika w pompie jeżeli sam nastawnik indukcyjny to da się dorobić dość prosto układ którym da się sterować dawkę paliwa, (taki sterownik napięcia cewki nastawnika) pozdrawiam
1352 -wtrysk sterujący 1350 -nastawnik pompy wtryskowej opisy te pochodzą z własnego doświadczenia to znaczy sam generowałem błędy w sprinterku i zapisywałem czego dotyczą mogą tylko naprowadzić na rzeczy które wymagają sprawdzenia ale trzeba też pamiętać o sprawdzeniu instalacji,zasilaniu,sterowaniu itp pozdrawiam MAPI
Nastawnik jest to element pompy wtryskowej, który steruje wielkością dawki wtryskiwanego paliwa. Przytoczone przez kolegę szarpanie jest jednym z podstawowych objawów problemów z nim. Tak jak wspomnieli koledzy wcześniej albo czyszczenie albo wymiana tego elementu. Chcesz trochę poczytać o nim proszę: Krótka rozprawka o nastawniku pompy.
Mam małą przydomową przepompownię i pracuje ona na jednej pompie. Mam pompę na wymianę, ale chciałbym się ubezpieczyć. Znam wszelkiej maści sterowniki i gotowe przepompownie i sam chcę mieć coś najprostszego a skutecznego jednocześnie. Mój pomysł jest następujący: 1 pompa zanurzeniowa z pływakiem załącza się na poziomie 1 (np. 50% zapełnienie zbiornika)...
Witam poszukuje schematu sterowania pompa ktora napelnia zbiornik przy niskim poziomie, a wylacza przy wysokim, Czujnik poziomu zastosowany w ukladzie to plywakowyy z kontaktronami Uklad posiada sterowanie Auto i Manual W Auto: Pomapa sie zalacza i wylacza sama przy odpowiednich poziomach W opcji Manual Zalaczamy pompe z przycisku i ja stopujemy (takze...
Smutna sprawa, w tych pompach jest nastawnik sterowany z komputera. Przy większych przebiegach wyciera się potencjometr wewnątrz tego nastawnika i daje taki właśnie efekt. Nowy nastawnik kosztuje ok 2,5 tyś. Pewnie zaraz ktoś mnie obsmaruje ale taka jest prawda. Dodano po 20 Jeszcze jedno, z tego co wiem to się ujawnia przy przebiegu ok 300tyś km. Po...
Potrzebuję pomocy przy projekcie sterowania trzema pompami. Sterowanie ma się odbywać w sposób naprzemienny w kolejności od pierwszej do trzeciej, po wzbudzeniu z pływaka . Problem pojawia się gdy pompa która ma się załączyć jest w awarii. Potrzebuję pomocy w konstrukcji układu który załącza kolejne pompy, a gdy któraś pompa jest w awarii załącza kolejną...
Witam. Potrzebuję pomocy w układzie sterowania dwoma pompami ściekowymi. Przepompownia ścieków posiada dwie pompy. Sterowanie jest zrobione w ten sposób, że przełącznikiem krzywkowym 0123 wybieramy sobie cztery opcje. 0 wyłączone, 1 praca pompy nr 1, 2 praca pompy nr 2, 3 praca naprzemienna pomp.Przepompownia posiada dwa pływaki załączające pompy. pływak...
11 - Czujnik położenia pompy wtryskowej - sygnałnieprawidłowy 12 - Przepływomierz - usterka obwodu 18 - Nastawnik dawki paliwa/czujnik położenia nastawnika - usterka 22 - to samo co 18 34 - Wtryskiwacz sterujący - nieprawidłowy sygnał
to nie czujnik tylko zawór sterujący pracą egr i nie ma wpływu na zapalanie. Ile zaworów ma pompa jaki nastawnik? może pomyliłeś przewody?
Kontrolka wystąpiła z powodu, uszkodzenia nastawnika pompy wtryskowej, lub wtrysku sterującego zamykam.
Koledzy mam jeszcze takie pytanie: czy jest możliwość komputerowego przetestowania kondycji pompy a zwłaszcza nastawnika który sterowany jest tym tranzystorem? Czy np KTS-em da radę to zrobić?
Zrób zdjęcie pompy, to wszystko będzie jasne. Jeśli to mechaniczna pompa wtryskowo rozdzielaczowa to jest szansa, ale jesli z nastawnikiem elektromagnetycznym to nie warto. Nie sądzę żeby komuś się chciało rozkminiać stary 8 bitowy Keihi albo Hitachi w normalnych pieniądzach. Albo odłączyłeś nie ten sterownik, albo on steruje tylko egr-em i masz mechaniczny...
Jesli wtrysk posiada przewod oznacza to ze jest z czujnikiem wzniosu czyli z normą spalin euro4 ale wracajac do tematu: dokladnie taki objaw jest jak opisujesz straszne stuki w silniku ze az strach, przy uszkodzonym 2 wtrysku z czujnikiem , 2- liczony jest w peugeotach i citroenach od skrzyni biegow,2 najgłowniejsze i najczesciej spotykane przypadki...
Kolego naprawa tej usterki polega najczęściej na wymianie tranzystora sterującego nastawnikiem i w serwisie kosztuję ok 1500 zł.Nie myśl że ten tranzystor tyle kosztuje,spalenie się tego tranzystora nastepuje po zatarciu aluminiowego tłoczka w pompie,lub na nieumiejętnym odpowietrzaniu silnika po wymianie np:filtra paliwa.
Odczytaj błędy czy niema przypadkiem czegoś związanego z elektroniką pompy,albo sprawdz czy jest sterowanie zaworem nastawnika dawki na pompie
EGR steruje recylkulacją spalin. Do regulacji obrotów biegu jałowego służy moduł ELR. Pompa wtryskowa ma na dole elektromagnes, on służy do ograniczania szarpnięć podczas zmiany biegów. Na górze pompy był drugi nastawnik z pinami do regulacji biegu jałowego. Jeśli tam masz puszkę to znaczy że nie masz sterowania elektronicznego tylko pneumatyczne sterowanie...
Sterownik tzn ecu przekładałem z kangoo i nie podejdzie. Mogę ewentualnie nastawniki przełożyć o ile da to jakikolwiek efekt. Bo nie ma sensu ruszać dołu pompy skoro steruje nim nastawnik i tak.
Obawiam się, że jednak w kabinie dawcy silnika był sterownik do e-gazu. Takie rozwiązania były w epoce przed EDC. W Dafie był system VDO, w Mercedesie SK potencjometr i nastawnik z VDO a sterowanie załatwiał FMR. Układy te, oprócz proporcjonalnego sterowania listwy w stosunku do położenia pedału gazu ,miały podany sygnał c3 z tacho dla ograniczenia...
Zaprzęgnij do pracy kody migowe. Jak edc świeci to coś wybłyskasz. Po objawach albo obwód wtrysku sterującego albo obwody nastawnika pompy.
jak wtryski leją to ciężko odpala...i przepalają się szybko świece,dawka steruje nastawnik w pompie,sprawdz na diagnostyce(podłącz auto pod komputer)
Passat b5 1.9 tdi AFN Pali tylko na plaka po puszczeniu gazu auto gaśnie, podmieniłem nastawnik pompy z innego auta i wtrysk sterujący ale nic to nie dało. Na komputerze nie ma żadnych błędów.
kup pompę z nastawnikiem z nadmiaem do góry gdyrz sterowany jest on voltami a ten co załorzyłeś miniviltami i w życiu ci nie odpali
Wszystkie błędy jakie mogą wystąpić w 2.5 tdi : AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA - 01318 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ - J-399 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ - 0526 BRAK KOMUNIKACJI Z MODUŁEM POMPY - 01268 NASTAWNIK DAWKI PALIWA, OBJĘTOŚCI, QUANTITY ADJUSTER - 0550 BŁĄD KĄTA WYPRZEDZENIA WTRYSKU, CZAS WTRYSKU, POCZĄTKU TŁOCZENIA - 00628 KONTROLA RÓŻNA...
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
SDi ma elektroniczny pedał gazu i pompę wtryskową z elektromagnetycznym nastawnikiem dawki i przestawiaczem kąta wtrysku, ma przepływomierz, egr i wtrysk sterujący, no i ma bezpośredni wtrysk paliwa do cylindrów, bez komory wstepnej
Witam, Czy ktoś mógłby poratować i rozpisać jak podłączyć sterowanie prądem do 8 A za pomocą generatora jak tu - : http://serwis.avt.pl/manuals/AVT1474.pdf Sterowany ma być nastawnik HDK pompy bosch VP 37. Dzięki za jakieś sensowne podp. Pozdr Szymon
EDC może sterować nastawnikiem dawki w pompie vp37, może wysyłać po can ramki do pompy vp44 (psg5), w silniku z pompowtryskiwaczami będzie otwierał zawory elektromagnetyczne w ww, a w systemach common rail mamy do czynienia z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi lub piezoelektrycznymi, impulsy sterujące nimi diametralnie się różnią
Witam. Pompa wtryskowa została uszkodzona tak, że jedynym sposobem jest kupienie używanej ( ukręcił się wałek oraz sterowanie nastawnika się rozleciało). Teraz mam pytanie, czy kupując używaną pompę o numerach: 0 460 415 983, będzie immo? Samochód to Volvo S70 2.5 TDI Volkswagena 1997. Pozdrawiam.
Wymienił tranzystor sterujący nastawnikiem VP44. Jednakże czasem to za mało i pompa jest uszkodzona mechanicznie, stąd potem uszkodzenie mosfeta, bo stoi.
Land rover Freelander TD4 ma na sto procent inna pompę niż bmw tzw. z nastawnikiem. To nie jest VP44 czy nawet VP30. Jest to pompa bez elektroniki - komputera a sterowanie urządzeniem elektryczno mechanicznym podobnie jak wszystkie 1.9 tdi na pompie. Pompy VP44 zarówno w wersji 115 jaki 136 km mają podobną wytrzymałość. Elektroniki czyli sterowników...
Od nastawnika pompy do komputera cała wiązka była sprawdzana Ale nie od wtryskiwacza sterującego. Musisz to sprawdzić. Dla kodu silnika AGR widzę, że piny w ECU odpowiedzialne za wtryskiwacz mają numery 62 i 55.
odpowiada za to czujnik wkręcany w okolicy pompy wody Odpowiada za to tylko i wyłącznie ECM poprzez sterowanie czasem wtrysku i nastawnikiem przepustnicy. Czujnik nie jest elementem wykonawczym. Nie ma żadnego ssania. Koniec i kropka.
01268 Nastawnik dawki N146 - Różnica w regulacji. Przyczyny: - uszkodzona pompa wtryskowa (lub nastawnik) - przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie w instalacji do pompy Objawy: - świeci się lampka sygnalizacyjna - nieprawidłowa praca silnika - problemy z uruchomieniem silnika - nie można uruchomić silnika Sposób naprawy: - sprawdzić nastawnik dawki...
Do przestawienie regulatora kąta wtrysku wymagane jest ciśnienie wewnętrze pompy. Tak samo wtrysk sterujący musi być sprawny bo to on jest sygnałem odniesienia (zwrotnym) że kąt jest przestawiany wg tego co żąda ECU. Jak masz VCDS to możesz wykonać test nastawnika. To że rozrząd ustawiony na blokady ok ,ale czasem z racji wieku pompy i wtryskiwaczy...
Jeżeli miałeś jeszcze z Epikiem uszkodzone sterowanie upustem w turbinie, układ ma za sprężarką w dolocie czujnik MAP i brak ciśnienia mógł skutkować trybem awaryjnym. Drugą przyczyną - najczęściej spotykaną i też początkowo banalną - jest opisany już wyżej zawór start-stop. Problemy zaczynają się później, gdy jeździ się nadal z uszkodzonym zaworem,...
Termet Comfort - oficjalnie jest t sterownik ON/OFF, ALE! mając nastawnik pokojowy, w aplikacji możemy ustawić parametr "wpływ temperatury w strefie". Wówczas działanie jest takie, że temperatura wody wynika z pięcio punktowej krzywej grzewczej. Dajmy na to, ustawiamy, że dla temp zew = 15C , temp wody ma wynosić 35C. Jeśli w pokoju mamy ustawione 22C,...
Carrot, pamiętasz może, finał tej usterki? Mam podobny problem (+błąd 00550) przyznam się, że stawiałem na zatarty nastawnik kąta i wtryskiwacz sterujący nie przyszedł mi do głowy.
Na starej pompie tak było, przestawialem nastawnik i nic nie reagowalo
Może odpowietrzenie w zbiorniku przytkane. Pojedź bez korka. Jak zgaśnie zaobserwuj paliwo w przewodzie zasilającym pompę. Nastawnik na pompie odpada, bo później jedzie dobrze. Wykręć elektrozawór na pompie. Przeczyść. Odłącz przepływkę rano i pojedź wtedy przejdzie w stan serwisowy. Na stałej dawce paliwa. Wykluczysz sterowanie dawką. Może pomylony...
Masz dość poważny problem.... koszt naprawy nastawnika i naprawy elektroniki nim sterującej wymaga zdemontowania pompy z silnika i jej rozłożenia , wymiany części , złożenia i regulacji na stole probierczym. Jest to czynność która np. w serwisie pompiarskim w Bydgoszczy kosztuje ok. 2500-2800 pln. Samemu nic nie zrobisz , no chyba że jesteś kumaty to...
Witam mam taki problem jechałem sobie w piątek do domu 5iątka około 90km/h a tu wyskoczyła mi kontrolka wtrysku auto przestało "ciągnąć" wyluzowałem w trakcie jazdy podgazowałem 2 razy i znowu wróciła mu moc a kontrolka zgasła mam 3 podejrzanych ale każda z tych części nie jest zaliczana do tanich 1. Nastawnik na pompie wtryskowej (elektroniczny) 2....
obroty szilnik nabiera jakosz delikatnie, powiedzmy od 800 do 3000 zajmuje 1.5-2 sekundy. Hm... Może rozrząd jest przestawiony? Czy w końcu zmieniałeś pompę, czy tylko sterownik? Jeżeli zmieniałeś pompę - to czy rozpinałeś rozrząd, czy jednak koło pompy wisiało na wieszaku/blokadzie w otworze osłony łańcucha? Druga możliwość - nastawnik kąta wtrysku...
Jutro przyjrzę się tej obręczy. (po wyssaniu ropy z pompy do pewnego poziomu będzie widać dokładniej, bo przez rope to nie widać żadnych rys). - nastawnik mam już zdjęty i leźy z przemyty benzyną ekstr. na biurku. Jutro będę go rozkręcał na części pierwsze, uprzenio oznaczywszy położenia osi z wypustem sterującym względem ramki na elektromagnesie....
Pompa to VP36. Chcesz powiedzieć, że nastawnik dawki macha tym pierściem co każdy wtrysk i nadąża z różnicowaniem dawki dla wszystkich cylindrów ?
Ja ostatnio miałem podobne problemy z inny autem z grupy VAG - golf mk4 1,9 SDI AQM 2004 r. Źle odpalał, gasł podczas jazdy(czasami co 10 s) , obroty falowały, czasami kopcił niemiłosiernie itd. Żadnych błędów w sterowniku nie było. Jak w końcu wywalił błędy to : od zaworu 109, nastawnika pompy wtryskowej, wtryskiwacza sterującego i EGR-wszystko łączy...
Witam, trafił mi się dziwny przypadek (Laguna 1.8dti 2000. Mam wrażenie, że to komputer ma jakiś problem. Zaprowadź samochód do warsztatu, zanim ze swoimi wrażeniami władujesz się w koszty. Trzeba sprawdzić pompę i jej sterowanie - brak przerw w kablach. Drugi podejrzany standardowo nastawnik.
Seat Toledo 1,9 TDI 110 km problem podobny szarpało od czasu do czasu w okolicach 2000/obr. na 4 biegu do tego wszystkiego zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych pojechałem do mechanika i zczytał błąd 17654 (p1246) był to błąd nastawnika pompy czyli do regeneracji lub czyszczenia. Po ponownej wizycie u mechanika tym razem POMPIARZA okazało się że...
Ok, to to ja wiem, że zbyt wczesny :) Zastanawia mnie to, jak nagle zrobiło mi się z wyprzedzenia 2,5st to 22,5st. ? I co z tym N108 - z tego co wyczytałem, również na tym forum - odłączenie N108 powinno spowodować przyspieszenie wtrysku - bez napięcia zawór jest zamknięty uniemożliwiając rozładowanie ciśnienia sterującego tłokiem nastawnika kąta pompy...
Hej, w sezonie grzewczym miałem problem z ogrzewaniem- dom 2 piętrowy. Na 1p podłogówka z pompą (na zdjęciu), na 2p. kaloryfery z głowicami termostatycznymi. Do pieca podłączyłem bezprzewodowy programator i ustawiam go tam, gdzie aktualnie przebywam. Efekt mam taki, że gdy jestem z programatorem na 2p to kaloryfery grzeją na tyle długo, że na 1p. (podlogowka)...
Pompa Lucas w Epicu pracuje w ten sposób, że zalana jest całkowicie paliwem, które jest nie tylko wtryskiwane do wtryskiwaczy, ale jest czynnikiem wykonawczym dla nastawników dawki i kąta wtrysku. Nastawnikami sterują elektrozawory wbudowane w pompę. Problem jest taki, że jakiekolwiek zakłócenie wewnętrznego ciśnienia paliwa w pompie skutkuje nieprawidłowym...
Nie wiem, czy kolega odpowie, ale wtrącę swoje dwa grosze: pompa Lucas Epic ma pracować zalana całkowicie paliwem i nawet najmniejsze zapowietrzenie skutkuje nieprawidłową pracą nastawników (brak reakcji na pedał gazu to też taki efekt) i w efekcie trybem awaryjnym. Co więcej - przy mocniejszym zapowietrzeniu, nastawnik dawki wtrysku na postoju ustawiony...
Jeśli masz nastawnik pompy z wyjściem nadmiarowym paliwa do góry to ja bym obstawiał uszkodzenie nastawnika. Dosyć często zdarza się w tych modelach uszkodzenie tego nastawnika gdyż jest on potencjometryczny, jeśli taki masz to ja bym obwiniał ten właśnie element.
Zajrzyj do zbiornika, zdemontuj smok i wyczyść, następnie odpal auto, rozgrzej, i na rozgrzanym silniku podłącz tester i ustaw nastawnikiem tym co jest na górze pompy dawkę około 3 mg na skok. Dawka bez obciążenia światłami, klima czy nawiewami. Inaczej się nie da, to pompa EDC i dawką paliwa i obrotami steruje komputer silnika.
sterować nastawnik pompa nastawnik pompa pompa nastawnik
discovery silnik oporność głośnik excel hasło
czyszczenie ekspresu czyszczenie ekspresu
Cichy sygnał zakończenia suszenia w suszarce - przyczyny i rozwiązania Podkręcanie procesora AMD E1-1200: Możliwości i ryzyko