Jeżeli to pompa ve to podejrzewam wytarty potencjometr nastawnika. jak zwieksza obroty? Płynnie czy tez szarpie?
Podmień przepustnicę. Możliwe że wytarła się ścieżka w potencjometrze w nastawniku
Wiem że jeszcze parę lat temu rozebranie i ponowne złożenie tego nastawnika było niemożliwe. Nie wiem jak teraz lecz nie sądzę aby coś się zmieniło...
Strasznie się zamotałeś, albo masz niewłaściwy schemat. Pin 29, przewód fioletowy z czarnym paskiem, idzie do potencjometru nastawnika a nie przekaźnika. Do przekaźnika idzie pin 42, przewód czarny z fioletowym paskiem.
CSPS czujnik kontroli położenia suwaka w pompie wspólpracującego z nastawnikiem 100% potencjometr
Niektóre z tych Favoritek miały już gaźnik sterowany elektronicznie. Taki okrojony gaźnik z Golfa o kodzie silnika RP. Okrojony,bo ma potencjometr,ma nastawnik przesłony wstępnej,a nie ma nastawnika przepustnicy.Sam się temu przyglądałem. Ten model można poznać po tym że lampka TEST jak silnik stoi się swieci,jak pracuje powinna gasnąć.
Jakaś przyczyna tego że nie przechodzi adaptacji jest. Usterka samej przepustnicy - zużyty silnik nastawnika, potencjometry; uszkodzony sterownik silnika - częste z racji jego umiejscowienia; nie zachowane warunki adaptacji, błędy w sterowniku, "lewe powietrze". Wybierz sobie coś z tego - 20% szansy trafienia.
Obawiam się, że jednak w kabinie dawcy silnika był sterownik do e-gazu. Takie rozwiązania były w epoce przed EDC. W Dafie był system VDO, w Mercedesie SK potencjometr i nastawnik z VDO a sterowanie załatwiał FMR. Układy te, oprócz proporcjonalnego sterowania listwy w stosunku do położenia pedału gazu ,miały podany sygnał c3 z tacho dla ograniczenia...
Słychać, ale problem jest z nastawnikiem, a konkretnie z tymi plastikami od nastawnika jazdy, są wyrobione. Po przestawieniu potencjometru jest lepiej, ale należałoby kupić nowy nastawnik, a to koszt 2100, a więc chyba mało opłacalne.
3500 obr/min to z nastawnika się bierze . ale muszę ustawić i nastawnik i potencjometr ,bo baran a nie mechanik który ponoć się zna przestawił go w skrajne położenie
Ale w pierburgu jest pneumatyczny, ziko, może coś z Mitsubishi, np stary Colt, masz zwykły silniczek komutatorowy z potencjometrem? Drugie, nastawnik z pierburga ma dwa zawory-wzrostu i upustu podciśnienia, to też komplikuje sprawę. A może układ ISC ze starej Sierrry/Scorpio? ( Silnik rodziny N9 na gaźniku...)
Dokładność podziału 1% dotyczy wszystkich wersji nawet tych pięcio-dekadowych. Dla przetworników A/C i C/A podaje się monotoniczność jako kluczową właściwość, ten "potencjometr" wygląda na zestaw kilku niezależnych nastawników, obawiam się że uzyskanie monotoniczności może być trudne w takiej konstrukcji, ale żeby mieć pewność trzeba by wysłać zapytanie...
Smutna sprawa, w tych pompach jest nastawnik sterowany z komputera. Przy większych przebiegach wyciera się potencjometr wewnątrz tego nastawnika i daje taki właśnie efekt. Nowy nastawnik kosztuje ok 2,5 tyś. Pewnie zaraz ktoś mnie obsmaruje ale taka jest prawda. Dodano po 20 Jeszcze jedno, z tego co wiem to się ujawnia przy przebiegu ok 300tyś km. Po...
Jest to ogrzewanie eberspacher D2 i nie ma nic wspólnego z Webasto. Powinieneś kupić sterownik (nastawnik temperatury) do eberspracher, są jako włącznik z pokrętłem lub taki mini sterownik z pokrętłem. Od Webasto nie pasuje bo jest inna wartość potencjometru nastawczego. Czerwony to plus stały + szary to nastawa z potencjometru żółty to start, plus...
poczytałem troszkę tu i tam i też stwierdzam, że albo nastawnik albo potencjometr
przepustnice dzisiaj podmienilem od znajomego bo nie uzywa samiochodu przez swieta i jest tak samo u mnie wyskakuje blad 00530 Nastawnik / potencjometr przepustnicy - G88, Czujnik pozycji przepustnicy - G88 (open or short to ground). Nie wiem czy jest za to odpowiedzialny moze jakis bezpiecznik?
Sprawdzić działanie nastawnika biegu jałowego , czujnik położenia przepustnicy /może być przetarta ścieżka potencjometru/ , lewe powietrze.
Jest tam też potencjometr, który jest czujnikiem pozycji nastawnika. Wbrew komentarzowi na jednym z filmików (M4K) potencjometr nie służy do regulacji czegokolwiek, on dostarcza informacji zwrotnej na temat położenia (kąta obrotu) nastawnika, który jest przestawiany siłownikiem elektromagnetycznym (solenoidem). Aaa no to teraz ma to sens. Czyli "napięcie...
Po pierwsze nie krokowym jeno prądu stałego zwykłym elektromotorze. A gdzie ty to napięcie mierzysz że go nie masz? Tak, te błędy mają faktycznie jeden wspólnymianownik: zasilanie. Są one (nastawnik, potencjometr w EGR i czujnik wałka) zasilane przez sterownik.. Z pina 29 tegoż sterownika. Czerwono - czarny drucik.. Więc albo sterownik albo kable po...
Witam pytanie dotyczy nastawnika w nieszczęsnej tds-ie czy jest jakaś metoda,procedura,sposób na ustawienie tego prawidłowo. Carsoft nie pokazuje mi life data i nie mam napięcia nastawnika. Sprawdzałem potencjometr w nastawniku i jest w dobrym stanie -nie wytarty, ale co jakiś czas potyrpuje silnikiem i przy ruszaniu lubi zgasnąć myśle że to będzie...
Przecież dobrej jakości enkoder kosztuje 20zł, może wymienić. Tak samo, jak potencjometr. Ja tylko chciałem pokazać, że fakt, że zasilacz ma sterowanie cyfrowym nastawnikiem(*) nie oznacza, że będzie to działać lepiej od potencjometru. (*) lubię to słowo - "nastawnik"; kojarzy mi się z tym, jak w pracy inżynierskiej zrobiłem literówkę i do recenzentów...
Wycierają się: potencjometr, dźwigienki i nastawnik, tulejki, klapki. Pierwsze możesz wymienić, resztę trzeba drutować. Albo wywalić 2000 pln na nowy kolektor.
Potencjometr w nastawniku pompy-ścieżki do sprawdzenia-lubiały się wycierać.
W pierburgu 2EE nie ma i nie było żadnego silniczka krokowego.Jest potencjometr,jest nastawnik przesłony wstępnej,jest nastawnik przepustnicy.
Se widze ze to nie ten typ nastawika, chodzi o nastawnik z potencjometrem a nie czujnikiem pojemnościowym. Dla osób co nie wiedzą jak wygląda pompa starego typu. http://obrazki.elektroda.net/22_12639919...
To jest KE-Jetronic jeśli się nie mylę. Tam jest dużo więcej czynników wpływających na jałowe obroty, niż tylko nastawnik biegu jałowego. Potencjometr klapy przepływomierza, skład mieszanki, lewe powietrze...
Kilka dni temu całkiem przypadkiem zdiagnozowałem i naprawiłem podobny przypadek w E34 525tds. Winny był potencjometr w nastawniku.
2 kanały to podstawa, choćby przykład sprawdzania potencjometru nastawnika w pompie vp 37
Zresetuj sterownik,sprawdz czujnik temperatury,oraz nastawnik przepustnicy z potencjometrem
sprawdzić zestyk biegu jałowego w nastawniku obrotów. przy zamkniętej przepustnicy ma być zwarty napięcie na potencjometrze przepustnicy. zwrócić szczególną uwagę na ścieżkę wolnych obrotów obadał bym też czujnik prędkości pojazdu
Zdiagnozować .Musi być zapisany błąd.Może być problem z potencjometrem , nastawnikiem ,okablowaniem...Jeżeli się okaże że wina leży po stronie potencjometru można założyć używany.Do kupienia 100-150 zł.
i zauważyłem, że mimo podłączenia się do gniazdka 24v, świeci się ciągle dioda 12v. Bo to dioda napięcia wyjściowego, a nie wejściowego. Przełącznik musi gdzieś być! - poszukaj dobrze, może mieć formę potencjometru czy nastawnika. Teraz masz nastawione napięcie wyjściowe na 12 V - nic dziwnego, że laptop wymagający 20 V nie działa. A przełącznik chyba...
Mozna zregenerowac i ta pompe na potencjometrze.
Wykręc nastawnik całkowicie lub go cofnij baterią 9v na maxa i na odpiętej wtyczce nastawnika ustaw na potencjometrze napiecie między stykami 1 a 2 na 0,22.V. I finito. Jeśli sterownik nie trzyma obrotów szukaj dalej.
w starszych nastawnikach sprzężenie zwrotne bylo zrealizowane na potencjometrze ,nastawnik wykonuje tysiące zwrotów i wycierają się linie oporowe dając złe odczyty dla komputera ,ratunek jest jeden zmienić trase szczotki w nastawniku po uprzednim jej ściągnięciu (jeśli nie masz ściągacza to lepiej nie dotykaj )po takim zabiegu problem ustępuje i jakiś...
witam 561- regulacja składu mieszanki 518- potencjometr przepustnicy G69 525- włącznik świateł chamowania-F 670- czujnik położenia nastawnika przepustnicy G127 Pozdrawiam
Czujnik temperatury dla ECU dobry. Wszystko sprawdzałem co mogłem. Cały monowtrysk, nastawnik przepustnicy potencjometr przepustnicy. Czujnik temperatury powietrza zasysanego (IFA). Lambada sprawdzana tylko miernikiem. Ktoś wie co oznaczają banki danych 6,7,8,10?
Ogólnie odradzałbym zakup samej grotówki i zakup HA + grotówka w jednym. Jeżeli już samą stację grotową to 75W ewentualnie lepszego producenta bo te chińskie Waty są zwykle jakieś takie słabe. Jeżeli nie lutowałeś dużo wcześniej to nie wiesz, że te wszystkie wyświetlacze są tak sobie potrzebne po dłuższym czasie. Masz zwykle 2...3 nastawy, którymi praktycznie...
Z tym dławienie przy przyspieszaniu to zużyty potencjometr przepustnicy, albo słaby kontakt na jego złączu. Natomiast te dodawanie gazu co 2sek. to uszkodzony potencjometr w nastawniku przepustnicy, albo również nie kontaktująca kostka od tego potencjometru.
Tam nie ma potencjometru choć byłoby super , a do sterowania silnika nastawnika trzeba ogranicznika prądu , bo inaczej tylko dym zobaczy. Tam jest proc. i on steruje . Najprościej to chyba zasilić cały układ a PWM czy tam sygnał można podać na drivera silniczka i gitara . Nawet jeśli przepustnica się do końca to i tak chyba będzie to bez znaczenia ....
Zrobiłem Wnioski: Nastawnik musi być z podobnej pompy Zmieniłem ustawienie"potencjometru" w nastawniku aby na włączonym zapłonie napiecie było 0,720 (zmierzyłem w innej pompie) . Teraz jest ok dało sie ustawić a sterownik sie nie czepia.
Cały problem głupienia pralki polega na tym że wycierają się potencjometry nastawników programu i temperatury, zamiana miejscami pomaga ale nie na długo. Budowa samego potencjometru jest ciekawa bo to potencjometr skokowy. Skoki potencjometru skojarzone są ze skokami nastawnika programu (16pozycji) i nastawnik temperatury (8pozycji). Każdy skok to 560Ω(program)...
a) Bramki od tyrystora są wyprowadzone, a jak wygląda ich dalsze użycie? Czy te bramki są łączone przez diaki w jeden sygnał sterujący poprzedzony jakimś potencjometrem albo układem komparacyjnym i nastawnikiem? W prostych ściemniaczach przesuwnik fazowy RC z potencjometrem i diak, jednak prostowniki sterowane zazwyczaj współpracują z bardziej skomplikowanym...
Problem: Przerwana ścieżka potencjometru nastawnika przepustnicy (Felicia 1.3MPi 1997). Jeszcze nie wiem jak rozległa jest przerwa - nie rozbierałem, a jedynie pomierzyłem. Czy ścieżkę taką można czymś skleić / regenerować? Z góry dzięki za dobre rady.
Czujnik to element przetwarzający jakąś wartość fizyczną na wartości elektryczne. Zatem np. potencjometr B138 będzie czujnikiem przetwarzającym położenie kątowe osi pedału przyspieszenia na wartość elektryczną. Nastawnikiem zaś będzie element działający w drugą stronę, czyli przetwarzający wartości elektryczne np. na jakąś pracę. Nie wiem o co chodzi...
Dwie sprawy -potencjometr -krańcówka w nastawniku
Trzeba by się podłączyć np Delphi ds150e i sprawdzić błędy czy to nastawnik (pokrętło) ale raczej siłownik czyli dokładnie potencjometr w nim pracujący jako czujnik pozycji klapy.
Miałem to samo w BMW 524TD, wytarł się potencjometr w nastawniku dawki, ale moDic zgłaszał błąd
Na ścieżce obciążeń częsciowych ustawia sie około 0,8V-0,9V, ale ja mam inną metodę-patrzę jak zachowuje się trzepień nastawnika biegu przepustnicy.
W tych modelach zatykał się wężyk idący od kolektora ssącego do czujnika ciśnienia doładowywania na nadkolu lub padał sam ten czujnik. Sprawdź ten wężyk potem odłącz i przejedź sie bez czy jest różnica czy to samo,jak bedzie słabszy to masz dobre jesli nie bedzie różnicy to tam tkwi usterka. Jest jeszcze ustawienie nastawnika w pompie jeśli bedzie nieprawidłowe...
Jeśli mowa o tym nastawniku do mnie to chyba masz racje, ponieważ rozmawiałem z wujkiem który jest mechanikiem i dzisiaj właśnie mi mówił co o jakimś potencjometrze (nastawniku) w pompie. Jeśli chodzi o przyspieszenie to czy silnik zimny czy ciepły to tak samo. Dzisiaj jechałem 130 i odczuwałem tak jakby hamowanie i przyspieszanie ale nie szarpało samochodem.
michu 24-a wtym audi o którym on pisze jest przepływomierz? Mi to pachnie dwiema rzeczami -niekontaktuje zestym w nastawniku przepustnicy -wytarty potencjometr
Najpierw zmierz potencjometr nastawnika przepustnicy i kontakt wolnych obrotów przyśniedziałe styki potencjometru mogą się tez do tego przyczynić jeśli pedał gazu ci pulsuje i silnik pracuje nierówno , gdy jest zimny to może oznaczać ze uszkodzona jest sonda lambda lub czujnik temperatury. sonda lambda powinna dawać napięcie o wartości od 0,2do 0,9...
Ja bym się uparł na tą dawkę Nie wiem dlaczego stały się takie anomalie ale pompa z dnia nadzień nie zaczyna ciec. Nastawnika nie ustawisz bez kompa niby ktoś coś tam robił ale odradzam. W nastawniku jest jeszcze "potencjometr" który daje informację zwrotną do EKU o położeniu nastawnika ale jak góry nie zdejmował to nic nie zmienił. Jest jeszcze czujnik...
Jeździ się z podpiętym komputerem, oscyloskopem, próbnikami i obserwuje co w momencie wystąpienia usterki zanika. Nie zauważyłeś nic złego, wracasz do warsztatu i podłączasz kolejne czujniki, potencjometry, nastawniki, zasilania itp. i ponownie w drogę. a nie lepiej odmówić naprawy i zrobić coś prostrzego? coś na czym się znamy?
A to błąd potencjometru czy nastawnika? Po drugie niechce się wierzyć że ktoś dopasował immo w tym MM sterowniku.
W tej pralce często wyciera się potencjometr skokowy nastawnika programu Możliwe, że i tak może być, tylko dlaczego jedno pranie potrafi zrealizować, a drugie (nie zmieniając programu i nie ruszając potencjometrów) już nie..?
Tutaj ma kolega instrukcje jak zregenerować podobny nastawnik. Zapewne wytarł/zabrudził się potencjometr. http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic...
Prawdopodobnie masz uszkodzony potencjometr w nastawniku klapy ciepło/zimno. Dla pewności lepiej zrobić jakąś niewielką diagnostykę testerem.
Zobacz na schemat, oba kable z nastawnika idą do sterownika, pin 10 i 12 Jak brzęczy to znaczy , że ma sterowanie, tylko nieprawidłowe. Do sprawdzenia czujnik temperatury cieczy i potencjometr przepustnicy [url=https://www.drive2.ru/c/1490612/]Li...
Lepiej nie wyjmuj samego potencjometru, tylko z nowego monowtrysku załóż całą górę razem z wtryskiwaczem, natomiast z Twojego starego załóż dolną część z przepustnicą i nastawnikiem Co do pomp, to jeśli masz w baku coś, co jest mętne i śmierdzi jak rozpuszczalnik do chlorokauczuku, co czasem jest sprzedawane na stacjach jako benzyna, to zatrzesz kolejną...
Potrzebuję dobrać 2 kW falownik, może doradzilibyście jakiś z własnego doświadczenia? Założenia są takie: - sterowanie dyskretne przez dwa wejścia, jedno uruchamia ruch do przodu, drugie ruch wstecz. Przy czym nie może być to kombinacja wejść typu jedno uruchamia silnik + drugie wybiera kierunek ruchu, musi być dokładnie tak jak w pierwszym zdaniu....
mam jeszcze takie pytanie chociaż temat stary ,ale aktualny Czy ma ktoś z kolegów pomysł na wykonanie ew adaptację gotowego sterownika pwm mogacego zasapic ten nastawnik ,problem tkwi w tym ze konieczne jest zastosowanie nawrotnika ,Interesuje mnie jeszcze kwestia jak rozwiązac to mechanicznie ,chodzi mi o to aby umiescic sterownik w obudowie nastawnika...
A żeby dostać się do tego potencjometru to trzeba znowu rozbierać kokpit? Nie pamiętam ale chyc nastawnik jest po prawej stronie pod schowkiem a co do potencjometru to on jest w środku tego nastawnika a ten nastawnik to nic innego jak silniczek krokowy który przestawia klapę.
Jaki interfejs? -w zasadzie ten ukochany "centralny zamek" Mariana z kawałkiem spirali dobranym do bezpiecznej bezwładności. http://www.wobit.com.pl/produkt/10238/jo... Taka manetka jest do zastosowań w automatyce przemysłowej a nie w "amatorskim" sterowniku. Poczytaj Sobie o sygnałach analogowych w automatyce przemysłowej. ak...
Ja strzelam w wytarty potencjometr nastawnika przepustnicy. Silnik przez to przygasa a więc i brakuje napędu alternatora i pompy wspomagania Po wskazaniu tego elementu w tym aucie ostrzeżenie anuluje. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
o cholera, no nie wiedziałem że potencjometr to nastawnik biegu jalowego. A czujnik temperatury silnika służy do właczania świateł w zimie? Ps-zbyt wysokie napięcie w przypadku potencjometru to wtedy kiedy na slizgaczu bedzie powyżej 4,7V albo bedzie odłączony.
Witam . Wzbudzenie początkowe tego agregatu inicjujemy skrótem na uzwojeniu dławika ,jeśli po inicjacji układ wzbudzenia nie przejmuje sterowania to powodów może być kilka . Po 1-sze ciągłość obwodu napięciowego [ zbyt duże spadki napięć na połączeniach]. Po 2-gie dobranie odczepu napięciowego.Po 3-cie za duża rezystancja obciążenia wstępnego[ rezystor...
Witam, tydzień czasu walczę z takową lantrą i powoli rozkładam ręce. Kodu błyskowego nie mogę zczytać bo wszystkie opisy w internecie mają inne gniazdo które znalazłem. Na wszystkich potencjometrach zasilania sprawdzone i są ok, przepływomierz, czujnik temp. ok. Zastanawia mnie tylko nastawnik biegu jałowego bo według Bosch Esi po włączeniu zapłonu...
Wsadź sobie palec w gardziel, do środkowego pinu potencjometru przepływomierza podłącz najlepiej oscyloskop i napięcie wraz z wychyleniem klapy powinno się zmieniać w zakresie 0-5V. Nastawnik elektrohydrauliczny jest sterowany prądowo. Przy sprawnej sondzie prąd wacha się między 4, a 16 mA.
Auto jak w temacie ciężko dopala strasznie dymi na biało-niebiesko (dym bardzo gryzący aż łzawią oczy). Po porannym uruchomieniu lepiej od niego uciekać tak dymi, przez chwile kuleje później zaczyna równo chodzić ale dalej dymi. Ustawiony rozrząd, świece grzeją w kompie jedynie błąd 0550. Jest problem z diagnostyką jest tam stary typ nastawnika na potencjometrach....
He! :D Pracowałem kiedyś w firmie EXEL w Szydłowcu. To ja właśnie składałem te sterowniki do czasu kiedy Elruzy zaczęły robić to po swojemu. Na twoje pocieszenie - nigdy nie istniał schemat tego regulatora. Coś tam mi jednak w głowie pozostało. Napisz jaki t model zgrzewarki, chodzi mi o to czy z nastawnikiem temperatury, czy z potencjometrem, na triaku...
Czy kabloteka od pedału gazu dobrze sprawdzona na zwarcia i połączenia? Witam sprawdzona, dodatkowo puszczona z drugiego lt wiązka bezpośrednio ze sterownika do potencjometru (druga). Dalej bez zmian. Podmieniana pompa wtryskowa na drugą sprawną (nastawnik też był sprawny) mimo to dalej wywala oprócz błędu potencjometru gazu, błąd nastawnika N146....
Witam Problemem jest brak iskry w tym aucie. Brak sygnału ze sterownika na cewkę. Mam takie błędy: 2 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one: 8 - Czujnik po3o?enia przepustnicy (G69) 30-00 - Przerwa / zwarcie z plusem 0 - Nastawnik przepustnicy / potencjometr (G88) 30-00 - Przerwa / zwarcie z plusem Masa na korpusie jest dobra.Czy wymieniać korpus przepustnicy??...
Potrzebuje porady jak wykonać nastawnik nożny do w/w spawarki. Nie posiadam pełnej dokumentacji, a to co mam wykonano w technice naświetlania i wywoływania w amoniaku, więc wiadomo jaka jakość. To ustrojstwo zgodnie z rysunkiem jest proste, bo składa eis z przełącznika miniaturowego i jakiegoś elementu oporowego nazywanego oporem, ale na rysunku napisano...
Sygnał z potencjometru gazu , sygnał z nastawnika przepustnicy do zbadania oscyloskopem , również szczelność
mozna podmiana kompa +nastawnik(pompa,dol jest ten sam) + wiazka + potencjometr i bedzie działał!!!!
Nastawniki klap są na silniczkach krokowych czy na zwykłych z potencjometrami?
Witam, od dłuższego czasu walczę ze skodą. Raz na jakiś czas po uruchomieniu silnika bądź podczas jazdy pojawiają się EPC i następuje spadek mocy. Błędy: 17950 potencjometr nastawnika przepustnicy - anormalny sygnał; 17698 czujnik temperatury chłodziwa na wyjściu chłodnicy - sygnał za wysoki; 17987 jednostka sterująca przepustnicy - nieprawidłowa adaptacja;...
Trzeba by wykonać kalibrację nastawników klap. Przycisk AC i o ile dobrze pamiętam, przycisk nawiewu przedniego. Na wyświetlaczu klimatronika pojawią się dziwne krzaczki i będzie słychać pracę silniczków. Potencjometr od środkowej klapy w większości przypadków wystarczy przeczyścić, a przed złożeniem lekko zwilżyć preparatem do potencjometrów, lub olejem...
Tam jest nastawnik czyli silnik elektryczny z potencjometrem , podobne rozwiązanie spotykałem w VW . Nie sprawdzałem napiec , nie próbowałem wypinania immo , dziwne bo dlaczego immo ma blokować diagnostykę ? Jak odczytać parametry nie mówiąc o adaptacji przepustnicy ?
co padło, potencjometr czy sam silniczek? Silniczek jest popularny, czasami w zabawkacj takie są
Witam ! Mam nadzieje, że już jest i będzie dobrze. Podczas jazdy w ciągu ostatnich 7 dni, silnik pracował poprawnie ( 30 km w korkach i objazdach w Warszawie, 350 km trasa z korkami, 2 dni jazdy w upały ). Co pomogło ?. Jako przeważające na pierwszym miejscu postawiłbym regulacje ( ruszenie ) przepustnicy i zejście np ze słabego kontaktu w punkcie krańcowym...
Jak w temacie. Pacjent B4 ma bardzo dziwny objaw. Silnik 1.9 tdi 110km. Brak prądu na nastawnik. Na przekaźnik na pompie chyba 109 z tego co pamiętam zasilanie jest. Brak prądu na potencjometrze pedału gazu. Po odkręceniu góry nastawnika i ruszeniu palcem samochód odpala. Gdzie sie podział prąd? Proszę o sensowne odpowiedzi. Nie mam dostępu do diagnostyki...
W samochodzie pedałem gazu na lince otwierasz przepustnice mechanicznie lub nastawnikiem przepustnicy. Może źle interpretuje pojęcie płynnie
Może tak, może nie.. Na radiatorze masz kość sterująca tym silnikiem, 7 pinów, bodaj TLE1042, aczkolwiek może być pod inną, kodowaną nazwą. Wlutuj ją, wydrzesz z jakiegoś sterownika z passata 1,8. Albo przełóż sam sterownik. Ale sprawdź jeszcze potencjometr. K sie nie świeci?
Witam opisze lekko temat dla wyjasnienia Sytuacja wyglada nastepujaco auto pochodzi do temp 70 stopni all ok gasze odczekuje pare minut .. zapalam staram sie ustawic tak obroty by wkrecal sie do 3000 zerkam na zasilanie na wtrysku OK zerkam na mase sterujaca wtryskiem zanika w ten sposob ze auto prawie przygasa i znow wtrysk i sterowanie z kompa jest...
a więc tak ciśnienia na wszystkich garkach po ok 10 bar, nie widać jakiś mega odchyleń, ale na komuterze pojawiło się trochę błędów: 515 - - - - - 0203 Czujnik HALL'a obrotów silnika CKP (G40) lub jego obwód -to chyba normalne na zgaszonym silniku 1252 - - - - - 04E4 Wtryskiwacz cylindra 4 (N33) > przewody, bezpiecznik, wtryskiwacz 282 - - - - - 011A...
Może być to nastawnik przepustnicy potocznie krokowy i jest tam przy nim taki potencjometr, u mnie to było to
jeszcze raz podejmuje temat gdyż mimo duzej ilosci podobnych tematów zadne posty nie pomogły rozwiazac mojego problemu .Corsa b 1.0 eco 2000r 160 tys km.muli i dławi sie podczas dodania gazu i na wyższych obrotach. cewki, przepływka[bosch] nastawnik i potencjometr przepustnicy czujnik poł. wału wymienione z samochodu na chodzie...swiece nowe cisnienie...
He kolego piszesz o TPS (ten potencjometr), a ja sugerowałem awarie nastawnika przepustnicy. Tego czarnego dużego pudełka z czteropinową szeroką wtyczką.
To prosty układ, nie trzeba testerów, wystarczy miernik. Za wysokie obroty, jeżeli jesteśmu przy elektruce to -złe działanie styku położenia krańcowego w nastawniku przepstnicy -wystarta ścieżka 1 potencjometru, lub zle ustawiona płyta potencjometru - obwód czujnika tem cieczy, co czeste w tym modelu-przełamanie wiązki.
Mimo że nie jesteś z branży "elektro", to spróbuj lepiej opisać obecny układ sterowania terrarium. Zatem czy oświetlenie jest jednocześnie grzałką? Zrozumiałem, że steruje tym gotowy regulator tyrystorowy z ręcznym nastawnikiem w postaci potencjometru. Ty chciałbyś wymontować potencjometr i zastąpić go opornikiem o "automatycznie" rosnącym oporze. Czy...
Mostek h do sywrowania silnikiem. Potencjometr sprzężony z wałem i identyczny jako nastawnik. Komparator do wykrycia które napięcie jest wyższe - z zadajnika czy czujnika położenia. Nie zatrzyma się gdy osiągnie zadane położenie. Potrzebny będzie dodatkowy układ blokujący mostek żeby silnik zatrzymał się.
wężyki wszytkie nowe.Są zalożone prawidlowo.Membrama cala.Tak mysle moze problem jest w potencjometrze przepustnicy.Bo to juz drugi nastawniki i objawy takie same.
nie pisz nonsensów.Nie ma tam żadnego silniczka krokowego. Z prawej strony jest potencjometr przepustnicy,nad nim nastawnik przesłony wstepnej.Z lewej jest nastawnik przepustnicy.Z lewa-skos jest zawór odcinający. Jaki silniczek,i co w nim chcesz czyścic?
Zaworem steruje kasetka ETC (Elektronic Temperature Control) schowana pod płytą bezpieczników tuż obok przerywacza kierunkowskazów. Przy zaworze przewody czerwony i fioletowy to silnik nastawnika, pozostałe 3 to potencjometr położenia. Prąd na silniku pojawi się tylko podczas zmiany położenia zaworu, dlatego mogłeś go nie "znaleźć" jeszcze raz podepnij...
nastawnik składa się z silnych elektromagnesów i potencjometru tz czujnika położenia przepustnicy.Nastawnik po czasie eksploatacji wyciera się i trzeba go dokładnie rozlutować i poczyścic.Na Forum BMW TDS jest opis dokladnie krok po kroku jak zrobić.Poszukaj:www.bmw-tds.pl
516 Styk biegu jałowego - F60, Czujnik pozycji przepustnicy - zamknięty przełącznik - F60 518 Potencjometr przepustnicy - G 69, Czujnik pozycji przepustnicy - sygnał poza zasięgiem (G69). Zobacz też straty zasilania ECM 530 Nastawnik / potencjometr przepustnicy - G88, Czujnik pozycji przepustnicy - G88 537 Regulacja z sondą Lambda, Kontrola czujnika...
Falowniki przemysłowe mają funkcję w zależności od napięcia na wejściu 0-24V przy połowie napięcia falownik stoi (12v) jak zmniejszasz napięcie falownik kręci w lewo a jak zwiększasz kręci w prawo. Im więcej odjedziesz napięciem od 12v tym większą prędkością kręci.(jest to regulacja częstotliwości z funkcją rewersu). nie wiem tylko jak sprzęgnąć potencjometr...
potencjometr nastawnik potencjometr przepustnica nastawnik nastawnik wałka
wymieniać rozrząd vectra słuchawki piezoelektryczne zagłuszyć sąsiad
sprzedam scanii sprzedam scania
Case IH 484 – zanikanie biegów pod obciążeniem, objawy ślizgającego sprzęgła i TA Sprawdzanie bezpiecznika – multimetr, testy, typy: rurkowy, SMD, eFuse, Micro3, ATO