Mówiąc nastawnik masz na myśli elektroniczny nastawnik turbiny Mówiąc popychacz masz na myśli, cięgiełko/ramie miedzy nastawnikiem a turbiną? Mówiąc odbojnik, masz na myśli ogranicznik czyli śrubę która ogranicza wychylenie sie zmiennej geometri?? Tak. Chociaż z tym określeniem "elektroniczny nastawnik" to może trochę przesada... :)
Obstawiam problem z samym nastawnikiem
Witam jak na mój słuch to dźwięk turbosprężarki , ciężko teraz powiedzieć co się tam dzieje warto by posprawdzać czy nastawnik turbiny dobrze pracuje - bez zacięć (tam jest sterowana turbina nastawnikiem elektrycznym) no i czy była aktualizacja sps oprogramowania ecu bo była poprawka na sterowanie ciśnieniem turbo ...
Problemem okazała sie turbina, która miała zapieczoną geometrię i przez to wyrzucało błąd nastawnika, dodatkowo DPF był zapchany i przez to były takie problemy.
Ja pie****ę, w poście numer 8 napisałem Ci, że dopóki masz błąd w sterowniku silnika, krytyczny błąd ciśnienia doładowania to ESP będzie wyłączone do czasu usunięcia usterki i skasowania błędu. A Ty, zamiast wziąć się za turbinę, ewentualnie nastawnik jej kierownic to kombinujesz jak koń pod górę z alternatorem, akumulatorem, a teraz czujnikami obrotów...
Pacjent Iveco 2.3 2020 r., 130 tys. km. Brak mocy, kręci z ledwością do 3 tys. obrotów... zero błędów na desce. Pod komputerem pokazuje błąd nastawnika turbiny, wymieniony na nowy (sprawdzone też, że działa, bo rusza sztangą góra/dół). Nie idzie wykasować tego błędu i zrobić adaptacji... Jakieś pomysły, co może być nie tak innego? Ten nastawnik odpowiada...
Panowie, jeśli macie problem z brakiem mocy a po zgaszeniu i zapaleniu wszystko wraca do normy to najpierw SPRAWDŹCIE NASTAWNIK TURBINY, w silnikach om642 to typowa przypadłość elektronika pada, I samochód wariuje, można to samemu ogarnąć, bo nie jest to trudne i nie słuchajcie speców że Turbina do wymiany, posiadam 3 mercedes cls e klasa i vito w 3.0...
Dziękuję za podpowiedź. Podobno czujnik działa. Został nawet wymieniony na inny dla testu. Ostatnio jeszcze usłyszałem, że problem może być w samym zregenerowanym nastawnika turbiny. Prawdopodobnie może on nie współpracować już z moją turbina po takiej regeneracji. Czy może ktoś w tym temacie ma coś do dodania? Czy może pomóc tu adaptacja i zaprogramowanie...
Witam, polecam podłączyć komputer (vcds,odis) sprawdzić błędy na pewno coś będzie. Ewentualnie wykonać nastawy podstawowe nastawnika turbiny. Często on wychodzi poza zakres co powoduje tryb awaryjny i brak mocy. Pozdrawiam!
Jak sie zachowuje podczas jazdy samochód? są jakieś błędy? Sam siłownik sterujący turbosprężarką powinien mieć 5 pinów we wtyczce. 2 z nich to zasilanie DC silnika, sterowane z mostka H, 2 to zasilanie czujnika pozycji (gnd i 5 V) a trzeci sygnał zwrotny. O ile czujnik jest analogowy to do jego sprawdzenia wystarczy zwykły multimetr. Rozregulowana sztanga...
Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. A ja bym jednak wiązał. 1.Nastawnik turbiny (Vaccum transducer, przekładnik ciśnienia, wandler) jak widać na schemacie powyżej sterowany jest podciśnieniem. Jak podciśnienia nie będzie, to turbina będzie kulawo działać. Jak będzie kulawo działać, to pojawi się błąd...
Cześć kolego Napisz czy pomogło to lutowanie u ciebie Bo u mnie też mam te same objawy i nie wiem czy zrywać ten klej i tak robić jak ty i które luty poprawiłeś możesz coś dokładniej opiszesz
Masz gdzieś zielono. Musisz szukać po złączach.
Witam od tygodnia walczę z moim merolem nie daje rady go naprawić więc muszę się zapytać was. Merol pewnego dnia stracił moc, byłem na diagnostyce wywalało błąd nastawnika turbiny, wyjąłem turbinę zawiozłem do chłopa od regeneracji okazało się że coś wpadło do środka nie uszkodziło łopatek tylko zmienną geometrię pocharatało, chłop zregenerował turbinę...
Kiedyś wymienialem w takim turbinę i nic nie musialem robić dodatkowo ale mogę się mylić bo to bylo dawno temu. Może podczas dzwonka zrobilo się zwarcie ? Na starym bylo to samo ?
171 kw ASB Czy przyczyną może być nawet zwarcie na EGR albo na przepływomierzu lub nastawnik turbiny
Zestaw naprawczy nastawnika 04E 198 725 G.
Witam Sprawdz czy po zapaleniu silnika wciaga gruche do spodu. Podcisnienie gruchy sprawdzales na koncu wezyka przy samej gruszce?
To zrób porządek ze sterowaniem turbiną lub nastawnikiem klap co tam masz zepsute.
Co to za turbina ? Nastawnik elektryczny, czy pneumatyczny z kontrolą położenia sztangi, czy też klasyczny pneumatyczny ? Ja w takim przypadku kontaktuję się z zakładem, przedstawiam fakty i pytam się czy pozwalają ruszyć sztangą żeby rozwiać wątpliwości co do poprawności nastaw maszynowych. Skrócenie sztangi o 1mm spowodowało powrót dynamiki samochodu....
(at)żałosna udręka Opiłki w nastawniku Musiała by się turbina rozsypać.
Miałem podobny problem z tym silnikiem w swojej 211. U mnie spadki mocy powodowała wiązka od czujnika ciśnienia spalin (ten zaraz za turbiną). Ale szukając przyczyn, natrafiłem na wątki w różnych forach, że często problem robi nastawnik turbiny, traci on połączenie między wtyczką a płytką drukowaną. Co do ciężkiego odpalania na zimnym, częściowo problem...
Kolego EGR to nie nastawnik turbiny!!! To dwie różne rzeczy.
Nie puszcza. Te buczenie o którym wspominałem na początku tematu to nastawnik turbiny się załącza ( elektryczny)i wtedy kopci. Po kilkunastu sek nastawnik się cofa i kopcenie ustaje
Witam wszystkich. Potrzebuję pomocy w znalezieniu noty katalogowej do układu AUXDIS2030S. Jedyne co mi się udaje znaleźć, to aukcje z tymi układami, ale nigdzie nie ma noty katalogowej. Układ znajduje się w nastawniku turbiny Holset do DAF-a.
Witam Auto jak w temacie. Po regeneracji turbosprężarki, nastawnik stary. Sterownik jakby nie pamiętał nastawów turbiny, to znaczy przechodzi nastawy, jedzie normalnie ale tylko do pierwszego zgaszenia. Po włączeniu zapłonu nastawnik dwa razy pójdzie od pozycji skrajnej do skrajnej i zatrzyma się na złożonych łopatkach i zaczyna migać świeca żarowa,...
Może problem by rozwiązało kupno oryginalnej części? Ciężko coś na ten temat powiedzieć, bo trudno z adaptacją tego. Niewiele na ten temat na "internetach'', przynajmniej w kwestii rozwiązania problemu. Bo o samym problemie jest ''parę'' wątków. Przeważnie do wymiany jest cały zespół turbina z kolektorem oraz nastawnikiem, które niby już są ze sobą...
Kolego xsqr mam pytanie czy problem został rozwiązany jeśli tak co było jego przyczyną? Mam ten sam problem po nieszczelności wężyka paliwowego od filtra długiego i krótkiego oraz po ich wymianie auto raz ma moc raz nie ma nastawnik sprawdzony działa poprawnie, turbina też w dobrym stanie (trochę oleju puszcza, ale ma mały luz). Dodam że moje auto to...
Nie sugeruj się opisem z aukcji, to nie ma nic wspólnego z turbiną, to podciśnieniowy nastawnik klap gaszących w kolektorze dolotowym.
Nastawniki Hella-Garrett to jednorazowe gówno — zębatka wykonana z grafitu, wycierająca się jak szczotki w elektronarzędziach i niewymienna. Nie może być luzu kątowego na dźwigni wychodzącej z nastawnika, inaczej cały układ napędowy (silnik), czyli 1/2 nastawnika do wymiany. Druga sprawa, że nastawnik z turbiną musi być skalibrowany na specjalnym...
Dolot jestem pewny, że jest szczelny sprawdzałem go kilkukrotnie niedawno wszystkie uszczelki zostały wymienione na nowe. Nastawnik turbiny był ewidentnie przestawiany ramie od niego ma ślady przespawania w inna pozycje. Jest możliwość regulacji nastawnika elektronicznie ? Czy zostaje tylko opcja mechaniczna czyli zmiana pozycji ramienia ?
Cześć. Mam problem z Mercedesem w211 320 CDI OM642 2005 rok, przebieg 400 tys. km
ten nastawnik jest na turbinie proponuje odac samochód w dobre ręce i powini naprawic
Patrząc po podanych odczytach, to wychodzi na przepływomierz. Podepnij przepływomierz z innego auta i sprawdź wtedy. W którym miejscu wychodzi że to przepływomierz? Jeżeli turbina nie dmucha to nie ciągnie powietrza a jak nie ciągnie to spada MAF. Ja bym powiedział że skoro wedle komputera geometria turbiny jest w w odpowiednim miejscu a nie osiąga...
Witam układ jest szczelny a ten błąd to nastawnik turbiny tylko on też wyświetlał się na starej turbinie Dodano po 4 Turbina jest po regeneracji ciegno od sterownika chodzi normalnie tylko jedno mnie dziwi że na starej turbinie też był problem ze sterownikiem a może to nie wina sterownika tylko coś innego
Wszystko jest możliwe. Nic nie piszesz jakie to auto jakiej firmy nastawnik.
Szukam mapki nastawnika turbiny... Ktoś obcuje z MB? Dodano po 1 Szukam mapki nastawnika turbiny... Ktoś obcuje z MB?
Jak pojawia się kontrolka EPC, to prawdopodobnie błąd będzie powiązany z nastawnikiem turbiny. Przerabiałem podobny temat. Ale jak wyżej, bez diagnozy to takie wróżenie.
Posiadam od kilku dni w221 s320 4 matic. Kupiłem go z małymi usterkami. Błąd nastawnika turbina, egr. Tu temat zgłębiam i aktualnie czyszczę dolot z nagaru. Na skrzyni mam błąd który nie znika. D10B No can message was receiwed from kontrol unit Engine menagment Dodam że launchem odczytywałem parametry i widziałem obroty silnika i wiele innych różnych....
11 blok turbo też późno wstaje,sterowanie turbiną sprawdź nie wiem jakie tam jest ,a jak dpf/kat?może przytkany. Pozdro!!! Dodano po 5 Jest nastawnik turbiny elektryczny.
Jeśli masz turbine to musi być n75, idz po przewodzie z nastawnika turbiny on biegnie do tego zaworka. Dodano po 58 co niby steruje turbiną??
Jak można sprawdzić sterowanie,nastawnik turbiny ? Tam jest elektryczny nastawnik. co tam chcesz sprawdzać czy cięgno się rusza to poruszaj nim,
Nastawnik się za***ał albo turbina się rozszczelniła, dobiłeś auto na własne życzenie i głupotę.
Wtyczka do nastawnika jest obok, widać ją na prawym końcu drugiego zdjęcia
Turbina jest w regeneracji, ja naprawiam tylko sam nastawnik, więc po naprawie powinno być ok.
Pisząc nastawnik masz na myśli zawór turbiny? Mechanik powiedział mi, że turbina nie ma zmiennej geometri.
Wychodzi na to , że za szarpanie przy przyśpieszaniu odpowiada fiksujący czujnik ciśnienia spalin ( u góry z tyłu silnika) oraz nastawnik turbiny ( znajdujący sie z tyłu silnika obok turbo). Najlepiej wymienić oba bo zawsze jedno psuje drugie.
Jak jest nieszczelnie i łapie lewe powietrze to będziesz miał cały czas , a szarpanie właśnie wtedy jest gdy jedziesz na niskich obrotach i mało gazu . Sprawdzę to, muszę po odpaleniu (w piątek auto będzie po 2 dniach stania więc idealnie) zerknąć na przewody paliwowe czy nie ma w nich potwietrza. Ja bym na twoim miejscu odłączył wtyczkę od EGR i zaślepił...
Silnik już ogarnołem wyszło że nastawnik turbiny padł, a te czujniki różnią się czymś od zawieszenia? To są te od ksenonów czy jakie?
Witam. Pacjent-A6 C6 3.0 asb i nastawnik turbiny. Blad jak na foto. Odkrecilem bok z elektronika i dalem do znajomego ktory stwierdzil ze brak zimnych litow. Co można jeszcze sprawdzic? Objawy takie ze jak cieply to sie ribi brak mocy. https://obrazki.elektroda.pl/1172276900_...
Witam mam taki problem z samochodem marki Mitsubishi Fuso silnik Iveco euro 5 150 KM. Wygląda to tak jest problem ze sterowaniem turbiny. Po odpaleniu silnika cięgno które wychodzi z gruszki (nastawnika) wciąga do środka jest ok. ale niestety w tej pozycji zostaje daje gazu czy podczas jazdy. Cięgno nie wysuwa się, nie zmienia doładowania. wysunie się...
Brak mocy auto jest zamulone, diagnostyka komputerowa nie pokazuje żadnych błędów, auto nie kopci, odpala dobrze, nastawnik turbiny pracuje po dodaniu gazu, DPF wypłukany, rozrząd wymieniony. Jakieś pomysły czego można szukać?
Pewnie nastawnik turbiny stoi i turbo dmucha za dużo.
Turbina jest ok, oleju nie bierze. Jakby brał olej to wówczas dymi na niebiesko. Zero oleju w układzie dolotowym. Problem nadal nierozwiązany. Turbina nie ma luzów.
Niestety, praca EGR przy usuniętym katalizatorze oznacza jeszcze większą emisję (sadza) niż przy zaślepionym lub wyprogramowanym EGR. Proponuję sprawdzenie działania czujnika pedału sprzęgła oraz układu ABS/ESP (czy nie załącza się ASR). Ale zaraz, 2.2 to silnik Forda. Nie masz tam czasami elektronicznego nastawnika turbiny? Czy to pomyłka, silnik 2.3...
Witam wszystkich, Mój pacjent to Mitsubushi Fuso TYBFECX1GLDB02367 Po wymianie nastawnika turbiny wraz z czujnikiem nie mogę przeprowadzić adaptacji. https://obrazki.elektroda.pl/6996549400_... Procedura 006 - Resetowanie wartości przyswojonej przechodzi bez problemu, ale jak przechodzę do kolejnego kroku, czyli procedura 007 - Wprowadzanie...
Przy porzegazowniu do 4 tys odpina totalnie podciśnienie od gruszki Teraz do mnie dotarła wątpliwość -czy na turbinie masz zawór upustowy i gruchę ciśnieniową, czy masz turbinę VGT z ruchomą geometrią z gruchą podciśnieniową i elektrozaworem vacu? Tak w ogóle - nie ma Fordów tdi, więc czy masz silnik tddi czy tdci? Oznaczenie tdi jakie podałeś to VW....
Jak byś miał mieć stary typ na podciśnienie nie było by wtyczki na nastawniku turbiny w instalacji.
Miałem taki przypadek w 1.9 cdti, wiązka spadła z mocowania i ocierała o koło alternatora. Y179 - nastawnik klapek w kolektorze Y196 - zawór sterowania turbiną Y66 - przepustnica B149/Y28 - EGR https://obrazki.elektroda.pl/5234970100_...
Według mnie potrzeba więcej testów: -sprawność układu EGR - widać, że jest zamknięty na jałowych a powinien być otwarty - podciśnienia, zaworek oraz sam zawór mechanicznie czy nie stoi -sprawność nastawnika turbiny -szczelność układu dolotowego. Większość zrobisz z SD, ale do reszty i tak będziesz musiał mocno pobrudzić ręce.
Obstawiam bardzo budżetowy "chip tuning" sprawdź czujnik temp paliwa w nastawniku..
Jak wspomniał kolega heretapawel bez VAGa nie obejdzie się. Objawy wskazują na nastawnik pompy wtryskowej (drgania, kontrolka) lub turbinę (utrata mocy).
Witam! Posiadam Skoda Rapid 1.6 TDI CXMA. Problem polega na tym, że występuje błąd P00AF 00: 9127 - Jednostka przestawiania turbosprężarki 1 P00AF 00 [10100111] - zablokowanie MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 268304 km Data: 2025.06.14 Czas: 17:57:00...
Dzięki, kolego, za odpowiedź. Gdyby ktoś kiedyś miał podobny problem, to po odpięciu wtyczki od klapy gaszącej, czyli właśnie jeżeli się nie mylę, przepustnicy, wszystko wróciło do normy. I podobno często różne dziwne rzeczy się przez nią dzieją. Na całe szczęście kolega mechanik upierał się, żeby nie wyciągać turbiny, tylko małymi kroczkami sprawdzać,...
Witam wszystkich, kto miał problem z mocą w fordzie mondeo 2.0tdci. Proszę o podpowiedź co może być. Niedawno wracałem z miasta z żoną i wjeżdżając na wzniesienie stracił moc i było słychać dosyć głośne stuknięcie, jakby w silniku, ale cały czas mruga sprężynka. Nie kopci. Ktoś ma pomysł co to może być? Ja podejrzewam nastawnik turbiny. Był podpięty...
Witam koledzy czy można wymienić sam nastawnik od turbiny?
Aby zobaczyć jak działka nastawnik turbiny a zarazem w jakim zakresie pracuje sztanga można zrobić test elementów wykonawczych, pierwsza pozycja to klapa od gaszenia druga zaś od sterownika turbiny i wtedy sterownik rusza sztangą ok 10-15 sekund w pełnym zakresie.
Witam Przepala bezpiecznik (oznaczony nr 104 zasilanie silnika). Komputer diagnostyczny wskazuje kilkanaście błędów (przepływomierz, egr, nastawnik turbiny, czujnik temp. itd itp.) Po odłączeniu przepływomierzów , samochód chodzi pięknie, ma kopa , nie dymi i już bezpiecznika nie przepala. Niestety elektryk przetestował przepływomierze na stole i są...
Jak koledzy wyżej zwiekszona dawka paliwa powoduje dymienie i wytwarzanie sadzy która się osadza na wszystkim. Każda modyfikacja mocy silnika robiona jest po przez zwiększenie dawki paliwa w całym zakresie, zaczynając już od prostych oporników na czujniku paliwa bądz regulacje nastawnikiem dodajmy do tego zużycie silnika (olej) i efekt murowany.
Powiem szczerze, że też się nad tym zastanawiałem. Nawet pojechałem do 2 mechaników żeby mi sprawdzili turbine, obydwaj potwierdzili, że turbina jest ok... Także sam już nie wiem. Ostatnio 1 elektryk stwierdził, że nastawnik się zawiesza. Wymieniłem nastawnik z jeżdzącego auta o małym przebiegu i dalej to samo. Na komputerze jest możliwość sprawdzenia...
Panowie mam problem. Mam auto nieopodal Stuttgartu, auto zgłosiło się na serwis Scania. Nie działa wskaźnik temperatury, świeci się zwiększona emisja spalin auto ma ograniczona moc. Diagnoza serwisu w sttutgarcie. Uszkodzony czujnik temperatury silnika - - - ten za filtrem oleju z przewodem który jest wpinany bezposrednio do coordynatora. Wymiana czujnika...
ja zrobiłem nastawienie w ten sposób ,że poluzowałem śrubki od serwo motoru turbiny tak aby można było łatwo nim poruszać, włączyłem vagcoma skasowałem błędy i włączyłem test elementów wykonawczych, podczas testu nastawnika turbiny obserwowałem wartość wymaganą przez komputer porównując ją z wartością rzeczywistą osiąganą przez nastawnik nastawiłem...
Witam! Szukam jak w tytule. Dodaje też zdjecie, ewentualnie moze ktos wie czym to zastąpić? https://obrazki.elektroda.pl/3063173300_...
Lukjar6, sprawdź dwie rzeczy: czy nastawnik macha sztangą turbiny w całym zakresie i czy zawór EGR jest szczelny
Taniej niż za darmo mieć już nie mogę :) 340 000 km... i nic, nastawnik indukcyjny jedynie prewencyjnie czyszczony był. Turbina bez żadnych luzów, nie była regenerowana. Oleju nie dolewam. Niech każdy dba jak uważa i niech będzie zadowolony. A czepiania się oleju Castrol - zupełnie nie rozumiem. Pozdrowienia :)
Turbine również. Nastawniki zamyka ją całkowicie. Nie, turbina nie może być zamknięta całkowicie, to jest po prostu technicznie niemożliwe. Turbosprężarka pracuje zawsze, kiedy pracuje silnik. Nawet na wolnych obrotach silnika turbina nadal obraca się z prędkością rzędu 15 - 20.000 rpm, ale są to obroty praktycznie nie dające przyrostu ciśnienia w...
Nastawniki w tych turbinach to nie taki prosty temat. Na pewno trzeba wykasować wyuczowe wartości w sterowniku. Nie wszystkie nastawniki pasowały do wszystkich turbin , tym bardziej , że były z podkładkami i bez. Może w ostateczności skończyć się wymianą całej turbiny. Najlepiej podjechać do aso, mają informację serwisową to podpowiedzą.
Auto było dwukrotnie na vagu mówią że turbina jest w porządku. Nastawnik był wymieniany i samochód dalej jeździł tak samo. Dodano po 1 Mam takie wrażenie jakby coś się przycinało dlatego on czasami jeździ normalnie a czasami zamula.
Wydaje mi się, że chodzi o taki mały 'pierdolnik' który włącza turbinę, to psuje się stosunkowo często.
DPF wycinał mi pewny gościu,który już przerobił dużo tych aut i zajmuje sie chip tuningiem ,także mapa jest ok.Ja tylko wgrałem to co mi przesłał przerobione mppsem i błąd dpf zniknoł. Jedynym błędem jest błąd lewej przepustnicy.A błędu przeładowania podobno mi nie wyświetla bo po usunięciu dpf system nie widzi błędów związanych z wydechem.Jeśli ktoś...
Same klapy nie powinny narobić problemu bo są chyba metalowe. Ale mogą się zablokować w pozycji zamkniętej i ograniczać przepływ powietrza. A błąd może dotyczyć albo zaworka podciśnienia który nimi steruje, albo nastawnika elektrycznego bo nie pamiętam jak tam jest.
Rozumiem ze błędy o emisji spalin generują się z powodu błędu turbo. Nie mam najnowszej aktualizacji texy, ale może orientujesz się czy texa zrobi adaptacje turbo? Jest druga scania w której zaczynają zaświecać te same błędy,ale jeszcze mozna skasować, przebieg 500tys km czy wystarcza kalibracja? wyczyszczenie turbo? (kierownicy),nastawniki turbiny...
Moim zdaniem turbina do przeglądu - zapewne masz turbinę ze zmienną geometrią łopatek i nagar utrudnia pracę turbiny. Może też szwankowac pompa. W jakim stanie są filtry ?, w szczególności filtr paliwa. Czy pompa nie łapie fałszywego powietrza, bądź interkuler.
Czarny dym to brak wystarczającej ilości powietrza. Odepnij jeszcze nastawnik od turbiny. Zamknij na max geo i zobacz przy wciśniętym gazie jakie ciśnienie zrobi turbo. Jeżeli z maksymalnie zamkniętą geo nie zrobi żądanego, to turbo do wyciągnięcia.
Dziś próbowałem rozebrać nastawnik lecz nieskutecznie. Potrzebuję specjalnej nasadki przypominającej trójkąt. Turbinę sprawdziłem pod względem luzów na wirniku i tak owych nie posiada.
W grupie 3 masz dwa pola określające wydatek powietrza. Pierwsze oznacza wartość oczekiwaną przez sterownik, drugie rzeczywistą, zmierzoną przepływomierzem. U ciebie rzeczywista jest większa od oczekiwanej, co oznacza zatkany albo wyłączony EGR. To nawet lepiej. Najważniejsze czy ta wartość się zmienia, i przy gazie wciśniętym do końca ma wskazać właśnie...
Mam pytanie czy ktoś sie spotkał z czymś takim że cieknąca turbina wpływa na nietrzymanie wolnych obrotów i przypadkowe gaśnięcie. Które moim zdaniem powoduje nastawnik szwankujący? Na wysokich jest spoko nic nie kopci, na wolnych tylko puszcza dymy , faluje obrotami i gaśnie czasami.
Możesz coś więcej podpowiedzieć kolego? chodzi mi o urządzenie do testowania nastawników turbiny sygnał PWM Jest to siłownik z silnikiem na 12V chodzi mi o to aby móc nim w jakiś sposób sterować przez arduino, najlepiej potencjometrem, próbowałem już wygenerować sygnał PWM, lecz nie wiem jak podciągnąć zasilanie z Arduino do tego urządzenia, pobór prądu...
BMW E30 1.6 M40 turbosprezarka VNT 20 z Audi Allroad 2.5 TDI. Posiadam elektryczny nastawnik SERWOMOTOR,chcialbym aby to on regulowal cisnienie.
Witam wszystkich Może ktoś spotkał się z takim problemem, mianowicie: Często się zdarza, że przy przyspieszaniu(również gwałtowniejszym) czuć takie pojedyncze szarpniecie. To pojedyncze szarpniecie jest w przedziale (miedzy 40 a 70 km/h) bez względy na wrzucony bieg. Mam wrażenie jakby na 1 sekundę zabrakło mocy. Po tym szarpnięciu auto już ciągnie...
Przyszedł dzisiaj nowy zawór i po sprawdzeniu poza turbiną maja takie same parametry .na podciśnieniu 0.74v bez podciśnienia 3.6 czyli zawór dobry,zamontowałem stary zawór według schematów ale musiałem użyć cienkiej nakrętki do blokady cięgła ponieważ ta oryginalna okazała się za szeroka i nie mogłem ustawić 0.7v,wychodzi chyba na to że coś się przestawiło...
Witam mam problem ze swoją audi mianowicie cały czas pokazuje mi się błąd p3348 Uruchomienie modułu sterowania turbosprężarki 1 - uszkodzenie Możecie mi coś doradzić co jeszcze i gdzie mogę szukać wymieniłem nastawnik turbiny na nowy teraz sprawdzałem też wtyczkę jest z nią okej i sprawdziłem też wszystkie wtyczki pod przednią szyba wiedzac O tym że...
W tej Astrze to sobie można choć poregulować nastawnik. W mojej turbinie nie ma żadnej regulacji. Zauważyłem mały luz osiowy ośki zmiennej geometrii.Czy taki luz może mieć wpływ na niepoprawne za niskie napięcie na wolnych obrotach? Bo jeżeli tak, to możliwe, że wymiana turbiny by pomogła. Wsadziłem w to już kupę kasy, i ładowanie następnej w druga...
To jest turbina VNT, więc znów pudło - tam nie ma zaworu overboost. Podciśnienie możesz sprawdzić wakuometrem, sam nastawnik pompką podciśnieniową (zazwyczaj ma wakuometr, więc masz 2 w 1). Jeśli dobrze kojarzę to powinno być poniżej -0.7bar.
No ale to już nie ma sensu Kupować samej gruszki Za 800 zł to ja kupię całą turbinę razem z gruszką w tej cenie:/ także nie ma sensu Trzeba szukać całej turbiny i ewentualnie przełożyć tylko samą gruszkę
witam mam problem z moja d3, samochod nie chce zapalic z kluczyka. Kręci, ale nie chce załapać na plaku odpali i po dodaniu gazu do 2-3tyś obrotów gaśnie, pod kompa podpinalem, czasami wyskoczy bład uszkodzony sterownik silnika ecu, kupilem drugi uzywany z takimi samymi numerami dzisiaj zawiozlem do w grania imo, wrocilem auto dalej nie odpala, i na...
Witam. seat toledo 1.9TDI 110koni 2001r.na niskich obrotach na 2 i 3 biegu przy delikatnym dodawaniu gazu silnik szarpie.jak przejade sie 140km/h zaczynam znowu ruszac to szarpanie niema.wyłacze silnik zalacze na nowo i szarpanie znowu jest.co moze byc przyczyna napewno nie jest to nastawnik bo mialem podmieniany przepływomierz tez nie turbina chodzi...
ze ludzie sie zamykajaa w 6-8 litrach Na trasie :D W mieście nie masz szans. Możesz mieć problem z dawką paliwa, kątem wtrysku, EGRem, turbiną, wtryskiwaczami.
Ustaw dawke nastawnikiem na 4mg a byc moze wszystkie problemy znikną :) Już przy 5-6 mg auto jest mułowate troche a co dopiero 9mg..... Turbina przez własnie małą dawke tak poźno wstaje. Nie jest dobrze "podlana" i są skutki jakie są.... Na 9mg Audi nie pojedzie.... Ustaw dawke a powinno byc okej :) pozdro
Po roku doświadczeń z moim ML 320 cdi jestem dużo mądrzejszy w przedmiotowej kwestii. Mianowicie jeżeli przy gwałtownym dodaniu gazu zaczyna szarpać autem to znaczy, że mogą zaistnieć 3 rodzaje usterek: 1. Najczęściej to uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się po prawej stronie od turbo https://obrazki.elektroda.pl/8332270000_...
mercedes nastawnik turbina nastawnik turbina mercedes nastawnik wałka
plastik spray driver atheros bateria tablet parametr
solar assistant falownik hybrydowy
Sterowniki Windows 10 dla Asus P5Q SE PLUS: chipset, audio VIA VT1708S, LAN Atheros L1E Suntek HC-900M Freezes, Shows Memory Error – SD Card Compatibility, Firmware, Power Issues