Masz Auto Euro 5? Tam jest zmienna geometria i nastawnik elektryczny. Może być zapieczona geometria i komputer nie jest w stanie ustawić odpowiedniego ciśnienia, dlatego wchodzi z tryb awaryjny. Miałem też taki przypadek u siebie. Kiedy wymieniałeś filtr odmy na silniku? U mnie był zapieczony i turbina po regeneracji padła po pół roku. Może być też,...
Panowie, jeśli macie problem z brakiem mocy a po zgaszeniu i zapaleniu wszystko wraca do normy to najpierw SPRAWDŹCIE NASTAWNIK TURBINY, w silnikach om642 to typowa przypadłość elektronika pada, I samochód wariuje, można to samemu ogarnąć, bo nie jest to trudne i nie słuchajcie speców że Turbina do wymiany, posiadam 3 mercedes cls e klasa i vito w 3.0...
Patrząc po podanych odczytach, to wychodzi na przepływomierz. Podepnij przepływomierz z innego auta i sprawdź wtedy. W którym miejscu wychodzi że to przepływomierz? Jeżeli turbina nie dmucha to nie ciągnie powietrza a jak nie ciągnie to spada MAF. Ja bym powiedział że skoro wedle komputera geometria turbiny jest w w odpowiednim miejscu a nie osiąga...
Witam jak na mój słuch to dźwięk turbosprężarki , ciężko teraz powiedzieć co się tam dzieje warto by posprawdzać czy nastawnik turbiny dobrze pracuje - bez zacięć (tam jest sterowana turbina nastawnikiem elektrycznym) no i czy była aktualizacja sps oprogramowania ecu bo była poprawka na sterowanie ciśnieniem turbo ...
Zakupiłem E61 525D 177 KM 2004 r. Po rozgrzaniu silnika (średnio po godzinie czasem dwóch godz.) zaczęło mi wyrzucać błąd nastawnika turbiny, 3F57. Wtedy auto wchodzi w tryb awaryjny, nie ma mocy. Pomaga zgaszenie auta odczekanie ok 15 minut i ponowne odpalenie. Kroki dotychczas podjęte przeze mnie: - wymiana kolektora wydechowego na żeliwny (stary...
Po regeneracji turbiny auto słabo jedzie. Turbina bardzo wolno wstaje. Jak bez testera ustawić prawidłowo nastawnik turbiny?.Auto Touareg 3.0 TDI CAS 08r. Czy wartości procentowe Open/Closed sa poprawne? Gdzieś wyczytałem , ze powinny być w zakresie 16%-84% .Czy to może powodować takie objawy? Próbuję ustalić co jest przyczyna bo człowiek od regeneracji...
Kolego xsqr mam pytanie czy problem został rozwiązany jeśli tak co było jego przyczyną? Mam ten sam problem po nieszczelności wężyka paliwowego od filtra długiego i krótkiego oraz po ich wymianie auto raz ma moc raz nie ma nastawnik sprawdzony działa poprawnie, turbina też w dobrym stanie (trochę oleju puszcza, ale ma mały luz). Dodam że moje auto to...
Witam od tygodnia walczę z moim merolem nie daje rady go naprawić więc muszę się zapytać was. Merol pewnego dnia stracił moc, byłem na diagnostyce wywalało błąd nastawnika turbiny, wyjąłem turbinę zawiozłem do chłopa od regeneracji okazało się że coś wpadło do środka nie uszkodziło łopatek tylko zmienną geometrię pocharatało, chłop zregenerował turbinę...
Panowie, mam problem z VW AFN em 110 KM. Zaczyna ruszać i nagle przestaje ciągnąć. Po dodaniu więcej gazu szarpnie i zaczyna ciągnąć do 1800 obr i tyle. Obroty nie wzrastają, nawet jak wciskam do podłogi gaz. Na wolnych obrotach na 1. biegu bez dodawania gazu capkowanie. Turbina cała regenerowana na Corasie, przewody dolotowe posprawdzane, zero nieszczelności....
Tak wartość 850 mi się zgadza Hmm myślę że raczej pompa Przepływomierz okej sensor map okej Turbina jest po regeneracji po założeniu nie było mocy więc dałem ja jeszcze raz do sprawdzenia i jest okej wiem że jest okej to jest sprawdzony gość od którego zawsze brałem turbo do jakiegokolwiek auta Mierzyłem pompę vacum okej , wszystko szczelne jak należy...
Witam układ jest szczelny a ten błąd to nastawnik turbiny tylko on też wyświetlał się na starej turbinie Dodano po 4 Turbina jest po regeneracji ciegno od sterownika chodzi normalnie tylko jedno mnie dziwi że na starej turbinie też był problem ze sterownikiem a może to nie wina sterownika tylko coś innego
Pisząc nastawnik masz na myśli zawór turbiny? Mechanik powiedział mi, że turbina nie ma zmiennej geometri.
Turbina nie da większego ciśnienia w trybie awaryjnym dopiero jak wzrośnie dawka paliwa ciśnienie wzrośnie a tryb awaryjny może być wywołany złym wskazaniem przez czujnik ciśnienia lub uszkodzonym wtrysku sterującym ,czujnik położenia wału gdyby był uszkodzony to nie odpali i czujnik temperatury powietrza bo gdy ma przerwany obwód pokarze wysoką temperaturę...
Ciąg dalszy przygód z autem. Coraz częściej zdarza mi się, że auto nie wchodzi na obroty ponad 3,5k. Po ponownym rozruchu jest 5k bez większych problemów. Turbina jest mechaniczna i nie wiem w jaki sposób miałaby się niby zawieszać. Zwłaszcza, że wymieniałem ją jakiś rok temu. Idąc dalej, zauważyłem dzisiaj jakieś wycieki paliwa z pompy. Dokładnie nad...
Dokładnie wiem o czym pisze jest to euro 5 canter. Turbina jest 100 % sprawna przewody wydaje się szczelne.Chodzi tylko o to dlaczego gdy wcisnę pedał gazu na maksa to cięgno nastawnika nie wysuwa się( nie zmienia geometrii turbiny. tylko podczas odpalenia cięgno pójdzie do dołu, wyjdzie dopiero przy zgaszeniu. Doładowanie cały czas jest na maksa, jest...
Powiem szczerze, że też się nad tym zastanawiałem. Nawet pojechałem do 2 mechaników żeby mi sprawdzili turbine, obydwaj potwierdzili, że turbina jest ok... Także sam już nie wiem. Ostatnio 1 elektryk stwierdził, że nastawnik się zawiesza. Wymieniłem nastawnik z jeżdzącego auta o małym przebiegu i dalej to samo. Na komputerze jest możliwość sprawdzenia...
Turbine również. Nastawniki zamyka ją całkowicie. Nie, turbina nie może być zamknięta całkowicie, to jest po prostu technicznie niemożliwe. Turbosprężarka pracuje zawsze, kiedy pracuje silnik. Nawet na wolnych obrotach silnika turbina nadal obraca się z prędkością rzędu 15 - 20.000 rpm, ale są to obroty praktycznie nie dające przyrostu ciśnienia w...
Egr rozbieralem i czyscilem pracuję bez oporu zobacz na cisnienie czujnika spalin za wysokie ,dpf nie ma ,wydech nie jest zatkany może ten czujnik zawala Dodano po 1 Z samochodem było tak jazda po mieście wyjazd na trasę no i brak mocy skrzynia automat przelaczyłem na manual i do 4000 tyś odpuscilo auto śmigalo Jeszcze dwa dni potem to samo podejrzana...
Witam, polecam podłączyć komputer (vcds,odis) sprawdzić błędy na pewno coś będzie. Ewentualnie wykonać nastawy podstawowe nastawnika turbiny. Często on wychodzi poza zakres co powoduje tryb awaryjny i brak mocy. Pozdrawiam!
Jakiś czas temu robiłem turbo w fiacie 1.4turbo z 2017 roku i przebiegiem ok 70tys. Także myślę w twoim przypadku wymiany turbo się nie obejdzie. Musisz tylko sprawdzić czy masz za niskie czy za wysokie ciśnienie. ....sama turbina nie sprawia problemu. Ciekawe, że zawsze zadziała za drugim startem, zawsze. Nigdy nie zdarzyło się , że za trzecim itd....
To jest turbina VNT, więc znów pudło - tam nie ma zaworu overboost. Podciśnienie możesz sprawdzić wakuometrem, sam nastawnik pompką podciśnieniową (zazwyczaj ma wakuometr, więc masz 2 w 1). Jeśli dobrze kojarzę to powinno być poniżej -0.7bar.
Pacjent Iveco 2.3 2020 r., 130 tys. km. Brak mocy, kręci z ledwością do 3 tys. obrotów... zero błędów na desce. Pod komputerem pokazuje błąd nastawnika turbiny, wymieniony na nowy (sprawdzone też, że działa, bo rusza sztangą góra/dół). Nie idzie wykasować tego błędu i zrobić adaptacji... Jakieś pomysły, co może być nie tak innego? Ten nastawnik odpowiada...
Bezwładność tak ale jest jeszcze opór/pobór energii na sprężenie w dolocie. Lżejsze koło daje krótszy czas przy nagłym wciśnięciu pedału gazu przy obrotach wyższych niż minimalne dla rozpędzenia turbo. Co do paliwa poniżej 2000 rpm to nie wiadomo jak ustawiony jest nastawnik i czy w całym zakresie nie jest go mało. Co do oceny co lepsze to wróżenie...
Witam. Samochód z silnikiem 1,8 CDI 2011r. Na wstępie dodam, że w osprzęcie uszkodzona jest przepustnica. Działała ale w korpusie pękł ogranicznik/prowadzenie i sterownik wyrzucał błąd jej niepoprawnej pracy, nie działał EGR i silnik wchodził w tryb awaryjny. Wyprogramowałem ją poprzez usunięcie błędów z tablicy. EGR zaczął działać, auto odzyskało moc....
Nastawnik się za***ał albo turbina się rozszczelniła, dobiłeś auto na własne życzenie i głupotę.
Przyszedł dzisiaj nowy zawór i po sprawdzeniu poza turbiną maja takie same parametry .na podciśnieniu 0.74v bez podciśnienia 3.6 czyli zawór dobry,zamontowałem stary zawór według schematów ale musiałem użyć cienkiej nakrętki do blokady cięgła ponieważ ta oryginalna okazała się za szeroka i nie mogłem ustawić 0.7v,wychodzi chyba na to że coś się przestawiło...
Witam. Mam problem z mocą w samochodzie. Posiadam BMW 320d z 2002r i tam powinna być turbosprężarka z osobnym zaworem na podciśnienie a w nowszych modelach od 2004r do tych silników była wkładana turbina z nastawnikiem elektronicznym. Kupiłem samochód i ma on trochę mało mocy. Niby ciągnie ale nie tak jak powinien turbo ledwo słychać i pojechałem do...
Auto było dwukrotnie na vagu mówią że turbina jest w porządku. Nastawnik był wymieniany i samochód dalej jeździł tak samo. Dodano po 1 Mam takie wrażenie jakby coś się przycinało dlatego on czasami jeździ normalnie a czasami zamula.
Taniej niż za darmo mieć już nie mogę :) 340 000 km... i nic, nastawnik indukcyjny jedynie prewencyjnie czyszczony był. Turbina bez żadnych luzów, nie była regenerowana. Oleju nie dolewam. Niech każdy dba jak uważa i niech będzie zadowolony. A czepiania się oleju Castrol - zupełnie nie rozumiem. Pozdrowienia :)
Mam pytanie czy ktoś sie spotkał z czymś takim że cieknąca turbina wpływa na nietrzymanie wolnych obrotów i przypadkowe gaśnięcie. Które moim zdaniem powoduje nastawnik szwankujący? Na wysokich jest spoko nic nie kopci, na wolnych tylko puszcza dymy , faluje obrotami i gaśnie czasami.
Przed wyciagnięciem pompy sprawdziłem, czy jest podawane napięcie na pompę, kiedy czeka i nic nie robi. Napięcia nie było między pniami 1i2 i 1i3. Po wyciagnięciu pompy i ściągnięciu turbiny, po podpięciu na krótko silnik działa, nie ma tez sadow zalania oprócz jakiegoś delikatnego zacieku który wygląda na olejowy. Turbina niestety rozleciała się w...
Moze ktos wie jak wysterowac turbosprezarke VNT 20 ze zmienna geometria i elektrycznym nastawnikiem kierownic Hella. Nastawnik sterowany jest sygnalem PWM od 5% do 95%. Turbosprezarka zamontowana jest w BMW e30 m40 316i. Co zrobic zeby turbina utrzymywala zadane cisnienie? www.youtube.com/watch?v=KTqXGK3ZsWk
Nie puszcza. Te buczenie o którym wspominałem na początku tematu to nastawnik turbiny się załącza ( elektryczny)i wtedy kopci. Po kilkunastu sek nastawnik się cofa i kopcenie ustaje
Witam. seat toledo 1.9TDI 110koni 2001r.na niskich obrotach na 2 i 3 biegu przy delikatnym dodawaniu gazu silnik szarpie.jak przejade sie 140km/h zaczynam znowu ruszac to szarpanie niema.wyłacze silnik zalacze na nowo i szarpanie znowu jest.co moze byc przyczyna napewno nie jest to nastawnik bo mialem podmieniany przepływomierz tez nie turbina chodzi...
Witam wszystkich , mam problem z Mercedesem ML W164 2008r 3.2CDI , po dodaniu gazu wystarczy tak do 2000 obrotów i ściągnięciu nogi z gazu gdy obroty spadają słychać w okolicy intercoolera dziwne buczenie takie zasysanie powietrza( jak by odkurzacz). W samochodzie zostały zmienione oba kolektory ssące (był luz na klapkach w kolektorach) jest nowy silniczek...
turbina wraz ze sterowaniem (podciśnieniowym) - inny N75 - ECU - oprogramowanie + przejście z 8 na 16 bit (przy czym są silniki 90 KM z 16 bitowymi sterownikami - 110 KM tylko 16bit) - pierwsze TDI 90 KM w Audi miały pompy wtryskowe ze sterownikiem potencjometrycznym i wtryskiwaczami jednospręzynowymi - wszystkie 110 KM mają nastawnik pompy wtryskowej...
EDC-3785-01; kontrola filtra cząsteczkowego/katalizatora PM- różnica ciśnienia spalin ;zbyt wysoka.Reakcja: wyczyścić filtr cząsteczkowy/katalizator PM, lub ich uszkodzenie - przepalenie. EDC - 3850-01; odchylenie pozycji;zamknięty nastawnik odprowadzenia spalin AGR - adaptacja punktu zerowego nieprawidłowa.Chyba jest się czym przejmować , a w serwisie...
Jak sie zachowuje podczas jazdy samochód? są jakieś błędy? Sam siłownik sterujący turbosprężarką powinien mieć 5 pinów we wtyczce. 2 z nich to zasilanie DC silnika, sterowane z mostka H, 2 to zasilanie czujnika pozycji (gnd i 5 V) a trzeci sygnał zwrotny. O ile czujnik jest analogowy to do jego sprawdzenia wystarczy zwykły multimetr. Rozregulowana sztanga...
Pompa Lucas w Epicu pracuje w ten sposób, że zalana jest całkowicie paliwem, które jest nie tylko wtryskiwane do wtryskiwaczy, ale jest czynnikiem wykonawczym dla nastawników dawki i kąta wtrysku. Nastawnikami sterują elektrozawory wbudowane w pompę. Problem jest taki, że jakiekolwiek zakłócenie wewnętrznego ciśnienia paliwa w pompie skutkuje nieprawidłowym...
ten nastawnik jest na turbinie proponuje odac samochód w dobre ręce i powini naprawic
Cześć kolego Napisz czy pomogło to lutowanie u ciebie Bo u mnie też mam te same objawy i nie wiem czy zrywać ten klej i tak robić jak ty i które luty poprawiłeś możesz coś dokładniej opiszesz
To jest fordowskiej konstrukcji silnik, rodzina Puma, na tradycyjnej pompie rotacyjnej Bosch VP30. Ma tę zaletę, że te same silniki były stosowane w Mondeo Mk3 do 2006 roku. Potem Ford w Mondeo montował silniki konstrukcji PSA, a w Transicie nadal silniki Puma. Taki Transit ma oznaczenie 2,0 tddi, natomiast najsilniejszy był 2,0 tdci, czyli common-rail...
Masz gdzieś zielono. Musisz szukać po złączach.
Witam serdecznie szanownych forumowiczów! :) Niestety po roku cyklicznego dłubania w mojej ciężarówce, napotkałem problem, w sprawie którego potrzebuję konsultacji :P Przedstawię objawy i dotychczasowe postępy: -kupiłem autko z jakimś problemem, mechanicy zakładali z góry, że to pewnie turbina albo wtryski albo pompa.. -auto łapało tryb serwisowy, jak...
171 kw ASB Czy przyczyną może być nawet zwarcie na EGR albo na przepływomierzu lub nastawnik turbiny
Witam, Mamy problem z naszym golfem V 1,9 tdi z 2007 roku. Mianowicie szarpie podczas przyspieszania przy zimnym silniku na 2 biegu i 3 biegu. Na pozostałych biegach jest wszystko w porządku. Dodam, że dzieje się tak tylko gdy temp. otoczenia są w okolicach zera stopni i spadają poniżej poniżej zera. Gdy było ciepło (dodatnie temp.) tego problemu nie...
Witam, Mamy problem z naszym golfem V 1,9 tdi z 2007 roku. Mianowicie szarpie podczas przyspieszania przy zimnym silniku na 2 biegu i 3 biegu. Na pozostałych biegach jest wszystko w porządku. Dodam, że dzieje się tak tylko gdy temp. otoczenia są w okolicach zera stopni i spadają poniżej poniżej zera. Gdy było ciepło (dodatnie temp.) tego problemu nie...
Zestaw naprawczy nastawnika 04E 198 725 G.
Witam . Mam problem z taka właśnie omega B z 99 roku . Silnik 2.0 DTI na elektronicznej pompie . Sprawa wygląda tak że auto odpala i jeździ normalnie . Przy cieżkim katowaniu jest wszystko ok . Ale przy spokojnej jeździe nagle zapala sie kontrolka silnika i silnik przechodzi w dość poważny tryb awaryjny . Przestaje reagować na gaz i trzyma równo 1500...
Dolot jestem pewny, że jest szczelny sprawdzałem go kilkukrotnie niedawno wszystkie uszczelki zostały wymienione na nowe. Nastawnik turbiny był ewidentnie przestawiany ramie od niego ma ślady przespawania w inna pozycje. Jest możliwość regulacji nastawnika elektronicznie ? Czy zostaje tylko opcja mechaniczna czyli zmiana pozycji ramienia ?
mercedes nastawnik turbina nastawnik mercedes nastawnik turbo
sonda lambda objaw punto wyświetlacz sterownika pieca defro przyłącze bezpiecznik
wykrywacz metali diagnostyka pralki whirlpool
Hisense 32A4BG Remote Control Not Working: Troubleshooting Guide BLUETEC BC 9000: Czy posiada funkcję MEMORY?