Po prawidłowej regeneracji turbiny nic nie trzeba ustawiać , gość co Ci regenerował turbo powinien to ustawić na maszynie.
Jeżeli nastawnika jesteś pewny to problem z geometria.
Procedura adaptacji gruszki była robiona ? Po wymianie gruszki prawidłową długość sztangi sprawdzisz VCDS w silniku, blokach pomiarowych , kanał 120. Przy całkowicie wsuniętej sztandze - bez podciśnienia (silnik zgaszony, zapłon włączony) w kanale 120 powinno pokazywać 3,3- 3,9V,maxymalnie wysunięcie - wytworzenie podciśnienia, np. przy pracującym silniku...
Dziś masy z lewej strony i pobieżnie wiązki, a jest tam tego od zarąbania. Masy były słabe, ale po opanowaniu ich zero zmian. Jutro wywalam nastawnik turbo i poszukam jakiś na podmianę. Znalazłem w necie temat o aktualizacji oprogramowania, które usunęli tego typu problem. Ale u mnie ewidentnie nastawnik turbo coś glupieje.
Nastawnika turbo. To Ducato model 250? Teraz se w program patrze i widzę że one nie miały jeszcze czujnika pozycji turbo, ani wartości wysterowania zaworu. I nie jest sterowana przez ECU. Wywaliłeś cały dolot? Zacięta przepustnica mogła by dawać podobne objawy. Ew uszkodzony/zapchany katalizator. Skoro dolot nie pomógł to zluzuj wydech, np wykręć sondę...
Błąd związany z nastawnikiem turbo https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... , pojawia się kwestia czy już coś z nim robili.
Masz jakiś problem z nastawnikiem turbosprężarki, do posprawdzania nastawnik ,sterowanie ,turbo ,adaptacje itd.
Obstawiam problem z samym nastawnikiem
Nastawnik turbo sprężarki.
Mercedes w 211 2,7 2002r. Dostałem taki samochodzik, niestety do końca nie sprawny, jedzie max 60km/h może zna ktoś dobrze ten silnik, oto błędy które pokazuje. Nie jestem pewny od czego by tu zacząć. Mój pomysł to sprawdzić EGR, ten elektryczny nastawnik turbo - wiem że potrafi się przepalić ścieżka. Proszę o fachową pomoc.
hi https://obrazki.elektroda.pl/8346064300_... https://obrazki.elektroda.pl/5962255200_... tu masz dwa bo nie wiem o co dokładnie ci chodzi - "Potrzebuję schemat elektryczny czujników Turbiny" ? -turbo pressure control solenoid- sterownik,nastawnik,akurator ciśnienia turbo -boost pressure sensor - czujnik ciśnienia...
Ta pętla na środku płytki jest nadajnikiem, natomiast ścieżki wokół niej odbiornikiem, na tarczy wybieraka również są ścieżki tworzące pętle (niewidoczne pod plastikiem) Na identycznej zasadzie działa nastawnik /jego pozycjoner/ łopatek turbo vgt w Mercedesie czy w Fordzie
Więc zrób tak, odłącz cięgiełko nastawnika sprawdz czy koduje się błąd jeżeli nie to turbo do czyszczenia, jeżeli dalej to samo to uszkodzony nastawnik, można rozebrać sprawdzić czy uszkodzony mechanicznie czy nie. PS nastawnik jest przypisywany/kalibrowany do turbiny na specjalnym sprzęcie więc mogą się pojawić problemy przy zmianie samego nastawnika....
U mnie łańcuch skończył się przy 200tkm ,napinacz nie był w stanie już go napiąć (łańcuch duplex) OM642. Z tego co zaobserwowałem w moim , a wszystko pada w tym silniku po kolei (Składany w USA), to szarpanie silnika podczas przyspieszania powoduje tylko niewłaściwe ciśnienie doładowania . Pierwszym razem był to zawalony dpf , a drugim popękane druciki...
Zmieniałem caly silnik. Teraz zmieniłem regulator cisnienia paliwa i jest ok ale mam jeszcze problem z turbem jak podpinam do nastawnika turbo odrazu pojawią się błąd regulacji cisnienia doladowania i nie działa ani w jedną ani w drugą stronę i autem szarpie i gaśnie możliwe jest że uszkodzona przepływka tak robi?
Miałem takie coś w astrze j 1.7 diesel. Zrobiony byl przegląd wiązki, wymiana gruchy na zamiennik, regeneracja turbosprężarki, regulowalem nastawnik żeby napięcia się zgadzały. Jakieś adaptacje czujnika kopiowania. Nic nie pomogło. Dopiero kupno używanej turbosprężarki z małym przebiegiem pomogło. Dlaczego tak, nie mam pojęcia.
Witam. Mam problem z autem jak w temacie. Problem był z nastawnikiem. Turbo oddałem do regeneracji wraz z nastawnikiem. Po montażu wyskakują błędy P334B00 Charge pressure actuator position sensor- Mechanical malfunction active/static P334C00 Charge pressure actuator position sensor - Adaptation not initiated passive/abiogenesis Błędy diagnozowane małym...
Kupujesz za te pieniądze opornik w pudełku, koszt opornika 20 gr, pudełka z 5 zł, działanie polega na oszukaniu sterownika, co do położenia nastawnika dawki
Nie wiem jak w BMW, ale w VAG każda ingerencja w nastawnik czy turbo kończy się na serwisowej adaptacji sterownika turbiny do samej turbiny, a potem całej turbiny ze sterownikiem do ecu auta. Inaczej jest tak jak opisujesz.
a jaki kod błędu?
To jest Zexel czyli Jak Bosch. Można oszukać pozycjometr nastawnika i w ten sposób zwiększyć moc. Dołożyć zaworek do gruszki na turbo żeby nie kopcił i 20% przyrostu masz.
W nastawniku jest indukcyjny czujnik położenia, zanieczyszczenia zakłócają jego pracę, wystarczy brake cleaner (ipa) i przedmuchanie kompresorem
Pewnie nastawnik turbiny stoi i turbo dmucha za dużo.
Mapę robiłem sam. Maf nie blokuje dostaje dawkę 51mg, która ma podniesione napięcia nastawnika. Turbo trzyma. Dolot czysty. Wydech czysty, kat wyciety. Jakby ktoś dał grubszą podkładkę, to pracowałby chyba ciszej? Tak właśnie planuję sprawdzić kompresję, ale mała raczej nie jest. Przy -5 pali na dotyk mimo, że aku słabo kręci, bo napięcia spada do 9V...
A ''dym'' wydobywa się z obudowy na pierwszym rzędzie cylindrów ?? Jakieś błędy np na turbo/nastawnik?
Witam wszystkich czy ta mapa do seata leona 1.9tdi jest dobrze zrobiona?? Proszę o opinię. Zapłaciłem za przeróbkę i chcę wiedzieć czy nadaje się do jazdy. co post to lepsze mody ... :D moment +45% :D nastawnik +10% turbo po calosci +10% dym +4% reszty pisac juz nie bede maja ludzie ułanska fantazje :D
Witam Potrzebuję pomocy z moim Audi a8 d3 z silnikiem v8 4.2 TDI 326 KM. Problem jest bardzo poważny Auto ostatnio zaczęło szarpać na postoju i przy ruszaniu w okolicach 1000-1200 obr. Problem nasila się z każdym dniem. Komputer nie pokazuje żadnego błędu. Wtryskiwacze podmieniane - bez rezulatu... Po odpięciu przepływomierzy nastawnika turbo lub EGR...
Witam. Sterownik jest dopasowany do turbiny ( krok co 20 mV). Przestawienie sterownika w przypadku uderzenia w ściane grodziową ,co jest bardzo częstym przypadkiem,objawia się błędem usterki elektrycznej lub brakiem adaptacji nastawnika. Trafienie ponownie w to samo miejsce (śruby regulacyjne) graniczy z cudem . Programowanie nastawnika odbywa się prorogramatorem...
chyba nie sterownik a raczej nastawnik, co do turbo to wpisz w wyszukiwarkę google hasło "notlauf" a wszystkiego się dowiesz, to nic poważnego - częsta usterka w TDI.
17580-czujnik kąta uchylenia 2 napedu przepustnicy sterowanej nieprawidłowy sygnał ,a ten drugi to straty cisnienia pomiedzy turbo a zaworem przepustnicy czesto pomaga na to czyszczenie i nowa adaptacja nastawnika a wczesniej dokładna kontrola w blokach pomiarow jej działania
Już tłumaczę elektryk co dpf wyciął to fachman zajmuje się chiptuningiem i tylko programami nie naprawia aut, spf wyciął beż problemowo więc ufam mu ze egr tak samo, przeróbki są na grubo ale to nic nie znaczy, na początku było tak auto moc straciło zamówiłem nastawnik, przyszedł o innym numerze zamontowałem go i żadnych zmian ta sama usterka lekko...
Wężyki szczelne . Dolot sprawdzony ciśnieniowo dymem /szczelny Nie dymi nic . Turbo w tym silniku ma nastawnik elektroniczny jak coś.
Nawet jeśli napisze ktoś co może byc przyczyną to nie radze Ci samodzielnie tam grzebać bo możesz zrobić kuku swojemu autku. Sądząc po Twoim opisie nie za bardzo konkretnym to moze byc np problem z nastawnikiem pompy, ale to tylko jedna z wielu możliwości. Oddaj auto do kogoś kto wie gdzie jest pompa, turbo itd. Niech zrobi diagnostykę to bedzie coś...
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
Auto stale serwisowane, w trasie nagle na światłach (skrzyżowanie) zaświeca się check engine, po ruszeniu czuć, że turbo nie tłoczy. Tester i błędy: P0100 układ doładowania P2111 regulacja cisnienia doładowania P2112 regulacja ciśnienia doładowania P2120 siłownik recyrkulacji spalin (zawór egr) P2130 silniczek zamknięcia przewodu ssącego (silnik klap...
Czytałem, tylko, że wizyta w ASO u mnie pewnie skończy się wymianą całego turbo, czyli ponad 2 tysiące. A czytałem na forach, że wymieniają same nastawniki, tylko nie ma nigdzie w jaki sposób je ustawili...
Za tydzień w sobotę prześlę fotki bo właśnie jade w delegacje ;/ ale turbo działa.
Jumper 15r 2.2hdi wyskakuje błąd P0299 i traci moc po zgaszeniu wraca wszystko do normy czujnik xisnienia turbo wymieniony . Nowy egr .nowa przepływka sprawdzony nastawnik na turbinie .układ szczelny . Co moge jeszcze spraqdzić błąd p0299 regulator cisnienia powietrza doładowanego
Witam wiem że może odgrzewam temat ale ręce mi już opadają. Jak w temacie było uszkodzone turbo wymieniłem na nowe (naprawdę nowe!!) I praktycznie zaraz po odpaleniu zapala się kontrolka silnika i świec żarowych samochód wchodzi w tryb awaryjny. W komputerze wtrysku błąd P2563 . sprawdziłem podciśnienia wszystko ok wymieniłem zawory sterujące podciśnieniem...
Można zdjąć pokrywkę pompy i przemyć wnętrze sprayem do czyszczenia egr. Jeśli to 110KM to geometria na turbo stoi i łapie przeladowanie. Za dużo pompuje logi dynamiczne 3 bieg i od 2 tys but do 4 tys. Dodano po 33 W nastawniku broń boże nic nie grzebać.
Witam Szanowne Grono :D Po ok półrocznym postoju Vitka W639 3.0 V6 CDI pojawił się problem z ładowaniem przy wysokich obrotach. Auto dostało nowe życie w warsztacie blacharsko-lakierniczym, ale po wyjechaniu na drogę konsola rozświetliła się na czerwono. Powyżej 3500 obr/min zapala się ładowanie i sypie błędami, zapiąłem SD - wyniki poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/5867231500_...
(cokolwiek to jest) Zawór tzw. wastegate jest częścią turbiny, albo stoi, albo kończy się nastawnik elektroniczny.
Rozumiem ze błędy o emisji spalin generują się z powodu błędu turbo. Nie mam najnowszej aktualizacji texy, ale może orientujesz się czy texa zrobi adaptacje turbo? Jest druga scania w której zaczynają zaświecać te same błędy,ale jeszcze mozna skasować, przebieg 500tys km czy wystarcza kalibracja? wyczyszczenie turbo? (kierownicy),nastawniki turbiny...
Problem rozwiązany, nastawnik reguluje się na fasolkach tu gdzie się go przykręca. Problem wynikał z uszkodzonego przewodu który idzie do tej małej gruszki EGR pod Turbo.
Wychodzi na to , że za szarpanie przy przyśpieszaniu odpowiada fiksujący czujnik ciśnienia spalin ( u góry z tyłu silnika) oraz nastawnik turbiny ( znajdujący sie z tyłu silnika obok turbo). Najlepiej wymienić oba bo zawsze jedno psuje drugie.
Niedawno robiłem forda transita 2,0 tddi z podobnymi objawami. Turbo to bym wykluczył, podczas jazdy to się zgadza że dymić może na biało, lecz po zgaszeniu i dłuższym postoju olej z powrotem ocieka do chłodnicy powietrza i samochód odpala za drugim razem. Przy starcie silnika turbo nie ma znaczenia gdyż jego praca zaczyna się w zakresie wyższych obrotów....
Kolego wygląda to na przytarty nastawnik , jak by miał olej przez turbo iść to nie ten kolor dymu. Zrób jakąś diagnostykę - parametry rzeczywiste bo jak kolega rynio_di napisał z dymu ci nikt nie wywróży .
No nie 40 bo jeszcze z lat 90 jest sporo na pompie wtryskowej mechanicznej. A listwa czy tam regulator biegu jałowego nie odcina paliwa na "0" cos tam podaje wiąże się to z ochroną przeciwzatarciu. Mowimy o pompach mechanicznych bez elektronicznego nastawnika...
Ale turbo diesel był na linkę dopiero tdi były z elektronicznym nastawnikiem.
Szukaj raczej całej turbiny na części. Moze któryś z kolegów będzie miał. Samej ślimacznicy nie dostaniesz. Też kiedyś szukałem. Wiesz co bylo przyczyną uszkodzenia, jeśli nie, szukaj,bo nie podziała tygodnia.
Po roku doświadczeń z moim ML 320 cdi jestem dużo mądrzejszy w przedmiotowej kwestii. Mianowicie jeżeli przy gwałtownym dodaniu gazu zaczyna szarpać autem to znaczy, że mogą zaistnieć 3 rodzaje usterek: 1. Najczęściej to uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się po prawej stronie od turbo https://obrazki.elektroda.pl/8332270000_...
http://www.a6klub.pl/a6c6dziwny-objaw-tr... tu jest procedura. ok robi się nastawy, ale już kilka razy miałem Audi 3,0 po wypadku przodem i była lipa jeśli chodzi o turbo, bo się przestawił nastawnik, a ja wtedy tylko go przestawiłem i było ok.
Witam jak na mój słuch to dźwięk turbosprężarki , ciężko teraz powiedzieć co się tam dzieje warto by posprawdzać czy nastawnik turbiny dobrze pracuje - bez zacięć (tam jest sterowana turbina nastawnikiem elektrycznym) no i czy była aktualizacja sps oprogramowania ecu bo była poprawka na sterowanie ciśnieniem turbo ...
Witam wszystkich , mam podobny problem nastawnik mi świruje i ustawić się nie może, odczuwalne od 2000 obrotów. Brak błędów czujniki powymieniane , Turbo nowe wtryski .ten sam obiaw miałem w zeszłym roku o tej porze przy niskich temperaturach. Czy ktoś miał taki obiaw ? Bądź podobny Pozdrawiam
Witam Może ktoś potrafi mi pomóc. Actros jak w nagłówku, auto na początku wyświetlało usterkę zapchanego filtra dpf stag5 oraz błąd nastawnika recyrkulacji spalin. Nastawnik wymieniłem na nowy i wykonałem ręczna regenerację dpf-u, wszystkie błędy poznikały. Nadal brakuje mocy, zdjąłem rurę wydechową przy turbo- auto przy przygazowywaniu kopci na czarno...
Na zapłonie było 3878mv jak pracował 2800mv to były pomiary skanerem nastawnika
Czesc czy GTB1752v pasuje do 320d 150km 2004r? Nastawnik elektroniczny mam wiec wystarczy kupic te turbo i bedzie p&p? Czy trzeba zmieniac nastawnik czy cos przerabiac czy serio zalozyc zamiast aktualnej wpiac kostke mapa i bedzie chulac? Jesli tak to te turbo musi byc z e60/x3 zeby pasowalo? Czy z jakiegos mitsubishi czy czegos co pokazuje po wpisaniu...
sterownik pompy do naprawy jeżeli pompa ve z nastawnikiem hdk bo nie napisałeś który rok już w którymś z kolei temacie czytam, że wskazujesz na usterkę sterownika pompy wtryskowej - nawet przy błędach związanych z przeładowywaniem turbo, w silniku BAC nie ma pompy wtryskowej ani jej sterownika a jeśli już piszesz o pompie VE do były one w starych klekotach...
Sprawdzany był układ wydechowy, zmieniony przepływomierz, nastawnik turbiny Kolego pierwsza sprawa , czy turbo nie jest padnięte? Po drugie skoro jeździ to wjedź na lawete i zawieź do dobrego szpeca.
Witam. Mercedes W211 2006r Lift OM642 190km. Przy pełnym naciśnięciu pedału gazu wedle komputera diagnostycznego pokazuje 2.6 bara ciśnienia doładowania, po czym samochód łapie muła i przy dodawaniu gazu czy lekko czy mocno ma max 1.2 do 1.3 bara ciśnienia doładowania. Ponowne zgaszenie i dopalanie działa do momentu dania buta na gaz. Nastawnik zregenerowany....
jak sprawdzić to ciśnienie?jeżdzilem z VAG iem przepływka i turbo są ok co jeszcze sprawdzić
004 008 jest od pompy... Dodano po 18 a i dawkę paliwa zmień fizycznie nastawnikiem wartości na 32768 z vagu. bo jeśli zrobiłeś korekcję tylko vagiem czasem potrafi ona się zmienić na własne wartości. jak zrobisz fizycznie to niic się już nie zmieni.
Zacznij od diagnostyki vcds. Przyczyn może być kilka, zabrudzony nastawnik lub filtr paliwa, podciśnienie do sprawdzenia, kierownice turbo no i sprawdz klapkę przy egr, która zamyka się podczas gaszenia i potrafi nieraz się zaciąć bo jest bardzo zabrudzona.
Nie jest powiedziane, że olej wali z turbo. Może być odma przytkana i wali. A co do nastawnika, to pewnie też wymaga wyczyszczenia i regulacji.
Wymienił tranzystor sterujący nastawnikiem VP44. Jednakże czasem to za mało i pompa jest uszkodzona mechanicznie, stąd potem uszkodzenie mosfeta, bo stoi.
Przyczyną błędu była zapieczona geometria, po regeneracji turbiny, wyczyszczeniu geometrii i adaptacji nastawnika błędu nie ma ,auto jeździ jak jeździło zanim geometria nie zapiekła się tzn : dalej niemrawo zbiera się do 2tyś obr.
Witam, samochód Mercedes W211 2006 r. lift elegance OM642 190 km manual. Dwa problemy i tu opiszę co i jak. 1. Problem z rozruchem na zimnym, kręci 5-7 sekund. 2. Traci moc przy większym depnięciu na gaz, przeważnie jak jest już ciepły. Samochód był sprawdzany na SD przez 5 godzin, wszystkie testy robione, jakie tam były. Układ paliwowy elegancko, wszystko...
Ja bym na twoim miejscu odłączył wtyczkę od EGR i zaślepił go np na 200 czy 300 km błąd się pojawi po kilku km ale nie wpływa na pracę silnika możesz to zrobić oraz jeżeli jest sprawny twój orginalny EGR wpiąć wtyczkę i zamocować go opaskami gdzieś do rury z tyłu. Wiadomo musisz wykonać dwie próby ale robisz to doświadczalnie j bez kosztowo. Spójrz...
A że pracuje w b. cieżkich warunkach pewnie się zatnie i przegrzeje silnik turbo i filtr nie jeden raz ;) Dzięki za objaśnienie szczególnie domex32. W ssącym to podciśnienie raczej ;)
Witam Auto jak w temacie. Po regeneracji turbosprężarki, nastawnik stary. Sterownik jakby nie pamiętał nastawów turbiny, to znaczy przechodzi nastawy, jedzie normalnie ale tylko do pierwszego zgaszenia. Po włączeniu zapłonu nastawnik dwa razy pójdzie od pozycji skrajnej do skrajnej i zatrzyma się na złożonych łopatkach i zaczyna migać świeca żarowa,...
Jest po chip tuningu więc zacznij od sprawdzenia turbo, tzn podaj cisnienie doładowania najlepiej w trakcie jazdy na 5 biegu i gaz do dechy.
Dawka 2.8mg mieści się w normie, raczej nie będzie to z dawką, chodź lepiej jak będzie w okolicach 4mg. A jak z olejem? Ile go ubywa? Olej raczej w normie jakieś pół litra między wymianami, w wolnej chwili zmniejszę mu tą dawkę nastawnikiem bo samym programem nie zejdę do 4mg...
Filtr paliwa jest z drugiej strony, kable sa w izolacji z kablem od alternatora i ta wtyczka powinna byc wpieta w okolicy turbiny, ta w tym aucie jest nowa(moze rok). Jak to jest z tymi turbinami, czy byly biturbo z el nastawnikami? I drugie pytanie- czy na rurze dolotowej od filtra do turbo wszystkie mialy takie same rury? Tzn czy po srodku jest tylko...
Bez konkretnych parametrów to tylko sugestie. Podłącz wakuometr do podcisnien i zobacz czy wszędzie są takie same wartości, zobacz czy nastawnik w pompie nie przycina się w tym zakresie obrotów. Dwa lata na turbo po regeneracji to nieraz dużo. Mogło tam się wydarzyć wszystko
Witam jest to sterownik ZEXEL KO4R, kody błędów 9,12,48 przy czym kontrolka się nie świeci (tj. zapala się i gaśnie) i wygląda to Dodano po 9 Acha nastawnik nie żywy.
Witam, powiedzcie mi, panowie, W211 OM642 V6 diesel 190 KM. Zaślepiłem klapy wirowe (urwała się dźwigienka od nich), nie zdążyłem jeszcze wyprogramować tego ze sterownika. Czy może mieć to cały czas jakiś negatywny wpływ, że silniczek nadal pracuje, ale klapy są zaślepione? Czy nie muszę go wyprogramowywać? Dodano po 10 A do tego będę walczył ze sterownikiem...
600k km to trochę mało jak na ten rocznik, sprawdź przewód idący od kolektora ssącego do pompy bo właśnie ten element w pompie odpowiada za zmiany zależne od ciśnienia na ssącym (coś jak mechaniczny czujnik ciśnienia). Dawno temu w tym typie silnika wymrugało mi wtryskiwacz prowadzący ale nie pamiętam jakie były objawy, swoją drogą to nie widziałem...
W tdi od IC nie idzie nic do pompy, bo po co? Są tylko kable do nastawnika. W TD prawda idzie. Tutaj to tylko wiercić rurę od IC do kolektora ssącego (plastikowa) i się wkleić. Najlepiej wiercić wymontowaną rurę bo i wygodniej i bezpieczniej. A do ściągnięcia tylko 2 opaski i jedna (albo 2) śruba.
Dzień dobry, Dzięki za odpowiedź. Co do turbo to do końca nie wiem jak to wyjaśnić... w pewnym momencie "po prostu następuje jego przeładowanie" rozwiązane to zostało przy pomocy sprężyny, która kiedy jest konieczne odciąga taką małą wajchę z turbo i wszystko działa. Nie wiem czy wiadomo o co chodzi, ale słabo się na tym znam. by to profesjonalnie opisać....
gdzie dokładnie jest ten egr i n75 - macie jakies tego fotki? znalazłem jakis zaworek z wezami ale przed odpaleniem silnika on cały czas terkocze to jest n75 i tak wczesniej poszło 500zł na nastawnik pompy a dzis jeszcze krzykneli mi za turbo 550 za vaga i ustawienie pompy 200 qr... wypłata pujdzie sie je...c to ja chyba musze podniesc ceny :)
A czasami kat wtrysku niema sie zawierac w tym silniku przy 80 temp miedzy 2-4 , dawka ponad 5 zdeka zła zejdz do 3.8-4.2 tylko to potrzeba wiedzy w ruszaniu nastawnikiem. A przeplywka ma byc okolo 850 bo jak zaniża to też lipa.
Przepływomierz powietrza do sprawdzenia następnie zdejmij wtyczkę z przepływki i się przejedź następnie turbo do sprawdzenia i zawór n75 Pozdrawiam Kolego widzę że nie czytałeś uważnie co napisałem w pierwszym poście.... Sprawa rozwiązana lekkie "dygnięcie" nastawnikiem rozwiązało problem :) :) :) Samochód odzyskał moc i podczas przyśpieszania ciągnie...
Witam. Samochód z silnikiem 1,8 CDI 2011r. Na wstępie dodam, że w osprzęcie uszkodzona jest przepustnica. Działała ale w korpusie pękł ogranicznik/prowadzenie i sterownik wyrzucał błąd jej niepoprawnej pracy, nie działał EGR i silnik wchodził w tryb awaryjny. Wyprogramowałem ją poprzez usunięcie błędów z tablicy. EGR zaczął działać, auto odzyskało moc....
Rozumiem, że cały system wtryskowy z wtryskiwaczami, pompą wysokiego ciśnienia (pwc), czujnikami, nastawnikami, turbosprężarką, itp. zostały przełożone na nowy słupek? Jeżeli zatem usterka "przeniosła się" identycznie z poprzedniej jednostki napędowej, oznacza, iż mechanicy przetransportowali wszystkie swoje błędy i wypaczenia na nowy silnik. Mało tego,...
Volvo 460 1990 1.7 Turbo silnik B18FT, układ wtryskowy bosch LH Jectronic 2.2 Dziś zrobiło mi psikusa z którym nie mogę sobie poradzić- odpalam wafla, a ten wskakuje od razu na 3000 obrotów i zaczyna miarowo falować w zakresie 1500-3000 obrotów sycząc przy tym niemiłosiernie. Po krótkiej diagnozie okazało się że nastawnik biegu jałowego otwarty jest...
Wiatm, mam problem z silnikiem na czwarym i piątym biegu łapie błąd 17965 i przechodzi w tryb awaryjny, już dwa razy zmieniałem turbo na nowe i dzieje się to samo, nastawnik od pompy wymieniony, przewody podcisnieniowe też wszystkie wymieniłem, jaki może być problem? Ręce mi opadają i na czwartym i piątym biegu gdy dodajesz gazu trzęsie silnikem? Wtryski...
Czyli nie wyczyścił nic. Skoro nie znasz się na tyle, to proponuję samemu nie bawić się w nastawy VAGiem lub tym bardziej nastawnikiem. Cięcie dawki przez przepływomierz nie ma nic wspólnego z dawką ustawioną na pompie wtryskowej. Zrób najpierw porządek z pompą, plecionka nie ma nic tu do rzeczy no i oddaj komuś turbo kto się na tym zna.
Aha dzięki. Na pewno jest turbo diesel, 90KM. Paliwo jest na wejściu do pompy i w głównym wtrysku. Może ten nastawnik w pompie się zblokował i za dużo paliwa podaje i nie zapala? Już sam nie wiem co myśleć mordy...
Witam, mam takie pytanie, w rodzinie jest drugie auto Passat B6 (jedno to golf 1,8t pytałem już o problem z nim w innym temacie) teraz problem z 2,0 TDI CR 110 KM pojawia się błąd gruszki P2563, ponoć to znany problem tych diesli i trzeba ją wymienić ale... skontaktowałem się z serwisem i gość twierdzi ze oni tego nie zrobią bo nie wymienia się samego...
Właśnie tu jest problem podkładki nie było ale wiem ze później była akcja serwisowa i dokładali podkładki oraz zmieniali oprogramowanie . Dzwoniłem do aso stwierdzili ze nie ma akcji serwisowej na ten samochód . Rok temu zmieniałem w tym samym samochodzie ten samzawór ale montowany był używany bez nastawów itp i wszystko śmigało . Temat załatwił dopiero...
Po podpięciu nastawnik wychyla się do połowy. Dodano po 11 Po podpięciu nastawnik wychyla się do połowy. Przepraszam że tylko Panowie a nie też Panie, ale nie spotkałem jeszcze kobiety która by lubiała mieć tzw.żałobę pod paznokciami.Raczej tipsy i manicuir.Takie cuda to tylko w amerykańskich filmach można było zobaczyć.No ale do sedna.Turbo było mocno...
Moze ktos wie jak wysterowac turbosprezarke VNT 20 ze zmienna geometria i elektrycznym nastawnikiem kierownic Hella. Nastawnik sterowany jest sygnalem PWM od 5% do 95%. Turbosprezarka zamontowana jest w BMW e30 m40 316i. Co zrobic zeby turbina utrzymywala zadane cisnienie? www.youtube.com/watch?v=KTqXGK3ZsWk
Bezwładność tak ale jest jeszcze opór/pobór energii na sprężenie w dolocie. Lżejsze koło daje krótszy czas przy nagłym wciśnięciu pedału gazu przy obrotach wyższych niż minimalne dla rozpędzenia turbo. Co do paliwa poniżej 2000 rpm to nie wiadomo jak ustawiony jest nastawnik i czy w całym zakresie nie jest go mało. Co do oceny co lepsze to wróżenie...
Witam wszystkich , mam problem z Mercedesem ML W164 2008r 3.2CDI , po dodaniu gazu wystarczy tak do 2000 obrotów i ściągnięciu nogi z gazu gdy obroty spadają słychać w okolicy intercoolera dziwne buczenie takie zasysanie powietrza( jak by odkurzacz). W samochodzie zostały zmienione oba kolektory ssące (był luz na klapkach w kolektorach) jest nowy silniczek...
11 blok turbo też późno wstaje,sterowanie turbiną sprawdź nie wiem jakie tam jest ,a jak dpf/kat?może przytkany. Pozdro!!! Dodano po 5 Jest nastawnik turbiny elektryczny.
Witam W momencie gdy dodaje gazu bardzo delikatnie a samochód jeszcze nie ciągnie silnik wpada w wibrację, podczas jazdy w korku gdy ujmuję gazu jest podobna sytuacja. Na luzie w zakresie obrotów 940 - 1000 również jest taka sama sytuacja. Wymieniłem nastawnik, później pompę wtryskową, na vagu brak błędów. Nie ma problemów z brakiem mocy, podejżewałem...
Ja jeszcze sprawdziłbym nastawnik, tzn, profilaktycznie go wyczyścił, robota dość precyzyjna i nie każdy mechanik sobie z tym poradzi. Najlepiej spróbuj udać się do specjalisty od pomp wtryskowych. Problem może też robić pompa, może to być trudne do zdiagnozowania samym komputerem. Polecam jak już nic nie pomoże warsztat tuningowy typu Masters, Diagtronik...
Pompa, nastawnik, może i tak ale z opisu Tomka niewiele można się domyślić. Turbo regenerowane albo i nie ale pewności żadnej nie ma czy to jego wina. Faktem jest, że przez 7 dni pracowała OK czyli domniemam, że jednak usterkę da się szybko ustalić pod warunkiem, że opiszesz co i jak lub podasz adres zamieszkania. To jest właśnie to co lubię - szybka...
Co do NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY (bo to nie jest silnik krokowy): 1. Bardzo możliwe, ze to świrowanie przy 2000-3000obr to jego wina, ale nie koniecznie na gazie. 2. Spalanie to nie jego sprawa. Teraz się nim nie zajmuj. Sprawdź układ chłodzenia na razie.
(-) czym może byś spowodowany taki powolny wzrost ciśnienia? Ogólnie można powiedzieć, że na niedomaganie pt. zbyt niskie ciśnienie doładowania składa się wiele czynników, nie tylko sama turbosprężarka. Prześledź dokładnie poniższy prosty schemat sterowania turbosprężarką i może sam dojdziesz przyczyny. http://obrazki.elektroda.pl/4593840200_1...
nastawnik turbo mercedes nastawnik wałka regulacja nastawnik
biało czarny ekran laptopie schemat zasilania klimatyzacji plamy ekranie
navitel smart mikrofon motorola
Kod błędu ER 13 w zabezpieczeniu CK 10 - co oznacza? Błąd ESP/ASR w Citroen Xsara - diagnostyka i naprawa