A czemu wymieniałeś silnik nawiewu?
Ja doradzę. Załóż temat w dziale początkujący i opisz problem jeszcze raz. Sprawdź zasilanie na bezpieczniku, jeżeli jest to kieruj się kablami w stronę silnika, w którym prawdopodobnie nie ma szczotek, albo się spalił :] Tylko że po drodze masz jeszcze włącznik dmuchawy, na nim też posprawdzaj zasilania, głównie z wyjść.
Najprawdopodobniej spalony rezystor dmuchawy.
Tak, wczoraj wieczorem :) od strony kierowcy (pod maską) między akumulatorem, a lampą jest masa zbiorcza. Wyczyściłem i przykrecilem bezpośrednio do Aku (kabli jest dość) wszystko śmiga. Jak będę miał chwilę zrobię fotę. Odpowiada na światła, wycieraczkę, nawiew
sprawdzałem to wszystko i jest ok . Ciekawi minie jak działa to pokrętło do regulacji obrotów nawiewu
Wydaje mi się ,że brak pracy wentylatora to jeden temat , a brak nawiewu w czasie jazdy to drugi ,ponieważ kanał wlotowy i wentylator rozdzielone są nagrzewnicą. Co oczyściłeś - kanał wlotowy czy wylotowy. W/g mnie tego drugiego nie ma , a dokładnie są tam gdzie dmucha powietrze wewnątrz samochodu.
Olej wlej taki jaki przewiduje producent. Do wymiany pakiet startowy: paski,świece, filtry w tym kabinowy- może poprawi się nawiew.
Witam. Problem z sygnalizacją pracy klimy. Nie wiem kiedy jest włączona, a kiedy nie kontrolka nie świeci nie wiem jak dostać się do włącznika i sprawdzić czy dochodzi napięcie do kontrolki. Jedyny sposób sprawdzenia działania to czy dmucha zimne powietrze z nawiewu.
Napisz na PW , mam to co szukasz. Co do bezpiecznika to jest za mały , oryginalnie jest 30A Jesli bedzie palił dalej to sprawdz komutator w silniku , zatyka sie pyłem ze szczotek i robi zwarcie Pozdro Waldi
Gdyby rezystor padł, to nawiew działałby tylko na najwyższym biegu.
Fiat grandę Punto bardziej.
wiem jak to jest, ale w nocy raczej auta poza strzezonym w miescie nie stawiam, i mam ubezpieczone wszystko bo juz za duzo stracilem :/ w kazdym razie mniej wiecej o demontazu mozna znalezc tutaj .. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/Nawi...
Podłączę się do tematu. Mam podobne objawy - brak biegów I-III (Punto 1.9JTD + klima) Nie wiem jeszcze co padło, ale wolę być przygotowany na ewentualną naprawę. Mam pytanie o elementy: 1. O jakich parametrach zabezpieczenie termiczne prąd/temperatura? 2. Jakie rezystory (opór, moc) gdyby przyszło do ich zastąpienia? Będę wdzięczny za każdą informację
Co do smrodu, to pewnie z nawiewów, o ile jest klimatyzacja.
Ten drugi widać że zielona zalewa jest oskrobana, i nawinięty drut oporowy, promieniowanie cieplne może stopić plastiki nawiewów.
Nie kombinuj tylko kup nowy. I usuń przyczynę, od razu mówię- nie zapieczone panewki. Inna przyczyna.
Chłopie, zasilanie po stacyjce jest stałe na silnik, na 4 biegu nie działa? Sprawdzasz zasilanie na silnik, żarówką, nie miernikiem, jeśli jest to sprawdzasz silnik, jeśli nie ma, sprawdzasz dalej zasilanie w kierunku wyłącznika. czy wchodzi na wyłącznik, czy wychodzi na rezystor na poszczególne biegi. Jeśli nawiew działa na najwyższym biegu, padł bezpiecznik...
Witam Mam problem, otóż nie działa mi nawiew w Punto 1 zupełnie. Co sprawdzić? Bezpiecznik jest cały, może ktoś podpowie:)
Witam. Od jakiegoś czasu świeci się kontrolka płynu, raz po przejechaniu kilku km, innym razem niemal że od razu się Zapala, raz świeci i gaśnie, innym razem świeci ciągle. Zegary bez temperatury, tak że tylko na kontrolce mogę polegać. Co zawiniło ? Czujnik temperatury ? Termostat ? Czy elektrycznie coś nie tak ? Ostatnio doszło do tego że zgasł, aż...
Witam mam problem z ogrzewaniem w Fiacie Punto 1.1 rocznik 95. Nawiew ciepłego powietrza nie grzeje leci chłodne powietrze zamiast ciepłego. Chce wykręcić nagrzewnice i ja przeczyścić ale nie wiem czy coś to da. Proszę o jakąś rade. Chłodnica sprawdziłem jest sprawna i płyn tez jest. Więc myślę ze może być to nagrzewnica ale pewności nie mam.
Sprawdź czy kostki są dobrze wpięte i nie zaśniedziałe.
Witam. Posiadam Fiata Punto mk1 z 96r. Padła cała opornica. Potrzebuję zrobić coś takiego szybko. Nie umie znaleźć takiej samej nigdzie. Wydaje mi się to proste do zrobienia. Wystarczą 3 rezystory?? Czy ktoś robił coś takiego wg swojego pomysłu?? Bezpiecznik który zabezpiecza tą wiązke jest na 30A. Jakie rezystory mam dobrać?? PS. Wyszukiwarka na elektrodzie...
poszperaj w necie za takim urządzonkiem, zwykły elektroniczny sterownik temperatury, a czujnik możesz umiejscowić gdzieś w okolicy przełączników nawiewu
Klapy kierujące - przy automatycznej klimie są elektrycznie sterowane. Jeśli chodzi o podłączenie nawiewu to wymontuj schowek i sam sobie zobacz ale raczej nie ma opcji, żeby coś tam spadło.
Jak poruszasz kablami to wszystko wraca do normy?
Odłamki zbitej szyby blokowały klapkę. Odkręcenie nawiewu na nogi pasażera plus odkurzacz zrobiły robotę. Temat do zamknięcia.
Co do punto 1,1, posiadam takowe, i sterowanie jest minusem, a PLUS na stałe. W moim przypadku, dziś wystarczyło polutować "blaszkę, pseudo termik", i nie prawda, że w tym modelu ostatni bieg nawiewu musi działać bez owego termika.
Witam. Mam problem z moim Punto 2. Podczas jazdy po przejechaniu około 4,5 km zapala się kontrolka temperatury, świeci się, po przejechaniu tak około 5,6 km gaśnie i już się nie zapala. Co może być przyczyną? Termostat? Czy może jakiś kabelek naderwany czy dotyka gdzieś? Z nawiewu po przejechaniu większej ilości km leci zimne powietrze.
Ładowanie mierzone z włączonymi światłami,nawiewem? Trzeba też mierzyć na wyższych obrotach. Może usypia,tylko po jakimś czasie.
Kostkę w lampie da się rozebrać tzn. da rade wyjąć z niej styki, tak też zrobiłem, wymieniłem przepalony styk, niestety nadal bez zmian. Światła wszystkie świecą więc to nie kwestia żarówek, z resztą objaw jest taki ze komunikat wyskakuje dopiero po przejechaniu ok. 2 km a nie od razu więc tak jakby musi się coś "rozgrzać". Zauważyłem też, że gdy włączę...
a co powiecie na to , jak wylacze nawiew i wlacze go po kilkunastu sekundach to leci gorace powietrze a po chwili znowu chlodne
co do tego zapachu płynu w srodku samochodu po włączeniu nawiewu to poprostu musisz mieć gdzies jakąś nieszczelność... sprawdz dokładnie przewody i czy termostat sie otwiera
Powinna być chyba po lewej stronie na wysokości kolana za raz pod kratką nawiewu i tam powinno się odtykać albo odkręcać dekielek ale nie jestem pewien, proszę sprawdzić bo musi tam być
Witam Zauważyłem własnie niedawno ze w moim puncie nie działa mi 1 bieg wentylatora 2 oraz 3 działają bez zarzutu wiec mam pytanie czy moze ktoś wie jaka to może być przyczyna i co najważniejsze jak temu zaradzić ?? czy to panel sterowania nawiewem coś szwankuje czy sam wentylator Z Góry dziękuje za pomoc :) pozdrawiam
Tłumiki fabryczne są zespolone ale można kupić zamienniki, które są oddzielne, choć są tak tanie że nie ma sensu wymiana jednego, cięcie i spawanie rury. Zwróć uwagę na moc i użytych żaróweczek - jak dasz za mocne (np. 2W zamiast 1.2W) to Ci wytopi obsadki. Ten czerwony lakier rzeczywiście mocno się utleniał i płowiał - polerka i wosk dobrze mu zrobią....
Ja bym sprawdził bezpośrednio wtyczkę/gniazdo, pewno zaśniedziało, jak wszystko w tym aucie.. To prawda. Już miałem problem z nawiewem przez zaśniedziałe przewody. Tak sprawdzałem wtyczkę i gniazdo i nie jest nic zaśniedziałe. Sprawdzałem przewody za gniazdem i wszystkie są całe. Na desce świeci kontrolka otwartych drzwi. Czasami znika na kilka sekund,...
A jak wymienić żaróweczkę w podświetleniu nawiewu, regulacja temperatury, wybór nawiewu ? Z lewej strony świeci mocno z prawej prawie w ogóle. Domyślałem się ze są 2 żaróweczki w tym jedna spalona.
Dmuchawa juz dziala wzorowo, niestety nie do konca jestem zadowolony, bo cos jest nie tak z nastawami, kierunkami nawiewu. Bo choc jest nastawione na max gorace, to cieple powietrze leci tylko na dwoch pierwszych nastawieniach, jesli dam na kolejne, zaczyna leciec zimne.
Witam. Mam problem z ogrzewaniem w Punto na postoju, tzn w czasie jazdy nawiew grzeje a w czasie postoju na uruchomionym silniku przestaje lecieć ciepłe powietrze. Tak więc pytanie co jest przyczyną? Bo teraz chyba trochę zimno prawda?
Dzisiaj byłem u mechanika odłączył reduktor odpowietrzył układ i nic. Przewody dochodzące do nagrzewnicy jak i odchodzące gorące. Bezpośredniego dojścia do nagrzewnicy nie ma ale plastik w jej okolicy jest ciepły co może sugerować, że nagrzewnica też. Z nawiewu nadal leci zimne powietrze tylko na wysokich obrotach grzeje trochę lepiej. Jest jeszcze...
Witam mam problem z Fiatem Grande Punto 1.4 8V 2006 rok. Po umyciu silnika nastąpiła awaria alternatora mechanik stwierdził uszkodzenie ukladu regulatora napięcia. Kupiłem nowe części założył i znów to samo. Auto na wysokich obrotach przestaje ładować. Diagnoza uszkodzony alternator , kupiłem alternator ... znów to samo . po odebraniu od mechanika postanowiłem...
Wczołgałem się dziś pod samochód i udało mi się dostać jakoś do przewodów bezpośrednio na alternatorze aby sprawdzić napięcie (dostęp jest tragiczny do niego). Pomiary przy samym alternatorze niewiele się różnią. Jest o 0,1-0,2V więcej niż na klemach. Zauważyłem też, że kiedy jest pełne obciążenie i ładowanie spada to silnik jak by na biegu jałowym...
Problem ze stabilizacją temperatury w samochodzie marki Fiat Grande Punto 2007 1.3 Multijet 75 hp. Sytuacja wygląda następująco (z natężeniem czym niższa temperatura otoczenia tym gorzej): samochód z trudem się rozgrzewa. Obecnie wygląda to tak, że jadąc 15 km z pracy lub do pracy nie ma szans na złapanie 87 lub 90 stopni. Chyba, że miałbym pół trasy...
Witam Jestem nowy na tym serwisie, bardzo byłbym wdzięczny za pomoc poczytałem troche o podobnych przypadkach ale wole sie upewnic zanim popadnę w większe koszta A więc problem jest taki punto 1.2 8v po nie dlugiej jeździe zapala sie kontrolka od płynu chłodniczego, brak ogrzewania na kabinę, wentylator caly czas pracuje, po odkręceniu korka chłodnicy...
Witam. Posiadam Fiata Punto 1.1 1997r. Ostatnio pojawił się problem z chłodzeniem silnika. Wygląda to tak jakby nie było obiegu. Węże są zimne (oba - dół i góra), chłodnica to samo, wentylator się nie odpala i nie ma ciepłego nawiewu w kabinie... Po przejechaniu dosłownie 4-5 km wskazówka podchodzi pod czerwony znacznik i trzeba zjechać i zgasić (poczekać)...
Wentylator zachowuje się prawidłowo. Startuje tylko gdy ciśnienie na klimie dobije do odpowiednich wartości. Jakie masz ciśnienia na LP/HP przy nawiewie na MAX klimy? Powinno być ok 2bar na LP, i do 15-18 na HP. Wentylator włączać się powinien gdzieś właśnie przy 15bar HP. Ile czynnika nabite? Jak pamiętam jest to ok 460g. Za dużo lub zbyt mało czynnika...
Witam wczoraj odebrałem samochód z warsztatu wymieniłem podłogę i progi. Dzisiaj wsiadam do samochodu nawiew nie działa , znalazłem usterkę przepalony bezpiecznik dmuchawy, wymieniłem działa, ale jak daje wsteczny bieg znów przepala. Drugi problem to nie mam dźwięku z radia styki od radia sprawdziłem
Przepraszam najwyraźniej źle się wyraziłem pisząc "Przepraszam zapomniałem dodać odnośnie ogrzewania że cięgna przestawiające nadmuch ciepłego i zimnego powietrza działają prawidłowo, a z nawiewu leci ciepłe powietrze ( tylko ciepłe )." chodziło mi o to że nie leci gorące na maksymalnym odkręceniu ciepłego. Dziękuję za informacje odnośnie kabla USB...
Sądzę, że Siena nie różni się pod tym względem od Punto. Termostat nigdy nie ma nic do ogrzewania, on puszcza wodę na chłodnicę, nie na nagrzewnicę. W niektórych autach jest zawór nagrzewnicy ale w Puntach nie (i w lecie nagrzewnica grzeje w nogi) i podejrzewam, że w Sienie też go nie ma. Jedynym co decyduje o temperaturze nawiewu jest położenie klapy...
Witam Mam problem z moim fiatem. Otóż podczas jazdy gdy chciałem przełączyć światła mijania na światła drogowe światła zgasły (przód).Nagle też nie działał nawiew, klakson i chłodzenie silnika bo temp.podskoczyła. Natomiast pod czas tego incydentu włączyła się tylna wycieraczka beż możliwości wyłączenia i przednie kierunki na stałe. Po prostu zgłupiał...
Witam Pacjent Punto II 1,2 8V 2003r z elektrycznym wspomaganiem bez klimy Mam pytanie odnośnie wartości napięcia ładowania wyglądają one następująco: Napięcia mierzone na biegu jałowym (ok. 1000rpm) silnik zgaszony kluczyk w pozycji zapłon 12,0V silnik zapalony bez świateł, radia itp. 14,2V-14,3V postojowe 14,2V-14,3V mijania 13,8V-14,1V światła max...
strzał w dziesiątkę. To jest za mała wydajność cieplna. Z tego też powodu na trasie auto pali poniżej 4 litrów na setkę. Mam takie samo auto z nowym termostatem i takie same objawy. I to nie tylko my (użytkownicy punta 1,9JTD) mamy taki problem. Inni też. Mój ojciec jeździ służbowym iveco i ma tak, że jak odpali silnik to może pół dnia pracować i się...
Co znaczy wyrzuciłem " czarną skrzynkę"? Chodzi Ci o wymianę przekaźnika na nowy, lub wykluczenie w znaczeniu "wyeliminowałem" go, jako przyczynę randomowego czyli sporadycznego gaśnięcia swiateł mijania? Przyczyną może było to, że przy większym obciążeniu systemu poprzez włączenie tylnej szyby podgrzewanej, włączeniu wentylatora nawiewu powietrza na...
Witam. Mam problem z ogrzewaniem a raczej z jego brakiem, otóż na rozgrzanym silniku, na 1 biegu wentylatora leci takie ciepłe (nie gorące a ciepłe) powietrze, zaś gdy przełącze na 2 bieg to już leci letnie a na 3 biegu leci zimne ;/ o co chodzi. wypisze co wymieniłem : - nagrzewnice 2 razy !!!! - pompa wody - termostat - chłodnice - płyn chłodniczy...
Witam Nie jestem obcykany w temacie i proszę o pomoc. Zacznę od tego ze mam fiata Punto 1.2 8 z instalacja gazowa brc sequent. Występuję wiele problemów podczas jazdy. Zacznę od tego, że na początku pojawi się sie problem z przełączeniem gazu na benzynę podczas jazdy. Nie działo sie to jakoś regularnie. Co jakiś czas występowało to raz częściej raz...
Z tego co wiem to jeżeli jest to punto I bez klimatyzacji to chyba nie ma tam filtra kabinowego, przynajmniej w większości, zresztą zależy od wyposażenia. Jeśli jest to będzie pod wycieraczkam z prawej strony, pod kratką - trzeba ją zdemontować. PS. O tej porze roku normalne jest że szyby nieco parują, trzeba jeździć z włączonym nawiewem. Dla pewności...
Samochód firmowy, rocznik 1997, kiedyś była przekładka silnika z 1.1 na 1.4 8V od Palio. Wszystko inne także jest od Palio Weekend (silnik 176B3000). Kilka dni temu trafiła się mała i dziwna usterka. Po odpaleniu silnika słychać bardzo głośne przelewanie się płynu. Dźwięk dochodzi zza deski rozdzielczej zza nawiewów a raczej z okolic zapalniczki. Gdy...
Zaworu prawdopodobnie do spuszczania płynu chłodniczego nie ma.Należy zdjąć opaskę zaciskową jak w CC i zdjąć wąż z króćca dolnego chłodnicy i płyn zleci do podstawionego naczynia.Po spuszczeniu płynu założyć ponownie wąż na króciec chłodnicy i ponownie zacisnąć opaską zaciskową.Zalewając płyn zwróć uwagę na dokładne odpowietrzenie chłodniczki nawiewu...
http://obrazki.elektroda.net/30_12845802... http://obrazki.elektroda.net/72_12845802... http://obrazki.elektroda.net/17_12845802... Mam podobny problem to znaczy kupiłem sobie radyjko po podłączeniu myślałem że najtrudniejsza cześć mam już za sobą, nic bardziej mylnego. w moim fiacie punto 2 próbuje wsadzić radio w kieszeń...
Witam,po włączeni nawiewu działa tylko po stronie kierowcy,a po stronie pasażera nie myślę że w moim przypadku po prostu odpięła się rura która biegnie na stronę pasażera ale nie mam pojęcia jak ona jest podpięta, może ma ktoś fotki? Lub naprowadzi mnie tekstowo???
Widzisz, a ja sprzedałem mojemu koledze kombi 2010 1.9TDI z polskiego salonu, od pierwszego właściciela z przebiegiem 180kkm, pełną książka za 28000, ponad rok temu. No cóż, ja nie miałem takiego bogatego kolegi i musiałem kupować z ogłoszenia. Ceny na Śląsku są wysokie, a na drugi koniec Polski nie mam czasu jeździć. Zresztą dość się najeździłem by...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
Nie regulator tylko przełącznik biegów. Regulator jest w tunelu nawiewowym.
Mam Punto 2 z 2001 r. z silnikiem 1.2V8. Od roku zauważyłem, że nawet przy dłuższej jeździe (ponad 20 km) nagrzewnica nie jest w stanie dogrzać wnętrza kabiny. Z otworów nawiewnych wylatuje powietrze średnio ciepłe (dawniej było gorące). Dmuchawa działa prawidłowo, na wszystkich zakresach obrotów, pokrętło temperatury ustawione na maksimum (kolor czerwony),...
nawiew punto wentylator nawiew punto sterownik nawiew nawiew tranzystor
druty nawojowe różne charakterystyka dynamiczna migomat uszkodzony trafo
philips lx3700 samsung wf70f5e0w2w
Układ L6388 w sterownikach silników DC i BLDC Pralka nie wypompowuje wody, filtr czysty - co sprawdzić?