Najprawdopodobniej spalony rezystor dmuchawy.
Chłopie, zasilanie po stacyjce jest stałe na silnik, na 4 biegu nie działa? Sprawdzasz zasilanie na silnik, żarówką, nie miernikiem, jeśli jest to sprawdzasz silnik, jeśli nie ma, sprawdzasz dalej zasilanie w kierunku wyłącznika. czy wchodzi na wyłącznik, czy wychodzi na rezystor na poszczególne biegi. Jeśli nawiew działa na najwyższym biegu, padł bezpiecznik...
Ja doradzę. Załóż temat w dziale początkujący i opisz problem jeszcze raz. Sprawdź zasilanie na bezpieczniku, jeżeli jest to kieruj się kablami w stronę silnika, w którym prawdopodobnie nie ma szczotek, albo się spalił :] Tylko że po drodze masz jeszcze włącznik dmuchawy, na nim też posprawdzaj zasilania, głównie z wyjść.
Nie załączy klimy, owszem, ale powinien przynajmniej chwilowo zareagować kontrolką. Ale ogrzewanie szyby i obieg zamknięty powinno działać niezależnie czy klima jest sprawna i czy nawiew jest włączony.
Witam , po krótce opiszę problem . Po przekręceniu stacyjki wentylator i wycieraczki działają . Ale jak odpalę silnik wicieraczki i nawiew nie działaja . Jak wyłącze silnik znowu działają . Wcześniej siadło radio .
Witam Mam problem, otóż nie działa mi nawiew w Punto 1 zupełnie. Co sprawdzić? Bezpiecznik jest cały, może ktoś podpowie:)
Sprawdź czy kostki są dobrze wpięte i nie zaśniedziałe.
Klapy kierujące - przy automatycznej klimie są elektrycznie sterowane. Jeśli chodzi o podłączenie nawiewu to wymontuj schowek i sam sobie zobacz ale raczej nie ma opcji, żeby coś tam spadło.
Tak, wczoraj wieczorem :) od strony kierowcy (pod maską) między akumulatorem, a lampą jest masa zbiorcza. Wyczyściłem i przykrecilem bezpośrednio do Aku (kabli jest dość) wszystko śmiga. Jak będę miał chwilę zrobię fotę. Odpowiada na światła, wycieraczkę, nawiew
Też tak pomyślałem,ale jak nawiew wyłączę,to podczas przyspieszania niestety chrobotanie nie ustaje.Klimę mam manualną. Już próbowałem umocować rurę w silniku,która pobiera powietrze do filtra powietrza,jednak chrupie nadal.
Gdyby rezystor padł, to nawiew działałby tylko na najwyższym biegu.
Witam mam problem z ogrzewaniem w Fiacie Punto 1.1 rocznik 95. Nawiew ciepłego powietrza nie grzeje leci chłodne powietrze zamiast ciepłego. Chce wykręcić nagrzewnice i ja przeczyścić ale nie wiem czy coś to da. Proszę o jakąś rade. Chłodnica sprawdziłem jest sprawna i płyn tez jest. Więc myślę ze może być to nagrzewnica ale pewności nie mam.
A jest problem ze światłami mijania podczas objawów?? Może być kostka stacyjki, a może wyć też przełącznik zespolony (wtedy też nie działa nawiew - sic!).
Lupo jest małe, już lepsze będzie Polo (ta sama klasa co Micra), szukałbym jeszcze też tego Nissana. Ogólnie dla swieżego kierowcy polecam szukać aut segmentu B (na tym się uczymy jeździć i zdajemy egzaminy, od tego jest najłatwiej zaczynać praktykę). Jeśli z zakupem można się wstrzymać i dołożyć trochę, oraz mogę polecić coś z poza omawianych, to może...
Witam Jestem nowy na tym serwisie, bardzo byłbym wdzięczny za pomoc poczytałem troche o podobnych przypadkach ale wole sie upewnic zanim popadnę w większe koszta A więc problem jest taki punto 1.2 8v po nie dlugiej jeździe zapala sie kontrolka od płynu chłodniczego, brak ogrzewania na kabinę, wentylator caly czas pracuje, po odkręceniu korka chłodnicy...
Witam. Posiadam Fiata Punto mk1 z 96r. Padła cała opornica. Potrzebuję zrobić coś takiego szybko. Nie umie znaleźć takiej samej nigdzie. Wydaje mi się to proste do zrobienia. Wystarczą 3 rezystory?? Czy ktoś robił coś takiego wg swojego pomysłu?? Bezpiecznik który zabezpiecza tą wiązke jest na 30A. Jakie rezystory mam dobrać?? PS. Wyszukiwarka na elektrodzie...
a co powiecie na to , jak wylacze nawiew i wlacze go po kilkunastu sekundach to leci gorace powietrze a po chwili znowu chlodne
Witam. Mam problem z ogrzewaniem w Punto na postoju, tzn w czasie jazdy nawiew grzeje a w czasie postoju na uruchomionym silniku przestaje lecieć ciepłe powietrze. Tak więc pytanie co jest przyczyną? Bo teraz chyba trochę zimno prawda?
Auto od około miesiąca ma problem z temperatura silnika/chłodzeniem. Nagrzewa się zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy do okolo 100-110 stopni i nie schodzi niżej (a jak juz zejdzie to po chwili znowu mocno wzrasta). Na korku oraz sciankach od wlewu płynu chłodniczego pojawia się dziwna brazowa maź, nie jest oleista, jest bezwonna (patrz zdjecie)....
Witam Proszę kolegów o opinie w sprawie problemu z ogrzewaniem. Objawy są takie że powietrze przy zimnym silniku leci zimne a przy nagrzanym tylko letnie. Sporo czytałem na tym i innym forum i nie znalazłem podobnego przypadku. Brak umnie wycieków płynu, bulgotania itp. Zauważyłem tylko ze przy obiegu powietrza tylko wewnątrz auta nawiew jest słabszy....
Raczej wykluczyłbym że przyczyna tkwi w sterowaniu przepływem powietrza ponieważ gdy silnik sie nagrzeje i wyłącze nawiew na kilka minut po czym znowu go włacze przez chwile leci gorace powietrze i tak stopniowo mnie ciepłe i mniej ciepłe aż znowu letnie. Korek zbiorniczka wyrównawczego jest nowy wiec raczej zaworki w nim tez działają prawidłowo.
Witam wczoraj odebrałem samochód z warsztatu wymieniłem podłogę i progi. Dzisiaj wsiadam do samochodu nawiew nie działa , znalazłem usterkę przepalony bezpiecznik dmuchawy, wymieniłem działa, ale jak daje wsteczny bieg znów przepala. Drugi problem to nie mam dźwięku z radia styki od radia sprawdziłem
Taka sytuacja- jadę dziś autem, temperatura pod zera rośnie mniej więcej do połowy skali. Zauważam, że nie leci wogóle ciepłe powietrze- nawiew działa ale zimne leci. Temperatura wzrasta do 3/4 skali- a po postoju na światłach dochodzi do max i nawet poza max. W aucie zaczyna śmierdzieć. Staję, czekam aż ostygnie. Płyn w układzie chłodzenia jest. Chłodnica...
Panowie termostat jest nowy zalozony, wiec na stowe jest sprawny... Plynu nie brakuje na stowe - w zbiorniku... A weze - hmm podczas odpowietrzania jest zgnialalem ale nic sie nie dzialo... w odpowietrzniku na chlodnicy jak i tego przy nagrzewnicy. Objawy takie same jak przed wymiana termostatu - czyli chlodnica i weze zimne - nawiew rozniez zimny ,...
Witam Pacjent Punto II 1,2 8V 2003r z elektrycznym wspomaganiem bez klimy Mam pytanie odnośnie wartości napięcia ładowania wyglądają one następująco: Napięcia mierzone na biegu jałowym (ok. 1000rpm) silnik zgaszony kluczyk w pozycji zapłon 12,0V silnik zapalony bez świateł, radia itp. 14,2V-14,3V postojowe 14,2V-14,3V mijania 13,8V-14,1V światła max...
1 - Normalnie było by to mało płynu, ale skoro piszesz że płyn jest to pewno gdzieś pływak się skleił. 2 - Jak chcesz wymienić żarówki to musisz całe zegary wyjąć, gdyż żarówki są montowane z tyłu zegara. Musisz odkręcić plastik osłaniający zegar, następnie dostaniesz się do śrubek mocujących zegar do deski rozdzielczej. Tej szybki plastikowej zegara...
Poniewaz praktykowana po warsztatach metoda naprawy polega na wlutowaniu w jego miejsce odcinka grubej cyny lutowniczej (temp. topnienia 180 - 220 st.C) wiec cokolwiek kolo 200 st.C powinno dzialac. Bezpiecznik ten ma za zadanie rozlaczyc elektrycznie rezystor w przypadku zablokowania wentylatora dmuchawy i nie dopuscic do pozaru. Pozdrawiam
Oto wyniki dokładnych pomiarów: 1. Stan przed uruchomieniem silnika (napięcie cały czas mierzone na klemach akumulatora) = 12,8 V (samochód stał na zewnątrz od tygodnia) 2. Uruchomienie, stan jałowy = 14,07 V 3. Podniesienie obrotów i powród do jałowego = 14 V +- 0,2 V 4. Włączenie świateł mijania obroty ok 700-800 = delikatne miganie ok 2-4 Hz, 14,02...
Witam.Ja mam Punto I 75 SX. Wentylator nawiewu wykręcam bez problemu wkrętakiem krzyżowym po stronie pasażera - mażesz wtedy sprawdzić silnik i zasilanie. Czy w czasie powrotu nie czuć było nawiewu powietrza? U mnie przy wyłączonym wentylatorze w czasie jazdy czuję ruch powietrza. Sama nagrzewnica może nie oddawać ciepła jeśli jest za niski poziom płynu...
Widzisz, a ja sprzedałem mojemu koledze kombi 2010 1.9TDI z polskiego salonu, od pierwszego właściciela z przebiegiem 180kkm, pełną książka za 28000, ponad rok temu. No cóż, ja nie miałem takiego bogatego kolegi i musiałem kupować z ogłoszenia. Ceny na Śląsku są wysokie, a na drugi koniec Polski nie mam czasu jeździć. Zresztą dość się najeździłem by...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
Napisz na PW , mam to co szukasz. Co do bezpiecznika to jest za mały , oryginalnie jest 30A Jesli bedzie palił dalej to sprawdz komutator w silniku , zatyka sie pyłem ze szczotek i robi zwarcie Pozdro Waldi
wiem jak to jest, ale w nocy raczej auta poza strzezonym w miescie nie stawiam, i mam ubezpieczone wszystko bo juz za duzo stracilem :/ w kazdym razie mniej wiecej o demontazu mozna znalezc tutaj .. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/Nawi...
Fiat grandę Punto bardziej.
Trzeba przesmarowac łożyska w silkiczku od tego nawiewu- czasem to pomaga bo ten objaw miałem w paru samochodach marki ford, fiat itp.
A czemu wymieniałeś silnik nawiewu?
Podłączę się do tematu. Mam podobne objawy - brak biegów I-III (Punto 1.9JTD + klima) Nie wiem jeszcze co padło, ale wolę być przygotowany na ewentualną naprawę. Mam pytanie o elementy: 1. O jakich parametrach zabezpieczenie termiczne prąd/temperatura? 2. Jakie rezystory (opór, moc) gdyby przyszło do ich zastąpienia? Będę wdzięczny za każdą informację
Nie kombinuj tylko kup nowy. I usuń przyczynę, od razu mówię- nie zapieczone panewki. Inna przyczyna.
2 złote , jest na tunelu koło wentylatora.P
Witam. Problem z sygnalizacją pracy klimy. Nie wiem kiedy jest włączona, a kiedy nie kontrolka nie świeci nie wiem jak dostać się do włącznika i sprawdzić czy dochodzi napięcie do kontrolki. Jedyny sposób sprawdzenia działania to czy dmucha zimne powietrze z nawiewu.
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
Co do smrodu, to pewnie z nawiewów, o ile jest klimatyzacja.
Jak poruszasz kablami to wszystko wraca do normy?
Ten drugi widać że zielona zalewa jest oskrobana, i nawinięty drut oporowy, promieniowanie cieplne może stopić plastiki nawiewów.
Tz ten z foto,tu np niebieski tak? A czy on jest też odpowiedzialny za nawiew? Bo zimne leci z nawiewu,tak jak by termostat padł. I jak by do kupna zaszła potrzeba tj Czujnik temperatury Punto 2 ?
Odłamki zbitej szyby blokowały klapkę. Odkręcenie nawiewu na nogi pasażera plus odkurzacz zrobiły robotę. Temat do zamknięcia.
poszperaj w necie za takim urządzonkiem, zwykły elektroniczny sterownik temperatury, a czujnik możesz umiejscowić gdzieś w okolicy przełączników nawiewu
Witam. Od jakiegoś czasu świeci się kontrolka płynu, raz po przejechaniu kilku km, innym razem niemal że od razu się Zapala, raz świeci i gaśnie, innym razem świeci ciągle. Zegary bez temperatury, tak że tylko na kontrolce mogę polegać. Co zawiniło ? Czujnik temperatury ? Termostat ? Czy elektrycznie coś nie tak ? Ostatnio doszło do tego że zgasł, aż...
Co do punto 1,1, posiadam takowe, i sterowanie jest minusem, a PLUS na stałe. W moim przypadku, dziś wystarczyło polutować "blaszkę, pseudo termik", i nie prawda, że w tym modelu ostatni bieg nawiewu musi działać bez owego termika.
Ładowanie mierzone z włączonymi światłami,nawiewem? Trzeba też mierzyć na wyższych obrotach. Może usypia,tylko po jakimś czasie.
punto nawiew wentylator nawiew punto sterownik nawiew nawiew tranzystor
skrót oznaczenie czujnik przyczepa rolniczy hasło centrala
Adaptacja przepustnicy nie działa - przyczyny i rozwiązania Wzmacniacz Crown XLS 602 - Przekaźnik RLY1 rozłącza, PCT1 się grzeje