Ja już znalazłem przyczynę i namierzyłem odpowiedzialny za te stuki silniczek. Jest to silniczek sterowania recyrkulacją, który znajduje się z prawej strony pod konsolą, poniżej rurki nawiewu - na wysokości poduszki powietrznej. Silniczek zdemontowałem i rozkreciłem - uszkodzone są dwie zębatki plastikowe. Ciekawe czy uda się takie zębatki zakupić lub...
Napięcia sprawdzaj po uruchomieniu silnika!
Podpinasz się przy panelu nawiewu.
A jaka to astra: F, G, H ?
Gratuluję wytrwałości przy sprawdzaniu po omacku. Ze schematem będzie o wiele wygodniej. Życzę powodzenia w dalszych pomiarach i poszukiwaniu diody.
Przekaźnik dmuchawy, może jest ogrzewanie postojowe które bruździe. Zobacz pod maską jak to we Fiacie.
A co z modułem sterowania dmuchawy tzw. opornicą/rezystorem ?
W ogóle nie ma przekaźnika "nawiewu" jedyny jaki przekaźnik do tego jest to styk "X" ale on odpowiada za większość prądożernych odbiorników wiec nie tylko nawiewu by nie było. I przekaźnik styku X jest pod kierownicą. Bezpiecznik do dmuchawy szukaj z boku pulpitu, a ten przekaźnik co pisałem jest w BSI choć tam jest jeszcze przekaźnik "30" i być może...
Winien jest przekaźnik K72-końcówka 15a. Ten przekaźnik podaje napięcie na panel nawiewu a co zatem idzie i klimy. Cewka tego przekaźnika jest zasilana z bezpiecznika f2(5A) w skrzynce bezpieczników przy lewej nodze kierowcy.. Wymień przekaźnik i po kłopocie. Dodano po 1 Winien jest przekaźnik K72-końcówka 15a. Ten przekaźnik podaje napięcie na panel...
Zasilanie modułu dmuchawy miałeś w E36. W E46 nie ma przekaźnika jest moduł tylko.
Tak, bsi to skrzynka z bezpiecznikami w kabinie pojazdu. Ciebie interesuje pojedyńczy przekaźnik w okolicy bsi.
bardziej kostka przekaźnik który słyszysz to przekaźnik odciążeniowy stacyjki - podczas kręcenia wyłącza nawiew, światła, wycieraczki itp
Na 85 i 86 podajesz 12 V, a wtedy mają zewrzeć 30 i 87, będzie słychać charakterystyczny "tyk".
Za zasilane wycieraczek odpowiada ten sam, co do nawiewów. Przekaźnik 377 odpowiada za pracę przerywaną i ewentualnie parkowanie wycieraczek. Bez niego praca ciągła działa.
Może być wadliwy włącznik albo motor.
Drugi może być od klimatyzacji. Daje sygnał na przekaźnik o włączonym nawiewie i zezwala sprężarce pracować.
Auto starsze od węgla, dobrze że jeszcze jest podłoga. Na podszybiu może przeciekać w kilku miejscach, np. obudowę wentylatora nawiewu, pod puszką z przekaźnikami.
W wiekszosci samochodow za odlaczanie zbednych odbiornikow pradu jest odpowiedzialna stacyjak, przeczysc styki na alternatorze, akumulatorze i cewce rozrusznika i sprawdz czy podczas krecenia rozrusznikiem dziala ci np radio czy nawiew
Opornica do wymiany, uszkodzony ten element ceramiczny i przekaźnik.
Dzień dobry, vectra c 2.2 dti mam problem z wetylatorem nawiewu kabiny podejrzewam przekaźnik dmuchawy, ale nie mogę go zlokalizować proszę o pomoc
A przekaźnik za skrzynką bezpieczników dobry?
Albo uszkodzony bezpiecznik 30A (wypalone gniazdo) albo przekaźnik wentylatora.
brak swiatel, nawiewu, wycieraczek Kostka stacyjki albo uszkodzony przekaźnik linii 75x
Problem rozwiazany,przekaznik R6,dzięki za pomoc
Do sprawdzenia również przekaźniki. Na pewno wszystko inne działa jak ABS się świeci? Właśnie przerabiałem przekaźnik w sharanie gdzie palił się ABS nie działały wycieraczki i nawiew. Wypalony przekaźnik. Błąd się nie zapisze bez zasilania.
Manual czy klimatronik, jak klimatronik to jeż do sprawdzenia, i przekaźnik zasilający w obu przypadkach.
Nie mam pod ręką schematu do sprintka ale mam do VW T4. Zasada działania wstawionego przekaźnika jest taka sama.
Nie luzy a wypalona podstawa przekaźnika nawiewu.
Nie wiem czy już naprawiłeś ale miałem podobny przypadek. Winny okazał się moduł rezystorów. Aby się do niego dostać trzeba odkręcić prawe podszybie zdjąć (odchylić gumę) i tam będzie wspomniany moduł. To są trzy rezystory w formie cewki i bezpiecznik termiczny który się prawdopodobnie spalił. Zdejmuje się go przekręcając lekko.
zmieniłem opornik dmuchawy , po raz kolejny panel sterowania nawiewem oraz przekaźnik ... i lipa
klimatyzacji manualna, nie da się zmienić prędkości nawiewu, dmucha pełną mocą, gdzie szukać tego przekaźnika?
no nie wiem.. Bo żadnej kontrolki nie ma. I po odpaleniu na tzw sucho bez nawiewów piszczy dopóki przekaźnik świec żarowych nie rozłączy i obroty się nie ustabilizuja. Jak dołączę nawiew to piszczy cały czas dopóki nie złapie +-70 st
witam po trwającej trochę czasu walce zwalczyłem temat instalacji webasto. i tak: aby podłączyć nadmuch do webasto potrzeba wpiąć się do czerwonej kostki climatronica w pij 18 (puste miejsce w kostce) przewodem z sygnałem tym samym co idzie z webasto do przekaźnika. po podłączeniu tego przewodu climatronik będzie wyświetlał HE po uruchomieniu webasto....
Witam Przed kilkoma dniami padł mi nawiew, okazało się, że to tylko przekaźnik. Wymieniłem go i do wczoraj wszystko latało. Pierwsze moje podejrzenie to przekaźnik, ten jednak jest ok. Po zmostkowanku gniazda przekaźnika, wentylator chodzi, także nie tam leży problem. Z tego co wczoraj udało mi się pomierzyć to nie ma napięcia na przekaźniku. Na kostce...
Zrób zdjęcie rezystora . Sprawdzałeś w nim termik ???? a pomiary robiłeś na włączonym zapłonie i włączonej dmuchawie ???
Znalazłem dokładny schemat podłączenia zegara instalacji Webasto. Zrobiłem tak samo - nie ruszyło. Podłączyłem sam zegar do instalacji kolegi - wszystko ok. Jak podłączyłem go ponownie do siebie odpaliło. Nie wiem o co chodzi ale najważniejsze, że wszystko działa. Pozostaje tylko podłączyć sterowanie nawiewu przekaźnikiem zwłocznym. No ale to już prosta...
Gdyby ktoś dysponował informacją, co steruje przekaźnikiem od nawiewu ? panel ? dzisiaj podmieniłem jeszcze 3 i żaden nie działał, więc pozostaje wiązka z panelu do przekaźnika ?
Sygnał o pracy silnika brany jest z kontrolki ładowania. Gaśnięcie tej kontrolki powoduje załączenie przekaźnika. Tak samo wygląda sprawa w wersjach z BSI tyle, że przekaźnik wbudowany jest w ten moduł. Wystarczy odpiąć kabelek kontrolki z alternatora i już przekaźnik/BSI "myśli", że silnik pracuje i załacza przekaźnik.
Pod maską z lewej strony masz skrzynkę bezpieczników i przekaźników.
Jesteś pewien, że jest ono analogowe ? Cyfrowego nie odpalisz żadnym przewodem.
Motronic, tak daleko nie trzeba sięgać. Przekaźnik dający napięcie na przeł. nawiewu i przekaźnik czasowy ogrzewania szyby tylnej oraz lusterek , plus na swoja cewkę bierze z alternatora z przewodu wzbudzania. Minus na cewce ma na stałe. Petent pisze , że po wymianie tego przekaźnika działa nawiew , a ogrzewanie tylko jak przytrzymuje włącznik ogrzewania...
Czarny przekaźnik jest tylko od szyby ogrzewanej. Podmień na próbę z czerwonym - by sprawdzić czy działa szyba . Czerwony est m. innymi od wycieraczek/spryskiwaczy szyb wentylatora nawiewu zapalniczki itp. Na próbę możesz podmienić . A niebieski to nie przekaźnik a przerywacz kierunkowskazów
To raczej skutek zespawanego przekaźnika. Sprawdź przekaźnik nawiewu czy nie jest zwarty.
Zacznij od bezpieczników. Posłuchaj też czy przekaźniki działają.
Nie czytasz co się do ciebie pisze. Napisałem ci że to przekaźnik drugi od lewej dolny rząd tak? Nie trudno się domyślić że to nr. 18. Jak on jest załączony to ma być prąd na bezpieczniku F68 . A załącza go stacyjka. Także albo przekaźnik,stacyjka,przewody. Szukaj.
Słuchaj, problemem może byc wypalona stacyjka, zobacz czy masz napięcie na 40amperowym ( pomarańczowy)bezpieczniku w prawym górnym rogu skrzynki. Przeważnie nie ma, robi się takie obejście na przekaźniku.
A max nawiewu to nie włącza przypadkiem przekaźnik przy silniku?
Witam serdecznie. Mam problem z podłączeniem kabli przy sprężarce. A dokładniej przywiozłem chłodnie sklepowa z nawiewem w środku. Problem w tym ze nie wiem jak podłączać kable przy przekaźniku by wszystko było prawidłowo podłączone. Udało mi się uruchomić ją na krotko ale nie wiem jak podłączyć poprawnie resztę kabli. Proszę o pomoc
Nie ta wiązka. Dogrzewacz nie ma wyjścia sterowania przekaźnikiem nawiewu. Dodano po 1 Nie będzie działać jako ogrzewanie. Brak pompki wody Zła wiązka Brak sterowania nawiewu z dogrzewacza ( mazda) Ale z tego programator się uruchomi
A reflektory świecą, bez zakłóceń - szczególnie w chwilach braku nawiewu i wycieraczek? Bo może wystarczy poruszać/wymienić przekaźnik z nr 18?
Przekaźnik czasowy odpowiednio zasilany.
To trzeba znaleźć przekaźnik i sprawdzić czy reaguje, oraz bezpiecznik.
Nawiew jest załączany przekaźnikiem po uzyskaniu temp. płynu 30 stopni. Znajdź najpierw przekaźnik i sprawdź połączenia z nawiewem i sterownikiem pieca. 1530 jest to zegar analogowy. Webasto zapewne Top C.
Zobacz jeszcze w skrzynce bezpieczników, komora silnika, zasilanie na bezpieczniku czy jest, tam się lubi pin na kostce wypalać. Piszę bez schematów, z pamięci, więc numeru bezpiecznika nie podam. Jeśli nie ma kostki stacyjki, to jej funkcje analogicznie spełniają przekaźniki. Warto zajrzeć w schemat i ewentualnie poprawić luty.
Trzeba sprawdzić rezystancję sprzęgła sprężarki,czujnik ciśnienia,no i przekaźnik elektrosprzęgła.
Ma ktoś może opis bezpieczników i przekaźników w Omedze 95 rok 2,5 V6 a chodzi mi głównie o bezpiecznik od dmuchawy nawiewu wnętrza i przekaźnik tejże dmuchawy ponieważ taki się się znajduje bo słychać jak klika.
Witam, W tych starych autach, przewod zasilania wentylatora nie byl zabezpieczony. Idzie on bezposrednio ze stacyjki, ale przez wezel przewodow polaczonych razem w wiazce. Moze tam jest problem. F21 zasila panel sterowania. Pozdrawiam, Georges
witam. przestał działać nawiew oraz szyba pasażera nie świeci się też przełącznik od obiegu wewnętrznego. czy za to odpowiada jakiś przekaźnik?
Sprawdzony działa. :(
Sprawdz przekaźnik dmuchawy K5 wyciągnij go i sprawdz jak działa teraz
Dziękuję za informację. Problem został już rozwiązany. Powodem opisanych objawów był uszkodzony przekaźnik odpowiedzialny za sterowanie nawiewem. Po jego wymianie nawiew hula, aż miło. Pozdrawiam
Sprawdź przekaźnik i bezpiecznik.
Wymieniłem przekaźnik - działa nawiew. Czy to możliwe że np cewka się rozłącza po jakimś czasie?
W kostce ,która dochodzi do wentylatora nie ma napięcia ? bezpiecznik dobry ? przekaźnik powinien być pod maską jeśli dobrze pamiętam.
Sprawdziłem - faktycznie, to "pstryk" odbywa się na przekaźniku odpowiedzialnym za sterowanie nawiewem na "4". Zamówiłem nowy przekaźnik. Dam znać jak wymienię.
Ja bym wymienił kostkę stacyjki. Można tez próbować obejść przekaźnikiem z cewką wpiętą między 15 a 50, ale to już druciarnia.
Witam. Mam problem z Manem TGA rok 2000 jest to hakowiec. Zapłon jest cały czas. gdy podłacze akumulatory na wyłączonym kluczyku to nie odpali. muszę odpiąć akumulatory włączyć kluczyk i podpiąć prąd i odpala z kluczyka i gasi z kluczyka lecz zapłon cały czas pozostaje nawiew i kierunki działają bez kluczyka. przekaźniki u pasażera wyciągane i dalej...
Sprawdz bezpieczniki wszystkie które są odpowiedzialne za klimę i nawiew , znajdz przekaźnik sprężarki i zobacz co masz na nim . Niedawno miałem coś podobnego w focusie 6V na sprzęgło szło , okazało się że bezpiecznik od nawiewu 7,5A był uwalony.Nie wiem jak tutaj ale sprawdź ile masz na przekaźniku.
Chodzi o nawiew, dlatego że jest przekaźnik 100 czyli odciążenie zacisku x, trzyma po rozłączeniu stacyjki.
Pod kierownicą nie ma przekaźników.
Proponuje zainteresować się elementem załączającym ten wentylator bo to pewnie jest przekaźnik.
Bezpiecznik F36 (30A) zasila wentylator przez przekaznik, ktory laczy tylko przy pracujacym silniku, umieszczony z prawej strony kolumny kierowniczej (zolte gniazdo). Pozdrawiam, Georges
Może to się jakaś pompka włącza która odprowadza wodę. Tylko ten spadek obrotów wentylatora do tego nie pasuje. Druga hipotez to że masz ustawiony wentylator nawiewu na auto regulacja obrotów w starych klimach byla na zasadzie zmiany odczepów na silniku i po prostu słyszysz zmianę prędkości obrotowej. Jak masz ustawione obroty nawiewu?
przekaźnik sterujący nawiewem jest dobry przynajmniej ten wewnątrz samochodu a czy są jakieś przekaźniki w komorze silnika odpowiedzialne za ta funkcje??, masa tez jest, jest spowodowane raczej brakiem plusa który nie raz pojawia się z nie wyjaśnionych przyczyn i wtedy wszystko jest ok
Jak by mierzył żarówką to by miał diagnozę w minutę bez wyjmowania. Tylko to trzeba mierzyć na wyjściu z BSM bo bezpiecznik jest raczej przed przekaźnikiem.
Albo bezpiecznik (40A) albo przekaźnik.
Witam! Co może być przyczyną zmiany obrotów dmuchawy nawiewu po kilku sekundach na wolniejsze na czwartym czyli ostatnim zakresie w aucie Ford Mondeo 96r. Czy czwarty zakres nawiewu zasilany jest z przekaźnika? Pozdrawiam
Na jakimś schemacie widzę że masz przekaźnik, jak powyżej. Może więcej danych o samochodzie ? Silnik, rocznik, klima ?
Nie znam układu, w moim ostatnim był przekaźnik 4 biegu, a rezystor obsługiwał 3 wolniejsze. Rezystor ma 4 styki, dmuchawa 4 biegi? To jeden bieg musi dostawać zasilanie z przełącznika, lub jak u mnie, z przekaźnika. W każdym razie sprawdź, bo jak śmierdzi, to coś się grzeje, wypala. Skoro z nawiewów, to powąchaj rezystor, może się wypala, trochę mocy...
Sprawdż czy dochodzi + podczas pracy ogrzewania do IPCU jesli nie to masz przekaźnik po drodze i bezpiecznik F3. A jesli dochodzi + i jest - a nie działa to zostaje IPCU.
Dmuchawa jest pod schowkiem-być powinna. Sprawdził kolega bezpiecznik pod kierownicą oraz pod maską, przekaznik pod bezpiecznikami pod BSI, rezystor dmuchawy oraz szczotki silnika dmuchawy. Trzeba sprawdzić czy do pokrętła dochodzi napięcie, jeśli nie to mogą być uszkodzone przekaźniki w komorze silnika (lub jeden odpowiedzialny za dmuchawę), może być...
Witam trzeba wymieniać przekaźnik. Pierwszy z rogu jest od pompy paliwa następny od nawiewu koło napisu simens i podłączenia kabla . Na allegro są dostępne . Trzeba rozciąć i w taki sam sposób jak przekaźnik pompy paliwa wylutować. Dotyczy to bsm z 3 czarnymi wtyczkami.
nie wiadomo który rok tego auta, ale może być że są tam dwa przekaźniki, jeden na 4 bieg, drugi zasila resztę, posprawdzaj zasilania, przełącznik , i podaj więcej szczegółów.
sprawdz w skrzynkach bezpieczników czy przekaźnik od nawiewu sie rozłącza, może mieć przypalone styki
Zielony przekaźnik koło skrzynki bsi jest wypalony.
Witam, na początek sprawdź przekaźniki układu klimatyzacji i spróbuj odłączyć panel klimatronika i zobacz czy podświetlenie deski się wyłączy
Niestety, nie jest to wina przekaźnika. Jakieś inne propozycje. Dodatkowo pojawił się nowy problem. Obok przekaźnika kierunkowskazów znajduję się przekaźnik nawiewów. Nim też muszę teraz co jakiś czas poruszać aby nawiewy działały poprawnie.
Rocznik 2005 puszcza dopiero kiedy przełą czy się przekaźnik gdzieś pod konsolą radia i nawiewu albo jeżeli dodam od razu gaz a jeżeli nie do trwa to kilka sekund Dodano po 1 Rocznik 2005 puszcza dopiero kiedy przełą czy się przekaźnik gdzieś pod konsolą radia i nawiewu albo jeżeli dodam od razu gaz a jeżeli nie do trwa to kilka sekund odpalenie na...
Nie, pewnie to przypadek
poszukuje schematu wiązki elektrycznej / przekaźników do t5 caravelle lift 2011r .Problem mam z brakiem prądu na przekaźniku 641(pod/za bezpiecznikami w środkowej części kokpitu) który przekazuje prąd na strefę tylna nawiewu bezpieczniki pod siedzeniem oraz pod akumulator i w środkowej części sprawdzone i są ok
Witam. Kolego stycznik posiada komory gasikowe do gaszenia łuku elektrycznego powstającego między stykami, podczas przerywania (rozłączania) obwodu elektrycznego, zwłaszcza indukcyjnego (silniki). Chroni to styki przed "sklejaniem". Dodatkowym atutem stycznika jest większa siła docisku i rozwierania styków. Nie piszesz co chcesz chronić przed zamarzaniem,...
Najlepiej byloby miec schemat jak i z kad dochodzi zasilanie na te wentylatory i przez jaki przekaznik przeszukalem neta i nic nie znalazlem niestety na ten temat. Jeśli nie dochodzi plus po zapłonie i sprawdziłeś obydwa bezpieczniki to sprawdź przekaźnik w skrzynce bezpieczników pod maską. Jeśli jest tam 9 gniazd na przekaźniki to powinien być to...
Normalnie nawiew działał po stacyjce Nie po stacyjce tylko po uruchomieniu silnika. Standardowa usterka BSM (przekaźnik zasilający dmuchawę wewnątrz BSM), ja nie bawię się w naprawy tylko robię oddzielne zasilanie po zapłonie
Uszkodzony przekaźnik 25209.
Witam, mam problem z nawiewem dmuchawy w Opel Corsa 1.6. Po przejechaniu kilku kilometrów nawiew gaśnie i odpala się po jakimś czasie, raz na jakiś czas chodzi bez podświetlenia. Dmuchawa wraz z rezystorem, została wymieniona, panel sprawny, wtyczki sprawdzone, instalacja sprawdzona, bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone. Podczas jazdy, zanika napięcie...
Elsa to program serwisowy i nie ma do niego linku, rozumię że bezpieczniki i przekaźniki sprawdziłeś?
Też tak myślałem, ale po włożeniu normalnego przekaźnika okazuje się że nawiewu wnętrza dalej nie ma, tz jest ale dopiero jak się uruchomi silnik, ale wtedy żarzy mi się ładowanie, może za mała rezystancja cewki przekaźnika. No sam nie wiem. A co z tymi 2,5V po włączonym zapłonie na zasilaniu tego przekaźnika? to chyba coś nie tak.
jeden z nich 1 albo 3 nie pamiętam , odpalanie pieca jak analog - wystarczy podać +12V a drugi sterowanie przekaźnikiem wentylatora nawiewu kabiny
Mam problem z nawiewem w lagunie III . Nawiew w pewnym momencie zaczął pracować na pełnej mocy i nie daje się wyłączyć nawet po opuszczeniu samochodu i zamknięciu centralnego zamka . Jedynie wyjęcie bezpiecznika powoduje koniec działania . mam wrażenie jakby zawiesił się jakiś przekaźnik . Może ktoś spotkał się z takim problemem
Zerknij na przekaźnik, może przypalone złącze
przekaźnik nawiew przekaźnik nawiew laguna przekaźnik nawiew klimatyzacja
lexmark napełnianie bezpiecznik dmuchawy termiczny gniazdo ładowania tomtom
Zamiana mostka prostowniczego w WS 432: GBU606 zamiast B80C 5000/3300 Oznaczenie 20D471K w warystorze - co oznacza?