Od wewnetrznej strony(od tylu)panela sa 2 oprawki z zaroweczkami(miniaturowe)Trzeba je na wyczucie wyciagnac i wymienic.Nie jest to proste ale reke za panel da sie wlozyc
Witam uszkodzony masz regulator nawiewu ,padł tranzystor tu masz nr regulatora SWAG 40 92 7495
Badales oscyloskopem co jest na bramce? Musiala by tam byc jakas modulacja PWM.
Przyczyną stukania jest uszkodzony regulator nawiewu, w załączniku załączam opis jak do tego się dostać. Koszt nowego regulatora 110-150zł
Wytpione gniazdo bezpiecznika, standard w tym modelu.
Napięcia sterujące są poprawne. Wg mnie padł regulator. (one tak mają)
Albo uszkodzony bezpiecznik 30A (wypalone gniazdo) albo przekaźnik wentylatora.
W Scenicu II wstawiałem IRFP064N lub HUF 75344G. Podobne montowałem w Cytrynie.
To zasilanie regulatora, można odciąc.
Jest układ zastępczy, opracowalem, ale jak te regulatory tak poszły w dół to nie ma sensu go robić. Stary regulator też się da naprawić
po pierwsze to napisz jaki audi b2, b3 jak b3 to jeżeli chodzi o rezystor to jest on przy dmuchawie, a jeżeli tylko o przełącznik to dojdzieśz do niego po odkręceniu osłony z pokrętłami przykręcony na dwa wkręty tzeba przeczyścić styki bo czasami nie kontaktują
Wypalona wtyczka od regulatora.
Sygnał to chyba kontrolką diodową można było sprawdzić, ale w tych regulatorach siadały tranzystory mocy i wypalały się wtyczki i kostki, co zresztą u Ciebie widać na polie minus na zasilaniu. Czasem padało więcej elektroniki, nie tylko tranzystor. Jest dużo filmów na jutubie z naprawą i diagnostyką tych sterowników, również w języku polskim. Tylko...
Na dole jest jeszcze coś napisane. Podpowiem-to jest V-MOS i możesz go zastąpić innym, łatwym do zdobycia tranzystorem w obudowie TO-247 Dostałeś już wyśmienitą podpowiedź, ja takowej nie miałem, gdy ten regulator naprawiałem.
Potrzebny 2 torowy przekaźnik. Najbezpieczniej bo nie wiadomo czym i jak steruje oryginał i ten moduł. Ciekawe jak uruchomisz klapy.
jeżeli nic nie dmucha to w nagrzewnicy obok silnika od ogrzewania... troche zabawy cie czeka by to wymienic... powodzenia ! jakby cos potrzeba do e-36 to zapraszam - www.bmw-czesci.com
Wchodzi ale musisz komuś to zlecić co się zna na tym regulatorze nawiewu.
Zazwyczaj jest w okolicy wentylatora.
Masz uszkodzony regulator nawiewu, nie wiem czy w beczce regulacja była na rezystorach, czy jakoś inaczej. rezystor w kanale nawiewowym. Na 4 chodzi bezpośrednio.
Od strony kierowcy masz BSI i bezpieczniki..... Sprawdź czy dochodzi napięcie do tego sterownika (rezystor/opornik) te dwa najgrubsze kable kostka 6pin... Mam rozumieć, że to i to jest to samo tylko zależy czy z klimą czy bez? To nie jest to samo, jest jedno albo drugie i jest zależne czy klima manualna czy bez lub czy klimatronik Pierwszy sterownik...
To nie jest zespół oporowy a regulator intensywności nawiewu.
To jest typowa usterka nawiewu w peugeocie! Na płytce regulatora nawiewu są dwa duże owalne tranzystory o dziwnych oznaczeniach. W zamian można wstawić inne darlingtony z serii 2Nxxxx. Naprawiałem te moduły, koszt jednego tranzystora nie powinien przekroczyć 30 zł. Po wymianie zero reklamacji. Najlepiej dać do naprawy dobremu elektronikowi. Lub kupić...
Regulator nawiewu uszkodzony.
Może być uszkodzony silnik nawiewu skoro ciągle upala regulator.
Poprzez regulator ograniczajacy - nie dopuszczajacy do spadku temperatury nawiewu poniżej minimalnej (parametr), a także do wzrostu powyżej maksymalnej (parametr) - regulator główny reguluje temperaturę pomieszczeniową - a ograniczające pracują z temperaturą nawiewu.
Termostat sprawny? Corsa ma LPG? Dawno czyściłeś nagrzewnicę z osadu? Wentylator pracuje w całym zakresie nawiewu, czy blokuje się? Sprawdź w panelu sterowania ogrzewaniem, czy linki regulatora (pokrętło od nawiewu) otwierają kanał przewiewu do końca.
A ile amper ma bezpiecznik wentylatora??? 40A I mniej-więcej tyle pobierze. A stary dało się naprawić, tylko trzeba wiedzieć co tam wsadzić. Aha no to dobrze , bo już się martwiłem ,że wentylator zaczyna się przycierać i dlatego padł regulator... Że dało się naprawić to wiem... Wymieniłem tranzystor mocy , lecz jednak mniemam ,że jeszcze coś przed...
Wtyczka pod kierownicą obok wtryczki kostki stacyjki.
Czy jak dasz na max to zadziała przekaźniczek w regulatorze?
Jestem nowym posiadaczem P12-ki - znzczy mam ja 3 lata ale nigdy nie bylo problemow az nagle stanal silnik nadmuchu . Czytam wasze porady i mysle, ze u mnie tez padl ten modul, tylko teraz pytanie - gdzie on dokladnie sie znajduje bo za nic nie moge go znajsc. Dziekuje za pomoc..
Przede wszystkim to sprawdź opornicę. a gdzie mogę to coś namierzyć w Atosie :?: autko firmowe, ale od pewnego czasu nie moge sie doprosić o usunięcie więc chciałbym to rpzed zimą sam zrobić, tlyko nie moge namierzyć całej opornicy :(
Ja miałem do czynienia z układem PWM na 10A. KTO DA WIĘCEJ ? Ja dam, regulatory nawiewu w Renault, silnik prądu stałego z magnesami, prąd w obwodzie silnika ponad 30A. Elektrowentylator chłodnicy w mercedesach, wentylator o regulowanej wydajności, prąd nie wiem jaki, bezpiecznik 80A Tak samo BMW, bezpiecznik 110A
Odpal silnik i powinieneś mieć napięcie.Jeżeli po zapaleniu silnika pojawi się napięcie to masz uszkodzony sterownik silnika wentylatora nagrzewnicy .
Witam. Chciałem odnowić ten temat ze względu na dosyć często występującą usterkę wentylatora w Fiacie Stilo a moim zdaniem zbyt słabo opisaną. Właśnie z tego powodu zmarnowałem całą niedzielę czyli około 10 godzin na naprawie tej płytki. Trudność polegała na tym, że po pierwotnym odmoczeniu w nitro /u mnie leżało tydzień/ ale to dlatego ze zapomniałem...
Witam potrzebuje pilnie znaleźć zamiennik tranzystora BUZ 111S, zastosowany on jest w Oplu Omedze w regulatorze nawiewu wentylatora. Dzięki.
Powinien. Możliwe, że opornica jest uszkodzona, bądź ścieżki w regulatorze nawiewu są wytarte. Należy to sprawdzić.
http://obrazki.elektroda.net/98_12517838... http://obrazki.elektroda.net/98_12517838...
Przyczyną pukania pukania jest uszkodzony regulator nawiewu, koszt nowego 110-150zł, załączam opis naprawy. Powodzenia
Oczywiście mowa o klimatyzacji automatycznej (zreszto ten samochód pewno innej nie miewa)? A więc tradycyjnie wysiadka regulatora a dokładniej jego tranzystorów. Naprawa niby prosta ale nie zawsze wychodzi. Tak więc zakup sprawnego regulatora pozostaje.
Dzięki za pomoc.
To potencjometry dużej mocy (czyli elementy sterowane płynnie), a nawiewy są sterowanie sposób krokowy (0-1-2-3-4), tak więc sterowanie nawiewami to to raczej nie jest. Obstawiał bym bardziej sterowanie temperaturą jeśli to jest w ogóle od websto.
Udało Ci się znaleźć kogoś kto naprawia? Ewentualnie jak rozwiązałeś problem braku nawiewu w Cat, bo mam to samo?
Kilka wytycznych : 1. Praca centrali jest uzależniona o jej funkcji !!!! 2. Praca wentylacji tylko automatyczna, z wyjątkiem wentylacji procesowej - wynika to z przepisów - rozporządzenie ministra infrastruktury 3. Regulator temperatury zależny od - patrz punkt 1. Gdy centrala jest tylko nawiewna lub nawiewno - wywiewna wentylacyjna - regulujemy tylko...
Miernik w dłoń i utnij nowe druty o takiej samej rezystancji potem przelutuj i gotowe:)
Właśnie ze po drugiej stronie brak elementu i nic tam nie było tylko puste miejsce lutownicze
Poszukaj w podszybiu, tam też można spodziewać się tego rezystora. Jest tak w wielu nawiewach.
no i popsuty tranzystor regulatora nawiewu.
ja bym wylutował stary i spróbował podpiąc jakiś inny na 12v.Miałem kiedyś taki przekaźniczek i wiem że wymontowałem go ze starej centralki od centralnego zamka i jak go rozebrałem to wyglądał bardzo podobnie.Ale nie mam możliwości sprawdzić co i jak bo mi go wcieło :(
Wymień V-mosy w regulatorze nawiewu i po ptokach.
Idź na szrot i z rozbitego poloneza caro i późniejszych wymontuj przycisk nawiewu. Powninien on mieć z tyłu taki aluminiowy bloczek. Zostaje tylko podłączenie w aucie zgodnie z kablami. I masz gotowy regulator nawiewu
Ja ponad rok temu w swoim 124 300TDT też miałem uszkodzony elektroniczny regulator obrotów nawiewnicy i poradziłem sobie w ten sposób, że z orginalnego regulatora wyciąłem cały środek, zeszlifowałem tranzystory z płytki radiatorowej, umocowałem do niej dwa BD249C, a ich bazy przez oporniki wyrównawcze podpiąłem do wtórnika, który z kolei wysterowałem...
Czy sprawdziłeś bezpiecznik?Wiesz w którym miejscu jest silnik nawiewu ?Jeżeli bezpiecznik cały i jest na nim napięcie to trzeba szukać na silniku; może szczotki się skończyły albo nie ma styku na wtyczce (wypalona).
Pewnie końcówka szczotek albo wypalone piny na regulatorze nawiewu. Temperatura to pewnie inna sprawa.
Kolego przy nawiewie masz regulator nawiewu który steruje biegami nawiewu to do niego o ile się nie myle dochodzą do niego 3 przewody i napewno jest on przepalony wystarczy go wymienić
Darligton PNP o Ic powyżej 15A. W katalogach dobierzesz.Częsty problem w Vectrach z Climate control.
Witam; problem polega na tym, że nie działa nawiew świeżego powietrza z przodu. Błąd w klimatroniku wskazuje na uszkodzenie regulatora dmuchawy. Niestety po wymianie na inny dalej to samo. Zasilanie 3V, masa dochodzące do regulatora sprawdzone. Moje pytanie brzmi, czy na przewodzie czerwono żółtym, ma być stały plus, a regulacja odbywa się masą przez...
Mam problem... Nie wiem jak sie wziasc za wymiane regulatora nawietrzania ( od kabiny). Prosiłbym o pomoc co mam zrobic. Dziekuje z gory !!! Prosze nie usuwać tego postu, ani nie przenosic do kosza!! Zalezy mi na samodzielnej naprawie
z nawiewów nie leci nic Czyli wentylator nawiewu pomimo ustawienia na max, lub na wysokie obroty nie pracuje ? Jeśli tak, to problem leży (w sumie to wisi) pod samochodem, albo sam silnik wentylatora, albo jeden z dwóch elektronicznych regulatorów jego obrotów
Witam! Wpadł mi w ręce uszkodzony regulator nawiewu kabiny z Opla Omegi B. Poza trzema mosfetami (sprawnymi) jest układ 93J527 do którego nie mogę znaleść żadnej noty katalogowej. Czy ktoś może wie co najczęściej pada w tych regulatorach ? http://obrazki.elektroda.net/1_125162188...
Wtyczki nie były spalone, został stary wymontowany i wymieniony na nowy VALEO oryginalny regulator nawiewu. Po zamknięciu samochodu z karty efekt jest nadal taki sam jak był. Czyli nie jest to wina regulatora nawiewu. W czym może być problem?
To ten <regulator nawiewu>.Tam szukaj uszkodzenia.
Estimado, Soy de argentina y tengo exactamente el mismo problema! de los dos diodos que estan pegados al disipador, el de la izquierda exploto y no puedo ver el codgo. USted lo consiguio? el de la derecha es MT15 2 N06V Szacuje, Jestem z Argentyny, a ja mam dokładnie ten sam problem! z dwóch diod, które są przyklejone do radiatora, po lewej eksplodował...
Za schowkiem nad nogami pasażera czarna płytka plastikowa przykręcana 2 śrubami (strzałki na zdjęciu) od góry wentylatora. Oporności: 1 opornik 0,5 Ohm, 2-gi 1Ohm, 3-ci 0,5 Ohm. Wykorzystać drut oporowy z prodiża lub suszarki. http://obrazki.elektroda.net/97_12283204...
Witam, gdzie znajduje się regulator silnika nawiewu kabiny, działa tylko na maksymalnej prędkości. Jak jest jego budowa czy to rezystory czy elektronika. Dziękuje i pozdrawiam.
Objaw wskazuje na brak dobrego styku na złączkach lub wylutowanie się tranzystora w regulatorze ( "rezystorze" to częsta usterka tego modułu). poprawiałem te luty spoiwem wysokotemperaturowym. Chociaż w połączeniu z myjnią to obstawiałbym to pierwsze. Pozdr.J.
Witam Jeżeli po podłączeniu obciążenia i znika napięcie to coś po drodze nie łączy ,sprawdzasz napięcie bezpośrednio na zasilaniu bez regulatora ? A sprawdź silnik bezpośrednio do akumulatora czy chodzi swobodnie zmierzyć prąd by pasowalo . Pozdrawiam .
Nie działa ogrzewanie, czy nie pracuje dmuchawa? Jeżeli panel to przyciski i jeden "kręciołek", to jest to klima automatyczna. Sterownik wentylatora dmuchawy jest pod silnikiem wentylatora (tzw. "jeż") Trzeba rozebrać podszybie, wyjąć mechanizm wycieraczki, a następnie rozebrać obudowę silnika dmuchawy, wyjąć silnik i potem wyjąć regulator.
niesądzę ze to wina regulatora, w tej cytrynie są liche silniki nawiewu.
Kupiłem panel jednak nic to nie zmieniło. Słyszałem że to niby trzeba gdzieś na nowo programować to prawda ? Dodano po 59 A może to wina regulatora nawiewu opornika rezystora tz ?
zapomniałem dodać że jest to wersja z climatronikiem
Witam ! Tak na szybko to tylko falownik ze sprzężeniem zwrotnym / w automacie / lub sterowanie zdalne potencjometrem. Pomysłów jest wiele. Dodano po 4 Jeśli wyciąg jest za mocny to co dzieje się z nawiewem ? Nawiew jest samoistny czy wymuszony?
Witam. Jak rozbiera się deskę rozdzielczą w fiat palio?? Poszukuje jakiegoś schematu demontażu plastyków deski tj.: osłona zegarów, nawiewy, osłona regulatorów wentylacji. Gdzie są ukrute zatrzaski, gdzie śruby itd.
Do sterowania w kuchni jest kasetka z 3 pozycyjnym przełącznikiem, który w programie przypisuje odpowiednie wartości zadane dla regulatorów PID.(regulator okapu oraz regulator wentylatora nawiewu) "uzależniłbym położenie regulatora przepływu od od pracy samego regulatora PID. " -mowisz tutaj o 3 regulatorze PID?
Ma regulator obrotów nawiewu? Rezystor?
Wykorzystać regulator obrotów wentylatora nawiewu do Poloneza - to jest prosty regulator PWM właśnie.
Elektryk powiedzial przez telefon ze to moze byc regulator nawiewu. Co to jest, gdzie to jest i jaka moze byc tego cena? :)
Jest to zdjęcie opornicy regulatora nawiewu, wymieniłem te dwa tranzystory co widać na bdx66c i regulator tylko raz zadziałał prawidłowo. http://obrazki.elektroda.net/38_12643450...
Regulator masz 20A a silnik przy 11,1V może pobrać prawie 20A. Zasilanie proponuję 7,4V , chyba że będziesz pilnował nie przekraczania maksymalnych osiągów to możesz wstawić 11,1V - wydajniejszy i mocniejszy silnik, może się regulator przegrzewać na maksymalnych osiągach. Możliwe jest też takie umiejscowienie regulatora aby był chłodzony przez kanał...
Witam czy posiada ktos jakies schemat regulatora napiecia aby sterowac plynnie wentylatorwem nawiewu w aucie ?? a moze istnieja juz gdzies kompletne zestawy ?? z gory dzieki za odpowiedz pozdrawiam
Nie on. I problem nie tam. I ten co zaproponował regulator z poloneza niech se coś weźmie na odmulenie.
Podszybie całe wyjazd, wycieraczki wyjazd, czynnik z układu klimatyzacji wyjazd, mieszalnik wyjazd, wtedy wyciągniesz upragniony wentylator. Zanim jednak zabierzesz się za to, sprawdź kostkę w regulatorze nawiewu. Użyj opcji "szukaj", hasło dla Ciebie: nie działa nawiew renault
Regulator dmuchawy może być tym czymś...
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercede... Silnik dmuchawy jest po prawej stronie (A/C SYSTEM BLOWER UNIT) Regulator dmuchawy jest sterowany napięciem (przez ten cienki kabelek przy regulatorze) Napięcie ok. 3V dla minimum i ok. 7,5 v dla maximum
na 99% uszkodzona jest opornica regulatora nawiewu a dokładniej przebita dioda zabezpieczająca
Jeśli jest to klimatyzacja automatyczna i dmucha na maxa, to jest uszkodzony regulator nawiewu, popularnie, lecz błędnie nazywany rezystorem dmuchawy. https://obrazki.elektroda.pl/5050767600_...
Więc o co chodzi że schematami z top ć? Tam jest dokładnie tak samo. Zobaczysz jak działa przekaznik przełączający zasilanie ze stacyjki na zasilanie z Webasto, oraz zapobiegający "cofnięciu " prądu z webasto .Musisz przeciąć przewód zasilania dochodzący od pokrętła regulacji obr. nawiewu .I dołączyć czerwony do zasilania , czarny do regulatora .
Regulator silnika nawiewu padł, do naprawy lub wymiany.
Okazało się, że prawdopodobnie przy kradzieży radia złodziej razem w przewodami naruszył, albo ja wkładając te przewody naruszyłem cięgniki od regulacji temperatury nawiewu, którymi regulator był połączony z całym mechanizmem wentylacyjnym. Po demontażu panelu sterującego i podczepieniu tych linek regulacja znów zaczęła działać. Niestety koszt całej...
Jest coś w tym sofcie. Ani kombinacje z przekładaniem czujnika nawiewu ani parametry regulatora całkowicie tego nie zlikwidują. Trochę się zawsze będzie 'bujać'.
Prawdopodobnie jest zepsuty regulator obrotów pozdrawiam
Witam temat był wałkowany nie raz , chciałbym sprecyzować : 1) auto ma klimatronic , 2) do regulatora obrotów tzw. "jeżyk" dochodzi kostka z 4 kablami - dwa grube i dwa cienkie .Na grubych jest bez przerwy napięcie 12v ( nawet po wyciągnięciu kluczyka ) CZY TAK POWINNO BYĆ ?, na cienkich napięcie zmienia się od 0 do 5,2v zależy od położenia regulatora...
przedewszystkim sprawdź cięgna od regulatora kierunku nawiewu do nagrzewnicy
Pod regulatorami nawiewu jest tam zaślepka na całej szerokości konsoli środkowej powinien tam być znaczek dignostyczny.
raczej musisz szukać panelu sterowania nawiewem. Bzdura. Wtych autach padają głównie właśnie regulatory. W tym modelu były chyba dwa rodzaje tych regulatorów. Różniły się zastosowanymi tranzystorami. Zreszta jest masa informacji, jak wpisac g oogle "citroen xsara regulator nawiewu", bo to jeden z dyżurnych problemów tego auta.
w regulatorze nawiewu siedzi cos takiego FW26025A1__ST , ( obudowa taka jak 2N3055 ) , co to za cholerstwo i gdzie można coś takiego kupić ? może ktoś miał podobny problem ? oj , raczej na pewno :-) , bo to przecież francuz a w nich lecą regulatorki elektroniczne :-(
WPisz na alledrogo - regulator obrotów silnika-- wyskoczy ci to czego szukasz, twój bierze ok 30A przy twardym rozruchu.
Alternator wymieniałem 2 miesiące temu wraz z regulatorem i o ile stary trzymał na początku 14.6V to po włączeniu świateł i nawiewu spadało do 13.2V to obecny jako tako non stop trzyma 13.6V. Gdzie mierzyłeś to napięcie, na akumulatorze czy na alternatorze, jakie napięcie jest na wyjściu z diod wzbudzenia?
Witam, zostałem obdarowany regulatorem REX-C100 do sterowania jednostki klimatyzacji. regulator działa. ALE.... jeśli temperatura jest za wysoka regulator załącza jednostkę i ta chłodzi. jeśli temperatura nawiewu zacznie spadać regulator zmniejsza procentową pracę jednostki. Temperatura nawiewu jest ustawiona na 16st. Jednostka zaczyna schładzać powietrze...
Pomogła wymiana samego wentylatora na nowy . Działa nawet na starym regulatorze . Dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam
Witam Mam taki sam problem aktualnie z C4 1.6HDI 2005r., Usterka jak powyżej. Problemem jest pojawianie się napięcia (u mnie) ok 6.5V po zapaleniu auta i wtedy dmuchawa gwałtownie rusza i przestaje działać. Jak wszystko jest ok, to napięcie 0V i dopiero stopniowo wzrasta do ok. 4V. Odpięcie wtyczki od panela klimatronika resetuje go (można kleme, ale...
regulator nawiew regulator nawiew renault regulator nawiew dmuchawa
połączenie szeregowy grzałka pomiar prądu pomiar pradu świecą diody laptopie
polecane wiertarko wkrętarki wiertarko wkrętarka
Zawór Europa Magnum - ciśnienie i zastosowanie Żarówki niskonapięciowe z czujnikiem ruchu: zalety i zastosowania