Od wewnetrznej strony(od tylu)panela sa 2 oprawki z zaroweczkami(miniaturowe)Trzeba je na wyczucie wyciagnac i wymienic.Nie jest to proste ale reke za panel da sie wlozyc
Badales oscyloskopem co jest na bramce? Musiala by tam byc jakas modulacja PWM.
Wytpione gniazdo bezpiecznika, standard w tym modelu.
Albo uszkodzony bezpiecznik 30A (wypalone gniazdo) albo przekaźnik wentylatora.
W Scenicu II wstawiałem IRFP064N lub HUF 75344G. Podobne montowałem w Cytrynie.
To zasilanie regulatora, można odciąc.
Jest układ zastępczy, opracowalem, ale jak te regulatory tak poszły w dół to nie ma sensu go robić. Stary regulator też się da naprawić
Przyczyną stukania jest uszkodzony regulator nawiewu, w załączniku załączam opis jak do tego się dostać. Koszt nowego regulatora 110-150zł
Witam uszkodzony masz regulator nawiewu ,padł tranzystor tu masz nr regulatora SWAG 40 92 7495
po pierwsze to napisz jaki audi b2, b3 jak b3 to jeżeli chodzi o rezystor to jest on przy dmuchawie, a jeżeli tylko o przełącznik to dojdzieśz do niego po odkręceniu osłony z pokrętłami przykręcony na dwa wkręty tzeba przeczyścić styki bo czasami nie kontaktują
Na dole jest jeszcze coś napisane. Podpowiem-to jest V-MOS i możesz go zastąpić innym, łatwym do zdobycia tranzystorem w obudowie TO-247 Dostałeś już wyśmienitą podpowiedź, ja takowej nie miałem, gdy ten regulator naprawiałem.
jeżeli nic nie dmucha to w nagrzewnicy obok silnika od ogrzewania... troche zabawy cie czeka by to wymienic... powodzenia ! jakby cos potrzeba do e-36 to zapraszam - www.bmw-czesci.com
Wchodzi ale musisz komuś to zlecić co się zna na tym regulatorze nawiewu.
Masz uszkodzony regulator nawiewu, nie wiem czy w beczce regulacja była na rezystorach, czy jakoś inaczej. rezystor w kanale nawiewowym. Na 4 chodzi bezpośrednio.
Sygnał to chyba kontrolką diodową można było sprawdzić, ale w tych regulatorach siadały tranzystory mocy i wypalały się wtyczki i kostki, co zresztą u Ciebie widać na polie minus na zasilaniu. Czasem padało więcej elektroniki, nie tylko tranzystor. Jest dużo filmów na jutubie z naprawą i diagnostyką tych sterowników, również w języku polskim. Tylko...
Wypalona wtyczka od regulatora.
Zazwyczaj jest w okolicy wentylatora.
A ile amper ma bezpiecznik wentylatora??? 40A I mniej-więcej tyle pobierze. A stary dało się naprawić, tylko trzeba wiedzieć co tam wsadzić. Aha no to dobrze , bo już się martwiłem ,że wentylator zaczyna się przycierać i dlatego padł regulator... Że dało się naprawić to wiem... Wymieniłem tranzystor mocy , lecz jednak mniemam ,że jeszcze coś przed...
To nie jest zespół oporowy a regulator intensywności nawiewu.
Jestem nowym posiadaczem P12-ki - znzczy mam ja 3 lata ale nigdy nie bylo problemow az nagle stanal silnik nadmuchu . Czytam wasze porady i mysle, ze u mnie tez padl ten modul, tylko teraz pytanie - gdzie on dokladnie sie znajduje bo za nic nie moge go znajsc. Dziekuje za pomoc..
Wtyczka pod kierownicą obok wtryczki kostki stacyjki.
Przede wszystkim to sprawdź opornicę. a gdzie mogę to coś namierzyć w Atosie :?: autko firmowe, ale od pewnego czasu nie moge sie doprosić o usunięcie więc chciałbym to rpzed zimą sam zrobić, tlyko nie moge namierzyć całej opornicy :(
Od strony kierowcy masz BSI i bezpieczniki..... Sprawdź czy dochodzi napięcie do tego sterownika (rezystor/opornik) te dwa najgrubsze kable kostka 6pin... Mam rozumieć, że to i to jest to samo tylko zależy czy z klimą czy bez? To nie jest to samo, jest jedno albo drugie i jest zależne czy klima manualna czy bez lub czy klimatronik Pierwszy sterownik...
Napięcia sterujące są poprawne. Wg mnie padł regulator. (one tak mają)
Regulator nawiewu uszkodzony.
Ja miałem do czynienia z układem PWM na 10A. KTO DA WIĘCEJ ? Ja dam, regulatory nawiewu w Renault, silnik prądu stałego z magnesami, prąd w obwodzie silnika ponad 30A. Elektrowentylator chłodnicy w mercedesach, wentylator o regulowanej wydajności, prąd nie wiem jaki, bezpiecznik 80A Tak samo BMW, bezpiecznik 110A
Witam. Chciałem odnowić ten temat ze względu na dosyć często występującą usterkę wentylatora w Fiacie Stilo a moim zdaniem zbyt słabo opisaną. Właśnie z tego powodu zmarnowałem całą niedzielę czyli około 10 godzin na naprawie tej płytki. Trudność polegała na tym, że po pierwotnym odmoczeniu w nitro /u mnie leżało tydzień/ ale to dlatego ze zapomniałem...
To jest typowa usterka nawiewu w peugeocie! Na płytce regulatora nawiewu są dwa duże owalne tranzystory o dziwnych oznaczeniach. W zamian można wstawić inne darlingtony z serii 2Nxxxx. Naprawiałem te moduły, koszt jednego tranzystora nie powinien przekroczyć 30 zł. Po wymianie zero reklamacji. Najlepiej dać do naprawy dobremu elektronikowi. Lub kupić...
http://obrazki.elektroda.net/98_12517838... http://obrazki.elektroda.net/98_12517838...
Właśnie ze po drugiej stronie brak elementu i nic tam nie było tylko puste miejsce lutownicze
Miernik w dłoń i utnij nowe druty o takiej samej rezystancji potem przelutuj i gotowe:)
U mnie wentylator dzialal poprawnie, po wymianie akumulatora podobne objawy jak wyzej w poscie. Zobaczymy czy i u mnie skasowaie bledu pomoze. Brgd for you
Hmm wygląda na to że ma 4 styki takie które ida do różnyczh scierzek i 2 mocujące. Chyba to przekaźnik tylko jakie on może mieć wartości.
Ja ponad rok temu w swoim 124 300TDT też miałem uszkodzony elektroniczny regulator obrotów nawiewnicy i poradziłem sobie w ten sposób, że z orginalnego regulatora wyciąłem cały środek, zeszlifowałem tranzystory z płytki radiatorowej, umocowałem do niej dwa BD249C, a ich bazy przez oporniki wyrównawcze podpiąłem do wtórnika, który z kolei wysterowałem...
Powinien. Możliwe, że opornica jest uszkodzona, bądź ścieżki w regulatorze nawiewu są wytarte. Należy to sprawdzić.
Przyczyną pukania pukania jest uszkodzony regulator nawiewu, koszt nowego 110-150zł, załączam opis naprawy. Powodzenia
Poszukaj w podszybiu, tam też można spodziewać się tego rezystora. Jest tak w wielu nawiewach.
Witam potrzebuje pilnie znaleźć zamiennik tranzystora BUZ 111S, zastosowany on jest w Oplu Omedze w regulatorze nawiewu wentylatora. Dzięki.
Czy sprawdziłeś bezpiecznik?Wiesz w którym miejscu jest silnik nawiewu ?Jeżeli bezpiecznik cały i jest na nim napięcie to trzeba szukać na silniku; może szczotki się skończyły albo nie ma styku na wtyczce (wypalona).
Odpal silnik i powinieneś mieć napięcie.Jeżeli po zapaleniu silnika pojawi się napięcie to masz uszkodzony sterownik silnika wentylatora nagrzewnicy .
Darligton PNP o Ic powyżej 15A. W katalogach dobierzesz.Częsty problem w Vectrach z Climate control.
Mam problem... Nie wiem jak sie wziasc za wymiane regulatora nawietrzania ( od kabiny). Prosiłbym o pomoc co mam zrobic. Dziekuje z gory !!! Prosze nie usuwać tego postu, ani nie przenosic do kosza!! Zalezy mi na samodzielnej naprawie
Witam! Wpadł mi w ręce uszkodzony regulator nawiewu kabiny z Opla Omegi B. Poza trzema mosfetami (sprawnymi) jest układ 93J527 do którego nie mogę znaleść żadnej noty katalogowej. Czy ktoś może wie co najczęściej pada w tych regulatorach ? http://obrazki.elektroda.net/1_125162188...
Estimado, Soy de argentina y tengo exactamente el mismo problema! de los dos diodos que estan pegados al disipador, el de la izquierda exploto y no puedo ver el codgo. USted lo consiguio? el de la derecha es MT15 2 N06V Szacuje, Jestem z Argentyny, a ja mam dokładnie ten sam problem! z dwóch diod, które są przyklejone do radiatora, po lewej eksplodował...
no i popsuty tranzystor regulatora nawiewu.
Termostat sprawny? Corsa ma LPG? Dawno czyściłeś nagrzewnicę z osadu? Wentylator pracuje w całym zakresie nawiewu, czy blokuje się? Sprawdź w panelu sterowania ogrzewaniem, czy linki regulatora (pokrętło od nawiewu) otwierają kanał przewiewu do końca.
Może być uszkodzony silnik nawiewu skoro ciągle upala regulator.
Wymień V-mosy w regulatorze nawiewu i po ptokach.
Pewnie końcówka szczotek albo wypalone piny na regulatorze nawiewu. Temperatura to pewnie inna sprawa.
Poprzez regulator ograniczajacy - nie dopuszczajacy do spadku temperatury nawiewu poniżej minimalnej (parametr), a także do wzrostu powyżej maksymalnej (parametr) - regulator główny reguluje temperaturę pomieszczeniową - a ograniczające pracują z temperaturą nawiewu.
Udało Ci się znaleźć kogoś kto naprawia? Ewentualnie jak rozwiązałeś problem braku nawiewu w Cat, bo mam to samo?
To ten <regulator nawiewu>.Tam szukaj uszkodzenia.
Kupiłem panel jednak nic to nie zmieniło. Słyszałem że to niby trzeba gdzieś na nowo programować to prawda ? Dodano po 59 A może to wina regulatora nawiewu opornika rezystora tz ?
Oczywiście mowa o klimatyzacji automatycznej (zreszto ten samochód pewno innej nie miewa)? A więc tradycyjnie wysiadka regulatora a dokładniej jego tranzystorów. Naprawa niby prosta ale nie zawsze wychodzi. Tak więc zakup sprawnego regulatora pozostaje.
Wtyczki nie były spalone, został stary wymontowany i wymieniony na nowy VALEO oryginalny regulator nawiewu. Po zamknięciu samochodu z karty efekt jest nadal taki sam jak był. Czyli nie jest to wina regulatora nawiewu. W czym może być problem?
Czy jak dasz na max to zadziała przekaźniczek w regulatorze?
Elektryk powiedzial przez telefon ze to moze byc regulator nawiewu. Co to jest, gdzie to jest i jaka moze byc tego cena? :)
Jeśli jest to klimatyzacja automatyczna i dmucha na maxa, to jest uszkodzony regulator nawiewu, popularnie, lecz błędnie nazywany rezystorem dmuchawy. https://obrazki.elektroda.pl/5050767600_...
Podszybie całe wyjazd, wycieraczki wyjazd, czynnik z układu klimatyzacji wyjazd, mieszalnik wyjazd, wtedy wyciągniesz upragniony wentylator. Zanim jednak zabierzesz się za to, sprawdź kostkę w regulatorze nawiewu. Użyj opcji "szukaj", hasło dla Ciebie: nie działa nawiew renault
zapomniałem dodać że jest to wersja z climatronikiem
Jak zgubisz lub zniszczysz piloty, to auta nie uruchomisz. Tak działa immobilizer. Złodziej może wyłamać zamek drzwi, ale silnika nie uruchomi. Otwierając drzwi kluczykiem (zamiast pilotem) powinien uruchomić się alarm. Elektryka w Roverach była na wysokim poziomie. U mnie wszystko działało do samego końca. Jedyne elementy wymagające naprawy, to było...
Idź na szrot i z rozbitego poloneza caro i późniejszych wymontuj przycisk nawiewu. Powninien on mieć z tyłu taki aluminiowy bloczek. Zostaje tylko podłączenie w aucie zgodnie z kablami. I masz gotowy regulator nawiewu
Jest to zdjęcie opornicy regulatora nawiewu, wymieniłem te dwa tranzystory co widać na bdx66c i regulator tylko raz zadziałał prawidłowo. http://obrazki.elektroda.net/38_12643450...
Potrzebny 2 torowy przekaźnik. Najbezpieczniej bo nie wiadomo czym i jak steruje oryginał i ten moduł. Ciekawe jak uruchomisz klapy.
Za schowkiem nad nogami pasażera czarna płytka plastikowa przykręcana 2 śrubami (strzałki na zdjęciu) od góry wentylatora. Oporności: 1 opornik 0,5 Ohm, 2-gi 1Ohm, 3-ci 0,5 Ohm. Wykorzystać drut oporowy z prodiża lub suszarki. http://obrazki.elektroda.net/97_12283204...
Witam Peugeot 307 2002r. klima ręczna, nwiew nie działa na żadnej prędkości 1-4. Problem z nawiewem, przeczytałem chyba wszystko co jest na elektrodzie na ten temat, ale dalej nie wiem. Bezpiecznik F18 40A ok napięcie na nim jest, wentylator sprawdzony ok, pokrętło/regulator nawiewu sprawdzony, rezystor nawiewu wyjąłem, sprawdzony ok. Kompletny brak...
na 99% uszkodzona jest opornica regulatora nawiewu a dokładniej przebita dioda zabezpieczająca
Klamki (hands free), kostka pod fotelem kierowcy, hamulec ręczny, plastiki w podnośnikach szyb, regulator nawiewu, jeśli masz diesla to jakaś turbinka się trafi, koło dwumasowe, jeśli benzynę to fazator i cewki, no...... To chyba wsio :D
Pod regulatorami nawiewu jest tam zaślepka na całej szerokości konsoli środkowej powinien tam być znaczek dignostyczny.
Witam, gdzie znajduje się regulator silnika nawiewu kabiny, działa tylko na maksymalnej prędkości. Jak jest jego budowa czy to rezystory czy elektronika. Dziękuje i pozdrawiam.
Kolego przy nawiewie masz regulator nawiewu który steruje biegami nawiewu to do niego o ile się nie myle dochodzą do niego 3 przewody i napewno jest on przepalony wystarczy go wymienić
A jeszcze jedno. Nie działa regulator nawiewu tzn. działa ale tylko na najwyższych obrotach. Co może być przyczyną lub co wymienić. Oraz ostatnio zepsuły mi się wycieraczki tzn działają tylko na najszybszych.
w regulatorze nawiewu siedzi cos takiego FW26025A1__ST , ( obudowa taka jak 2N3055 ) , co to za cholerstwo i gdzie można coś takiego kupić ? może ktoś miał podobny problem ? oj , raczej na pewno :-) , bo to przecież francuz a w nich lecą regulatorki elektroniczne :-(
Ma regulator obrotów nawiewu? Rezystor?
Jak zasilania nie będzie to: -To podłącz żarówkę jednym przewodem do plus 12V np na akumulatorze a drugi kabel w jedną z końcówek wtyczki wentylatora włącz zapłon i reguluj nawiew, potem przełóż kabel żarówki w drugą końcówke wtyczki wentylatora i reguluj. Jeżeli żarówka w którejś z tych opcji będzie świecić ze zmiennym natężeniem to sam regulator masz...
Jaka może być przyczyna? A sam wentylator, regulator nawiewu działa, kręci się, reaguje na przycisk, przyciski "wolniej, szybciej" Jeśli nie ma takowej reakcji, a Po jakims czasie kratki robią się zimne przy włączonej klimatyzacji ale powietrze praktycznie nie leci To prawdopodobnie wina leży po stronie samego wentylatora nawiewu. A propos? Poza samą...
A gdzie są te rezystory ?! mam podobnego Forda mondeo (kombi). rozebrałem deskę tą z regulatorami nawiewu ale tam ich nie ma, na wentylatorze też ich brak ? U mnie na 4 taeż wyłącza się klima. pozdrawiam
To potencjometry dużej mocy (czyli elementy sterowane płynnie), a nawiewy są sterowanie sposób krokowy (0-1-2-3-4), tak więc sterowanie nawiewami to to raczej nie jest. Obstawiał bym bardziej sterowanie temperaturą jeśli to jest w ogóle od websto.
A pracuje na najwyższym biegu? Sprawdź bezpiecznik termiczny na rezystorze dmuchawy, oraz podstaw regulator nawiewu. (to pokrętło regulujące moc)
W polonezach były stosowane regulatory nawiewu z płynną regulacją. Zwało się to hybryd H-166. Popytaj się na autozłomach, może będą mieli takie cacko :)
immo fabryczny ,, dioda miga między przełącznikami nad regulatorami nawiewu. klient mówił że nie kręcił coraz częściej aż dzisiaj padł całkiem. czy w kluczu jest transponder? klucz z małą pękatą obudową. jak i co zmostkować? napięcie na vrozrusznik ze stacyjki wychodzi.
raczej musisz szukać panelu sterowania nawiewem. Bzdura. Wtych autach padają głównie właśnie regulatory. W tym modelu były chyba dwa rodzaje tych regulatorów. Różniły się zastosowanymi tranzystorami. Zreszta jest masa informacji, jak wpisac g oogle "citroen xsara regulator nawiewu", bo to jeden z dyżurnych problemów tego auta.
Słaby styk ??? Ale mowisz o nowej kostce i regulatorze nawiewu ?? Czy bardziej gdzies tam głebiej silnika i nawiewu ?? Dodano po 1 Nikt wiecej nie pomoze??
Napięcie akumulatora jest zawsze na silniku dmuchawy (+ akcesoria). Silnik jest sterowany masą z regulatora nawiewów. Radziłbym odłączyć przewody od silnika dmuchawy i sprawdzić Przejście (rezystancję) silnika. Może szczotki?? Pozdro
Regulator silnika nawiewu padł, do naprawy lub wymiany.
Kolega ma problem: Renault 19, 1995r. Nie działa nawiew powietrza, ale jak włączę klimatyzację na max to wtedy dmucha. Gdy przekręcam regulator nawiewu powietrza to nic się nie dzieje. Co to może być? Znajomy mu mówił, że to jakaś płytka się przepaliła. Czy możecie coś poradzić?
Witam. Może ktoś wie, jak wymienić żarówki podświetlenia regulatorów nawiewu w Renault Modus 2005 1.5 dCi . Jakieś wskazówki z doświadczenia , np. gdzie są zaczepy, które należy podważyć, lub na co zwrócić uwagę przy demontażu, jakiego typu żarówki się tam stosuje , Proszę o porady. Pozdrawiam .
jakie wskazania powinienem mieć na pinach opornic mierząc sobie miernikiem opór To nie są opornice, tylko elektroniczne regulatory obrotów, miernikiem niewiele sprawdzisz. Najprościej to weź żarówkę 21W, przylutuj do niej przewody i podłączaj do wyjść regulatorów, podczas regulacji nawiewu w kabinie jej jasność powinna się zmieniać
LM 317 nie wytrzyma że wzgledu na za mały prąd.Rozwiązaniem jest:Regulator PWM lub rezystor około 2 om i przełacznik 2 biegunowy-tak jak jest w 126BIS.Albo regulator nawiewu z Poloneza od '93
Witam temat był wałkowany nie raz , chciałbym sprecyzować : 1) auto ma klimatronic , 2) do regulatora obrotów tzw. "jeżyk" dochodzi kostka z 4 kablami - dwa grube i dwa cienkie .Na grubych jest bez przerwy napięcie 12v ( nawet po wyciągnięciu kluczyka ) CZY TAK POWINNO BYĆ ?, na cienkich napięcie zmienia się od 0 do 5,2v zależy od położenia regulatora...
Hej! Takie jedno pytanko: czy to norma w cienkim, że przy włączonej stacyjce , ale przy włączonym silniku, i przy wyłączonych! światłach podświetlanie śa wszystkie wyłączniki? Zegary i regulatory nawiewu nie są wtedy podświetlane... tak ma być?Kurcze nie mam schematu :-(
zgasły. zarówno pozycyjne jak i mijania. reszta wszystko działa. Zacząłem rozbierać auto i szukać uszkodzenia:-)). Jak coś ruszyłem przy załączniku świateł, nagle światła naprawiły się. Jak wymontować ten załącznik świateł? wystarczy podważyć śrubokrętem czy trzeba rozkręcić deskę? I drugi temat. zgasły mi lampki przy regulatorach nawiewu. Jak tam się...
Nie działa ogrzewanie, czy nie pracuje dmuchawa? Jeżeli panel to przyciski i jeden "kręciołek", to jest to klima automatyczna. Sterownik wentylatora dmuchawy jest pod silnikiem wentylatora (tzw. "jeż") Trzeba rozebrać podszybie, wyjąć mechanizm wycieraczki, a następnie rozebrać obudowę silnika dmuchawy, wyjąć silnik i potem wyjąć regulator.
Witam . Sprawdziłem . Wentylator dobry i nie ma żadnych tranzystorów . Wentylator oryginalny peugeot . Taki jak ten http://allegro.pl/peugeot-307-lift-wenty... Nie wiem ale może gdzieś pod kokpitem jest ten regulator nawiewu czy opornik , rezystor . Szukam dalej . Poki co żaden mechanik w moim mieście się tego...
w Beta V może nie być przewodu do sterowania anteną automatyczną , zasilanie wzmacniacza antenowego idzie po kablu antenowym podświetlenie możesz wziąść z licznika ,wyłącznika świateł i jeżeli jest to z podświetlenia zapalniczki lub regulatorów nawiewu pozd.
przedewszystkim sprawdź cięgna od regulatora kierunku nawiewu do nagrzewnicy
Witam, czy mógłby mi ktoś pomóc w lokalizacji regulatora nawiewu (rezystor podobno). Działą mi tylko położenie 4, pozostałe słysze jak przekaźniki załączają ale wentylator nie działa. Pod maską zdjąłem już obudowe (wyciszenie) do silnika dmuchawy idą tylko 2 kable (+ oraz -) więc raczej w środku dalej nic nie znajde. :( Idąć po wiązce od silnika dmuchawy...
Witam ,jak rozebrać przedni panel od regulatorów nawiewu ciepłego powietrza, aby wymienić żarówki od podswietlenia, obie się spaliły ,wyciągnołem popielniczke znalazłem 3 wkręty i dalej nie wiem jak to rozebrać aby nie uszkodzić czegoś (pewnie jakeś zatrzaski, ale gdzie).Proszę o rady bo już nie mam pomysłów, a panowie z serwisu ceną mnie załamali 8O...
Witam problem nietypowy Scenic bęzyna 1,6 v16 2000r lift nadmuch działa ale na nogi pasażera leci tylko zimne powietrze pozostałe nadmuchy ok. Regulator nawiewu ok czyli przełącza pomiędzy poszczególnymi nawiewami .Dodam iż nie mjałem do tej pory doczynienia z renówkami więc niewiele na ich temat wiem.
Witam; problem polega na tym, że nie działa nawiew świeżego powietrza z przodu. Błąd w klimatroniku wskazuje na uszkodzenie regulatora dmuchawy. Niestety po wymianie na inny dalej to samo. Zasilanie 3V, masa dochodzące do regulatora sprawdzone. Moje pytanie brzmi, czy na przewodzie czerwono żółtym, ma być stały plus, a regulacja odbywa się masą przez...
nawiew regulator regulator nawiew renault regulator nawiew dmuchawa
podłączyć termostat zamrażarka tranzystor bc337 urwany kabel cewki
esp8266 zegar schemat podłączenia różnicówki
Moment dokręcania panewek korbowych i wału OM648 3.2 CDI Modyfikacja licznika 74193 do zliczania wahadłowego 0-15