Grala opisał Ci książkowo co i jak. masz na 99% usterkę "opornicy" czyli zwarty główny tranzystor. Układ jest taki - od plusa po zapłonie do silnika wentylatora, z silnika wentylatora do modułu PWM (opornica), z modułu do masy. To był oczywiście opis kabli prądowych. Sterujące lub sterujący z modułu PWM do panela sterowania. Usterkę którą opisujesz...
nikt ci tego nie zagwarantuje ale jeśli wszystkie bezpieczniki są sprawne jest duża szansa że są uszkodzone
Jak nie ma śladów we wtyczce, a raz działa raz nie, to pewnie kończą się szczotki w wentylatorze. Jak stanie jeszcze raz, stuknij go czymś parę razy, czy ruszy.
Opornica do wymiany, uszkodzony ten element ceramiczny i przekaźnik.
Jeśli chodzi o opornik to jeśli jest spalony to na 1 na 4 biegu działa tak samo na Max, powinno być od 1 do 4 coraz szybsze obroty. Sterowanie obiegiem zam/otw jest raczej na lince wiec może tylko spadła chyba że jest klimatronik to wtedy sterowanie odbywa się przez panel i moduły
Sprawdź linkę która wychodzi z pokrętła od regulacji dystrybucji powietrza (w środkowej konsoli, wykręcasz śruby które znajdziesz po wyciągnięciu popielniczki i lekko ciągniesz panel wentylacji. Tam będą wchodzić dwie linki, jedna do ustawiania ciepłego powietrza, druga właśnie do regulacji, którędy ten nawiew ma być.
Te uderzenie to przeskakujące klapki nawiewu, trzeba namierzyć która hałasuje i ją wymienić.
Filtr jest pod plastikowym podszybiem z prawej strony.
pojawi się napięcie na czerwonym to zadziała pewnie ,schemat i szukać.
Opornica dmuchawy.
zabacz bezpieczniki :)
w sceniku jest po stronie schowka, trochę plastików trza porozbierać, uszkodzony microtemp. Nie wiem o jakim bezpieczniku pisze Witek
jezeli masz klime musisz zdjąć górnom częśc deski,tam znajdziesz 2 kable czerwony i czarny a one doprowadzą cie do regulatora, najczęsciej siada opornik który jest na zewnątrzregulatora.sam to przerabiałem u ubiegłom zime
Przypuszczam że sam wentylator jest do wymiany.
sprawdz kolego bezpieczniki tam powinny być dwa obwody a 5 działa tylko poza opornicą i przez przekażnik
Też mi coś takiego zajęło kiedyś trochę mojego cennego czasu :wink: Już miałem pisać czy czasem nie ma błędu ale przeczytałem jeszcze raz pierwszy post i jest . :idea: Sam sobie podałeś rozwiązanie w pierwszym poście :D Jakby jakiś warunek niespełniony, ale .... jaki ? CLIP - brak błędów (no, jest z silniczka recyrkulacji) Panele mam już trzy A silniczka...
Zobacz jakie są błędy w panelu. Zleć diagnozę testerem CLIP
No i rzeczywiście kolega miał racę. Własnie na tym przewodzie nie było napięcia. Ale żeby następni z tymi problemami a szukający rozwiązań mieli łatwiej niż ja, napiszę, że: Najpierw trzeba skrzynkę bezpieczników wyciągnąć spod deski: http://obrazki.elektroda.net/78_12376545... następnie wyjąć wtyczkę: http://obrazki.elektroda.net/99_12376531...
Mam identyczny samochód i podobny problem. Wentylator pracuje tylko na " 4 " zaś w pozycjach 1 - 2 - 3 nie włancza się. Czy to jest sprawa bezpiecznika. Będę wdzięczny za podpowiedz.
W bagażniku jest taki ukryty przełącznik, wajchę ruszasz i jest OK Lub oddajesz do naprawy do polecanego u siebie warsztatu i cieszysz się nawiewem....
Faktycznie trudna sprawa z tym wyjęciem silniczka klapki. Łatwiej odłączyć zasilanie (może komuś się przyda) http://obrazki.elektroda.net/72_12220232... http://obrazki.elektroda.net/88_12220227... Po odłączeniu wszystko działa (prawie wszystko- nie zamyka się klapka cyrkulacji wewnętrznej)
Sprawdź po kolei gdzie wcina Ci 12V Sprawdź czy silnik działa w ogóle Dokąd idzie masa czy jest przejście na przewodach i kostkach. W tych lagunach woda w złączkach to zmora. Z opisu nie masz zasilania. I tego bym się czepił. Miernikiem po kolei przesledzić całą linię 12V czy dochodzi do sterownika a potem czy idzie do silnika. Podejżewam przegnity...
Przecież prościej już nie można. :D Masz opisane większość warunków, jakie powinny być spełnione, aby system włączył kompresor. :D Opisane wszystkie numery stanów i parametrów. Nic nie musisz szukać. Włączasz CLIP, wchodzisz w odczyt stanów i parametrów w UCH, odpalasz silnik, włączasz nawiew np. na 2, wciskasz guzik klimatyzacji i patrzysz czy wszystkie...
Jak się już dostałeś do "rezystora" to trzeba było mieć drugi i go podmienić. To najczęściej psujący się element w układzie dmuchawy. Kiedyś był to faktycznie rezystor z odczepami, teraz to moduł elektroniczny z tranzystorem mocy regulujący obroty, nie do zmierzenia "probówką". Wymieniałem go w scenicu żony, dużo roboty i składając trzeba uważać by...
Przy rozruchu napięcie spada pobieżnej 10V To jest akceptowalne. Bez podglądu parametru stanu naładowania akumulatora zachowanie alternatora jest dla mnie jak najbardziej prawidłowe. Odpal silnik z zapiętym miernikiem , włącz nawiew i zostaw tak na 5-10 minut . Zobacz czy nie podniesie napięcia .
Upalone/przegrzane złącze na sterowniku dmuchawy, dostęp prze.........ny. Szukaj złącza z 4ema grubymi kablami i jednym cienkim
Odswieżę temat.. Ja równiez potrzebowałbym tego schematu.. Bo mam problem jak podłączyć do tego panelu webasto (tj sygnał z webasto do włączenia dmuchawy) tak aby działało na ustawionej wcześniej w climatronicku prędkosci.. Czy ma ktoś możliwość podesłać mi screen z VISU? (scenic 1, rocznik 2002 z klima jak wyzej).
Sprawa jest prosta. Decha do pola. Przestawianie nawiewu na inne pozycje ( nogi, twarz ...) działa prawidłowo ? Dostęp do silniczków jest od strony pedałów i od strony schowka . Do silniczka rozdziału powietrza dostęp jest chyba od strony pedałów.
Problem rozwiązany. Nie było masy na czarnym kablu, który bezpośrednio wchodzi do opornicy dmuchawy.
wymieniłem panel sterujacy i nic,rezystor dobry nie działa nawiew renault scenic A wentylator sprawny? Sprawdzony? Nawymieniane części bez sprawdzenia podstawowego elementu? Pytam jeszcze raz, czy wentylator jest sprawny, ten od nawiewu.
juz wszystko działa okazało sie ze wypaliła sie wtyczka do silnika nawiewu
Od kiedy pamiętam to zakładam Valeo produkowane w Chinach i nigdy nie miałem żadnego problemu . :D
witam mam identyczny problem z megane'ka. mianowicie panel od nawiewu jest sprawny, silnik i bezpieczniki rowniez. Wiecie w ktorym dokladnie miejscu jest ten tranzystor o ktorym pisaliscie?
Daj później znać, co nie hulało:) Powodzenia.
witam mam renault megane 96r 1.6 benzyna siadlo mi ogrzewanie nie mam zimnego ani cieplego powietrza nic nie leci nie mam pojencia co moglo sie stac za odpowiedz dzienkuje
Na dole jest jeszcze coś napisane. Podpowiem-to jest V-MOS i możesz go zastąpić innym, łatwym do zdobycia tranzystorem w obudowie TO-247 Dostałeś już wyśmienitą podpowiedź, ja takowej nie miałem, gdy ten regulator naprawiałem.
Witam!! Mam problem a mianowicie kiedy załączam nawiew w samochodzie nie ma znaczenia czy na nogi, czy na głowę, czy ciepły czy zimny. Po prostu kiedy przekręcam pokrętło mocy nawiewu 1,2,3 nie działa tylko 4. Co może być przyczyną.
Masz na czerwonym kablu przy rezystorze dmuchawy prąd po odpaleniu silnika?
I tutaj potrzebujesz kontrolki i samozaparcia. Czy Megane czy Scenic, jedno i to samo.
To się sprawdza czy jest zasilanie na silnik dmuchawy wymieniaczu części. Poza tym dmuchawa tam nie ruszy tez z innego powodu, patrz: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Może być też taka przyczyna, że panel z pewnego powodu zablokował sterowaniem wentylatorem (np brak informacji zwrotnej z zespołu motowentylatora), łatwo to wszystko...
Kol. Błażej podał Ci link...
Wyciąg schowek i zobacz.
NIE AKTUALNE DO USUNIĘCIA POST
Witam kupiłem renault laguna 2 ale siadl mi nawiew z zimnym powietrzem tzn. Wieje ciepłym A zimnym nie chce
Witam Nie działa nawiew w Lagunie 3 z klimatronikiem. Dmuchawa po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora działa. Gdy odłączę kostkę od wentylatora, to co wychodzi z opornika to na multimetrze pokazuje napięcie od 1 V na wyłączonym nadmuchu i tak wzrasta wraz ze zmianą prędkości na panelu do 12 V na maksymalnym poziomie. Czyli jakby prąd dochodzi i...
Czy nie mając nic wspólnego z naprawą samochodów będę w stanie na podstawie filmu z Youtube sama wymienić opornicę? Jeżeli tak, to który sposób wybrać, od strony kierownicy, czy że ściąganie schowka? Oglądając filmy, wydaje mi się, że łatwiejszy bęďzie dostęp do opornicę jest od strony schowka. Proszę o podpowiedź.
Witam , posiadam renault clio 2 z 1999r. 1.4 silnik benzyna. Mam problem związany z nawiewem. Gdy włączam nawiew na max to tak jakbym go w ogóle nie włączył. Myślałem , że to przez filtr powietrza.Faktycznie był już w kiepskim stanie. Niestety po wymianie nic nie pomogło dalej to samo. Z góry dziękuje za wyrozumiałe odpowiedzi.
Wymieniałem na nowy i żadnej różnicy nie ma.
Dziękuję wszystkim za pomoc i podpowiedź. W tygodniu wyciągnę ten regulator obrotów (Valeo). Wiem gdzie się znajduje (prawa str. kokpitu w pobliżu poduszki powietrznej). Sprawdzę ten tranzystor i postaram się go zamówić, choć przyznam się, że nie wiem za bardzo gdzie go najlepiej szukać? Nie wiem też dlaczego Pan Elektrit na dzień dobry tak mnie pojechał?...
Problem z nawiewem został rozwiązany. Wystarczyło wymienić filtry:) Dzięki i pozdrawiam
renault nawiew naprawa nawiew renault renault master nawiew
wsparcia toshiba ducato zabezpieczenia odpowietrzenie paliwa
zasilanie awaryjne pieca szlifierka jotes
Lepsze alternatywy dla termostatu TH-001 Kranik na radiu: znaczenie i zastosowanie