Witam, W tych starych autach, przewod zasilania wentylatora nie byl zabezpieczony. Idzie on bezposrednio ze stacyjki, ale przez wezel przewodow polaczonych razem w wiazce. Moze tam jest problem. F21 zasila panel sterowania. Pozdrawiam, Georges
Do sprawdzenia rezystor opornik dmuchawy, nawiewu.
Niedawno kolego przerabiałem ten temat w Peugocie 307,najprawdopodobniej przegrzane są końcówki przewodów w kostce podłączonej do opornika regulacji obrotów silnika nawiewu,najprędzej dostać się do tego opornika to wymontuj schowek od strony pasażera,a następnie plastikową rurę którą wentylator ssie powietrze do kabiny, musisz przez kanał ssący włożyć...
Niestety musisz wymontować zespół tablicy rozdzielczej....
Wypalona wtyczka od regulatora.
Właśnie 64 jest od wentylatora nawiewu, myślałem że chodzi o wentylatory chłodnicy.P
Ach, ta C6. Posprawdzaj wszystkie połączenia elektryczne wraz z diagnostyką nawiewów
Klimatyzacja automatyczna czy manualna? Masz do automatycznej do 2001 i od 2001 bo nie podałeś miesiąca wiec nie wiem. I do manuala też mam schemat.
Prawdopodobnie zerwała się linka bądź mechanizm od regulacji
Dobry dostęp, wymontuj schowek, zobaczysz taką luśnię, odczepiasz zabezpieczenie (i chyba jeszcze trzeba odkręcić jedną śrubę na torxa, nie pamiętam), obracasz tą luśnią i wychodzi. Ale tam problem nie zazwyczaj nie jest w wiatraku, raz tylko wyciągałem go bo pękł filtr i wiatrak się tłukł. Jak nie pracuje to wada jest w innym miejscu.
przede wszystkim rozkręć jeszcze raz i sprawdź żarówki, przeważnie jak się przepalają to obie na raz, musisz zdjąć z nich taką gumkę niebieską i przełożyć na nowe żarówki 1,2W lub od razu kupić niebieskie 1,2W wtedy nie będziesz się bawił z tymi gumkami bo czasem są już od ciepła nie do odklejenia ze starej żarówki.
Co się blokuje, pokrętło? Pisz jaśniej! W W190 nie ma pokrętła do regulacji prędkości wentylatora, jest przełącznik suwakowy. Skoro nie chce się przełączać, to widocznie wytopił się plastyk pod stykami albo rozleciały się zestyki i blokują- wymiana, naprawiać nie ma sensu. Demontaż dość kłopotliwy, trzeba rozebrać całą konsolę środkową. Zaczyna się...
Gratuluję wytrwałości przy sprawdzaniu po omacku. Ze schematem będzie o wiele wygodniej. Życzę powodzenia w dalszych pomiarach i poszukiwaniu diody.
Kondziu wie lepiej,zasilający czy sterujący jeden c..
To powinno pomóc [/img][url=https://forum.fordclubpolska....
Ten temat przerabiałem trzy razy w opelku i stosowałem te drugie MJ11.....wszystko działa poprawnie i są mocniejesze BDX66C 100V 16A 150W MJ11015G 120V 30A 200W Masz kolego materiał tak jak ci podałem wiec działąj sobie w temacie,pozdr.
Odradzam te operację dla osób nie obeznanych z mechaniką bo wyciągając tę dmuchawę łatwo ją uszkodzić i narobić nieszczęścia. Ze względu na trudny dostęp mogą być problemy z ponownym montażem we właściwym położeniu a dodatkowo podczas zwalniania kolumny kierownicy można uszkodzić spiralę poduszki. Lepiej dac to do roboty fachowcom a swoje umiejętności...
Schematy magnum dxi.
Nie są zamienne. Ale na chwilę możesz podmienić i zobaczyć, czy wentylator ruszy. Ja bym stawiał na uszkodzony bsm. Często padają.
Schemat w załącznikach. Czerwony przewód na pinie 3 regulatora jest podłączony pod stałe zasilanie. Udało mi się w końcu uruchomić laptopa z TIS-em wiec jak czegoś jeszcze potrzebujesz to pytaj.
Ja myśle że szczotki się kończą
Najprościej -moc = prąd x napięcie (P=U x I).Zmierzyć prąd pobierany przez silnik.
[quote="sigi"]Szukaj w okolicy silniczka. to racja, a dokładnie jest wpuszczony na kanale powietrza od wentylatora, na 99% padł termik zabezpieczający, który jest podobny do diody prostowniczej, albo wymienisz całą opornice za kilkadziesiąt pln, albo go poprostu zewrzesz i też będzie ok.
Silnik angielski ma łopatki odwrotnie ,nic nie zrobisz silnik do wymiany.
Zakładam że bezpieczniki sprawdziłeś.Jeśli dalej nie działa to poszukaj złącza pod konsolą po stronie pasażera .Rozpoznasz je po dwóch grubszych przewodach.Najczęsciej przepala się samo złącze.Jeśli jest ono w porządku, to masz uszkodzenie w module regulacyjnym -pozdrawiam
Nie działa ogrzewanie, czy nie pracuje dmuchawa? Jeżeli panel to przyciski i jeden "kręciołek", to jest to klima automatyczna. Sterownik wentylatora dmuchawy jest pod silnikiem wentylatora (tzw. "jeż") Trzeba rozebrać podszybie, wyjąć mechanizm wycieraczki, a następnie rozebrać obudowę silnika dmuchawy, wyjąć silnik i potem wyjąć regulator.
Najprostszy miernik i można pomierzyć samemu . Ale volty to do czego? , przecież wiadomo że on jest w tym aucie zasilany 12v.
Sprawdż czy dochodzi + podczas pracy ogrzewania do IPCU jesli nie to masz przekaźnik po drodze i bezpiecznik F3. A jesli dochodzi + i jest - a nie działa to zostaje IPCU.
tak są w nawiewie za wentylatorem.
Manual czy klimatronik, jak klimatronik to jeż do sprawdzenia, i przekaźnik zasilający w obu przypadkach.
Myślałem jeszcze o szczotkach i tu moje pomysły się kończą Prawidłowa diagnoza.
a włącznik od AC nie załącza Tobie nawiewu?
Inny nowszy jest nie właściwy. Inny nowszy jest właściwy ale używany i zepsuty. Po włożeniu nowego zepsuło się zabezpieczenie termiczne rezystora. Jeśli jest dobry dostęp to wyjmij dmuchawę i sprawdź ręką jak się obraca i czy się nie przycina.
Miałem ten sam problem najprawdopodobniej masz przepalony lub przepalone kable zasilający lub/i masa - poprowadź nowe kable. Zasilający z kasety z bezpieczników uwzględniając stycznik pod schowkiem koło pasażera i masowy i powinno hulać
Nie mam akurat 306 z takim samym wentylatorem pod ręką, więc bym podał co i jak. Stoi pod domem :P Jak dobrze pamiętam 2 grube przewody, powinny być zasilające. Sygnał PWM będzie wychodził z przełącznika wentylatora. On też może się uszkodzić, ale są to rzadkie usterki.
Sprawdź czy pozostały jakieś ślady na łopatkach które mogłyby sugierować ,że w tych miejscach były przeciwwagi.
Jak zmieniasz temperaturę to powinno otworzyć klapę nadmuchu.
Ok 10A 24v. Najlepiej zrobić ze softstartem żeby nie było udeżenia prądowego po włączeniu stacyjki.
skoro nie dziala na zadnym biegu to albo walniety jest sam silnik, albo okablowanie (mam nadzieje ze bezpieczniki sprawdziłeś?)
W programie pokazuje że potrzeba 6 min.
Fragment z sam naprawiam corsa - tigra, zapewne masz tak samo http://obrazki.elektroda.pl/1110228600_1...
Na 6 Pinie nie ma nigdy stałego DC 24V tylko PWM - więcej -> http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
jedź na szrot albo napraw stary jak wyciągniesz go z dmuchawy będziesz widział małe srebrne coś z dwoma nogami-połącz te nogi i zobacz czy zadziała
rusz czymś wentylator
4 - plus 3 masa 1, 2 - sterowanie z panelu klimatyzacji Bez podania sterowania wiatrak nie zadziała. Czym jest realizowane sterowanie? Nie mam pojęcia, nie wiem też jaki jest tam poziom napięć.
Daj spokój z takim źródłem, szkoda pieniędzy. Kup w pierwszej lepszej hurtowni/sklepie trafo toroidalne do halogenów 12V, moc trafa 100VA (woltoamperów)- nie kosztuje wiele a mocy spokojnie starczy, tylko że dość kłopotliwe jest zrobienie odczepu dla niższego napięcia na wtórnym, choć możliwe. Przykładowy egzemplarz: http://www.nowyelektronik.pl/searchsklep...
Jeżeli silnik nawiewu jest sprawny a po prostu nie dochodzi zasilanie to łatwo można taka usterkę naprawić. Wystarczy pociągnąć przez bezpiecznik zasilanie bezpośrednio do przewodu doprowadzającego prąd, do panelu nawiewu. Tu masz opisane http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic79...
Witam Do wymiany opornica wentylatora. Dostaniesz się do niej po demontażu obudowy wentylatora.
To nie dioda tylko termik, wymień termik i dokładnie przeczyść złącza na opornicy(ten radiator to opornica dmuchawy) i dmuchawie.
Zasilanie na jeden styk przekażnika-spróbuj na f26 ,powinno wystarczyć. Osobiście mam webasto chociaż poluję na eberka-wiadomo mercedes wśród ogrzewań.
Jeżeli wentylator pracuję a jego pisk zmienia się z prędkościa obrotową to nie jest wina sterowania. Na dworze jest wilgotno i są minusowe temperatury takie zjawisko negatywnie wpływa na urządzenia elektrycznie i samą elektronikę. Wraz ze spadek temperatury i wzrostem wilgotności na urządzeniu typu wentylator(silnik)powstają większe opory w momencie...
Opornica dmuchawy.
Jaka kupa roboty w uno.
Wentylator jest jeden, tam masz klapę.
Proszę o pomoc. Peugeot 407, nie działają klapki nawiewu, wentylator działa, lecz z żadnej klapki nic w całym aucie.
Na 99 % uszkodzony opór dmuchawy
To zły pomysł. Zimą przemarzanie, utrata ciepła, zamarzające skropliny pary, brudzenie elewacji. Jeśli już to wentylator z odzyskiem ciepła. No ale tu pojawia się spory koszt. Sama rura - komin jak to nazywasz nie zapewni ciągu z łazienki na zewnątrz. Musi być wymuszony. Wentylator jako sam spowoduje powstawanie podciśnienia w łazience więc potrzebny...
A co sprawdziłeś? Na początek proponuje bezpiecznik pod kierownicą SC7 . Potem zasilanie i masę przy panelu i CAN. Poradzisz sobie?
Nie, tą na marchewkę. A jaką inną niż bezpiecznikowa?
Od strony kierowcy masz BSI i bezpieczniki..... Sprawdź czy dochodzi napięcie do tego sterownika (rezystor/opornik) te dwa najgrubsze kable kostka 6pin... Mam rozumieć, że to i to jest to samo tylko zależy czy z klimą czy bez? To nie jest to samo, jest jedno albo drugie i jest zależne czy klima manualna czy bez lub czy klimatronik Pierwszy sterownik...
Jakbyś miał inna wersje chłodzenia to byś nie musiał tyle termopadów stosować albo nawet wcale. No ale tutaj nie ma nawiewu przez wentylatory na PCB tylko trzeba się bawić w termopadowanie.
Ten potencjometr (nazwa rezystora nastawnego) znajduję się tam gdzie masz pokrętło do regulacji jasności podświetlenia, tylko że trzeba ten panel zdemontować. Instrukcja demontażu jest w necie - wpisz wymiana włącznika świateł Ibiza III. Rezystor nawiewu znajdziesz pod schowkiem pasażera w bliskiej okolicy wentylatora nawiewu. W zależności od sterowania...
Najlepiej byloby miec schemat jak i z kad dochodzi zasilanie na te wentylatory i przez jaki przekaznik przeszukalem neta i nic nie znalazlem niestety na ten temat. Jeśli nie dochodzi plus po zapłonie i sprawdziłeś obydwa bezpieczniki to sprawdź przekaźnik w skrzynce bezpieczników pod maską. Jeśli jest tam 9 gniazd na przekaźniki to powinien być to...
To jest własnie ten opornik Sprawdz omomierzem przejścia na stykach tego opornika
zalezy gdzie masz radiatory i czy one są w obudowie czy na zewnątrz. Jeśli to wszystko siedzi w środku to lepszy wyciąg bo nie dobrze było by tłoczyć ciepłe powietrze jeszcze raz do budy. Ale jeśli radiatory są na zewnątrz i nie maja połączenia bezpośredniego z budą to mozna je dać tak żeby na nie wiały.
padła opornica która znajdóje się pod silnikiem nawiewu
Pacjent to mój wół roboczy Renault Kangoo 2002. Wymieniłem wentylator nawiewu i mam problem z tym, że wieje jak szalone, ale nie na szybę. Każda inna opcja działa bez problemu. Po przełączeniu na szybę z kratek na boczne szyby dmucha powietrzem, ale na przednią już nie? Co może być powodem i jak to naprawić? P.S. Czy wcześniej był ten problem, nie wiem,...
Jeśli moduł jest rozbieralny, to pokaż co jest w środku.
Zapewne będzie uszkodzony zębnik wirnika brak napędu, wtedy tez będzie wyjaśniona przyczyna za wysokich obrotów spowodowana brakiem obciążenia. Albo porostu jest suchy ale wtedy i tak czuć ze jest jakiś udar bo trzęsie tym młotkiem. Wystarczy odkręcić 6 dłuższych śrub imbusowych i 4 krótkie imbusowe w rękojeści i masz młotek rozebrany i wszystko na...
Witam, mam problem z ogrzewaniem, otóż nie chce działać. W chwili ustawienia klimatronik a na zimn ą temperatur ę wentylator chodzi i powietrze leci, aczkolwiek w przypadku wyższych temperatur powietrze w ogóle nie leci a wentylator chodzi. Działa jedynie kurtyna powietrzna na szyb ę , czy może być coś z nagrzewnic ą ?
Kolejny taki sam post Nawiew nawiew wentylator jeż regulacja nawiewu GOOGLE!!! Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Podłącz żarówkę jeden koniec do masy a drugi do wejść rezystora.Włączaj biegi i przekładaj kabelek.Jak świeci na wszystkich masz problem z rezystorem.Jak nie to kable,przełącznik,lub wypalone złącza.Prąd który dochodzi do przełącznika też sprawdź żarówką(min.21W) nie miernikiem.
Witam Co do wymiany węża to ja nie iwdze problemu układ sam sie odpowietrza tzn nie sam musisz mu w tym pomódz ale to jest banalnebo poprostu po założeniu nowego uzupełniasz olej zapalasz silnik i przekrecasz kierownicą do końca w lewo aż zacznie wspomaganie lekko piszczeć następnie w prawo do końca i ma być gotowe. Pozdrawiam
Dwa różowe w ciemne ciapki,wystające za wentylatorem nawiewu koło AC... Pozdrawiam.
Potrzebuję dokładnie zrobić nawiew na google przez te dwa wentylatorki Nawiew na google. :D :lol: Do Mountain View za daleko, więc proponuję rozwiązanie zastępcze: postaw wentylatory przed monitorem, otwórz w przeglądarce google.com i włączaj. Przepraszam, musiałem :). Chodzi jak o rozumiem o gogle. Podłącz po prostu biegun ujemny baterii (umieszczonej...
https://obrazki.elektroda.pl/2953819300_... F7 30A
Witam.Ja mam Punto I 75 SX. Wentylator nawiewu wykręcam bez problemu wkrętakiem krzyżowym po stronie pasażera - mażesz wtedy sprawdzić silnik i zasilanie. Czy w czasie powrotu nie czuć było nawiewu powietrza? U mnie przy wyłączonym wentylatorze w czasie jazdy czuję ruch powietrza. Sama nagrzewnica może nie oddawać ciepła jeśli jest za niski poziom płynu...
Zdecydowałem się odwiedzić mechanika przy okazji innej usterki poprosiłem o sprawdzenie przyczyny wyłączania się wentylatorów...odpowiedź padła "po sprawdzeniu połączeń i kabli (tu wszystko gra) napięcia właściwe przejście jest -na 98% panel sterowania klimatyzacją... wróciłem do domu i postanowiłem sprawdzić czy faktycznie problem może być w panelu...
Cześć Zauważyłem dziwną rzecz ostatnio. Czuje podmuch z nawiewów gdy jadę, nawet jak pokrętło wentylatora ustawione jest na 0. Czy to jest normalna sprawa? Golf 4 '98 benzyna 1.6. Czy może to mieć związek z niską kompresją na jednym cylindrze? Mam na to oddzielny temat już. Niby to wentylacja kabiny a nie dolot silnika ale co ja tam wiem. Pytam Was!...
Na próbę daj na kartę dodatkowy nawiew z innego wentylatora i sprawdź jak się zachowa w grze, czy temperatura znacząco wzrośnie.
Nawet bez bezpośredniego nawiewu wentylatory wymuszają ruch powietrza również w ich pobliżu.
Jeśli dobrze pamiętam w Lagunie z climatronikiem jest moduł na tranzystorach (taki miałem w scenicu II ) u mnie też nie działał nawiew, przyczyną były szczotki w wentylatorze-skończyły się.
Auto starsze od węgla, dobrze że jeszcze jest podłoga. Na podszybiu może przeciekać w kilku miejscach, np. obudowę wentylatora nawiewu, pod puszką z przekaźnikami.
Nie mogę znaleźć opisu bezpiecznika wentylatora nawiewu giulietta 1.4 benzyna Który to bezpiecznik.
Sprecyzuj proszę "brak regulacji nawiewu" Wentylator pracuje ze stałymi obrotami ?
Niestety nie mam możliwości podłączyć się pod komputer. Co udało mi się jeszcze przetestować to przy ustawieniu na chłodny nawiew wentylator pracuje normalnie nie wyłącza się.
A nie jest to tam tak urządzone, że rezystor jest umieszczony/zamontowany w strumieniu powietrza/kanale nawiewu wentylatora w celu jego chłodzenia podczas pracy? Tu był "na wierzchu" i może dlatego takie temperatury.. Dokładnie jak piszesz.
Tak układ diagnostyczny nie obejmuje pojazdu. I nie może bo nie steruje bezpośrednio wentylatora nawiewu.
Jaką masz temperaturę w pomieszczeniu ? Karta ma chłodzenie pasywne ? Daj jakiś nawiew, wentylatorek.
U mnie też pracuje na okrągło...Może taki jego urok :)
nikt ci tego nie zagwarantuje ale jeśli wszystkie bezpieczniki są sprawne jest duża szansa że są uszkodzone
Obstawiałbym przegrzewanie się "łysej" sekcji zasilania, którą to płyta chce ochronić przed spaleniem. Daj na nią jakiś nawiew (choćby wentylator zamontowany na opaskach zaciskowych tzw. trytkach) lub (jeśli posiadasz lub wiesz gdzie dostać) zamocuj radiator na tranzystory, i sprawdź czy komputer dalej się wyłącza.
Klima, czy tylko nadmuch?
To może zastosuj opornik z wentylatora (nawiewu). W niektórych autach występują jako "goły" drut oporowy - jego długością wyregulujesz sobie napięcie ładowania.
Czy filtry powietrza są czyste ? Czy anemostaty są otwarte we właściwej pozycji. Czy stan wentylatora nawiewu jest poprawny (wirnik wentylatora często silnie zabrudzony - należy oczyścić) i sprawdzić obroty wentylatora czy są właściwe. Czy wentylator odprowadzania spalin działa poprawnie. Wszystko to należy sprawdzić. Niczego nie włączać na krótko....
Witam. Wentylator od nawiewu raz działa, a raz nie. Jak wpadnę w dziurę, działa, a drugi raz nie. Gdzie szukać przyczyny? MAN TGX 440. Dziękuję (at)ElektrodaBot
Z lewej strony nad pedałem gazu. Jak w każdym Peugeocie bez ściągania całego kokpitu marnie widzę wyjęcie dmuchawy, przynajmniej spróbuj zacząć od wyjęcia kolumny kierowniczej.
Kierowca wyciągnął panel klimatyzacji odłączył kostkę a wentylator nadal działa ,to jest ciekawe. A czego dotyczy tamten błąd RET S Nie mogę nigdzie znaleźć dokładnie tego błędu
Wentylator ma wydajność. Jak sprawdzic szczelnosc kanału
wentylator nawiew wentylator nawiew wywiew wentylator nawiew wymiana
domofon bticino wybierać głosowy projekty skrzyń
electrolux ew6s406bpi skrzynia schemat
HP LaserJet P1005 niewykrywana przez Windows 11 64-bit Bezpiecznik zapalniczki Volkswagen Transporter 2009 - lokalizacja