Niedawno kolego przerabiałem ten temat w Peugocie 307,najprawdopodobniej przegrzane są końcówki przewodów w kostce podłączonej do opornika regulacji obrotów silnika nawiewu,najprędzej dostać się do tego opornika to wymontuj schowek od strony pasażera,a następnie plastikową rurę którą wentylator ssie powietrze do kabiny, musisz przez kanał ssący włożyć...
Wypalona wtyczka od regulatora.
Niestety musisz wymontować zespół tablicy rozdzielczej....
Klimatyzacja automatyczna czy manualna? Masz do automatycznej do 2001 i od 2001 bo nie podałeś miesiąca wiec nie wiem. I do manuala też mam schemat.
Rezystor dmuchawy w naprawie ??? _ Dmuchawa do spr - szczotki padają tam bardzo często Wtyki na grodzi z prawej strony, 80% c6 ma tam zielono
Dobry dostęp, wymontuj schowek, zobaczysz taką luśnię, odczepiasz zabezpieczenie (i chyba jeszcze trzeba odkręcić jedną śrubę na torxa, nie pamiętam), obracasz tą luśnią i wychodzi. Ale tam problem nie zazwyczaj nie jest w wiatraku, raz tylko wyciągałem go bo pękł filtr i wiatrak się tłukł. Jak nie pracuje to wada jest w innym miejscu.
Gratuluję wytrwałości przy sprawdzaniu po omacku. Ze schematem będzie o wiele wygodniej. Życzę powodzenia w dalszych pomiarach i poszukiwaniu diody.
To powinno pomóc [/img][url=https://forum.fordclubpolska....
przede wszystkim rozkręć jeszcze raz i sprawdź żarówki, przeważnie jak się przepalają to obie na raz, musisz zdjąć z nich taką gumkę niebieską i przełożyć na nowe żarówki 1,2W lub od razu kupić niebieskie 1,2W wtedy nie będziesz się bawił z tymi gumkami bo czasem są już od ciepła nie do odklejenia ze starej żarówki.
Co się blokuje, pokrętło? Pisz jaśniej! W W190 nie ma pokrętła do regulacji prędkości wentylatora, jest przełącznik suwakowy. Skoro nie chce się przełączać, to widocznie wytopił się plastyk pod stykami albo rozleciały się zestyki i blokują- wymiana, naprawiać nie ma sensu. Demontaż dość kłopotliwy, trzeba rozebrać całą konsolę środkową. Zaczyna się...
Ten temat przerabiałem trzy razy w opelku i stosowałem te drugie MJ11.....wszystko działa poprawnie i są mocniejesze BDX66C 100V 16A 150W MJ11015G 120V 30A 200W Masz kolego materiał tak jak ci podałem wiec działąj sobie w temacie,pozdr.
Schemat w załącznikach. Czerwony przewód na pinie 3 regulatora jest podłączony pod stałe zasilanie. Udało mi się w końcu uruchomić laptopa z TIS-em wiec jak czegoś jeszcze potrzebujesz to pytaj.
Ja myśle że szczotki się kończą
[quote="sigi"]Szukaj w okolicy silniczka. to racja, a dokładnie jest wpuszczony na kanale powietrza od wentylatora, na 99% padł termik zabezpieczający, który jest podobny do diody prostowniczej, albo wymienisz całą opornice za kilkadziesiąt pln, albo go poprostu zewrzesz i też będzie ok.
Inny nowszy jest nie właściwy. Inny nowszy jest właściwy ale używany i zepsuty. Po włożeniu nowego zepsuło się zabezpieczenie termiczne rezystora. Jeśli jest dobry dostęp to wyjmij dmuchawę i sprawdź ręką jak się obraca i czy się nie przycina.
Schematy magnum dxi.
Najprościej -moc = prąd x napięcie (P=U x I).Zmierzyć prąd pobierany przez silnik.
Manual czy klimatronik, jak klimatronik to jeż do sprawdzenia, i przekaźnik zasilający w obu przypadkach.
Nie działa ogrzewanie, czy nie pracuje dmuchawa? Jeżeli panel to przyciski i jeden "kręciołek", to jest to klima automatyczna. Sterownik wentylatora dmuchawy jest pod silnikiem wentylatora (tzw. "jeż") Trzeba rozebrać podszybie, wyjąć mechanizm wycieraczki, a następnie rozebrać obudowę silnika dmuchawy, wyjąć silnik i potem wyjąć regulator.
Najprostszy miernik i można pomierzyć samemu . Ale volty to do czego? , przecież wiadomo że on jest w tym aucie zasilany 12v.
Zakładam że bezpieczniki sprawdziłeś.Jeśli dalej nie działa to poszukaj złącza pod konsolą po stronie pasażera .Rozpoznasz je po dwóch grubszych przewodach.Najczęsciej przepala się samo złącze.Jeśli jest ono w porządku, to masz uszkodzenie w module regulacyjnym -pozdrawiam
Sprawdż czy dochodzi + podczas pracy ogrzewania do IPCU jesli nie to masz przekaźnik po drodze i bezpiecznik F3. A jesli dochodzi + i jest - a nie działa to zostaje IPCU.
Myślałem jeszcze o szczotkach i tu moje pomysły się kończą Prawidłowa diagnoza.
Nie mam akurat 306 z takim samym wentylatorem pod ręką, więc bym podał co i jak. Stoi pod domem :P Jak dobrze pamiętam 2 grube przewody, powinny być zasilające. Sygnał PWM będzie wychodził z przełącznika wentylatora. On też może się uszkodzić, ale są to rzadkie usterki.
Właśnie 64 jest od wentylatora nawiewu, myślałem że chodzi o wentylatory chłodnicy.P
Miałem ten sam problem najprawdopodobniej masz przepalony lub przepalone kable zasilający lub/i masa - poprowadź nowe kable. Zasilający z kasety z bezpieczników uwzględniając stycznik pod schowkiem koło pasażera i masowy i powinno hulać
skoro nie dziala na zadnym biegu to albo walniety jest sam silnik, albo okablowanie (mam nadzieje ze bezpieczniki sprawdziłeś?)
Sprawdź czy pozostały jakieś ślady na łopatkach które mogłyby sugierować ,że w tych miejscach były przeciwwagi.
Ok 10A 24v. Najlepiej zrobić ze softstartem żeby nie było udeżenia prądowego po włączeniu stacyjki.
Fragment z sam naprawiam corsa - tigra, zapewne masz tak samo http://obrazki.elektroda.pl/1110228600_1...
Na 6 Pinie nie ma nigdy stałego DC 24V tylko PWM - więcej -> http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Witam Do wymiany opornica wentylatora. Dostaniesz się do niej po demontażu obudowy wentylatora.
jedź na szrot albo napraw stary jak wyciągniesz go z dmuchawy będziesz widział małe srebrne coś z dwoma nogami-połącz te nogi i zobacz czy zadziała
To nie dioda tylko termik, wymień termik i dokładnie przeczyść złącza na opornicy(ten radiator to opornica dmuchawy) i dmuchawie.
rusz czymś wentylator
Jeżeli wentylator pracuję a jego pisk zmienia się z prędkościa obrotową to nie jest wina sterowania. Na dworze jest wilgotno i są minusowe temperatury takie zjawisko negatywnie wpływa na urządzenia elektrycznie i samą elektronikę. Wraz ze spadek temperatury i wzrostem wilgotności na urządzeniu typu wentylator(silnik)powstają większe opory w momencie...
Zasilanie na jeden styk przekażnika-spróbuj na f26 ,powinno wystarczyć. Osobiście mam webasto chociaż poluję na eberka-wiadomo mercedes wśród ogrzewań.
W programie pokazuje że potrzeba 6 min.
Jeżeli silnik nawiewu jest sprawny a po prostu nie dochodzi zasilanie to łatwo można taka usterkę naprawić. Wystarczy pociągnąć przez bezpiecznik zasilanie bezpośrednio do przewodu doprowadzającego prąd, do panelu nawiewu. Tu masz opisane http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic79...
Szukaj go w kanale obok silnika, on jest chłodzony przepływającym powietrzem w kanale nagrzewnicy. Jest to część wymienna ale można naprawić . Zazwyczaj uszkodzony jest bezpiecznik termiczny który idzie kupić w sklepie elektronicznym. Wpisz w Google "opornica Atego" to będziesz wiedział czego szukać.
a włącznik od AC nie załącza Tobie nawiewu?
Jaka kupa roboty w uno.
Najlepiej byloby miec schemat jak i z kad dochodzi zasilanie na te wentylatory i przez jaki przekaznik przeszukalem neta i nic nie znalazlem niestety na ten temat. Jeśli nie dochodzi plus po zapłonie i sprawdziłeś obydwa bezpieczniki to sprawdź przekaźnik w skrzynce bezpieczników pod maską. Jeśli jest tam 9 gniazd na przekaźniki to powinien być to...
Witam Co do wymiany węża to ja nie iwdze problemu układ sam sie odpowietrza tzn nie sam musisz mu w tym pomódz ale to jest banalnebo poprostu po założeniu nowego uzupełniasz olej zapalasz silnik i przekrecasz kierownicą do końca w lewo aż zacznie wspomaganie lekko piszczeć następnie w prawo do końca i ma być gotowe. Pozdrawiam
Jeśli moduł jest rozbieralny, to pokaż co jest w środku.
Zobacz linki do sterowania klapami za panelem
Daj spokój z takim źródłem, szkoda pieniędzy. Kup w pierwszej lepszej hurtowni/sklepie trafo toroidalne do halogenów 12V, moc trafa 100VA (woltoamperów)- nie kosztuje wiele a mocy spokojnie starczy, tylko że dość kłopotliwe jest zrobienie odczepu dla niższego napięcia na wtórnym, choć możliwe. Przykładowy egzemplarz: http://www.nowyelektronik.pl/searchsklep...
Ten potencjometr (nazwa rezystora nastawnego) znajduję się tam gdzie masz pokrętło do regulacji jasności podświetlenia, tylko że trzeba ten panel zdemontować. Instrukcja demontażu jest w necie - wpisz wymiana włącznika świateł Ibiza III. Rezystor nawiewu znajdziesz pod schowkiem pasażera w bliskiej okolicy wentylatora nawiewu. W zależności od sterowania...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Nie, tą na marchewkę. A jaką inną niż bezpiecznikowa?
4 - plus 3 masa 1, 2 - sterowanie z panelu klimatyzacji Bez podania sterowania wiatrak nie zadziała. Czym jest realizowane sterowanie? Nie mam pojęcia, nie wiem też jaki jest tam poziom napięć.
Zdecydowałem się odwiedzić mechanika przy okazji innej usterki poprosiłem o sprawdzenie przyczyny wyłączania się wentylatorów...odpowiedź padła "po sprawdzeniu połączeń i kabli (tu wszystko gra) napięcia właściwe przejście jest -na 98% panel sterowania klimatyzacją... wróciłem do domu i postanowiłem sprawdzić czy faktycznie problem może być w panelu...
W komorze silnika nr 7 i w kabinie 22...do sprawdzenia... A tak na marginesie to się sprawdza zawsze wszystkie bezpieczniki bez pytania który...
Dwa różowe w ciemne ciapki,wystające za wentylatorem nawiewu koło AC... Pozdrawiam.
Witam, W tych starych autach, przewod zasilania wentylatora nie byl zabezpieczony. Idzie on bezposrednio ze stacyjki, ale przez wezel przewodow polaczonych razem w wiazce. Moze tam jest problem. F21 zasila panel sterowania. Pozdrawiam, Georges
Z lewej strony nad pedałem gazu. Jak w każdym Peugeocie bez ściągania całego kokpitu marnie widzę wyjęcie dmuchawy, przynajmniej spróbuj zacząć od wyjęcia kolumny kierowniczej.
Auto starsze od węgla, dobrze że jeszcze jest podłoga. Na podszybiu może przeciekać w kilku miejscach, np. obudowę wentylatora nawiewu, pod puszką z przekaźnikami.
Kierowca wyciągnął panel klimatyzacji odłączył kostkę a wentylator nadal działa ,to jest ciekawe. A czego dotyczy tamten błąd RET S Nie mogę nigdzie znaleźć dokładnie tego błędu
Tak układ diagnostyczny nie obejmuje pojazdu. I nie może bo nie steruje bezpośrednio wentylatora nawiewu.
Od strony kierowcy masz BSI i bezpieczniki..... Sprawdź czy dochodzi napięcie do tego sterownika (rezystor/opornik) te dwa najgrubsze kable kostka 6pin... Mam rozumieć, że to i to jest to samo tylko zależy czy z klimą czy bez? To nie jest to samo, jest jedno albo drugie i jest zależne czy klima manualna czy bez lub czy klimatronik Pierwszy sterownik...
Nie obstawiać a się kończy ;) standardowy problem. Zazwyczaj przyjadą jak już padło :) Swoją drogą, zmieniacie sam silnik na Bosch czy cały wentylator ?
To może zastosuj opornik z wentylatora (nawiewu). W niektórych autach występują jako "goły" drut oporowy - jego długością wyregulujesz sobie napięcie ładowania.
Do tej drugiej kostki idą, jeśli się nie mylę, 4 przewody. W zasadzie, podczas regulacji nawiewem, napięcie powinno się zmieniać na którymś z kabli, dobrze myślę?
Udało Ci się znaleźć kogoś kto naprawia? Ewentualnie jak rozwiązałeś problem braku nawiewu w Cat, bo mam to samo?
zalezy gdzie masz radiatory i czy one są w obudowie czy na zewnątrz. Jeśli to wszystko siedzi w środku to lepszy wyciąg bo nie dobrze było by tłoczyć ciepłe powietrze jeszcze raz do budy. Ale jeśli radiatory są na zewnątrz i nie maja połączenia bezpośredniego z budą to mozna je dać tak żeby na nie wiały.
Błędy w którym sterowniku? Panel ma swój sterownik i z nim można się komunikować. Podane błędy nie powinny mieć wpływ na pracę wentylatora nawiewu. Poza tym tam jest opcja Auto (sterowanie siłą nawiewu i klapami) lub ręcznie ustawienie siły nadmuchu.
U mnie też pracuje na okrągło...Może taki jego urok :)
Czarny przekaźnik jest tylko od szyby ogrzewanej. Podmień na próbę z czerwonym - by sprawdzić czy działa szyba . Czerwony est m. innymi od wycieraczek/spryskiwaczy szyb wentylatora nawiewu zapalniczki itp. Na próbę możesz podmienić . A niebieski to nie przekaźnik a przerywacz kierunkowskazów
Witam Zamontowałem sobie ogrzewanie postojowe, jest to Chiński klon eberspachera. Problem polega na tym, że oryginał podpina się pod CAN i problem z głowy. Klon nie obsługuje CAN-a jedynie przekaźnik do załączania wentylatora. Moje pytanie jest takie: Czy mogę podłączyć wentylator na krótko, przez ten przekaźnik?
Problem rozwiazany.przyczyna byla awaria opornicy wentylatora... czyli modulu zamieszczonego na zdjeciu ktory powodowal zwarcie.przyczyna jego zepsucia bylo zaniedbanie i praca klimatronika z brudnym filtrem przeciwpylkowym co powodowalo grzanie sie opornicy ktora sie zepsula.wymiana koszt ok. 200zl nowa valeo i po problemie.temat uwazam za zamkniety.dziekuje...
Czy to problem z zimnymi lutami, Na to wskazuje, sprawdź wszystkie połączenia. Popraw styki na konektorach, spróbuj mocniej ścisnąć, przeczyść miejsca połączeń.
Do sprawdzenia rezystor opornik dmuchawy, nawiewu.
Witam.Ja mam Punto I 75 SX. Wentylator nawiewu wykręcam bez problemu wkrętakiem krzyżowym po stronie pasażera - mażesz wtedy sprawdzić silnik i zasilanie. Czy w czasie powrotu nie czuć było nawiewu powietrza? U mnie przy wyłączonym wentylatorze w czasie jazdy czuję ruch powietrza. Sama nagrzewnica może nie oddawać ciepła jeśli jest za niski poziom płynu...
Witam Posiadam opla astrę (j) IV i również taki problem: Głośna praca wentylatora nadmuchu. Hałas ten występuje od razu po włączeniu nawiewu i wzrasta wraz ze wzrostem prędkości nadmuchu. W związku z tym po demontażu schowka jak dobrać się do wentylatora nawiewu aby nie wymontowywać całego zestawu z obudową filtra i aby czegoś nie połamać? Dziś dobrałem...
Witam proszę sprawdzić styk nr 5 przełącznika obrotów wentylatora powinna być " masa " , sprawdzić styk nr 6 na tym przełączniku tam jest wyjście "masy" na styk nr 16 modułu A/C. Można wyjąć przekaznik wentylatora i zewrzeć styki w podstawie tego przekaznika nr 5i6 i jeżeli przełącznik ma zasilanie "masy" silnik powinien ruszyć na każdym zakresie przełącznika.Jeżeli...
Wystarczy poszukać https://www.youtube.com/watch?v=CYVmb55T...
Przyczyny mogą być różne: oprócz wentylatora - stacyjka, przełącznik, bezpiecznik. Weź do ręki schemat i sprawdź. Link do "ruskiej strony" ze schematami Mercedesa podawałem na forum. Podawałem również linki do kilku polskich for Mercedesa, na których jest na pewno dokładny opis wyjmowania dmuchawy.
Tak jak pisze kolega spinacz, może być awaria wentylatora, napchany pył ze szczotek w przerwy komutatora, przytarta ośka albo zapchany filtr kabinowy. Czyli zbyt duży pobór prądu albo złe warunki chłodzenia.
Może kolega posiada rozpiskę bezpieczników ??
Proszę używać wyszukiwarki. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Powyżej tylko jeden z przykładów.
Odpal silnik i powinieneś mieć napięcie.Jeżeli po zapaleniu silnika pojawi się napięcie to masz uszkodzony sterownik silnika wentylatora nagrzewnicy .
Nie są zamienne. Ale na chwilę możesz podmienić i zobaczyć, czy wentylator ruszy. Ja bym stawiał na uszkodzony bsm. Często padają.
sterownik przy silniczku wentylatora :D dzięki za podpowiedź dam znać co było
Chcę sprawdzić czy się tam coś nie dostało lub nie zatarło i ewentualnie zdemontować wentylator do wymiany. Od pewnego czasu coś tam tarło przy rozruchu. Po pół minucie przestawało. Teraz wentylator wcale nie rusza. POMOCY!!!!
A jeśli dasz na maxa to działa?
Zrób jak pisze Motronic jeśli się nie połapiesz to wywal jeża jest na jednym zatrzasku od dołu i dotknij radiatorem do masy pod schowkiem powinien ruszyc wentylator. Plus idzie stały do wiatraka a masa jest sterowana przez jeża i dalej do silnika oczywiście na włączonym zapłonie to wszystko.
Nie jest to klejone, tylko na ścisło skłądane. Nie da się tego rozebrać tak, zeby nic nie uszkodzić, przy wyciskaniu pękają te plastikowe wiatraki. Te wentylatory są nie na łożyskach kulkowych, tylko tych samosmarnych, brązowych - zużywa się zapas smaru, wentor zaczyna wyć i brać więcej prądu, paląc rezystor ograniczający. Same obudowy silników są zaprasowywane...
Czy filtry powietrza są czyste ? Czy anemostaty są otwarte we właściwej pozycji. Czy stan wentylatora nawiewu jest poprawny (wirnik wentylatora często silnie zabrudzony - należy oczyścić) i sprawdzić obroty wentylatora czy są właściwe. Czy wentylator odprowadzania spalin działa poprawnie. Wszystko to należy sprawdzić. Niczego nie włączać na krótko....
W tych zespołach nagrzewnicy, dotyczy to również Citroena C5 lubią się ukręcać plastikowe osie klapek, ale wtedy zazwyczaj zostaje nadmuch tylko na szybę, lub na nogi, nie działa również regulacja temperatury. jak wentylator działa a nie masz w ogóle nadmuchu to zacznij od sprawdzenia filtra kabinowego
Sterownik wentylatorów na prawym nadkolu schemat jest w autodacie
Prędzej jeż padł.
Witam Miganie całego wyświetlacza świadczy o "poważnej" awarii climatronica np. - kompresora - wentylatora nawiewu - klapy zimne/ciepłe i to jest zapewne w twoim przypadku. Odczytaj błędy z panelu naciśnij na kilka sek. przy włączonym zapłonie ECON + obieg wewnętrzny, lub przeprowadź autodiagnozę: ECON + obieg wewnętrzny przy wyłączonym zapłonie następnie...
Witam. Mam Lagune 1 slilnik 1.8 z 94 roku. Ostatnio przestał mi dzialac wentylator od nadmuchu. Dzisaj rozebrale i okazuje sie ze nie ma wcale prądu na tych przewodach co ida juz do silnika. Na kostce tej idzie z wiazki sa 4 plusy to chyba tam wszysko jest dobrze? W przypadku jak by byl popsuty ten rezystor to jak sie do niego dobrac. Co moze byc przyczyna.
W Scenic mimo że wyłączony jest wentylator nawiewu obraca się powoli i trzeci bieg też jak na wyłączonym rezystor sprawdzony jaka przyczyna
popróbować na ostro. tam z łatwością się ściąga deskę
Ok, dzięki za podpowiedź. Sprawdzę i odezwę się jak to wyszło .
Jeżeli przekręcam w lewo dla obiegu zamkniętego, to słychać wyraźnie pracę wentylatora z różnymi prędkościami. I czuć siłę nadmuchu z kratek. Natomiast kręcąc w prawo, nie słychać już tak donośnie wentylatora. Nie słyszysz tak samo głośno, bo przy obiegu otwartym zamknięta jest klapa kanału pod deską rozdzielczą, przez którą dociera hałas. Sprawdź,...
Jaka klima i jaki kod nadwozia? To jest RHS manual.
a nie sam termik zabezpieczający ?
Chłopy , młodzieży i dzieci , to był "musi bedzie" kondensator gasikowy - ament!!!
nawiew wentylator wentylator nawiew wywiew wentylator nawiew wymiana
suzuki wagon ładowanie akumulatora dynama czarny ekran lenovo laptop
licznik bloks musisz rozebrać matrycę
Honda ESM a kompatybilność z Firefox Kod A11 1000 w piecu Junkers - konfiguracja systemu