Niektórzy montują inne termostaty, aby szybciej się otwierały. Teoretycznie powinno wtedy być lepiej, ale w praktyce to nie wiem jak wygląda sytuacja.
A termostat to się otwiera?
Jeszcze podaj jaki masz silnik. Niektóre 1.6 nie mają przepływomierza a czujnik podciśnienia MAP . U siebie w jednym z aut 1999 1.6 X16SZR mam właśnie czujnik MAP. Jak obroty falowały winien był zawór EGR . Co do temperatury silnika - zobacz czy jak jest ponad 90 stopni czy chłodnica jest cała gorąca (oba grube węże góra i dół)bo może być przytkana...
Widzę tylko jeden z ELM-a. Na deskę nie patrzę. Napięcie na wtyczce do termostatu po uruchomieniu silnika z temp ok 60 stC miał 15V. Nie jestem pewien czy wąż idący na termostat (nie jestem pewien kierunku przepływu) jest zimny. Gdzieś czytałem że po osiągnięciu 103stC i napięciu 0V na termostat powoduje otwieranie się termostatu. Prawda to?
Przyczyną dużego spalania może być termostat, który się zbyt wcześnie otwiera lub niedomyka.
auto jezdzilo dobrze, teraz nie jezdzilem, z obawy zeby uszczelki nie przedmuchalo, dziwne jest to, ze po osiagnieciu temperatury ponad 100c nie otwiera termostat a dopiero po wylaczeniu zaplonu...
Albo zapowietrzony układ albo termostat się nie otwiera, raczej nic innego tam więcej nie będzie.
Ja tam nie chcę się sprzeczac...ale to jest (chyba) nie możliwe...coś jest nie tak...termostat się otwiera? wentylator włącza?
W mojej Astrze termostat się otwiera dopiero przy około 94 stopniach.A wentylator włącza sie przy około 98 stopni.Przy jeżdzie temperatura utrzymuje się około 93-94 stopni .U ciebie gorzej by było gdyby temperatura rosła cały czas,ale jeżeli po 10-15 minutach widoczne jest otwarcie termostatu,to jest w porządku.Po otwarciu termostatu przytrzymaj go...
Stać:), wodę zalałem tylko na próbe żeby sprawdzić czy nie wymiesza się z olejem znowu, ale już jest zalany płyn i efekt niestety ten sam:( tak ma gaz. Wąż za termostatem zimny tak jakby termostat sie nie otwierał a jest założony nowy... A o które węże chodzi? te od nagrzewnicy? czy te mniejsze?
No cóż, jak sam napisałeś - to opel astra ;p :D Sprawdź jeszcze termostat, czy on w ogóle się otwiera.
Skoro jest czujnik (włącznik termiczny) na chłodnicy i wentylatory nie działają to prawdopodobnie jest coś z przepływem cieczy chłodzącej (uszkodzony termostat, mało wydajna pompa wody). A jak komputer widzi temperaturę ? W astrze h chyba nie ma włącznika w chłodnicy, tam już jest sterowanie komputerem, ale może się mylę. Sprawdziłem, tam masz elektroniczny...
Jak wskazywało Ci pow. 90 st i włączył się wentylator to dobrze pokazuje wskaźnik. Sprawdz chłodnicę czy za wcześnie robi sie ciepła bo moze termostat za szybko otwiera i silnika niedogrzewa.
Jeśliby czujnik temperatury oszukiwał to poziomowskaz od paliwa też powinien zawyżać pomiar, ewentualnie termostat nie otwierałby obiegu na chłodnice...
Niektóre modele tak mają, że po wyłączeniu zapłonu wentylatory nie działają. Jak go nagrzejesz to zgaś silnik, a potem włącz sam zapłon. Wentylator pochodzi i sam wyłączy się po jakimś czasie jak we wspomnianym fiacie. Jak masz termometr w domu na podczerwień to zmierz po nagrzaniu wąż i zobacz temperaturę czy wskaźnik się nie myli o parę stopni. Auto...
Termostat założony nowy ale właśnie czytałem ze ta grzałka w termostacie odpowiada za otwieranie termostatu gdy silnik złapie wyższa temperaturę
https://obrazki.elektroda.pl/8685388000_... Zdjęcie podgladowe w zaznaczonym miejscu nie wraca płyn chodzący i wąż jest twardy po ściśnięciu go też nie wylatuje płyn odłączyłem wąż nie jest zatkany. Węże od nagrzewnicy jeden ciepły ten górny a dolny zimny. Brak ogrzewania w samochodzie gdzie szukać usterki? Może termostat się nie otwiera?
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg.
A z której strony jest pompa oleju w 1,7 isuzu? od strony rozrządu :) Dodano po 6 Nie ma potrzeby zasłaniania chłodnicy przy sparawnym termostacie w tym silniku. Przed założeniem nowego, należy go zagotować na kuchence, tak by miał pełne rozwarcie. Bez tego zabiegu zdarza się, że nowy termostat zbyt wcześnie będzie się otwierał i cała operacja nie da...
A jak wymieniałeś czujnik wypłyneła część cieczy chłodzącej? Dodano po 42 Termostat otwiera się sam automatycznie dobrze ci powiedzieli Dodano po 1 Termostat otwiera się sam automatycznie dobrze ci powiedzieli
Piszesz że termostat się otwiera przy 105 to z jakiej racji wentylator ma się załączyć przy 98? Załącz klime jak ją masz i obserwuj czy wentylator rusza
Dla ogrzewania 20 stopni mniej na silniku to bardzo dużo, wymień termostat i dopiero szukaj dalej.
Termostat otwiera się przy 92 , a wentylator włącza sie przy 100.
termostat otwiera się przy ok.90 stopni ,a wentylator włącza przy ok. 100 .to dane książkowe .Jeżeli nic sięnie dzieje ,nie wyrzuca wody to może wszystko dobrze? daj mu pochodzic trochę dłużej na postoju to może załączy ,jeżeli chłodnica gorąca to wygląda .że wszystko ok.
Wymiana rozrządu nie jest trudna w tym aucie. Termostat jest niestety pod nim.Mnie już kilka razy padł termostat (nie otwiera się i jeździsz na małym obiegu). Wtedy są objawy które opisujesz. Więc nastaw się na wymianę rozrządu bo i tak będzie ściągany oraz termostatu.
Termostat się otwiera, wentylator się włącza?
To musi być wina termostatu ja u astry co roku wymieniam bo zaczyna otwierać sie o wiele za wcześnie nie wiem czemu. Termostat jest od Vernet`a. Po wymianie wszystko wraca do normy.
Pierwsze co, to można sprawdzić termostat. Wyciągamy go, wrzucamy do garnka z wodą, gotujemy to i sprawdzamy czy termostat się otwiera
W mojej astrze 1.4 wentylator załącza się gdy temperatura wynosi 98st. A normalna praca auta to 92st Kilka miesięcy temu wymieniłem termostat bo auto sie nie dogrzewało(80st), termostat sie otwierał, ale zbyt szybko. Sprężyna w termosracie straciła swoje właściwości.
Jest sobie krótki obieg. Czyli nie idzie wtedy na chłodnicę. Później jest duży, jak się termostat zaczyna otwierać. Zobacz se chłopie gdzie masz termostat i przewody od pompy. Myślenie nie boli. Coś jeszcze chcesz wiedzieć? P.S. Ukręcony wirnik...
Witam. Auto Opel Astra J 2011 z silnikiem 1.4 turbo. Po instalacji LPG KME węże od nagrzewnicy są chłodne mimo, iż cały układ chłodzenia gorący. Jak wiadomo Astra j ma termostat otwierany przy 103 stopniach. Nawet jak termostat już puści na duży obieg, węże od nagrzewnicy są dalej lekko ciepłe. Żeby auto zaczęło dobrze grzać musze wpaść na trasę i przejechać...
Sprawność termostatu sprawdzić trzeba w ten sposób : Dotknij węża dolnego chłodnicy , jeżeli jest zimny lub chłodniejszy niż górny tzn , że jest zamknięty. To że jest ciepły wąż za termostatem to tak ma być . Tych co twierdzą inaczej odsyłam na fizykę do podstawówki (przenikanie ciepła). Termostat powinien otwierać przy temp. wybitej na nim. W oplach...
Trzeba go zdemontować, włożyć do garnka z wodą, i podgrzewać ;) Dowiesz się tym sposobem czy się otwiera.
Kolega się myli. W silnikach benzynowych jest zwykły włącznik z jednym "obwodem" jak to kolega pisze. Temperaturę, którą kolega podaje należy rozumieć tak: pierwsza liczba - temperatura włączenia, druga liczba - temperatura wyłączenia. Termostaty zaś też charakteryzują się dwoma parametrami: temperaturą początku otwierania i temperaturą pełnego otwarcia....
Kolego,- najprostszy sposób - węże od parownika,bo nie podałeś tutaj typu zasilania gazem i instalacji jaką posiadasz- po prostu zaciśnij jakimiś zaciskami,wtedy uwidoczni się podczas jazdy na wskaźniku temperatury odpowiedź...jeśli monter który zakładał instalację nieprawidłowo ją wpiął,to może być przyczyna...powrót z nagrzewnicy jest realizowany...
Termostaty mają różne temperatury otwierania. Musisz sprawdzić czy ten nowy ma taką samą jak ten stary.
To, że termostat się otwiera ne znaczy jeszcze, że zawsze i całkowice. Radziłbym kupić dobrej marki termostat na początek - koszt niewielki.
Jak ma dobry płyn, to nie zagotuje. Poza tym wysokie temperatury były w późniejszych wersjach Opli. Astra F, G miała "normalne" wskazania. H. Nie miała zegara, ale można było sprawdzić. I przy chyba 105 otwierał się termostat. Z Corsą pewnie podobnie. Chłodnica może zapchana.
Po pierwsze sprawdz stan płynu chłodzącego czy jest w normie, a po drugie sprawdz czy termostat Ci się otwiera tzn czy rura idąca od termostau do chłodnicy jest gorąca.
dzień dobry na początek proponuje sprawdzić jak szybko otwiera się termostat ,bo może to tylko uszkodzenie mczujnika
Tylko właśnie termostat otwiera przy ok. 95 na zegarach A jak to zmierzyłeś?
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
termostat wyjmij i zobacz czy jest zamknięty jeśli tak to graczek na kuchnie i gotuj termostat i zbocz przy jakie tem. sie otwiera około 80stopni powinien się otworzyć. A duże spalanie to trzeba pod kompa podłączyć bo może masz czujnik tem. chłodziwa zrypany
przyczyną może być uszkodzony termostat, który sie nie otwiera i może powstawać poduszka powietrzna na którą czujnik wentylatora może nie reagować. Proponuje wyjąć termostat i pojeździć kilka dni bez niego. Nie mamy jeszcze mrozów także nie ma strachu.
Nikt się nie zapytał czy chłodnica jest ciepła/gorąca na tyle, żeby włączył się wentylator. Sprawdź termostat silnika czy się otwiera do końca. Jak dobrze pamiętam to początek otwarcia przy 92°C, pełne otwarcie chyba 105°C.
Możesz zdjąć tą rurkę bez obaw i nawet zobaczyć (poczuć) czy ciągnie tędy powietrze. Podciśnienie też możesz zdjąć na próbę - ogólnie nie będzie zadnych tragicznych konsekwencji działania na tym odcinku dolotu. Nie pamiętam czy ta "puszka to tylko membrana+sprężyna" czy jakiś bimetal też jest, Tylko na siłę tego nie otwieraj bo coś mi się kojarzy ,...
termostat otwiera się w 92 stopniach a stan płynu w zbiorniczku mam ok
Sonda lambda wymieniana co prawda 4 lata temu ale nie wydaje mi się żeby dawała takie objawy. Spalanie w obecnej zimowej aurze 8-8,5/100 do 9max z powodu grzania na postoju w cyklu mieszanym. A co czujnik ma do tego? Na wizus działa on poprawnie patrząc na wskazania, zauważalne fazy otwierania termostatu, po rozgrzaniu trzyma nominalna temperaturę ok....
Obawiałem się, że może to wina nowego termostatu, że jakiś taki lichy i to przez to ale otwiera się i woda ma obieg.
To że nie osiąga odpowiedniej temp to może być wina termostatu. Tzn za wcześnie otwiera albo nie domyka do końca. A kontrolka od ładowania działa na zasadzie różnicy potencjałów więc nie powinna świecić gdy odłączony jest alternator.
Raczej termostat się nie zamyka. Wymontować, zobaczyć czy jest zamknięty. Włożyć do garnka i podgrzewać wodę. Zobaczyć przy jakiej temperaturze się otwiera. 7 min to trochę mało żeby rozgrzać silnik na mrozie na wolnych obrotach.
Termostaty otwierają się przy 97 stopni lub przy ok 94 . 102 stopnie to już za wysoko według mnie.
Jak pare latek temu wozilem sie jeszcze omega A 2,3D i padl termostat w drodze to poszedlem do sklepu i akurat do omegi nie mieli. Ale mieli do Passata. Numer katalogowy identyczny jedynie temperatura sie roznil. Oryginalny w omedze mial 92 stopnie, passat chodzi na 87stopni. Jako ze to bylo pozna wiosna wzialem ten od passata bo co mialem zrobic. Mialo...
1. Termostat ma zadanie, po osiągnięciu temperatury roboczej cieczy chłodzące j ( różne źródła podają dane: najczęściej jednak 95 stopni, plus-minus kilka stopni w górę lub dół), otworzyć duży obieg chłodzenia silnika. 2. Sprawdzam to w ten sposób, że po wymontowaniu wkładam termostat do naczynia z przegotowaną przed chwilą wodą i jeżeli jednostajnie,...
Jeśli się nie mylę to korek w tym zbiorniczku powinien utrzymywać ciśnienie i woda powinna się gotować przy 125 stopniach... cytuje( Korek wlewu w układzie jest zaopatrzony w zawór nadciś- nieniowy, który pozwala utrzymywać nadciś- nienie około 100 do 130 kPa i tym samym podwyższyć temperaturę wrzenia cieczy do +125°C) zobacz ten korek, zobacz czy chłodnica...
rozrząd jak wspomniałem jest ustawiony jak przed remontem silnika zaznaczyłem sobie na aparacie zapłonowym kreskami a na kołach zębatych pod osłoną gdzie znajduje się pasek rozrządu mechanicy stwierdzili ze jest poprawnie ustawiony Dodano po 2 ciężka sprawa najlepsze jest to że przy remoncie głowicy stwierdzili ze jest uszkodzony termostat bo otwierał...
witam miałem podobny problem zaraz po kupnie samochodu podczas jazdy na trasie temperatura w granicach 92 stopni i bardzo szybko sie grzał pamietam że rano na zimnym silniku po przejechaniu około 2 kilometrow posiadałem juz 90stopni na liczniku poprostu wymieniłem termostat i po kłopocie poprosty sie nie otwierał nie puszczał na duży obieg wiec radze...
Hej, dzieki za odpowiedź. Mam chyba zwykłą pompę. Problem w międzyczasie sam się naprawił; oczywiście nie obyło się bez inwestycji :/ Wymieniliśmy najpierw termostat, a później chłodnicę i pompę i mimo to temperatura dalej skakała w zakresie 95-100 st. Zeby zapobiec zniszczeniu silnika postanowilem doraźnie zmienić termostat na taki, który otwiera się...
Wszystkie płyny w normie. 2 dni temu jadąc po mieście temp skoczyła do 98 po czym zalączyly sie wentylatory (temp na zewnatrz 12st), dzis rano sprawdzilem termostat i otwiera sie przy 82 st znamionowa tem otwarcia to 88. do tego wahania temp od 80-98, dla mnie to niezbyt normalne.
Albo termostat ci się zawiesił i nie otwiera w odpowiedniej temperaturze albo uszczelka pod głowicą ci padła. Wykręć termostat włóż do garnka i załatw sobie termometr techniczny i kontroluj w którym momencie będzie się otwierał . Termostat ma dwa stany otwarcia pierwszy początkowy np.86st. drugi pełne otwarcie np.90st. W dieslu może się różnić od benzynowego...
Witam Kolega powyżej obiecał napisać jak sprawdzi, ale tego nie zrobił. Więc aby się upewnić co do usterki opiszę moją sytuację. Mam Opla Astrę F z roku 2000, silnik 1,4 60KM. Już od jakiegoś czasu czułem, że w samochodzie jest zbyt zimno i dzisiaj podczas dłuższej jazdy postanowiłem obserwować wskaźnik temperatury. Podczas całej trasy (35km) wskaźnik...
Teoretycznie całkiem źle nie jest, to fakt. Ale działa nie całkiem powtarzalnie i to mnie martwi. Jeśli już coś trochę nie bardzo jest, to może coś się złego dzieje i może mnie to niemile zaskoczyć w najmniej odpowiednim momencie. 2 lata temu takiego zachowania nie było i zastanawiam się co jest grane. Na pewno została razem z rozrządem wymieniona pompa,...
Opel Astra II 2003r silnik Z 16 XE. Zaczęło się od tego, że stwierdziłem zbyt wczesne otwieranie się termostatu na duży obieg, tzn. wskazówka na wskaźniku temperatury silnika dopiero podnosi się, a już rura dostarczająca płyn do chłodnicy jest ciepła. Wymieniłem termostat w serwisie, ale objaw ten sam. Termostat winien otworzyć się przy temp. 92stC,...
Od tego jest termostat, otwiera się do pewnego stopnia aby w silniku była stała temperatura, nie z grubej rury jak u cb. po odpaleniu najpierw jest obieg silnik-nagrzewnica, po to aby ludzikom było ciepło, jak się zrobi za gorąco termostat się otwiera i schładza silnik stopniowo, u ciebie termostat po nagrzaniu nie wie co ma zrobić i otwiera się na...
rozbieżności w odczytach zależą nie tyle od termostatu bo one zazwyczaj otwierają się w temeratusze około 95 0C ale też od czujnika temepratury znajdującego sie na kolektorze sterujacym ssaniem w urządzeniu zasilajacym... tu układ wtrysku paliwa.. Mądrego dobrze czasem posłuchać. Klękajcie narody... :D
Witam. Wymieniałem dzisiaj olej więc przy okazji odkręciłem te węże do chłodnicy oraz ten termostat. Napis na termostacie wskazuje że otwiera się od 107 do 120st, Nie miałem go jak sprawdzić, ale trochę go wyczyściłem, chociaż był raczej czysty, chłodnica drożna, przedmuchałem powietrzem. W niedziele zapowiada mi się długa jazda więc sprawdzę czy chłodnica...
Panowie, spokojnie. Jak termostat się nie otwiera, skoro twierdzi, że chłodnicę ma całą gorącą? Jak głowica bardzo krzywa, to bez planowania nikt szczelności nie zrobi? Dajcie sobie luzu, upały, wątek jest jaki jest...
termostat jest sprawny nie ma z nim problemu otwiera sie ale woda sie gotuje w dalszym ciagu co wiecej wyjalem termostat bo tez myslalem ze jest niesprawny zeby sprawdzic bez i w dalszym ciagu to samo reakcja jest taka jakby nie bylo cyrkulacji w obiegu ale pompa jest wymieniona nowa.
Niech Ci wymieni ten co wymieniał pompę. Żeby prawidłowo to zrobić to trzeba tak jak napisał rico37p. Postaraj się wcześniej o termostat firmy "wahler"-niemiecki. Nie zakładaj firmy "vernet"(France) bo możesz po krótkim czasie mieć to samo co teraz. Gdy spuści płyn to warto przed wymianą termostatu sprawdzić chłodnicę czy jest odpowiednio drożna. To...
Za to już przy tych nawet 50-60stC wąż od termostatu był gorący Może jest uszkodzony, może się zaciera i staje w jednej pozycji zamiast regulować temperaturę. Termostat powinien się otwierać i zamykać przy temperaturze na jaką został zrobiony, jak masz na 92C, to przy 50-60C nie może być otwarty puszczając przepływ płynu nagrzewając wąż i chłodnicę....
Tak, uszczelka wymieniona i założona zgodnie z instrukcjami Dodano po 7 Tylko jak odpowietrzyć te silniki. Czytałem już o tym, że osoby odpowietrzają to w taki sposób, że wyciągają czujnik temperatury potem zalewają, jeszcze coś było o włączającym się wentylatorze i na tym bazowali kiedy wlac plyn chłodniczy, u mnie ten wentylator wcale się nie włącza...
W obudowie termostatu. Ale nie zauważyłem ze napisałeś 68KM. W tym 60KM silniku był zwór termiczny pomiędzy pompą podciśnienia (napędzaną na wałku rozrządu), a wtryskową. Po rozgrzaniu otwierał się i podciśnienie przesuwało suwak na pompie wtryskowej obniżając obroty. W twym silniku chyba jest już inna pompa także sorry za wprowadzenie w błąd.
Witam mam problem z moją astra mianowicie zapala mi się kwadracik z platkiem śniegu w srodku mianowicie chodzi o czek ukladu chłodzenia, zapala sie po okolo 5-10 min jazdy gdy zaczyna otwierać termostat. Auto gdy stoje w korku i chce ruszyc po wrzuceniu biegu potrafi zgasnac z powodu zapalenia sie tej kontrolki oraz obrotomierz przestaje dzialac na...
Jak załącza sie przy 97 stopniach to o sprawności czujnika nie może być mowy. Załóż od Astry 1.4 - zdaje się pasuje i dość szybko się załącza(82 stopnie o ile pamiętam). Druga opcja to chłodnica do wymiany. Trzecia to termostat za późno otwiera.
Nominalna praca disla to 90 stopni i przy takiej też otwiera sie termostat +- 2 stopnie. Skoro silnik się rozgrzał do 85 (możemy tez zakładać że wskaźnik przekłamuje +-2 stopnie) to termostat się nie otworzył i dlatego masz zimną chłodnicę. Czyli układ chodzi na krótkim obiegu. Z racji tego że na zewnątrz jest -10 to silnik się po prostu nie rozgrzał....
wentylator się nie włącza bo jak załapie wyższa temperaturę to otwiera się termostat i temperatura spada mówimy o okresie zimowym w lato wentylator działa.przewody i swiece rok temu .kopułka i palec czyszczona jakiś miesiąc temu było troche brudu ale bez tragedii.przewody podciśnieniowe sprawdzałem sa ok, ale filtr mam stożkowy.
Witam. Przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam ale nie było czasu zająć się autem. Tak więc po porównaniu temperatur i upewnieniu się, że czujnik temperatury jest sprawny wykonałem ponowny pomiar i ewidentnie przy temperaturze 77C-78C całkowicie otwierał się termostat. Chłodnica i wąż powrotny płynu robiły się od razu ciepłe, temperatura spadała do...
Witam kolego mam taki sam silnik co ty tylko w astrze 2. 1.8 116km. mam założony LPG. Jeździłem i w zimie temp miałem poniżej 70C wymieniłem termostat i temp teraz mam od 88 do 95, średnio 92. Więc wszystko ok. Termostat zaczyna się otwierać przy 92 stopniach pomału, nie otwiera się naraz cały bo z chłodnicy wracał by zimny płyn i dopiero były by skoki...
Witam mam nastepujacy problem moja astra rozgrzewa sie do ponad 100 stopni przez ok. 3 km i mimo tego ze sie nia przemieszczam to temperatura jest coraz wieksza.... tzn. auto po zatrzymaniu chodzac na wolnych obrotach zalacza wentylator po ponad 100 stopniach prawie przy czerwonym polu lecz zbyt wiele go to nie chlodzi... prosze o pomoc... dodam ze...
Krok pierwszy: sprawdzenie poziomów płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym; Krok drugi: sprawdzić bezpieczniki od wentylarora; Krok trzeci: Sprawdzić termostat, zagotować drania w garczku na kuchence i sprawdzić w jakich temperaturach się otwiera i czy to robi - to jest draństwo! Krok czwarty: Odłączyć kostkę od czujnika temperatury na chłodnicy...
No to masz w sam raz. Jak się w lecie zbytnio nie wychyla za 100C to tak bym zostawił. Jeśli chcesz sprawdzać to właśnie sam sobie odpowiedziałeś: termostat lub chłodnica albo jedno i drugie. Albo teromostat się ciut za późno otwiera(lub za mało) albo nawet jak się otworzy to chłodnica jest przytkana i przy większych prędkościach pęd powietrza(przeciwny)...
Może troszkę nieświeży temat ale mam podobny problem ale w silniku 1.7 astra 92 oplowskim, nie będę otwierał nowego tematu bo tego samego dotyczy. A więc... Temperatura na wskaźniku tylko do pierwszej kreski, po jeździe minimalnie się na chwilkę podnosi za kreskę i dalej spada do kreski. Wymieniłem czujnik temperatury - dalej to samo, sprawdziłem termostat...
Przy Astrze nie było nic robione. Jest eksploatowana raczej delikatnie, przebieg 83000 km. Kody odczytałem po zwarciu styku 5 i 6. Nie było kodu 12 rozpoczęcia procedury tylko od razu 1, 5, 4, 10. Trudno powiedzieć, czy to było 15 i 40 czy 1540. Właśnie zakończyłem test praktyczny po oczyszczeniu wszystkich (dostępnych bez kanału)połączeń z masą. Wentylator...
Prawdopodobnie zacina się termostat bo jak widzę masz 8V silnik. Miałem Corsę z tym silnikiem i było to samo. wymieniłem cały płyn chłodniczy. przy okazji wymiany rozrządu termostat i tak ten problem był. Dokręcona głowica na ciepłym zgodnie z DTR, mechanik powiedział ,że może być to uszczelka pod głowica prawdopodobnie z racji wieku auta troszkę puszcza....
u mnie w silniku 1,4 temp dochodzi do 90st wtedy otwiera sie termostat i spada do okolo 85, jak jest zimno to tak zostaje juz natomiast jak jest cieplo to podczas jazdy trzyma okolo 90 natomiast w korku idzie na 102 i zalacza wentylator poczym spada do 100 i znowu rosnie, jak wyjade z korka to podczas jazdy znowu jest 90st
Teraz powiedz na czym jezdziłeś przed wymianą płynu na zimowy bo jak na wodzie to pewnie masz juz wqalnietą pompe wodną teraz zobacz czy na postoju nie kapie z okolic pompy wodnej ,druga rzecz to nigdy nie dolewaj wody do płynu ,a płyn musi byc taki zeby miał w sobie własciwosci smarne do smarowania pompy wodnej ,jak juz dolewasz to tylko koncentrat...
Czy próbował ktoś termostat firmy Mera Białystok? Ja zamontowałem taki 9 lat temu w Astrze g zamiast zepsutego ori Wahlera(chyba) i chodzi do dziś ok. Wiem, że to niewiele świadczy o dzisiejszej jakości, ale warto spróbować. kilka postow wyżej to opisałem . technologiczne modyfikacje przez domorosłych technologow doprowadzają do nagłego pojawieninia...
Witam Nie dawno jechalem autostrada do Hamburga i powyzej 130 km na godz pojawiala mi sie dziwna kontrolka ktora nie bardzo znam i nie bardzo wiem co oznacza.Na trasie grzal mi sie samochod mialem juz powyzej 100 stopni i wlasnie ta kontrola sie wlaczala.Bylem z tym u diagnosty i mowil ze wszystko jest ok choc specjalnie mu nie wierze bo przed wymiana...
Witam.mam Astrę F rocznik 1992.na wskaxniku temperatury cieczy chłodniczej mam wskazanie zaniżone o ok.20 stopni.Według wskaxnika na desce termostat otwiera się przy 70 stopniach a wentylator włącza przy 80 stopniach.Kupiłem nowy czójnik temperatury,włączyłem w układ elektryczny iw cxzajniku przy wrzeniu wody też pokazuje ok.80 stopni.Co może być przyczyną...
Czyli te spadki obrotów na jałowym to może być przez EGR? Bo jeżeli dobrze rozumiem zasadę działania to EGR otwiera się na niskich obrotach a przy większych on się zamyka? a skoro jest zaślepiony to do komory spalania nie dostają się spaliny i komputer traktuje to jako błąd przez wyniki sondy? Dodano po 1 Orientuje się ktoś z was ile takie przeprogramowanie...
Ten czarny siłownik to jest podciśnieniowy regulator wolnych obrotów , gdy nie działa podciśnienie to obroty są powyżej 1000,gdy sie silnik nagrzeje to zawór przy termostacie (wspólny z EGR ) otwiera sie i obroty spadają . Na siłowniku powinien być nr.katologowy BOSCHA
Ej no, po co ta złośliwość? Prócz tego o czym już mowa liczy się też wygoda. Seicento kontra 607-mka? Osobie starszej przyda się i cisza, i klima latem, i dobre ogrzewanie zimą, a co on w takim Seicento, marznąc ma? Elektryka foteli, elektrycznie otwierane szyby ... to tez jak by nie patrzeć wygoda. Przyznam się też że kandydatów jest trochę więcej:...
Witam Maly update : Okazalo sie ze pompa niebyla wymieniana od nowosci. Po wykreceniu pompy okazalo sie ze pompa wogole nie ruszala lopatkami. Cos sie urwalo w srodku w pompie i wogole nie krecila. To skutkowalo zerowym cisnieniem w ukladzie. Nastepnym problemem byl termostat, ktory otwieral sie zbyt pozno. Ostanim byl korek od wlewu plynu chlodzacego,...
Pomocy.... każdy mechanik miówi co iinnego... wymienie pół auta Poel Astra 1.7TD isuzu 95r.To że jestem kobieta nie znaczy że nie mam tak do końca pojęcia dlatego tu jestem:|:| Otóż jest w chłodnicy drobny wyciek, sama widziałam ale przesiąka tylko w czasie jazdy (podkładałam karton kiedy stał i nic)ale właśnie wymieniłam czujnik temt. bo wiatrak się...
Miałem u mnie w VW wyciek ( nie trzymała opaska na wężu przy termostacie) po nabiciu ciśnienia i poruszaniu wężami to wyszło , na postoju nie było widać bo silnik się nie ruszał , dlatego kapało tylko w czasie jazdy. U mnie zdjełem wężyk odpowietrzający ze zbiornika , wężyk zaślepiłem a sprężarkę podłączyłem do zbiorniczka i pompowałem powietrze pistoletem...
Wyjmij wtyczkę z czujnika temp tego przy termostacie, jak odpali to znaczy ze przyczyna taka jak pisałem wyżej - najprostsze rozwiązanie - kupić wyłącznik który ma styki normalnie złączone, po naciśnięciu guzika są rozłączone - ciągniesz kable od tego czujnika przy termostacie i wpinasz w obwód ten wyłącznik... ja mam ten wyłącznik w schowku, kable...
ZIMA, no i w końcu mamy ;). TERMOSTATY dadzą teraz znać wszystkim, którzy mają je uszkodzone w swoich samochodach. Zwykle uszkodzenia termostatu to zbyt wczesne otwieranie się, przez co silnik dłużej się grzeje i często jeździ się z niedogrzanym silnikiem, przez co często występują problemy z białym masłem pod korkiem oleju, szczególnie gdy robimy małe...
astra termostat termostat astra astra zamek otwiera
skrypt uruchamia automatyczny boiler elektryczny tłumik rezystorowy
falownik fronius aliexpress zakupy
Montaż dekla osłony świateł mijania w Volvo V70 2003 Brak łączności drukarki HP Envy 4500 z komputerem: przyczyny i rozwiązania